Scythe (Jamey Stegmaier)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 573 times
Been thanked: 1028 times

Re: Scythe

Post autor: RUNner »

Zastanawiam się czy nie wprowadzić pewnych domowych zmian do mechaniki, a więc po kolei:
- nie ma ograniczenia przy przekraczaniu rzek i jest ta opcja dostępna już na starcie gry,
- pierwszy zbudowany mech musi zapewniać zdolność przekraczania rzek,
- kopalnia wykorzystywana do produkcji 1 monety,
- brak możliwości korzystania z tuneli.

Nordia ma cechę przekraczania rzek przez robotników, więc musiałaby dostać inny bonus.

Co o tym sądzicie?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Scythe

Post autor: mauserem »

RUNner pisze:Zastanawiam się czy nie wprowadzić pewnych domowych zmian do mechaniki, a więc po kolei:
- nie ma ograniczenia przy przekraczaniu rzek i jest ta opcja dostępna już na starcie gry,
- pierwszy zbudowany mech musi zapewniać zdolność przekraczania rzek,
tu chyba musiałbyś się zdecydować czego chcesz "albo-albo" :mrgreen:
- kopalnia wykorzystywana do produkcji 1 monety,
- brak możliwości korzystania z tuneli.
izolacjonista :mrgreen:
Nordia ma cechę przekraczania rzek przez robotników, więc musiałaby dostać inny bonus.
Nordia ma wtedy problem
zwróć też uwagę - Albion i Togawa nie mają problemu z rzekami ze względu na umiejscowienie - z założenia mają wyprzedzać inne nacje w penetracji mapy (bo inaczej - ich zdolności frakcyjne tracą sens)

W tej grze zdolności frakcji są bardzo mocno powiązane z ich wzajemnym położeniem i samą konstrukcją mapy (tunele, typ terenu przy rzekach, dostępne surowce) - to co kombinujesz bardziej przypomina próbę "regulacji" elektroniki młotkiem :mrgreen:
Wincenty Jan
Posty: 1862
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Scythe

Post autor: Wincenty Jan »

RUNner pisze:Zastanawiam się czy nie wprowadzić pewnych domowych zmian do mechaniki, a więc po kolei:
- nie ma ograniczenia przy przekraczaniu rzek i jest ta opcja dostępna już na starcie gry,
- pierwszy zbudowany mech musi zapewniać zdolność przekraczania rzek,
- kopalnia wykorzystywana do produkcji 1 monety,
- brak możliwości korzystania z tuneli.

Nordia ma cechę przekraczania rzek przez robotników, więc musiałaby dostać inny bonus.

Co o tym sądzicie?
A czemu ma to służyć?
Avael01
Posty: 12
Rejestracja: 31 lip 2016, 08:21

Re: Scythe

Post autor: Avael01 »

My gramy tak, że można korzystać z karty fabryki wyłącznie wtedy kiedy kontroluje się fabrykę:)

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 573 times
Been thanked: 1028 times

Re: Scythe

Post autor: RUNner »

Avael01 pisze:My gramy tak, że można korzystać z karty fabryki wyłącznie wtedy kiedy kontroluje się fabrykę:)
Ciekawy pomysł :)
Wincenty Jan pisze:
RUNner pisze:Zastanawiam się czy nie wprowadzić pewnych domowych zmian do mechaniki, a więc po kolei:
- nie ma ograniczenia przy przekraczaniu rzek i jest ta opcja dostępna już na starcie gry,
- pierwszy zbudowany mech musi zapewniać zdolność przekraczania rzek,
- kopalnia wykorzystywana do produkcji 1 monety,
- brak możliwości korzystania z tuneli.

Nordia ma cechę przekraczania rzek przez robotników, więc musiałaby dostać inny bonus.

Co o tym sądzicie?
A czemu ma to służyć?
Po dwóch partiach te elementy mi przeszkadzają. Nie masz wrażenia że budowa kopalni głównie po to, żeby korzystać z tuneli jest mało logiczna, a wręcz absurdalna?
Zabroniłbym korzystania z tuneli bo udziwniają i wypaczają grę. Po przegranej walce karą dla pokonanego musi być strata czasu na dojście do wcześniej zajętego terenu. A teraz co masz? Pokonane jednostki wracają do bazy, a w następnej turze mogą wejść w sieć tuneli i wylądować praktycznie tam gdzie chcą :P
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5597
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 779 times
Been thanked: 1217 times
Kontakt:

Re: Scythe

Post autor: mat_eyo »

Dojście z bazy do dowolnego pola korzystając z tunelu to pewnie 2-3 akcje ruchu, czyli 4-6 rund. W tej grze to wieczność.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Scythe

Post autor: rastula »

w dodatku kupionym s Planszostrefie dostałem 3 połamane japońskie mechy.


złożyłem reklamację na stronie SMG


3 nowe mechy otrzymałem pocztą z Niemiec...


to tak gdyby komuś przeszkadzały połamane elementy w grze...
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Scythe

Post autor: Corran »

mat_eyo pisze:Dojście z bazy do dowolnego pola korzystając z tunelu to pewnie 2-3 akcje ruchu, czyli 4-6 rund. W tej grze to wieczność.
Jeśli masz kopalnię obok swojej bazy i odblokowałeś sobie Szybkość, to możesz być w dowolnym tunelu już w pierwszym ruchu rozpoczętym z tej bazy. :)
Przy czym na razie nie mam nic przeciwko tunelom, a ta uwaga, to tylko taka podpowiedź.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5597
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 779 times
Been thanked: 1217 times
Kontakt:

Re: Scythe

Post autor: mat_eyo »

Ja nie napisałem o dowolnym tunelu, tylko dowolnym polu na planszy korzystając z tunelu :roll:
Golin
Posty: 328
Rejestracja: 13 paź 2016, 20:04
Has thanked: 17 times
Been thanked: 32 times

Re: Scythe

Post autor: Golin »

panowie oprócz dodatku najeźdzcy czy do tej gry będą jeszcze jakieś inne dodatki dostępne w polskich sklepach? pośrednio pytam o żetony zasoby surowców i dodatkowa plansze, ale chodzi mi głównie o dodatek pokroju najeźdzców
Awatar użytkownika
13thcaesar
Posty: 607
Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 47 times
Been thanked: 29 times

Re: Scythe

Post autor: 13thcaesar »

Golin pisze:panowie oprócz dodatku najeźdzcy czy do tej gry będą jeszcze jakieś inne dodatki dostępne w polskich sklepach? pośrednio pytam o żetony zasoby surowców i dodatkowa plansze, ale chodzi mi głównie o dodatek pokroju najeźdzców
Aktualnie pracują nad nowym dodatkiem, chyba nawet większym niż najeźdzcy, może nawet ukaże się jeszcze w tym roku.
Wincenty Jan
Posty: 1862
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Scythe

Post autor: Wincenty Jan »

RUNner pisze:
Avael01 pisze:My gramy tak, że można korzystać z karty fabryki wyłącznie wtedy kiedy kontroluje się fabrykę:)
Ciekawy pomysł :)
Wincenty Jan pisze:
RUNner pisze:Zastanawiam się czy nie wprowadzić pewnych domowych zmian do mechaniki, a więc po kolei:
- nie ma ograniczenia przy przekraczaniu rzek i jest ta opcja dostępna już na starcie gry,
- pierwszy zbudowany mech musi zapewniać zdolność przekraczania rzek,
- kopalnia wykorzystywana do produkcji 1 monety,
- brak możliwości korzystania z tuneli.

Nordia ma cechę przekraczania rzek przez robotników, więc musiałaby dostać inny bonus.

Co o tym sądzicie?
A czemu ma to służyć?
Po dwóch partiach te elementy mi przeszkadzają. Nie masz wrażenia że budowa kopalni głównie po to, żeby korzystać z tuneli jest mało logiczna, a wręcz absurdalna?
Zabroniłbym korzystania z tuneli bo udziwniają i wypaczają grę. Po przegranej walce karą dla pokonanego musi być strata czasu na dojście do wcześniej zajętego terenu. A teraz co masz? Pokonane jednostki wracają do bazy, a w następnej turze mogą wejść w sieć tuneli i wylądować praktycznie tam gdzie chcą :P
Wow! Brzmi nieźle! My wprowadziliśmy takie home rules co do klimatu i po wylosowaniu frakcji mamy 10 minut na przebranie się aby podkręcić kilkat gry. Np kolega ostatnio grając Krymem umazał się brązowa pastą do butów i dokleił wąsy, a koleżanka grająca Nordią za każdym razem jak przeganiała mechem robotników to proponowała im meble z Ikei. Ja byłem mniej oryginalny grając Polonią, przebrany za orła dopiero po grze oddałem koledze, który grał Saksonią, kluczyki od jego samochodu. Jakby tak połączyć te dwa home rules to wyjdzie całkiem dobra gra. Swoją drogą... strój orła mogliby dodać skoro gra tyle kosztuje.
buhaj
Posty: 1043
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 857 times
Been thanked: 511 times

Re: Scythe

Post autor: buhaj »

buhaj
Posty: 1043
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 857 times
Been thanked: 511 times

Re: Scythe

Post autor: buhaj »

Nawiązując do powyższych postów dotyczących domowych zasad to zastanawiałem się nad takimi zmianami dla osób które chciałyby podnieść rangę walki (osobiście uważam, że nie jest to wymagane ale mogłoby być ciekawe) :
1. Po przegranej walce robotnicy którzy zostali przegnani wracają na planszetkę gracza
2. Mechy i robotnicy biorący udział w walce po przegranej:
a) wylatują z gry lub
b) także trafiają na planszetkę przez co cofają jakąś umiejętność (jeśli chodzi o mechy)
3. Przegrany w walce bohater trafia do bazy czyli tu bez zmian (można np. wprowadzić opłatę typu 5 monet dla wygranego jeśli chce bazę opuścić)

Wszystkie te zmiany do wypróbowania. Ja osobiście ich nie testowałem (grałem zresztą tylko około 5 razy czyli mało :cry: ).
Awatar użytkownika
nikozja_dg
Posty: 598
Rejestracja: 27 kwie 2009, 21:08
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Scythe

Post autor: nikozja_dg »

W Scythe wraz z dodatkiem b]Najeźdźcy z dalekich krain[/b] zagracie już w ten weekend podczas Brzeskiego Festiwalu Gier Planszowych. Zapraszamy!
W Opolu gry dostarczamy do domów - https://graszki.pl/
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: Scythe

Post autor: michal2014 »

Corran pisze:
mat_eyo pisze:Dojście z bazy do dowolnego pola korzystając z tunelu to pewnie 2-3 akcje ruchu, czyli 4-6 rund. W tej grze to wieczność.
Jeśli masz kopalnię obok swojej bazy i odblokowałeś sobie Szybkość, to możesz być w dowolnym tunelu już w pierwszym ruchu rozpoczętym z tej bazy. :)
Przy czym na razie nie mam nic przeciwko tunelom, a ta uwaga, to tylko taka podpowiedź.
Na pewno ?
A nie tak, że w 1 ruchu wchodzisz do tunelu i w drugim ruchu przenosisz pionka do dowolnego tunelu ?
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Scythe

Post autor: Corran »

michal2014 pisze:
Corran pisze:
mat_eyo pisze:Dojście z bazy do dowolnego pola korzystając z tunelu to pewnie 2-3 akcje ruchu, czyli 4-6 rund. W tej grze to wieczność.
Jeśli masz kopalnię obok swojej bazy i odblokowałeś sobie Szybkość, to możesz być w dowolnym tunelu już w pierwszym ruchu rozpoczętym z tej bazy. :)
Przy czym na razie nie mam nic przeciwko tunelom, a ta uwaga, to tylko taka podpowiedź.
Na pewno ?
A nie tak, że w 1 ruchu wchodzisz do tunelu i w drugim ruchu przenosisz pionka do dowolnego tunelu ?
Normalnie tak to się odbywa. Dlatego napisałem o odblokowanej Szybkości. Mając Szybkość poruszamy się o dodatkowe pole.
argeth
Posty: 33
Rejestracja: 19 sty 2015, 15:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Scythe

Post autor: argeth »

Dobra, grę udało mi się dorwać w sobotę (nówka z promkami poniżej 300 zł) i zagrać do tej pory trzykrotnie, takie trzy grosze ode mnie.

Bardzo mi się podoba mechanika płytek akcji (różne konfiguracje górna-dolna, inne koszty i premie w zł), surowce na planszy - na plus, wizualnie jest super, gra po 5-6 turach nabiera całkiem solidnego tempa i ogólem się do tej pory wszystkim podoba. Podchodziłem do niej z umiarkowanym zachwytem, dlatego nie ma zawodu, chociaż gra powinna kosztować max 250 i to jest chyba główny zarzut.

Nie jest idealnie, ale chciałem przyjemnego euro na więcej niż 4 osoby, które nie ciągnie się aż tak mocno - w tym Scythe się sprawdza naprawdę nieźle.

Mimo wszystko brakuje mi jakichś wydarzeń globalnych, najlepiej również z decyzjami, np. wydarzenie "Wsparcie maszyn - gracze na polu Fabryki i sąsiadujących mogą zdecydować: postaw miecha / + X do siły militarnej / zyskaj kartę Fabryki o ile już jej nie masz / cokolwiek".

Fajnie też by było zwiększenie interakcji między graczami, bo okazyjna walka i premia za rekruta to trochę mało, może jakiś mały draft, choćby wywołany wydarzeniem globalnym ? Bierzesz talię x kart na x graczy, wybierasz jeden bonus, przekazujesz dalej.

ps. Czy ktokolwiek korzysta z zasad "przekupstwa"? Jak dla mnie to takie trochę z czapy jest
Hazegiant
Posty: 238
Rejestracja: 23 sie 2016, 23:39
Has thanked: 35 times
Been thanked: 35 times

Re: Scythe

Post autor: Hazegiant »

Ja korzystałem z przekupstwa, ale jak parę razy wygrałem to przestało działać.
Skiborg
Posty: 60
Rejestracja: 01 gru 2014, 19:19
Been thanked: 1 time

Re: Scythe

Post autor: Skiborg »

argeth pisze:
ps. Czy ktokolwiek korzysta z zasad "przekupstwa"? Jak dla mnie to takie trochę z czapy jest
Może nie dokładnie z przekupstwa, ale u nas tak było, że ktoś kogoś zaatakował i ewidentnie widać było że zaatakowany przegra, to ustawił sobie walkę tak, że zapłacił jakąś kaskę atakującemu, i umawiali się, na rozstrzygnięcie walki jak najmniejszym kosztem (np. zero kart walki i atakujący 2 pkty siły a przegrany 1)
Awatar użytkownika
siekan
Posty: 425
Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Scythe

Post autor: siekan »

buhaj pisze:Nawiązując do powyższych postów dotyczących domowych zasad to zastanawiałem się nad takimi zmianami dla osób które chciałyby podnieść rangę walki (osobiście uważam, że nie jest to wymagane ale mogłoby być ciekawe) :
1. Po przegranej walce robotnicy którzy zostali przegnani wracają na planszetkę gracza
2. Mechy i robotnicy biorący udział w walce po przegranej:
a) wylatują z gry lub
b) także trafiają na planszetkę przez co cofają jakąś umiejętność (jeśli chodzi o mechy)
3. Przegrany w walce bohater trafia do bazy czyli tu bez zmian (można np. wprowadzić opłatę typu 5 monet dla wygranego jeśli chce bazę opuścić)

Wszystkie te zmiany do wypróbowania. Ja osobiście ich nie testowałem (grałem zresztą tylko około 5 razy czyli mało :cry: ).
I wtedy po pierwszej przegranej bitwie mozna poddać grę bo nie wyobrażam sobie, żeby gracz przegrany miał jakąkolwiek szansę comebacku. Strata mecha + robotników na planszetkę oznaczałoby koniec gry. Zanim ktokolwiek by to odrobił, przeciwnik rozwinąłby się co najmniej dwukrotnie + znowu cię zaatakował i BEZ PROBLEMU zniszczył kolejny raz, znowu cofając na planszetkę. Pomysł dla mnie kicha
buhaj
Posty: 1043
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 857 times
Been thanked: 511 times

Re: Scythe

Post autor: buhaj »

siekan pisze:
buhaj pisze:Nawiązując do powyższych postów dotyczących domowych zasad to zastanawiałem się nad takimi zmianami dla osób które chciałyby podnieść rangę walki (osobiście uważam, że nie jest to wymagane ale mogłoby być ciekawe) :
1. Po przegranej walce robotnicy którzy zostali przegnani wracają na planszetkę gracza
2. Mechy i robotnicy biorący udział w walce po przegranej:
a) wylatują z gry lub
b) także trafiają na planszetkę przez co cofają jakąś umiejętność (jeśli chodzi o mechy)
3. Przegrany w walce bohater trafia do bazy czyli tu bez zmian (można np. wprowadzić opłatę typu 5 monet dla wygranego jeśli chce bazę opuścić)

Wszystkie te zmiany do wypróbowania. Ja osobiście ich nie testowałem (grałem zresztą tylko około 5 razy czyli mało :cry: ).
I wtedy po pierwszej przegranej bitwie mozna poddać grę bo nie wyobrażam sobie, żeby gracz przegrany miał jakąkolwiek szansę comebacku. Strata mecha + robotników na planszetkę oznaczałoby koniec gry. Zanim ktokolwiek by to odrobił, przeciwnik rozwinąłby się co najmniej dwukrotnie + znowu cię zaatakował i BEZ PROBLEMU zniszczył kolejny raz, znowu cofając na planszetkę. Pomysł dla mnie kicha
Możliwe ale trzeba by to sprawdzić (niestety ostatni raz grałem w Scythe miesiąc temu :( ). Przecież ktoś tracąc mech może walną konkurenta drugim swoim mechem w innej części planszy. MOże wystarczałaby opłata monetami za przegraną, itp.
argeth
Posty: 33
Rejestracja: 19 sty 2015, 15:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Scythe

Post autor: argeth »

Skiborg pisze:
Może nie dokładnie z przekupstwa, ale u nas tak było, że ktoś kogoś zaatakował i ewidentnie widać było że zaatakowany przegra, to ustawił sobie walkę tak, że zapłacił jakąś kaskę atakującemu, i umawiali się, na rozstrzygnięcie walki jak najmniejszym kosztem (np. zero kart walki i atakujący 2 pkty siły a przegrany 1)
To w takim razie potrójna strata dla obrońcy :P . Nie dość, że traci teren ze względu na przegraną walkę, płaci agresorowi pieniądze, to jeszcze pozwala mu zrobić to mniejszym kosztem niż normalnie. Oczywiście można wtedy zrobić podwójny blef, ale to już mi całkiem nie pasuje do tej gry. Dodatkowo w instrukcji jest "inni gracze mogą wpływać na losy bitwy" - co to niby ma oznaczać, gracz 3 płaci graczowi 1, żeby jednak się wybronił w walce/przegrał, bo... co?
Skiborg
Posty: 60
Rejestracja: 01 gru 2014, 19:19
Been thanked: 1 time

Re: Scythe

Post autor: Skiborg »

argeth pisze:
Skiborg pisze:
Może nie dokładnie z przekupstwa, ale u nas tak było, że ktoś kogoś zaatakował i ewidentnie widać było że zaatakowany przegra, to ustawił sobie walkę tak, że zapłacił jakąś kaskę atakującemu, i umawiali się, na rozstrzygnięcie walki jak najmniejszym kosztem (np. zero kart walki i atakujący 2 pkty siły a przegrany 1)
To w takim razie potrójna strata dla obrońcy :P . Nie dość, że traci teren ze względu na przegraną walkę, płaci agresorowi pieniądze, to jeszcze pozwala mu zrobić to mniejszym kosztem niż normalnie. Oczywiście można wtedy zrobić podwójny blef, ale to już mi całkiem nie pasuje do tej gry. Dodatkowo w instrukcji jest "inni gracze mogą wpływać na losy bitwy" - co to niby ma oznaczać, gracz 3 płaci graczowi 1, żeby jednak się wybronił w walce/przegrał, bo... co?
Nie pamiętam dokładnie sytuacji. Być może coś poknociłem :) chodziło o pole Fabryki. To chyba atakujący zapłacił obrońcy. Obrońca miał już kartę fabryki i stał na polu fabryki, a atakujący chciał koniecznie w swojej obecnej rundzie tam wejść i zdobyć kartę fabryki. Więc zapłacił obrońcy kapuchę żeby nie ryzykować przegranej i umówili się na jak najmniejsze straty siłowe. Jako, że to był jeszcze w miarę początkowy etap gry, nie opłacało się jeszcze melinować na Fabryce. Przegrany zyskał kasę i kartę walki ale stracił pozycję postacią. Wygrany zyskał kartę Fabryki i stracił kasę (a pole fabryki i tak potem opuścił w innych celach).
Jakoś tak... :?
ODPOWIEDZ