Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Może miałem pecha albo nie nastawiałem się jakoś szczególnie mocno na te karty, ale nie widziałem żeby w moich partiach stanowiły one centrum budowanego silnika. Jak wpadła karta i akurat były dostępne żetony technologii to korzystałem, a że z tymi żetonami miałem często problem to koncentrowałem się na innych aspektach. Aha, Barbarzyńcy to jedyna frakcja którą z technologiami nie grałem.
Generalnie Atlantydów oceniam najniżej ze wszystkich dostępnych dodatków więc moje wypowiedzi odnośnie tego zestawu będą przeważnie niepochlebne
Generalnie Atlantydów oceniam najniżej ze wszystkich dostępnych dodatków więc moje wypowiedzi odnośnie tego zestawu będą przeważnie niepochlebne
Ostatnio zmieniony 15 cze 2016, 09:58 przez toblakai, łącznie zmieniany 1 raz.
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1031 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Przejrzałem z ciekawości inne frakcje i ta karta Barbarzyńców wygląda na najsilniejszą - a to dlatego, że jest Cechą, a nie Akcją (więc można korzystać do woli). Działa tak, że zawsze, gdy plądrujesz, możesz wydać dowolną liczbę żetonów technologii - za każdy wydany żeton dostajesz 1 punkt i 1 dobro zależne od koloru plądrowanej karty. Jeśli więc uda Ci się uciułać 20 żetonów technologii, to możesz z tej karty mieć przykładowo 20 pkt, 10 drewna i 10 kamienia (po splądrowaniu zaledwie 2 kart, brązowej i szarej). Naprawdę bardzo mocna moim zdaniem.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2016, 09:57 przez Trolliszcze, łącznie zmieniany 2 razy.
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1031 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Edycja powyżej, bo źle w pierwszej chwili zapisałem działanie karty.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Dla mnie to zestawienie nie ma sensu, zabraknie Ci kart frakcyjnych produkcyjnych - szansa na wylosowanie np. Puszczy jest znikoma (6%), lea jeżeli dołożysz dodatek Atlantydowy już 10% (to nie wygląda na wielką różnicę, ale jest!). - Po za tym będziesz zawsze miał w talii sporo kart bezsensownych *(Statua?) które będą blokowały napływ na rękę kart naprawdę potrzebnych (Jasyr, Napaść).vincentblack pisze:Prośba o opinię tych (jeśli są tacy), którzy grali już w zestawieniu Podstawka + KPP + 3PZB, bez Atlantydów i bez budowania talii (wszystkie 50 kart frakcyjnych w użyciu). Czy gra się dobrze (lepiej?) niż w zestawieniu z samym KPP czy też takie zestawienie nie ma sensu?
Na Twoim miejscu wtasowałbym karty zwykłe z KPP i 3PZB do talii zwykłej i zagrał z budowaniem talii w wariant otwarty albo turniejowy.
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 252 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Nie wiem czy tego Jednego Konia Mechanicznego nie zerratują.
Jak ostatnio dał mi 14VP + 14 drewna, moi współgracze okrzyknęli go przegiętym. I nie wiem czy nie mieli racji.
Ostatnio też grałem przeciw Atlantydom w 3 i 4 osoby i powoli wraca mi wiara w balans i w to że nie są przepakowani. Wystarczyło kilka celnych pstryczków (plądrowań) w nich wymierzonych i już silniczek nabijania atlantydzkich punktów siadał. Ataki nie były liczne, ledwie kilka, ale dobrze wymierzone wystarczyły aby Atlantydzi wylądowali 2-krotnie na ostatnim miejscu.
Ciekawe czy w 2os. też można tak skutecznie zatrzymać tę frakcję.
Jak ostatnio dał mi 14VP + 14 drewna, moi współgracze okrzyknęli go przegiętym. I nie wiem czy nie mieli racji.
Ostatnio też grałem przeciw Atlantydom w 3 i 4 osoby i powoli wraca mi wiara w balans i w to że nie są przepakowani. Wystarczyło kilka celnych pstryczków (plądrowań) w nich wymierzonych i już silniczek nabijania atlantydzkich punktów siadał. Ataki nie były liczne, ledwie kilka, ale dobrze wymierzone wystarczyły aby Atlantydzi wylądowali 2-krotnie na ostatnim miejscu.
Ciekawe czy w 2os. też można tak skutecznie zatrzymać tę frakcję.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Koń jest przegiety
A Atlantydzi... Cóż, w pierwszej partii to rozumiem przegraną, bo trochę z zasadami nie zaskoczyło Ale w drugiej?
A Atlantydzi... Cóż, w pierwszej partii to rozumiem przegraną, bo trochę z zasadami nie zaskoczyło Ale w drugiej?
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
W moim odczuciu jest bardzo ciężko. Sam gram wyłącznie w takim składzie i jednoznacznie stwierdziliśmy, że w więcej osób byłoby prościej kontrolować rozwój Atlantydów. Podczas jednej partii miałem jakiegoś wyjątkowego farta do mieczyków i złośliwych kart i skupiłem się na ciągłym przeszkadzaniu Atlantydom - ostatecznie i tak przegrałem bo w swoim 'szale' nie byłem w stanie zbudować sensownego silniczka do punktowaniajax pisze:Ciekawe czy w 2os. też można tak skutecznie zatrzymać tę frakcję.
Inna sprawa, że ciężko mi mówić o balansie jeżeli osiągamy go tym iż większość graczy musi temperować zapędy jednego gracza aby sytuacja była równa. Ja chyba po prostu nie lubię tego dodatku
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
@Backero i @Bary : Przejrzałem jeszcze raz wszystkie instrukcje i rzeczywiście nigdzie nie jest napisane, że wszyscy muszą używać tego samego dodatku. Jakoś sobie zakodowałem, że tak ma być. No to teraz się zacznie . Wielkie dzięki!
@Backero - Ten Organizer jest może gdzieś do potestowania?
@Bary - Dziękuję za FAQa. Kupa roboty.
@Backero - Ten Organizer jest może gdzieś do potestowania?
@Bary - Dziękuję za FAQa. Kupa roboty.
- Backero
- Posty: 389
- Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 82 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Na razie jeszcze nie, ale jutro po egzaminie podorabiam ostatnie poprawki i na pewno wrzucę na to forum przynajmniej Deckbuilder i wyszukiwarkę talii, a funkcję Tournament Organizera dodam najwyżej późniejpien pisze: @Backero - Ten Organizer jest może gdzieś do potestowania?
Dla tych, co nie wiedzą jak to będzie wyglądać: http://imgur.com/a/F4ZEw
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Spoko, cieszę się, że się przydało.pien pisze:Dziękuję za FAQa. Kupa roboty.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Ostatnio z dziewczyną jeszcze lepsze kombo wyłapaliśmy:jax pisze:Nie wiem czy tego Jednego Konia Mechanicznego nie zerratują.
Jak ostatnio dał mi 14VP + 14 drewna, moi współgracze okrzyknęli go przegiętym. I nie wiem czy nie mieli racji.
Koń mechaniczny + Mroczna Kaplica. Plądrujesz kartę z ręki za pomocą Kaplicy, dorzucasz X technologii, odrzucasz wszystkie uzyskane dobra. Punktów dostajesz 4 (za odrzucone dwa dobra z karty) + X (bo koń) + 2*X (za każde dobro z konia odrzucone za pomocą kaplicy).
Efekt - jeden miecz i np. 10 technologii zamienia się w 34 punkty.
Dodatek atlantydzki jest słaby
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1031 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Też zauważyłem to kombo, ale to niemal na pewno przeoczenie autora - moim zdaniem wolno zamienić na punkty wyłącznie dobra z okienka plądrowania danej karty, a nie dobra uzyskane przy okazji za pomocą innych kart. Dlatego my tej karty tak nie gramy ("Jeden koń mechaniczny" jest wystarczająco mocny).
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Tak, po pierwszym takim zagraniu też ustaliliśmy taką zasadę.
Plus że naraz dzięki Koniowi można wykorzystać 6 żetonów technologii.
Plus że naraz dzięki Koniowi można wykorzystać 6 żetonów technologii.
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
- Been thanked: 1 time
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
no ale to i tak nie trzymało się kupy. Żeby dostać te 2*X musisz zrezygnować z X, więc nie powinieneś naliczać ich.Hansolo pisze: Punktów dostajesz 4 (za odrzucone dwa dobra z karty) + X (bo koń) + 2*X (za każde dobro z konia odrzucone za pomocą kaplicy).
Efekt - jeden miecz i np. 10 technologii zamienia się w 34 punkty.
Co nie zmienia faktu że na karcie mrocznej kaplicy powinna być informacja że chodzi o rezygnacje dóbr z pola plądrowania.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Mimo że wszyscy uznaliśmy zgodnie że ta zasada jest bez sensu pozwolę sobie pociągnąć czysto teoretyczne dywagacje:
Czyli plądrujesz z Kaplicy -> Używasz Konia -> Wydajesz X technologii -> Dostajesz X punktów oraz X dóbr -> Odrzucasz X dóbr za 2 punkty od każdego
Osobiście nie widzę błędu w tym rozumowaniu, ale jeśli ktoś mi takowy wskaże będę wdzięczny.
Ale dlaczego? Na koniu masz napisane, że wydajesz X technologii by dostać X punktów i X dobra. A na Kaplicy że odrzucasz dobra otrzymane w wyniku plądrowania i otrzymujesz 2 punkty za każde odrzucone dobro.Silesia Settlers pisze:no ale to i tak nie trzymało się kupy. Żeby dostać te 2*X musisz zrezygnować z X, więc nie powinieneś naliczać ich.Hansolo pisze: Punktów dostajesz 4 (za odrzucone dwa dobra z karty) + X (bo koń) + 2*X (za każde dobro z konia odrzucone za pomocą kaplicy).
Efekt - jeden miecz i np. 10 technologii zamienia się w 34 punkty.
Co nie zmienia faktu że na karcie mrocznej kaplicy powinna być informacja że chodzi o rezygnacje dóbr z pola plądrowania.
Czyli plądrujesz z Kaplicy -> Używasz Konia -> Wydajesz X technologii -> Dostajesz X punktów oraz X dóbr -> Odrzucasz X dóbr za 2 punkty od każdego
Osobiście nie widzę błędu w tym rozumowaniu, ale jeśli ktoś mi takowy wskaże będę wdzięczny.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Cześć
a ja podbiję pytanie z mojego poprzedniego posta - chciałbym się upewnić, że tak właśnie też gracie:
"A moje pytanie jest następujące - jeżeli mam w imperium 6 lokacji C i 3 lokacje B to czy to oznacza zatem, że mam zarówno 2 zestawy C,C,C jak i 3 zestawy C,C,B ?"
pozdrawiam
p.s. Brawo Polacy!:D
a ja podbiję pytanie z mojego poprzedniego posta - chciałbym się upewnić, że tak właśnie też gracie:
"A moje pytanie jest następujące - jeżeli mam w imperium 6 lokacji C i 3 lokacje B to czy to oznacza zatem, że mam zarówno 2 zestawy C,C,C jak i 3 zestawy C,C,B ?"
pozdrawiam
p.s. Brawo Polacy!:D
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
- Been thanked: 1 time
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Faktycznie, mi się pokręciło.Hansolo pisze:Osobiście nie widzę błędu w tym rozumowaniu, ale jeśli ktoś mi takowy wskaże będę wdzięczny.
- Backero
- Posty: 389
- Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 82 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
DokładnieRuteq pisze:Cześć
a ja podbiję pytanie z mojego poprzedniego posta - chciałbym się upewnić, że tak właśnie też gracie:
"A moje pytanie jest następujące - jeżeli mam w imperium 6 lokacji C i 3 lokacje B to czy to oznacza zatem, że mam zarówno 2 zestawy C,C,C jak i 3 zestawy C,C,B ?"
pozdrawiam
p.s. Brawo Polacy!:D
- pan_satyros
- Posty: 6127
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 641 times
- Been thanked: 507 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
News z Portalcon
Aztekowie z mechaniką modlitwy - push your luck.
Aztekowie z mechaniką modlitwy - push your luck.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Nice!
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- pan_satyros
- Posty: 6127
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 641 times
- Been thanked: 507 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Np. Masz modlitwa +3 za każdą różową jeden ludek - ciagniesz z talii głównej 3 karty za każdą różową masz ludka. Coś w ten deseń + modyfikatory tego doboru.Backero pisze:Wow, ciekawe jak to będzie wyglądać Pokazali cokolwiek podczas samej zapowiedzi?
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Backero
- Posty: 389
- Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 82 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Weekendowa promocja na preorder:
http://portalgames.pl/shop/en/imperial- ... 143.p.html
edit: ale chyba tylko na angielską wersją językową, nie wiem
http://portalgames.pl/shop/en/imperial- ... 143.p.html
edit: ale chyba tylko na angielską wersją językową, nie wiem
Ostatnio zmieniony 18 cze 2016, 14:37 przez Backero, łącznie zmieniany 1 raz.