Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 228 times
Been thanked: 233 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Moonday »

Nie zdecydowałem się na pierwszą edycję licząc po cichu na drugą, która uprościłaby i obniżyła próg wejścia, zachowując jednocześnie przygodowy i konfrontacyjny charakter rozgrywki.
Trzymam kciuki za udany projekt :)
Mam dokładnie tak samo. Jedynie co mnie powstrzymywało przed zakupem gry to opinia o niej i brak trybu dla jednego gracza. Sam klimat i wykonanie bardzo do mnie przemawiało. Również liczę, że doświadczony wydawca jakim jest Galakta zrobi z tego pomysły świetną grę przygodową. Czekam z niecierpliwością.
koczkodan
Posty: 232
Rejestracja: 21 cze 2017, 12:38
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: koczkodan »

ciekawe kiedy wiecej info ktore zapowiadala galakta
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Prace trwają w najlepsze.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2820
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 840 times
Been thanked: 363 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Gromb »

A istnieje wariant solo dla posiadaczy pierwszej edycji, czy też projekt został już całkowicie wstrzymany.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
MgK1989
Posty: 320
Rejestracja: 10 cze 2014, 10:34
Has thanked: 53 times
Been thanked: 125 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: MgK1989 »

Czy będzie można wykorzystać komponenty z 1szej części czy to totalnie oddzielny projekt i 0 powiazań?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2047
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 123 times
Been thanked: 337 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: walkingdead »

MgK1989 pisze: 27 mar 2018, 10:59 Czy będzie można wykorzystać komponenty z 1szej części czy to totalnie oddzielny projekt i 0 powiazań?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Galakta gdzieś pisała, że zmiany między edycjami będą tak duże, że nie wiedzą jeszcze, czy łączenie albo korzystanie z 1ed będzie mozliwe. Gra zostaje gruntownie przebudowana z większym naciskiem na opowieść i misje.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Rocy7 »

Z okazji zapowiedzi 2 edycji rzut okiem na 1 edycje + obserwacje co chciałbym by zostało poprawione w 2 edycji http://www.przystole.org/recenzja/rycer ... australii/

Jakich zmian oczekiwałbym po drugiej edycji?

1) Mniej rozbudowana oraz bardziej zbalansowana walka – choć walka w 1 edycji dawała stosunkowo dużo decyzji to jednak była zbyt rozbudowana, negatywnie wpływając na jej płynność.
2) Większe znaczenie przygotowania do wyprawy – chce czuć, że w wrogim świecie przetrwa ten kto jest lepiej przygotowany na niebezpieczeństwa, a nie szybszy nie dbający o ryzyko.
3) Większe konsekwencje porażki – w 1 edycji czasem opłacało się bardziej przegrać walkę i cofnąć do najbliższego Miasta niż tracić czas na zbyt trudnego przeciwnika.
4) Łatwiejsze spotkania między graczami – choć mechanika zadań czasem wymuszała interakcje (przez ukradnięcie komuś zlecenia) to jednak koszt ruchu niejednokrotnie zniechęcał do próby bezpośredniego ataku na innego Rycerza. W efekcie większość negatywnej interakcji w grze była zastępcza i realizowana w roli Padliniarza.
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2319
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 567 times
Been thanked: 912 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Galatolol »

Mam nadzieję, że druga edycja wciąż jest w planach, bo jak na grę, która niebawem ma być na kickstarterze, to coś podejrzanie cicho ostatnio.

Pierwsza eycja mi się całkiem podobała (dobra przygodówka, świetny klimat), choć wymaga dopieszczenia, więc druga brzmi kusząco.
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Że tak enigmatycznie powiem cały czas naprawdę ciężko pracujemy. Wiele kwestii, o których wspomnieliście, zostało w naszym przekonaniu pozytywnie rozwiązanych w nowej edycji.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Quba40 »

Na stronie Galakty na FB pojawił się pierwszy filmik z Essen odnośnie drugiej edycji i powiem szczerze mam mieszane odczucia puki co. Wiem, że zaprezentowano produkt, który jest co najwyżej betą, ale pod względem estetycznym to ilustracje na kartach wyglądają dość marnie, kolory na mapie są bardzo jaskrawe i nie kojarzą mi się nijak z klimatem Mad Maxa. Gra niestety sprawia wrażenie mało decyzyjnej a wszystko uzależnione jest wyłącznie od wyników na kościach. Oczywiście rozumiem, że posiadanie odpowiednich przedmiotów i rozwój postaci ma wpływ na wynik i ilość kości, ale mimo wszystko brakuje mi tutaj jakiejś dodatkowej mechaniki, której decyzje wpływały by na wynik testów. Walka jest uproszczona - pozbyto się kart taktyki, ale przez to straciła jakąkolwiek głębię i jest uzależniona wyłącznie od wyboru broni (decyzja czy poświęcamy zasoby amunicji) i rzutu kośćmi, fajnie jakby pojawiła się alternatywna mechanika dla zaawansowanych graczy, nie chciałbym aby z tej gry wyszedł drugi Fallout. Również do końca nie kupuję w tej grze figurek postaci, zdecydowanie lepiej prezentowałyby się figurki pojazdów - w końcu pojazdy to nieodłączny element tej gry a na piechotę nie pokonuje się ani mili - ale to już moje czepialstwo :)

Na razie podoba mi się wyłącznie mechanika eksploracji, talie zdarzeń powiązane z typem terenu, oraz karty fabuły, mam nadzieję, że księga skryptów będzie choć w połowie tak gruba jak ta z This War of Mine. Jeśli fabularnie gra nie powali na kolana to na razie moje wsparcie stoi pod wielkim znakiem zapytania.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 228 times
Been thanked: 233 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Moonday »

Zgadzam się, że wizualnie gra odpycha, zwłaszcza plansza. Jeżeli to ma być gra przygodowa, to wizualnie powinna zachwycać. Jest to element zdecydowanie do poprawy. Poza tym dziwnie to wygląda, że na planszy między jedną a drugą pustynią są bujne lasy. Co do mechaniki, to wszystko zależy od oczekiwań graczy, mi osobiście uproszczenie walki nie przeszkadza, skoro to ma być gra głównie fabularna a nie taktyczna, jak to miało miejsce w przypadku poprzednika. Liczę też na większą interakcję, nawet w pojedynczych scenariuszach, które wymuszałyby walkę pomiędzy graczami.
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Quba40 »

Moonday pisze: 31 paź 2018, 12:37 Zgadzam się, że wizualnie gra odpycha, zwłaszcza plansza. Jeżeli to ma być gra przygodowa, to wizualnie powinna zachwycać. Jest to element zdecydowanie do poprawy. Poza tym dziwnie to wygląda, że na planszy między jedną a drugą pustynią są bujne lasy. Co do mechaniki, to wszystko zależy od oczekiwań graczy, mi osobiście uproszczenie walki nie przeszkadza, skoro to ma być gra głównie fabularna a nie taktyczna, jak to miało miejsce w przypadku poprzednika. Liczę też na większą interakcję, nawet w pojedynczych scenariuszach, które wymuszałyby walkę pomiędzy graczami.
Wychowałem się na Mad Maxie oraz 1 i 2 części Fallouta, nie wymagam walki na poziomie Fallout Tactics, jednak fajnie jakby uzależniono wynik mechaniczny od decyzji fabularnych - np. podczas starcia z bandytami zamiast zwykłych rzutów na walkę były przynajmniej trzy decyzje do podjęcia:
1) naciskasz pedał gazu i próbujesz się przebić przez blokadę drogi - wydaj 1 paliwa i zdaj test na prowadzenie pojazdów, udany pozwala uniknąć starcia.
2) zatrzymujesz się przed blokadą, wyciągasz przez okno samochodu rękę zaciśniętą na konserwie i blefujesz, że trzymasz granat - test gadania, udany o X - zyskujesz drobny fant, udany o Y - przepuszczają Cię, przegrany - musisz walczyć wręcz.
3) skręcasz z piskiem opon i zaczynasz strzelać - rozpoczynasz walkę strzelecką wydaj 1 nabój.
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)

Post autor: Banan2 »

Wyręczę trochę Galaktę (info z strony Galakty):

Waste Knights – start kampanii 19. lutego!
Szykujcie się na pustkowia Australii! Start kampanii Waste Knights: Second Edition na Kickstarterze już 19. lutego!

Korzystając z okazji chcieliśmy Was także poinformować, że wersja polska gry podstawowej będzie dostępna od samego początku niezależnie od liczby wsparć z Polski, natomiast odblokowane cele (Stretch goals) zostaną zrealizowane w polskiej wersji językowej przy 400 wspierających z Polski.

Decyzję, w jakiej wersji językowej chcecie otrzymać grę, będziecie mogli podjąć po zakończeniu kampanii, kiedy uruchomiony zostanie pledge manager.

Waste Knights: Second Edition to postapokaliptyczna gra przygodowa dla 1-4 graczy osadzona w dystopijnej przyszłości i inspirowana kultowymi filmami oraz książkami post-apo. Dekady temu eksperymenty potężnej korporacji doprowadziły do ruiny kontynent australijski zaludniając go zmutowanymi bestiami, ofiarami nieudanych eksperymentów biotechnologicznych oraz pozbawionymi kontroli cybernetycznymi monstrami.
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 699
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 107 times

Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)

Post autor: Largo »

Draft kampanii już dostępny. Chyba właśnie zacznę swoją przygodę z KS :-P Gra prezentuje się genialnie. Pierwsze skojarzenie - wypasiony eldritch horror w klimacie postapo :-)
Pytanie tylko, czy grał już ktoś z was w 2 edycję i czy są/będą dostępne jakieś recenzje przed startem kampanii?
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)

Post autor: Banan2 »

Largo pisze: 12 lut 2019, 12:20Pytanie tylko, czy grał już ktoś z was w 2 edycję i czy są/będą dostępne jakieś recenzje przed startem kampanii?
Zdaje się, że serwis On Table coś szykuje.

Cena (65$) wygląda nieźle. Gorzej wygląda termin dostawy: Feb 2020 :( Doliczając tradycyjne obsuwy :roll: to będzie wiosna/lato przyszłego roku.
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)

Post autor: Chaaber »

Jakiś link do tego draftu?
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)

Post autor: Marx »

Chaaber pisze: 12 lut 2019, 13:33 Jakiś link do tego draftu?
Chwytaj:
https://www.kickstarter.com/projects/14 ... n=cbccf3eb

i instrukcja w wersji beta:
http://galakta.pl/download/Waste_Knight ... k_BETA.pdf
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
anoptichtys
Posty: 148
Rejestracja: 23 sty 2017, 05:29
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 14 times
Been thanked: 7 times

Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)

Post autor: anoptichtys »

link:
zostałem brutalnie wyprzedzony ;)

Nie miałem do czynienia z jedynką, wiecie może czy tam walka jest rozwiązana tylko za pomocą kośćmi prostymi rzutami na trafienia jak w Descent?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2650 times
Been thanked: 2332 times

Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)

Post autor: Curiosity »

anoptichtys pisze: 12 lut 2019, 13:36 Nie miałem do czynienia z jedynką, wiecie może czy tam walka jest rozwiązana tylko za pomocą kośćmi prostymi rzutami na trafienia jak w Descent?
Właśnie sama walka w "jedynce" jest trochę przekombinowana. Każda broń ma opisana na jakim zasięgu działa i zanim zaatakujesz, to zagrywasz taką kartę przygotowania, któa mówi co zrobisz w danej turze (atak, cofasz się, podchodzisz bliżej, bronisz się - może było coś więcej, nie pamiętam). Niektóre bronie miały absurdalnie dużą trudność trafienia, a taka np. snajperka byłą kompletnie bezużyteczna na dystansie innym niż daleki.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)

Post autor: lukkk »

Mam dziwne wrażenie, że będzie to zupełnie inna gra niż pierwsza wersja.
I mam jakieś dziwne przeczucie, że będzie trochę przekombinowane...ale ucieszę się, jeśli okaże się, że jestem w błędzie :)
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)

Post autor: mauserem »

Curiosity pisze: 12 lut 2019, 14:56
anoptichtys pisze: 12 lut 2019, 13:36 Nie miałem do czynienia z jedynką, wiecie może czy tam walka jest rozwiązana tylko za pomocą kośćmi prostymi rzutami na trafienia jak w Descent?
Właśnie sama walka w "jedynce" jest trochę przekombinowana. Każda broń ma opisana na jakim zasięgu działa i zanim zaatakujesz, to zagrywasz taką kartę przygotowania, któa mówi co zrobisz w danej turze (atak, cofasz się, podchodzisz bliżej, bronisz się - może było coś więcej, nie pamiętam). Niektóre bronie miały absurdalnie dużą trudność trafienia, a taka np. snajperka byłą kompletnie bezużyteczna na dystansie innym niż daleki.
klimatycznie za to :) polecam taką grę wyobraźni - masz snajperkę Barrett M82 cal. 50 (12.7mm) długość lufy prawie 800mm (pusty waży jedyne 14kg) 10 naboi w magazynku to kolejne 1.5kg (powiedzmy, że po ostatniej wizycie u scavengera wymieniłeś kapsle na 5 magazynków - 7.5kg) zasięg skuteczny tego "maleństwa" to 2500m - na bliskim dystansie, biegnąc kładłbyś się do pozycji strzeleckiej z trójnogiem czy "waliłbyś z biodra"? :mrgreen:
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2650 times
Been thanked: 2332 times

Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)

Post autor: Curiosity »

mauserem pisze: 12 lut 2019, 15:15 polecam taką grę wyobraźni - masz snajperkę Barrett M82 (...)
Tylko z takiej broni 1 strzał = 1 trup, a w grze AFAIR 25% szans na trafienie (chyba 7-8 na K8, ale mogę się mylić).
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)

Post autor: mauserem »

Curiosity pisze: 12 lut 2019, 15:18
mauserem pisze: 12 lut 2019, 15:15 polecam taką grę wyobraźni - masz snajperkę Barrett M82 (...)
Tylko z takiej broni 1 strzał = 1 trup...
zgoda, o ile grasz tą postacią
Spoiler:
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2319
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 567 times
Been thanked: 912 times

Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)

Post autor: Galatolol »

lukkk pisze: 12 lut 2019, 15:04 Mam dziwne wrażenie, że będzie to zupełnie inna gra niż pierwsza wersja.
I mam jakieś dziwne przeczucie, że będzie trochę przekombinowane...ale ucieszę się, jeśli okaże się, że jestem w błędzie :)
Zupełnie inna będzie na pewno. Czy przekombinowana – raczej nie, jak już to jedynkę można za takową uznać. Dwójka wydaje się być mocno upłynniona (z informacji na BGG).
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)

Post autor: Quba40 »

Są dostępne zasady http://galakta.pl/download/Waste_Knight ... k_BETA.pdf, nie wyglądają na przekombinowane, raczej są proste - myślę, że siłą tej gry będzie księga skryptów i sanboxowy charakter rozgrywki, mnie to na razie kupuje :)
ODPOWIEDZ