Mam dokładnie tak samo. Jedynie co mnie powstrzymywało przed zakupem gry to opinia o niej i brak trybu dla jednego gracza. Sam klimat i wykonanie bardzo do mnie przemawiało. Również liczę, że doświadczony wydawca jakim jest Galakta zrobi z tego pomysły świetną grę przygodową. Czekam z niecierpliwością.Nie zdecydowałem się na pierwszą edycję licząc po cichu na drugą, która uprościłaby i obniżyła próg wejścia, zachowując jednocześnie przygodowy i konfrontacyjny charakter rozgrywki.
Trzymam kciuki za udany projekt
Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Rycerze Pustkowi
- middlekilla
- Posty: 343
- Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46
- walkingdead
- Posty: 2047
- Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
- Has thanked: 123 times
- Been thanked: 337 times
Re: Rycerze Pustkowi
Galakta gdzieś pisała, że zmiany między edycjami będą tak duże, że nie wiedzą jeszcze, czy łączenie albo korzystanie z 1ed będzie mozliwe. Gra zostaje gruntownie przebudowana z większym naciskiem na opowieść i misje.
♀
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Rycerze Pustkowi
Z okazji zapowiedzi 2 edycji rzut okiem na 1 edycje + obserwacje co chciałbym by zostało poprawione w 2 edycji http://www.przystole.org/recenzja/rycer ... australii/
Jakich zmian oczekiwałbym po drugiej edycji?
1) Mniej rozbudowana oraz bardziej zbalansowana walka – choć walka w 1 edycji dawała stosunkowo dużo decyzji to jednak była zbyt rozbudowana, negatywnie wpływając na jej płynność.
2) Większe znaczenie przygotowania do wyprawy – chce czuć, że w wrogim świecie przetrwa ten kto jest lepiej przygotowany na niebezpieczeństwa, a nie szybszy nie dbający o ryzyko.
3) Większe konsekwencje porażki – w 1 edycji czasem opłacało się bardziej przegrać walkę i cofnąć do najbliższego Miasta niż tracić czas na zbyt trudnego przeciwnika.
4) Łatwiejsze spotkania między graczami – choć mechanika zadań czasem wymuszała interakcje (przez ukradnięcie komuś zlecenia) to jednak koszt ruchu niejednokrotnie zniechęcał do próby bezpośredniego ataku na innego Rycerza. W efekcie większość negatywnej interakcji w grze była zastępcza i realizowana w roli Padliniarza.
Jakich zmian oczekiwałbym po drugiej edycji?
1) Mniej rozbudowana oraz bardziej zbalansowana walka – choć walka w 1 edycji dawała stosunkowo dużo decyzji to jednak była zbyt rozbudowana, negatywnie wpływając na jej płynność.
2) Większe znaczenie przygotowania do wyprawy – chce czuć, że w wrogim świecie przetrwa ten kto jest lepiej przygotowany na niebezpieczeństwa, a nie szybszy nie dbający o ryzyko.
3) Większe konsekwencje porażki – w 1 edycji czasem opłacało się bardziej przegrać walkę i cofnąć do najbliższego Miasta niż tracić czas na zbyt trudnego przeciwnika.
4) Łatwiejsze spotkania między graczami – choć mechanika zadań czasem wymuszała interakcje (przez ukradnięcie komuś zlecenia) to jednak koszt ruchu niejednokrotnie zniechęcał do próby bezpośredniego ataku na innego Rycerza. W efekcie większość negatywnej interakcji w grze była zastępcza i realizowana w roli Padliniarza.
- Galatolol
- Posty: 2319
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 567 times
- Been thanked: 912 times
Re: Rycerze Pustkowi
Mam nadzieję, że druga edycja wciąż jest w planach, bo jak na grę, która niebawem ma być na kickstarterze, to coś podejrzanie cicho ostatnio.
Pierwsza eycja mi się całkiem podobała (dobra przygodówka, świetny klimat), choć wymaga dopieszczenia, więc druga brzmi kusząco.
Pierwsza eycja mi się całkiem podobała (dobra przygodówka, świetny klimat), choć wymaga dopieszczenia, więc druga brzmi kusząco.
- middlekilla
- Posty: 343
- Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46
Re: Rycerze Pustkowi
Że tak enigmatycznie powiem cały czas naprawdę ciężko pracujemy. Wiele kwestii, o których wspomnieliście, zostało w naszym przekonaniu pozytywnie rozwiązanych w nowej edycji.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Marek Mydel
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Rycerze Pustkowi
Na stronie Galakty na FB pojawił się pierwszy filmik z Essen odnośnie drugiej edycji i powiem szczerze mam mieszane odczucia puki co. Wiem, że zaprezentowano produkt, który jest co najwyżej betą, ale pod względem estetycznym to ilustracje na kartach wyglądają dość marnie, kolory na mapie są bardzo jaskrawe i nie kojarzą mi się nijak z klimatem Mad Maxa. Gra niestety sprawia wrażenie mało decyzyjnej a wszystko uzależnione jest wyłącznie od wyników na kościach. Oczywiście rozumiem, że posiadanie odpowiednich przedmiotów i rozwój postaci ma wpływ na wynik i ilość kości, ale mimo wszystko brakuje mi tutaj jakiejś dodatkowej mechaniki, której decyzje wpływały by na wynik testów. Walka jest uproszczona - pozbyto się kart taktyki, ale przez to straciła jakąkolwiek głębię i jest uzależniona wyłącznie od wyboru broni (decyzja czy poświęcamy zasoby amunicji) i rzutu kośćmi, fajnie jakby pojawiła się alternatywna mechanika dla zaawansowanych graczy, nie chciałbym aby z tej gry wyszedł drugi Fallout. Również do końca nie kupuję w tej grze figurek postaci, zdecydowanie lepiej prezentowałyby się figurki pojazdów - w końcu pojazdy to nieodłączny element tej gry a na piechotę nie pokonuje się ani mili - ale to już moje czepialstwo
Na razie podoba mi się wyłącznie mechanika eksploracji, talie zdarzeń powiązane z typem terenu, oraz karty fabuły, mam nadzieję, że księga skryptów będzie choć w połowie tak gruba jak ta z This War of Mine. Jeśli fabularnie gra nie powali na kolana to na razie moje wsparcie stoi pod wielkim znakiem zapytania.
Na razie podoba mi się wyłącznie mechanika eksploracji, talie zdarzeń powiązane z typem terenu, oraz karty fabuły, mam nadzieję, że księga skryptów będzie choć w połowie tak gruba jak ta z This War of Mine. Jeśli fabularnie gra nie powali na kolana to na razie moje wsparcie stoi pod wielkim znakiem zapytania.
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Re: Rycerze Pustkowi
Zgadzam się, że wizualnie gra odpycha, zwłaszcza plansza. Jeżeli to ma być gra przygodowa, to wizualnie powinna zachwycać. Jest to element zdecydowanie do poprawy. Poza tym dziwnie to wygląda, że na planszy między jedną a drugą pustynią są bujne lasy. Co do mechaniki, to wszystko zależy od oczekiwań graczy, mi osobiście uproszczenie walki nie przeszkadza, skoro to ma być gra głównie fabularna a nie taktyczna, jak to miało miejsce w przypadku poprzednika. Liczę też na większą interakcję, nawet w pojedynczych scenariuszach, które wymuszałyby walkę pomiędzy graczami.
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Rycerze Pustkowi
Wychowałem się na Mad Maxie oraz 1 i 2 części Fallouta, nie wymagam walki na poziomie Fallout Tactics, jednak fajnie jakby uzależniono wynik mechaniczny od decyzji fabularnych - np. podczas starcia z bandytami zamiast zwykłych rzutów na walkę były przynajmniej trzy decyzje do podjęcia:Moonday pisze: ↑31 paź 2018, 12:37 Zgadzam się, że wizualnie gra odpycha, zwłaszcza plansza. Jeżeli to ma być gra przygodowa, to wizualnie powinna zachwycać. Jest to element zdecydowanie do poprawy. Poza tym dziwnie to wygląda, że na planszy między jedną a drugą pustynią są bujne lasy. Co do mechaniki, to wszystko zależy od oczekiwań graczy, mi osobiście uproszczenie walki nie przeszkadza, skoro to ma być gra głównie fabularna a nie taktyczna, jak to miało miejsce w przypadku poprzednika. Liczę też na większą interakcję, nawet w pojedynczych scenariuszach, które wymuszałyby walkę pomiędzy graczami.
1) naciskasz pedał gazu i próbujesz się przebić przez blokadę drogi - wydaj 1 paliwa i zdaj test na prowadzenie pojazdów, udany pozwala uniknąć starcia.
2) zatrzymujesz się przed blokadą, wyciągasz przez okno samochodu rękę zaciśniętą na konserwie i blefujesz, że trzymasz granat - test gadania, udany o X - zyskujesz drobny fant, udany o Y - przepuszczają Cię, przegrany - musisz walczyć wręcz.
3) skręcasz z piskiem opon i zaczynasz strzelać - rozpoczynasz walkę strzelecką wydaj 1 nabój.
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
-
- Posty: 2616
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)
Wyręczę trochę Galaktę (info z strony Galakty):
Waste Knights – start kampanii 19. lutego!
Szykujcie się na pustkowia Australii! Start kampanii Waste Knights: Second Edition na Kickstarterze już 19. lutego!
Korzystając z okazji chcieliśmy Was także poinformować, że wersja polska gry podstawowej będzie dostępna od samego początku niezależnie od liczby wsparć z Polski, natomiast odblokowane cele (Stretch goals) zostaną zrealizowane w polskiej wersji językowej przy 400 wspierających z Polski.
Decyzję, w jakiej wersji językowej chcecie otrzymać grę, będziecie mogli podjąć po zakończeniu kampanii, kiedy uruchomiony zostanie pledge manager.
Waste Knights: Second Edition to postapokaliptyczna gra przygodowa dla 1-4 graczy osadzona w dystopijnej przyszłości i inspirowana kultowymi filmami oraz książkami post-apo. Dekady temu eksperymenty potężnej korporacji doprowadziły do ruiny kontynent australijski zaludniając go zmutowanymi bestiami, ofiarami nieudanych eksperymentów biotechnologicznych oraz pozbawionymi kontroli cybernetycznymi monstrami.
Waste Knights – start kampanii 19. lutego!
Szykujcie się na pustkowia Australii! Start kampanii Waste Knights: Second Edition na Kickstarterze już 19. lutego!
Korzystając z okazji chcieliśmy Was także poinformować, że wersja polska gry podstawowej będzie dostępna od samego początku niezależnie od liczby wsparć z Polski, natomiast odblokowane cele (Stretch goals) zostaną zrealizowane w polskiej wersji językowej przy 400 wspierających z Polski.
Decyzję, w jakiej wersji językowej chcecie otrzymać grę, będziecie mogli podjąć po zakończeniu kampanii, kiedy uruchomiony zostanie pledge manager.
Waste Knights: Second Edition to postapokaliptyczna gra przygodowa dla 1-4 graczy osadzona w dystopijnej przyszłości i inspirowana kultowymi filmami oraz książkami post-apo. Dekady temu eksperymenty potężnej korporacji doprowadziły do ruiny kontynent australijski zaludniając go zmutowanymi bestiami, ofiarami nieudanych eksperymentów biotechnologicznych oraz pozbawionymi kontroli cybernetycznymi monstrami.
Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)
Draft kampanii już dostępny. Chyba właśnie zacznę swoją przygodę z KS Gra prezentuje się genialnie. Pierwsze skojarzenie - wypasiony eldritch horror w klimacie postapo
Pytanie tylko, czy grał już ktoś z was w 2 edycję i czy są/będą dostępne jakieś recenzje przed startem kampanii?
Pytanie tylko, czy grał już ktoś z was w 2 edycję i czy są/będą dostępne jakieś recenzje przed startem kampanii?
-
- Posty: 2616
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)
Zdaje się, że serwis On Table coś szykuje.
Cena (65$) wygląda nieźle. Gorzej wygląda termin dostawy: Feb 2020 Doliczając tradycyjne obsuwy to będzie wiosna/lato przyszłego roku.
Pozdrawiam
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)
Chwytaj:
https://www.kickstarter.com/projects/14 ... n=cbccf3eb
i instrukcja w wersji beta:
http://galakta.pl/download/Waste_Knight ... k_BETA.pdf
- anoptichtys
- Posty: 148
- Rejestracja: 23 sty 2017, 05:29
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 7 times
Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)
link:
zostałem brutalnie wyprzedzony
Nie miałem do czynienia z jedynką, wiecie może czy tam walka jest rozwiązana tylko za pomocą kośćmi prostymi rzutami na trafienia jak w Descent?
Spoiler:
Nie miałem do czynienia z jedynką, wiecie może czy tam walka jest rozwiązana tylko za pomocą kośćmi prostymi rzutami na trafienia jak w Descent?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2650 times
- Been thanked: 2332 times
Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)
Właśnie sama walka w "jedynce" jest trochę przekombinowana. Każda broń ma opisana na jakim zasięgu działa i zanim zaatakujesz, to zagrywasz taką kartę przygotowania, któa mówi co zrobisz w danej turze (atak, cofasz się, podchodzisz bliżej, bronisz się - może było coś więcej, nie pamiętam). Niektóre bronie miały absurdalnie dużą trudność trafienia, a taka np. snajperka byłą kompletnie bezużyteczna na dystansie innym niż daleki.anoptichtys pisze: ↑12 lut 2019, 13:36 Nie miałem do czynienia z jedynką, wiecie może czy tam walka jest rozwiązana tylko za pomocą kośćmi prostymi rzutami na trafienia jak w Descent?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)
Mam dziwne wrażenie, że będzie to zupełnie inna gra niż pierwsza wersja.
I mam jakieś dziwne przeczucie, że będzie trochę przekombinowane...ale ucieszę się, jeśli okaże się, że jestem w błędzie
I mam jakieś dziwne przeczucie, że będzie trochę przekombinowane...ale ucieszę się, jeśli okaże się, że jestem w błędzie
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)
klimatycznie za to polecam taką grę wyobraźni - masz snajperkę Barrett M82 cal. 50 (12.7mm) długość lufy prawie 800mm (pusty waży jedyne 14kg) 10 naboi w magazynku to kolejne 1.5kg (powiedzmy, że po ostatniej wizycie u scavengera wymieniłeś kapsle na 5 magazynków - 7.5kg) zasięg skuteczny tego "maleństwa" to 2500m - na bliskim dystansie, biegnąc kładłbyś się do pozycji strzeleckiej z trójnogiem czy "waliłbyś z biodra"?Curiosity pisze: ↑12 lut 2019, 14:56Właśnie sama walka w "jedynce" jest trochę przekombinowana. Każda broń ma opisana na jakim zasięgu działa i zanim zaatakujesz, to zagrywasz taką kartę przygotowania, któa mówi co zrobisz w danej turze (atak, cofasz się, podchodzisz bliżej, bronisz się - może było coś więcej, nie pamiętam). Niektóre bronie miały absurdalnie dużą trudność trafienia, a taka np. snajperka byłą kompletnie bezużyteczna na dystansie innym niż daleki.anoptichtys pisze: ↑12 lut 2019, 13:36 Nie miałem do czynienia z jedynką, wiecie może czy tam walka jest rozwiązana tylko za pomocą kośćmi prostymi rzutami na trafienia jak w Descent?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2650 times
- Been thanked: 2332 times
Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)
Tylko z takiej broni 1 strzał = 1 trup, a w grze AFAIR 25% szans na trafienie (chyba 7-8 na K8, ale mogę się mylić).
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
- Galatolol
- Posty: 2319
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 567 times
- Been thanked: 912 times
Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)
Zupełnie inna będzie na pewno. Czy przekombinowana – raczej nie, jak już to jedynkę można za takową uznać. Dwójka wydaje się być mocno upłynniona (z informacji na BGG).
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)
Są dostępne zasady http://galakta.pl/download/Waste_Knight ... k_BETA.pdf, nie wyglądają na przekombinowane, raczej są proste - myślę, że siłą tej gry będzie księga skryptów i sanboxowy charakter rozgrywki, mnie to na razie kupuje
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem