Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY I KOSZULKI!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
Tutaj należy pytać o kwestie związane z malowaniem figurek.
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
cinek966
Posty: 73
Rejestracja: 31 paź 2015, 20:17
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: cinek966 » 11 paź 2019, 10:27

Zastanawiam się nad rozpoczęciem grania w Star Realms,
Powiedzcie proszę, czy dodatki wprowadzają jakieś zupełnie nowe mechaniki? Czy to tylko kwestia nowych kart, większych talii itp?

louiscyphre
Użytkownik wspierający
Posty: 769
Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: louiscyphre » 11 paź 2019, 11:29

Gambit w swojej recenzji wszystko wyjaśnia https://youtu.be/DZrGA5uMAEY. W najnowszym core wydanym po polsku, czyli Star Realms: Colony Wars zmian mechanicznych nie ma ale odczucie z gry jest inne. Gra przyspieszyła, kombosy są mocniejsze.

Awatar użytkownika
Jiloo
Użytkownik wspierający
Posty: 1408
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 42 times
Kontakt:

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Jiloo » 11 paź 2019, 11:55

W małych dodatkach (od United) dochodzą karty dwufrakcyjne. We Frontiers dochodzą karty, które wymagają dwóch kart frakcji żeby odpalić jakąś zdolność. Gdzieś pojawiały się też karty, które mają akcje działające podczas zakupywania ich z market row.

Wraz z Frontiers pojawiły się również Command Packi – niesymetryczne dwufrakcyje talie startowe. Coś w podobieństwie Hero Packów z HR.

Ale ogólnie dużych zmian nie ma, ale tak jak wspomniał louiscyphre – mocniejsze karty bywają tańsze i gra z dodatkami potrafi być szybsza i dynamiczniejsza.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam

Awatar użytkownika
seki
Użytkownik wspierający
Posty: 1509
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 69 times
Been thanked: 80 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: seki » 11 paź 2019, 14:18

Ja szczerze mówiąc zawiedziony byłem dodatkami. Gambitów się pozbyłem, dla mnie psuły rozgrywkę. Bohaterzy są ok ale rzadko kupowane, bardzo sytuacyjne, nic ciekawego. Wydarzenia jak dla mnie najciekawsze ale też bez rewelacji. Osobiście w SR wyżej cenię te dodatki, które nie wprowadzają nowej mechaniki tylko zwiększają pulę kart. Wg mnie nowe mechaniki są słabe.

Awatar użytkownika
Bogenhafen
Użytkownik wspierający
Posty: 133
Rejestracja: 02 lut 2013, 10:38
Lokalizacja: Katowice i okolice
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Bogenhafen » 11 paź 2019, 14:23

Pierwszy cykl dodatków (Crisis) jest faktycznie taki sobie, o wiele lepszy moim zdaniem jest united (oby wyszedł jak najszybciej po polsku!).

Colony Wars to nowa świeżość w SR, pomimo tego, że rdzeń jest ten sam. Dużo dynamiczniejsza rozgrywka, bardzo agresywna i combogenna.

SuCHaR
Użytkownik wspierający
Posty: 158
Rejestracja: 25 mar 2015, 22:29
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: SuCHaR » 11 paź 2019, 16:01

Czy colony wars można łączyć z tym wszystkim co wyszło do tej pory po polsku?
Czy to osobna podstawa i sie nie kombujo?

Awatar użytkownika
Andy
Użytkownik wspierający
Posty: 5016
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 28 times
Been thanked: 54 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Andy » 11 paź 2019, 16:08

Kombujo się🙂
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.

Awatar użytkownika
Jiloo
Użytkownik wspierający
Posty: 1408
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 42 times
Kontakt:

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Jiloo » 11 paź 2019, 18:15

Wszystko łączy się ze sobą. Ale osobiście nie lubię tak mocno rozwadniać talii. Zawsze wybieram „podstawkę” którą chcę grać, a dorzucam tylko jakieś promki lub małe dodatki.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam

SuCHaR
Użytkownik wspierający
Posty: 158
Rejestracja: 25 mar 2015, 22:29
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: SuCHaR » 14 paź 2019, 09:08

Jiloo pisze:
11 paź 2019, 18:15
Wszystko łączy się ze sobą. Ale osobiście nie lubię tak mocno rozwadniać talii. Zawsze wybieram „podstawkę” którą chcę grać, a dorzucam tylko jakieś promki lub małe dodatki.
Ja to właśnie wręcz przeciwnie, jak coś jest ze sobą kompatybilne to sru do jednego wora i jazda. Mam tak ze star realms - wrzuciłem wszystko to co wyszło do jednego pudła i gramy, ONI: nie bawimy sie w deckbuilding tylko sru wszystko do jednej talii i gramy, DC deck building - sru do jednego pudła i gramy ;)

Awatar użytkownika
Jiloo
Użytkownik wspierający
Posty: 1408
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 42 times
Kontakt:

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Jiloo » 14 paź 2019, 12:05

SuCHaR pisze:
14 paź 2019, 09:08
Mam tak ze star realms - wrzuciłem wszystko to co wyszło do jednego pudła i gramy, (...)
Mam z takim rozwiązaniem dwa problemy.
1. Jakbym połączył wszystko co mam to byłoby tego 300-400 kart (ogólnie jest tego koło 600, ale nie wszystko się tasuje ze sobą). To strasznie duży stos. SR cenię sobie za jego kompaktowość.
2. Przy tylu kartach jest spore prawdopodobieństwo, że jakiś kolor przez dłuższy czas się nie pojawi. Takie sytuacje zdarzają się już przy 80-100 kartowym stosie.
Podobnie miałem jak jeszcze grałem dużo w Ascension. Traktowałem każde pudło jako osobną grę, bo inaczej nowe mechaniki się strasznie rozmywały i ciężko było cokolwiek fajnie skombić.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam

Acownik
Użytkownik wspierający
Posty: 184
Rejestracja: 28 sie 2015, 19:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Acownik » 15 paź 2019, 10:29

Jeśli ktoś jest ciekawy jak działają takie połączone zestawy kart, zawsze może to zrobić w aplikacji Star Realms w trybie Arena - tam co poniedziałek pojawia się nowy łączony zestaw, którym gramy z żywymi przeciwnikami. Zwykle faktycznie jest to jedna z "podstawek" + kilka dodatków, ale o ile dobrze pamiętam czasem łączono też kilka podstawek z dodatkami. Moim zdaniem działa to super, chociaż trzeba być przygotowanym na to, że rozgrywka toczy się w zupełnie odmienny sposób niż przy graniu samą podstawką.

karp
Posty: 15
Rejestracja: 28 maja 2019, 18:34
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: karp » 24 paź 2019, 14:07

Hej,

chciałbym zapytać, bo czytam w necie i nie jestem pewien. Czy Star Realms Frontiers jest samodzielną podstawką? I czy ona faktycznie ma komponenty do gry dla 1-4 graczy? Czy trzeba to połączyć w podstawką? Jestem właśnie na wyjeździe i nie wiem czy mogę kupić Frontiersów do grania w hotelu, czy muszę kupić też anglojęzyczną podstawkę.

Awatar użytkownika
Jiloo
Użytkownik wspierający
Posty: 1408
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 42 times
Kontakt:

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Jiloo » 24 paź 2019, 14:16

karp pisze:
24 paź 2019, 14:07
Hej,

chciałbym zapytać, bo czytam w necie i nie jestem pewien. Czy Star Realms Frontiers jest samodzielną podstawką? I czy ona faktycznie ma komponenty do gry dla 1-4 graczy? Czy trzeba to połączyć w podstawką? Jestem właśnie na wyjeździe i nie wiem czy mogę kupić Frontiersów do grania w hotelu, czy muszę kupić też anglojęzyczną podstawkę.
Nezależny dodatek, są komponenty do 4 graczy.
Masz 16 Explorerów, 32 Scouty i 8 Viperów.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam

Acownik
Użytkownik wspierający
Posty: 184
Rejestracja: 28 sie 2015, 19:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Acownik » 25 paź 2019, 19:28

Jiloo pisze:
24 paź 2019, 14:16
karp pisze:
24 paź 2019, 14:07
Hej,

chciałbym zapytać, bo czytam w necie i nie jestem pewien. Czy Star Realms Frontiers jest samodzielną podstawką? I czy ona faktycznie ma komponenty do gry dla 1-4 graczy? Czy trzeba to połączyć w podstawką? Jestem właśnie na wyjeździe i nie wiem czy mogę kupić Frontiersów do grania w hotelu, czy muszę kupić też anglojęzyczną podstawkę.
Nezależny dodatek, są komponenty do 4 graczy.
Masz 16 Explorerów, 32 Scouty i 8 Viperów.
Jiloo, ale co to znaczy niezależny dodatek? Oczywiście, że Frontiers są samodzielną podstawką i nie trzeba znać ani posiadać żadnej innej części gry, aby we Frontiers grać.

gripek7
Posty: 21
Rejestracja: 11 gru 2017, 11:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: gripek7 » 25 paź 2019, 22:51

W sumie "niezależny dodatek" oznacza mniej więcej to, że może być on dodatkiem do odpowiedniego połączenia z podstawką lub też zupełnie oddzielną, alternatywną podstawką.

Przykładem może być Dolina kupców 1 i 2, Zapraszamy Ponownie do Podziemi, Boss Monster: Następny Poziom i Najemnicy (3 części).

Acownik
Użytkownik wspierający
Posty: 184
Rejestracja: 28 sie 2015, 19:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Acownik » 26 paź 2019, 01:02

Nie będę dzielił włosa na czworo :) Z mojego punktu widzenia nieco czytelniejsze jest stwierdzenie, że Star Realms ma w sumie 3 niezależne od siebie podstawki (Base Game, Colony Wars i Frontiers), do których można dołączać dodatki w dowolnych konfiguracjach.

Awatar użytkownika
Jiloo
Użytkownik wspierający
Posty: 1408
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 42 times
Kontakt:

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Jiloo » 26 paź 2019, 08:06

Acownik pisze:
26 paź 2019, 01:02
(...) 3 niezależne od siebie podstawki (Base Game, Colony Wars i Frontiers), do których można dołączać dodatki w dowolnych konfiguracjach.
Z tym, że te 3 niezależne od siebie podstawki możesz łączyć swobodnie również ze sobą co z powyższego nie wynika ;)

Termin „standalone expansion” pojawił się po raz pierwszy przy dużych dodatkach do Ascension (który jest w sumie protoplastą SR, Robert Dougherty wcześniej pracował przy Ascension, odszedł od nich i stworzył SR). Dla mnie ten termin właśnie dobrze określa czym to jest – dodatkiem który mogę połączyć z tym co już mam, ale także niezależną grą w którą mogę zagrać. A może się tylko z tym oswoiłem? :D Widzę, że kolejne Ascension już nie są określane kolejnymi zestawami bądź grami w które można grać niezależnie lub łączyć z innymi z serii. Może taki marketing lepiej działa ;)
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam

ODPOWIEDZ