Zombicide: Black Plague (R. Guiton, J.-B. Lullien, N. Raoult)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- bubu
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Zombicide: Black Plague (R. Guiton, J.-B. Lullien, N. Raoult)
Z FB:
Guillotine Games is back with a whole new take on its popular Zombicide series of zombie board games. Zombicide: Black Plague takes the zombie apocalypse into a fantastical medieval setting! The arcane powers of the Necromancers have unleashed a zombie invasion in the age of swords and sorcery, and it’s up to your group of straggling survivors to not only stay alive during these dark times, but to take back the realm and punish those responsible for the apocalypse!
Zombicide: Black Plague allows you take control of paladins, dwarves, knights, and magicians, wielding powerful swords, crossbows, and even magic spells to defeat the zombie hordes and its Necromancer overlords. The classic Zombicide rules have been revamped for this new incarnation of the game, while still retaining the nonstop action, tense atmosphere and easy-to-learn rules that made Zombicide a classic. Equip your survivor with equipment like chainmal armor or shields to defend against the undead, pick up spell books to perform fantastic enchantments, or light up a pool of dragon bile to create an all-consuming inferno of dragon fire!
Take on the zombie invasion from the medieval streets to secret vaults that create quick passages through the citadel (and often hold special artifacts). Chase down the elusive Necromancers to keep them from multiplying the zombie masses. And tackle a whole new set of missions through which your group of survivors will become the heroes of the land (or the last victims of the zombie massacre).
Zbiórka na KS pod koniec maja.
Guillotine Games is back with a whole new take on its popular Zombicide series of zombie board games. Zombicide: Black Plague takes the zombie apocalypse into a fantastical medieval setting! The arcane powers of the Necromancers have unleashed a zombie invasion in the age of swords and sorcery, and it’s up to your group of straggling survivors to not only stay alive during these dark times, but to take back the realm and punish those responsible for the apocalypse!
Zombicide: Black Plague allows you take control of paladins, dwarves, knights, and magicians, wielding powerful swords, crossbows, and even magic spells to defeat the zombie hordes and its Necromancer overlords. The classic Zombicide rules have been revamped for this new incarnation of the game, while still retaining the nonstop action, tense atmosphere and easy-to-learn rules that made Zombicide a classic. Equip your survivor with equipment like chainmal armor or shields to defend against the undead, pick up spell books to perform fantastic enchantments, or light up a pool of dragon bile to create an all-consuming inferno of dragon fire!
Take on the zombie invasion from the medieval streets to secret vaults that create quick passages through the citadel (and often hold special artifacts). Chase down the elusive Necromancers to keep them from multiplying the zombie masses. And tackle a whole new set of missions through which your group of survivors will become the heroes of the land (or the last victims of the zombie massacre).
Zbiórka na KS pod koniec maja.
- bubu
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Zombicide: Black Plague
No kiedy chyba nie.
Najnowsze info pojawiało się na FB kilkanaście godzin temu. Zawiera tytuł gry, opis i kolejne fotki.
Najnowsze info pojawiało się na FB kilkanaście godzin temu. Zawiera tytuł gry, opis i kolejne fotki.
- ghostartur
- Posty: 411
- Rejestracja: 09 lut 2014, 16:05
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
- Wallenstein
- Posty: 969
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Zombicide: Black Plague
Może teraz wejdę w Zombicida, a figurki zombi podmienię na szkielety z Conana
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
- Wassago
- Posty: 918
- Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
- ghostartur
- Posty: 411
- Rejestracja: 09 lut 2014, 16:05
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1299 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
Re: Zombicide: Black Plague
Chyba nawet 28 kwietnia na BGG napisali. Jaki był koszt przesyłki do EU ostatnim razem 25$?
Re: Zombicide: Black Plague
Nie wiem skąd te wszystkie rewelacje o 28 kwietnia albo początku maja... Zgodnie z oficjalną notą prasową Kickstarter startuje w okolicach końca Maja.
LINK
LINK
- Gab
- Posty: 612
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 83 times
Re: Zombicide: Black Plague
Raczej nie kupie chyba, że zmienią coś w samej rozgrywce. Jak dla mnie zmiana samej otoczki to kosmetyka i za mało żeby mnie kupić. Jeśli pojawia sie np bossowie jak w Arcadia quest i tryb pvp to bede sie zastanawiał. Póki co czekam na wiecej info.
- Gab
- Posty: 612
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 83 times
Re: Zombicide: Black Plague
Hmmmm z tego co czytałem mają wprowadzić sporo zmian i namieszać w zasadach co ma nie mieć wpływu na dynamiczną rozgrywkę...już to kiedyś słyszałem ale nie ukrywam z tego co na razie piszą tytuł ma się wyróżniać, questy mają być bardziej zróżnicowane i...jest szansa na kampanię co już mnie jako fana rpg po prostu jara. Jeśli spełnią wszystkie obietnice to może być hit na miarę poprzednich Zombicide. Nic pozostaje czekać i...odkładać pieniądze bo wszyscy dobrze wiemy że płatnych dodatków będzie masa
Dodaje link do kampanii kickstartera z tytułem B-Sieged w exclusivach są karty bohaterów do Zombicide Black Plaque można oblookać i przekonać się, że Z:BP to będzie zupełnie inna gra od poprzedniczek
https://www.kickstarter.com/projects/co ... f=category
Dodaje link do kampanii kickstartera z tytułem B-Sieged w exclusivach są karty bohaterów do Zombicide Black Plaque można oblookać i przekonać się, że Z:BP to będzie zupełnie inna gra od poprzedniczek
https://www.kickstarter.com/projects/co ... f=category
Re: Zombicide: Black Plague
TUTAJ trochę szczegółów o grze i zdjęcia nowych figurek.
W skrócie:
1. Wszystkie figurki będą w szarym plastiku
2. Plansze mają być bardziej pozawijane, z mnóstwem zaułków i budynków. Pojawią się tajne przejścia między odległymi miejscami planszy
3. Bohaterowie mają być bardziej wytrzymali i mają mieć wbudowany pancerz (3hp + rzut ochronny)
4. Pojawią się Nekromanci, którzy działają jak chodzące Spawn pointy
5. Pojawią się kusze, miecze, topory i czary. Bronią ręczną można otwierać drzwi a broń strzelecka nie trafia najpierw bohaterów
6. Nie ma mołotowa i ogólnie jest mniej broni, które zadają więcej niż jedno obrażenie po trafieniu, więc abominacje mają być bardzo groźne
W skrócie:
1. Wszystkie figurki będą w szarym plastiku
2. Plansze mają być bardziej pozawijane, z mnóstwem zaułków i budynków. Pojawią się tajne przejścia między odległymi miejscami planszy
3. Bohaterowie mają być bardziej wytrzymali i mają mieć wbudowany pancerz (3hp + rzut ochronny)
4. Pojawią się Nekromanci, którzy działają jak chodzące Spawn pointy
5. Pojawią się kusze, miecze, topory i czary. Bronią ręczną można otwierać drzwi a broń strzelecka nie trafia najpierw bohaterów
6. Nie ma mołotowa i ogólnie jest mniej broni, które zadają więcej niż jedno obrażenie po trafieniu, więc abominacje mają być bardzo groźne
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1299 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
Re: Zombicide: Black Plague
Ominąłem 2 i 3 sezon ale tutaj chyba sobie nie odmówię. Wciąż nie ma dokładnej daty startu kampanii?
Re: Zombicide: Black Plague
B-Sieged kończy się 19 Maja i wtedy pewnie powiedzą coś więcej. Ale wydaje mi się, że zrobią przynajmniej 1-2 tygodnie odpoczynku od KS, więc wypadałby sam koniec maja lub początek czerwca, zgodnie z zapowiedziami.vinnichi pisze:Ominąłem 2 i 3 sezon ale tutaj chyba sobie nie odmówię. Wciąż nie ma dokładnej daty startu kampanii?
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1299 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
- Gab
- Posty: 612
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 83 times
Re: Zombicide: Black Plague
Molotov może nie być potrzebny gdzieś czytałem że nasi bohaterowie będą posiadali potężne czary i możliwe będzie nawet przywołanie smoka który będzie siał zniszczenie. Nic tylko czekać na konkrety. Ja ogólnie czekam na grę z niecierpliwością ale mam cichą nadzieję, że tym razem oszczędzą nam 10 sezonów i zrobią jedno porządne wydanie inaczej mój portfel się do mnie nie odezwie przez długi czasIesthir pisze:TUTAJ trochę szczegółów o grze i zdjęcia nowych figurek.
W skrócie:
1. Wszystkie figurki będą w szarym plastiku
2. Plansze mają być bardziej pozawijane, z mnóstwem zaułków i budynków. Pojawią się tajne przejścia między odległymi miejscami planszy
3. Bohaterowie mają być bardziej wytrzymali i mają mieć wbudowany pancerz (3hp + rzut ochronny)
4. Pojawią się Nekromanci, którzy działają jak chodzące Spawn pointy
5. Pojawią się kusze, miecze, topory i czary. Bronią ręczną można otwierać drzwi a broń strzelecka nie trafia najpierw bohaterów
6. Nie ma mołotowa i ogólnie jest mniej broni, które zadają więcej niż jedno obrażenie po trafieniu, więc abominacje mają być bardzo groźne
- Gab
- Posty: 612
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 83 times
Re: Zombicide: Black Plague
I jeszcze dodam tyle, że bardzo cieszę się iż twórcy zapożyczyli świetne mechaniki z innych tytułów. Np teleporty już świetnie działały w Arcadia Quest...ba wielu ludzi na nich opiera swoją taktykę. Mam nadzieję, że dorzucą jakiś fajnych bosów do ubicia i tryb kampanii wtedy wesprę ich nawet podwójnie
Re: Zombicide: Black Plague
Gdzie ty to wszystko czytałeś?Gab pisze: Molotov może nie być potrzebny gdzieś czytałem że nasi bohaterowie będą posiadali potężne czary i możliwe będzie nawet przywołanie smoka który będzie siał zniszczenie. Nic tylko czekać na konkrety. Ja ogólnie czekam na grę z niecierpliwością ale mam cichą nadzieję, że tym razem oszczędzą nam 10 sezonów i zrobią jedno porządne wydanie inaczej mój portfel się do mnie nie odezwie przez długi czas
I jeszcze dodam tyle, że bardzo cieszę się iż twórcy zapożyczyli świetne mechaniki z innych tytułów. Np teleporty już świetnie działały w Arcadia Quest...ba wielu ludzi na nich opiera swoją taktykę. Mam nadzieję, że dorzucą jakiś fajnych bosów do ubicia i tryb kampanii wtedy wesprę ich nawet podwójnie
Co do sezonów to na KS na pewno będzie podstawka + dodatek. A kolejne części obawiam się, że są nieuchronne.
Potężne czary kłócą się trochę z artykułem, który przytoczyłem, gdzie pisze, że będzie mniej broni/czarów które zadają więcej niż jedną ranę na raz.
Jeśli chodzi o przenoszenie się między różnymi miejscami na mapie, to nie będą teleporty, tylko tajne przejścia. I może być też tak że prowadzą do pokoju w którym jest pełno zombie, więc też niosą ze sobą ryzyko.
- bubu
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Zombicide: Black Plague
Przydałby się jakiś porządny rozwój postaci.
Marzyłoby mi się drzewko rozwoju- żeby to czy mogę mieć daną zdolność np. na czerwonym stopniu zagrożenia zależało od tego co wybrałem wcześniej.
Marzyłoby mi się drzewko rozwoju- żeby to czy mogę mieć daną zdolność np. na czerwonym stopniu zagrożenia zależało od tego co wybrałem wcześniej.
- Gab
- Posty: 612
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 83 times
Re: Zombicide: Black Plague
Sporo czytam na BGG i forum gdzie rozmaici ludzie wypowiadają się na ten temat, nikt tego póki co nie potwierdził. Zresztą chyba nawet twórcy do końca sami jeszcze nie wiedzą co nam zaprezentują na KS. Odnoszę wrażenie, że często ich projekty rozwijają się wraz ze wzrostem popularności na KS, co nie jest dla mnie fajne bo lubię wiedzieć od razu co za ile dostanę a np. sytuacja z B-Sieged gdzie kolejne bonusy są odsłaniane dopiero gdy cena osiągnie poprzedni szczebel jest wkurzające. To samo z płatnymi dodatkami do tej gry na początku nie było nic, później 1,2,3,a teraz mamy 4. Trochę odszedłem od tematu ale reasumując wolę aby KS wystartował później ale aby cała koncepcja była od razu dostępna.
Re: Zombicide: Black Plague
Czyli ploty. Myślałem, że może przegapiłem jakieś oficjalne informacje.Gab pisze:Sporo czytam na BGG i forum gdzie rozmaici ludzie wypowiadają się na ten temat, nikt tego póki co nie potwierdził. Zresztą chyba nawet twórcy do końca sami jeszcze nie wiedzą co nam zaprezentują na KS.
Taka jest specyfika KS. Brak informacji "co dalej" który Ci przeszkadza, jest zamierzoną polityką. Dzięki temu ludzie ekscytują się tym co jest/będzie za chwilę, nakręcają się, namawiają znajomych i kampania się kręci. Jak zwalnia, to rzuca się kilka celi do przodu i koło się zamyka. Poza tym, ponieważ na kampanię zawsze duży wpływ ma społeczność, trudno jest rzucić od razu wszystko i powiedzieć: Macie, płaćcie. Najlepszy przykład jest właśnie z B-Sieged. Avatar miał być płatnym dodatkiem, ale ludzie jojczyli i wszedł jako cel. Podobnie z płatnymi dodatkami. Jak kampania idzie super, to ich się nie pokazuje, bo może wejdą jako cele dodatkowe. A jak kampania zwalnia, to się dorzuca jeden czy dwa, żeby przyspieszyła.Odnoszę wrażenie, że często ich projekty rozwijają się wraz ze wzrostem popularności na KS, co nie jest dla mnie fajne bo lubię wiedzieć od razu co za ile dostanę a np. sytuacja z B-Sieged gdzie kolejne bonusy są odsłaniane dopiero gdy cena osiągnie poprzedni szczebel jest wkurzające. To samo z płatnymi dodatkami do tej gry na początku nie było nic, później 1,2,3,a teraz mamy 4. Trochę odszedłem od tematu ale reasumując wolę aby KS wystartował później ale aby cała koncepcja była od razu dostępna.
Więc nie licz na to, że wszystko będzie od razu jawne, bo praktyka pokazuje, że tak po prostu nie będzie. CMON ma już pewnie dawno kampanię rozplanowaną, wiedzą co będzie celem, co będzie dodatkiem a co może być albo tym albo tym. Jedyne co może wejść, czego nie mają to coś o co ludzie będą najmocniej jojczyć w komentarzach np. tryb kampanii, jeśli takiego nie ma w pudełku.
- Gab
- Posty: 612
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 83 times
Re: Zombicide: Black Plague
Oj powiem szczerze, że nie wiem ilu ludzi zatrudniają, ale robią genialne gry co nie zmienia faktu iż powątpiewam, że logistycznie tak dobrze wyglądają. Z filmów prezentowanych w necie i wywiadów prezentują się bardzo swobodnie i wyluzowanie, stąd myślę że dużo akcji robią na tzw. spontan.
Jeśli chodzi o odsłanianie całego targetu danego KS wydawało mi się że przy poprzednich Zombicide wszystko było jasne od początku ale mogę się mylić, ponieważ zawsze zamówienie szło 3-4 dni przed zakończeniem zbiórki.
Jeśli chodzi o odsłanianie całego targetu danego KS wydawało mi się że przy poprzednich Zombicide wszystko było jasne od początku ale mogę się mylić, ponieważ zawsze zamówienie szło 3-4 dni przed zakończeniem zbiórki.
Re: Zombicide: Black Plague
CMON ma kilka osobnych zespołów, każdy zespół odpowiada za osobny projekt. Można domyślać się, że tych zespołów jest koło 4 (przynajmniej po 1 na każdy ostatni KS: Rum and Bones, Blood Rage, B-Sieged, Zombicide), więc nie jest to taka mała firma Z tego co wiem, ich najnowsze problemy związane z Sezonem 3 Zombicide wynikały nie tyle z braku pracowników co z braku powierzchni magazynowej.
Co do spontanu, to obstawiam, że są bardzo od tego dalecy. Ich gry w 90% mają figurki i określoną datę wydania. Figurki niosą ze sobą nie tylko konieczność zamówienia samych rzeźb, ale też zrobienia form, całego cyklu potwierdzania itd. To oczywiście niesie ze sobą koszt finansowy i czasowy.
Dodanie nowej figurki, której nie przewidzieli wcześniej wymaga: Dodania nowej grafiki, stworzenia i przetestowania nowej postaci/mechaniki, zamówienie nowej figurki, stworzenie nowej formy... generalnie dużo czasu i pieniędzy.
To oznacza, że owszem, mogą spontanicznie dorzucić 1-2 figurki do projektu (np. Fenris z Blood Rage), ale zdecydowaną większość muszą mieć gotową i przetestowaną, żeby wyrobić się w czasie i budżecie. Inna sprawa, że kolejność ujawniania celi, co jest dodatkiem a co celem itd. jest bardziej spontaniczne i zależy od tego jak idzie kampania.
Generalnie, spodziewałbym się, że kampania będzie podobna do poprzednich kampanii Zombicide.
Co do spontanu, to obstawiam, że są bardzo od tego dalecy. Ich gry w 90% mają figurki i określoną datę wydania. Figurki niosą ze sobą nie tylko konieczność zamówienia samych rzeźb, ale też zrobienia form, całego cyklu potwierdzania itd. To oczywiście niesie ze sobą koszt finansowy i czasowy.
Dodanie nowej figurki, której nie przewidzieli wcześniej wymaga: Dodania nowej grafiki, stworzenia i przetestowania nowej postaci/mechaniki, zamówienie nowej figurki, stworzenie nowej formy... generalnie dużo czasu i pieniędzy.
To oznacza, że owszem, mogą spontanicznie dorzucić 1-2 figurki do projektu (np. Fenris z Blood Rage), ale zdecydowaną większość muszą mieć gotową i przetestowaną, żeby wyrobić się w czasie i budżecie. Inna sprawa, że kolejność ujawniania celi, co jest dodatkiem a co celem itd. jest bardziej spontaniczne i zależy od tego jak idzie kampania.
Generalnie, spodziewałbym się, że kampania będzie podobna do poprzednich kampanii Zombicide.
- Gab
- Posty: 612
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 83 times
Re: Zombicide: Black Plague
No właśnie wg mnie jednym z czynników potwierdzających to, że wiele rzeczy robią na spontanie są dodatkowe figurki zauważ np bohaterów z zombicide 1 dodawanych jako exclusive mają 2x lepsze statsy, przez co gra się nimi znacznie łatwiej to samo mogę powiedzieć o np Arcadii Quest gdzie ewidentnie widać, że czas nie był ich sprzymierzeńcem i zwyczajnie go zabrakło przy ogrywaniu danej postaci. Można wywalić argument , że specjalnie tworzą mocniejsze postacie zachęcając do ich zakupu tylko kurcze co to ma oznaczać że po kupieniu pełnego wydania część postaci idzie w kąt bo są za słabe? Wierzyć się nie chce (chociaż w zombicide tak właśnie niestety jest).