Scythe (Jamey Stegmaier)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Scythe
Zastanawiam się czy nie wprowadzić pewnych domowych zmian do mechaniki, a więc po kolei:
- nie ma ograniczenia przy przekraczaniu rzek i jest ta opcja dostępna już na starcie gry,
- pierwszy zbudowany mech musi zapewniać zdolność przekraczania rzek,
- kopalnia wykorzystywana do produkcji 1 monety,
- brak możliwości korzystania z tuneli.
Nordia ma cechę przekraczania rzek przez robotników, więc musiałaby dostać inny bonus.
Co o tym sądzicie?
- nie ma ograniczenia przy przekraczaniu rzek i jest ta opcja dostępna już na starcie gry,
- pierwszy zbudowany mech musi zapewniać zdolność przekraczania rzek,
- kopalnia wykorzystywana do produkcji 1 monety,
- brak możliwości korzystania z tuneli.
Nordia ma cechę przekraczania rzek przez robotników, więc musiałaby dostać inny bonus.
Co o tym sądzicie?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Scythe
tu chyba musiałbyś się zdecydować czego chcesz "albo-albo"RUNner pisze:Zastanawiam się czy nie wprowadzić pewnych domowych zmian do mechaniki, a więc po kolei:
- nie ma ograniczenia przy przekraczaniu rzek i jest ta opcja dostępna już na starcie gry,
- pierwszy zbudowany mech musi zapewniać zdolność przekraczania rzek,
izolacjonista- kopalnia wykorzystywana do produkcji 1 monety,
- brak możliwości korzystania z tuneli.
Nordia ma wtedy problemNordia ma cechę przekraczania rzek przez robotników, więc musiałaby dostać inny bonus.
zwróć też uwagę - Albion i Togawa nie mają problemu z rzekami ze względu na umiejscowienie - z założenia mają wyprzedzać inne nacje w penetracji mapy (bo inaczej - ich zdolności frakcyjne tracą sens)
W tej grze zdolności frakcji są bardzo mocno powiązane z ich wzajemnym położeniem i samą konstrukcją mapy (tunele, typ terenu przy rzekach, dostępne surowce) - to co kombinujesz bardziej przypomina próbę "regulacji" elektroniki młotkiem
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Scythe
A czemu ma to służyć?RUNner pisze:Zastanawiam się czy nie wprowadzić pewnych domowych zmian do mechaniki, a więc po kolei:
- nie ma ograniczenia przy przekraczaniu rzek i jest ta opcja dostępna już na starcie gry,
- pierwszy zbudowany mech musi zapewniać zdolność przekraczania rzek,
- kopalnia wykorzystywana do produkcji 1 monety,
- brak możliwości korzystania z tuneli.
Nordia ma cechę przekraczania rzek przez robotników, więc musiałaby dostać inny bonus.
Co o tym sądzicie?
Re: Scythe
My gramy tak, że można korzystać z karty fabryki wyłącznie wtedy kiedy kontroluje się fabrykę:)
Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Scythe
Ciekawy pomysłAvael01 pisze:My gramy tak, że można korzystać z karty fabryki wyłącznie wtedy kiedy kontroluje się fabrykę:)
Po dwóch partiach te elementy mi przeszkadzają. Nie masz wrażenia że budowa kopalni głównie po to, żeby korzystać z tuneli jest mało logiczna, a wręcz absurdalna?Wincenty Jan pisze:A czemu ma to służyć?RUNner pisze:Zastanawiam się czy nie wprowadzić pewnych domowych zmian do mechaniki, a więc po kolei:
- nie ma ograniczenia przy przekraczaniu rzek i jest ta opcja dostępna już na starcie gry,
- pierwszy zbudowany mech musi zapewniać zdolność przekraczania rzek,
- kopalnia wykorzystywana do produkcji 1 monety,
- brak możliwości korzystania z tuneli.
Nordia ma cechę przekraczania rzek przez robotników, więc musiałaby dostać inny bonus.
Co o tym sądzicie?
Zabroniłbym korzystania z tuneli bo udziwniają i wypaczają grę. Po przegranej walce karą dla pokonanego musi być strata czasu na dojście do wcześniej zajętego terenu. A teraz co masz? Pokonane jednostki wracają do bazy, a w następnej turze mogą wejść w sieć tuneli i wylądować praktycznie tam gdzie chcą
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 784 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Scythe
Dojście z bazy do dowolnego pola korzystając z tunelu to pewnie 2-3 akcje ruchu, czyli 4-6 rund. W tej grze to wieczność.
- rastula
- Posty: 10021
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1307 times
Re: Scythe
w dodatku kupionym s Planszostrefie dostałem 3 połamane japońskie mechy.
złożyłem reklamację na stronie SMG
3 nowe mechy otrzymałem pocztą z Niemiec...
to tak gdyby komuś przeszkadzały połamane elementy w grze...
złożyłem reklamację na stronie SMG
3 nowe mechy otrzymałem pocztą z Niemiec...
to tak gdyby komuś przeszkadzały połamane elementy w grze...
Re: Scythe
Jeśli masz kopalnię obok swojej bazy i odblokowałeś sobie Szybkość, to możesz być w dowolnym tunelu już w pierwszym ruchu rozpoczętym z tej bazy.mat_eyo pisze:Dojście z bazy do dowolnego pola korzystając z tunelu to pewnie 2-3 akcje ruchu, czyli 4-6 rund. W tej grze to wieczność.
Przy czym na razie nie mam nic przeciwko tunelom, a ta uwaga, to tylko taka podpowiedź.
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 784 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Scythe
panowie oprócz dodatku najeźdzcy czy do tej gry będą jeszcze jakieś inne dodatki dostępne w polskich sklepach? pośrednio pytam o żetony zasoby surowców i dodatkowa plansze, ale chodzi mi głównie o dodatek pokroju najeźdzców
- 13thcaesar
- Posty: 607
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 29 times
Re: Scythe
Aktualnie pracują nad nowym dodatkiem, chyba nawet większym niż najeźdzcy, może nawet ukaże się jeszcze w tym roku.Golin pisze:panowie oprócz dodatku najeźdzcy czy do tej gry będą jeszcze jakieś inne dodatki dostępne w polskich sklepach? pośrednio pytam o żetony zasoby surowców i dodatkowa plansze, ale chodzi mi głównie o dodatek pokroju najeźdzców
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... dgame&ff=1
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Scythe
Wow! Brzmi nieźle! My wprowadziliśmy takie home rules co do klimatu i po wylosowaniu frakcji mamy 10 minut na przebranie się aby podkręcić kilkat gry. Np kolega ostatnio grając Krymem umazał się brązowa pastą do butów i dokleił wąsy, a koleżanka grająca Nordią za każdym razem jak przeganiała mechem robotników to proponowała im meble z Ikei. Ja byłem mniej oryginalny grając Polonią, przebrany za orła dopiero po grze oddałem koledze, który grał Saksonią, kluczyki od jego samochodu. Jakby tak połączyć te dwa home rules to wyjdzie całkiem dobra gra. Swoją drogą... strój orła mogliby dodać skoro gra tyle kosztuje.RUNner pisze:Ciekawy pomysłAvael01 pisze:My gramy tak, że można korzystać z karty fabryki wyłącznie wtedy kiedy kontroluje się fabrykę:)
Po dwóch partiach te elementy mi przeszkadzają. Nie masz wrażenia że budowa kopalni głównie po to, żeby korzystać z tuneli jest mało logiczna, a wręcz absurdalna?Wincenty Jan pisze:A czemu ma to służyć?RUNner pisze:Zastanawiam się czy nie wprowadzić pewnych domowych zmian do mechaniki, a więc po kolei:
- nie ma ograniczenia przy przekraczaniu rzek i jest ta opcja dostępna już na starcie gry,
- pierwszy zbudowany mech musi zapewniać zdolność przekraczania rzek,
- kopalnia wykorzystywana do produkcji 1 monety,
- brak możliwości korzystania z tuneli.
Nordia ma cechę przekraczania rzek przez robotników, więc musiałaby dostać inny bonus.
Co o tym sądzicie?
Zabroniłbym korzystania z tuneli bo udziwniają i wypaczają grę. Po przegranej walce karą dla pokonanego musi być strata czasu na dojście do wcześniej zajętego terenu. A teraz co masz? Pokonane jednostki wracają do bazy, a w następnej turze mogą wejść w sieć tuneli i wylądować praktycznie tam gdzie chcą
-
- Posty: 1044
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 857 times
- Been thanked: 512 times
Re: Scythe
Nawiązując do powyższych postów dotyczących domowych zasad to zastanawiałem się nad takimi zmianami dla osób które chciałyby podnieść rangę walki (osobiście uważam, że nie jest to wymagane ale mogłoby być ciekawe) :
1. Po przegranej walce robotnicy którzy zostali przegnani wracają na planszetkę gracza
2. Mechy i robotnicy biorący udział w walce po przegranej:
a) wylatują z gry lub
b) także trafiają na planszetkę przez co cofają jakąś umiejętność (jeśli chodzi o mechy)
3. Przegrany w walce bohater trafia do bazy czyli tu bez zmian (można np. wprowadzić opłatę typu 5 monet dla wygranego jeśli chce bazę opuścić)
Wszystkie te zmiany do wypróbowania. Ja osobiście ich nie testowałem (grałem zresztą tylko około 5 razy czyli mało ).
1. Po przegranej walce robotnicy którzy zostali przegnani wracają na planszetkę gracza
2. Mechy i robotnicy biorący udział w walce po przegranej:
a) wylatują z gry lub
b) także trafiają na planszetkę przez co cofają jakąś umiejętność (jeśli chodzi o mechy)
3. Przegrany w walce bohater trafia do bazy czyli tu bez zmian (można np. wprowadzić opłatę typu 5 monet dla wygranego jeśli chce bazę opuścić)
Wszystkie te zmiany do wypróbowania. Ja osobiście ich nie testowałem (grałem zresztą tylko około 5 razy czyli mało ).
- nikozja_dg
- Posty: 598
- Rejestracja: 27 kwie 2009, 21:08
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Scythe
W Scythe wraz z dodatkiem b]Najeźdźcy z dalekich krain[/b] zagracie już w ten weekend podczas Brzeskiego Festiwalu Gier Planszowych. Zapraszamy!
W Opolu gry dostarczamy do domów - https://graszki.pl/
- michal2014
- Posty: 273
- Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
- Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 15 times
Re: Scythe
Na pewno ?Corran pisze:Jeśli masz kopalnię obok swojej bazy i odblokowałeś sobie Szybkość, to możesz być w dowolnym tunelu już w pierwszym ruchu rozpoczętym z tej bazy.mat_eyo pisze:Dojście z bazy do dowolnego pola korzystając z tunelu to pewnie 2-3 akcje ruchu, czyli 4-6 rund. W tej grze to wieczność.
Przy czym na razie nie mam nic przeciwko tunelom, a ta uwaga, to tylko taka podpowiedź.
A nie tak, że w 1 ruchu wchodzisz do tunelu i w drugim ruchu przenosisz pionka do dowolnego tunelu ?
Re: Scythe
Normalnie tak to się odbywa. Dlatego napisałem o odblokowanej Szybkości. Mając Szybkość poruszamy się o dodatkowe pole.michal2014 pisze:Na pewno ?Corran pisze:Jeśli masz kopalnię obok swojej bazy i odblokowałeś sobie Szybkość, to możesz być w dowolnym tunelu już w pierwszym ruchu rozpoczętym z tej bazy.mat_eyo pisze:Dojście z bazy do dowolnego pola korzystając z tunelu to pewnie 2-3 akcje ruchu, czyli 4-6 rund. W tej grze to wieczność.
Przy czym na razie nie mam nic przeciwko tunelom, a ta uwaga, to tylko taka podpowiedź.
A nie tak, że w 1 ruchu wchodzisz do tunelu i w drugim ruchu przenosisz pionka do dowolnego tunelu ?
Re: Scythe
Dobra, grę udało mi się dorwać w sobotę (nówka z promkami poniżej 300 zł) i zagrać do tej pory trzykrotnie, takie trzy grosze ode mnie.
Bardzo mi się podoba mechanika płytek akcji (różne konfiguracje górna-dolna, inne koszty i premie w zł), surowce na planszy - na plus, wizualnie jest super, gra po 5-6 turach nabiera całkiem solidnego tempa i ogólem się do tej pory wszystkim podoba. Podchodziłem do niej z umiarkowanym zachwytem, dlatego nie ma zawodu, chociaż gra powinna kosztować max 250 i to jest chyba główny zarzut.
Nie jest idealnie, ale chciałem przyjemnego euro na więcej niż 4 osoby, które nie ciągnie się aż tak mocno - w tym Scythe się sprawdza naprawdę nieźle.
Mimo wszystko brakuje mi jakichś wydarzeń globalnych, najlepiej również z decyzjami, np. wydarzenie "Wsparcie maszyn - gracze na polu Fabryki i sąsiadujących mogą zdecydować: postaw miecha / + X do siły militarnej / zyskaj kartę Fabryki o ile już jej nie masz / cokolwiek".
Fajnie też by było zwiększenie interakcji między graczami, bo okazyjna walka i premia za rekruta to trochę mało, może jakiś mały draft, choćby wywołany wydarzeniem globalnym ? Bierzesz talię x kart na x graczy, wybierasz jeden bonus, przekazujesz dalej.
ps. Czy ktokolwiek korzysta z zasad "przekupstwa"? Jak dla mnie to takie trochę z czapy jest
Bardzo mi się podoba mechanika płytek akcji (różne konfiguracje górna-dolna, inne koszty i premie w zł), surowce na planszy - na plus, wizualnie jest super, gra po 5-6 turach nabiera całkiem solidnego tempa i ogólem się do tej pory wszystkim podoba. Podchodziłem do niej z umiarkowanym zachwytem, dlatego nie ma zawodu, chociaż gra powinna kosztować max 250 i to jest chyba główny zarzut.
Nie jest idealnie, ale chciałem przyjemnego euro na więcej niż 4 osoby, które nie ciągnie się aż tak mocno - w tym Scythe się sprawdza naprawdę nieźle.
Mimo wszystko brakuje mi jakichś wydarzeń globalnych, najlepiej również z decyzjami, np. wydarzenie "Wsparcie maszyn - gracze na polu Fabryki i sąsiadujących mogą zdecydować: postaw miecha / + X do siły militarnej / zyskaj kartę Fabryki o ile już jej nie masz / cokolwiek".
Fajnie też by było zwiększenie interakcji między graczami, bo okazyjna walka i premia za rekruta to trochę mało, może jakiś mały draft, choćby wywołany wydarzeniem globalnym ? Bierzesz talię x kart na x graczy, wybierasz jeden bonus, przekazujesz dalej.
ps. Czy ktokolwiek korzysta z zasad "przekupstwa"? Jak dla mnie to takie trochę z czapy jest
Re: Scythe
Może nie dokładnie z przekupstwa, ale u nas tak było, że ktoś kogoś zaatakował i ewidentnie widać było że zaatakowany przegra, to ustawił sobie walkę tak, że zapłacił jakąś kaskę atakującemu, i umawiali się, na rozstrzygnięcie walki jak najmniejszym kosztem (np. zero kart walki i atakujący 2 pkty siły a przegrany 1)argeth pisze:
ps. Czy ktokolwiek korzysta z zasad "przekupstwa"? Jak dla mnie to takie trochę z czapy jest
- siekan
- Posty: 425
- Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: Scythe
I wtedy po pierwszej przegranej bitwie mozna poddać grę bo nie wyobrażam sobie, żeby gracz przegrany miał jakąkolwiek szansę comebacku. Strata mecha + robotników na planszetkę oznaczałoby koniec gry. Zanim ktokolwiek by to odrobił, przeciwnik rozwinąłby się co najmniej dwukrotnie + znowu cię zaatakował i BEZ PROBLEMU zniszczył kolejny raz, znowu cofając na planszetkę. Pomysł dla mnie kichabuhaj pisze:Nawiązując do powyższych postów dotyczących domowych zasad to zastanawiałem się nad takimi zmianami dla osób które chciałyby podnieść rangę walki (osobiście uważam, że nie jest to wymagane ale mogłoby być ciekawe) :
1. Po przegranej walce robotnicy którzy zostali przegnani wracają na planszetkę gracza
2. Mechy i robotnicy biorący udział w walce po przegranej:
a) wylatują z gry lub
b) także trafiają na planszetkę przez co cofają jakąś umiejętność (jeśli chodzi o mechy)
3. Przegrany w walce bohater trafia do bazy czyli tu bez zmian (można np. wprowadzić opłatę typu 5 monet dla wygranego jeśli chce bazę opuścić)
Wszystkie te zmiany do wypróbowania. Ja osobiście ich nie testowałem (grałem zresztą tylko około 5 razy czyli mało ).
-
- Posty: 1044
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 857 times
- Been thanked: 512 times
Re: Scythe
Możliwe ale trzeba by to sprawdzić (niestety ostatni raz grałem w Scythe miesiąc temu ). Przecież ktoś tracąc mech może walną konkurenta drugim swoim mechem w innej części planszy. MOże wystarczałaby opłata monetami za przegraną, itp.siekan pisze:I wtedy po pierwszej przegranej bitwie mozna poddać grę bo nie wyobrażam sobie, żeby gracz przegrany miał jakąkolwiek szansę comebacku. Strata mecha + robotników na planszetkę oznaczałoby koniec gry. Zanim ktokolwiek by to odrobił, przeciwnik rozwinąłby się co najmniej dwukrotnie + znowu cię zaatakował i BEZ PROBLEMU zniszczył kolejny raz, znowu cofając na planszetkę. Pomysł dla mnie kichabuhaj pisze:Nawiązując do powyższych postów dotyczących domowych zasad to zastanawiałem się nad takimi zmianami dla osób które chciałyby podnieść rangę walki (osobiście uważam, że nie jest to wymagane ale mogłoby być ciekawe) :
1. Po przegranej walce robotnicy którzy zostali przegnani wracają na planszetkę gracza
2. Mechy i robotnicy biorący udział w walce po przegranej:
a) wylatują z gry lub
b) także trafiają na planszetkę przez co cofają jakąś umiejętność (jeśli chodzi o mechy)
3. Przegrany w walce bohater trafia do bazy czyli tu bez zmian (można np. wprowadzić opłatę typu 5 monet dla wygranego jeśli chce bazę opuścić)
Wszystkie te zmiany do wypróbowania. Ja osobiście ich nie testowałem (grałem zresztą tylko około 5 razy czyli mało ).
Re: Scythe
To w takim razie potrójna strata dla obrońcy . Nie dość, że traci teren ze względu na przegraną walkę, płaci agresorowi pieniądze, to jeszcze pozwala mu zrobić to mniejszym kosztem niż normalnie. Oczywiście można wtedy zrobić podwójny blef, ale to już mi całkiem nie pasuje do tej gry. Dodatkowo w instrukcji jest "inni gracze mogą wpływać na losy bitwy" - co to niby ma oznaczać, gracz 3 płaci graczowi 1, żeby jednak się wybronił w walce/przegrał, bo... co?Skiborg pisze:
Może nie dokładnie z przekupstwa, ale u nas tak było, że ktoś kogoś zaatakował i ewidentnie widać było że zaatakowany przegra, to ustawił sobie walkę tak, że zapłacił jakąś kaskę atakującemu, i umawiali się, na rozstrzygnięcie walki jak najmniejszym kosztem (np. zero kart walki i atakujący 2 pkty siły a przegrany 1)
Re: Scythe
Nie pamiętam dokładnie sytuacji. Być może coś poknociłem chodziło o pole Fabryki. To chyba atakujący zapłacił obrońcy. Obrońca miał już kartę fabryki i stał na polu fabryki, a atakujący chciał koniecznie w swojej obecnej rundzie tam wejść i zdobyć kartę fabryki. Więc zapłacił obrońcy kapuchę żeby nie ryzykować przegranej i umówili się na jak najmniejsze straty siłowe. Jako, że to był jeszcze w miarę początkowy etap gry, nie opłacało się jeszcze melinować na Fabryce. Przegrany zyskał kasę i kartę walki ale stracił pozycję postacią. Wygrany zyskał kartę Fabryki i stracił kasę (a pole fabryki i tak potem opuścił w innych celach).argeth pisze:To w takim razie potrójna strata dla obrońcy . Nie dość, że traci teren ze względu na przegraną walkę, płaci agresorowi pieniądze, to jeszcze pozwala mu zrobić to mniejszym kosztem niż normalnie. Oczywiście można wtedy zrobić podwójny blef, ale to już mi całkiem nie pasuje do tej gry. Dodatkowo w instrukcji jest "inni gracze mogą wpływać na losy bitwy" - co to niby ma oznaczać, gracz 3 płaci graczowi 1, żeby jednak się wybronił w walce/przegrał, bo... co?Skiborg pisze:
Może nie dokładnie z przekupstwa, ale u nas tak było, że ktoś kogoś zaatakował i ewidentnie widać było że zaatakowany przegra, to ustawił sobie walkę tak, że zapłacił jakąś kaskę atakującemu, i umawiali się, na rozstrzygnięcie walki jak najmniejszym kosztem (np. zero kart walki i atakujący 2 pkty siły a przegrany 1)
Jakoś tak...