Dead of Winter: A Crossroads Game / Martwa Zima: Gra rozdroży (Jonathan Gilmour, Isaac Vega)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: espresso »

Pomijając już kwestię klimatu, nie rozumiem po co się ujawniać, skoro cele wygnanego zdrajcy są trudniejsze do zrealizowania. Podstawowe cele zdrajcy to zawsze morale kolonii 0 oraz 2-3 dodatkowe warunki (zwykle zebranie określonej liczby kart). Warunek na karcie wygnańca zamienia pierwszy cel, czyli morale równe 0 na coś innego, ale pozostałe cele wziąć obowiązują. Biorąc pod uwagę, że obniżenie morale do 0 raczej nie stanowi problemu, to już uzbieranie dodatkowych kart lub postawienie barykad nie jest takie łatwe. Szczególnie, że po wygnaniu zdrajca staje się naturalnym celem ataków, a przez to łatwo może tracić karty na ręce.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: rattkin »

"A player cannot reveal his secret objective card to other players."

I ile tak jeszcze będziecie kruszyć kopię?
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: kwiatosz »

rattkin pisze:"A player cannot reveal his secret objective card to other players."

I ile tak jeszcze będziecie kruszyć kopię?
Interpretując to po Twojemu zdrajca nigdy nie może zagrać przeciw graczom, więc ten zapis nie do końca ma tu zastosowanie.

Edit: W dalszym ciągu nie widzę tych oczywistych korzyści dla zdrajcy - jeżeli spowoduje stratę 3 punktów morale i dostanie cel, że kolonia musi przeżyć, to właśnie przegrał grę. Jeżeli spowoduje stratę jednego morale, to jeszcze nie ma powodu go wyrzucać. Więc ujawniając się sam sobie związuje ręce.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
szajus2
Posty: 64
Rejestracja: 27 paź 2014, 18:19
Been thanked: 1 time

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: szajus2 »

Co się dzieje jak się walczy z zombie w lokacjach? Trzeba z nimi walczyć? Co się dzieje jak wszystkie miejsca na zombie w lokacji są zajęte?
Awatar użytkownika
Ertai
Posty: 39
Rejestracja: 18 lis 2011, 22:26

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Ertai »

kwiatosz pisze:W dalszym ciągu nie widzę tych oczywistych korzyści dla zdrajcy - jeżeli spowoduje stratę 3 punktów morale i dostanie cel, że kolonia musi przeżyć, to właśnie przegrał grę. Jeżeli spowoduje stratę jednego morale, to jeszcze nie ma powodu go wyrzucać. Więc ujawniając się sam sobie związuje ręce.
Zdrajca niewygnany jak będzie miał szczęście to może spowodować utratę i 5 morale w jednym ruchu jak np. odpowiednio ściągnie zombie, robiąc hałas itp., więc wygnanie Zdrajcy natychmiast jak nadarzy się okazja wydaje się najrozsądniejszą opcją.
szajus2 pisze:Co się dzieje jak się walczy z zombie w lokacjach? Trzeba z nimi walczyć? Co się dzieje jak wszystkie miejsca na zombie w lokacji są zajęte?
Nie trzeba. Kiedy pojawia się nowy zombii w lokacji w której nie ma już miejsca zamiast tego ginie postać o najmniejszym wpływie w tej lokacji.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: kwiatosz »

No ale morale 0 przeciez zdrajcy nic nie daje bez spelnienia pozostalych warunkow - wiec zbicie 5 morale w pierwszej lub drugiej turze to gra na przegrana - a zakladamy, ze zdrajca chce wygrac. Wiec to czysto teoretyczny straszak, ktory jest slabym blefem. W kolejce, w ktorej tak zbija morale raczej nic innego nie zrobi, wiec traci ja zamiast robic cel. A jak zbije o 5 nie majac spelnionego celu i zostanie wygnany, co moze mu zmienic cel ja uratowanie kolonii, wiec przegra. Wiec pewnie, ze moze zbic o 5 - dokladnie tak samo jak kazdy dobry gracz. I bedzie to mialo tyle samo sensu.

Edit: slusznie ktos wyzej zauwazyl, ze pomwygnaniu czesc wymagan zostaje, wiec niezaleznie od wymogu 0 morale wygnany zdrajca nie bedzie mial szans wygrac jezeli poswiecil kolejki tylko na psucie. Czyli moim zdaniem oplacalnosc takiego zagrania jest obalona.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: rattkin »

kwiatosz pisze:
rattkin pisze:"A player cannot reveal his secret objective card to other players."

I ile tak jeszcze będziecie kruszyć kopię?
Interpretując to po Twojemu zdrajca nigdy nie może zagrać przeciw graczom, więc ten zapis nie do końca ma tu zastosowanie.
Nie mam pojęcia jak doszedłeś do takiej konkluzji :). Zdrajca nie ujawnia, że jest zdrajcą, ale wciąż pozostaje zdrajcą i może grać przeciw graczom. Oczywiście, technicznie rzecz biorąc prośba o wygnanie nie jest ujawnieniem secret objective'a, a sama mechanika wygnania go ujawnia (co znaczy, że jesli wygnany był zdrajcą, to drugiego już nie będzie). Ale nade wszystko, zarówno tematycznie jak i mechanicznie, wydaje mi się, że wygnanie kogoś z kolonii jest dla kolonii dużą stratą - zdrajca czy nie. Traci się cenne zasoby i możliwość manewrowania. Dlatego w interesie kolonii jest nie przepędzać swoich własnych ludzi tylko przez cień podejrzenia lub przez to, że ktoś o to wygnanie otwarcie prosi. A już na pewno nie na początku.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 968
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: krecilapka »

U nas gracz który otrzymał trudny do spełnienia warunek, zakombinował by zacząć grać jak zdrajca ewidentny.
Po wyrzuceniu, nowy cel okazał się banalny. Kolonia musi przetrwać ;). Więc pędząc po wygraną można się czepiać tej taktyki z powodzeniem.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 968
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: krecilapka »

rattkin pisze:. Ale nade wszystko, zarówno tematycznie jak i mechanicznie, wydaje mi się, że wygnanie kogoś z kolonii jest dla kolonii dużą stratą - zdrajca czy nie.
Tematycznie to strata, ponieważ to smutne kogoś wypedzac. Ale mechanicznie już niekoniecznie. Mniej do wykarmienia o jedną gębę, latwiej w kryzysach. No i wtedy wiadomo, że to nie był zdrajca ;).
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: kwiatosz »

Ze nie mozna powiedziec "jestem zdrajca" ustalilismy jakis czas temu, dlatego zinterpretowalem pojawiajaca sie pozniej informacje, ze nie mozna zdradzac celu tak jak zinterpretowalem.

Tez mielismy sytuacje, ze gracz nie mial szansy I chcial byc wygnany, a kolonii to bylo na reke, bo nie bylo mozliwosci dolozyc karty pozwalajacej pokonac kryzys - a wygnanie pozwolilo to wygrac. Co prawda kolejke pozniej ujawnil sie zdrajca, ale to juz inna historia ;)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: ramar »

Za mną dwie rozgrywki (w 3os.) w scenariusze krótkie (5-6 rund). Gry szybko zakończone ze względu na szybko spadające morale (czy to nieumiejętność gry, czy wielki niefart w kościach? nie wiem)
Powiedzcie mi: Jest jakiś sposób na poprawę morale poza dorzuceniem nadmiarowych kart do kryzysu oraz odrzucenie "Świętego Mikołaja"?
Domniemam, że dłuższe scenariusze wybaczyłyby nieco błędów/dały by więcej czasu na ogarnięcie sytuacji.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: kwiatosz »

Czasem karty rozdroży pomagają. Ale to jak w wojsku - łatwiej morale utrzymać niż odbudować. Następnym razem nie żałujcie benzyny ;)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Iesthir
Posty: 286
Rejestracja: 18 lut 2015, 10:33

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Iesthir »

Krwawisz pisze:Coś więcej na temat promek będę mógł powiedzieć po spotkaniu w trakcie GenConu - stay tuned ;-)
GenCon się skończył, więc się przypominam z tematem promek :)
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Banan2 »

Iesthir pisze:
Krwawisz pisze:Coś więcej na temat promek będę mógł powiedzieć po spotkaniu w trakcie GenConu - stay tuned ;-)
GenCon się skończył, więc się przypominam z tematem promek :)
Coś wiadomo?
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Krwawisz »

Niestety w Plaidhacie panują obecnie różnego rodzaju zawirowania związane z fuzją z Z-Man, co ma też wpływ na kalendarz produkcyjny itd., dlatego na ten moment nic nie jesteśmy w stanie obiecać ani niczego konkretnego się nie dowiedzieliśmy. Myślę, że na Essen pociągne temat dalej
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: rattkin »

Wait, what. Fuzja z Z-Man?
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: powermilk »

Słyszałem, że z Filosofia Games, ale o Z-Manie nie słyszałem :/.
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Chaaber »

Filozofia kupiło wcześniej Z-Man, dlatego pewnie skrót myślowy.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: kwiatosz »

Słyszałem to gdzieś w zapowiedziach na Essen, że Z-Man ogarnia wystawianie m.in. Plaid Hat, bo ich zanabyli.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Matti_C »

ramar pisze: Jest jakiś sposób na poprawę morale poza dorzuceniem nadmiarowych kart do kryzysu oraz odrzucenie "Świętego Mikołaja"?
Każda dodana postać lub darmozjad daje +1 do morale chyba, że jest już max (10).
sporadycznie jakieś rozdroże chyba
Ostatnio zmieniony 26 sie 2015, 21:04 przez Matti_C, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 782 times
Been thanked: 1225 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: mat_eyo »

o.O skąd Ci się to wzięło??
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2423
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 525 times
Been thanked: 456 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Jiloo »

Matti_C pisze:
ramar pisze: Jest jakiś sposób na poprawę morale poza dorzuceniem nadmiarowych kart do kryzysu oraz odrzucenie "Świętego Mikołaja"?
Każda dodana postać lub darmozjad daje +1 do morale chyba, że jest już max (10).
Wątpię żeby kolejna gęba do wyżywienia podnosiła morale u ludzi.
– Hurra, kolejny darmozjad! Radujmy się!

Chyba sobie bardzo ułatwialiście grę ;)
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: kwiatosz »

To wyjaśnia skąd brały się wątpliwości co do postępowania w przypadku wcielenia wszystkich przetrwalników z talii na planszę :mrgreen:
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: powermilk »

Chaaber pisze:Filozofia kupiło wcześniej Z-Man, dlatego pewnie skrót myślowy.
A tego nie wiedziałem. Dzięki za info.

PS. Przecież w 7 cudach jako surowiec jest dywan. :D
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: rattkin »

Ciekawe, czy to oznacza Tail Feathers, Ashes, Specter Ops i inne cuda na Essen?
ODPOWIEDZ