Gloomhaven (Isaac Childres)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Arek001
Posty: 247
Rejestracja: 21 lut 2016, 21:29
Lokalizacja: Oświęcim
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Arek001 »

Jeśli Gloomhaven wyjdzie po Polsku to ja kupię dla siebie kopię.
odmu
Posty: 118
Rejestracja: 23 wrz 2011, 22:18
Lokalizacja: Trzebnica
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: odmu »

Fojtu pisze: 26 sie 2018, 15:24 Trochę może nie do końca w aktualnie gorącym temacie spolszczenia, ale moje przemyślenia co mogłoby być lepsze w Gloomhaven po prawie skończeniu kampanii. Chodzi mi o mini fixy, nie jakieś ogromne zmiany.
Spoiler:
Spoiler:
Daetorian
Posty: 222
Rejestracja: 03 cze 2016, 09:08
Has thanked: 10 times
Been thanked: 12 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Daetorian »

Przez wspieraczki mogło by pójść z ceną poniżej 500 zł i insertem w dobrej cenie jako opcja.

W grupie mam jedną osobę, która średnio ang ogarnia ale to euro gracz i jemu tam nie zależy kim gra i w co byleby można było pokombinować :) Więc PL nie dla mnie ale wyobrażam sobie, że wiele osób na taką wersję czeka.

Choć Cthulhu's Wars z tego co pamiętam się nie ufundowało...
wajdzik83
Posty: 345
Rejestracja: 11 lis 2012, 07:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: wajdzik83 »

Daetorian pisze: 27 sie 2018, 09:43 Przez wspieraczki mogło by pójść z ceną poniżej 500 zł i insertem w dobrej cenie jako opcja.

W grupie mam jedną osobę, która średnio ang ogarnia ale to euro gracz i jemu tam nie zależy kim gra i w co byleby można było pokombinować :) Więc PL nie dla mnie ale wyobrażam sobie, że wiele osób na taką wersję czeka.

Choć Cthulhu's Wars z tego co pamiętam się nie ufundowało...
Cthulhu Wars to zupełnie inna półka i rodzaj gry. Miejsce na BGG też robi swoje ;)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1028 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RUNner »

Jak zostanie ogłoszone wydanie wersji polskiej, to zobaczycie ile Gloomhavenów trafi na rynek wtórny za śmieszne pieniądze :)
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
wajdzik83
Posty: 345
Rejestracja: 11 lis 2012, 07:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: wajdzik83 »

RUNner pisze: 27 sie 2018, 09:51 Jak zostanie ogłoszone wydanie wersji polskiej, to zobaczycie ile Gloomhavenów trafi na rynek wtórny za śmieszne pieniądze :)
Oczywiście w wersji angielskiej :P
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8738
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2650 times
Been thanked: 2332 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Curiosity »

Daetorian pisze: 27 sie 2018, 09:43 Choć Cthulhu's Wars z tego co pamiętam się nie ufundowało...
Bo CW zostało zapowiedziane z dnia na dzień i ciężko było ot tak nagle wygospodarować sobie kilkaset złotych na wsparcie.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1028 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RUNner »

Daetorian pisze: 27 sie 2018, 09:43 Przez wspieraczki mogło by pójść z ceną poniżej 500 zł i insertem w dobrej cenie jako opcja.
Też bym tak to widział i wtedy z pewnością byłbym zainteresowany. Elementów w tej grze jest tyle, że bez organizera setup trwa stanowczo za długo.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
klpt12
Posty: 102
Rejestracja: 19 wrz 2013, 02:44
Has thanked: 5 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: klpt12 »

Jak się polska edycja pojawi, to bez namysłu kupię 2 sztuki. Pomimo, że gramy teraz po angielsku.
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: KrzysiekL »

klpt12 pisze: 27 sie 2018, 23:10 Jak się polska edycja pojawi, to bez namysłu kupię 2 sztuki. Pomimo, że gramy teraz po angielsku.
Trzy core sety to w tej grze minimum? Planowałem dwa i myślałem, ze starczy, ale widzę, ze zachłanność podobna do FFG, mimo że mały wydawca... ;)
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Bary »

KrzysiekL pisze: 28 sie 2018, 08:12
klpt12 pisze: 27 sie 2018, 23:10 Jak się polska edycja pojawi, to bez namysłu kupię 2 sztuki. Pomimo, że gramy teraz po angielsku.
Trzy core sety to w tej grze minimum? Planowałem dwa i myślałem, ze starczy, ale widzę, ze zachłanność podobna do FFG, mimo że mały wydawca... ;)
Niestety, trzeba pojedynczy core traktować raczej jak demo produktu. Dobrze, że przynajmniej 3xcore wejdą do jednego pudła... ;)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
janusznosacz
Posty: 40
Rejestracja: 02 sie 2018, 15:56

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: janusznosacz »

A tak z innej beczki, wcale bym się nie pogniewał jak przygoda byłaby rozbita na kilka części/pudeł.
Z możliwością wyboru przygód, a nie jeden kloc, którego pewnie nigdy do końca się nie rozegra.
Czy komuś na tym forum udało się już zagrać to do końca i czy w pewnym momencie gra nie staje się nudna do "porzygu"?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Yavi »

janusznosacz pisze: 29 sie 2018, 13:28 A tak z innej beczki, wcale bym się nie pogniewał jak przygoda byłaby rozbita na kilka części/pudeł.
Z możliwością wyboru przygód, a nie jeden kloc, którego pewnie nigdy do końca się nie rozegra.
Czy komuś na tym forum udało się już zagrać to do końca i czy w pewnym momencie gra nie staje się nudna do "porzygu"?
Jesteśmy na razie po około 40 scenariuszach, na razie się nie nudzimy. Gdybym miał cały czas grać jedną postacią, to pewnie miałbym dość, ale różne klasy pozwalają na inny styl rozgrywki, każdej trzeba się nauczyć itd. Mechanicznie scenariusze są na tyle fajne, że jest sporo kombinowania, fabuła też nam się podoba. Do końca mamy pewnie jeszcze trochę, ale na razie zapał jest.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: pavel »

janusznosacz pisze: 29 sie 2018, 13:28 A tak z innej beczki, wcale bym się nie pogniewał jak przygoda byłaby rozbita na kilka części/pudeł.
Z możliwością wyboru przygód, a nie jeden kloc, którego pewnie nigdy do końca się nie rozegra.
Czy komuś na tym forum udało się już zagrać to do końca i czy w pewnym momencie gra nie staje się nudna do "porzygu"?
Nie staje się nudna. Do końca w naszym przypadku była duża chęć poznania co kryje następny quest, jakie mocne przedmioty będziemy mogli zdobyć itd. Ogólnie ciekawość, chęć poznania co kryje kolejna misja była w moim przypadku decydująca. Niestety tak brnąłem do końca, że nie odblokowałem kilku postaci. Po rozmowach na bgg i kilku poradach, grałbym teraz rozważeniej, wypełniał misję poboczne i dodatkowe. Gra daje ogrom zabawy i nie dłuży się. Ale miałem jedną zasadę, że gram,gramy kilka misji w weekend później przerwa. W ten sposób porażki nas nie przytłaczały, były chęci żeby wracać do rozgrywki
Spoiler:
Awatar użytkownika
awawa
Posty: 1101
Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 43 times
Been thanked: 38 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: awawa »

janusznosacz pisze: 29 sie 2018, 13:28 A tak z innej beczki, wcale bym się nie pogniewał jak przygoda byłaby rozbita na kilka części/pudeł.
Z możliwością wyboru przygód, a nie jeden kloc, którego pewnie nigdy do końca się nie rozegra.
...
Niby tak, ale w takim wydaniu oprócz ranking w BGG ta gra ma również rewelacyjny stosunek wagi do ceny ;) I bije w tym też te wszystkie wydmuszki od FFG na głowę :)
Granie na Bemowie
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: costi »

A to jesteśmy na siłce, że waga ma znaczenie?
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
awawa
Posty: 1101
Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 43 times
Been thanked: 38 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: awawa »

Wiesz (czujesz) za co płacisz ;)

Po np: Descencie mam też dosyć kupowania etapów w kolejnych wydaniach. Plus p...rdylion dodatków, które również są w ofercie. Wolę Gloomhavena takim jakim jest - kompletna całość.
Granie na Bemowie
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: pavel »

@janusznosacz

Właśnie to, że jest wszystko w jednym daje kopa, żeby grać bez dodatkowych kosztów. A Isaac dokładnie opowiadał czemu wydał Gloom w ten sposób. Był to projekt szalenie ryzykowny, ale się powiódł.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4078
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: brazylianwisnia »

Autor I tak przewiduje duże dodatki do Gloomhaven. Pierwszy w przyszłym roku ponoć. To dopiero będzie moloch..
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
awawa
Posty: 1101
Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 43 times
Been thanked: 38 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: awawa »

Setup całości będzie groził przepukliną ;)

Byłoby aż dziwne i smutne, gdyby na tym się skończyło i nie byłoby jakiejś kontynuacji tego tytułu w przypadku bgg #1. O ile wszystko będzie tak przemyślane, zrealizowane z rozmachem i tworzyło nową spójną całość tak jak to było z podstawką to jestem za.

<troll mode on> To kiedy obstawiamy wersję PL dodatku? ;) <troll mode off>
Granie na Bemowie
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4078
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: brazylianwisnia »

Moim zdaniem dodatek powinien iść w trochę inna stronę, zaprezentować nowe mechaniki itd bo jaki sens do tak długiej gry dokładać kolejne 40 scenariuszy na tą sama modłe?
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
awawa
Posty: 1101
Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 43 times
Been thanked: 38 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: awawa »

Wcale tak nie twierdzę :) Mam nadzieję że zaproponuje nową, lecz przed wszystkim kompletną epicką przygodę. Dodanie "map", "kolejnych leveli" czy przeciwników to pójście po najmniejszej linii oporu - pracę nad dodatkiem już trochę trwają więc sądzę, że takie rozwiązanie nie wchodzi w grę.
Granie na Bemowie
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: elayeth »

Mały dodatek jak wiecie, wprowadzi nowe zasady nowej postaci oraz dużo bardziej rozbudowany system fabularny, gdzie każde niemal pomieszczenie ma ten element fabularny wprowadzać. Przy tym ma być więcej ścieżek fabularnych do wyboru...

Co do dużego dodatku, to Isaac mówił, że rozmachem ma dorównywać podstawce, przy czym podło ma być mniejsze, z uwagi na wykorzystywanie tokenów/terenów/itp... z podstawki. Ponadto wspomniał, że chce rozbudować elementy związane z grą między scenariuszami... czyli chodzi o mechanike miasta...
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1028 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RUNner »

awawa pisze: 29 sie 2018, 17:48 Wiesz (czujesz) za co płacisz ;)

Po np: Descencie mam też dosyć kupowania etapów w kolejnych wydaniach. Plus p...rdylion dodatków, które również są w ofercie. Wolę Gloomhavena takim jakim jest - kompletna całość.
I tak i nie. Gdyby Gloomhaven był podzielony na dwie części, to mógłby trafić do większego grona osób. Dla wielu graczy korzystniej by było dostać 4 postacie, kilkanaście przygód i zapłacić powiedzmy 150zł.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
awawa
Posty: 1101
Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 43 times
Been thanked: 38 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: awawa »

Zgoda, i jak wskazałem przykład niektóre firmy idą w ten model. Tylko wtedy to co dostajemy w Gloomhaven nie kosztowało by dwa razy, po powiedzmy (530/2)zł, tylko znacznie więcej. Z mojego punktu widzenia bardziej odpowiada mi obecny kształt gry, oczywiście także ekonomicznie. I chwała autorowi, że podjął takie ryzyko wbrew głównemu trendowi na rynku.
Granie na Bemowie
ODPOWIEDZ