T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
sadza
Posty: 33
Rejestracja: 15 wrz 2008, 17:33
Has thanked: 6 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: sadza »

Świetnie krecilapka :) super inicjatywa, żeby udostępnić to tłumaczenie dla ludu :). Wiele osób będzie mogło poznać tą wybitnie innowacyjną grę . Sam tłumaczyć nie mogę bo nie chcę sobie psuć zabawy a znajomi ni w ząb angielskiego. Poza tym widzę ładnie technicznie to tłumaczenie wykonałeś nawet krój pisma ten sam co w orginale itp. na tych samych tłach. Dobra robota. Mam pytanie kiedy można się spodziewać tych 9 arkuszy do druku ?
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 965
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 187 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: krecilapka »

Zapomniałem, przepraszam :oops:

Jak zwykle przypominam by jak najmniej patrzeć na karty przed grą, bo to może psuć zabawę itd.

Jeśli chcesz w time stories grać, to im wiesz mniej o każdym scenariuszu tym lepiej.

https://app.box.com/s/w48ojr3t0zzw5dxaylamgnbg55yc10vt

Na ostatnim arkuszu wrzuciłem wyrywkowo jeszcze raz niektóre karty bo było miejsce. Więc niektóre się dublują. Nie robiłem wycinek między kartami oraz spadów ponieważ i tak ciąłem to sam ręcznie. Jeśli to miałoby być cięte gilotyną maszynową wypadałoby jednak to poprawić bo będą kląć - przestrzegam ;).

Z praktycznej strony to też lepiej przyciąć karty na milimetr-dwa węższe - duuużo łatwiej się wsuwa w koszulki. Ale o tym się przekonałem niestety po wydrukowaniu.
Marcy Case składam o milimetr węższe niż oryginalna karta już z założenia.
Carmash
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Carmash »

krecilapka pisze:Zapomniałem, przepraszam :oops:

Jak zwykle przypominam by jak najmniej patrzeć na karty przed grą, bo to może psuć zabawę itd.

Jeśli chcesz w time stories grać, to im wiesz mniej o każdym scenariuszu tym lepiej.

https://app.box.com/s/w48ojr3t0zzw5dxaylamgnbg55yc10vt

Na ostatnim arkuszu wrzuciłem wyrywkowo jeszcze raz niektóre karty bo było miejsce. Więc niektóre się dublują. Nie robiłem wycinek między kartami oraz spadów ponieważ i tak ciąłem to sam ręcznie. Jeśli to miałoby być cięte gilotyną maszynową wypadałoby jednak to poprawić bo będą kląć - przestrzegam ;).

Z praktycznej strony to też lepiej przyciąć karty na milimetr-dwa węższe - duuużo łatwiej się wsuwa w koszulki. Ale o tym się przekonałem niestety po wydrukowaniu.
Marcy Case składam o milimetr węższe niż oryginalna karta już z założenia.

Rozumiem, że do druku najlepiej wykorzystać plik w powyższego linku, tak? Mam to szczęście (czy aby na pewno?), że moja druga połówka ni w ząb nie może przetrawić gier planszowych, stąd to ona będzie odpowiedzialna za dołożenie do koszulek powyższych wydruków :)

Świetna robota. Naprawdę wielkie uznanie za wkład i chęci :)
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 965
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 187 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: krecilapka »

Powyższy link to są karty poukładane na arkuszach SRA3. Na takiej wielkości przeważnie drukują w profesjonalnych drukarniach cyfrowych. Ja to oddałem do drukarni, później sam pociąłem i powkładałem w karty.
Pliki są jakoś tak w 120 ppi zrobione, ponieważ na dobrych cyfrach większa rozdziałka i tak nie robi jakości. Chociaż na pewno się znajdzie ktoś twierdzący, że powinno być 300 ;). Uważam, że dla tych grafik tyle starczy, a teksty są wektorowe, więc i tak zachowają czytelność. Mnie z nich wydrukowali na maszynie Xerox Docu Color ileś tam, papier był użyty, powlekany do druku fotograficznego, na moje oko nie więcej niż 200g. Tak między 150-200 i chyba raczej 150. Ale nie jestem specjalistą, mi ten papier polecili sami. Nie polecam brać grubego np. 300g ponieważ to pogrubia talię, a nie ma znaczenia dla jakości. I tak w koszulce będzie oryginalna karta! Więc tłumaczenie może być na cieniutkim papierze. Byle nie jakimś offseciaku, bo to już ładne na pewno nie będzie. Scenariusz Asylum składający się z samych kart zajmował niepełną jedną komorę w wyprasce. No a zakoszulkowany zajmuje już dwie pełniuśkie!

Luźna dygresja na marginesie
Tak w ogóle, to myślę, że taki Asmodee / Space Cowboys wydając Time Stories mógłby zakombinować z otworzeniem się na szerszą publikę niż tylko anglojęzyczną. Grający potwierdzą, że zależność językowa tej gry może nie masakryczna ale jest spora. Wiadomo, że na rynek niemiecki nie da się wbić bez lokalizowanej wersji więc im zlokalizowali. Kumam, że druk kart w wielu językach mógłby być średnio opłacalny. Ale nie zabiłoby ich finansowo by wypuścić nawet darmową apkę na jakiegoś Androida, gdzie każdy mógłby mieć przetłumaczone obrazy z frontem kart. Jasne, że to nie to samo, co fizyczne karty ale klimat od tego by chyba nie legł w gruzach. Mogłoby to napędzić trochę sprzedaż. W końcu bez kupna gry i posiadania oryginalnych kart, z widokiem panoram tyłów to co na takiej apce i tak byłoby niegrywalne. Sprytny, łatwy w obsłudze interface zrobić tylko i heja. Można pchać języki dowolne: od mandaryńskiego, rosyjskiego aż po polski ;). Tak jak w innych planszówkach niekoniecznie, tak przy tym tytule sądzę, że to mogłoby zaskoczyć.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: rattkin »

Ach, te szalone pomysły internautów... "napędzić sprzedaż"? Ta gra sprzedaje sie zapewne jak ciepłe buły. Polski rynek jest za mały w stosunku do angielskiego by w ogole sie nim przejmować. Szersza publika od anglojęzycznej? Tylko Chiny. A tłumaczenia takiej gry kosztują. Abstrahując juz od faktu ze granie w taka grę z szukaniem "tyłów" w telefonie to straszliwy absurd, ktory byłby tym czym obecnie interfejs telefonów z Androidem, czyli wszystkim tylko nie łatwym w obsłudze.
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 768
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 23 times

T.I.M.E Stories

Post autor: sowacz »

rattkin pisze:Abstrahując juz od faktu ze granie w taka grę z szukaniem "tyłów" w telefonie to straszliwy absurd, ktory byłby tym czym obecnie interfejs telefonów z Androidem, czyli wszystkim tylko nie łatwym w obsłudze.
Ale taka aplikacja nie mogłaby w zupełności zastąpić fizycznej gry i jej dodatków. TIME Stories i tak by się na stole rozkładało i jak gracze przesunęliby pionki na pożądane karty lokacji to w aplikacji wpisaliby po prostu współrzędne karty, np. "Dormitory" (wybór lokacji z rozwijanej listy) i literę np. B. Nie trzeba wtedy "szukać tyłów" jak w normalnej talii.
Kłopotem byłyby tylko karty nierozróżnialne przez rewers.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 965
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 187 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: krecilapka »

Każda karta ma niepowtarzalny kolejny nr. Wystarczyłoby podawać nr karty i masz tłumaczenie.
Ale tak naprawdę to nie do końca tak zaskoczy. W asylum na przykład MUSISZ grać albo w wersję pl nie oglądając angielskiej albo angielską. Niektóre zagadki są grą słowa więc samo tłumaczenie bez oglądania obrazów to byłoby za mało.
Tym niemniej na tę chwilę można sobie być może darować te dywagacje bo jednak portal przymierza się do spolszczenia :)

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Carmash
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Carmash »

To Rebel przymierza się do lokalizacji tej gry :)
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 965
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 187 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: krecilapka »

No to przepraszam obie firmy za pomyłkę. Faktycznie jest jak jak pisze carmash.
Co nie zmienia faktu, że zabrzmiało to optymistycznie. Nie ma po co się bawić z domorosłym spalszczaniem ;).
Awatar użytkownika
floyd
Posty: 128
Rejestracja: 10 paź 2014, 16:47
Lokalizacja: Londyn/Inowrocław
Has thanked: 34 times
Been thanked: 13 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: floyd »

krecilapka pisze:Nie ma po co się bawić z domorosłym spalszczaniem ;).
Poczekajmy na ostateczne stanowisko Rebela :wink:
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Tony23 »

W polskiej fanowskiej instrukcji jest blad, str 12- ostatnie wyjasnienie odnosnie testow.
Kolejnosc graczy jest zmienna (a nie niezmienna jak jest w pl instrukcji), dlatego mozna wybierac ktora postac rzuca koscmi jako pierwsza i rozstrzyga efekt, kto drugi etc
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 965
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 187 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: krecilapka »

No faktycznie :oops:
Dzięki.
W wersji 1.1 już to mam poprawione, ale pracę zarzuciłem w związku z planowanym wyjściem wersji pl póki co ;). W sumie to jeszcze może teraz tę instrukcję zupgreadowaną do najnowszej wersji wrzucę.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1800 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Gambit »

Smoki skończone. Kapitalna przygoda. Jeszcze bardziej czekam na kolejną.

Spoiler po Smokach
Spoiler:
Carmash
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Carmash »

Pozostaje czekać na jakieś wieści z obozu Rebela. Już prawie dobywałem edycję angielską, ale ze względu na jedną osobę wolę poczekać na ewentualną rodzimą wersję językową. Nie mogę się doczekać! :D

Gambit, rozumiem, że po Under the Mask sięgasz zaraz po premierze? :)
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1800 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Gambit »

Carmash pisze:Gambit, rozumiem, że po Under the Mask sięgasz zaraz po premierze? :)
Taki jest plan :)
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1521
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 277 times
Been thanked: 171 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: mikeyoski »

Mam takie pytanie do tych, którzy już grali. Czy na pewno jest to jednorazowa zabawa? Każdy z nas ma takie filmy, które oglądał po 10 razy, podobnie z książkami. Wiemy dokładnie wszystko, co i kiedy się wydarzy, a jednak po raz kolejny sięgamy i jeszcze sięgniemy. Czy z tą grą może być podobnie, czy niekoniecznie?

Tapnięte z mojego T800
Porchpeople
Posty: 302
Rejestracja: 28 sty 2015, 12:17
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 17 times
Been thanked: 3 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Porchpeople »

mikeyoski pisze:Mam takie pytanie do tych, którzy już grali. Czy na pewno jest to jednorazowa zabawa? Każdy z nas ma takie filmy, które oglądał po 10 razy, podobnie z książkami. Wiemy dokładnie wszystko, co i kiedy się wydarzy, a jednak po raz kolejny sięgamy i jeszcze sięgniemy. Czy z tą grą może być podobnie, czy niekoniecznie?
Hmmm...może to jest kwestia subiektywna- dla mnie drugi raz za jakiś czas może.. ale 10 razy na pewno nie. Jednak tu jest trochę inaczej niż w filmie- ekscytację sprawia samo odkrywanie "co się stanie kiedy zrobię A lub B", badanie alternatywnych rozwiązań, rozwiązywanie łamigłówek. A kiedy znamy i pamiętamy te rzeczy- to nie ma już ekscytacji. Kiedy znamy rozwiązanie zagadki, to nie będziemy już nigdy mieli frajdy z jej rozwiązywania. Można może czerpać radość z samej historii- ale tu tak naprawdę inaczej niż w filmach tworzy się ona w głowach graczy główkujących nad jakimś problemem...ale tak jak piszę- pewnie to kwestia subiektywna...albo trzeba zagrać żeby zrozumieć ;)
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1521
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 277 times
Been thanked: 171 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: mikeyoski »

No dobra. Jestem fanem komputerowego Mass Effect oraz Dragon Age. Historie znam na pamięć. Spędziłem nad tym mnóstwo czasu i pewnie jeszcze nie raz i nie dwa wrócę do tych tytułów. Fakt faktem, to dość rozbudowane historie, zwłaszcza, że pewne rzeczy można rozwiązać na kilka sposobów. Rozumiem, że T.I.M.E Stories jest po prostu znacznie prostszą historyjką? :-)

Tapnięte z mojego T800
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: BartP »

Błahą. Pierwszy scenariusz miał tak pretekstową historię, że nie byłem w stanie zawiesić niewiary.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: donmakaron »

Asylum jest raczej jednorazowe - jest zamknięte i opiera się mocno na rozwiązywaniu zagadek - rozwiązanie do większości pamiętam do dziś, a grałem zaraz po premierze i mam ogólne kłopoty z pamięcią. Podobnie Marcy Case, które o ile dużo bardziej nastawione jest na akcję, to ostatecznie wszystko rozbija się o poszukiwania. Jeśli przejdziemy grę dobrze, to wiemy czego i gdzie szukać. Prophecy of Dragons można by zagrać ponownie, bo do finału prowadzi kilka ścieżek, dużo zależy od wyboru postaci, a całość ma całkiem niezły rozmach.

Porównanie z książkami i filmami się sprawdza, jeśli założymy, że większość frajdy z ich oglądania wiąże się ze zwrotami akcji i zaskakującą fabułą. Za drugim razem to już nie do końca to samo. Tak czy inaczej na bgg sporo ludzi opisywało swoje doświadczenie z kilkukrotnym przechodzeniem gry i wychodziło całkiem nieźle. Niektórzy po prostu zmieniali ekipę, inni próbowali wyśrubować wynik... co komu pasuje. Ale nie nastawiałbym się na wielokrotne przechodzenie tych scenariuszy.
olsszak
Posty: 1818
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: olsszak »

krecilapka pisze:Zapomniałem, przepraszam :oops:

Jak zwykle przypominam by jak najmniej patrzeć na karty przed grą, bo to może psuć zabawę itd.

Jeśli chcesz w time stories grać, to im wiesz mniej o każdym scenariuszu tym lepiej.

https://app.box.com/s/w48ojr3t0zzw5dxaylamgnbg55yc10vt

Na ostatnim arkuszu wrzuciłem wyrywkowo jeszcze raz niektóre karty bo było miejsce. Więc niektóre się dublują. Nie robiłem wycinek między kartami oraz spadów ponieważ i tak ciąłem to sam ręcznie. Jeśli to miałoby być cięte gilotyną maszynową wypadałoby jednak to poprawić bo będą kląć - przestrzegam ;).

Z praktycznej strony to też lepiej przyciąć karty na milimetr-dwa węższe - duuużo łatwiej się wsuwa w koszulki. Ale o tym się przekonałem niestety po wydrukowaniu.
Marcy Case składam o milimetr węższe niż oryginalna karta już z założenia.
Jestem po rozgrywce w podstawowy scenariusz i mam jedną uwagę do tłumaczenia karty z listem, bodajże numer 13. Tam nie jest "wszystko po lewej" tylko " to co pozostało".

Swoją drogą przednia zabawa przez 4h w 4 osoby, ale niestety raczej jednorazowa jak z kryminałem :(

Można ewentualnie bawić się w optymalizację wyniku, bo nasz był bardzo żałosny ;) Niemniej jednak było super :)
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 965
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 187 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: krecilapka »

Spoiler Asylum:
Spoiler:
A tak poza tym to jest najnowsza wersja podręcznika po polsku. Zupgreadowana do najnowszej opublikowanej wersji:

https://boardgamegeek.com/filepage/1268 ... version-10
Awatar użytkownika
prz22
Posty: 339
Rejestracja: 17 wrz 2012, 23:12
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: prz22 »

Czyżby Under The Mask szybciej niż mogło się wydawać?

Gdzieś w sklepach w Europie już niby preorder
http://www.boardgameshop.eu/t-i-m-e-sto ... -mask.html

A tutaj też info potwierdzające premierę wersji angielskiej natychmiast po francuskiej:
http://uk.trictrac.net/news/t-i-m-e-sto ... ur-pharaon

Do tego kilka nowych szczegółów o samym scenariuszu. .:)
Coraz mocniej wkręcam się w świat gier planszowych, ale od zawsze i na zawsze największą pasją pozostanie muzyka;)
Sekator
Posty: 523
Rejestracja: 12 lut 2015, 15:58
Been thanked: 1 time

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Sekator »

Release 26/02?

Coś tu jest nie tak :D

EDIT: A jednak, na tej 2 stronie ma być wydane na Cannes Game Festival, który właśnie się odbywa. A ja się spodziewałem tego za 2, 3 miesiące.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 965
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 187 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: krecilapka »

W tym tempie wydawniczym, to jest spora szansa, że wyjdzie wraz z polską wersją :)
ODPOWIEDZ