V-Commandos (Thibaud de la Touanne)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 607
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 40 times
Been thanked: 111 times

Re: V-Commandos

Post autor: Bardok »

WOW :O
Szacun za to! Kawał zaje***ej roboty!!!
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: V-Commandos

Post autor: woytas »

Mam nadzieję, że nie ma błędów :wink:
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: V-Commandos

Post autor: Smoku »

Woytas wieeeelkie dzięki.

Mam jeszcze pytania o zawartość pudełka:
1. Zauważyłem na filmach woreczki z logo gry na żetony "ukryte". Czy to standardowe wyposażenie, czy KS ?
2. Czy plansze z kaflami terenu : TILES A 02 i Tiles A 01 są zdublowane standardowo u wszystkich, czy tylko ja tak mam?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5597
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 779 times
Been thanked: 1217 times
Kontakt:

Re: V-Commandos

Post autor: mat_eyo »

Smoku pisze:1. Zauważyłem na filmach woreczki z logo gry na żetony "ukryte". Czy to standardowe wyposażenie, czy KS ?
To nawet chyba ks nie był, można te worki dokupić na stronie producenta za jakieś astronomiczne kwoty.
Smoku pisze:2. Czy plansze z kaflami terenu : TILES A 02 i Tiles A 01 są zdublowane standardowo u wszystkich, czy tylko ja tak mam?
Nie sprawdzałem konkretnie tych symboli, bo nie mogę ich znaleźć na kaflach, ale u mnie zdublowane są oba duże, wszystkie średnie i pięć małych.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: V-Commandos

Post autor: mauserem »

mat_eyo pisze:
Smoku pisze:1. Zauważyłem na filmach woreczki z logo gry na żetony "ukryte". Czy to standardowe wyposażenie, czy KS ?
To nawet chyba ks nie był, można te worki dokupić na stronie producenta za jakieś astronomiczne kwoty.
Smoku pisze:2. Czy plansze z kaflami terenu : TILES A 02 i Tiles A 01 są zdublowane standardowo u wszystkich, czy tylko ja tak mam?
Nie sprawdzałem konkretnie tych symboli, bo nie mogę ich znaleźć na kaflach, ale u mnie zdublowane są oba duże, wszystkie średnie i pięć małych.
Tak, te worki to o ile pamięć mnie nie myli to był SG na kicku
Tak, plansze terenu są zdublowane i tak ma być (Triton nawet gdzieś się z tego tłumaczy, ale nie potrafię teraz znaleźć)
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: V-Commandos

Post autor: Smoku »

pytanie o tłumaczenie karty Cliff.
W oryginale jest 1 PA , a w tłumaczeniu 3 PA
Błąd, czy jest jakaś errata ?
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: V-Commandos

Post autor: woytas »

Smoku pisze:pytanie o tłumaczenie karty Cliff.
W oryginale jest 1 PA , a w tłumaczeniu 3 PA
Błąd, czy jest jakaś errata ?
Błąd :? Poprawię tę kartę i udostępnię ponownie.
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: V-Commandos

Post autor: Smoku »

to jeszcze karta Hotel de Luxe brak informacji o ładunku tnt i jednej ikony żetonu wyposażenia?
karta Weapons Depot i Panzer Depot brak ikon wyposażenia, ale są na pomieszczeniach więc można to zauważyć.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2018, 21:43 przez Smoku, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: V-Commandos

Post autor: woytas »

Na karcie Cliff zostawiłem 3PA, bo tak było w plikach PnP, które dostałem z Kickstartera. W wersji pudełkowej już faktycznie mam 1PA. Na oficjalnej stronie jest errata i ten błąd jest w niej ujęty.

Na karcie Hotel de Luxe nie widzę błędu. Doprecyzuj o co dokładnie chodzi.

Weapons Depot i Panzer Depot - chodzi pewnie o żetony TNT. Na kartach z pudełka też jest ten błąd, przynajmniej u mnie. Poprawię to i udostępnię razem z kartą Clifu.
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: V-Commandos

Post autor: Smoku »

Hotel de Luxe. w tekście jest jeszcze: with a TNT charge. W pomieszczeniu z celem jest jeszcze zielona ikona wyposażenia.Na Twojej karcie tego nie ma.
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: V-Commandos

Post autor: Smoku »

karta Water Tower, czy nie powinno być:podnieś pocisk (0 AP) z kafla 1 i ostrzelaj wieżę ciśnień (2 PA )z działa zlokalizowanego na kaflu 2.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: V-Commandos

Post autor: misioooo »

Jak sami widzicie, tłumaczenie z ENG na PL nie takie proste ;P Nawet jak ktoś zwróci uwagę, to inny osobnik nie widzi problemu (choć być może jest!).
Szacuneczek dla kolegi za kawał świetnej roboty. Szacun dla kolegów, co błędy wyłapują! (bo są i będą, samemu nie da się bezbłędnie... jak się czyta te same teksty n-ty raz to już mózg błędów nie zarejestruje).
Ja tam czekam na Resistance! Woytas, planujesz też to ciapnąć?

PS. Nie przejmuj się marudzeniem, że błąd tu i tam ;P Wiem jak to jest... Kilka fanowskich tłumaczeń zrobiłem i podobny feedback - który należy przełożyć tylko na poprawę tłumaczenia! :) Nie da się tego w pojedynkę ogarnąć... A przynajmniej jest to bardzo trudne bez "pomocnika". Działaj dalej! Ta gra jest świetna i z perspektywą na genialne rozszerzenia (również mechaniczne).
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: V-Commandos

Post autor: Smoku »

Też uważam, że Woytas odwalił kawał roboty. Już więcej nie marudzę, zresztą błędy wynikają raczej z różnych plików źródłowych. Na przykład zamiast karty Stukas mam Bomber ( inny rysunek) tekst na szczęście jest taki sam.Jeszcze raz dzięki.
c08mk
Posty: 2462
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: V-Commandos

Post autor: c08mk »

Przeglądam różne materiały o grze. Przedwczoraj jeszcze bym kupił od ręki, teraz hype opada.
Jakie są możliwości "rozwoju" postaci? Tylko drop ze Szwaba czy można na początku dobrać jakieś skille, itp?
Patrząc z perspektywy to gra jest typowym point-to-point movement. Gdyby nie kompas, który porusza przeciwnika w 4 strony świata gra równie dobrze mogłaby mieć karty ułożone w jednym rzędzie zamiast kafli. Czy może jednak jest tu coś więcej i kafle faktycznie zmieniają gameplay?
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: V-Commandos

Post autor: mauserem »

c08mk pisze:Przeglądam różne materiały o grze. Przedwczoraj jeszcze bym kupił od ręki, teraz hype opada.
Jakie są możliwości "rozwoju" postaci? Tylko drop ze Szwaba czy można na początku dobrać jakieś skille, itp?
Patrząc z perspektywy to gra jest typowym point-to-point movement. Gdyby nie kompas, który porusza przeciwnika w 4 strony świata gra równie dobrze mogłaby mieć karty ułożone w jednym rzędzie zamiast kafli. Czy może jednak jest tu coś więcej i kafle faktycznie zmieniają gameplay?
O czym Ty tutaj rozmawiasz?! jaki rozwój postaci?

to nie jest dungeon crawler, czy jakieś inne rpg

to jest łamigłówka ze sporym elementem losowym
to tak jakbyś własnie się żalił, że w szachach nie możesz zdobywać broni po zbitych figurach i brakuje ci kostek :mrgreen:

A jak chcesz racjonalizacji - to proszę:
To są wyszkoleni żołnierze - mają swój przydziałowy sprzęt plus to w czym są wyspecjalizowani
Niby jak mają się rozwijać? Pisać wiersze? :mrgreen:
Oni już są rozwinięci - dlatego zostali wybrani do swoich misji :D
c08mk
Posty: 2462
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: V-Commandos

Post autor: c08mk »

Dzięki za odpowiedź : )
Teraz z coraz większej perspektywy widzę, że gra ma pewien przerost formy, która nie powiem jest atrakcyjna zwłaszcza dla rocznika, który miał okazję grać w PCtową wersję.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: V-Commandos

Post autor: misioooo »

mauserem pisze:A jak chcesz racjonalizacji - to proszę:
To są wyszkoleni żołnierze - mają swój przydziałowy sprzęt plus to w czym są wyspecjalizowani
Niby jak mają się rozwijać? Pisać wiersze? :mrgreen:
Oni już są rozwinięci - dlatego zostali wybrani do swoich misji :D
Przecież jest "rozwój", o jaki kolega pyta :) Przed misją wybierasz żołnierza. Każdy w dwóch odmianach. Sam wybierasz ekwipunek startowy co też jakośukierunkowuje rozgrywkę - przynajmniej na początku do czasu, aż alarm się załączy ;P No i są znajdźki z niemiaszków. W tej grze posiadanie przedmiotu i jego brak robi często ogromną różnicę... Ileż to razy mundur by się przydał niemiecki... Albo granacik czy apteczka! :twisted:
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
c08mk
Posty: 2462
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: V-Commandos

Post autor: c08mk »

Dzięki : ) Hype odrobinę na plus : P
Na pewno jeszcze się przyjrzę grze i gdyby resistance wrócił do sprzedaży będę rozważał nietani temat : )
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: V-Commandos

Post autor: woytas »

Jeszcze odnośnie karty Cliff - w tym samym pudełku, na karcie francuskiej jest 3PA, a na karcie angielskiej 1PA :?
Smoku pisze:Hotel de Luxe. w tekście jest jeszcze: with a TNT charge. W pomieszczeniu z celem jest jeszcze zielona ikona wyposażenia.Na Twojej karcie tego nie ma.
U mnie nic nie ma o TNT, nie ma też ikony sprzętu na karcie. Możesz wrzucić zdjęcie swojej karty?
Smoku pisze:karta Water Tower, czy nie powinno być:podnieś pocisk (0 AP) z kafla 1 i ostrzelaj wieżę ciśnień (2 PA )z działa zlokalizowanego na kaflu 2.
Wydaje mi się, że moja wersja jest poprawna, ale niech ktoś to jeszcze potwierdzi.
Wrzuć fotkę swojej karty. Zaczynam podejrzewać, że w kolejnych printach autor wprowadzał drobne korekty.
misioooo pisze:Ja tam czekam na Resistance! Woytas, planujesz też to ciapnąć?
Instrukcję mam przetłumaczoną. Karty czekają. Chętny na sprawdzenie przed udostępnieniem?

Jeśli chodzi o marudzenie, to dawajcie śmiało. Pamiętam, że te 3PA na karcie Cliffu mocno mnie irytowało, a więc zmiana bardzo na plus :)
Awatar użytkownika
Abidarius
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2015, 12:58
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: V-Commandos

Post autor: Abidarius »

Bo ty masz prawdo podobnie pierwszą wersję. W dodruku zmieniono kilka rzeczy np nie ma już karty „Sztukas” jest zastąpiona kartą „Bombardowanie”. Działają tak samo.
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: V-Commandos

Post autor: woytas »

Taka historia - po lewej moje karty, po prawej z nowszego printu:
Obrazek

O ile zmiany na karcie Water Tower nie mają dla mnie znaczenia, to zmiana na Hotel de Luxe już może mieć znaczenie - ładunek TNT, może się przydać w grze.
Zastanawiam się, czy zostawić swoją kartę tak jak jest, czy może zrobić upgrade :?
Kisun
Posty: 1130
Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
Has thanked: 113 times
Been thanked: 132 times

Re: V-Commandos

Post autor: Kisun »

Może obie wersje? Każdy sobie wybierze co mu pasuje ;)
"Errare humanum est"
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: V-Commandos

Post autor: misioooo »

Kisun pisze:Może obie wersje? Każdy sobie wybierze co mu pasuje ;)
+1 Wersja łatwa i trudna - czyli mamy dwie ekstra misje do wyboru :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: V-Commandos

Post autor: woytas »

Sprawdziłem misje i w jednej z nich przyda się TNT z Hotel de Luxe. Więc chyba warto zaktualizować kartę. No i problem sam się rozwiązał :)
ODPOWIEDZ