Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Do0ctor
Posty: 154
Rejestracja: 15 mar 2017, 19:12
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: Do0ctor »

Tęż jestem ciekawy opinii. Gra wyglada interesująco:)
Awatar użytkownika
strid3rr
Posty: 482
Rejestracja: 24 wrz 2017, 21:53
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 60 times
Been thanked: 167 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: strid3rr »

Rocy7 pisze:Na ile tryb kampanii jest regrywalny? Sa jakies wybory w kwestii questow lub konsekwencje przegrania danej przygody? Jest duzo wyborow w kwestii rozwoju postaci?

Znalazłem wrażenia na BGG https://boardgamegeek.com/thread/117600 ... lay-tester
Pozwoliłem sobie zadać wasze powyższe pytania w wątku na BGG https://boardgamegeek.com/article/27414524
Osoba, którą zapytałem przedstawia się jako tester wczesnej wersji gry i aktualnie już rozgrywa finalną wersję.

1. What can You tell about decision making in story?
Are there quests which will lock one story route and open another or someting like that?
2. Any consequence in loosing main battles?
3. Are heroes leveling? What about character development, is there many perks/upgrades You can choose from during campaing?
4. Does replayability of the game exist? How good it is?


1. There are lots of story decisions that the players have to make throughout each campaign. It’s similar to “Choose your own adventure” books (which I’m not sure if you have in Poland) where the characters will be forced to make a decision like A) Save the hurt farmer or B) Pursue the werewolf. Depending on which decision is made, the story will play out slightly differently. No Quests are ever locked out, but each quest may have slightly different endings and encounters based on the decisions you make.

2. If the entire party is killed (ANY time, not just in main battles), that’s how you “lose” the adventure. At that point you would either start that adventure over with new characters, or resurrect your character and take a TAROT card, which has some negative consequences and is expensive/difficult to get rid of.

3. The leveling and character development is probably the strongest part of the game. Defeating bad guys and making discoveries earns your character “Lore”, which, when it reaches certain levels, lets you unlock skills and abilities from a branching skill tree. It’s how you can customize your character as the story progresses. I can’t recall exactly how many times you level up before you reach the maximum, but decision tree filled a page.

4. Replayability is certainly there. The story elements won’t be as exciting if you start over of course. Mainly I’d say that MOST people will never have to worry about replayabity because it will take several, hours long game sessions to make their way through all of the adventures in the box, especially if you have the exapansion. Starting over with a different character class would change it up a bit. Nothing is destroyed or permanently altered as the game is played (It’s not a “Legacy” game) so there would be no issue selling it or giving it to a friend to enjoy after your done.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: Rocy7 »

strid3rr pisze: Pozwoliłem sobie zadać wasze powyższe pytania w wątku na BGG https://boardgamegeek.com/article/27414524
Osoba, którą zapytałem przedstawia się jako tester wczesnej wersji gry i aktualnie już rozgrywa finalną wersję.
dziekuje.
olsszak
Posty: 1818
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: olsszak »

Dzięki uprzejmości kolegi miałem okazję zagrać w sobotę kilka godzin (pierwsza historia z podstawki) i chciałem w kilku punktach napisać swoje wrażenia w formie plusów i minusów wedle moich odczuć:)

Pozytywy
1) Gra ma bardzo rozwiniętą warstwę fabularną - story book, rumors, road eventy, off-road eventy. Tutaj jest i klimat i jest ciekawie - bardzo mi się podobają rozwiązania i jest ich dużo, a więc będzie różnorodnie. Dodałbym do tej listy również postaci - bardzo interesujące, przemyślane opisy postaci wprowadzające Cię zarówno w świat jak i w tło danej postaci.
2) Jakość wykonania bardzo dobra - żetony grube, karty, planszetki graczy , plansza jakość bdb. Jedyny mały zgrzyt, że "ulotki" z historią boahterów i ich rozwojem są grubsze w podstawce, a cieńsze, mniej trwałe w dodatku
3) Model rozgrywki z trybem przygodowym (na planszach) oraz tryb skirmish włączający się do wydarzeń rozgrywanych na mapie świata.
4) System walki oparty o rzuty na trafienie vs obrona przeciwnika oraz rzut na dmg wykorzystujący modyfikatory wynikające z przedmiotów - bz tego zbyt często byłaby frustracja ;) Takie same modyfikatory jeśli chodzi o testy danych "cech" - które to występują zarówno w walce, jak i w eksploracji.
5) Nie wiem jak jest dalej, ale zagraliśmy Story złożone z dwóch chapterów i zajęło to ok. 4 h, a nie odczułem mocnego zmęczenia, przytłoczenia rozgrywką.

Większe lub mniejsze przeszkadzajki
1) Figurki delikatnie mówiąc dupy nie urywają. Niektóre rzeźby są po prostu brzydkie, a przynajmniej w znacznym stopniu odbiegające od grafiki na karcie ;)
2) Co tu dużo mówić - jest to jednak "dice fest" i mimo modyfikatorów bywa to często frustrujące. Rzucasz na trafienie, na dmg, na testy przeszukania, testujesz też aby uchronić się przed różnymi stanami. Jeśli komuś regularne rzucanie kostkami nie przeszkadza to pominąć ten punkt.
3) Mikrozarządzanie - obszar gracza zajmuje najwięcej na stole. Karta postaci, "ulotka" danej postaci, dużo kart, znaczniki życia i mocy. Grajac we 2 i mając po dwie psotaci mieliśmy pełne ręce roboty. Szczególnie jak zaczęliśmy dostawać dodatkowe bonusy, które już trzeba było dodatkowo notować na kolejnej kartce, tym razem wydrukowanej. Fanów gry solo może odstraszyć to, że w trybie gry na dwie ręce (dwie postaci) jest cholernie trudno i podobno jest to rozgrywka najsłabiej zbalansowana.
4) Trzeba wziąć pod uwagę dużą ilość tekstu, co osobom słabszym z angielskiego uniemożliwi płynną rozgrywkę.

Ogólnie pewnie jeszcze w to zagram u kolegi, ale nie odczuwam na ten moment potrzeby posiadania. Jeśli bym się decydował to brałbym wersję ze standami. Kompletnie nie żałuję też, że nie wsparłem tego na KS. Pozycja do mocnego rozważenia przez fanów RPG.
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Do0ctor
Posty: 154
Rejestracja: 15 mar 2017, 19:12
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: Do0ctor »

olsszak pisze:Dzięki uprzejmości kolegi miałem okazję zagrać w sobotę kilka godzin (pierwsza historia z podstawki) i chciałem w kilku punktach napisać swoje wrażenia w formie plusów i minusów wedle moich odczuć:)

Pozytywy
1) Gra ma bardzo rozwiniętą warstwę fabularną - story book, rumors, road eventy, off-road eventy. Tutaj jest i klimat i jest ciekawie - bardzo mi się podobają rozwiązania i jest ich dużo, a więc będzie różnorodnie. Dodałbym do tej listy również postaci - bardzo interesujące, przemyślane opisy postaci wprowadzające Cię zarówno w świat jak i w tło danej postaci.
2) Jakość wykonania bardzo dobra - żetony grube, karty, planszetki graczy , plansza jakość bdb. Jedyny mały zgrzyt, że "ulotki" z historią boahterów i ich rozwojem są grubsze w podstawce, a cieńsze, mniej trwałe w dodatku
3) Model rozgrywki z trybem przygodowym (na planszach) oraz tryb skirmish włączający się do wydarzeń rozgrywanych na mapie świata.
4) System walki oparty o rzuty na trafienie vs obrona przeciwnika oraz rzut na dmg wykorzystujący modyfikatory wynikające z przedmiotów - bz tego zbyt często byłaby frustracja ;) Takie same modyfikatory jeśli chodzi o testy danych "cech" - które to występują zarówno w walce, jak i w eksploracji.
5) Nie wiem jak jest dalej, ale zagraliśmy Story złożone z dwóch chapterów i zajęło to ok. 4 h, a nie odczułem mocnego zmęczenia, przytłoczenia rozgrywką.

Większe lub mniejsze przeszkadzajki
1) Figurki delikatnie mówiąc dupy nie urywają. Niektóre rzeźby są po prostu brzydkie, a przynajmniej w znacznym stopniu odbiegające od grafiki na karcie ;)
2) Co tu dużo mówić - jest to jednak "dice fest" i mimo modyfikatorów bywa to często frustrujące. Rzucasz na trafienie, na dmg, na testy przeszukania, testujesz też aby uchronić się przed różnymi stanami. Jeśli komuś regularne rzucanie kostkami nie przeszkadza to pominąć ten punkt.
3) Mikrozarządzanie - obszar gracza zajmuje najwięcej na stole. Karta postaci, "ulotka" danej postaci, dużo kart, znaczniki życia i mocy. Grajac we 2 i mając po dwie psotaci mieliśmy pełne ręce roboty. Szczególnie jak zaczęliśmy dostawać dodatkowe bonusy, które już trzeba było dodatkowo notować na kolejnej kartce, tym razem wydrukowanej. Fanów gry solo może odstraszyć to, że w trybie gry na dwie ręce (dwie postaci) jest cholernie trudno i podobno jest to rozgrywka najsłabiej zbalansowana.
4) Trzeba wziąć pod uwagę dużą ilość tekstu, co osobom słabszym z angielskiego uniemożliwi płynną rozgrywkę.

Ogólnie pewnie jeszcze w to zagram u kolegi, ale nie odczuwam na ten moment potrzeby posiadania. Jeśli bym się decydował to brałbym wersję ze standami. Kompletnie nie żałuję też, że nie wsparłem tego na KS. Pozycja do mocnego rozważenia przez fanów RPG.
Dzięki za tą opinię. Ostudziła mój zapał;)
Awatar użytkownika
strid3rr
Posty: 482
Rejestracja: 24 wrz 2017, 21:53
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 60 times
Been thanked: 167 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: strid3rr »

Na stronie KS jest też demo (w które zapewne grał kolega wyżej), które można pobrać, wydrukować i zagrać samemu w celu "zasmakowania gry". Są też na YT gameplaye z tejże wersji więc można poświęcić czas i ocenić czy warto. Ja osobiście kupiłem drugie, poprawione wydanie, bo mnie osobiście bardzo przypomina to naturalne RPG gdzie rzuty kostkami to norma i tak trzeba też tą grę odbierać. Nie jest to Gloomhaven ani Sword & Sorcery, ta gra jest zdecydowanie nastawiona na narrację i fabularną rozgrywkę i wszyscy to podkreślają. Dlatego też osobom, które grają/grały w gry fabularne ta pozycja spodoba się bardzo. Osobom bardziej nastawionym na walkę, taktyczne podejście i zaawansowane zarządzanie postacią/przedmiotami/kartami polecam najpierw zaznajomić się z demem.
olsszak
Posty: 1818
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: olsszak »

strid3rr pisze:Na stronie KS jest też demo (w które zapewne grał kolega wyżej), które można pobrać, wydrukować i zagrać samemu w celu "zasmakowania gry". Są też na YT gameplaye z tejże wersji więc można poświęcić czas i ocenić czy warto. Ja osobiście kupiłem drugie, poprawione wydanie, bo mnie osobiście bardzo przypomina to naturalne RPG gdzie rzuty kostkami to norma i tak trzeba też tą grę odbierać. Nie jest to Gloomhaven ani Sword & Sorcery, ta gra jest zdecydowanie nastawiona na narrację i fabularną rozgrywkę i wszyscy to podkreślają. Dlatego też osobom, które grają/grały w gry fabularne ta pozycja spodoba się bardzo. Osobom bardziej nastawionym na walkę, taktyczne podejście i zaawansowane zarządzanie postacią/przedmiotami/kartami polecam najpierw zaznajomić się z demem.
Pierwsze story z książki z podstawki - wilkołaki.
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
Abidarius
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2015, 12:58
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: Abidarius »

A orientujecie się może czy będzie wersja „sklepowa”?
Cthulhu
Posty: 38
Rejestracja: 17 maja 2016, 17:32

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: Cthulhu »

Abidarius pisze:A orientujecie się może czy będzie wersja „sklepowa”?
Pytasz o pierwszą czy drugą edycję? Pierwsza niedawno weszła do sklepów, a też była z KS, więc druga za rok podejrzewam tak samo.
Awatar użytkownika
Abidarius
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2015, 12:58
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: Abidarius »

Zarówno o pierwszą jak i drugą. Zastanawiam się nad wsparciem, ale nie wiem czy zdążę uzbierać odpowiednią kwotą.
Dziękuję za odpowiedź.
Cthulhu
Posty: 38
Rejestracja: 17 maja 2016, 17:32

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: Cthulhu »

Możesz wpłacić 1 dolara, a później dopłacić więcej, pledge manager się pewnie dopiero za jakiś czas otwiera.
Awatar użytkownika
Abidarius
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2015, 12:58
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: Abidarius »

Udało się nawet ostatecznie dobić do „Żołnierza” :)
Awatar użytkownika
dzaborek
Posty: 200
Rejestracja: 13 cze 2017, 22:34
Lokalizacja: Chrzanów
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: dzaborek »

Jeśli ktoś z tu obecnych wsparł obecną kampanię Folklore i szukałby kogoś do wspólnego zamówienia, to z chęcią dołączę w pledge managerze/lub udostępnię swojego PM bo na wszelki wypadek wsparłem 1 $ jakby się nikt nie znalazł:) Może uda się zaoszczędzić coś na wysyłce przy kilku kopiach.
Moja kolekcja

Podzielę się zniżką 5% na Mepel.pl
Awatar użytkownika
Abidarius
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2015, 12:58
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: Abidarius »

Czy ktoś z Was się orientuje, kiedy będzie PM otwarty? Chyba, że już jest, a ja to przeoczyłem :)
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: michal2014 »

Hej.

Ktoś już się bawił więcej w tą grę i może coś o niej więcej napisać?
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Abidarius
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2015, 12:58
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: Abidarius »

Czy ktoś już otrzymał karty ekwipunku, których brakowało?
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1508
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 81 times
Been thanked: 170 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: Goldberg »

Co wchodzi w sklad wersji sklepowej?
I jak sie ma to co mowicie o czasie gry (2/4h) do tego co pisza sklepy (60/90m)bo szczerze wolalbym te 4/5 godz niz godzine/półtora
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 141 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: Paskuder »

W skład wersji sklepowej wchodzi wszystko bez ks exclusive ale nie wiem czy tu jakieś były w ogóle. Tylko wychodzi drożej niż na ks no i są dostępne dwa printy które trochę się różnią między sobą. Ja na pewno będę brał ale na ks. Twórcy zapowiedzieli 3 falę KS w pierwszym kwartale tego roku, przy okazji nowego dużego dodatku ma być dostępne wszystko co wyszło do tej pory.
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1508
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 81 times
Been thanked: 170 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: Goldberg »

Słyszałem, ze w IIed nie ma figurek tylko tekturki (na bgg pisali)
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Awatar użytkownika
awawa
Posty: 1100
Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 42 times
Been thanked: 38 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: awawa »

Są, tylko rozbili grę i wrzucili je w osobny zestaw co im się bardzo chwali. Jak ktoś chce to kupi sobie figurki. Na KS też nie było ich w Tinker pledge. Mi się gra świetnie z tokenami, zostanę przy nich. Cenowo podstawka z dodatkiem wyszły u nas odrobinę taniej niż IIprint na kickstarterze z przesyłką, przynajmniej mi się udało po tyle upolować w naszych sklepach. To raczej typowa i zamknięta produkcja nastawiona na retail, chyba że zależy nam na tym:

Obrazek

;)
Czekam w takim razie na nowy dodatek o którym nawet nie wiedziałem że szykują.
Granie na Bemowie
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 141 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: Paskuder »

Właśnie zapowiedzieli, nowy dodatek to nowa kampania zabierająca graczy głównie w teren miejski. Ma być jakaś nowa mechanika walk która będzie można opcjonalnie stosować w poprzednich kampaniach. Start KS planowany na koniec marca.
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: Gatherey »

Paskuder pisze: 02 lut 2019, 01:29 Właśnie zapowiedzieli, nowy dodatek to nowa kampania zabierająca graczy głównie w teren miejski. Ma być jakaś nowa mechanika walk która będzie można opcjonalnie stosować w poprzednich kampaniach. Start KS planowany na koniec marca.
Link?
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 141 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: Paskuder »

Grupa na FB i podobno newsletter dla subskrybentów.
Ale spróbuj spr stronę green brier games czy jak im tam, może coś wrzucili.
Nowy dodatek będzie się nazywał The fall of The dark spire.
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 141 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: Paskuder »

From Greenbrier Newsletter: "In this new expansion the design team at Twinfire takes us into the dark streets in the cities of Kremel, and out further into the world with new stories, characters, monsters and afflictions. Moreover, they will explore new combat mechanisms that can be used in this new box expansion as well as be added to the core game and Dark Tales Expansion to revisit those campaigns. Look for the Kickstarter coming in March!"
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Awatar użytkownika
awawa
Posty: 1100
Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 42 times
Been thanked: 38 times

Re: [KS] Folklore: The Affliction

Post autor: awawa »

Świetnie, mam nadzieję że dodadzą przy okazji III print'u brakujące karty :evil: jednocześnie niczego już nie gubiąc.
Granie na Bemowie
ODPOWIEDZ