Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10805
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3331 times
Been thanked: 3190 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: japanczyk »

Ciekawa rzecz:
https://www.gry-online.pl/newsroom/nowe ... ry/z21be19

wg. GOLa prawa równiez do stworzenia gry planszowej rpzejda do the Dust w 2024 roku, w takim wypadku Inkwizytor od RedImpa jeśli wyjdzie to poza jednym drukiem go pewnie nie zobaczymy
czeczot
Posty: 1275
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 29 times
Been thanked: 71 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: czeczot »

Jak ty to policzyłeś? Prawa przejdą w 2024 roku a mamy 2019. Czyli za 5 lat i w tym czasie ma być jeden druk? Za 5 lat to o tej grze prawie nikt nie będzie pamietam a jak gra okaże sukcesem to dodruk można robić co pól roku czyli może ich być 10.
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: KonradT »

W liście otwartym Piekara wspomina o możliwości powstania gier mobilnych ale nic nie wspomina o grach planszowych. Czyżby The Dust nie chciało zrobić planszówki?
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: RedImp »

Pracujemy intensywnie nad grą.
Obecnie wygląda to jak interaktywne opowiadanie nad planszą. Testowany scenariusz ma ponad 320 tyś. znaków ze spacjami a to wszystko przez swoją nieliniowość.

Podstawowe założenia obecnego scenariusza:
- kooperacja, lecz gracze chodzą i wykonują akcje osobno,
- wiedza o wskazówkach czy odkrytych lokacjach może być przekazana między graczami tylko, kiedy ich postacie spotykają się (akcja graczy). Jest to specjalna akcja, w której gracze uzupełniają swoje karty postaci o informacje posiadane przez innego gracza. Jest to także moment, kiedy gracze powinni rozmawiać o prowadzonym śledztwie i ustalać dalsze ruchy.
- skrypty budowane są w taki sposób, aby można było zapytać niezależne postacie o praktycznie każdą posiadaną wskazówkę, dlatego ważne jest, aby gracze wymieniali się zdobyta wiedzą,
- obszar śledztwa w tym scenariuszu to plan wsi składający się z plansz, które mogą być aktualizowane,
- teksty gry zostały podzielone na „Księgę aktywnego gracza” (pytania i akcje, które gracz czyta na głos) oraz „Księgę śledztwa” (odpowiedzi i opisy działań gracza, które czyta inny gracz). Księga śledztwa jest podzielona na trzy części tak, aby każdy z graczy nieaktywnych miał księgę z daną pulą skryptów. Wtedy każdy gracz jest zaangażowany podczas tury innego gracza. Oddzielenie pytań/działań od odpowiedzi/opisów powoduje to, że gracze nieaktywni nie wiedza, o co mógł pytać gracz aktywny.
- śledztwo może zakończyć się w dwóch opcjach:

1 opcja: jeden z graczy uruchamia skrypt .99 na niezależnej postaci, który jest aresztowaniem w imieniu Świętego Officjum. Pozostali gracze maja jedną akcję w dowolnej lokacji. W ten sposób mogą kogoś też aresztować lub dowiedzieć się jeszcze czegoś.

2 opcja: kończy się czas wyznaczony przed grą.

Na końcu gracze uzupełniają raport dla Jego Ekscelencji Gersarda, biskupa Hez-hezronu.

W przypadku zakończenia opcją 1 gracze zaznaczają w nim, kogo aresztowali oraz decydują, co robią z aresztowanymi. Mają do dyspozycji odesłanie do Hezu celem dalszego śledztwa przez inkwizytorów biskupa lub kwalifikowane przesłuchania na miejscu. W zależności od aresztowanych postaci oraz decyzji, co z nimi robią gracze odczytują skrypty zakończenia.

W przypadku zakończenia opcją 2 gracze zaznaczają w nim osoby podejrzane do dalszej obserwacji przez Inkwizytorium i odczytują skrypty zakończenia powiązane z ich wyborem.
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 698
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 106 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: Largo »

Brzmi bardzo ciekawie :-) na kiedy planowany jest start kampanii/druk/wydanie?
Pepek90
Posty: 6
Rejestracja: 29 gru 2014, 13:19
Has thanked: 2 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: Pepek90 »

Ciekawie. Czy przedstawiony zarys scenariusza będzie zawsze taki sam? Jak "po sznurku" tak samo będzie rozwiązywana zagadka w danym scenariuszu? Czy w jednej rozgrywce tego samego scenariusz zbrodnię popełni Sir Mieszczuch, a innym razem Don Pachołek ? W jaki sposób gra będzie "regrywalna" ?
keldorn
Posty: 558
Rejestracja: 29 sty 2014, 14:57
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 37 times
Been thanked: 21 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: keldorn »

Cos mam wrażenie że gra bedzie mocno liniowa. A co za tym idzie jak detektyw czy kroniki zbrodni niemal jednorazowa.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10805
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3331 times
Been thanked: 3190 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: japanczyk »

keldorn pisze: 28 mar 2019, 06:38 Cos mam wrażenie że gra bedzie mocno liniowa. A co za tym idzie jak detektyw czy kroniki zbrodni niemal jednorazowa.
Ale czy to źle?
Paragrafówka, o ile dobrze napisana, to ciekawy koncept w grach planszowych. Tyle, że sprzedaż pewnie będzie umiarkowana, a gra bedzie zyla na rynku wtórnym.
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1290
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: Nidhogg »

Model sprzedaży jak w Times story
Chcesz nową przygodę kupujesz dodatek.

Ciekawą opcją było by też że gracze są inkwizytorami wewnętrznego kręgu + mordimer. W tym wypadku mordimer musi przeżyć i jest postacią z "najsłabszym" zdolnościami. Dzięki temu byłyby dodatkowe możliwości jak studia dusz, przesłuchanie demonów, czy nawet motyw zdrajcy.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
keldorn
Posty: 558
Rejestracja: 29 sty 2014, 14:57
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 37 times
Been thanked: 21 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: keldorn »

japanczyk pisze: 28 mar 2019, 07:49
keldorn pisze: 28 mar 2019, 06:38 Cos mam wrażenie że gra bedzie mocno liniowa. A co za tym idzie jak detektyw czy kroniki zbrodni niemal jednorazowa.
Ale czy to źle?
Paragrafówka, o ile dobrze napisana, to ciekawy koncept w grach planszowych. Tyle, że sprzedaż pewnie będzie umiarkowana, a gra bedzie zyla na rynku wtórnym.
Ja ogolnie nie mam nic do gier paragrafowych. Ba nawet sam jestem fanem pod warunkiem ze jest naprawde dobrze zrobione. I tu w tej mechanice paragrafowej widze duzy potencjal. Np podczas przesłuchań. Zagrywanie kart które przedstawiaja jakies tortury czy metody przesłuchania, dodatkowo połączone np z rzutem kościa (cos podobnego jak w TWoM). Proba utrzymania przesłuchiwanego przy zyciu... Podróze do nieświata... Jak nie spitolą mechaniki to klimatu bedzie mega...
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: RedImp »

Wnioski z ostatnich testów scenariusza:
1. Gra planszowa przypomina połączenie gry paragrafowej z RPG.
2. Prosta mechanika wykonywania akcji.
3. Możliwość zapytania, o każdą zdobytą w grze wskazówkę oferuje coś, czego nie miały inne gry tego typy. Gracze muszą rozsądnie wybierać, o co pytają daną osobę, aby nie tracić cennego czasu.
4. To, że tylko jeden gracz w danym momencie ma księgę z pytaniami likwiduje efekt lidera, bo tylko aktywny gracz widzi, o co może zapytać kogoś i jakie akcje może podjąć w lokacji.
5. Obecny scenariusz zostanie podzielony na dwie części, które powinny zapewnić łącznie ok. 8h rozrywki.
6. Gracze muszą od początku być świadomi, iż gra sama ich nie doprowadzi do szczęśliwego finału i nie mają, co liczyć, że posiadając jakąś wskazówkę odblokują coś automatycznie. To ich własna analiza zdobytych wskazówek w połączeniu z informacjami w czytanych tekstach powinna przybliżyć graczy do wyjaśnienia sprawy.
7. Chodzenie osobno dodaje klimatu i realności grze. Pomimo, że to kooperacja gdzie gracze słyszą, czego dowiedział się inny gracz (w końcu czytają na głos odpowiedzi niezależnych postaci oraz opisy wydarzeń) i to, że rozmawiają ze sobą pomiędzy turami nie daje im z automatu możliwości posługiwania się tą wiedzą. Muszą spotkać się ich postacie fizycznie na planszy (wymagana akcja gracza), aby wymienić między swoimi postaciami zdobytą wiedzę ( zapisują to na kartach gracza), o którą będą mogli już odpytywać mieszkańców wioski oraz wchodzić do lokacji znanych wcześniej tylko innym graczom.
8. Początkowo wydawało się, że gra ma duży downtime (czytanie sporej ilości tekstu na głos), lecz po analizie tego tematu doszliśmy do wniosku, że to taki typ gry, w którym gracze obcują z fabułą śledztwa i spłycanie jej przez zmniejszenie obszerności opisów czy obcinanie wielowątkowości nie ma sensu.

Działamy dalej i trzymajcie kciuki. :twisted:
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: Ardel12 »

Będzie możliwość zagrania w prototyp na Pyrkonie? Albo innej imprezie w blizszym czasie?
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: RedImp »

Ardel12 pisze: 07 kwie 2019, 08:30 Będzie możliwość zagrania w prototyp na Pyrkonie? Albo innej imprezie w blizszym czasie?
Wszystko zależy czy wyrobimy się z krótkim scenariuszem. Scenariusz, który planowaliśmy na Pyrkon rozrósł się do 8h rozgrywki a więc odpada. :twisted:
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: RedImp »

"Czarne płaszcze tańczą"
Taki mały sneak peek z ostatnich testów prototypu.
Obrazek
bax1985
Posty: 46
Rejestracja: 03 mar 2016, 13:36
Lokalizacja: Waganiec
Been thanked: 2 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: bax1985 »

:twisted:
I portfel ucierpi
Czekam czekam
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 698
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 106 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: Largo »

Udało się komuś ograć prototyp na Pyrkonie o ile takowy był i chciałby podzielić się wrażeniami?
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1803 times
Kontakt:

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: Gambit »

Largo pisze: 29 kwie 2019, 22:01 Udało się komuś ograć prototyp na Pyrkonie o ile takowy był i chciałby podzielić się wrażeniami?
Mi się udało chwilę zagrać. To co napiszę to totalnie pierwsze wrażenia z niepełnego scenariusza. Gra będzie dla ludzi, którzy uwielbiają rozbudowane gry paragrafowe, z RPGowym (mocnym) sznytem. Pierwsze odczucie to skrzyżowanie Detektywa z Time Stories (przy czym z Time Stories jest tam głównie mechaniczny element mapy). Reszta to bardzo, bardzo, bardzo rozbudowany Detektyw z możliwością rozdzielenia grupy, aby każdy równolegle badał inne tropy. To nie będzie gra dla każdego, ale ja jestem niesamowicie zajarany. Uwielbiam książki o Mordimerze, uwielbiam mocny RPGowy "feeling". Potężna dawka czytania może zmęczyć, ale da się to przeżyć. Scenariusz, który graliśmy niby wyglądał na prosty, ale ciągle stawiał jakieś ciekawe kwestie. Chcę więcej!
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 698
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 106 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: Largo »

Dzięki Gambit za opinię. Już za sam temat gra była u mnie kupiona na 99%, a teraz to już na pewno muszę ją mieć :-) Pangea, Inkwizytor i jeszcze kilka innych gier po drodze. Eh ciężki rok się szykuje :-P Oby tylko moja żona nigdy nie sprzedała moich gier za cenę, za którą powiedziałem, że je kupiłem :P
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1553
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: Muad'Dib »

@Gambit

Jak oceniasz regrywalność na podstawie tego co zobaczyłeś?
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1803 times
Kontakt:

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: Gambit »

Muad'Dib pisze: 30 kwie 2019, 07:39 @Gambit

Jak oceniasz regrywalność na podstawie tego co zobaczyłeś?
Na ten moment wygląda to na nieco bardziej regrywalne od Detektywa. Co prawda zasada, że po pierwszym przejściu scenariusza już dużo wiemy i potrafimy omijać ślepe zaułki nadal istnieje, ale mam wrażenie, że w Inkwizytorze będzie więcej treści i więcej możliwości niż w Detektywie, co przełoży się na więcej możliwości dla graczy w kwestii zakończenia sprawy (aresztowania winnych), większej liczby zakończeń i większej liczby ewentualnych powtórzeń. No chyba, że za pierwszym podejściem okażecie się asami Świętego Oficjum, to już nie będzie takiego ciśnienia na rozegranie scenariusza ponownie. Takie sa moje odczucia po zobaczeniu ułamka tego co będzie w grze.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: ozy »

Też miałem okazję zagrać na Pyrkonie. Szykuje się świetna RPGowa, planszowa paragrafówka w świecie Inkwizytora. Fajne mechaniczne twiściki pozwalają prowadzić wspólne śledztwo, ale nie dzielić się z resztą kluczowymi tropami. Od razu spada zaufanie przy stole i robi się klimat z kart powieści. Dużo tekstu do czytania, ale i odgrywania postaci - NPCów, naszego bohatera. Opowieść o wiele głębsza niż w Time Stories, a mechanika jeszcze prostsza.

Czy jest regrywalna - mam wątpliwości. Ale wiem że w pudle ma być dość contentu na długie godziny grania. Ja nie mam potrzeby przechodzenia gier po kilka razy by wykryć wszystkie tropy, ale jak ktoś tak lubi, to pewnie +10 do regrywalności sobie doda. ;)

Podsumowując - na pewno kupię, bo to będzie idealne na wieczorne pogrywanie z Żonką.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
michaldz1
Posty: 274
Rejestracja: 18 paź 2011, 11:36
Has thanked: 78 times
Been thanked: 102 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: michaldz1 »

RedImp pisze: 06 kwie 2019, 15:19
3. Możliwość zapytania, o każdą zdobytą w grze wskazówkę oferuje coś, czego nie miały inne gry tego typy. Gracze muszą rozsądnie wybierać, o co pytają daną osobę, aby nie tracić cennego czasu.
4. To, że tylko jeden gracz w danym momencie ma księgę z pytaniami likwiduje efekt lidera, bo tylko aktywny gracz widzi, o co może zapytać kogoś i jakie akcje może podjąć w lokacji.

Działamy dalej i trzymajcie kciuki. :twisted:
Mam dwa pytania.
1. Czy w pudełku jest wszystko co potrzebne do gry? Czy jest na przykład apka do gry potrzebna?
2. Czy są elementy gry których nie da się skserować przed grą a niszczą się w rozgrywce? (np karty postaci, jakieś bloczki odpowiedzi itd.)
Veto
Posty: 157
Rejestracja: 09 gru 2006, 16:27
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: Veto »

michaldz1 pisze: 30 kwie 2019, 13:13 Mam dwa pytania.
1. Czy w pudełku jest wszystko co potrzebne do gry? Czy jest na przykład apka do gry potrzebna?
2. Czy są elementy gry których nie da się skserować przed grą a niszczą się w rozgrywce? (np karty postaci, jakieś bloczki odpowiedzi itd.)
1. Apka zabiłaby klimat "średniowiecza" - autor stanowczo się wzbrania przed takim rozwiązaniem.
2. Nie.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1553
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: Muad'Dib »

Trafiłem dziś na taką informację, czy ktoś coś wie na ten temat? Faktycznie RedImp zrezygnował z crowdfundingu w przypadku tej gry?

https://www.solitairetimes.net/post/inquisitor
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10805
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3331 times
Been thanked: 3190 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: japanczyk »

Muad'Dib pisze: 29 sie 2019, 11:33 Trafiłem dziś na taką informację, czy ktoś coś wie na ten temat? Faktycznie RedImp zrezygnował z crowdfundingu w przypadku tej gry?

https://www.solitairetimes.net/post/inquisitor
Na to wyglada, bo gra ma być na Essen w sprzedaży
ODPOWIEDZ