Port Royal

Forum ogólne o grach planszowych i karcianych, w szczególności dyskusje o konkretnych tytułach.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY!
Awatar użytkownika
Furan
Użytkownik wspierający
Posty: 1327
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola

Port Royal

Post autor: Furan » 28 kwie 2014, 21:40

Zachęcony recenzjąi niską ceną (<40zł) zakupiłem nowość ze stajni Pegasus Speiel - Port Royal.
Wykonanie bardzo OK, z zastrzeżeniem, że znów wyprodukowano wytłoczkę z której karty wylatują w transporcie (jest 1-2mm wyższa od stosu kart :( ). Grafiki a'la Agricola - całkiem OK, chociaż wolałbym albo pełne pójście w quasi-realizm (Libertalia), albo francuskiej kreski komiksowość (Na Chwałę!).
Udało mi się rozegrać 1 niepełną partię. Wnioski: miło, czuć ,,rozwój" tableau, nieco zarządzania ryzykiem, można się specjalizować, można iść w różnorodność. Odczucia odrobinę jak w Dominionie (choć mechanika zupełnie inna), mechanika ,,rozwoju" nieco podobna do Splendoru (nie grałem).
Ciężko mówić o regrywalności, ale mam nadzieję, że dodatek z większą różnorodnością kiedyś się pojawi, bo struktura gry aż się o to prosi.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Tikal (Rio Grande); Wiertła; Vampire Empire; Krwawa Oberża
(K) Fits; Blue Moon City; San Marco

Awatar użytkownika
Rune
Użytkownik wspierający
Posty: 1292
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:20
Lokalizacja: Tortuga
Kontakt:

Re: Port Royal

Post autor: Rune » 28 kwie 2014, 23:30

Niedawno sam też wyłowiłem, to pudełeczko w jednym z rodzimych sklepów internetowych. cena faktycznie bardzo przystępna ale spowodowała, że uznałem to pudło za grę dla najmłodszych, a tu proszę pozytywne zaskoczenie. W jakim składzie grałeś i ile czasu zajmuje jedna partia?
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary

Awatar użytkownika
Furan
Użytkownik wspierający
Posty: 1327
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola

Re: Port Royal

Post autor: Furan » 29 kwie 2014, 00:33

Dwuosobowym. Myślę, że mechanizm ,,moja tura jest twoją turą" a'la PR nie pogorszy, a nawet polepszy grę w większym składzie, chociaż intuicyjnie w 5 osób bym się z tym nie pchał.
Rozpoznawcza (niedokończona) partia w której tłumaczyłem grę podczas jej trwania (o, wyszła karta która...) zajęła jakieś 20-25 minut. Trudno wyrokować ile konkretnie to maleństwo trwa, ale obstawiam pudełkowe 20-30 minut przy znających karty graczach.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Tikal (Rio Grande); Wiertła; Vampire Empire; Krwawa Oberża
(K) Fits; Blue Moon City; San Marco

Awatar użytkownika
lacki2000
Użytkownik wspierający
Posty: 3411
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia

Re: Port Royal

Post autor: lacki2000 » 21 paź 2014, 14:27

Od niedawna do przetestowania na jukacie (http://www.yucata.de/en/GameInfo/PortRoyal)
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::

Awatar użytkownika
Bea
Użytkownik wspierający
Posty: 4656
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa

Re: Port Royal

Post autor: Bea » 27 paź 2014, 13:01

Mechanizmy zawarte w grze bardzo fajne, ciekawy pomysł z kupowaniem karty w turze przeciwnika, fajny motyw z traceniem tury gdy wyciągnie się dwie karty statku o tym samym kolorze, bo trzeba się dobrze zastanowić czy dociągać dalej karty czy brać to co już się odkryło, ale:

-karta pozwalająca kupować dwie karty w turze wydaje się być przegięta. Łapię się na tym, że poluję na tę kartę i jej kupno to mus, bo praktycznie jest gwarancją wygranej.
- gra się kończy gdy ktoś zdobędzie 12 punktów, dla mnie za wcześnie. Tableau nie zdąży się jeszcze rozbudować.

Podsumowując: dość fajna gierka. można popykać na Yucata, ale nie kupiłabym jej dla siebie.

Awatar użytkownika
lacki2000
Użytkownik wspierający
Posty: 3411
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia

Re: Port Royal

Post autor: lacki2000 » 27 paź 2014, 15:10

No zgadzam się z Beą, zwłaszcza jeśli chodzi o rozgrywkę 2-osobową. Kontrola przeciwnika jest spora w takim układzie. (w więcej nie graliśmy bo coś Palmer ostatnio mało aktywny ja jukacie :P). Przez to zbieranie 12 punktów bardzo mi się kojarzy ze Splendorem, choć tu losowość jest dotkliwsza. Mechanika igrania z losem (push your luck) mi się nie podoba - bo można stracić turę już po wyciągnięciu dwóch kart. A każda tura jest na wagę zwycięstwa (różnice końcowe są 1-3 punktowe a tyle można stracić przez zły los w jednej turze). Losowość niby można kontrolować przez zbieranie kart umożliwiający odrzucanie statków - lecz jest to kontrola słaba bo niektórych statków nie da się usunąć i tak, niektóre wymagają dużej liczby szabel a usuwać można tylko przed faktem losowym (to tak w skrócie).
No i faktycznie przy tak krótkiej grze karta pozwalająca kupować dwie karty w turze swojej i przeciwnika (nawet te ze statkami dającymi kasę!) jest przegięta.
Ogólne wrażenie jest takie że los tu bardziej decyduje niż gracze no ale poświęcimy się i jeszcze przetestujemy kilka partii dla dobra społeczności planszówkowej :)
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::

Awatar użytkownika
Andy
Użytkownik wspierający
Posty: 4774
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów

Re: Port Royal

Post autor: Andy » 25 maja 2015, 09:24

W weekend rozegraliśmy pierwszą partię (trzyosobową). Tylko ja byłem po lekturze instrukcji, ale dwie pozostałe osoby natychmiast chwyciły o co chodzi i partia potoczyła się sprawnie - trwała ok. 30 minut. Oczywiście dopiero poznawaliśmy strukturę talii i różne możliwości prowadzenia rozgrywki, ale wszystkim się podobało. Nie odważyłbym się po tej jednej zapoznawczej partii stwierdzić, czy jakieś karty są przegięte i w którą stronę.

Bea pisze:- gra się kończy gdy ktoś zdobędzie 12 punktów, dla mnie za wcześnie. Tableau nie zdąży się jeszcze rozbudować.
Na to zastosowałem prosty sposób: w ogóle nie poinformowałem graczy o istnieniu "podstawowego" sposobu zakończenia gry, więc graliśmy aż pierwsze z nas będzie miało 12VP i wykonaną ekspedycję. To chyba jedyne sensowne rozwiązanie.

Przy okazji: warto zwrócić uwagę na bałamutne tłumaczenie reguły zakończenia rozgrywki w polskim wydaniu. "Start player" przełożono jako "gracz aktywny", czyli tak samo jak "active player", co oczywiście mija się z prawdą: wszyscy gracze mają tyle samo razy być "aktywni" w trakcie rozgrywki.

Ogólnie fajny filerek, akurat do szybkiej rodzinnej rozgrywki, z wyrównanym przebiegiem, zwrotami akcji i delikatnym kombinowaniem.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.

poket
Użytkownik wspierający
Posty: 316
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:19

Re: Port Royal

Post autor: poket » 03 wrz 2015, 10:27

Na targach w Essen będzie premiera dodatku do tej fajnej i szybkiej karcianki.

Port Royal - Just one more contract

Co dodaje po szybkim przejrzeniu instrukcji:
- nowy typ statków - pozwala dać dodatkową monetę dla wybranego gracza;
- 3 nowe postacie : Clerk - podczas pobierania karty statku pasującego koloru pozwala dobrać dodatkową kartę,
Gunner - w fazie 2 dostaje się monety równe ilości statków - 1,
Vice Admiral - działa podobnie jak admirał tylko przy 3/4 kartach dostępnych w fazie 2 otrzymuje +1 monetę;
- karty Kontraktów - trzeba spełnić określone wymagania (np. posiadać jakichś pomocników, ilość mieczy itp.) żeby otrzymać punkt i ilość monet, Im szybciej wypełnimy kontrakt tym więcej monet dostaniemy; można wypełnić do 3 kontraktów,

Dochodzi też tryb co-op w którym trzeba wypełnić jakąś liczbę kontraktów w określonym czasie (Time Pile). jak zdążymy przed upływem czasu to ilość punktów determinuje rangę zwycięstwa.

Drogi Bardzie. Czy macie w planach wydać po polsku ten dodatek?

U mnie must buy także czekam na informację czy uda się dostać polską wersję :)

Awatar użytkownika
flowerus
Użytkownik wspierający
Posty: 602
Rejestracja: 06 lut 2010, 12:47
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Port Royal

Post autor: flowerus » 03 wrz 2015, 11:25

poket pisze:Drogi Bardzie. Czy macie w planach wydać po polsku ten dodatek?

U mnie must buy także czekam na informację czy uda się dostać polską wersję :)
Jakiś czas temu zadałem im to pytanie na profilu FB (a także o polskie wydanie dodatku do Rosyjskich Kolei), ale uparcie milczą na ten temat :(
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't!

Przemek Bard.pl
Użytkownik wspierający
Posty: 294
Rejestracja: 12 kwie 2011, 15:36

Re: Port Royal

Post autor: Przemek Bard.pl » 03 wrz 2015, 11:30

Rozważamy zarówno Port Royal jak i Rosyjskie Koleje, ale więcej będziemy mogli powiedzieć po Essen.

poket
Użytkownik wspierający
Posty: 316
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:19

Re: Port Royal

Post autor: poket » 03 wrz 2015, 12:30

To trzymam kciuki żeby wszystko się ładnie udało i żeby polski dodatek do Port Royal ukazał się jeszcze w tym roku.

Awatar użytkownika
flowerus
Użytkownik wspierający
Posty: 602
Rejestracja: 06 lut 2010, 12:47
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Port Royal

Post autor: flowerus » 14 paź 2015, 14:26

Przemek Bard.pl pisze:Rozważamy zarówno Port Royal jak i Rosyjskie Koleje, ale więcej będziemy mogli powiedzieć po Essen.
Jakieś wieści odnośnie tych dwóch gier? Ciekaw też jestem czy myśleliście o nowej karciance pana od Port Royal. Gra nazywa się Royal Goods i chyba została na tyle ciepło przyjęta na targach że Lookout drukuje ją w listopadzie.
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't!

poket
Użytkownik wspierający
Posty: 316
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:19

Re: Port Royal

Post autor: poket » 14 paź 2015, 14:33

flowerus pisze: Jakieś wieści odnośnie tych dwóch gier? Ciekaw też jestem czy myśleliście o nowej karciance pana od Port Royal. Gra nazywa się Royal Goods i chyba została na tyle ciepło przyjęta na targach że Lookout drukuje ją w listopadzie.
+1
Od razu przy produkcji dodatku do Port Royal może jest szansa na wydrukowanie mini dodatku "Gambler" , który pojawił się tylko na jakimś zamkniętym konwencie w niemczech. Tylko 4 karty a na nonshipping auction chodziło po 5€

Przemek Bard.pl
Użytkownik wspierający
Posty: 294
Rejestracja: 12 kwie 2011, 15:36

Re: Port Royal

Post autor: Przemek Bard.pl » 14 paź 2015, 17:01

poket pisze:
flowerus pisze: Jakieś wieści odnośnie tych dwóch gier? Ciekaw też jestem czy myśleliście o nowej karciance pana od Port Royal. Gra nazywa się Royal Goods i chyba została na tyle ciepło przyjęta na targach że Lookout drukuje ją w listopadzie.
+1
Od razu przy produkcji dodatku do Port Royal może jest szansa na wydrukowanie mini dodatku "Gambler" , który pojawił się tylko na jakimś zamkniętym konwencie w niemczech. Tylko 4 karty a na nonshipping auction chodziło po 5€
Na razie wiemy tylko tyle, że będzie gdzieś na początku przyszłego roku drukowany, w tedy też poznamy ofertę i będziemy mogli dokładnie się określić, czy i kiedy dodatek pojawi się w sprzedaży.

poket
Użytkownik wspierający
Posty: 316
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:19

Re: Port Royal

Post autor: poket » 04 lis 2015, 13:20

Na yucata.de można spróbować dodatek do Port Royal.
A my będziemy czekać jeszcze 2 miesiące żeby się dowiedzieć że w ogóle jest szansa na polską wersję :(

Awatar użytkownika
charlie
Użytkownik wspierający
Posty: 1012
Rejestracja: 14 wrz 2011, 13:05
Lokalizacja: Poznań

Re: Port Royal

Post autor: charlie » 05 sty 2016, 16:29

Zagraliśmy po raz pierwszy w zeszłym miesiącu (też skusiłem się niską ceną przed Świętami). Bardzo sympatyczna, prosta karcianka z budowaniem silniczka. Jest miejsce na kombinowanie, jest kilka stretegii, ale nie ma tego jakoś nadzwyczajnie dużo. Karty, podobnie jak w Fasolkach, są również walutą (rewers kart). Sporo przewijania talii -dokłada się karty do portu odkryte - właściwie bez ograniczeń o ile się uodpornimy na statki albo zakryte kiedy bierzemy dublony. Czasami na jedną grę talia skończy się 3-4 razy (a kart jest chyba 110). Dodatkowy myk to push your luck przy dobieraniu do portu - wprowadza trochę nieprzewidywalności. Ogólnie na plus, nie dla każdego, ale polecam spróbować.

Awatar użytkownika
flowerus
Użytkownik wspierający
Posty: 602
Rejestracja: 06 lut 2010, 12:47
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Port Royal

Post autor: flowerus » 30 mar 2016, 09:06

Przemek Bard.pl pisze: Na razie wiemy tylko tyle, że będzie gdzieś na początku przyszłego roku drukowany, w tedy też poznamy ofertę i będziemy mogli dokładnie się określić, czy i kiedy dodatek pojawi się w sprzedaży.
Czy coś już wiadomo?
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't!

Awatar użytkownika
ChlastBatem
Użytkownik wspierający
Posty: 1630
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

Re: Port Royal

Post autor: ChlastBatem » 19 maja 2016, 18:24

W najbliższej przyszłości kolejny dodatek do Port Royal. Czy Bard albo Lacerta lub inne wydawnictwo zamierza wydać poprzedni dodatek?

Awatar użytkownika
8janek8
Użytkownik wspierający
Posty: 622
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Port Royal

Post autor: 8janek8 » 22 maja 2016, 11:44

To raczej pytanie do Barda. Też czekam na dodatki, bo gra jest naprawdę solidnym fillerem.
Collection | Sprzedam/wymienię
Kupię dodatki do: Clash of Cultures, Runewars, Fresco, Revolution! (The Palace), WH Inwazja (Ukryte Królestwa), BSG (Świt) oraz komplet z podstawką Cuba, Ginkgopolis
4% rabatu w Mepel.pl

Awatar użytkownika
ChlastBatem
Użytkownik wspierający
Posty: 1630
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

Re: Port Royal

Post autor: ChlastBatem » 22 maja 2016, 12:37

W ogóle gdzieś udziela się tu Bard na tym forum?

Awatar użytkownika
8janek8
Użytkownik wspierający
Posty: 622
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Port Royal

Post autor: 8janek8 » 22 maja 2016, 15:45

Swego czasu tak, teraz coś ucichli.
Collection | Sprzedam/wymienię
Kupię dodatki do: Clash of Cultures, Runewars, Fresco, Revolution! (The Palace), WH Inwazja (Ukryte Królestwa), BSG (Świt) oraz komplet z podstawką Cuba, Ginkgopolis
4% rabatu w Mepel.pl

TTR_1983
Użytkownik wspierający
Posty: 3765
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Kontakt:

Re: Port Royal

Post autor: TTR_1983 » 22 maja 2016, 15:49

8janek8 pisze:Swego czasu tak, teraz coś ucichli.
Póki Przemek pracował w Bardzie, info zawsze było. Teraz nie pracuje już i widać różnicę.

poket
Użytkownik wspierający
Posty: 316
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:19

Re: Port Royal

Post autor: poket » 26 sie 2016, 10:34

Ktoś coś wie czy Bard wyda dodatek?

Bo Pegasus Spiele szykuje na Essen samodzielny dodatek : Port Royal Unterwegs!

Awatar użytkownika
ChlastBatem
Użytkownik wspierający
Posty: 1630
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

Re: Port Royal

Post autor: ChlastBatem » 03 paź 2016, 20:07

No i co z dodatkami do Port Royal? Jakieś przecieki? Ktoś podejmie się wydania? Bard pociągnie serię dalej?

Bo Rahdo wręcz namawia do kupna: https://www.youtube.com/watch?v=X2s25Ns72nA

Awatar użytkownika
8janek8
Użytkownik wspierający
Posty: 622
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Port Royal

Post autor: 8janek8 » 03 paź 2016, 20:13

Też czekam na jakieś info na temat dodatków.
Collection | Sprzedam/wymienię
Kupię dodatki do: Clash of Cultures, Runewars, Fresco, Revolution! (The Palace), WH Inwazja (Ukryte Królestwa), BSG (Świt) oraz komplet z podstawką Cuba, Ginkgopolis
4% rabatu w Mepel.pl

ODPOWIEDZ