Ships [M. Wallace]

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Ships [M. Wallace]

Post autor: Palmer »

Czyżbyśmy się doczekali wreszcie porządnej ekonomii spod znaku zielonej żaby ? :mrgreen:
Po szczegóły zapraszam tutaj !

Dodatkowo, Treefrog wraca do starej, sprawdzonej formuły subskrypcji. Płacisz z góry, dostajesz wszystkie gry wydawnictwa z danego roku. W cenie wliczona jest wysyłka z UK, więc tanio nie jest - ok. 240zł za kopię. Jednak Wallacowi się nie odmawia ;)
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 81 times
Been thanked: 12 times

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: adikom5777 »

Super. Czyli rok temu na Essen nie zalewał, jak mówił, że za dwa lata będzie gra dla graczy :)
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: Lord Voldemort »

Widzialem w Essen prototyp 3ciej gry z subskrypcji i wygladala naprawde zachecajaco. A jak wyjdzie Wallace'owi z licencja, to bedzie naprawde cool.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: rastula »

good news :mrgreen:
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4716
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 382 times
Been thanked: 884 times

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: BartP »

Ekonomia bez licytacji, brzmi dobrze, zobaczymy, jak wyjdzie.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: rastula »

mimo wszystko mam nadzieję, że u nas będzie taniej ... liczymy na Ciebie Adam ;D
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: rastula »

Lord Voldemort pisze:Widzialem w Essen prototyp 3ciej gry z subskrypcji i wygladala naprawde zachecajaco. A jak wyjdzie Wallace'owi z licencja, to bedzie naprawde cool.



uchyl rąbka tej licencji ... :)
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 251 times

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: jax »

Z opisu wynika ambitniejsza gra (na poziomie Automobile, przywoływanego zresztą w opisie kilkukrotnie). Tradycyjnie - świeże pomysły, mix mechanik, akcje atomowe bardzo proste, wymykanie się mechanicznym schematom - typowy Wallace z dobrych czasów :) Zobaczymy czy to w końcu pierwsza dobra gra Martina od czasów Londynu.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: Trolliszcze »

Pora odświeżyć - Jest oficjalna zapowiedź!
Brzmi smakowicie i wygląda świetnie, a to drugie u Wallace'a nie jest wcale takie oczywiste ;) I mimo że osobiście lubię ostatnie, lżejsze tytuły Martina, jak chociażby Ankh-Morpork, mam nadzieję, że to będzie gra, która zadowoli gusta jego "starszych" fanów, miłośników ciężkich tytułów ekonomicznych.

Ja w każdym razie kupuję od razu. @Planszostrefa, kiedy będzie preorder?!
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: rzaba »

Trolliszcze pisze:Pora odświeżyć - Jest oficjalna zapowiedź!
Brzmi smakowicie i wygląda świetnie, a to drugie u Wallace'a nie jest wcale takie oczywiste ;) I mimo że osobiście lubię ostatnie, lżejsze tytuły Martina, jak chociażby Ankh-Morpork, mam nadzieję, że to będzie gra, która zadowoli gusta jego "starszych" fanów, miłośników ciężkich tytułów ekonomicznych.

Ja w każdym razie kupuję od razu. @Planszostrefa, kiedy będzie preorder?!
wyglada świetnie...? wyglada na poziomie pierwszej wersji Automobile, mam nadzieje że kiedys zrobia deluxe'a bo druga wersja planszy autek była świetna - oczywiscie to tylko moje zdanie ale ja wole bardziej nowoczesny wyglad
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: Trolliszcze »

Owszem, wygląda świetnie, osobiście nie zmieniłbym absolutnie nic. Przejrzysta, elegancka plansza i bardzo ładne, szczegółowo ilustrowane karty (plus czytelne plansze graczy). Szczerze mówiąc nie wiem, jak miałby wyglądać "nowocześniejszy" design, ale chyba nie chcę wiedzieć. W grach Wallace'a zawsze ceniłem przejrzystość, a Ships jest, jak na jego standardy, nie tylko przejrzysty, ale i piękny. Może ja po prostu nie utożsamiam piękna designu z ilością ozdobników.

(A porównywanie tego designu z pierwszą wersją Automobili to IMHO pomyłka.)
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 967
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: krecilapka »

No dla mnie jednak nie jest to piękna oprawa która rzucałaby na kolana. Za mało efekciarska;).
No ale Wallace'a nie za tanie efekciarstwo cenię. Ważne, że nie jest brzydka. Bo takie tytuły ma na koncie.
Pozostaje mieć nadzieję, że w Europie ten tytuł będzie osiągalny w rozsądnych pieniądzach.
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 81 times
Been thanked: 12 times

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: adikom5777 »

Grafika jest piękna, widać, że Martin odnowił współpracę ze swoim starym ilustratorem. Peter Dennis wykonał dobrą robotę. Uwielbiam jego kreskę do tego stopnia, że mam jego plakaty w domu na ścianach :)

Cena zwykłej wesji będzie porównywalna z ceną Mythotopii/Onward to Venus.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: Trolliszcze »

adikom5777 pisze:Grafika jest piękna, widać, że Martin odnowił współpracę ze swoim starym ilustratorem. Peter Dennis wykonał dobrą robotę. Uwielbiam jego kreskę do tego stopnia, że mam jego plakaty w domu na ścianach :)
+1. Dla mnie na przykład piękne są A Few Acres of Snow.
Martin wspominał niedawno, że nie zawsze może współpracować z Peterem Dennisem. Po pierwsze, jeśli chce zostać stałym obywatelem Nowej Zelandii, musi się przykładać do tamtejszej gospodarki, więc np. zatrudniać nowozelandzkich grafików (takie zasady).
Po drugie, Peter jest zapracowanym człowiekiem, a Martin nie zawsze może mu dostarczyć z wyprzedzeniem listę elementów do wykonania.
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: Palmer »

Najważniejsze, że złączyli siły na nowo w czymś ambitniejszym niż Wiedźmy ;)
Ostatnio z takim zaciekawieniem czekałem na Akry (czyli aż 3 lata temu).

Ciekawe jak będą wyglądały elementy w wersji drewnianej.
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: Valarus »

Palmer pisze:
Ciekawe jak będą wyglądały elementy w wersji drewnianej.
Gdybym miał strzelać - jeżeli przyjrzysz się planszy, to pod każdym obrazkiem okrętu jest coś, co wygląda jak zarys statku. Te w prawym dolnym rogu wyglądaja tak samo jak statki z Mythotopi, więc bardzo możliwe, że te rysunki przedstawiają wygląd odpowiedniego drewna.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: rastula »

ciekawe czy grywalne we wszystkich składach - czy 2p na odczepne. Automobile to chyba tylko w pełnym składzie dobrze chodzą ( nie wiem , bo nie udało mi się zebrać takiej grupy ;D)... jak wiadomo MW niezbyt przykłada się do wariantu 2P - woli zaprojektować specjalną grę, albo zostawić wymyślanie dodatków innym ( vide age of industrie czy railways of the world , które z dobrymi mapami chodzą super na 2 os)...


ale gra śliczna i na pewno wchodzi na radar - lubię gry MW



ps 6 surowców - będzie do czego używać nowych i starych Treasure Chests zamiast kosteczek ;)
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: Palmer »

Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: rastula »

przejrzałem ...dla mnie bomba...


tylko ciekawe jak będzie chodziło w mniejszym składzie 2-3 to moje optimum.
artur271177
Posty: 14
Rejestracja: 18 wrz 2015, 17:51
Been thanked: 1 time

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: artur271177 »

No i nie wiadomo dlaczego na mapie jest Danzig a nie Gdansk:(
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: rastula »

artur271177 pisze:No i nie wiadomo dlaczego na mapie jest Danzig a nie Gdansk:(
Jak to nie wiadomo...
artur271177
Posty: 14
Rejestracja: 18 wrz 2015, 17:51
Been thanked: 1 time

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: artur271177 »

No w tym sensie wiadomo, ze ma widac w de polskich klientow w zestawieniu z niemieckimi. Jesli o to chodzi, to jasne.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: rastula »

[quote="artur271177"]No w tym sensie wiadomo, ze ma widac w de polskich klientow w zestawieniu z niemieckimi. Jesli o to chodzi, to jasne.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Ships [M. Wallace]

Post autor: mauserem »

artur271177 pisze:No i nie wiadomo dlaczego na mapie jest Danzig a nie Gdansk:(
może dlatego,że to nie Polska gra, i raczej historyczna niż współczesna - gra obejmuje trzy ery transportu morskiego: od statków wiosłowych, przez żaglowe, do statków parowych - dość bezpiecznie można przyjąć , że maksymalnie chodzi o okres poprzedzający II WŚ. potem to już raczej era diesla ;) A Gdańsk w swoim chyba milenium istnienia raczej więcej był Danzingiem :)


Tapnięte z Ciapciaka, albo odwrotnie?
artur271177
Posty: 14
Rejestracja: 18 wrz 2015, 17:51
Been thanked: 1 time

Re: Ships [M. Wallace]

Post autor: artur271177 »

No to chyba przydalaby sie gra o historii Gdanska, aby poprawic samoswiadomosc historyczna;)

- od 997 do 1793 polski (z przerwa na wladze zakonu krzyzackiego od 1308 do 1454)
- od 1793 do 1920 niemiecki (z przerwa na wolne miasto 1807-1815)
- od 1920 do 1939 wolne miasto
...

No to chyba jednak bardziej Gdansk niz Danzig...

Tym bardziej jak mowimy o handlu morskim, bo w czasach niemieckich to on byl zaglugowo peryferyjny w stosunku do czasow wywozu zboza za Jagiellonow.
ODPOWIEDZ