The Gallerist (Vital Lacerda)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
buhaj
Posty: 1043
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 857 times
Been thanked: 511 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: buhaj »

Ale TO jest dobre!
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Dobre? A kiedy po polsku?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: RunMan »

W sumie to niczego już nie można być pewnym przy wyrokowaniu co zostanie wydane, a co nie...
ale Gallerista po polsku to raczej nie będzie :P
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: detrytusek »

Zgadzam się - nie będzie ale po primo gra jest niezależna językowo, a po drugie primo polska instrukcja wisi na bgg.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Atopos
Posty: 100
Rejestracja: 20 mar 2016, 15:18
Has thanked: 23 times
Been thanked: 12 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: Atopos »

Takie pytanie do grających. Próbował ktoś z Was grać bez kick-out actions? Moi współgracze narzekają, że gra się ciągnie i ta akcja im miesza. Swoją drogą ten mechanizm mnie trochę kupił jak decydowałem się na zakup tej gry :D Macie jakiś pomysł jak skrócić czas trwania?
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4718
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: BartP »

Zagrać w inną grę.
Awatar użytkownika
dexete
Posty: 357
Rejestracja: 28 sty 2016, 21:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: dexete »

Atopos pisze:Takie pytanie do grających. Próbował ktoś z Was grać bez kick-out actions?
Moim zdaniem to najsłabszy element tej świetnej gry. Na 4 osoby jest to prawdziwy koszmar bo cały czas ktoś jest wykopywany. Powoduje to chaos i downtime. Nagle ktoś się dowiaduje, że może wykonać akcję i zaczyna analizować czy warto a jak skończy to zastanawiamy się czyj właściwie jest ruch.
Grałem w The Gallerist około 20 razy, z czego ostatnie 8 razy w ten sposób, że:
1) wykopywany gracz może nadal, z racji bycia wykopanym, wydać bilet albo skorzystać asystentem z bonusu na karcie,
2) dodatkową korzyścią z bycia wykopanym jest, nadal, możliwość skorzystania ponownie z tego samego pola akcji w swojej normalnej turze,
3) wykopywany gracz nie może (tu zmiana do oryginalnej wersji), za punkty reputacji, wykonać dodatkowej akcji.
Po pierwszej grze w tak zmodyfikowanym wariancie nie usiadłbym już ponownie do tej gry na normalnych zasadach. Wydanie biletu czy przesunięcie asystenta jest prostszą decyzją niż wykonanie normalnej akcji dlatego dzięki tym zmianom gra jest płynniejsza i toczy się w szybszym tempie. Polecam spróbować.
buhaj
Posty: 1043
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 857 times
Been thanked: 511 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: buhaj »

Dla mnie akcja wykopu to świetny pomysł i integralny element tej gry. Nie wyobrażam sobie gry bez wykopu. Uważam, że dodaje on głębi w konstruowaniu strategii (wydać wpływ czy nie, gdzie zostawić asystenta, czy mieć ich więcej, itd.). Przecież żeby się nie mylic kto gra po wykopie wystarczy zobaczyć kto wykopał. Jak dla mnie ta gra nie ma słabych stron.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: detrytusek »

buhaj pisze:Dla mnie akcja wykopu to świetny pomysł i integralny element tej gry. Nie wyobrażam sobie gry bez wykopu. Uważam, że dodaje on głębi w konstruowaniu strategii (wydać wpływ czy nie, gdzie zostawić asystenta, czy mieć ich więcej, itd.). Przecież żeby się nie mylic kto gra po wykopie wystarczy zobaczyć kto wykopał. Jak dla mnie ta gra nie ma słabych stron.
+1.
Jak można masakrować tak integralny element gry? Jak komuś przeszkadzają kick-outy to faktycznie powinien poszukać sobie innej gry.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4031
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: AkitaInu »

detrytusek pisze:
buhaj pisze:Dla mnie akcja wykopu to świetny pomysł i integralny element tej gry. Nie wyobrażam sobie gry bez wykopu. Uważam, że dodaje on głębi w konstruowaniu strategii (wydać wpływ czy nie, gdzie zostawić asystenta, czy mieć ich więcej, itd.). Przecież żeby się nie mylic kto gra po wykopie wystarczy zobaczyć kto wykopał. Jak dla mnie ta gra nie ma słabych stron.
+1.
Jak można masakrować tak integralny element gry? Jak komuś przeszkadzają kick-outy to faktycznie powinien poszukać sobie innej gry.
+1, jestem za, choć czasami miesza ;)

Ale ale, jak dochodzi do kick outa to powinniśmy być przygotowani na niego. Jak ktoś dopiero w momencie kickouta myśli co zrobić to nie dziwie się że jest downtime :)
Awatar użytkownika
hutriel
Posty: 1221
Rejestracja: 11 maja 2012, 07:13
Lokalizacja: Legionowo
Has thanked: 1 time
Been thanked: 28 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: hutriel »

I +1 ode mnie.

Zrezygnowanie z kick-outów spowoduje dodatkowo, że więcej asystentów zużyjemy na licytację dzieła czy zdobywanie kafli reputacji (bo zostawienie ich w lokacjach nie będzie już tak opłacalne).

Faktycznie ten mechanizm powoduje wydłużenie rozgrywki, ale wydaje mi się że modyfikowanie tego to zbyt daleko idąca zmiana.

inna sprawa, że gramy w Gallerista głównie w dwie osoby, więc może dlatego nie przeszkadza nam to tak bardzo.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3349
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 1997 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: Ardel12 »

hutriel pisze:I +1 ode mnie.

Zrezygnowanie z kick-outów spowoduje dodatkowo, że więcej asystentów zużyjemy na licytację dzieła czy zdobywanie kafli reputacji (bo zostawienie ich w lokacjach nie będzie już tak opłacalne).

Faktycznie ten mechanizm powoduje wydłużenie rozgrywki, ale wydaje mi się że modyfikowanie tego to zbyt daleko idąca zmiana.

inna sprawa, że gramy w Gallerista głównie w dwie osoby, więc może dlatego nie przeszkadza nam to tak bardzo.
Podobnie dla mnie, bez Kick-out gra wiele traciłaby ze swych taktycznych możliwości. Gram tylko na dwie osoby, więc też nie odczułem tego problemu, ale nie wyobrażam sobie grania bez niego.

Zawsze można używać znacznika pierwszego gracza do wskazywania kogo tura się właśnie toczy. Dodatkowo na jedną turę jest max 1 kick-out, więc nie wiem gdzie tu problem ze śledzeniem kogo tura ma teraz nastąpić (przy 2 graczach się zdarza, ale to przez granie naprzemienne).
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 195 times
Kontakt:

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: orzeh »

Lacerda we wszystkich swoich grach ma jakiegoś twista z worker placementem, to jego znak rozpoznawczy (nie widziałem Lisboa).
Awatar użytkownika
Atopos
Posty: 100
Rejestracja: 20 mar 2016, 15:18
Has thanked: 23 times
Been thanked: 12 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: Atopos »

Żeby było jasne: ja również jestem mocno zadowolony z tego mechanizmu, jest bardzo fajny. Mam stałą czteroosobową ekipę do grania, której Gallerist się podobał ale narzekają na tę akcję. Rozumiem argumenty żeby znaleźć inną grę. Super. Szkoda jednak że mam tę grę kupioną i chciałbym móc od czasu w nią zagrać w partię :D
Pomysł @dexete wydaje się całkiem sensowny i może dzięki niemu namówię ludzi na powrót do tytułu ^^
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: michal2014 »

orzeh pisze:Lacerda we wszystkich swoich grach ma jakiegoś twista z worker placementem, to jego znak rozpoznawczy (nie widziałem Lisboa).
W lisboa też jest podobny twist.
Zbierasz w trakcie gry żetony królewskich łask.

Możesz ich użyć w turze innego gracza podczas jego odwiedzin szlachcica,
aby również wykonać(trochę okrojoną) tą akcje.
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: detrytusek »

michal2014 pisze:
orzeh pisze:Lacerda we wszystkich swoich grach ma jakiegoś twista z worker placementem, to jego znak rozpoznawczy (nie widziałem Lisboa).
W lisboa też jest podobny twist.
Zbierasz w trakcie gry żetony królewskich łask.

Możesz ich użyć w turze innego gracza podczas jego odwiedzin szlachcica,
aby również wykonać(trochę okrojoną) tą akcje.
L. bardzo dużo czerpie z G. to tylko jeden z elementów.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: bartekb8 »

Trafiłem na tą grę kilka dni temu. Wygląda obłędnie, te meeple, estetyka, temat...Wszystko jest na miejscu. Mechanika też ciekawa i mająca sens. Tylko cena każe się zastanowić. 330 zł to jednak sporo
Awatar użytkownika
Moniczka.s
Posty: 549
Rejestracja: 18 lut 2010, 20:06
Lokalizacja: Ostrowiec Św.\Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: Moniczka.s »

bartekb8 pisze:Trafiłem na tą grę kilka dni temu. Wygląda obłędnie, te meeple, estetyka, temat...Wszystko jest na miejscu. Mechanika też ciekawa i mająca sens. Tylko cena każe się zastanowić. 330 zł to jednak sporo
Warto! Moja ulubiona gra Lacerdy. Jeśli miałbyś wybrać tylko jedną, to powinien to być Galerist.
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: bartekb8 »

W inne gry Lacerdy nie grałem, ale ja też myślę że Gallerist w tym względzie będzie najlepszym wyborem :)
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3644
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 118 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: gafik »

W końcu zagrałem!
Zaraz idę dać 10. na BGG! (wiem, że po pierwszym razie, ale grałem we wszystkie wcześniejsze gry Vitala kilkanaście razy i wiem co mówię!)
Granie w tę grę daje radość :D
Jak na Lacerdę to Gallerist ma wyjątkowo mało zasad i w gruncie rzeczy nie ma wyjątków!

Cudowne w "Galerzyście" jest to, ten worker placement ma tylko 4 pola, na których można "placować" swojego piona i wykonać 1 z 2 akcji. W sumie tylko tyle, ale i aż tyle, bo wszystkie działania można pięknie zazębić, a obserwując poczynania przeciwników można jeszcze mocniej "wyrzeźbić"...!
We czwórkę zeszło nam 2,5h + 0,5h tłumaczenia (3 osoby po raz pierwszy w Galerista i tłumacz po kilku razach). Punktacja: 155, 142, 108, 68.


Karta pomocy jest zrobiona super, a genialne jest to że przy opisie każdego "surowca" jest wylistowane do czego można go wykorzystać, a obok jest moja ulubiona sekcja "jak go zdobyć". Mi to bardzo ułatwiało grę (chociaż wydaje mi się, ze brakowało kilku informacji - np. przy opisie "jak zdobyć kasę" lub "sławę" brakowało dopisku, że można jeszcze wydać "wpływ" dla extra zastrzyku tych "surowców" (ogólnie to jest, ale akurat w tym miejscu mi go zabrakło) - o tym często zapominałem, a przeciwnik dobrze tym operował i mimo, że początkowo wydawało się, że w jego galerii zamieszkali żule to ostatecznie prawie doginił lidera).

No i ten klimat w tym suchym jak p...ieprz mieście - np. jak sprzedajesz dzieło w swojej galerii to jeden z meepli z niej wychodzi (z dziełem) i idzie na Plaza, żeby się pochwalić wszystkim... ;) Naprawdę można sobie scenariusz stworzyć. Jedynie scenografia jest taka sobie. Technicznie od strony graficznej jest idealna, ale brakuje polotu. Mistrzem do naśladowania jest tu CO2. Nie zmienia to faktu, że Galernik tarza po żwirze!

Eh, Lacerda jest geniuszem.
Za tydzień powtórka.
Jeszcze ze 2 razy i jedziemy do Lizbony, potem powrót do Japonii (Kanban), Portugalii (Vinhos) i CO2 :mrgreen:
Piździernik ogłaszam miesącem Lacerdy! :D
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4077
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: brazylianwisnia »

4 pola akcji w Gallerist to rzeczywiście genialne że dają tyle kombinowania ale co powiedziec o Lizbonie? Tam tylko zagrywasz kartę lub discardujesz kartę..Banalny wybór :-D

Jak tu Lacerdy - prosty wybór uruchamia cała machinerie połączonych ruchów. Dlatego jego gry są takie dobre.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

detrytusek pisze: 21 sie 2017, 17:59 Zgadzam się - nie będzie ale po primo gra jest niezależna językowo, a po drugie primo polska instrukcja wisi na bgg.
A czy podpowiadajki też są w PL?
i-szop świeci pustkami :(
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: detrytusek »

Nie są ale wszystko co masz w podpowiadajkach masz też w instrukcji, która jest PL.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 81 times
Been thanked: 12 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: adikom5777 »

Gra jest dostępna od ręki w Planszostrefie:
https://www.planszostrefa.pl/pl/p/The-Gallerist/5115
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: The Gallerist (Vital Lacerda)

Post autor: kmd7 »

Dr. Nikczemniuk pisze: 12 paź 2018, 09:39
detrytusek pisze: 21 sie 2017, 17:59 Zgadzam się - nie będzie ale po primo gra jest niezależna językowo, a po drugie primo polska instrukcja wisi na bgg.
A czy podpowiadajki też są w PL?
i-szop świeci pustkami :(
Co do podpowiadajek w PL, to zrobiłem sobie na własny użytek, chyba gdzieś będę miał je jeszcze w formacie elektronicznym. Chociaż w zasadzie obecnie z nich nie korzystam, bo Gallerist ma jednak dość proste, spójne i logiczne zasady, tworzące świetną, mózgożerną grę. Dla mnie to jedna z najlepszych gier, w jakie do tej pory zagrałem.
ODPOWIEDZ