Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY I KOSZULKI!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
Tutaj należy pytać o kwestie związane z malowaniem figurek.
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
gryAlibi
Posty: 33
Rejestracja: 23 cze 2015, 22:58

Re: Ja, inkwizytor(tytuł roboczy)

Post autor: gryAlibi » 07 lip 2015, 17:32

A ja bym chętnie widziała coś w stylu cytadeli, gdzie podczas gry wymieniasz postaci zależnie od tego czego akurat potrzebujesz. Wprowadzić by trzeba było kilka osób ze świata Inkwizytora, dodać jakieś fajne umiejętności i wymiana postaci np. co kilka tur (podzielić grę można na miesiące i co 4 tury, czyli jedną porę roku następuje wymian postaci,)

Wysłane z mojego Lenovo A3500-F przy użyciu Tapatalka

xelos80
Użytkownik wspierający
Posty: 697
Rejestracja: 15 lis 2013, 17:33
Has thanked: 1 time

Re: Odp: Ja, inkwizytor(tytuł roboczy)

Post autor: xelos80 » 08 lip 2015, 08:14

gryAlibi pisze:A ja bym chętnie widziała coś w stylu cytadeli, gdzie podczas gry wymieniasz postaci zależnie od tego czego akurat potrzebujesz. Wprowadzić by trzeba było kilka osób ze świata Inkwizytora, dodać jakieś fajne umiejętności i wymiana postaci np. co kilka tur (podzielić grę można na miesiące i co 4 tury, czyli jedną porę roku następuje wymian postaci,)

Wysłane z mojego Lenovo A3500-F przy użyciu Tapatalka
Dla mnie to by było marnotrawstwo klimatu tego świata.

Awatar użytkownika
Kowal
Użytkownik wspierający
Posty: 237
Rejestracja: 28 gru 2011, 12:37
Lokalizacja: Bytom

Re: Ja, inkwizytor(tytuł roboczy)

Post autor: Kowal » 20 lip 2015, 09:17

Ja powiem szczerze że nie ważne jaki typ przyjmie ta gra, ale najważniejsze żeby klimat i humor charakterystyczny dla książek wylewał się z planszy ;)

Awatar użytkownika
Assaultmarine
Użytkownik wspierający
Posty: 208
Rejestracja: 30 lis 2012, 21:55
Lokalizacja: Warszawa/Marki

Re: Ja, inkwizytor(tytuł roboczy)

Post autor: Assaultmarine » 20 lip 2015, 13:11

Fury of The Dracula bez "Tego Złego" tzn plansza gdzie nie do końca wiadomo co jest - sprytny system przesuwania żetonów po zakrytych kartach czy czymś tam i po sprawdzeniu odkrywamy karty pod żetonami (zasadzki, podpowiedzi - które można wymienić na podejrzenie kart, w końcu przedmioty itp - ważne żeby mógł się odpalać tylko jeden z każdego typu kart tzn 1 walka 1 podpowiedź 1 ekwipunek 1 lokacja itp w przypadku odkrycia większej ilości gracz decyduje; eventy rozpatrujemy w kolejności walka/lokacja/przemioty itd itp/ podpowiedź - po czym tasujemy karty z zakrytego stosu dodajemy nowe i korzystamy z możliwości na podpowiedzi). Akcje na planszy ułatwiałyby przygotowanie się do kolejnej konfrontacji z deckiem kart - po zdobyciu "iluś tam czegośtam :)" do pozostałej części należy wtasować karty głównego wątku po wykonaniu instrukcji na kilku z nich pojawiałaby się możliwość wykonania głównego zadania z wątku, który był wtasowany.

To tak na szybko

Awatar użytkownika
frusciante
Posty: 5
Rejestracja: 07 lut 2015, 09:00

Re: Ja, inkwizytor(tytuł roboczy)

Post autor: frusciante » 20 lip 2015, 15:33

kwiatosz pisze: Inny pomysł to niesymetryczna gra karciana, coś w stylu Android: Net Runner. Jeden z graczy to inkwizytor, a drugi to siły ciemności ;-)
+1

Już przy przymiarkach do Achai miałem ciche nadzieje na jakąś karciankę, może teraz? :)

Awatar użytkownika
RedImp
Użytkownik wspierający
Posty: 604
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Ja, inkwizytor(tytuł roboczy)

Post autor: RedImp » 22 mar 2018, 20:51

Pytanie do fanów serii Jacka Piekary.
Jakiś czas temu pytaliśmy fanów przez FB o specjalne zdolności postaci, jakie można znaleźć w książkach. Wychodzi na to, że mamy część magicznych i część po prostu wynikających z wyszkolenia czy predyspozycji fizycznych postaci. Jak macie sugestie to z chęcią je wysłuchamy. Poniżej ustalone na dzień dzisiejszy zdolności:

MORDIMER:
- podróż do Nieświata
- Żarliwa modlitwa - ochrony krąg
- Anioł stróż
- Gwizd – przegnanie psa
- Zastraszenie – okazanie narzędzi ;)

KOSTUCH
- Bezbłędna pamięć
- Odczytanie historii miejsc - magiczna
- Zastraszenie – piękne oblicze po zdjęciu kaptura
Kto wie czy nie należałoby dodać zapachu jak u Paskudnego Starego Rona, który przez lata wykształcił sobie własną osobowość. Bywa, że podąża za właścicielem, ale często prowadzi swoje własne życie. ;)

BLIŹNIACY:
- Magiczne przejście
- Niezwykła zręczność ( wspinaczka, strzelectwo, itp.)
- Istoty magiczne

mythil
Posty: 59
Rejestracja: 23 lis 2015, 17:01
Lokalizacja: Wołów k/Wrocławia

Re: Ja, inkwizytor(tytuł roboczy)

Post autor: mythil » 23 mar 2018, 10:42

Bardzo ciekawe byłoby także dorzucenie wad poszczególnych postaci, np bliźniacy: niepohamowana chuć, Mordimer: "Wasz uniżony sługa" arogancja itp. Dużo tego można z książek wywnioskować.

Może nie do końca specjalne umiejętności, ale w zależności od stylu gry, można na sprawę spojrzeć troszkę inaczej, jeśli dla przykładu będzie to gra kooperacyjna, jest możliwość użycia cech charakterystycznych dla danych postaci jako ich wady/zalety. Kostuch bardzo lojalny względem Mordimera, może otrzymywać profity za współdziałanie z nim. Bliźniacy z niepohamowaną chucią, mają problem z wykonywaniem akcji względem pięknych kobiet itd

bax1985
Posty: 50
Rejestracja: 03 mar 2016, 13:36
Lokalizacja: Waganiec
Been thanked: 1 time

Re: Ja, inkwizytor(tytuł roboczy)

Post autor: bax1985 » 25 mar 2018, 22:38

Czekam i czekam....
Oby było miodne
Dawajcie znać częściej z postępu w pracach nad grą... Kilka lat to trochę długo na informacje
Już myślałem że projekt umarł :cry:
Trzymam kciuki za udaną produkcję bo wyzwanie stoi ogromne przed Wami...
Ale patrząc na Achaję czy Pana Lodowego Ogrodu oraz czas pracy nad grą myślę że ogarniecie temat wzorowo :D

Dajcie info jak prace idą, na kiedy planujecie wydanie gry, coś o autorze, już nie pisze o mechanice na to przyjdzie czas :)
I jeszcze jedna sugestia
Grafika Mordimera na waszym FB nie trafia do mnie...
Ja zawsze wyobrażałem sobie Inkwizytora Madderina jako księdza lub mnicha w habicie i czarnym płaszczu z mieczem przy pasie. Niskiego wzrostu z blizna na twarzy i ewentualnie z buklakiem wina w ręku lub ściskającego drewniany krucyfiks zawieszony na grubym rzemieniu na jego karku, lub z zapaloną pochodnią w dłoni. Ale to mój subiektywny odbiór postaci w trakcie lektury. Dziwnie mi się patrzy na Inkwizytora w stroju przypominającym giermka...

Awatar użytkownika
RedImp
Użytkownik wspierający
Posty: 604
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Ja, inkwizytor(tytuł roboczy)

Post autor: RedImp » 27 mar 2018, 11:00

Głęboka analiza całego cyklu Inkwizytorskiego Jacka Piekary nadal trwa. Cały czas mamy obawy o to, jakimi postaciami będziecie grać.

1. Mordimer, Kostuch, Pierwszy oraz Drugi – najbardziej klasyczne, lecz najbardziej problematyczne gdyż Mordimer miał wielką władzę a pozostałe postacie są drugoplanowe i pełnią rolę pomocników.
2. Mordimer i inni inkwizytorzy np. z lokalnego oddziału Świętego Oficjum – układ równoważny, jeżeli chodzi o uprawnienia( pozostaje kwestia biskupiej licencji). W tym wariancie Kostuch i Bliźniacy mogą występować, jako opcja pomocników dla Mordimera ( jeżeli go stać lub jeżeli są dostępni w mieście)

Ogólnie w grze będzie chodziło o przeprowadzenie śledztwa, do którego możemy dedykować konkretne postacie. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby nawet ktoś grał łowcą czarownic(w ukryciu) z Palatynatu, jeżeli śledztwo jest prowadzony przy granicy z Palatynatem. Dodatkowa mechanika będzie pozwalała na wybór przez graczy ukrytych celów do realizacji, które pozwolą na szybszy rozwój postaci w trakcie śledztwa – dla przykładu ktoś może grać Inkwizytorem wewnętrznego kręgu, o czym nie wiedza inni i będzie miał na celu realizacje planów wewnętrznego kręgu oprócz głównego wątku śledztwa.

Jesteśmy ciekawi, jaki wy macie pomysł i odczucia. Czy dobrze bawilibyście się grając przykładowo Bliźniakami, którzy muszą pomagać Mordimerowi mając związane ręce w postaci lojalności względem jego osoby oraz władzy, jaką ma dzięki instytucji, do jakiej należy.

Czekamy na wasze głosy, które pozwolą nam przygotować scenariusze śledztw.

bax1985
Posty: 50
Rejestracja: 03 mar 2016, 13:36
Lokalizacja: Waganiec
Been thanked: 1 time

Re: Ja, inkwizytor(tytuł roboczy)

Post autor: bax1985 » 30 mar 2018, 22:30

No brzmi ciekawie... 😁
Jak dla mnie super sprawa, że prace nad grą są prowadzone i nie mogę się doczekać odfoliowania swojego egzemplarza...
A to czy będę grał Mordimmerem, Kostuchem czy Bliźniakiem myślę że będzie ok bo to wpływa tylko na plus dla gry, że macie zamiar dać do wyboru różne postacie i ich umiejętności.
Na chwilę obecną nie jestem w stanie powiedzieć kim bym chciał być i jaką umiejętność posiadać.
Myślę że fani cyklu Inkwizytorskiego docenią ogrom pracy jaki wkładacie w ten projekt i będą się świetnie bawić grając i Mordimerem i Kostuchem...
Odnośnie pierwszego wariantu można potraktować rozgrywkę jako kooperację w celu rozwiązania śledztwa
Drugi wariant to z kolei rywalizacja o to kto śledztwo rozwiąże pierwszy i zdobędzie przychylność biskupa...
A może upchnąć oba warianty 😁
Wiem wiem nie realne...
Czy jeden czy drugi, sprawi bardzo dużo "fanu"
Dajcie znać na co się zdecydowaliście
Kurde znów zaczynam czytać przygody Inkwizytora przez Was 😀

Awatar użytkownika
ozy
Użytkownik wspierający
Posty: 3264
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 39 times

Re: Ja, inkwizytor(tytuł roboczy)

Post autor: ozy » 04 kwie 2018, 11:59

Ja za opcją 2gą. Jest kilka postaci jakie można by wykorzystać obok Mordimera dla bohaterów graczy. Szpieg z Palatynatu, Mag z Persji, Inkwizytor z Wewnętrznego Kręgu, Heinz Ritter jeśli chcesz mieć postać typu Jaskra. Wtedy spokojnie Szpieg i Mag mogą być postaciami kobiecymi, dla dodania kolorytu, a mieści się to w fabule książek.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare


PHALANX

Awatar użytkownika
japanczyk
Użytkownik wspierający
Posty: 1335
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 499 times
Been thanked: 206 times

Re: Ja, inkwizytor(tytuł roboczy)

Post autor: japanczyk » 31 sty 2019, 13:05

Ta gra w ogóle żyje?
Wrzuciliście kilka postów na bgg, zachęcaliście do głosowania na "najbardziej oczekiwana gre 2019" kiedy nie ma na jej temat zadnych informacji i.... nic, cisza
A miała Kickstartować w styczniu ;-)

Awatar użytkownika
Muad'Dib
Użytkownik wspierający
Posty: 1424
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 24 times

Re: Ja, inkwizytor(tytuł roboczy)

Post autor: Muad'Dib » 31 sty 2019, 13:46

Niestety słabo to wyszło. Był szum na BGG, dużo polubień, zdjęcia w czołówce BGG a potem cisza. Kampania powinna była wystartować dosłownie zaraz potem. I nic :( naprawdę lubię gry RedImp ale marketingowo nic się nie uczą :(
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.

Awatar użytkownika
RedImp
Użytkownik wspierający
Posty: 604
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Ja, inkwizytor(tytuł roboczy)

Post autor: RedImp » 31 sty 2019, 16:45

Naprawdę nie wiemy skąd ta informacja, że KS miał ruszyć w Styczniu. Nic takiego nie ogłaszaliśmy.

Awatar użytkownika
kaimada
Użytkownik wspierający
Posty: 1033
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: kaimada » 31 sty 2019, 22:39

Antioch Seleucyda pisze:
31 sty 2019, 18:54
Mamy za was grę zrobić, wy tylko wydacie i zgarniecie hajsiwo ?
A skąd Ci takie coś wpadło do głowy?

Awatar użytkownika
Antioch Seleucyda
Użytkownik wspierający
Posty: 149
Rejestracja: 24 maja 2013, 09:30
Been thanked: 1 time

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: Antioch Seleucyda » 31 sty 2019, 23:40

Stąd ze dwa lata po.rzuceniu informacji o grze padają na.forum pytania o rzeczy podstawowe.

Awatar użytkownika
Deem
Użytkownik wspierający
Posty: 1128
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 50 times
Kontakt:

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: Deem » 31 sty 2019, 23:49

Antioch Seleucyda pisze:
31 sty 2019, 23:40
Stąd ze dwa lata po.rzuceniu informacji o grze padają na.forum pytania o rzeczy podstawowe.
Ale spojrzałeś na daty powyższych postów?
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.

bax1985
Posty: 50
Rejestracja: 03 mar 2016, 13:36
Lokalizacja: Waganiec
Been thanked: 1 time

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: bax1985 » 01 lut 2019, 06:39

Panowie napiszcie coś o tym co się aktualnie dzieje w temacie danej gry. Na jakim jesteście etapie w tworzeniu gry, czy może jednak pomysł umarł bo cisza w eterze. Napiszcie jakie macie plany z powyższym tytułem.
Ja oczekuję z niecierpliwością
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Antioch Seleucyda
Użytkownik wspierający
Posty: 149
Rejestracja: 24 maja 2013, 09:30
Been thanked: 1 time

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: Antioch Seleucyda » 01 lut 2019, 08:28

Deem pisze:
31 sty 2019, 23:49
Antioch Seleucyda pisze:
31 sty 2019, 23:40
Stąd ze dwa lata po.rzuceniu informacji o grze padają na.forum pytania o rzeczy podstawowe.
Ale spojrzałeś na daty powyższych postów?
Aaaa, mój błąd, sory. Cztery lata po poinformowaniu o rozpoczęciu prac nad grą, nie dwa jak błędnie napisałem.

Awatar użytkownika
Muad'Dib
Użytkownik wspierający
Posty: 1424
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 24 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: Muad'Dib » 01 lut 2019, 09:14

Najwięcej informacji wrzucono na FB, nie tutaj :( Jak będę miał wolną chwilę tu postaram się tutaj przekleić co tam podano, choć też za dużo nie ma.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.

Awatar użytkownika
kaimada
Użytkownik wspierający
Posty: 1033
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: kaimada » 01 lut 2019, 20:43

Antioch Seleucyda pisze:
01 lut 2019, 08:28
Deem pisze:
31 sty 2019, 23:49
Antioch Seleucyda pisze:
31 sty 2019, 23:40
Stąd ze dwa lata po.rzuceniu informacji o grze padają na.forum pytania o rzeczy podstawowe.
Ale spojrzałeś na daty powyższych postów?
Aaaa, mój błąd, sory. Cztery lata po poinformowaniu o rozpoczęciu prac nad grą, nie dwa jak błędnie napisałem.
A może wytłumaczysz o co ci chodzi? Masz problem z tym, że wydawnictwo zapytało graczy o to co woleliby zobaczyć w grze, czy o to że ktoś może na grze zarobić?

Awatar użytkownika
Antioch Seleucyda
Użytkownik wspierający
Posty: 149
Rejestracja: 24 maja 2013, 09:30
Been thanked: 1 time

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: Antioch Seleucyda » 02 lut 2019, 17:34

Wydawało mi się że jasno wyraziłem swoje myśli, ale spróbuje jeszcze raz. Kompromitująco w moich oczach wyglądają pytania wydawcy o podstawy gry, jaka ona ma być, po kilku latach pracy nad tą grą. To kto w końcu robi grę, ja, czy autor ?
Idea zarobienia przez kogoś pieniędzy nie jest mi obmierzła, sam czasem zarabiam aby kupić chleb czy karty, ale jeśli chce mieć grę przez siebie zrobioną to ją robię sam i nie widzę powodu by płacić jakiemuś wydawnictwu za grę którą sam mu wymyśliłem i którą on sprzedaje innym.

Awatar użytkownika
Muad'Dib
Użytkownik wspierający
Posty: 1424
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 24 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: Muad'Dib » 02 lut 2019, 17:53

Antioch Seleucyda pisze:
02 lut 2019, 17:34
Wydawało mi się że jasno wyraziłem swoje myśli, ale spróbuje jeszcze raz. Kompromitująco w moich oczach wyglądają pytania wydawcy o podstawy gry, jaka ona ma być, po kilku latach pracy nad tą grą. (...)
Czy Ty w ogóle patrzysz na daty postów? Oni pytali o takie rzeczy kilka lat temu.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.

Morsereg
Użytkownik wspierający
Posty: 330
Rejestracja: 08 maja 2015, 18:12
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: Morsereg » 02 lut 2019, 20:56

straszne, ze autor chce zrobic gre dla graczy dlatego pyta ich o opinie co by chcieli w takiej grze miec.
jak on smial pytac o zdanie tych co chcieli by ta gre kupic.

Awatar użytkownika
japanczyk
Użytkownik wspierający
Posty: 1335
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 499 times
Been thanked: 206 times

Re: Inkwizytor / Inquisitor (Krzysztof Wolicki)

Post autor: japanczyk » 18 lut 2019, 12:15

Potwierdzili chyba date na październik:

https://www.brettspiel-news.de/index.ph ... erscheinen

ODPOWIEDZ