Gloomhaven (Isaac Childres)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
dawid
Posty: 515
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:59
Has thanked: 183 times
Been thanked: 239 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: dawid »

polwac pisze: 21 sty 2020, 12:04
dawid pisze: 21 sty 2020, 11:02 W grę raczej będę grywał tylko solo.
Pod solo idealnie nadaje się wersja cyfrowa.
Solo gram tylko na kompie, bo nie opłaca mi się rozkładać tej gry na stole.
Niestety należę do tych, którym zbiera się na mdłości na samą myśl o graniu na czymkolwiek cyfrowym, więc ta opcja dla mnie odpada.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4080
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: brazylianwisnia »

Ja za to lubie cyfrowa rozgrywke tylko tam Gloomhaven nie ma startu z duzymi produkcjami AAA. jak juz odpalam kompa/konsole to sa mocniejsze produkcje na tym sprzęcie a planszowki sa od grania kartonem. Ile ludzi tyle opinii.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: polwac »

A ja swój czas dzielę między filmy/seriale, planszówki, gry konsola/PC, tak że dość wszechstronnie.
Szkoda tylko, że doba nie jest z gumy i zawsze brakuje czasu.

Jeśli chodzi o planszówki na kompie to jak na razie jedynie Gloomhaven i Terraformacje Marsa mi się przyjemnie gra.

Gloomhaven solo sobie pyknąć jak dla mnie jest idealnie na kompie, bo nie chciałoby mi się pod 1 solo scenariusz nawet otwierać tego pudła, a co dopiero wszystko rozkładać na stole i później z powrotem składać.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Jama10
Posty: 19
Rejestracja: 15 gru 2018, 20:52
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Jama10 »

Cześć.
Planuję w przyszłym tygodniu zakup gloomhaven.
Czy orientujecie się gdzie od ręki mogę kupić insert worbox lub geekmod?
W sklepie worbox niby mają w magazynie ale wysyłka do 10 dni.
xelos80
Posty: 669
Rejestracja: 15 lis 2013, 17:33
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: xelos80 »

A ja przy okazji mam pytanie który insert wg was jest najlepszy?
Warboxa, e-rapotora, geekmoda czy folded space ?
sasquach
Posty: 1822
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 933 times
Been thanked: 581 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: sasquach »

xelos80 pisze: 29 sty 2020, 16:56 A ja przy okazji mam pytanie który insert wg was jest najlepszy?
Warboxa, e-rapotora, geekmoda czy folded space ?
Ja mam e-raptora i z tego co widziałem to są inne, lepsze. Z drugiej strony spełnia swoją funkcję i nie czuję potrzeby wymiany na inny.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2019
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1493 times
Been thanked: 1142 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Bruno »

xelos80 pisze: 29 sty 2020, 16:56 A ja przy okazji mam pytanie który insert wg was jest najlepszy?
Warboxa, e-rapotora, geekmoda czy folded space ?
Swego czasu Gambit na kanale porównywał jakieś dwa drewniane, zdaje się Warboxa i Geekmoda.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5229
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 524 times
Been thanked: 1826 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Gambit »

Bruno pisze: 29 sty 2020, 23:54
xelos80 pisze: 29 sty 2020, 16:56 A ja przy okazji mam pytanie który insert wg was jest najlepszy?
Warboxa, e-rapotora, geekmoda czy folded space ?
Swego czasu Gambit na kanale porównywał jakieś dwa drewniane, zdaje się Warboxa i Geekmoda.
Mam dwa materiały o insertach. Porównanie insertów WarBox i GeekMod:
https://www.youtube.com/watch?v=9iWa_1vpsdY

Insert od Folded Space:
https://www.youtube.com/watch?v=JeKDaWaBMr4
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RUNner »

Ja mam e-raptora. Nie jest idealny, ale z tego co widzę, żaden nie jest i każdy ma swoje minusy. E-raptor jest łatwy do złożenia (bez użycia kleju), bo zajęło mi to około 45 minut. Fajne jest to, że posiada 4 tacki, z których 3 wyjmuję na stół i jazda. Ma świetne przegródki dla tekturek potworów, bo od razu łatwo je poszukać wzrokiem. Brakuję trochę więcej przegródek na żetony, bo z chęcią rozdzieliłbym znaczniki ran. Znaczniki stanów też są wszystkie razem, ale mimo wszystko łatwo znaleźć ten właściwy.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Zack
Posty: 217
Rejestracja: 13 mar 2018, 21:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Zack »

RUNner pisze: 30 sty 2020, 08:09 Ja mam e-raptora. Nie jest idealny, ale z tego co widzę, żaden nie jest i każdy ma swoje minusy. E-raptor jest łatwy do złożenia (bez użycia kleju), bo zajęło mi to około 45 minut. Fajne jest to, że posiada 4 tacki, z których 3 wyjmuję na stół i jazda. Ma świetne przegródki dla tekturek potworów, bo od razu łatwo je poszukać wzrokiem. Brakuję trochę więcej przegródek na żetony, bo z chęcią rozdzieliłbym znaczniki ran. Znaczniki stanów też są wszystkie razem, ale mimo wszystko łatwo znaleźć ten właściwy.
Potwierdzam. Również mam e-raptor i mnie przekonało do tego insertu właśnie to, że są duże tacki, które się szybko wyciąga, a nie 500 małych pudełek. Są dwie wersje insertu z dodatkiem forgotten circles (który ma 4 tacki) i z samą podstawką (który ma 3).

Dla korzystających z aplikacji Gloomhaven Helper to też dobry patent, że żetony potworów "leżą" płasko i łatwo je znaleźć i wyciągnąć. Kart akcji potworów zazwyczaj nie wyciągam bo ogarnia to za mnie aplikacja.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2020, 12:01 przez Zack, łącznie zmieniany 1 raz.
longmen76
Posty: 662
Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 53 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: longmen76 »

Ja wykonałem dla siebie taki insert (trzeba rozwinąć spojler): viewtopic.php?f=61&t=51771&p=1131929&hi ... t#p1131929
Mam wersję PL i EN w wykonaniu zarówno ze sklejki jak i z HDFu (na zdjęciach jest HDF).
Jak ktoś ma pytania, to odpowiem chętnie na PRIV.
Ostatnio zmieniony 06 lut 2020, 20:32 przez longmen76, łącznie zmieniany 1 raz.
Szklo
Posty: 36
Rejestracja: 17 lis 2009, 12:51
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 5 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Szklo »

Czy orientuje się ktoś czy Albi zamierza wydać dodatek Forgotten Circles po polsku? Jakieś przecieki?

Nadmienię że od ponad miesiąca nie gramy w nic innego niż Gloomhaven :)
SuCHaR
Posty: 269
Rejestracja: 25 mar 2015, 22:29
Has thanked: 29 times
Been thanked: 40 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: SuCHaR »

Szklo pisze: 31 sty 2020, 10:08 Czy orientuje się ktoś czy Albi zamierza wydać dodatek Forgotten Circles po polsku? Jakieś przecieki?

Nadmienię że od ponad miesiąca nie gramy w nic innego niż Gloomhaven :)
Niestety nic nie wiadomo.
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Smoku »

longmen76 pisze: 30 sty 2020, 09:56 Ja nieśmiało się polecę samego siebie ze swoim wykonaniem insertu:
Tutaj jest post osoby która ma mój insert: viewtopic.php?f=1&p=1211256#p1211256
A tutaj jest więcej zdjęć w moim poście (trzeba rozwinąć spojler): viewtopic.php?f=61&t=51771&p=1131929&hi ... t#p1131929
Mam wersję PL i EN w wykonaniu zarówno ze sklejki jak i z HDFu (na zdjęciach jest HDF).
Więcej zdjęć i szczegóły dla zainteresowanych na PW.
Polecem insert kolegi, zamówiłem wersję ze sklejki . Wszystko ładnie i sensownie spakowane, wykonanie bardzo dokładne i precyzyjne. Bardzo dobra instrukcja, nie miałem najmniejszych problemów z montażem.
Awatar użytkownika
gregos
Posty: 1032
Rejestracja: 20 gru 2014, 02:21
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 12 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gregos »

longmen76 pisze: 30 sty 2020, 09:56 Ja nieśmiało się polecę samego siebie ze swoim wykonaniem insertu:
Tutaj jest post osoby która ma mój insert: viewtopic.php?f=1&p=1211256#p1211256
A tutaj jest więcej zdjęć w moim poście (trzeba rozwinąć spojler): viewtopic.php?f=61&t=51771&p=1131929&hi ... t#p1131929
Również polecam insert wykonania kolegi longmen76. Wszystko mieści się sensownie - bardzo dobry pogląd na wszelkie elementy. Zamówiłem wersję ze sklejki wraz z montażem (wersja dla mniej cierpliwych / wprawnych przy sklejaniu). Przesyłka bardzo dobrze zabezpieczona, także żaden element nie miał szans na jakiekolwiek uszkodzenie.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: rattkin »

Losowa obserwacja: w papierowego Gloomhavena zagrałem parę razy i nie byłem dalej w stanie. Koszt setupu i obsługi był niewspółmierny do faktycznej gry i decyzji w niej podejmowanych - i żadna liczba wypasionych insertów tego nie zmienia. Odkąd jednak włączyłem sobie cyfrowego (Steam), to jest bardzo fajnie - komputer robi za mnie cały ten upierdliwy crap, ustawianie terenu, śledzenie efektów, rozpatrywanie efektów. A ja tylko sobie wybieram dwie karty i pokazuję gdzie i co ma się dziać. Co się faktycznie zadziewa - znów ustala dla mnie komputer. I całkiem nieźle się bawię. To - dla mnie - pokazuje, że Gloomhaven w tej wersji lodówkowej to jednak był eksperyment "na siłę". Da się? No da się. Tylko po co, skoro można było od razu zrobić dobrze...
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2019
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1493 times
Been thanked: 1142 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Bruno »

Wiesz... Niektórzy cenią gry planszowe za okazję do wspólnej zabawy z ludźmi, których lubią, albo też i za możliwość obcowania z atrakcyjnymi, fizycznymi komponentami gry... Takie tam... :wink:

PS.
Szacunek za "wersję lodówkową"!
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 953
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 335 times
Been thanked: 359 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: yrq »

Na kompie chyba jeszcze nie ma (popraw jeśli się mylę - ostatnio z pół roku temu włączałem) wielu aspektów wersji fizycznej. Kampania, mutiplayer, ogrom przedmiotów, interakcji klas, etc.
Nie wiem jak z poziomami i zaklinaniem.

Dodatkowo sporą częścią "rozkminy" było zobaczenie algorytmu ruchu przeciwników i nagięcie go na swoją korzyść. W wersji cyfrowej oczywiście nadal można to robić, jednak nie ma na to nacisku.

Fajnie, że wychodzi, można sobie "pyknąć" w pół godziny bez rozkładania i chowania, czemu nie :)

W takim duchu wyjdzie samodzielny dodatek Jaws of the Lion do GH, gdzie nie ma np. płytek terenu tylko otwiera się stronę z gotową mapą.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: rattkin »

Bruno pisze: 17 lut 2020, 22:00 Wiesz... Niektórzy cenią gry planszowe za okazję do wspólnej zabawy z ludźmi, których lubią, albo też i za możliwość obcowania z atrakcyjnymi, fizycznymi komponentami gry... Takie tam... :wink:
Ani przez moment nie uwierzę, że ktoś gra AKURAT w Gloomhaven, żeby właśnie te potrzeby sobie zaspokajać. Są do tego dziesiątki, setki, lepiej skrojonych gier.
yrq pisze: Na kompie chyba jeszcze nie ma (popraw jeśli się mylę - ostatnio z pół roku temu włączałem) wielu aspektów wersji fizycznej. Kampania, mutiplayer, ogrom przedmiotów, interakcji klas, etc.
Nie wiem jak z poziomami i zaklinaniem.
Tak, na kompie nie ma kampanii, ale też nie oszukujmy się, ta "kampania" w GH jest raczej biedna, infantylna i dość schematyczna. Można ją pożegnać bez żalu, zresztą, kto wie, może kiedyś i będzie w cyfrowej. I, owszem, wielu rzeczy w cyfrowej jeszcze nie ma, ale, no właśnie, jak pokazuje przykład, wychodzi na to, że wcale nie byly potrzebne, bo za nimi nie tęsknię. Komentarza odnośnie "rozkminiania" algorytmu ruchu AI nie jestem w stanie pojąć - to była najbardziej mozolna, męcząca czynność w obsłudze GH. Wszak te quizy i grafy przejść są już legendarne, nie wspominając o kuriozalnych przykładach braku LoS, kiedy wszystko wskazywałoby na to, że jest :). Owszem, dużą częścią gry jest reagowanie w antycypacji na zachowania przeciwnika - ale koszt wyliczenia tegoż był dla mnie zbyt wysoki.
Awatar użytkownika
yaro_
Posty: 273
Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
Lokalizacja: Radzionków
Has thanked: 64 times
Been thanked: 109 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: yaro_ »

Osobiście ostatnio sprawdzałem jak postępy i oglądałem gameplaye z wersji pc.
Wyglądało to naprawdę dobrze, sam chętnie bym kupił jakby trochę zeszli z ceny :)

rattkin, tam wszystkie klasy już są dostępne? Czy tylko te początkowe?
I jak rozumieć tego że nie ma kampanii? Są tylko losowe dungeony czy jak?
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4080
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: brazylianwisnia »

rattkin pisze: 17 lut 2020, 21:55 Losowa obserwacja: w papierowego Gloomhavena zagrałem parę razy i nie byłem dalej w stanie. Koszt setupu i obsługi był niewspółmierny do faktycznej gry i decyzji w niej podejmowanych - i żadna liczba wypasionych insertów tego nie zmienia. Odkąd jednak włączyłem sobie cyfrowego (Steam), to jest bardzo fajnie - komputer robi za mnie cały ten upierdliwy crap, ustawianie terenu, śledzenie efektów, rozpatrywanie efektów. A ja tylko sobie wybieram dwie karty i pokazuję gdzie i co ma się dziać. Co się faktycznie zadziewa - znów ustala dla mnie komputer. I całkiem nieźle się bawię. To - dla mnie - pokazuje, że Gloomhaven w tej wersji lodówkowej to jednak był eksperyment "na siłę". Da się? No da się. Tylko po co, skoro można było od razu zrobić dobrze...
Tylko po co? Cyfrowo sa lepsze gry od Gloomhaven wiec lepiej wziac sie za inny tytul.
Dwa to kazda planszowke mozna tak przenieść i kazda bedzie miala szybszt setup, lepsze solo, brak mainanace itd wiec moze odrazu zaorajmy gry planszowe?
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10905
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3351 times
Been thanked: 3205 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: japanczyk »

brazylianwisnia pisze: 18 lut 2020, 10:08 Tylko po co? Cyfrowo sa lepsze gry od Gloomhaven wiec lepiej wziac sie za inny tytul.
Dwa to kazda planszowke mozna tak przenieść i kazda bedzie miala szybszt setup, lepsze solo, brak mainanace itd wiec moze odrazu zaorajmy gry planszowe?
Ad 1. Bo wciaz sprawia frajde i dostarcza tyle samo głowkowania co zwykla planszówka odejmujac upierdliwy setup
Ad 2. Nie kazda - w czesci gier odejmiesz setup, ale interakcja z innym graczem jest zdecydowanie wazniejsza czescia rozgrywki. Sa gry jak 7C, które sa stworzone dla jednego gracza pod aplikacje do gry solo, albo takie które całkiem nieźle radza sobie solo, bo grasz w duzej mierze sam (Zamki szalonego króla), ale co-opy, czy DC stawiaja na interakcje i wspolprace i zdecydowanie lepiej sprawdzaja sie na wieksza ilosc graczy
pawianlsm
Posty: 191
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 27 times
Been thanked: 43 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: pawianlsm »

Gra komputerowa nie da tego co Gloomhaven daje na planszy, czyli wspólnego planowania tego co dalej robimy i niepewności czy nam się to uda i czy nasz współgracz nie ma jednak innych planów , co moim zdaniem jest ważnym aspektem Gloomhaven 😉. Chcesz krótszy setup, używaj aplikacji Gloomhaven Helper. Grałem w wersję na PC i moim zdaniem jest o wiele gorsza niż ta planszowa.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: donmakaron »

Do pomocy z żetonami polecam wkładki do segregatora na karty mini american. Wszystko ładnie się trzyma, posortowane i widoczne, szybciutko wyciąga i szybciutko wraca na miejsce. Żadne pudełka i woreczki nie dają takiego efektu. Do tego łatwo też posortować przedmioty dostępne w sklepie, wygodnie się to przegląda. Super sprawa.
toblakai
Posty: 1269
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 220 times
Been thanked: 226 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: toblakai »

pawianlsm pisze: 18 lut 2020, 10:34 Gra komputerowa nie da tego co Gloomhaven daje na planszy, czyli wspólnego planowania tego co dalej robimy i niepewności czy nam się to uda i czy nasz współgracz nie ma jednak innych planów , co moim zdaniem jest ważnym aspektem Gloomhaven 😉. Chcesz krótszy setup, używaj aplikacji Gloomhaven Helper. Grałem w wersję na PC i moim zdaniem jest o wiele gorsza niż ta planszowa.
Trzeba przywrócić 'Gorące pośladki' i wrócić do tego argumentu.
ODPOWIEDZ