Dead of Winter: A Crossroads Game / Martwa Zima: Gra rozdroży (Jonathan Gilmour, Isaac Vega)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Pomijając już kwestię klimatu, nie rozumiem po co się ujawniać, skoro cele wygnanego zdrajcy są trudniejsze do zrealizowania. Podstawowe cele zdrajcy to zawsze morale kolonii 0 oraz 2-3 dodatkowe warunki (zwykle zebranie określonej liczby kart). Warunek na karcie wygnańca zamienia pierwszy cel, czyli morale równe 0 na coś innego, ale pozostałe cele wziąć obowiązują. Biorąc pod uwagę, że obniżenie morale do 0 raczej nie stanowi problemu, to już uzbieranie dodatkowych kart lub postawienie barykad nie jest takie łatwe. Szczególnie, że po wygnaniu zdrajca staje się naturalnym celem ataków, a przez to łatwo może tracić karty na ręce.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
"A player cannot reveal his secret objective card to other players."
I ile tak jeszcze będziecie kruszyć kopię?
I ile tak jeszcze będziecie kruszyć kopię?
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 416 times
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Interpretując to po Twojemu zdrajca nigdy nie może zagrać przeciw graczom, więc ten zapis nie do końca ma tu zastosowanie.rattkin pisze:"A player cannot reveal his secret objective card to other players."
I ile tak jeszcze będziecie kruszyć kopię?
Edit: W dalszym ciągu nie widzę tych oczywistych korzyści dla zdrajcy - jeżeli spowoduje stratę 3 punktów morale i dostanie cel, że kolonia musi przeżyć, to właśnie przegrał grę. Jeżeli spowoduje stratę jednego morale, to jeszcze nie ma powodu go wyrzucać. Więc ujawniając się sam sobie związuje ręce.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Co się dzieje jak się walczy z zombie w lokacjach? Trzeba z nimi walczyć? Co się dzieje jak wszystkie miejsca na zombie w lokacji są zajęte?
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Zdrajca niewygnany jak będzie miał szczęście to może spowodować utratę i 5 morale w jednym ruchu jak np. odpowiednio ściągnie zombie, robiąc hałas itp., więc wygnanie Zdrajcy natychmiast jak nadarzy się okazja wydaje się najrozsądniejszą opcją.kwiatosz pisze:W dalszym ciągu nie widzę tych oczywistych korzyści dla zdrajcy - jeżeli spowoduje stratę 3 punktów morale i dostanie cel, że kolonia musi przeżyć, to właśnie przegrał grę. Jeżeli spowoduje stratę jednego morale, to jeszcze nie ma powodu go wyrzucać. Więc ujawniając się sam sobie związuje ręce.
Nie trzeba. Kiedy pojawia się nowy zombii w lokacji w której nie ma już miejsca zamiast tego ginie postać o najmniejszym wpływie w tej lokacji.szajus2 pisze:Co się dzieje jak się walczy z zombie w lokacjach? Trzeba z nimi walczyć? Co się dzieje jak wszystkie miejsca na zombie w lokacji są zajęte?
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 416 times
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
No ale morale 0 przeciez zdrajcy nic nie daje bez spelnienia pozostalych warunkow - wiec zbicie 5 morale w pierwszej lub drugiej turze to gra na przegrana - a zakladamy, ze zdrajca chce wygrac. Wiec to czysto teoretyczny straszak, ktory jest slabym blefem. W kolejce, w ktorej tak zbija morale raczej nic innego nie zrobi, wiec traci ja zamiast robic cel. A jak zbije o 5 nie majac spelnionego celu i zostanie wygnany, co moze mu zmienic cel ja uratowanie kolonii, wiec przegra. Wiec pewnie, ze moze zbic o 5 - dokladnie tak samo jak kazdy dobry gracz. I bedzie to mialo tyle samo sensu.
Edit: slusznie ktos wyzej zauwazyl, ze pomwygnaniu czesc wymagan zostaje, wiec niezaleznie od wymogu 0 morale wygnany zdrajca nie bedzie mial szans wygrac jezeli poswiecil kolejki tylko na psucie. Czyli moim zdaniem oplacalnosc takiego zagrania jest obalona.
Edit: slusznie ktos wyzej zauwazyl, ze pomwygnaniu czesc wymagan zostaje, wiec niezaleznie od wymogu 0 morale wygnany zdrajca nie bedzie mial szans wygrac jezeli poswiecil kolejki tylko na psucie. Czyli moim zdaniem oplacalnosc takiego zagrania jest obalona.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Nie mam pojęcia jak doszedłeś do takiej konkluzji . Zdrajca nie ujawnia, że jest zdrajcą, ale wciąż pozostaje zdrajcą i może grać przeciw graczom. Oczywiście, technicznie rzecz biorąc prośba o wygnanie nie jest ujawnieniem secret objective'a, a sama mechanika wygnania go ujawnia (co znaczy, że jesli wygnany był zdrajcą, to drugiego już nie będzie). Ale nade wszystko, zarówno tematycznie jak i mechanicznie, wydaje mi się, że wygnanie kogoś z kolonii jest dla kolonii dużą stratą - zdrajca czy nie. Traci się cenne zasoby i możliwość manewrowania. Dlatego w interesie kolonii jest nie przepędzać swoich własnych ludzi tylko przez cień podejrzenia lub przez to, że ktoś o to wygnanie otwarcie prosi. A już na pewno nie na początku.kwiatosz pisze:Interpretując to po Twojemu zdrajca nigdy nie może zagrać przeciw graczom, więc ten zapis nie do końca ma tu zastosowanie.rattkin pisze:"A player cannot reveal his secret objective card to other players."
I ile tak jeszcze będziecie kruszyć kopię?
- krecilapka
- Posty: 968
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 188 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
U nas gracz który otrzymał trudny do spełnienia warunek, zakombinował by zacząć grać jak zdrajca ewidentny.
Po wyrzuceniu, nowy cel okazał się banalny. Kolonia musi przetrwać . Więc pędząc po wygraną można się czepiać tej taktyki z powodzeniem.
Po wyrzuceniu, nowy cel okazał się banalny. Kolonia musi przetrwać . Więc pędząc po wygraną można się czepiać tej taktyki z powodzeniem.
- krecilapka
- Posty: 968
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 188 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Tematycznie to strata, ponieważ to smutne kogoś wypedzac. Ale mechanicznie już niekoniecznie. Mniej do wykarmienia o jedną gębę, latwiej w kryzysach. No i wtedy wiadomo, że to nie był zdrajca .rattkin pisze:. Ale nade wszystko, zarówno tematycznie jak i mechanicznie, wydaje mi się, że wygnanie kogoś z kolonii jest dla kolonii dużą stratą - zdrajca czy nie.
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 416 times
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Ze nie mozna powiedziec "jestem zdrajca" ustalilismy jakis czas temu, dlatego zinterpretowalem pojawiajaca sie pozniej informacje, ze nie mozna zdradzac celu tak jak zinterpretowalem.
Tez mielismy sytuacje, ze gracz nie mial szansy I chcial byc wygnany, a kolonii to bylo na reke, bo nie bylo mozliwosci dolozyc karty pozwalajacej pokonac kryzys - a wygnanie pozwolilo to wygrac. Co prawda kolejke pozniej ujawnil sie zdrajca, ale to juz inna historia
Tez mielismy sytuacje, ze gracz nie mial szansy I chcial byc wygnany, a kolonii to bylo na reke, bo nie bylo mozliwosci dolozyc karty pozwalajacej pokonac kryzys - a wygnanie pozwolilo to wygrac. Co prawda kolejke pozniej ujawnil sie zdrajca, ale to juz inna historia
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Za mną dwie rozgrywki (w 3os.) w scenariusze krótkie (5-6 rund). Gry szybko zakończone ze względu na szybko spadające morale (czy to nieumiejętność gry, czy wielki niefart w kościach? nie wiem)
Powiedzcie mi: Jest jakiś sposób na poprawę morale poza dorzuceniem nadmiarowych kart do kryzysu oraz odrzucenie "Świętego Mikołaja"?
Domniemam, że dłuższe scenariusze wybaczyłyby nieco błędów/dały by więcej czasu na ogarnięcie sytuacji.
Powiedzcie mi: Jest jakiś sposób na poprawę morale poza dorzuceniem nadmiarowych kart do kryzysu oraz odrzucenie "Świętego Mikołaja"?
Domniemam, że dłuższe scenariusze wybaczyłyby nieco błędów/dały by więcej czasu na ogarnięcie sytuacji.
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 416 times
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Czasem karty rozdroży pomagają. Ale to jak w wojsku - łatwiej morale utrzymać niż odbudować. Następnym razem nie żałujcie benzyny
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
GenCon się skończył, więc się przypominam z tematem promekKrwawisz pisze:Coś więcej na temat promek będę mógł powiedzieć po spotkaniu w trakcie GenConu - stay tuned
-
- Posty: 2616
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Coś wiadomo?Iesthir pisze:GenCon się skończył, więc się przypominam z tematem promekKrwawisz pisze:Coś więcej na temat promek będę mógł powiedzieć po spotkaniu w trakcie GenConu - stay tuned
Pozdrawiam
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Niestety w Plaidhacie panują obecnie różnego rodzaju zawirowania związane z fuzją z Z-Man, co ma też wpływ na kalendarz produkcyjny itd., dlatego na ten moment nic nie jesteśmy w stanie obiecać ani niczego konkretnego się nie dowiedzieliśmy. Myślę, że na Essen pociągne temat dalej
-
- Posty: 1042
- Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Słyszałem, że z Filosofia Games, ale o Z-Manie nie słyszałem :/.
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Filozofia kupiło wcześniej Z-Man, dlatego pewnie skrót myślowy.
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 416 times
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Słyszałem to gdzieś w zapowiedziach na Essen, że Z-Man ogarnia wystawianie m.in. Plaid Hat, bo ich zanabyli.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
ramar pisze: Jest jakiś sposób na poprawę morale poza dorzuceniem nadmiarowych kart do kryzysu oraz odrzucenie "Świętego Mikołaja"?
sporadycznie jakieś rozdroże chyba
Ostatnio zmieniony 26 sie 2015, 21:04 przez Matti_C, łącznie zmieniany 1 raz.
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 782 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
- Jiloo
- Posty: 2423
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 525 times
- Been thanked: 456 times
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Wątpię żeby kolejna gęba do wyżywienia podnosiła morale u ludzi.Matti_C pisze:Każda dodana postać lub darmozjad daje +1 do morale chyba, że jest już max (10).ramar pisze: Jest jakiś sposób na poprawę morale poza dorzuceniem nadmiarowych kart do kryzysu oraz odrzucenie "Świętego Mikołaja"?
– Hurra, kolejny darmozjad! Radujmy się!
Chyba sobie bardzo ułatwialiście grę
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 416 times
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
To wyjaśnia skąd brały się wątpliwości co do postępowania w przypadku wcielenia wszystkich przetrwalników z talii na planszę
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
-
- Posty: 1042
- Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
A tego nie wiedziałem. Dzięki za info.Chaaber pisze:Filozofia kupiło wcześniej Z-Man, dlatego pewnie skrót myślowy.
PS. Przecież w 7 cudach jako surowiec jest dywan.