Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: powermilk »

Backero pisze:Jestem jak Filip Chajzer z reklamy Vizira
Ale to był Zygmunt!
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 389
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 143 times
Been thanked: 82 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

powermilk pisze:
Backero pisze:Jestem jak Filip Chajzer z reklamy Vizira
Ale to był Zygmunt!
Nosz kurde, już dwa razy poprawiałem posta, bo wcześniej napisałem, że Hubert Urbański :(
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 16 times
Been thanked: 32 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: szutek »

costi pisze:Przede wszystkim, miałbym problem z ustaleniem co jest skąd. Oznaczenia kart z dodatków są w ONI tak czytelne i jednoznaczne...
Ja z powodu tragicznych oznaczeń, jak i samej koncepcji wyjmowania kart z jednego dodatku aby móc zagrać w inny, odpuszczam już rozszerzenia do Osadników. Znam też dwie osoby, które robią dokładnie tak samo, wiec problem nie jest chyba jednostkowy. W planszówkach lubię przede wszystkim granie, a nie samotne przekładanie kart z kupki na kupkę. A że na niestandardowych (czytaj: nieprzetestowanych) zasadach też grać nie mam ochoty to rozwiązanie jest tylko jedno.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Maxxx76 »

Dobra, nie marudźcie już, tylko napiszcie jak działa dodatek :))
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 389
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 143 times
Been thanked: 82 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

Kurde właśnie nie mogę sprawdzić za bardzo, bo jest środek sesji i nie udaje się znaleźć nikogo do grania, a za solo nie przepadam. Więc pewnie zagram dopiero za jakiś tydzień.

Tak w ogóle to na Twitterze już jakiś czas temu pojawiło się zdjęcie https://pbs.twimg.com/media/Cjc4FRGXIAA9DYt.jpg:orig

Można z niego wyczytać, że nowa frakcja będzie miała kolor żółty/pomarańczowy/beżowy, będzie miała zupełnie nowy rodzaj frakcyjnej Cechy i Akcji oraz że zobaczymy nowy kolor lokacji - zielony. Co za tym idzie pewnie nowe dobro :)
Ruteq
Posty: 11
Rejestracja: 12 cze 2016, 20:50
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Ruteq »

Witam
Posiadam już dodatek ale nie miałem jeszcze okazji w niego zagrać. O ile karty prezentują się całkiem ciekawie to uważam, że należy skarcić wydawnictwo za przygotowaną instrukcję. Po pierwsze, jest napisana pod graczy którzy posiadają już wszystkie inne dodatki (nie ma tutaj wzmianki o otwartej produkcji czy też Atlantydach, których to karty się w tym dodatku pojawiają - osoby dla których jest to pierwszy dodatek muszą na własną rękę szukać zasad w internecie). Po drugie zaś, czy naprawdę nie można było Zestawów opisać w sposób bardziej klarowny i niesprzeczny wewnętrznie?
Za instrukcją:
- "Zestaw kart to 3 karty w tym samym kolorze"
- "(...) Przykład - Jeśli liczysz ile w swoim Imperium masz zestawów Czerwona, Czerwona, Biała ...." (Czyli już nie 3 w tym samym kolorze_
- "Każdą kartę można zaliczać jednocześnie do kilku różnych zestawów"
-> jeżeli mam w imperium 4 czerwone lokacje(Cz) i 1 białą(B) to mam 1 zestaw Cz,Cz,Cz i jeden zestaw Cz,Cz,B

A moje pytanie jest następujące - jeżeli mam w imperium 6 lokacje Cz i 3 lokacje B to czy to oznacza zatem, że mam zarówno 2 zestawy C,C,C jak i 3 zestawy C,C,B ? Bo gdyby się uparł i rozpoznawał karty to mógłbym jeszcze to rozmnożyć przez kombinacje tych kart...(skoro każdą kartę można zaliczać do różnych zestawów).

- Kwestie nowych zestawów i podkładania kart pod spód - też jakoś w zakręcony sposób opisana - moim zdaniem lepiej to będzie chyba gdzieś zapisywać na kartce bo przy dużej liczbie wyłożonych kart frakcyjnych nie ma zbytnio miejsca na to, żeby podkładać karty zwykłe zliczające zestawy ..

Tyle na razie na podstawie samej instrukcji..
pozdrawiam
$więcik
Posty: 41
Rejestracja: 27 mar 2015, 12:23
Been thanked: 7 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: $więcik »

Barbarzyńcy dostali ciekawą kartę - Khrug odnowiciel - "Wydaj 1 robotika i 1 robtnika/drewno/kamień/jadło aby dobrać kartę w odpowiadającym kolorze" - czyli łatwy sposób na wyciągnięcie puszcz jak najszybciej. Fajne

I drugie wzmocnienie - ochroniarze - gdy plądrujesz otrzymujesz dodatkowo robotnika/jadło... jeśli karta była różowa/czerwona...
Według mnie barbarzyńcy najlepiej wzmocnieni, ale inne frakcje też w porządku.

Z zarzutów: karty atlantydów są brzydkie. Po prostu. Inny artysta i kiedy gra się atlantydami, to nie rzuca się w oczy, ale w tym dodatku niektóre karty są naprawdę tragiczne (np. schron). Mam nadzieję, że ilustracje do nowej frakcji będzie robił artysta od podstawowych frakcji.
Tak bardzo brzydkie...
Awatar użytkownika
pien
Posty: 23
Rejestracja: 06 paź 2013, 14:50

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pien »

Może się przyda. Lista kart z opisami - link.

Nowe karty w zakładce - Dodatek - 3PZB.
looqash007
Posty: 27
Rejestracja: 14 cze 2016, 11:13

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: looqash007 »

Na Portalkonie ma być zapowiedź nowej frakcji do O:NI.
Podobno ma być to frakcja historycznie istniejąca, a nie mityczna tak jak np. Atlantydzi. Ma mieć więcej negatywnej interakcji. Ma też dojść nowy kolor lokacji - zielony. Może nazwa dwuczłonowa, bo ponoć jakaś dłuższa, ale nie wiem. Ogólnie to sporo w tym wszystkim domysłów :)
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pan_satyros »

Ciekawi mnie jak zostanie rozwiązana kwestia kolejnych pakietów imperialnych - będą mieć coraz więcej kart?
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 389
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 143 times
Been thanked: 82 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

Zacząłem się zastanawiać jakie nowe dobro mogłoby zostać wprowadzone i reprentowane przez kolor zielony: zadowolenie (jak z Civilization), mana/łaska/wiara, a może nie ma nowego dobra, a kolor zielony reprezentuje np Fundament. Ale jeżeli miałbym typować jakąś frakcję, to chyba Wikingów.

Wygląda na to, że pakiety imperialne będą miały coraz więcej kart faktycznie. Może w trzecim lub czwartym zmniejszą liczbę kart na frakcję w dodatku (to by było słabe) lub zrezygnują z kart solo/zwykłych?
looqash007
Posty: 27
Rejestracja: 14 cze 2016, 11:13

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: looqash007 »

Ja bym bardzo chciał, żeby wreszcie instrukcje do dodatków jakoś wyklarowano i pokazano raz na zawsze jak tworzyć talie frakcyjne a do nich zwykłe. Takie, które byłyby w miarę zbalansowane, a nie żeby grać wszystkimi. W Trzech przyjaciołach też nie jest do końca powiedziane co i jak z wybieraniem kart do poszczególnych talii. Piszą tylko, że ma być podstawka + karty tylko z jednego dodatku. Tymczasem Atlantydzi byli w dwóch dodatkach, a nie w podstawce. A w swoim dodatku mieli od razu 40 kart. Wciąż nie ma oficjalnego FAQ na ten temat, choć go zapowiadano. Szkoda, że nie jest to tak ogarniete, by można oficjalnie wybierać 30 z dostępnych już 60 kart frakcyjnych (nawet wg tych zasad że 3 kopie po 3 itd...). Ponadto wszystko karty z dodatku KPP nie mają symboli żadnych przy numerach i trzeba się trochę napocić, żeby sobie z ich usuwaniem poradzić (zwłaszcza dla kart zwykłych, gdzie ich numeracja nie jest taka oczywista, jak np. we frakcyjnych, gdzie są dziesiątkami dodatki porobione.
Co do instrukcji w 3 przyjaciołach to już zresztą ktoś wspomniał, że pokrzywdzeni mogą czuć się gracze, którzy nie mają dodatku KPP lub Atlantydów, wówczas dla nich instrukcja z najnowszego dodatku jest jeszcze mniej oczywista. Ehhhh... A taka fajna gra....
Awatar użytkownika
pien
Posty: 23
Rejestracja: 06 paź 2013, 14:50

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pien »

Budowanie talii jest dość proste ... w teorii :). Najtrudniejszą częścią jest segregowanie kart. Ja mam sposób w postaci dodrukowanej wkładki do koszulek z nazwą talii. Dzięki temu bez wpatrywania się w numerki łatwiej mi oddzielić dodatki od podstawki.

Wracając do budowania. Zasady:

1. Podstawka i 1 dodatek. *
2. Talia frakcyjna składa się z 30 kart: 3x3 kopie, 6x2 kopie, 9 pojedynczych kart. Trzeba zawsze użyć wszystkich kopii danej karty.
3. Zwykłą talię robi się ze zwykłych z podstawki + wszystkie zwykłe z wybranego dodatku.

* Atlantydzi dostali 30 + 10 kart aby wyrównać talię z pozostałymi frakcyjnymi jeżeli chodzi o dodatek KPP i kolejne 10 w 3PZB.

Przy budowaniu talii działa to tak:

Opcja 1: Jeden z graczy gra frakcją Atlantydów ale gracie bez dodatku KPP albo 3PZB:
- Atlantydzi nie mają możliwości budowania talii;
- pozostałe frakcje, wymieniają 1 zestaw kart produkcyjnych na ich odpowiedniki z dodatku Atlantydów**;
- po powyższej podmianie pozostałe frakcje mogą użyć pozostałych kart z dodatku Atlantydów do budowania talii;
- zwykłe, które przyszły w dodatku Atlantydów dodaje się do zwykłych z podstawki.

Opcja 2: Jeden z graczy gra frakcją Atlantydów i gracie z dodatkiem KPP albo 3PZB:
- wszyscy, również Atlantydzi, mogą użyć 10 dodatkowych kart z KPP albo 3PZB (ale nie Atlantydów) dodatku do budowania talii frakcyjnych.
- zwykłe, które przyszły w KPP albo 3PZB dodaje się do zwykłych z podstawki.

** Przy grze, kiedy 1 gracz gra Atlantydami w pozostałych, wybranych, taliach wymienia się poniższe karty. Nie wolno mieć egzemplarzy obu kart w talii. Dopiero potem można budować talię frakcyją z pozostałych kart z dodatku:

- Barbarzyńcy: Zaczarowana Pusza zastępuje Puszczę;
- Japończycy: Nowoczesna Farma zastępuje Farmę;
- Rzymianie: Odległa Kolonia Handlowa zastępuje Kolonię Handlową;
- Egipcjanie: Mistyczne Piramidy zastępują Piramidy.

Przykładowe talie załączam w linku Przykładowe talie. Talie są cały czas w fazie testów i opracowywania, nie gwarantuję więc, że są super zbalansowane. Raczej bawię się różnymi opcjami. Na razie są tylko opcje z dodatkiem Atlantydzi i KPP.
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 389
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 143 times
Been thanked: 82 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

Zaraz zaraz. Gdzie jest napisane, że KAŻDY z graczy musi w formacie standardowym wybrać jednakowy dodatek? Nie ma nigdzie mowy, że nie można grać np: Atlantydzi+KPP vs Japończycy+3PZB. Wtedy jedyną niemożliwą kombinacją jest Atlantydzi+ATL (chyba, że grasz tylko talią bazową ATL001-ATL030). Wówczas talię kart zwykłych stanowią tylko karty z podstawki, co jest opisane w instrukcji do 3PZB (nie wiem, jak w innych dodatkach). Chyba, że opisujesz tylko przypadek, gdy ktoś nie kupuje wszystkich dodatków.

Póki co mój Organizer uwzględnia taką możliwość. W innym przypadku byłaby to straszna szkoda i trochę gwałt na trybie standardowym (turniejowym). Jeśli się mylę i Portal gdzieś potwierdza, że wybiera się jeden dodatek na cały mecz, a nie że każdy gracz wybiera dowolnie dodatek do frakcji, wówczas zmienię system jeszcze przed wydaniem.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pan_satyros »

Grałem w obu wariantach podanych wyżej i raczej wszytko grało, jednak również uważam, ze taka sumaryczna notka w pdfie na stronie Portalu by się przydała.

Odbiegając od tematu - dobrze pamiętam, że Atlantydzi są niejako 10 kart w plecy za innymi frakcjami?
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

pien pisze: Opcja 1: Jeden z graczy gra frakcją Atlantydów ale gracie bez dodatku KPP albo 3PZB:
- Atlantydzi nie mają możliwości budowania talii;
- pozostałe frakcje, wymieniają 1 zestaw kart produkcyjnych na ich odpowiedniki z dodatku Atlantydów;
- po powyższej podmianie pozostałe frakcje mogą użyć pozostałych kart z dodatku Atlantydów do budowania talii;
- zwykłe, które przyszły w dodatku Atlantydów dodaje się do zwykłych z podstawki.
W tym przypadku pozostali grają dodatkiem Atlantydzi więc nie mogą dodać kolejnych dodatków, ale sami Atlantydzi mogą dodać jeden z pakietów imperialnych więc budować talię frakcyjną mogą.
pien pisze: Opcja 2: Jeden z graczy gra frakcją Atlantydów i gracie z dodatkiem KPP albo 3PZB:
- wszyscy, również Atlantydzi, mogą użyć 10 dodatkowych kart z KPP albo 3PZB (ale nie Atlantydów) dodatku do budowania talii frakcyjnych.
- zwykłe, które przyszły w KPP albo 3PZB dodaje się do zwykłych z podstawki.
Nie widzę przeszkód, żeby Atlantydzi grali z np. KPP, a inny gracz z dodatkiem Atlantydów. Dodaje się wtedy do kart neutralnych te karty z dodatków, którymi gra przynajmniej jeden gracz.
Poziom skomplikowania przy mieszaniu dodatków jest niestety znaczny. Postaram się niebawem zaktualizować FAQ i opisać budowanie tali tak przejrzyście, jak to jest możliwe.

@Pan_satyros: Zależy jak na to patrzeć. Dla innych frakcji Atlantydzi to dodatek z 10 ekstra kartami. Mają więc do dyspozycji 3 dodatki. Atlantydzi jednak z wiadomych względów samych siebie nie postrzegają, jako dodatek więc mają tylko swoje podstawowe karty + 2 dodatki. Analogicznie pewnie będą wyglądały kolejne frakcje, pewnie także będą miały 10 kart mniej względem frakcji podstawowych.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1534
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 185 times
Been thanked: 564 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Ayaram »

Problem jest taki, że ON:I to prosta gra i takie też powinno być łączenie dodatków. A skoro taki nawet ja, osoba bardzo lubiąca karcianki, gry w stylu LCG itp. jest na nie, no bo bez przesady, to takim casualom ma to nie przeszkadzać? Z jednej strony robią z 51 stanu grę dla początkujących, z drugiej strony dają do ON:I totalnie nie praktyczną, nie intuicyjną i zniechęcającą do gry budowę talii. Trochę ON:I przerosło twórców...
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Wystarczyłyby IMO dwie zmiany, żeby wszystko było dalej lekkie:
1. W każdym dodatku dochodzi nieznaczna ilość kart neutralnych, niezwiązanych z żadną konkretną funkcjonalnością dodaną w dodatku (świetnym przykładem są tu nowe ruiny w KPP, które dają kamień zamiast ludka). Karty na te stałe dołączają do talii neutralnej.
2. Karty frakcyjne z dodatków można dowolnie mieszać, jednak przy zachowaniu ogólnych zasad budowania talii frakcyjnej (tyle a tyle trójek itd.)

KPP w dużym stopniu spełniał te wymagania (m.in. dlatego że był to po prostu pierwszy dodatek) i dla wielu osób jest to integralna część O:NI. Prostota, to słowo klucz. To słowo było mottem i motorem napędowym podstawki, ale na etapie Atlantydów gdzieś umknęło.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 389
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 143 times
Been thanked: 82 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

Dla ludzi, którzy chcą polegać na prostocie gry jest format otwarty, który pozwala dowolnie łączyć dodatki. A dla tych, którzy nastawialiby się na bardziej turniejową rozrywkę, jest format standardowy. Myślę, że to dobry kompromis.

Zazwyczaj i tak chyba gra się (chociaż u nas) format otwarty (wbrew ostrzeżeniu ciężko tu znaleźć OP kombinację kart międzydodatkowych dla konkretnej frakcji). A format standardowy to dla trenowania na "turniej" jakiś. Proste :)

Bardziej problematyczne wg mnie są niejasne zasady do frakcji Atlantydów, które też sprawiają wielu osobom trudności. Sam do tej pory nie wiem, czy sekwencja "można mieć maksymalnie jeden żeton technologii rodzaju na karcie" pozwala mi posiadać 1 żeton (zwykły lub jeden z zaawansowanych), 2 żetony (1 podstawowy i jeden dowolny zaawansowany), czy 3 (1 podstawowy, 1 punktujący i 1 obronny).
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Yavi »

Backero pisze:Dla ludzi, którzy chcą polegać na prostocie gry jest format otwarty, który pozwala dowolnie łączyć dodatki. A dla tych, którzy nastawialiby się na bardziej turniejową rozrywkę, jest format standardowy. Myślę, że to dobry kompromis.

Zazwyczaj i tak chyba gra się (chociaż u nas) format otwarty (wbrew ostrzeżeniu ciężko tu znaleźć OP kombinację kart międzydodatkowych dla konkretnej frakcji). A format standardowy to dla trenowania na "turniej" jakiś. Proste :)

Bardziej problematyczne wg mnie są niejasne zasady do frakcji Atlantydów, które też sprawiają wielu osobom trudności. Sam do tej pory nie wiem, czy sekwencja "można mieć maksymalnie jeden żeton technologii rodzaju na karcie" pozwala mi posiadać 1 żeton (zwykły lub jeden z zaawansowanych), 2 żetony (1 podstawowy i jeden dowolny zaawansowany), czy 3 (1 podstawowy, 1 punktujący i 1 obronny).
3 żetony, z każdego po jednym :)
Silesia Settlers
Posty: 84
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Silesia Settlers »

Bary pisze:Wystarczyłyby IMO dwie zmiany, żeby wszystko było dalej lekkie:

2. Karty frakcyjne z dodatków można dowolnie mieszać, jednak przy zachowaniu ogólnych zasad budowania talii frakcyjnej (tyle a tyle trójek itd.)
Mam podobne zdanie. Jaki sens ma ograniczanie tworzenia talii do 30 kart klasycznych i 10 z dodatku? Czyli można w najlepszym przypadku zmienić 33% klasycznej talii. Nie ma miejsca na wymyślanie talii w takim przypadku. Wiadomo że to daje możliwość zapanowania nad balansem, ale z drugiej strony za bardzo ogranicza graczy. Na obecną chwile składanie talii z wszystkich dodatków raczej nie da jednej frakcji takiego kopa że zabije balans.

Ja bym chętnie zobaczył pakiet dokładający standardowe karty (+20 dla każdej frakcji, +30 dla atlantydów) rozwijający pomysł znaczników technologii u reszty frakcji. Byłoby to takie wyprostowanie zasad gry.

No ale podobno na horyzoncie widać nowy dodatek frakcyjny. Jeżeli dodadzą go na podobnej zasadzie jak atlantydów - nowa unikalna mechanika dla nowej frakcji + wykastrowana dla reszty + brak kart nadrabiających wcześniejsze dodatki to efektem tego będzie chaos + wielki jęk niezadowolenia u części graczy.
Awatar użytkownika
vincentblack
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2014, 17:52
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 13 times
Been thanked: 11 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: vincentblack »

Prośba o opinię tych (jeśli są tacy), którzy grali już w zestawieniu Podstawka + KPP + 3PZB, bez Atlantydów i bez budowania talii (wszystkie 50 kart frakcyjnych w użyciu). Czy gra się dobrze (lepiej?) niż w zestawieniu z samym KPP czy też takie zestawienie nie ma sensu?
toblakai
Posty: 1270
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 222 times
Been thanked: 227 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: toblakai »

Nie grałem takim zestawem, ale miałem okazję zagrać zestawem Japonia + 3PZB. Japonia posiada karty frakcyjne które mocno punktują za czerwone zestawy. Biorąc pod uwagę, że ich talia frakcyjna to głównie lokacje czerwone to przy zestawieniu podstawowe + KPP + 3PZB można osiągnąć przepakowane kombo jeżeli podejdzie jeszcze Młyn na rękę.

I nie można zapominać o tym, że talia będzie strasznie rozmyta.

Odnośnie samego dodatku 3PZB to jak do tej pory znalazłem czas na jedynie jedną rozgrywkę, ale dodatek sprawia wrażenie ciekawszego niż Atlantydzi. Graliśmy akurat partię Japonia vs Barbarzyńcy - postawiłem narzeczonej sprawę jasno, Atlantydzi nie są mile widziani na stole :D - i grało się bardzo dobrze! Od wyjścia dodatku Atlantydzi używani oni byli przy każdej partii i szczerze powiedziawszy sprawili, że z coraz mniejszym zapałem wracałem do Osadników - wyśrubowany poziom zarządzania stołem przy Atlantydach i wydłużony czas rozgrywki zniechęcały. Grając frakcjami z podstawki przypomniałem sobie dlaczego tak przyjemnie grało się w Osadników.

Sami 3PZB działają bardzo przyjemnie. Japonia dostała kilka fajnych kart na których jest w stanie mocno zapunktować i stać się zagrożeniem dla przeciwnika. Niestety dopiero w 3 rundzie podeszły mi jakiekolwiek karty produkcyjne więc nie byłem w stanie rozwinąć skrzydeł, ale wciąż udało mi się rozbudować silniczek punktujący za czerwone i różowe zestawy.

Sam mechanizm kolekcjonowania zestawów przypadł mi do gustu bardziej niż technologie Atlantydów. Działa sprawniej i ma więcej sensu dla frakcji podstawowych - chyba nigdy grając z technologiami frakcją podstawową nic sensownego z tymi żetonami się zrobić mi nie udało.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pan_satyros »

toblakai pisze:Nie grałem takim zestawem, ale miałem okazję zagrać zestawem Japonia + 3PZB. [...] Sam mechanizm kolekcjonowania zestawów przypadł mi do gustu bardziej niż technologie Atlantydów. Działa sprawniej i ma więcej sensu dla frakcji podstawowych - chyba nigdy grając z technologiami frakcją podstawową nic sensownego z tymi żetonami się zrobić mi nie udało.
Atlantydów całkiem lubimy, jednak nie wyparli na szczęście starej gwardii, co do reszty wypowiedzi - tej poświęconej 3pzb - w pełni się zgadzam. Graliśmy analogiczną partię Barb vs Jap i było świetnie. bardzo wyrównana walka, przyjemne zazębianie się nowych kart ze starymi. Dodatek zdecydowanie wart kupna - mechanika tak naturalna, że spokojnie mogłaby być częścią podstawki.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Trolliszcze »

toblakai pisze:Sam mechanizm kolekcjonowania zestawów przypadł mi do gustu bardziej niż technologie Atlantydów. Działa sprawniej i ma więcej sensu dla frakcji podstawowych - chyba nigdy grając z technologiami frakcją podstawową nic sensownego z tymi żetonami się zrobić mi nie udało.
Wow, naprawdę? Ja z kartami z Atlantydów na razie bawiłem się tylko Barbarzyńcami, ale mają tam cudowną kartę, która potrafi bardzo szybko wykorzystać wszystkie uciułane żetony technologii: "Jeden koń mechaniczny". Oczywiście trzeba do tego karty, która pozwala przechowywać żetony technologii. Robię na tej karcie średnio tak 20 punktów, w ostatniej partii udało mi się zbudować dzięki niej 27 frakcyjnych (3 miałem w umowach) i zrobić, zdaje się, 159 punktów.
ODPOWIEDZ