Strona 54 z 57

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 13 mar 2017, 01:30
autor: Jiloo
Powiem tak. Martwą Zimę lubię, ale nie gram za często, bo nie wszystkim pasuje. Miałem podstawkę i kupiłem Długą Noc. Po jednej grze w DN postawiłem sprzedać podstawkę, bo nie widzę sensu trzymać obu. Łączenie kart lokacji do mnie nie przemawia - nie chcę psuć balansu dodatkową losowością w doborze kart. Łączenie postaci też nie ma sensu – karty rozdroży fajnie działają z danym zestawem postaci – wymieszanie wszystkiego zmniejszy szansę na odpalenie czegokolwiek.
Długa Noc to taka trochę bardziej wypasiona wersja Martwej Zimy z modułami, które możemy sobie dodać do rozgrywki. Zaletą podstawki była większa liczba dostępnych postaci (30, a w dodatku tylko 20).

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 03 maja 2017, 12:29
autor: crsunik
https://www.plaidhatgames.com/news/796

I nagle zatrzymanie obu 'podstawek' nabrało sensu :)

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 03 maja 2017, 20:28
autor: Marx
To się pewnie niektórzy wkurzyli. A sam koncept brzmi oryginalnie i bardzo zachęcająco.

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 04 maja 2017, 08:52
autor: Bruno555
Dodatek będzie od 4 do 11 graczy. Ciekawe ile będzie potrzeba żeby dobrze się grało. Bo dla mnie uzbieranie np. 8 graczy jest technicznie nie możliwe.
Założe się że zrobią tak, żeby zdrajca miał za cel wspieranie przeciwnej kolonii.

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 04 maja 2017, 08:59
autor: wok
Ciekawy jestem czy to było od początku zaplanowane, czy też wynikło z tego, że 2 ich własne tytuły zaczęły konkurować między sobą.

Sam koncept potencjalnie bardzo ciekawy. Czekam z niecierpliwością na więcej info.

BTW. Ile miejsca będzie potrzeba, żeby zagrać w 11 osób?

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 04 maja 2017, 09:08
autor: Haloon
No i pięknie :) nawet jeżeli nie da rady zebrać graczy na dwie kolonie to zostaje tryb samotnego wilka i oczywiście nowe komponenty zwiększające to co mamy do tej pory. A dobrych i nowych kart które zwiększają niepowtarzalność gry nigdy za wiele

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 04 maja 2017, 09:41
autor: kamil018
nawet w 4 może się opłacać grac na 2 kolonie, z tego co zrozumiałem mają dać mechanizm równoległych akcji, co efektywnie by skróciło czas rozgrywki o jakieś 30-40 % dla gry 4-ro osobowej, bo pewnie każdy w ramach swojej koloni by wykonywał akcje jednocześnie.

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 04 maja 2017, 10:40
autor: RunMan
wok pisze:BTW. Ile miejsca będzie potrzeba, żeby zagrać w 11 osób?
Podejrzewam, że troszkę więcej niż dwukrotność tego co na 5 osób, ale troszkę mniej niż trzy razy tyle ile wymaga 4 graczy :mrgreen:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 04 maja 2017, 10:51
autor: Jiloo
wok pisze:Ile miejsca będzie potrzeba, żeby zagrać w 11 osób?
Ja sobie nie wyobrażam rozstawienia dwóch plansz kolonii i reszty na moim stole. Nawet jakbyśmy mieli grać w 4 osoby.
Jedyne miejsce gdzie wyobrażam sobie granie w całość to knajpa do której chodzę grać w planszówki. Wtedy i stół się znajdzie, i ekipa, i kopia Dead of Winter.
Jak tylko usłyszałem o Długiej Nocy to poziom ekscytacji był taki, że preorder złożyłem pierwszego dnia jak się pojawił. Tutaj jakoś zero ekscytacji. Poczekamy, zobaczymy. Może się jeszcze przekonam.

Tapnięte | keep-disco-evil

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 04 maja 2017, 12:38
autor: ernin
Wspominali juz o tym pomyśle podczas wydawania Długiej Nocy. Jeśli się nie mylę to nawet polski wydawca wtedy wspominał, że wydadzą dodatek łączący obie podstawki jak tylko będzie możliwość druku.

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 04 maja 2017, 14:29
autor: Haloon
Moim zdaniem kwestia rozłożonego kompletu zimy nie jest potencjalnym problemem. Jeżeli ktoś rozłożył u siebie Twilight Imperium z dodatkami albo zestaw Arkham Horror to Martwa Zima nie jest problemem, zwłaszcza że elementów nur jest jakos kosmicznie dużo.

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 05 maja 2017, 07:41
autor: wok
Haloon pisze:Moim zdaniem kwestia rozłożonego kompletu zimy nie jest potencjalnym problemem. Jeżeli ktoś rozłożył u siebie Twilight Imperium z dodatkami albo zestaw Arkham Horror to Martwa Zima nie jest problemem, zwłaszcza że elementów nur jest jakos kosmicznie dużo.
A jak ktoś nie rozkładał jeszcze u siebie Twilight Imperium? A tak serio to wydaje mi się, że mam dość duży stół, ale po rozłożeniu martwej zimy na 5 graczy, nie zostaje wcale tak dużo miejsca. Jeśli miałbym wygospodarować drugie tyle, to będzie problem. Tym bardziej, że wolałbym jednak, żeby każdy gracz widział dobrze co się dzieje i miał dostęp do planszy. No, ale może się martwię na zapas. Musieli jakoś rozwiązać ten problem, żeby ktokolwiek kupował tą grę.

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 15 lip 2017, 08:45
autor: gregoff
Z całym szacunkiem, ale mimo wszystko ta gra jest pokazuje pazur od 3 graczy. Czyli teoretycznie z nowym dodatkiem trzeba by było mieć z 6 dobrze ogranych graczy. Jest to możliwe, ale dla kogoś kto ma dostęp do puli graczy na bieżąco. Już samą martwą zimę będzie trudno odpalić w secie 4/5 osobowym często. Do tego dochodzi lekki downtime i mamy przepis na problemy.

Druga sprawa to jak rozwiążą upadek jednej kolonii?

Osobiści wolałbym może jakiś lepszy przepis na karty kryzysów (bardziej tematyczny i powiązany z tematem kolonii) które nie są idealnym rozwiązaniem i mniejszy dodatek niż znowu kobyła do kurzenia się na półce.

Według mnie jest to próba połączenia podstawki z dodatkiem. Bo zauważyli, że długa noc wypiera podstawową grę w sprzedaży.

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 15 lip 2017, 09:10
autor: Krwawisz
Z całym szacunkiem, ale nie masz racji :-) Wojna Kolonii bardzo fajnie chodzi już na 4 graczy - wiem, bo grałem - rozumiem, że Ty jeszcze nie miałeś tej szansy. Po drugie downtime'u nie ma bo zastosowano mechanizm jednoczesnego wykonywania tur + 2minutową klepsydrę która uruchamia się, kiedy pierwszy gracz skonczy wszystkie swoje akcje. Gra trwa generalnie mniej wiecej tyle co podstawka nawet w wieksza liczbe osob.

I tak jeszcze jako ciekawostka - Długa Noc sprzedażowo wcale nie wyparła podstawki :)

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 15 lip 2017, 14:03
autor: Marx
Czy do wojny kolonii potrzebuję podstawkę i Długą Noc?

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 15 lip 2017, 14:18
autor: Jiloo
Marx pisze:Czy do wojny kolonii potrzebuję podstawkę i Długą Noc?
W dodatku jest moduł który pozwala połączyć dwie gry w jedną wielką bitwę dwóch kolonii.

Jeśli masz tylko jedną z gier w dodatku znajdziesz – 50 kart rozdroży, 15 postaci, 11 kart zagrożeń i 43 karty przedmiotów.

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 10 sie 2017, 13:35
autor: Krwawisz
Przypominam, ze to juz ostatnie dni zeby zalapac sie na przedsprzedaz Wojny Kolonii w super cenie :-)
http://factorycube.com/sklep/opis-produ ... ie-Kolonii

A my tymczasem sprawdzamy pliki z drukarni :)

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 22 wrz 2017, 21:32
autor: kamil018
Witam,
Gdzieś na boardgamegeek przeczytałem wiadomość, że opakowania zbiorcze Dodatku wojny koloni, będą do sklepów sprzedawane w jakiś większych pudłach, które to sklepy będą mogły sprzedawać swoim klientom, te pudła mają mieć możliwość pomieszczenia obu podstawek gry wraz z dodatkiem wojny koloni, czy w Polsce tez będzie taka możliwość, ew. czy osoby składające zamówienie w przedsprzedaży nie mogły by otrzymać swojej kopii dodatku w takim własnie pudle?

https://boardgamegeek.com/thread/177391 ... g-colonies

"Every X number of boxes of the warring colonies expansion comes inside a box big enough to hold everything for Dead of Winter. After unpacking, shop owners can sell the box separately, offer it to someone who purchased a full DoW bundle, etc. Happy customers, FLGS incentive, problem solved."

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 09 paź 2017, 19:37
autor: pjentaszeq
Czołem, powiedzcie mi które koszulki (marka) są najlepiej dopasowane i najbardziej się opłaca nabyć ?

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 16 lis 2017, 06:36
autor: 13thcaesar
Takie pytanko - czy polecacie te dwa scenariusze wprowadzajace moduły Bandytów i Roxxon w Martwa Zima: Długa Noc w pierwszej partii z graczami, ktòrzy dotąd nie mieli styczności z planszowkami, czy mogą okazać się za trudne i skomplikowane i lepiej z nowicjuszami rozegrać najpierw "normalną" rozgrywkę, zeby zalapali podstawy?

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 16 lis 2017, 07:24
autor: Guduś
grałem w ten z bandytami ze "świerzakami" i nie było problemu

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 16 lis 2017, 07:40
autor: 13thcaesar
Guduś pisze:grałem w ten z bandytami ze "świerzakami" i nie było problemu
No to super, Dzięki ☺
A ile tak czasowo trwała ta rozgrywki?

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 17 lis 2017, 07:29
autor: Guduś
ja wtedy też pierwszy raz grałem z dodatkiem i zaglądałem parę razy do instrukcji więc ponad 2h w 3 osoby z tłumaczeniem nie jest miarodajny

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 21 lis 2017, 10:19
autor: Deathdealer
Ciężko określić czas gry, bo jest on bardzo nieregularny. Wszystko zależy od graczy, ale przede wszystkim od szczęścia. Nieraz miałem sytuacje, gdzie już w prostym scenariuszu wszyscy padli po dwóch kolejkach, bo poprostu kości nie siadły i zaraza się rozprzestrzeniła, morale poleciało w dół. Innym razem potrafiliśmy grać i z 6 godzin. Ciężko określić, bardzo sytuacyjne, ale przy 5 osobach trzeba min 3 godzin na pewno.


Jeżeli chodzi o sam dodatek... i ogólnie wydanie gry, to pomimo jak bardzo tą grę lubię i szanuję w swojej kolekcji, tak bardzo mnie ona w***a. Chodzi tu o marketingowe podejście do sprawy. Nie lubie bardzo wydawać pieniędzy na zbędne rzeczy, a tym bardziej ich trzymać. Tymczasem gra w pewien sposób zmusza to kupienia i zalegania obydwu gier, dosyć drogich, bo każda średnio 150-180 zł. Gdzie Długa Noc w zupełności wystarczy, ale brakuje jej wystarczająco dużo postaci i ciekawych scenariuszów. Te które tam są to 3 liniowe i dedykowane pod konkretne moduły, pozostałe 7 - część z nich albo za krótka i nie ciekawa, albo za długa i ciężka. Brakuje w nich balansu. Dlatego zakupiłem podstawkę by mieć te +30 postaci i +10 scenariuszy, a reszta komponentów leży i się kurzy...

Do tego dochodzi dodatek, który w moim odczuciu wykorzystuje na siłe obydwa pudła, by z nich wykorzystać tylko znikomą część komponentów? Wszystko co się używa to komponentów z podstawki + postacie z Długiej Nocy i plansza. Wszystkie dodatkowe moduły, dodatkowe karty sprzętu itp - nie używa się tego. W dodatku mamy nowy moduł z Samotnym Wilkiem, który jest używany tylko w trybie Wojny Kolonii. 15 nowych bohaterów, z czego trzech tylko do WK, 40 nowych kart sprzetu z czego 27 do użytku uniwersalnego... reszta dedykowana pod nowy moduł.

Ogólnie jeżeli chcemy we wszystko pograć - trzeba wydać średnio 450 zł, mieć trzy byczaste, ciężkie pudła na pułce, z czego nie wykorzystamy w pełni, bo jest to tak źle pomyślane że głowa boli, a sprzedawcy i marketingowy firmy ręce zacierają! Jestem zażenowany w jaki sposób tą grę projektują, mimo iż ona sama w sobie jest genialna i bardzo polecam.

Mogli wydać do podstawki drobny dodatek z Długiej Nocy dodający jedynie ulepszone/dodatkowe komponenty, zaś moduł Wojny Kolonii jest naprawdę dla sporadycznej ilości graczy, nie dość że trzeba mieć wystarczająco dużo chętnych i posiadających czas (bo gra w MZ nie trwa do krótkich), to jeszcze ogromny stół by to pomieścić oraz spore zasoby gotówki, tylko dlatego że ktoś nie potrafił tego kompaktowo zaprojektować.

Podobnie jak ktoś powyżej - pierwotnie byłem mega zajarany dodatkiem, zakupiłem nawet specjalnie podstawkę do Długiej Nocy by mieć te dodatkowe postacie itp. Ale finalnie planuje ją sprzedać, a dodatku nie kupować, bo już sama MZ wydaje sie kompletna, moduły z DN tylko dodają przesytu, a WK to już w mojej opinii skok na kasę. Mimo iż zastanwiam się by sprzedać MZ, a zakupić WK dla samych kart sprzętu i nowych postaci, a było by to bardziej kompaktowe.

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 16 gru 2017, 17:19
autor: foxxiak
Pomocy, właśnie próbujemy rozegrac z małżonką pierwszą partię Martwej Zimy (rozdroża), wariant kooperacyjny dla 2 graczy, i nie mogę znaleźć w instrukcji info o tym ile znaczników ran może mieć postać, i/lub jak one wpływają na postać. Pomóżcie, bo wychodzi ze można je sobie kolekcjonować i w niczym nie przeszkadzają...

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka