Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1479
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 48 times
Been thanked: 74 times

Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]

Post autor: TuReK »

gdyby nie francuscy celnicy to juz miesiac temu Shadowstar Corsairs byloby rozsylane po Europie.
https://www.kickstarter.com/projects/20 ... 0/comments
ograłbym i wiedział czy fajne, albo czy wchodzic w xia.
Z pustego i Saruman nie naleje
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1146
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 254 times

Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]

Post autor: mmag »

Dla zainteresowanych - 31 stycznia rusza na KS reprint. Stare rzeczy + nowy mini dodatek
Embers Reprint & Deck Expansion Kickstarter! Mark your calendars for January 31st!
This Kickstarter will be shorter than usual, because it is a reprint.

We will be offering:
- Xia: Embers of a Forsaken Star regular edition
- Xia: Embers of a Forsaken Star Sellsword Mk II edition
- Bundle deals with Xia: Legends of a Drift System
- A brand new, deck expansion "Xia: Missions and Powers"

Xia: Missions and Powers is a mini-expansion for Xia: Legends of a Drift System. It includes 54 cards:
New Ship Abilities:
21 new ship powers, one for each existing player ship, offering players a choice each time they acquire a ship. The new powers are balanced with the existing powers, but offer greater reliability and can be used multiple times per turn.

New Missions:
32 new missions, with 8 missions of 4 new types: Deliver, Assist, Launder, and BOOM! These missions can be started more easily than most other existing missions, since they require only a sector type (e.g. Ice Asteroid) instead of a specific sector. Furthermore, these missions end at players, making them more interactive and easier to complete in the early game, when missions are often difficult. There is also one rules/credits card that is included.

Overall, this mini-expansion offers Xia players many new permutations for ship powers, and more interactive missions.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]

Post autor: Rocy7 »

mmag pisze:Dla zainteresowanych - 31 stycznia rusza na KS reprint. Stare rzeczy + nowy mini dodatek
zwykła podstawka tez bedzie? Czy to reprint dodatku?
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1146
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 254 times

Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]

Post autor: mmag »

We will be offering (...) Bundle deals with Xia: Legends of a Drift System
Więc będzie dostępny pakiet podstawki z dodatkami. Nic nie piszą o samej podstawce (bez dodatków)
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]

Post autor: Chaaber »

uhuhuhu, co nie piękne newsy. Chętnie zawsze więcej przygarnę do Xia. Ciekawego czy dadzą możliwośc dorwania stretch goali z poprzednich kampanii. Wiadomo, że ta gra w retailu już robi mega wrażenie i ma miliard komponentów. Natomiast chętnie dorwałbym sobie sellswords których jeszcze nie posiadam. Nowe misje mogą rzeczywiście sporo zmienić w rozgrywce, już nie mogę się doczekać.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]

Post autor: mauserem »

A ja tak sobie zacząłem przypominać podjarkę z poprzedniej kampanii i dlaczego jednak odpuściłem.
Nadal przerażające było to tragiczne używanie kostki do wszystkiego i w zasadzie zero sensownego wyjaśnienia jak dodatek zmienia to archaiczne rozwiązanie.

Czy ktoś z Was wie więcej na ten temat ? Jak autor wybrnął z tego bezsensownego roll & move?
Co z tego że wygląda świetnie, że moneta brzęczy słodko.
Mam Firefly i bawię się przy nim ciągle świetnie,
a jak chce zmienić setting to odpalamy Merchants & Marauders i też znudzić się nam nie potrafi.

i tak mi się właśnie przypomniało, co wtedy mnie zgasiło i już mi lepiej :mrgreen:
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]

Post autor: Chaaber »

mauserem pisze:A ja tak sobie zacząłem przypominać podjarkę z poprzedniej kampanii i dlaczego jednak odpuściłem.
Nadal przerażające było to tragiczne używanie kostki do wszystkiego i w zasadzie zero sensownego wyjaśnienia jak dodatek zmienia to archaiczne rozwiązanie.

Czy ktoś z Was wie więcej na ten temat ? Jak autor wybrnął z tego bezsensownego roll & move?
Co z tego że wygląda świetnie, że moneta brzęczy słodko.
Mam Firefly i bawię się przy nim ciągle świetnie,
a jak chce zmienić setting to odpalamy Merchants & Marauders i też znudzić się nam nie potrafi.

i tak mi się właśnie przypomniało, co wtedy mnie zgasiło i już mi lepiej :mrgreen:
W dodatku wprowadzono moduły, które mówią, że dodajesz sobie +2 do rzutu kostką, ale wielkość kostki jest wartością graniczną, czyli, rzucając k8+2 moduły masz zawsze wartość z przedziału 5-8. Mi to nie przeszkadza, te moduły działają całkiem nieźle. Mi się gra bardzo przyjemnie i kostki, aż tak nie bolą szczególnie z modułami z dodatku.
dziobanes
Posty: 216
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:30
Lokalizacja: Milanówek
Has thanked: 40 times
Been thanked: 15 times

Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]

Post autor: dziobanes »

Jak kostki są dla kogoś problemem, to chyba Xia to raczej nie jest gra dla niego, serio. Mojej ekipie gra się świetnie, najpierw graliśmy długo w podstawkę, później z dodatkiem gra stała się prawie idealnym ameri sandboxem. Jak dla mnie jedyne czego brakuje, to większej ilości statków, może też jakiś kapitanów, gdzie każdy miałby inne umiejętności.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1557
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]

Post autor: Muad'Dib »

Gdyby byli chętni na egzemplarz to podlinkuję temat na forum z grupowym zamówieniem z ostatniego KS :)

link
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1557
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]

Post autor: Muad'Dib »

Szukamy ostatniej osoby do grupowego zamówienia z linkiem powyżej. Zamykamy jest w tym tygodniu.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
zaki850
Posty: 90
Rejestracja: 20 kwie 2008, 14:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]

Post autor: zaki850 »

Czy ktos sie zalapal na pierwszego kickstartera dodatku Embers of a Forsaken Star? Jakie wrazenia? Ja sobie sam dodalem pare rzeczy (Economy Board i mody), ktore naprawiaja pare irytujacych bugow z podstawki, ale ciekaw jestem jak reszta zawartosci. A najlepiej jakby jeszcze ktos mial odsprzedac, zebym nie musial czekac do listopada. :P
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4031
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]

Post autor: AkitaInu »

zaki850 pisze: 26 kwie 2018, 21:58 Czy ktos sie zalapal na pierwszego kickstartera dodatku Embers of a Forsaken Star? Jakie wrazenia? Ja sobie sam dodalem pare rzeczy (Economy Board i mody), ktore naprawiaja pare irytujacych bugow z podstawki, ale ciekaw jestem jak reszta zawartosci. A najlepiej jakby jeszcze ktos mial odsprzedac, zebym nie musial czekac do listopada. :P
A możesz powiedzieć (i podrzucić jakieś źródło) co dokładnie w xii naprawiają te mody ? :)
zaki850
Posty: 90
Rejestracja: 20 kwie 2008, 14:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]

Post autor: zaki850 »

AkitaInu pisze: 21 maja 2018, 11:15 A możesz powiedzieć (i podrzucić jakieś źródło) co dokładnie w xii naprawiają te mody ? :)
Wymienie wszystko co mi przychodzi do glowy, nie tylko mody. Ja sobie zrobilem samorobki wiekszosci tych rzeczy w oczekiwaniu na dodatek. :)

Economy Board - eliminuje przypadek, kiedy wylosuja sie obok siebie planety z tym samym resourcem na buy/sell i ktos moze sobie miedzy nimi latac kilka razy w turze i naklepac FPkow.

Mody (wszystkie kosztuja 1000 z tego co pamietam):

Enviro-shield - nakladany na shielda - uzyty powoduje, ze shield ma zawsze max wartosc na damage od otoczenia (np. Asteroidy), ale nie dziala na damage od innego statku

GTS- ustawiany obok silnika - +2 do ruchu danym silnikiem, ale do maxymalnej mozliwej wartosci silnika. Np. slabym silnikiem zawsze poruszysz przynajmniej o 3, ale max nadal 6. Dzieki temu unikniesz rollowania jedynek na ruch, co bylo troche irytujace.

M-comp- max liczba otwartych misji to 3.

Piercer- nakladany na bron. Przeciwnik ma -4 do rolla na shielda, gdy sie broni. Daje wieksza szanse jak ktos chce grac “piratem”. Wczesniej bylo ciezko kogos zestrzelic.

Poza tym zmiany zasad:
- Po smierci nie tracisz juz tury tylko sie respawnujesz z damagem
- Po dobraniu 3 kart misji, przegladasz je podczas tury przeciwnikow i wybierasz jedna na poczatku swojej kolejnej tury. Skraca downtime.

A no i exploration tokeny sa nowe i ciekawsze niz tylko 1FP, 1000 kredytow albo dupa.

Instrukcja jest online jak wyguglujesz. Tam jest wszystko opisane.
feniks_ciapek
Posty: 2283
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 926 times

Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]

Post autor: feniks_ciapek »

Trochę odkurzę temat, bo niedawno dostałem nowego KSa i miałem okazję przysiąść.

Jako sandbox gra jest bardzo sympatyczna i jak ktoś lubi takie klimaty, to można przy tym spędzić długie godziny i mieć sporo frajdy. Jako gra może momentami być frustrująca, zwłaszcza jak się chce wykonywać akcje mining/harvest, gdzie mimo wszystko brakuje jakiegoś sposobu na zwiększenie szansy na korzystny rzut, a nie tylko zarządzania potencjalnymi uszkodzeniami.

Grałem od razu ze wszystkimi dodatkami (Embers, Missions and Powers, Sellsword). Sellsword w ogóle na planszę nie wyszedł, więc przydatność ciężko ocenić. Bez Embers bym do tej gry nie zasiadał, jest tam sporo ulepszeń i rozwinięć, które zwiększają przyjemność z grania oraz dodaje zasady dla 1 i 2 graczy. Missions and Powers to dodatek urozmaicający - dodatkowe misje i alternatywne moce dostępne ze statkami. Też wydaje mi się ciekawy, chociaż pewnie można się bez niego obejść.

Jedyny ból jest taki, że po dodaniu Embers i Missions wypraska z oryginału poszła od razu na półkę i szukam jakiegoś sensownego rozwiązania skracającego czas rozstawienia gry. Instrukcja też pewnie mogłaby być lepsza, bo czasem się trzeba naszukać (np. gdzie jest opisana akcja taranowania). I figurki statków w porównaniu do takiego np. X-Winga wyglądają trochę słabo.

Ale zabawa jest przednia, statki latają sobie w kosmosie, każdy robi to, co lubi i od czasu do czasu wybucha jakaś laserowa sprzeczka.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]

Post autor: mauserem »

Przyzywam akitainu - Andrzej może pochwalić się bardzo użytecznymi insertami swojego autorstwa.
W takich sandboxach porządek w komponentach to podstawa - mozolny setup potrafi zabić całą przyjemność z rozgrywki.
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]

Post autor: Chaaber »

Ten ostatni insert to istne mistrzostwo świata. Wiele razy miałem problem z rozparcelowaniem tego całego bałaganu.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1557
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]

Post autor: Muad'Dib »

Jeszcze jakby się dało zobaczyć zdjęcie całości, jak jest zapakowane do pudełka :)
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4031
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]

Post autor: AkitaInu »

Oczywiście że się da :) mam nadzieję że masz dostęp do Facebooka ;)

https://m.facebook.com/groups/125064010 ... 6755949546
delli1977
Posty: 24
Rejestracja: 14 lut 2019, 22:43
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: delli1977 »

Czy jest szansa że Xia wyjdzie po polsku? Jestem bardzo zainteresowany tą grą, ale ilość obcojęzycznego tekstu zniechęca mnie i resztę rodziny. Skoro Gloomhaven będzie w naszym ojczystym języku, to dlaczego nie Xia?
feniks_ciapek
Posty: 2283
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 926 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: feniks_ciapek »

delli1977 pisze: 16 mar 2019, 13:15 Czy jest szansa że Xia wyjdzie po polsku? Jestem bardzo zainteresowany tą grą, ale ilość obcojęzycznego tekstu zniechęca mnie i resztę rodziny. Skoro Gloomhaven będzie w naszym ojczystym języku, to dlaczego nie Xia?
Bardzo wątpię. Ta pozycja jest za bardzo niszowa. Jeśli szukasz czegoś podobnego po polsku, to pozostają chyba tylko zapowiedziane na lato Zewnętrzne Rubieże
hola0000
Posty: 49
Rejestracja: 22 mar 2015, 09:58
Lokalizacja: Boronów
Has thanked: 47 times
Been thanked: 8 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: hola0000 »

delli1977 pisze: 16 mar 2019, 13:15 Czy jest szansa że Xia wyjdzie po polsku? Jestem bardzo zainteresowany tą grą, ale ilość obcojęzycznego tekstu zniechęca mnie i resztę rodziny. Skoro Gloomhaven będzie w naszym ojczystym języku, to dlaczego nie Xia?
Może jednak ktoś by się skusił i wydał było by super. Gloomchaven też nie miało być wydane po polsku , a jednak wydają.
feniks_ciapek
Posty: 2283
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 926 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: feniks_ciapek »

hola0000 pisze: 16 mar 2019, 23:10 Może jednak ktoś by się skusił i wydał było by super. Gloomchaven też nie miało być wydane po polsku , a jednak wydają.
No tak, ale Gloomhaven cały czas zajmuje 1 miejsce na BGG w zasadzie od momentu wydania. Xia - 152 :)
cinek190
Posty: 20
Rejestracja: 20 wrz 2013, 23:03
Has thanked: 59 times
Been thanked: 3 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: cinek190 »

Nadeszło jako takie zbawienie:)

Mianowicie, też chciałbym mieć polska wersję, a tak się składa że jestem tłumaczem. Jedynym szkopułem jest kwestia oprawy graficznej - nie znam się na Adobe Illustrator, Adobe Indesign ani Adobe Photoshop. I nie chce się znać:)

Stąd moja propozycja - przetłumaczę grę, tylko potrzebuję pomocy grafika który potem naniesie polski na pierwowzory dostępne na stronie wydawnictwa, tj Far Off Games.

Jeżeli ktoś z Was jest w stanie mi pomóc, albo macie w zanadrzu zaprzyjaźnionego zapaleńca, dajcie mi znać.

Howgh.
hola0000
Posty: 49
Rejestracja: 22 mar 2015, 09:58
Lokalizacja: Boronów
Has thanked: 47 times
Been thanked: 8 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: hola0000 »

WOW naprawde no to trzymam kciuki oby ktoś się odezwał i pomógł :!:
ODPOWIEDZ