Gloomhaven (Isaac Childres)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell »

Ten dodatek już był wielokrotnie przesuwany, lepiej się nie nastawiać na żaden konkretny termin.
margrabius
Posty: 116
Rejestracja: 29 lut 2016, 17:34
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: margrabius »

Polska wersja jak wiemy będzie, ale Albi nie chce wtopić jak z Anachrony więc ostro sprawdzają tłumaczenie.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10804
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3329 times
Been thanked: 3189 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: japanczyk »

Za tłumaczenie jest odpowiedzialny m.in. Ryslaw wiec o jakość bym się nie martwił
_leigam_
Posty: 937
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 195 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: _leigam_ »

margrabius pisze: 12 mar 2019, 14:31 Polska wersja jak wiemy będzie, ale Albi nie chce wtopić jak z Anachrony więc ostro sprawdzają tłumaczenie.
Co masz na mysli odnosnie Anachrony?
Tam chyba byly 2 male bledy w instrukcji?
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell »

W Anachrony poza instrukcja i pudełkiem nie ma żadnego tekstu. W Gloomhaven tekstu jest cała masa, na niemal każdym elemencie gry.
_leigam_
Posty: 937
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 195 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: _leigam_ »

Sa, np nazwy projektow. Nazwy sa 2 jezyczne czeskie i polskie, w takiej kolejnosci.

Wolalbym zeby gloom... byl tylko polski, chodz przy takiej ilosci tekstu to raczej nie ma sie co obawiac
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
bazyliszek10000
Posty: 38
Rejestracja: 27 lut 2019, 12:06
Has thanked: 58 times
Been thanked: 2 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: bazyliszek10000 »

Tu ponoć ma być informacja na bieżąco Albi Polska
https://www.facebook.com/events/400909870666387/
nordberg
Posty: 5
Rejestracja: 30 gru 2017, 21:20
Been thanked: 1 time

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: nordberg »

Cześć,

mam do Was pytanie odnośnie insertów oraz koszulek na karty od Fantasy Flight Games. Czy ktoś z was jest w stanie polecić bądź też odradzić inserty jakiegoś producenta w kombinacji z kartami 'zakoszulkowanymi' w FFG( koszulki FFG posiadają zazwyczaj kilku mm zapas - nie są 'na styk')? Jest się o co martwić? Czy zazwyczaj jest trochę luzu w takich insertach i nie powinno być problemu ze zmieszczeniem wszystkiego opakowanego w koszulki?
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell »

Mam insert Warboxa i do niego wchodzą karty w koszulkach z jednym ale... karty, które trzyma się w pudełkach z klasami postaci (karty umiejętności i modyfikatory ataku) mieszczą się bez problemu jeśli nie używasz grubych (premium) koszulek. Ja mam wszystko w koszulkach standardowych i się mieści bez problemów i nawet co nieco miejsca zostało. Miej również świadomość, że w tym insercie nieco odstaje wieko pudełka jeśli wszystko chcesz do niego zapakować (tak ok 1cm).
nordberg
Posty: 5
Rejestracja: 30 gru 2017, 21:20
Been thanked: 1 time

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: nordberg »

@RaYell
Dzięki wielkie za odpowiedź... widzę że temat insertów był już też trochę wałkowany parę stron wcześniej. Wydaje się że WarBox powinien styknąć. Jeszcze raz dzięki!
Awatar użytkownika
Tringa
Posty: 1468
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:23
Has thanked: 305 times
Been thanked: 313 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Tringa »

Mnie urzekł Daedalus. Czekam aż ruszą z kampanią na KS i będę u nich brała kilka insertów:

To link do kampani z zeszłego roku (za późno ogarnęłam i się nie załapałam :( ): https://www.kickstarter.com/projects/14 ... escription
"Czasami lepiej jest użyć miotacza ognia niż narzekać na ciemność." - Terry Pratchett – Zbrojni

Moje zbiórki: CLICK
Moje gry: CLICK
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell »

85$ za insert + 15$ za wysyłkę to moim zdaniem przesada. Warbox kosztuje połowe z tego i możesz go mieć za pare dni zamiast parę miesięcy.
Awatar użytkownika
Tringa
Posty: 1468
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:23
Has thanked: 305 times
Been thanked: 313 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Tringa »

Przy większym zamówieniu (np. grupówce) za przesyłkę może wyjść dużo mniej, np. przy 10 osobach wyjdzie 4$/łebka :)

Ale to już zależy kto co lubi :) Ten insert na pewno nie wystaje ;P
"Czasami lepiej jest użyć miotacza ognia niż narzekać na ciemność." - Terry Pratchett – Zbrojni

Moje zbiórki: CLICK
Moje gry: CLICK
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell »

Ja temat rozwiazalem inaczej. Wyciagnalem instrukcje i ksiege scenariuszy i tez juz nie odstaje. A ze i tak musze do gry przewozic dodatkowa walizke z wydrukami 3d zastepujacymi zetony w grze to jest to tylko niewielka niedogodnosc.
Retrac
Posty: 162
Rejestracja: 12 lip 2015, 11:42
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Retrac »

Po przeczytaniu instrukcji (jeszcze żadnej partii nie grałem), mam do was takie pytanie, czy faktycznie gracie tak, że jeśli przegracie dany scenariusz to ugrane w nim XP i złoto zostaje? Tak pytam jako "nie praktyk", czy nie lepiej (i czy w ogóle miałoby to sens) żeby nie dodawać sobie XP i złota po porażkach (tak, żeby mocniej odczuć przegraną)?
Fojtu
Posty: 3367
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 551 times
Been thanked: 1255 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Fojtu »

To jest automatyczne dostosowywanie poziomu trudności gry do graczy. Jak Ci słabo idzie, to dostajesz ekstra złoto i dzięki niemu masz łatwiej (exp niby tak nie działa, ale z praktyki na wyższych poziomach jest łatwiej). Ja ogólnie przy 40 scenariuszach przegrałem tylko raz, więc ciężko się wypowiedzieć :lol:
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell »

Zachowaj sobie złoto i XP z przegranych scenariuszy, zwykle jedno i drugie rośnie dosyć powoli. Po kilku scenariuszach na normalu rzeczywiscie jest latwo wiec potem mozna sobie podniesc poziom trudnosci.
Retrac
Posty: 162
Rejestracja: 12 lip 2015, 11:42
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Retrac »

Fojtu pisze: 20 mar 2019, 15:20 To jest automatyczne dostosowywanie poziomu trudności gry do graczy. Jak Ci słabo idzie, to dostajesz ekstra złoto i dzięki niemu masz łatwiej (...)
Teoretycznie wolałbym, sam z ekipą podnieść nasz poziom do gry niż żeby gra schodziła z poziomem do naszego ;p. Ale skoro tak mówicie to pewnie tak zrobię. Choć chętnie jeszcze wysłucham kogoś kto częściej przegrywa (lubię być trochę sponiewieranym przez grę ;) )
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: donmakaron »

Dostać po tyłku to czasem też nauka ;) Expo się należy!
Awatar użytkownika
cezarr
Posty: 300
Rejestracja: 02 mar 2015, 09:45
Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: cezarr »

Wczoraj grałem scenariusz, gdzie dostałem mocno po tyłku. Wyniosłem z tego ledwie po parę punktów doświadczenia na postać i zero złota.

Nie chciałbym grać bez doświadczenia za przegrany scenariusz. Zdobywanie go przy porażkach wpisuje mi się w opowieść, jaką generuje gra (poszli, dostali łupnia, ale coś się nauczyli na przyszłość).
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 989
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 982 times
Been thanked: 433 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: KurikDeVolay »

Pytanie do Gloomowiczów, w związku z nadchodzącą powoli (bardzo powoli) polską edycją. W ile osób najlepiej rozgrywać kampanię, tak żeby to nie była mordęga pod względem trudności, jak i szumu nad stołem?
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell »

Gra się bardzo dobrze skaluje. Grałem w każdej możliwej kombinacji graczy od 1 do 5 (wariant nieoficjalny, standardowo gra jest do 4 osób), zdecydowanie najwięcej partii w 3-4 osoby.
Przy większej ilości graczy gra się mocno wydłuża, przy mniejszej trzeba troche uważać, aby grać postaciami, które ze sobą współgrają - z postaci bazowych takie kombo jak np. Scoundrel+Spellweaver będzie miało mocno pod górę, natomiast Scoundrel+Brute będzie super się uzupełniało. Przy większej ilości graczy teoretycznie każda kombinacja postaci powinna działać.
gogovsky
Posty: 2180
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 460 times
Been thanked: 503 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gogovsky »

Spoiler:
więc wszystko zależy od drużyny i synergii, najlepiej we 4, ale dłużej się gra;)
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Sarseth »

Mam wrażenie, że im więcej tym trudniej, jak rzeczywiście próbujecie ukrwyać między sobą maksimum informacji co zamierzacie zrobić. Wtedy często sobie wzajemnie przeszkadzamy, ale przez to jest więcej funu. Grając we trzech, było jakby łatwiej nam. We dwójkę nigdy nie grałem, tylko chwile two-handed ale to ciężko porównać bo generalnie mam wtedy całą informację co kto robi i ten podniesiony poziom trudności ma się ni jak do tego jak kolega zepsuje Ci całe combo bo zabierze Ci żywioł np - co zazwyczaj miejsca nie ma, bo takie rzeczy staramy się sobie mówić, ale jak ktoś nie oznajmi że będzie potrzebował.. albo ktoś nie oznajmi że jego atack pushuje, no cóż ;P to czy easy czy very hard, różnicy nie ma, bo tura jest spaprana ;P
Ostatnio zmieniony 21 mar 2019, 10:14 przez Sarseth, łącznie zmieniany 1 raz.
Rebel 6% (trójmiasto)
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell »

Zasady gry mówią, że trzeba ukrywać tylko nazwy umiejętności, ich wartości, inicjatywę i battle goale. To jest kooperacja, więc my przed każdą turą uzgadniamy kto i co zrobi i który żywioł będzie mu potrzebny(np. "będę szybki w tej rundzie, podbiegnę i mocno uderzę tego elitarnego strażnika, będę do tego potrzebował powietrze, ale zrobię ogień").
ODPOWIEDZ