Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
aPWa
Posty: 60
Rejestracja: 02 kwie 2014, 17:39

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: aPWa »

Używa ktoś minidodatków do Osadników? Chodzi mi o te dodatki po kilka kart w stylu targowisko, ekspedycja, wędrówki ludów? Urozmaicają jakoś ciekawie grę? I czy nie burzą balansu/unikalności frakcji- tego się obawiam przy targowisku- skoro ułatwia ono wszystkim wymianę surowców to czy nie zatrze to różnic między frakcjami (w sensie np. Egipt ma dużo złota, więc swobodnie może zarządzać surowcami, barbarzyńcy mają dużo ludzi, więc w razie potrzeby łatwiej im wymieniać ludzi na surowce niż innym frakcjom). Czy któreś wg Was są zdecydowanie warte uwagi?
litk
Posty: 847
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 176 times
Been thanked: 125 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: litk »

Wytłumaczy mi ktoś czemu na tym foto nie ograniczają się do 3 kart po prawej i lewej: https://www.boardgamegeek.com/image/466 ... l-settlers?
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Nidav »

litk pisze: 04 kwie 2019, 14:40 Wytłumaczy mi ktoś czemu na tym foto nie ograniczają się do 3 kart po prawej i lewej: https://www.boardgamegeek.com/image/466 ... l-settlers?
A czemu mieliby? Nie ma żadnego ograniczenia względem liczby kart po którejkolwiek stronie :)
Nitshu
Posty: 7
Rejestracja: 02 kwie 2018, 17:06

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Nitshu »

Czy orientuje się ktoś może gdzie można dokupić żetony? (złoto, kamień, drewno, jedzenie).
edit: Chodzi mi o jakiś sklep oczywiście :)
Endrju87
Posty: 82
Rejestracja: 06 sie 2018, 17:08
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Endrju87 »

Witam,

Mam ograne wszystkie frakcje z podstawki, w trybie solo. Teraz chciałbym ograć frakcje z dodatków i porównać z wynikami innych frakcji. Dlatego mam pytanie czy na przykładzie frakcji Atlantydzi mogę porównać wyniki z frakcjami z podstawki? Jeśli tak to jak mają wyglądać talie?
a) talia frakcyjna pierwsze 30 kart + talia zwykła, karty z podstawki i z dodatku Atlantydzi
b) talia frakcyjna pierwsze 30 kart + talia zwykła, karty tylko z podstawki
Rozumiem, że dokładam do talii wirtualnego gracza jedną kartę ataku z symbolem technologii.
Redor
Posty: 25
Rejestracja: 10 wrz 2016, 21:34
Lokalizacja: Ruda Śląska
Has thanked: 7 times
Been thanked: 17 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Redor »

Zauważył ktoś może w swojej kopii gry białe plamki na rewersie kart zwykłych - na niebieskim tle? Zastanawiam się czy jest to normalne w przypadku tych kart czy po prostu na takie trafiłem.

https://pasteboard.co/IwKm9Dk.jpg
fat1s
Posty: 30
Rejestracja: 28 lis 2018, 21:36
Has thanked: 1168 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: fat1s »

Gra w Osadników od około roku. Od niedawna z dodatkiem ("Każdy potrzebuje przyjaciela"). W mojej ocenie frakcja Rzymian jest wyraźnie słabsza od pozostałych. Ma mało możliwości zdobywania najbardziej uniwersalnego zasobu - ludzi. Flagowe karty frakcyjne dają bonusy za stawianie nowych budowli, ale wszystkie budynki frakcyjne wymagają poświęcenia lokacji, więc rzadziej się plądruje z ręki i potrzeba więcej surowców. Jak nie podejdą karty produkcyjne to trzeba się ratować umowami, ale to zawsze strata budowli.

Wszystko to sprawia, że w grze solo na podstawce Rzymianami ugrałem maks niecałe 90 punktów a średnio ok 60-70, mimo, że gram nimi najczęściej. Wszystkimi innymi frakcjami udało mi się dobić do 100.

Ciekaw jestem czy ktoś ma inne odczucia. Może ktoś podrzuci jakieś dobre tipy?
Cierń
Posty: 600
Rejestracja: 15 gru 2008, 11:53
Lokalizacja: Gliwice/Sośnica
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Cierń »

Rzymianie z dodatkiem Atlantydzi - ponad 200 pkt (udało się przewinąć całą talię). Kluczowe jest koncentrowanie się na kartach zwykłych dających ludzi/karty. Budujesz skromnie budynki napędzajace silnik ale zbierasz karty na ręku. Jak masz już na stole komplet budynków dających PZ za wystawienie odpalasz budowy.
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: hadrian »

Przez to że Osadnicy bardzo premiują takie kiszenie kart frakcyjnych na ręku do momentu w którym będzie się posiadało karty cech dające PZ za zbudowanie kolejnych kart frakcyjnych i wpadanie w schematy na zasadzie komu szybciej dojdzie optymalny silniczek pod jego frakcję, spowodowało że gra przestała mnie bawić i gościć na naszym stole.
51. Stan Master Set wypada dużo lepiej pod tym względem, ale ze względu na temat na stole lądują Królestwa Północy. Troszkę żałuje i chciałbym odczarować ONI ale jakoś mi się nie udaje :(
Large Hadrian Collider
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1090
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 84 times
Been thanked: 30 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Rafal_Kruczek »

hadrian pisze: 03 paź 2019, 11:05 Przez to że Osadnicy bardzo premiują takie kiszenie kart frakcyjnych na ręku do momentu w którym będzie się posiadało karty cech dające PZ za zbudowanie kolejnych kart frakcyjnych i wpadanie w schematy na zasadzie komu szybciej dojdzie optymalny silniczek pod jego frakcję, spowodowało że gra przestała mnie bawić i gościć na naszym stole.
51. Stan Master Set wypada dużo lepiej pod tym względem, ale ze względu na temat na stole lądują Królestwa Północy. Troszkę żałuje i chciałbym odczarować ONI ale jakoś mi się nie udaje :(
Reguła 3 gniazd w pierwszej edych 51 stanu ,nie była bardzo lubiana zasada ,ale oznaczałą że potencjał do przegięcia kart był zahamowany. Karta dająca punkty mogła być odpalona tylko 3 razy - potem trzeba było wystawiać inne karty na przykład nadbudowując "żużytą" kartę. Podobnie rezygnacja z limitu jednoczesnego posiadanai 3 umów /podbitych kart ( ktore mogły być użyte dopiero w kolejnej produkcji) uławiwiło zasady gry i umozliwiło budowania genialnych silniczków , ale kosztem tego że ONI i 51MS nie są już "ciasne". Gra sie w nie dużo pryjemniej i swobodniej i pewnie DUŻO lepiej sie sprzedają niż stary 51 Stan, ale moim zdaniem to juz nie to...
co moge mieć w dalszym ciągu w przy ktorejstam-setnej rozgrywce w RftG.
Ale bede musiał Królestwa Północy sprawdzić.
jrz8888
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2017, 14:34
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: jrz8888 »

Ja również bardzo lubię tę grę, ale po wielu rozgrywkach już mnie nie wciąga tak bardzo i dużo bardziej wolę sięgnąć po inny tytuł.
W zasadzie to w ostatniej, piątej rundzie pozostaje podmieniać posiadłości zwykłe na posiadłości frakcyjne, aby mieć dwa razy więcej punktów. No i oczywiście wykorzystywać wszystkie akcje dające punkty, aby sobie podbić licznik. To jest taka strategia, którą za każdym razem stosowałem. Wydaje mi się, że nie ma lepszej alternatywy dla ostatniej rundy.
toblakai
Posty: 1254
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 215 times
Been thanked: 221 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: toblakai »

jrz8888 pisze: 03 paź 2019, 12:15 Ja również bardzo lubię tę grę, ale po wielu rozgrywkach już mnie nie wciąga tak bardzo i dużo bardziej wolę sięgnąć po inny tytuł.
W zasadzie to w ostatniej, piątej rundzie pozostaje podmieniać posiadłości zwykłe na posiadłości frakcyjne, aby mieć dwa razy więcej punktów. No i oczywiście wykorzystywać wszystkie akcje dające punkty, aby sobie podbić licznik. To jest taka strategia, którą za każdym razem stosowałem. Wydaje mi się, że nie ma lepszej alternatywy dla ostatniej rundy.
To chyba oczywiste, że w ostatniej rundzie gry nalezy przerobić wszystko co się ma na punkty. Co innego tam można by wprowadzić? Element przygodowy?
jrz8888
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2017, 14:34
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: jrz8888 »

toblakai pisze: 03 paź 2019, 12:29
jrz8888 pisze: 03 paź 2019, 12:15 Ja również bardzo lubię tę grę, ale po wielu rozgrywkach już mnie nie wciąga tak bardzo i dużo bardziej wolę sięgnąć po inny tytuł.
W zasadzie to w ostatniej, piątej rundzie pozostaje podmieniać posiadłości zwykłe na posiadłości frakcyjne, aby mieć dwa razy więcej punktów. No i oczywiście wykorzystywać wszystkie akcje dające punkty, aby sobie podbić licznik. To jest taka strategia, którą za każdym razem stosowałem. Wydaje mi się, że nie ma lepszej alternatywy dla ostatniej rundy.
To chyba oczywiste, że w ostatniej rundzie gry nalezy przerobić wszystko co się ma na punkty. Co innego tam można by wprowadzić? Element przygodowy?
Ta gra nie ma klimatu, zatem element przygodowy odpada.
W każdym razie, po wielu grach, w tej ostatniej rundzie odczuwam brak innych sposobów na osiągnięcie zwycięstwa, aby stała się ona mniej przewidywalna. Tak się składa, że już po przedostatniej rundzie można wykalkulować kto zostanie wygranym rozgrywki i często było tak, że przegrywający już nie miał motywacji do kontynuowania partii :roll:
Tak wynika z mojego doświadczenia, ale wiadomo - każdy ma swoje.
Awatar użytkownika
Szewa
Posty: 866
Rejestracja: 10 sie 2016, 12:33
Has thanked: 353 times
Been thanked: 501 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Szewa »

Zagrałem wczoraj po raz kolejny w tę grę i to mnie tylko utwierdziło w przekonaniu, że jest ona dużo lepsza niż najnowsze Królestwa północy.

Większe możliwości kombinowania, odpalania kombosów i dużo przyjemniejsze grafiki niż w KP. I co najważniejsze, tu mam wrażenie, że mogę budować i grać jak chce, w przeciwieństwie do KP, gdzie grając danym narodem talia wymuszała jedną i słuszną taktykę.
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
szymuss
Posty: 407
Rejestracja: 26 lut 2009, 11:48
Has thanked: 34 times
Been thanked: 25 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: szymuss »

Ok dostalem na Gwiazdke Osadnicy: Narodziny imperium. Jako ,ze jestem dosc doswiadczonym graczem ( od agricoli, po Warhamera Inwazje po Robinsona itp). Mam pytanie do ludzi ,ktorzy rozegrali + 50 partii. Czy oplaca sie inwestowac w dodatki zarowno male jak i duze? Czy rzeczywiscie jest zachwiany balans? Czy deckbulding pozniej bardziej meczy niz sprawia radosc? Oraz czy nowa wersja Krolestwa Polnocy nie sa poprawione o lekkie bledy jakie czytalem w ONI? Z gory dziekuje za szczere trafne odpowiedzi:) pzdr.
muminus77
Posty: 48
Rejestracja: 03 lut 2014, 22:34
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: muminus77 »

Z perspektywy gracza 2-osobowego/solo.
Czy oplaca sie inwestowac w dodatki zarowno male jak i duze?
1) Z dodatków małych wydaje mi się, że większość graczy (w tym ja) poleca pierwszy czyli "Każdy potrzebuje przyjaciela" - dodaje karty z otwartą produkcją, które wprowadzają trochę więcej interakcji między graczami (dam ci robotnika za drewno produkowane na twojej karcie)
"Trzej przyjaciele z boiska" - nie posiadam, ale czytałem opinie, że znacznie podwyższa punktowe wyniki
"Chłopcy idą na wojnę" - wprowadza zasadę Podboju (przejmowanie kart frakcyjnych przeciwnika za miecze), którą i tak można zastosować nie kupując dodatku. Nie wiem czy takie mieszanie kart frakcyjnych nie zaburza czasem balansu, ale na pewno jest ciekawą opcją. Jeśli dla kogoś Osadnicy są za mało konfrontacyjni, to znajdzie tam karty dla siebie.

2) Z dużych dodatków (frakcyjnych) - jeśli ograłeś wszystkie 4 podstawowe i podoba ci się, że każdą gra się inaczej, to:
- Atlantydzi - dla mnie trochę psują grę, bo trzeba ich pilnować, żeby za bardzo się nie rozwinęli, a jak już się rozwiną, to ich tury trwają długo i przeciwnik się nudzi. Zasady ich żetonów technologii łatwo mi wypadają z pamięci. Wrzucają też dużo kart do talii zwykłej, które działają tylko wtedy gdy Atlantydzi są w grze lub któraś frakcja zbudowała talię z kartami z tego dodatku, więc setup trwa trochę dłużej. Podoba mi się to, że grając nimi znacznie bardziej skupić się trzeba na używaniu kart zwykłych (bo to ich działanie wzmacniamy technologią i tylko one nam dadzą punkty na koniec gry) a nie traktować ich tylko jako przyszłe fundamenty. Mimo to polecam tylko jak znajdziesz okazyjnie z drugiej ręki do pogrania solo.
- Aztekowie - bardzo udana frakcja z mechaniką modlitwy "push your luck", wydaje mi się dość mocna (dużo budynków bez fundamentu w koszcie i sporo generowanych surowców), ale przez to łatwo i przyjemnie się ją prowadzi i nadaje się wg mnie dla nowych graczy żeby dać im nieco fory. Zasada działania modlitwy może nie jest aż tak intuicyjna, ale łatwiej ją opanować niż technologię Atlantydów.
- Amazonki - bardzo ciekawa mechanika "deckbuilding" w trakcie gry: większość ich lokacji ma tylko jednorazowy efekt "gdy zbudujesz", więc ciągle je podmieniamy budując na nich (zamiast niszczyć karty zwykłe) a dzięki cesze Amazonek możemy te podmienione wtasować z powrotem do talii. Budynki pozwalają nam "usunąć" karty z talii i tak zostaje się z małą talią lokacji frakcyjnych, które się wzajemnie podmieniają generując surowce i punkty. Grałem nimi na razie tylko solo, więc nie wiem jak wypadają w starciu z innymi, ale na pewno dają powiew świeżości.
Czy rzeczywiscie jest zachwiany balans? Czy deckbulding pozniej bardziej meczy niz sprawia radosc?
3) Oficjalny deckbuilding w Osadnikach jest dla mnie mocno uproszczony i ograniczony (podmiana max 10 kart z 1 dodatku), więc nie stanowi dla mnie głównego atutu gry, a jest raczej miłym bonusem. Najczęściej korzystam z kart z "Każdy potrzebuje przyjaciela" (frakcyjne dodatki też mają te karty w pudełku dla nowej frakcji). Rzadziej, jeśli gram np przeciwko Aztekom, to dodaję sobie na próbę karty z modlitwą, które były w tym dodatku. Stąd wg mnie dodatki "Każdy potrzebuje przyjaciela", Aztekowie i Amazonki warto kupić i wystarczą do zabawy na długo. Zatem deckbuilding nie męczy (bo jest niewymagany i dość prosty), ale dla mnie nie wpływa istotnie na grę (na zasadzie: z jaką polewą zjem dziś waniliowe lody). Jeśli radość Ci daje raczej tworzenie talii od zera, to w zasadach Osadników tego nie ma. Chyba że olejesz zasady. Nie budowałem nigdy talii nie stosując oficjalnych zasad, więc nie wiem, czy rzeczywiście tak jak wg instrukcji talie złożone z różnych dodatków i zawierające więcej niż 30 kart mogą być niezbalansowane.
Oraz czy nowa wersja Krolestwa Polnocy nie sa poprawione o lekkie bledy jakie czytalem w ONI?
4) Nie grałem w Królestwa Północy, ale po lekturze instrukcji i obejrzenia gameplay'ów nie wydaje mi się, żeby poprawiała jakieś błędy Osadników:NI, raczej na nich bazuje i stara się odróżnić dodatkowymi/innymi rozwiązaniami. Wydaje mi się, że nie przekonała większości fanów Osadników:NI i to jej są zarzucane lekkie błędy (patrz post Szewa przed Twoim).
mc_piccolo
Posty: 2
Rejestracja: 30 sie 2019, 18:39
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: mc_piccolo »

My z żoną mamy prawie wszystkie dodatki i robimy deckbuilding że wszystkich kart, a nie tylko z podstawki i wybranego dodatku, jak sugeruje instrukcja. Daje to dużą różnorodność i jednocześnie kontrolę nad talią.

Polecam też stosowanie draftu w fazie wpatrywania opisanego w instrukcji jako wariant. Poza większą kontrolą, którą uzyskujemy dzięki draftowi, mamy na koniec fazy jedną kartę zwykłą więcej, a to robi różnicę, szczególnie w pierwszych rundach.
omas
Posty: 166
Rejestracja: 25 lut 2019, 08:47
Has thanked: 437 times
Been thanked: 30 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: omas »

Smiem sie nie zgodzic. Im wiecej kart tym mniejsza kontrola gdyz talia ma wiecej kart ;)
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 457 times
Been thanked: 1102 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: detrytusek »

Czy ja dobrze rozumiem, że każda frakcyjna z dodatków wymaga dodatkowego setupu przed grą tj dostosowanie talii?
Jeśli tak to jest dla mnie insta not buy.
Chyba, że gracie tak, że jak wyciągniecie "złą" kartę to odrzucacie i ciągniecie następną. Dla mnie siłą tej gry jest to, że wykładam na stół i po minucie gram. Jakieś budowanie talii przed grą to jest horror.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Circadians: Nowy Świt

Wątek sprzedażowy
SuCHaR
Posty: 269
Rejestracja: 25 mar 2015, 22:29
Has thanked: 29 times
Been thanked: 40 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: SuCHaR »

detrytusek pisze: 28 lut 2020, 14:13 Czy ja dobrze rozumiem, że każda frakcyjna z dodatków wymaga dodatkowego setupu przed grą tj dostosowanie talii?
Jeśli tak to jest dla mnie insta not buy.
Chyba, że gracie tak, że jak wyciągniecie "złą" kartę to odrzucacie i ciągniecie następną. Dla mnie siłą tej gry jest to, że wykładam na stół i po minucie gram. Jakieś budowanie talii przed grą to jest horror.
Teoretycznie powinieneś budować deck. Ja natomiast wrzcuciłem wszystko do jednego wora, wyciągam i gram i nie bawie się w żaden deck building przed grą. Gra się wyśmienicie :)
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 457 times
Been thanked: 1102 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: detrytusek »

SuCHaR pisze: 28 lut 2020, 14:18

Teoretycznie powinieneś budować deck. Ja natomiast wrzcuciłem wszystko do jednego wora, wyciągam i gram i nie bawie się w żaden deck building przed grą. Gra się wyśmienicie :)
Niby tak ale jak wyciągniesz kartę, która się odnosi do frakcji/cechy, której nie ma w grze to robi się bez sensu trochę bo element losowości tylko się pogłębia.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Circadians: Nowy Świt

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Nidav »

Karty każdej frakcji są ponumerowane, 1-30 to podstawowe, 31-40 to pierwszy dodatek imperialny i tak dalej. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby grać tylko i wyłącznie na kartach 1-30. Każda frakcja (przynajmniej z podstawki) dostaje w kolejnych dodatkach frakcyjnych 10 kart, dzięki którym mogą korzystać z nowych mechanizmów, ale nie jest to konieczne. Jeśli ktoś chce, to może bawić się a deck building przed grą, przy czym o ile dobrze kojarzę, to i tak może wybrać co najwyżej jeden dodatek i ogarnąć karty tak, żeby było 30 zgodnie z zasadami występowania danych kart w talii (czyli musi być ileś tam kart, które występują po 3 razy, ileś występujących po 2 razy, ileś pojedynczych sztuk). Bez deck buildingu jedyna szkoda to to, że sporo kart się marnuje i nie są w ogóle grane.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 457 times
Been thanked: 1102 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: detrytusek »

Nie kumam. Jak dodaję sobie nową frakcję, która wprowadza np religię to jak mam wyjąć karty 30+ z frakcji z podstawki? Jaki to ma sens?
Wszystko to co później opisałeś to jest jakaś masakra co te dodatki tej grze zrobiły. Stąd moje pytanie czy jest frakcja, którą po prostu można grać bez budowania talii pod konkretną rozgrywkę.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Circadians: Nowy Świt

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Nidav »

Jeśli dodajesz nową frakcję, która wprowadza religię, czyli w tym wypadku Azteków, to Aztekowie mają mechanikę push your luck. Reszta frakcji może dorzucić sobie karty z tego dodatku, żeby też mieć tę mechanikę w swojej talii, ale równie dobrze mogą mieć karty z podstawki i tyle, nic zmieniać nie trzeba. Dajesz graczowi, który ma Azteków, karty podstawowe tej frakcji, czyli ponumerowane 1-30 i wszyscy mogą grać.
ODPOWIEDZ