Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
toblakai
Posty: 1269
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 220 times
Been thanked: 226 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: toblakai »

Może miałem pecha albo nie nastawiałem się jakoś szczególnie mocno na te karty, ale nie widziałem żeby w moich partiach stanowiły one centrum budowanego silnika. Jak wpadła karta i akurat były dostępne żetony technologii to korzystałem, a że z tymi żetonami miałem często problem to koncentrowałem się na innych aspektach. Aha, Barbarzyńcy to jedyna frakcja którą z technologiami nie grałem.

Generalnie Atlantydów oceniam najniżej ze wszystkich dostępnych dodatków więc moje wypowiedzi odnośnie tego zestawu będą przeważnie niepochlebne ;)
Ostatnio zmieniony 15 cze 2016, 09:58 przez toblakai, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Trolliszcze »

Przejrzałem z ciekawości inne frakcje i ta karta Barbarzyńców wygląda na najsilniejszą - a to dlatego, że jest Cechą, a nie Akcją (więc można korzystać do woli). Działa tak, że zawsze, gdy plądrujesz, możesz wydać dowolną liczbę żetonów technologii - za każdy wydany żeton dostajesz 1 punkt i 1 dobro zależne od koloru plądrowanej karty. Jeśli więc uda Ci się uciułać 20 żetonów technologii, to możesz z tej karty mieć przykładowo 20 pkt, 10 drewna i 10 kamienia (po splądrowaniu zaledwie 2 kart, brązowej i szarej). Naprawdę bardzo mocna moim zdaniem.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2016, 09:57 przez Trolliszcze, łącznie zmieniany 2 razy.
toblakai
Posty: 1269
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 220 times
Been thanked: 226 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: toblakai »

Podwójny post.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2016, 09:59 przez toblakai, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Trolliszcze »

Edycja powyżej, bo źle w pierwszej chwili zapisałem działanie karty.
$więcik
Posty: 41
Rejestracja: 27 mar 2015, 12:23
Been thanked: 7 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: $więcik »

vincentblack pisze:Prośba o opinię tych (jeśli są tacy), którzy grali już w zestawieniu Podstawka + KPP + 3PZB, bez Atlantydów i bez budowania talii (wszystkie 50 kart frakcyjnych w użyciu). Czy gra się dobrze (lepiej?) niż w zestawieniu z samym KPP czy też takie zestawienie nie ma sensu?
Dla mnie to zestawienie nie ma sensu, zabraknie Ci kart frakcyjnych produkcyjnych - szansa na wylosowanie np. Puszczy jest znikoma (6%), lea jeżeli dołożysz dodatek Atlantydowy już 10% (to nie wygląda na wielką różnicę, ale jest!). - Po za tym będziesz zawsze miał w talii sporo kart bezsensownych *(Statua?) które będą blokowały napływ na rękę kart naprawdę potrzebnych (Jasyr, Napaść).

Na Twoim miejscu wtasowałbym karty zwykłe z KPP i 3PZB do talii zwykłej i zagrał z budowaniem talii w wariant otwarty albo turniejowy.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 252 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: jax »

Nie wiem czy tego Jednego Konia Mechanicznego nie zerratują.
Jak ostatnio dał mi 14VP + 14 drewna, moi współgracze okrzyknęli go przegiętym. I nie wiem czy nie mieli racji.

Ostatnio też grałem przeciw Atlantydom w 3 i 4 osoby i powoli wraca mi wiara w balans i w to że nie są przepakowani. Wystarczyło kilka celnych pstryczków (plądrowań) w nich wymierzonych i już silniczek nabijania atlantydzkich punktów siadał. Ataki nie były liczne, ledwie kilka, ale dobrze wymierzone wystarczyły aby Atlantydzi wylądowali 2-krotnie na ostatnim miejscu.
Ciekawe czy w 2os. też można tak skutecznie zatrzymać tę frakcję.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Maxxx76 »

Koń jest przegiety :-D
A Atlantydzi... Cóż, w pierwszej partii to rozumiem przegraną, bo trochę z zasadami nie zaskoczyło ;-) Ale w drugiej? :-D
toblakai
Posty: 1269
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 220 times
Been thanked: 226 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: toblakai »

jax pisze:Ciekawe czy w 2os. też można tak skutecznie zatrzymać tę frakcję.
W moim odczuciu jest bardzo ciężko. Sam gram wyłącznie w takim składzie i jednoznacznie stwierdziliśmy, że w więcej osób byłoby prościej kontrolować rozwój Atlantydów. Podczas jednej partii miałem jakiegoś wyjątkowego farta do mieczyków i złośliwych kart i skupiłem się na ciągłym przeszkadzaniu Atlantydom - ostatecznie i tak przegrałem bo w swoim 'szale' nie byłem w stanie zbudować sensownego silniczka do punktowania :)

Inna sprawa, że ciężko mi mówić o balansie jeżeli osiągamy go tym iż większość graczy musi temperować zapędy jednego gracza aby sytuacja była równa. Ja chyba po prostu nie lubię tego dodatku :D
Awatar użytkownika
pien
Posty: 23
Rejestracja: 06 paź 2013, 14:50

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pien »

@Backero i @Bary : Przejrzałem jeszcze raz wszystkie instrukcje i rzeczywiście nigdzie nie jest napisane, że wszyscy muszą używać tego samego dodatku. Jakoś sobie zakodowałem, że tak ma być. No to teraz się zacznie :D. Wielkie dzięki!

@Backero - Ten Organizer jest może gdzieś do potestowania?

@Bary - Dziękuję za FAQa. Kupa roboty.
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 389
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 143 times
Been thanked: 82 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

pien pisze: @Backero - Ten Organizer jest może gdzieś do potestowania?
Na razie jeszcze nie, ale jutro po egzaminie podorabiam ostatnie poprawki i na pewno wrzucę na to forum przynajmniej Deckbuilder i wyszukiwarkę talii, a funkcję Tournament Organizera dodam najwyżej później :)

Dla tych, co nie wiedzą jak to będzie wyglądać: http://imgur.com/a/F4ZEw
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

pien pisze:Dziękuję za FAQa. Kupa roboty.
Spoko, cieszę się, że się przydało. :)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Hansolo
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2013, 22:13

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Hansolo »

jax pisze:Nie wiem czy tego Jednego Konia Mechanicznego nie zerratują.
Jak ostatnio dał mi 14VP + 14 drewna, moi współgracze okrzyknęli go przegiętym. I nie wiem czy nie mieli racji.
Ostatnio z dziewczyną jeszcze lepsze kombo wyłapaliśmy:

Koń mechaniczny + Mroczna Kaplica. Plądrujesz kartę z ręki za pomocą Kaplicy, dorzucasz X technologii, odrzucasz wszystkie uzyskane dobra. Punktów dostajesz 4 (za odrzucone dwa dobra z karty) + X (bo koń) + 2*X (za każde dobro z konia odrzucone za pomocą kaplicy).

Efekt - jeden miecz i np. 10 technologii zamienia się w 34 punkty.

Dodatek atlantydzki jest słaby :P
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Trolliszcze »

Też zauważyłem to kombo, ale to niemal na pewno przeoczenie autora - moim zdaniem wolno zamienić na punkty wyłącznie dobra z okienka plądrowania danej karty, a nie dobra uzyskane przy okazji za pomocą innych kart. Dlatego my tej karty tak nie gramy ("Jeden koń mechaniczny" jest wystarczająco mocny).
Hansolo
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2013, 22:13

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Hansolo »

Tak, po pierwszym takim zagraniu też ustaliliśmy taką zasadę.

Plus że naraz dzięki Koniowi można wykorzystać 6 żetonów technologii.
Silesia Settlers
Posty: 84
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Silesia Settlers »

Hansolo pisze: Punktów dostajesz 4 (za odrzucone dwa dobra z karty) + X (bo koń) + 2*X (za każde dobro z konia odrzucone za pomocą kaplicy).

Efekt - jeden miecz i np. 10 technologii zamienia się w 34 punkty.
no ale to i tak nie trzymało się kupy. Żeby dostać te 2*X musisz zrezygnować z X, więc nie powinieneś naliczać ich.
Co nie zmienia faktu że na karcie mrocznej kaplicy powinna być informacja że chodzi o rezygnacje dóbr z pola plądrowania.
Hansolo
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2013, 22:13

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Hansolo »

Mimo że wszyscy uznaliśmy zgodnie że ta zasada jest bez sensu pozwolę sobie pociągnąć czysto teoretyczne dywagacje:
Silesia Settlers pisze:
Hansolo pisze: Punktów dostajesz 4 (za odrzucone dwa dobra z karty) + X (bo koń) + 2*X (za każde dobro z konia odrzucone za pomocą kaplicy).

Efekt - jeden miecz i np. 10 technologii zamienia się w 34 punkty.
no ale to i tak nie trzymało się kupy. Żeby dostać te 2*X musisz zrezygnować z X, więc nie powinieneś naliczać ich.
Co nie zmienia faktu że na karcie mrocznej kaplicy powinna być informacja że chodzi o rezygnacje dóbr z pola plądrowania.
Ale dlaczego? Na koniu masz napisane, że wydajesz X technologii by dostać X punktów i X dobra. A na Kaplicy że odrzucasz dobra otrzymane w wyniku plądrowania i otrzymujesz 2 punkty za każde odrzucone dobro.

Czyli plądrujesz z Kaplicy -> Używasz Konia -> Wydajesz X technologii -> Dostajesz X punktów oraz X dóbr -> Odrzucasz X dóbr za 2 punkty od każdego

Osobiście nie widzę błędu w tym rozumowaniu, ale jeśli ktoś mi takowy wskaże będę wdzięczny.
Ruteq
Posty: 11
Rejestracja: 12 cze 2016, 20:50
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Ruteq »

Cześć
a ja podbiję pytanie z mojego poprzedniego posta - chciałbym się upewnić, że tak właśnie też gracie:
"A moje pytanie jest następujące - jeżeli mam w imperium 6 lokacji C i 3 lokacje B to czy to oznacza zatem, że mam zarówno 2 zestawy C,C,C jak i 3 zestawy C,C,B ?"
pozdrawiam
p.s. Brawo Polacy!:D
Silesia Settlers
Posty: 84
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Silesia Settlers »

Hansolo pisze:Osobiście nie widzę błędu w tym rozumowaniu, ale jeśli ktoś mi takowy wskaże będę wdzięczny.
Faktycznie, mi się pokręciło.
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 389
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 143 times
Been thanked: 82 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

Ruteq pisze:Cześć
a ja podbiję pytanie z mojego poprzedniego posta - chciałbym się upewnić, że tak właśnie też gracie:
"A moje pytanie jest następujące - jeżeli mam w imperium 6 lokacji C i 3 lokacje B to czy to oznacza zatem, że mam zarówno 2 zestawy C,C,C jak i 3 zestawy C,C,B ?"
pozdrawiam
p.s. Brawo Polacy!:D
Dokładnie
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 641 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pan_satyros »

News z Portalcon

Aztekowie z mechaniką modlitwy - push your luck.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Nice!
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 389
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 143 times
Been thanked: 82 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

Wow, ciekawe jak to będzie wyglądać :) Pokazali cokolwiek podczas samej zapowiedzi?
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 641 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pan_satyros »

Backero pisze:Wow, ciekawe jak to będzie wyglądać :) Pokazali cokolwiek podczas samej zapowiedzi?
Np. Masz modlitwa +3 za każdą różową jeden ludek - ciagniesz z talii głównej 3 karty za każdą różową masz ludka. Coś w ten deseń + modyfikatory tego doboru.
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 389
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 143 times
Been thanked: 82 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

Weekendowa promocja na preorder:

http://portalgames.pl/shop/en/imperial- ... 143.p.html

edit: ale chyba tylko na angielską wersją językową, nie wiem
Ostatnio zmieniony 18 cze 2016, 14:37 przez Backero, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Maxxx76 »

Kiedy premiera polskiego wydania?
ODPOWIEDZ