Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D. Mandel)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: Breżniew »

Pierwsze zdjęcie na którym widać cokolwiek poza pudełkiem. Grafiki wyglądają całkiem nieźle.
https://boardgamegeek.com/image/4885451 ... n-covenant
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: maciejo »

wirusman pisze: 06 sie 2019, 20:48 Js albo grać nie umie lub nie znam zasad. Lecz sama podstawka też nie jest za prosta do gry solo. Ja ostatnio znów zrobiłem kampanię wszystkich scenariuszy i dodałem tylko po jednej karcie solder z dodatku, a też nie zawsze było prosto :/
Jeśli zamiast dronów dodałeś żołnierzy to nie będzie już tak łatwo.
Jeśli natomiast nie dajesz rady solo z dronami to albo masz wybitnego pecha albo rzeczywiście coś pomieszałeś.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: c08mk »

Ja znowu rozegrałem sobie Nostromo z dodatekiem na Hard Mode i znowu w połowie gry tak czyściłem lokacje, że alieny podwijały ogon i kładły uszy po sobie. Chyba najbardziej w takim przypadku irytuje to, żeby skończyć grę to trzeba przewinąć talię przeciwników prawie do końca. Jak na drugim etapie już gra była pozamiatana to każda tura była już męcząca. Najbardziej zabójczy okazał się ... syntetyk. Solo się go nie da ściągnąć (inny gracz musi zagrać Coordinate żeby się go dało zniszczyć), a event go wrzucił do strike zone.
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: wirusman »

Moim zdaniem deck kart do scenariusza Nemesis jest najmocniejszy do gry solo. Naprawdę trzeba się postarać żeby zginąć:)
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: Breżniew »

c08mk pisze: 08 sie 2019, 02:17 Ja znowu rozegrałem sobie Nostromo z dodatekiem na Hard Mode i znowu w połowie gry tak czyściłem lokacje, że alieny podwijały ogon i kładły uszy po sobie. Chyba najbardziej w takim przypadku irytuje to, żeby skończyć grę to trzeba przewinąć talię przeciwników prawie do końca. Jak na drugim etapie już gra była pozamiatana to każda tura była już męcząca. Najbardziej zabójczy okazał się ... syntetyk. Solo się go nie da ściągnąć (inny gracz musi zagrać Coordinate żeby się go dało zniszczyć), a event go wrzucił do strike zone.
A grasz z żołnierzami czy tylko samo Hard Mode?
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1139
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 410 times
Been thanked: 249 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: mmag »

Cztery nowe karty z dodatku... Na szczęście nie ilustrował tego artysta od Firefly;)
Spoiler:
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: Breżniew »

mmag pisze: 08 sie 2019, 08:22 Cztery nowe karty z dodatku... Na szczęście nie ilustrował tego artysta od Firefly;)
Spoiler:
Hmm interesujące. Wygląda na to, że Bloodburstery będą nową kartą w Hatchery pozyskiwaną na skutek kontaktu z zarodnikami. I dobranie tej karty nie będzie oznaczało natychmiastowej śmierci gracza, tylko znaczące osłabienie jego talii oraz dodatkowe zagrożenie w postaci wroga w CZ. Ale to w takim razie może oznaczać marginalizację roli Facehuggerów i Chestbursterów :roll:
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: c08mk »

Breżniew pisze: 08 sie 2019, 08:17 A grasz z żołnierzami czy tylko samo Hard Mode?
Z żołnierzami gram : ) Żołnierze stwarzają największe zagrożenie na początku gry. Później jak i tak się eliminuje każdą kartę co turę to nie mają większego znaczenia.
Przeanalizowałem sobie grę i dochodzę do wniosku, że to przez Marvela.
W Marvelu "zły deck" to średnio 8 Villain + 3 Henchman + 1 Bystander +/- 8 Twist. Czyli około 20 tur na to żeby zneutralizować zagrożenia i poknać 4x Masterminda.
W Alienie są 3 mini decki. Pierwszy to 9 kart, drugi to 11 kart i tu już jest 20 tur! Grając tak jak w Marvelu przed końcem drugiego mini-decku muszę mieć już efektywną talię. Pozostaje 13 kart z trzeciej części gry i Alien niestety wydaje się przez to nużący i monotonny.
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: Breżniew »

c08mk pisze: 08 sie 2019, 10:02 Z żołnierzami gram : ) Żołnierze stwarzają największe zagrożenie na początku gry. Później jak i tak się eliminuje każdą kartę co turę to nie mają większego znaczenia.
Przeanalizowałem sobie grę i dochodzę do wniosku, że to przez Marvela.
W Marvelu "zły deck" to średnio 8 Villain + 3 Henchman + 1 Bystander +/- 8 Twist. Czyli około 20 tur na to żeby zneutralizować zagrożenia i poknać 4x Masterminda.
W Alienie są 3 mini decki. Pierwszy to 9 kart, drugi to 11 kart i tu już jest 20 tur! Grając tak jak w Marvelu przed końcem drugiego mini-decku muszę mieć już efektywną talię. Pozostaje 13 kart z trzeciej części gry i Alien niestety wydaje się przez to nużący i monotonny.
Z tego co mówisz wynikałoby, że Marvel jest nie tyle trudniejszy od Aliena, co wymaga znacznie efektywniejszego budowania talii. Ciekawi mnie jak w Alienie udaje Ci się zbudować wymiatającego decka z tak ograniczonymi możliwościami usuwania słabszych kart?
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: c08mk »

Breżniew pisze: 08 sie 2019, 10:30 Z tego co mówisz wynikałoby, że Marvel jest nie tyle trudniejszy od Aliena, co wymaga znacznie efektywniejszego budowania talii. Ciekawi mnie jak w Alienie udaje Ci się zbudować wymiatającego decka z tak ograniczonymi możliwościami usuwania słabszych kart?
Marvel jest bardziej losowy przez to, że całą talię Villain się tasuje co do tej pory uważałem za wadę i jak ostatni Twist "Evil Wins!" wyjdzie w połowie decka to też nie jest fajne ale na szczęście też nie zdarza się często.
W Marvelu z wszystkimi dodatkami i losowym setupem też nie zawsze jest dużo możliwości do usuwania starterów. Czasami taka możliwość to tylko Fight efekt z kilku kart Villain. Wtedy trzeba iść w dociąg, maksymalną rozbudowę decku i przepływ kart, żeby startery pojawiały się jak najrzadziej (co jest chyba naturalną strategią i mam nadzieję, że to nie powinno w spoilerze : D ).
MrAtrion
Posty: 647
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 86 times
Been thanked: 42 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: MrAtrion »

Breżniew pisze: 22 lip 2019, 09:03 Grając bez Królowej (czyli kooperacyjnie), wg instrukcji należy złożyć Barracks z 4 postaci. Ja gram tak, że zawsze używam 6 postaci z danej załogi - wpływa to na pewno na poziom trudności, bo nowe postacie mają bardzo mocne karty (niektóre są dwuklasowe i zawierają np dwa skille w zależności od tego która klasa zostanie odpalona - można też odpalić obie).
Czy używając 6 postaci zamiast 4 nie zmniejsza się prawdopodobieństwo wyłożenia postaci z klasą, którą chcesz zbierać do talii?

I jakich dividerów używasz jak masz wszystkie z danego filmu zmieszane?
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: Breżniew »

MrAtrion pisze: 08 sie 2019, 20:08
Czy używając 6 postaci zamiast 4 nie zmniejsza się prawdopodobieństwo wyłożenia postaci z klasą, którą chcesz zbierać do talii?

I jakich dividerów używasz jak masz wszystkie z danego filmu zmieszane?
Nie. Jeśli uważniej przyjrzysz się dedykowanym taliom filmowym przekonasz się, że w każdym filmie jest jedna klasa która nie występuje na żadnej z kart - na Nostromo nie ma kart z klasą Strength, a w Hadley's Hope są wszystkie klasy oprócz Intel. Tej zasady nie zaburzają ani karty Jonesy, Newt, Missing Brother, Larry Purvis ani talia Ellen Ripley z dodatku (gdyby rozdzielić jej karty do odpowiednich załóg). Dedykowane do każdego scenariusza karty postaci z dodatku nie zmieniają również tej reguły. Mało tego, każda postać z dodatku ma w swojej talii 3 sztuki karty dwuklasowej, a więc zwiększającej szansę, że spasuje Ci do "koloru" który aktualnie mógłbyś zbierać.

Używam dividerów z bgg, ale nie używam zakładek dla poszczególnych postaci. Ot, cała filozofia :) Jeśli chcesz wiedzieć dokładnie wejdziesz których używam, wejdź na mój profil na bgg (link mam w opisie). W mojej galerii powinieneś znaleźć zdjęcie z Alienem z zakładkami.
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: c08mk »

Breżniew pisze: 09 sie 2019, 06:47 Nie. Jeśli uważniej przyjrzysz się dedykowanym taliom filmowym przekonasz się, że w każdym filmie jest jedna klasa która nie występuje na żadnej z kart ...
Na to nie zwróciłem uwagi : )
Breżniew pisze: 09 sie 2019, 06:47 ...talia Ellen Ripley z dodatku (gdyby rozdzielić jej karty do odpowiednich załóg)...
Na taki pomysł nie wpadłem. Całkiem ciekawa opcja żeby dodać tylko karty z konkretnego filmu zamiast cały deck. Pewnie jakbym dodawał to na zasadzie "Jacka Burtona" z BTiLC czyli np. 15 kart common wytasowane ze sobą i wybrane losowe 10.

Ja mam przekładki własnego projektu, które ewoluowały przez lata grania Marvelem.
Spoiler:
Wczoraj zagrałem też Hard Mode z 3 soldierami + 1 dron na każdy mini-deck, z setupem tak wybranym żeby mieć jak najmniej korzystnych efektów i do doszedłem do 3-go mini-decka. : ) Jeszcze popróbuję jeszcze opcje np. z 2-ma żołnierzami i jedną kartą w Complex na starcie, itp. tak żeby uzyskać dobry poziom grywalności (z napięciem ale też możliwy do wygrania).
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: Breżniew »

c08mk pisze: 09 sie 2019, 11:14
Ja mam przekładki własnego projektu, które ewoluowały przez lata grania Marvelem.
Spoiler:
Bardzo pomysłowe rozwiązanie, ale dla mnie te wszystkie informacje na przekładce byłyby zbędne. Gdy siadam do gry, to nigdy nie rozważam aż tak bardzo możliwości danej talii - rozkładam grę i po prostu gram z nastawieniem "wygram, czy nie wygram?". Ale jeśli ktoś gra z użycie np. generatora scenariuszy, albo testuje potencjalnie korzystne układy w Koszarach, to te zakładki to istna bajka :) Ja od początku posiadania Aliena miałem spore opory przed mieszaniem talii z poszczególnych filmów i nadal sytuacja nie uległa pod tym względem zmianie. Mimo tego nadal świetnie się bawię :)
Wszystkie oznaczenia są dla mnie jasne oprócz literek K, S i D - co one oznaczają?
I jakim cudem zmieściłeś do jednego pudła Aliena z dodatkiem i jeszcze Predatora i do tego w koszulkach? :D
c08mk pisze: 09 sie 2019, 11:14 Wczoraj zagrałem też Hard Mode z 3 soldierami + 1 dron na każdy mini-deck, z setupem tak wybranym żeby mieć jak najmniej korzystnych efektów i do doszedłem do 3-go mini-decka. : ) Jeszcze popróbuję jeszcze opcje np. z 2-ma żołnierzami i jedną kartą w Complex na starcie, itp. tak żeby uzyskać dobry poziom grywalności (z napięciem ale też możliwy do wygrania).
Moim szczytem poziomu trudności była rozgrywka z dwoma Soldiers i jednym dronem w każdym z mini decków w Hard Mode. Wygrałem tak scenariusz z Fioriny i byłem bliski wygrania na Nostromo.

Ogólnie Alien przeżywa u mnie obecnie drugą młodość. Był moment gdy X-Files kompletnie zepchnął Aliena ze stołu, ale po względnie intensywnym ograniu Archiwum, Alien powrócił na swoje należne miejsce. X-Files ma kilka wad, które początkowo nie były aż tak bardzo wyczuwalne, jednak z czasem zaczęły mi coraz bardziej przeszkadzać.

Mam wielką nadzieję, że Alien Covenant Expansion będzie znakomity i pozwoli on cieszyć się świetnym scenariuszem bazującym na tragicznie złym filmie :D
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: c08mk »

Breżniew pisze: 09 sie 2019, 12:08 Wszystkie oznaczenia są dla mnie jasne oprócz literek K, S i D - co one oznaczają?
K/S/D (w marvelu K/B/D) to podstawowe efekty kart. K = Kill/KO. Główny cel to startery ale efekt może też być rozszerzony o inne karty. S = Strike. Heal lub avoid (w Marvelu B = pozyskiwanie Bystanderów). D = Draw. Przede wszystkim dociąg kart ale czasem też efekty zwiększające rękę w kolejnej turze.
Breżniew pisze: 09 sie 2019, 12:08 I jakim cudem zmieściłeś do jednego pudła Aliena z dodatkiem i jeszcze Predatora i do tego w koszulkach? :D
Scenariusze z obydwu gier sa w druim pudle tak samo jak wszystkie maty : )
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: Breżniew »

https://youtu.be/OVzzb45_ICw

Pełna rozgrywka w scenariusz Covenant :D
Obejrzałem mniej więcej do połowy - facet popełnia tyle błędów, że nie mogę już na to patrzeć :lol:
Grafiki na kartach wyglądają bardzo dobrze. Możliwe, że to najlepsze grafy ze wszystkich w LE:Alien. Scenariusz prezentuje się bardzo ciekawie - zapowiada się na dość trudny i z kilkoma interesującymi twistami. Widać też jednego nowego Alien Soldier (może później jest ich wiecej).
Za to ogromny minus należy się za bardzo wyraźnie różniące się rewersy kart. Ten problem pojawił się już przy okazji poprzedniego dodatku, ale tutaj UpperDeck już przegięli - chyba nawet ślepy dostrzegłby różnicę w odcieniu tych kart.
Jeśli we wszystkich pudełkach karty będą miały takie różnice w kolorze, to jedynym ratunkiem będzie użycie nieprzezroczystych koszulek.

To i tak jest dla mnie totalny must have, ale te rewersy... :?
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: woytas »

A wiadomo kiedy to będzie do kupienia?
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: c08mk »

Breżniew pisze: 13 sie 2019, 18:14 ...
Za to ogromny minus należy się za bardzo wyraźnie różniące się rewersy kart. Ten problem pojawił się już przy okazji poprzedniego dodatku, ale tutaj UpperDeck już przegięli - chyba nawet ślepy dostrzegłby różnicę w odcieniu tych kart.
Jeśli we wszystkich pudełkach karty będą miały takie różnice w kolorze, to jedynym ratunkiem będzie użycie nieprzezroczystych koszulek. ...
Są dodatki do Marvela, które też się mocno wybijają odcieniem rewersów. Jeżeli teraz są widoczne to nie liczyłbym na to, że ta wada ogranicza się do jednego pudełka.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6428
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 553 times
Been thanked: 924 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: Odi »

woytas pisze: 13 sie 2019, 19:25 A wiadomo kiedy to będzie do kupienia?
Podobno 21 października ma być dostępne do sprzedaży.
Czy równolegle w Polsce, czy trzeba jeszcze doliczyć czas zamówienia do nas - trudno powiedzieć.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: maciejo »

Odi pisze: 14 sie 2019, 09:12
woytas pisze: 13 sie 2019, 19:25 A wiadomo kiedy to będzie do kupienia?
Podobno 21 października ma być dostępne do sprzedaży.
Czy równolegle w Polsce, czy trzeba jeszcze doliczyć czas zamówienia do nas - trudno powiedzieć.
I niestety doliczyć też trzeba koszt nieprzezroczystych koszulek :|
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
MrAtrion
Posty: 647
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 86 times
Been thanked: 42 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: MrAtrion »

A pierwszy dodatek dużo się różnił w odcieniu tyłu karty?
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: Breżniew »

MrAtrion pisze: 14 sie 2019, 12:01 A pierwszy dodatek dużo się różnił w odcieniu tyłu karty?
Ja go dostrzegłem na tyle, że przez pewien czas zniechęciłem się do grania w Obcego, bo rewersy kart dawały mi zbyt wiele informacji. Grałem jednak wtedy przy sztucznym świetle (lampce stołowej, ale nie pamiętam jakiego koloru było światło żarówki: ciepłe czy zimne). Później spróbowałem przy świetle dziennym i problem jakby zniknął. Obecnie jestem w stanie grać w Obcego i w ogóle nie zwracać uwagi na różnice w odcieniu rewersów, więc może z tym nowym dodatkiem będzie podobnie :)
Może niesłusznie początkowo tak żywiołowo zareagowałem na te rewersy :roll:
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6428
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 553 times
Been thanked: 924 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: Odi »

Ja tez mam dodatek i gram bez koszulek.
Raczej grywam przy świetle żółtym. Różnica w odcieniu, aczkolwiek zauważalna po przyjrzeniu się, zupełnie nie miała dla mnie znaczenia w trakcie rozgrywki. Nie dostrzegałem jej.

Występowanie tej różnicy nie wydaje mi się mieć aż takiego znaczenia, zwłaszcza jeśli ktoś nie miesza scenariuszy i postaci. A nawet wtedy nie powinien mieć aż takiego znaczenia. Choć oczywiście jest to spory fail.
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: c08mk »

Breżniew pisze: 14 sie 2019, 12:38 ...
Obecnie jestem w stanie grać w Obcego i w ogóle nie zwracać uwagi na różnice w odcieniu rewersów, więc może z tym nowym dodatkiem będzie podobnie :)
...
W Alienie może to być większym problemem niż w innych grach przez karty wchodzące na planszę rewersem do góry. W innych grach przy różnicy w rewersach karty leżą na swoich stosach i trzeba mieć pamięć do kolorów żeby odróżnić odcień. W Alienie niestety wystarczy porównać z kartą obok.
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (B. Cichoski, D.Mandel)

Post autor: Phate »

Właśnie dziś odebrałem swoją kopie podstawki Aliena :) Wieczorem segregacja i może pierwsza testowa gra.
Wracając do tematu.

A jakie to ma znaczenie (odcienie kart) ? Karty i tak są w talii hive zakryte - nawet jeśli będziemy wiedzieli, że kolejna jest z dodatku to nie da nam to więcej informacji odnośnie tego co ona w rzeczywistości przedstawia.
ODPOWIEDZ