Patchwork (Uwe Rosenberg)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Odp: Patchwork
Dzieki nie żebym spodziewał się czegoś innego ale uważam, że warto rozwiać wszelkie wątpliwości
- tomuch
- Posty: 1901
- Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
- Lokalizacja: zza winkla
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 172 times
Re: Patchwork
Ponoć w ostatniej chwili zmienili grafikę na planszy czasu. Początkowo guziki znajdowały się na środku pola i do takiego stanu rzeczy została napisana instrukcja. Nie zweryfikowano jej po zmianach.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
- Coen
- Posty: 2492
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 423 times
- Been thanked: 126 times
Re: Patchwork
Dzisiaj zagrałem ze swoimi dzieciakami 3 partie - gra się bardzo podobała
Ale jeszcze chcę się upewnić, bo chyba graliśmy coś źle z tymi guzikami na planszy czasu - zdarzyły się ujemne punkty
Jeśli przekroczę pole z guzikiem na planszy czasu, to dostaję tyle guzików, ile mam na swojej planszy - ale nieważne o ile przekroczę, tak? nie muszę wylądować tuż za guzikiem, zgadza się?
A jak jest z polami z łatką, jeśli jestem przed łatką, ale na polu, które ją połowicznie zawiera, to wtedy mogę ją wziąć, czy dopiero jak ją minę?
Ale jeszcze chcę się upewnić, bo chyba graliśmy coś źle z tymi guzikami na planszy czasu - zdarzyły się ujemne punkty
Jeśli przekroczę pole z guzikiem na planszy czasu, to dostaję tyle guzików, ile mam na swojej planszy - ale nieważne o ile przekroczę, tak? nie muszę wylądować tuż za guzikiem, zgadza się?
A jak jest z polami z łatką, jeśli jestem przed łatką, ale na polu, które ją połowicznie zawiera, to wtedy mogę ją wziąć, czy dopiero jak ją minę?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
- Ink
- Administrator
- Posty: 2813
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 157 times
- Kontakt:
Re: Patchwork
Zgadza się.Coen pisze:Jeśli przekroczę pole z guzikiem na planszy czasu, to dostaję tyle guzików, ile mam na swojej planszy - ale nieważne o ile przekroczę, tak? nie muszę wylądować tuż za guzikiem, zgadza się?
Dopiero, kiedy miniesz.A jak jest z polami z łatką, jeśli jestem przed łatką, ale na polu, które ją połowicznie zawiera, to wtedy mogę ją wziąć, czy dopiero jak ją minę?
Ujemny wynik wcale nie musi wynikać z błędu w zasadach. Zdarza się.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
- Coen
- Posty: 2492
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 423 times
- Been thanked: 126 times
Re: Patchwork
Dzięki za wyjaśnienie, graliśmy źle, nie doczytałem instrukcji i wg mnie musieliśmy trafić na pole z guzikiem, łatką, żeby pobrać guziki/łatki.
Wskutek tego było mniej guzików, nie było za co kupować łatek, trzeba było przeskakiwać przeciwnika, czas szybciej się kończył i duuużo mniej punktów można było zdobyć.
Jak poczytałem na bgg, to minusowe wyniki faktycznie się zdarzają, ale nie -38 tak jak to było u nas w pierwszej grze
Wskutek tego było mniej guzików, nie było za co kupować łatek, trzeba było przeskakiwać przeciwnika, czas szybciej się kończył i duuużo mniej punktów można było zdobyć.
Jak poczytałem na bgg, to minusowe wyniki faktycznie się zdarzają, ale nie -38 tak jak to było u nas w pierwszej grze
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
- rastula
- Posty: 10021
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1307 times
Re: Patchwork
biorąc pod uwagę że zaczynasz z ponad 70 punktami na minusie ( czystą planszą - guziki startowe) to minus jest jak najbardziej prawdopodobny
- Ink
- Administrator
- Posty: 2813
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 157 times
- Kontakt:
Re: Patchwork
Za puste pole są dwa w plecy, więc minus na wejściu jest jeszcze pokaźniejszy.rastula pisze:biorąc pod uwagę że zaczynasz z ponad 70 punktami na minusie ( czystą planszą - guziki startowe) to minus jest jak najbardziej prawdopodobny
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
- rastula
- Posty: 10021
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1307 times
Re: Patchwork
Ink pisze:Za puste pole są dwa w plecy, więc minus na wejściu jest jeszcze pokaźniejszy.rastula pisze:biorąc pod uwagę że zaczynasz z ponad 70 punktami na minusie ( czystą planszą - guziki startowe) to minus jest jak najbardziej prawdopodobny
no tak mój błąd policzyłem puste pole za 1 punkt
- Legun
- Posty: 1786
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 158 times
Re: Patchwork
Przy podsumowaniu miesiąca okazało się, że "Patchwork" zrobił niezłe "wejście smoka" - 45 partii w najróżniejszych układach rodzinnych. Lepiej wypadło dotąd tylko "Smocze Serce", które jednak jest znacznie krótsze i choć czasem wraca na stół, to jednak na dłużej się nie przyjęło - dla Absolutnie Najlepszej Żony za mało do decydowania.
Co do Patchworku, to 5-letnia Sonia opanowała reguły bez problemu, podobnie jak córka Miga, lecz oczywiście do optymalizacji ruchów to ma jeszcze daleko. Z tą jednak nie jest łatwo. Teoretycznie losowości nie ma, lecz w mej opinii, jeśli się nie planuje na kilka ruchów do przodu, to układ kawałków może podejść lepiej lub gorzej do tego, co się zrobiło wcześniej. Można więc w spokoju powiedzieć po porażce "głupia losowa gra" .
Gdyby komuś tak rozumiana losowość doskwierała, to w sumie gra ma bardzo prosty sposób na podniesienie kontroli graczy nad zdarzeniami - wystarczy dać prawo wyboru z 5 czy nawet 7 kawałków do przodu. Nie będę tego jednak na pewno próbował - gra w obecnej postaci trafiła bardzo w nasze gusta.
Swoją drogą, to umieszczony na pudełku znaczek mający sugerować że jest to gra dla par mieszanych (mniej wtajemniczonym mogący nasuwać myśl, że powinno się w to grać w toalecie ), jest tu bardzo uzasadniony. Temat i wykonanie jest bardzo kobiece, natomiast sama gra oparta jest w dużej części na orientacji w przestrzeni, co jest jednak bardziej atrakcyjne dla mężczyzn. Mechanizm jest trochę zbieracki (wyszukiwanie pasujących kawałków) lecz jest też element łowiecki (wyścig po premię 7*7, co wymaga uważniejszego planowania). W każdym razie u nas pod tym względem też się to sprawdziło.
Co do Patchworku, to 5-letnia Sonia opanowała reguły bez problemu, podobnie jak córka Miga, lecz oczywiście do optymalizacji ruchów to ma jeszcze daleko. Z tą jednak nie jest łatwo. Teoretycznie losowości nie ma, lecz w mej opinii, jeśli się nie planuje na kilka ruchów do przodu, to układ kawałków może podejść lepiej lub gorzej do tego, co się zrobiło wcześniej. Można więc w spokoju powiedzieć po porażce "głupia losowa gra" .
Gdyby komuś tak rozumiana losowość doskwierała, to w sumie gra ma bardzo prosty sposób na podniesienie kontroli graczy nad zdarzeniami - wystarczy dać prawo wyboru z 5 czy nawet 7 kawałków do przodu. Nie będę tego jednak na pewno próbował - gra w obecnej postaci trafiła bardzo w nasze gusta.
Swoją drogą, to umieszczony na pudełku znaczek mający sugerować że jest to gra dla par mieszanych (mniej wtajemniczonym mogący nasuwać myśl, że powinno się w to grać w toalecie ), jest tu bardzo uzasadniony. Temat i wykonanie jest bardzo kobiece, natomiast sama gra oparta jest w dużej części na orientacji w przestrzeni, co jest jednak bardziej atrakcyjne dla mężczyzn. Mechanizm jest trochę zbieracki (wyszukiwanie pasujących kawałków) lecz jest też element łowiecki (wyścig po premię 7*7, co wymaga uważniejszego planowania). W każdym razie u nas pod tym względem też się to sprawdziło.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Re: Patchwork
Instrukcja wyraźnie mówi o wejściu na lub przekroczeniu pola. Czy na pewno jest to błąd i trzeba przekroczyć pole z guzikiem żeby zdobyć guziki. Wydaje mi się to trochę dziwne ponieważ w takim wypadku nie da się skorzystać z guzików zarobionych po przekroczeniu ostatniego pola.
- the_ka
- Posty: 469
- Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 27 times
Re: Patchwork
pamiętaj że guziki na końcu liczą się jako punkty więc skorzystasz na nich dostając punktyPunryk pisze:Wydaje mi się to trochę dziwne ponieważ w takim wypadku nie da się skorzystać z guzików zarobionych po przekroczeniu ostatniego pola.
Re: Patchwork
Rozumiem, ale w takim razie równie dobrze na koniec gry wszystkie guziki na planszy mogłyby dawać po dwa punkty na plus i wyszłoby to samo.
-
- Posty: 1124
- Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Patchwork
Chodzi Ci o to, że równie dobrze zamiast ostatniego guzika na torze czasu można by zmodyfikować zasady i napisać "na koniec guziki z patchworka są warte po 2 guziki"? No można by, ale obecnie jest chyba czytelniej.Punryk pisze:Rozumiem, ale w takim razie równie dobrze na koniec gry wszystkie guziki na planszy mogłyby dawać po dwa punkty na plus i wyszłoby to samo.
Re: Patchwork
Wydaje mi się właśnie że byłoby to bardziej czytelne. Przyspieszyłoby to liczenie punktów w trakcie i na koniec gry. Jeżeli pamięta się że guzik na planszy daje + 2p a dziura daje - 2p na koniec gry to łatwiej oszacować korzystniejszy ruch. Dodatkowo pozbywamy się niepotrzebnej czynności dobierania guzików, oraz możemy uprościć sobie końcowe liczenie punktów. Wiele osób liczy w ten sposób punkty np. w Ticket to ride, tak że zamiast odejmować punkty za niezrealizowane bilety po prostu odkłada zrealizowane bilety o tej samej wartości. Ogólnie i tak nie ma to wpływu na rozgrywkę więc dobrze jest tak jak jest
Można przecież zawsze zagrać w wariant z prototypu i potraktować guziki na planszy jako pola na których można stanąć. Mamy dłuższą grę i gramy według instrukcji
Można przecież zawsze zagrać w wariant z prototypu i potraktować guziki na planszy jako pola na których można stanąć. Mamy dłuższą grę i gramy według instrukcji
- Ink
- Administrator
- Posty: 2813
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 157 times
- Kontakt:
Re: Patchwork
Może źle Was rozumiem, ale z czego wynika, że "na koniec guziki z patchworka są warte po 2 guziki"?
Jeśli bierzemy guziki na bieżąco, to na koniec guziki z patchworka są warte... guzik, czyli nic, prawda?
Więc nawet jeśli robilibyśmy operację niebrania guzików z ostatniego pola, to nadal nie widzę, skąd wartość podwójna.
Jeśli bierzemy guziki na bieżąco, to na koniec guziki z patchworka są warte... guzik, czyli nic, prawda?
Więc nawet jeśli robilibyśmy operację niebrania guzików z ostatniego pola, to nadal nie widzę, skąd wartość podwójna.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
- hadrian
- Posty: 543
- Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 19 times
Re: Patchwork
Ale dlaczego 2 punkty? Po przekroczeniu ostatniego pola dostajemy po jednym guziku za każdy guzik na planszy, a przy punktowaniu te z planszy już się nie liczą.Punryk pisze:Rozumiem, ale w takim razie równie dobrze na koniec gry wszystkie guziki na planszy mogłyby dawać po dwa punkty na plus i wyszłoby to samo.
Dtermine the number of buttons you have left, adding the value of the special tile if available.
Large Hadrian Collider
Re: Patchwork
Ok już wszystko wiem grałem tak że na koniec gry liczyliśmy wszystkie guziki za 1 punkt włącznie z tymi na planszy.
-
- Posty: 3932
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 88 times
- Kontakt:
Re: Patchwork
Z łatkami jest tak, że osoba która pierwsza ją minie zabiera, zaś druga później nie masz już szansy na otrzymanie jej?
Rozumiem, że mijając guzik na planszy, dostaje się tyle guzików ile wynosi suma guzików z ułożonych na obecną chwilę łatek na swojej planszy? I każdy z graczy może taką premię dostać przy każdym guziku?
Rozumiem, że mijając guzik na planszy, dostaje się tyle guzików ile wynosi suma guzików z ułożonych na obecną chwilę łatek na swojej planszy? I każdy z graczy może taką premię dostać przy każdym guziku?
- mikeyoski
- Posty: 1523
- Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 172 times
- Kontakt:
Re: Patchwork
Dokładnie, premia guzikowa jest dla każdego. Łatka dla pierwszego
Tapnięte z mojego T800
Tapnięte z mojego T800
-
- Posty: 3932
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 88 times
- Kontakt:
- Wothan
- Posty: 525
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 16 times
Re: Patchwork
... czyli polską instrukcję i polskie napisy na pudełku... cwanemulek18 pisze:Rebel wydaje polską edycję http://wydawnictwo.rebel.pl/x.php/6,589 ... olska.html