Najbardziej opiniotwórcze źródła na temat planszówek

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Najbardziej opiniotwórcze źródła na temat planszówek

Post autor: konev »

Przed weekendem postanowiłem rozpocząć jeden temat...
Jestem całkiem początkującym planszowiczem, zaczynam dopiero dowiadywać się o isteniniu niektórych gier, zbierać własną kolekcję itd.

Przychodzi czas, że trzeba :) kupić nową grę i co teraz. Gierki do tanich nie należą, tak więc staram się sporo dowiedzieć na temat danej gry, zanim ją kupię. Niestety rzadko mam możliwość zagrania przed zakupem.
Tak więc:
- wchodzę na BGG i sprawdzam ranking, gdzie jest moja gierka
- wchodzę na REBEL i sprawdzam komentarze kupujących, no i co REBEL ma na ten temat do powiedzienia
- wchodzę na Gry-Planszowe.pl i sprawdzam, czy przypadkiem nie ma tam recenzji.
Po tym wszystkim kupuję albo nie kupuję.

Tylko, że z samego rankingu BGG dużo nie wynika, trzeba by poczytać komentarze graczy (duuużo czytania in english).
REBEL jak by nie patrzeć to sklep - musi sprzedawać. Wydaje mi się, że na siłe niektóre produkty są promowane. Komentarze użytkowników też chyba czasami są na siłe pisane (trzeba zdobywac PDK`i :).
Gry-Planszowe nie nadążają w pisaniu recenzji :)...

Chciałbym się dowiedzieć gdzie inni szukają opinii, recenzji itd. co warto, a co nie warto kupować....
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Post autor: Geko »

Najlepiej na spotkaniach z planszówkami. Nic nie zastąpi próbnej rozgrywki :wink:
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 251 times