Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Dhel »

MrAtrion pisze: 19 lis 2019, 21:39 I jak tam się gra? Ktoś już ukończył kampanię? Jak ocenia grę po przejściu jej? :)
Podstawkę ukończyłem w wersji angielskiej chyba rok temu i po paru miesiącach zacząłem grę jakby 'drugą stroną', w paru słowach ponizej, w skrócie na dole:

+ w questach dużo się dzieje, są wybory, które sprawiają, że wróg może nas wspomóc w walce albo dostaniemy go jako dodatkowego przeciwnika do pokonania
++++ progres bohatera, naprawdę czuć, że bohater zyskuje na sile, różnica pomiędzy lv 1 a lv 4 jest ogromna
+ zróżnicowane zachowanie potworów w zależności od ich poziomu i rodzaju, szamani potrafią napsuć krwi, skubańcy jedni!
+/- najfajniejsze bronie są ze skarbów co powoduje, że jak masz pecha to nie dostaniesz nic ciekawego i przez cała grę, na szczęście tu pomaga trochę kowal, jednak i tak ognisty mieczyk zrobił z mojej asasynki chodzącą mordownię
- zróżnicowanie potworów - dlaczego to tym razem na minus?, tu chodzi już o obsługę gry, jak atakuje was goblin, ork wojownik, szaman, każdy w swojej własnej wersji to bardzo łatwo pominąć jakiś efekt ich zachowania, np. szamani mają rzut obronny przeciwko atakom zanim dostaną obrażenia, oczywiście dopiero po trzeciej ubitej kreaturze sobie o tym małym szczególiku przypomniałem
- 'fiddly', jakby to na bgg przeczytać - obsługa gry jest momentami upierdliwa - dochodzisz do jakiegoś momentu, zatrzymujesz się, czytasz 'story book', ten odsyła cię do 'book of secret' (wybaczcie angielskie nazwy, nie wiem jak to przetłumaczyli po polsku), book of secret wprowadza zdarzenie, to potwora, przejdź do innego punktu, ten wprowadza znowu jakiegoś potwora, potem, wykonaj liczenie bohater-potwor i wprowadź x potworów, następnie aktywuj potwora. A, i pamiętaj, że potwór może się samoistnie aktywować jak nie został aktywowany, taką ma zdolność, tylko no, pamiętaj o tym :D

Według mnie to jest największa bolączka tej gry, ale coś za coś, takie zmienne mocno ubarwiają grę, i to jest super.

Pomimo tego ostatniego punktu podstawkę przeszedłem prawie 2 razy, pewnie grałbym jeszcze w kolejne części, ale obecna sytuacja mi na to nie pozwala, to nie jest gra, którą można wyciągnąć o 22 i o 24 schować bo się quest rozwiązało, trzeba poświęcić więcej czasu i być wypoczętym, inaczej obsługa gry nas rozjedzie.

Ok, a teraz w skrócie - świetna gra, super dungeon crawler, polecam. :wink:
litk
Posty: 847
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 125 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: litk »

Galakta zapowiedziała kolejne Hero packi, tylko po co? Zamiast wydać duże rozszerzenie co by wersję demonstracyjną tej gry rozszerzyć do pełnoprawnej to wydają kolejne nikomu nie potrzebne hero packi, jak by mało było bohaterów w podstawce plus jeden bonusowy, bo kto by przechodził to samo więcej niż 3 razy?
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 141 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Paskuder »

Sorry ale czy według ciebie jeżeli mnie interesują heropacki to jestem jakiś gorszy czy jak?
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Awatar użytkownika
awawa
Posty: 1101
Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 43 times
Been thanked: 38 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: awawa »

Ja się zgadzam z tym, że herosów jest aż nadto w podstawce. W dodatku ich rozwój jest zahamowany oczekiwaniem na ciąg dalszy po 7 scenariuszach. Nawet nie ma co zaczynać podstawki na nowo innymi bohaterami, gdyż ci są jeszcze nie skończeni z rozwojem na wyższych levelach i przejściem przez finał. Przy bardzo ograniczonej regrywalności, gdy przebrniemy przez księgę skryptów, bardziej się liczą dodatki scenariuszowe. Moze Galakta wkrótce tez je ogłosi, inaczej nie rozumiem takiej strategii.
Granie na Bemowie
_leigam_
Posty: 942
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 196 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: _leigam_ »

awawa pisze: 21 lis 2019, 00:09 bardziej się liczą dodatki scenariuszowe. Moze Galakta wkrótce tez je ogłosi, inaczej nie rozumiem takiej strategii.
Jakby wydali akt II i III a później postacie to już by na tym nie zarobili, część osób po przejściu gry powie pas. Będą wydawać 4 postacie - akt II - 4 postacie - akt III. Kolekcjonerzy będą kupować na zapas, a "strach" przed brakiem dostępności w przyszłości zrobi swoje. Dodatkowo szybko schodzący niski nakład dodatków z postaciami, wpłynie pozytywnie na sprzedaż podstawowych dodatków.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
MrAtrion
Posty: 651
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 86 times
Been thanked: 43 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: MrAtrion »

W sumie do tej pory wyszły: Akt 1, poboczne misje do aktu 1, akt 2 i dodatkowe misje do niego (ala poboczne). Plus postacie, ghost form itd. Niedawno widziałem KS z nową kampanią (niby prequel fabularny) więc aż tak dużo dodatków do niej nie ma.
bazyliszek10000
Posty: 38
Rejestracja: 27 lut 2019, 12:06
Has thanked: 58 times
Been thanked: 2 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: bazyliszek10000 »

Miejmy nadzieję że Galakta jest świadoma że ten HP, nie będzie się rozchodził jak świrze bułeczki i nastawiają się że zarobią dopiero na dużych dodatkach. Ich obecna strategia marketingowa, ma jednak jakiś sens. Jak wyżej, faktycznie może sprzedadzą trochę bohaterów teraz, jeszcze przed dużym dodatkiem, a reszta może zejdzie po dużych dodatkach, jak ktoś będzie chciał sobie całą grę skompletować. Wydając HP na końcu utknęliby z tym, a część fanów chce mieć komplet „bo tak” i ktoś pewnością robił by szum że nie wydali gry do końca.
czeczot
Posty: 1275
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 29 times
Been thanked: 71 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: czeczot »

Dla mnie jest to jak najbardziej logiczne. Nie przewiduje grać w tą grę po skończeniu wszystkich scenariuszy a jak jest taka możliwość to chętnie zmienię bohaterów na 2 akt. Jak by ich wydali po wydaniu dużych dodatków to ja np bym pewnie ich już nie kupił o ile bym wcześniej zaczął grać w 2 akt.
MrAtrion
Posty: 651
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 86 times
Been thanked: 43 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: MrAtrion »

A ja mam takie pytanie - jak rozróżniacie podczas gry która figurka jest do której karty? Większość wrogów ma 2 karty (z jedną i dwiema runami), ale figurki nie mają żadnego oznaczenia co i jak. Jedna karta jest mocniejsza (2 runy) i najczęściej tego lepiej uzbrojonego do niej przypisuję :) (np mocniejszy gremlin to ten z kamieniem :D). A wy jak to robicie?
Morgon
Posty: 618
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Morgon »

Moim zdaniem teraz jest dobry moment na hero packi. Jak ktoś chce przejść grę tylko raz dla fabuły to i tak nie kupi ALE jak ktoś chce przejść dobrymi, złymi, inną konfiguracją bohaterów bo mu się gra podoba mechanicznie i lubi wyzwania to zanim wyjdą duże dodatki skończy akt 1 z dwa, trzy razy i będzie miał gotowe drużyny do dalszej gry. Dla mnie to ma sens.

MrAtrion - dlatego figurki się nieznacznie różnią abyś mógł się umówić, który jest którym. Dlaczego dwie runy? Potwory wychodzą bez lub z jednym wzmocnieniem. Jak zabiją bohatera mogą dostać drugie.
MrAtrion
Posty: 651
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 86 times
Been thanked: 43 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: MrAtrion »

Niektórzy wrogowie z 2 runami są ciut lepsi. Ale szkoda, że nie ma odgórnego przypisania.
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Zorak »

Czy ktos bedacy w temacie moze mi to doprecyzowac:
Fabularna linia S&S ma miec III Akty.
W KS byly akt I podstawka i II oraz po 1 dodatku side-questowym do każdego Aktu.
O III Akcie poki co cisza.
A na KS zostal zrobiony kolejny samodzielny dodatek prequel ?
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Probe9
Posty: 2453
Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 153 times
Been thanked: 648 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Probe9 »

Chyba miały być 3 sezony (ale obstawiam, że jak dalej będzie tak przyjmowana to na tym nie skończą ;p), każdy z sezonów składa się z 2 aktów, a do każdego aktu po dodatku z pobocznymi zadaniami.

Przy obecnym KS Ancient Chronicles, który chronologicznie jest prequelem do Immortal Souls, aktem I będą wydarzenia w Underreign a aktem II - Northern Lands. Strzelam, że sezon 3 (z 2 aktami) będzie skupiał się na wydarzeniach po Immortal Souls (ale tego nigdzie nie znalazłem).
Rabaty: Rebel = 10%, 3trolle = 7%, planszomania = 10%, planszostrefa = 11%.

Moje gry
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 574
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: miras23 »

Wiem, że mogę sobie znaleźć odpowiedzi na moje pytania, ale może znajdzie się ktoś, kto mi szybko odpowie bez marudzenia.
1. Najlepsza ilość graczy?
2. Z ilu odcinków składa się kampania?
3. Średni czas na jedno posiedzenie?
4. W trakcie kampanii może ktoś dojść / odpaść?

Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: lotheg »

1. Solo albo 2 graczy. Ale to bardzo indywidualna sprawa z coopami.
2. Pierwsza kampania to 7 scenariuszy, ale grasz 6, bo w odcinku nr 5 wybierasz jeden z dwóch finałowych.
3. Na początku nawet do 5 godzin. Potem raczej 3-4 godziny.
4. Chyba tak, ale może ktoś podpowie kto lepiej pamięta.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Zorak »

miras23 pisze: 22 gru 2019, 13:14 Wiem, że mogę sobie znaleźć odpowiedzi na moje pytania, ale może znajdzie się ktoś, kto mi szybko odpowie bez marudzenia.
1. Najlepsza ilość graczy?
2. Z ilu odcinków składa się kampania?
3. Średni czas na jedno posiedzenie?
4. W trakcie kampanii może ktoś dojść / odpaść?

Z góry dziękuję.
1) Graczy jak chcesz ale warto w 2/3 osoby. łatwiej ogarnąć zasady i ruch wrogów. a co to trudności to w 3 jest optymalnie.
2) 7 ale grasz 6.
3) mi solo zajmowało 2-3h na scenariusz
4) tak jest opcja podmiany bohatera na innego w trakcie kampanii.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: lotheg »

3 graczy optymalnie tzn. że łatwiej niż w 2 osoby?

Z punktem 4 to chodziło chyba bardziej o to czy możesz rozpocząć kampanię w 2 osoby i czy w 3 scenariuszu może dojść ktoś?
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 574
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: miras23 »

lotheg pisze: 22 gru 2019, 21:18 3 graczy optymalnie tzn. że łatwiej niż w 2 osoby?

Z punktem 4 to chodziło chyba bardziej o to czy możesz rozpocząć kampanię w 2 osoby i czy w 3 scenariuszu może dojść ktoś?
Dokładnie. Czy można w trakcie kampanii poszerzyć lub zmniejszyć ekipę do grania.
Probe9
Posty: 2453
Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 153 times
Been thanked: 648 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Probe9 »

miras23 pisze: 22 gru 2019, 22:00
Dokładnie. Czy można w trakcie kampanii poszerzyć lub zmniejszyć ekipę do grania.
Można bez problemu, już w trakcie poszczególnych misji pojawiają się elementy skalowalne względem liczby graczy, więc teoretycznie każdą misję można grać w innym składzie.
Rabaty: Rebel = 10%, 3trolle = 7%, planszomania = 10%, planszostrefa = 11%.

Moje gry
Morgon
Posty: 618
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Morgon »

Grał ktoś w pełnym 5-osobowym składzie? Przymierzamy się do grania pełną ekipą, będzie dobrze?
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Jacek_PL »

Morgon pisze: 23 gru 2019, 09:59 Grał ktoś w pełnym 5-osobowym składzie? Przymierzamy się do grania pełną ekipą, będzie dobrze?
Ja grałem i niestety nie jest najlepiej, długo się czeka na swój ruch i to zarówno czasowo jak i pod względem tego, że można umrzeć zanim cokolwiek się zrobi, bo potwory aktywowały się już kilka razy.
Probe9
Posty: 2453
Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 153 times
Been thanked: 648 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Probe9 »

Taka prawda, że tego typu gry raczej przy większej liczbie graczy nie chodzą dobrze. Jak macie 5 to lepiej zagrajcie w Twilight Imperium lub Grę o Tron :)
Rabaty: Rebel = 10%, 3trolle = 7%, planszomania = 10%, planszostrefa = 11%.

Moje gry
Morgon
Posty: 618
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Morgon »

Jacek_PL pisze: 23 gru 2019, 11:14 Ja grałem i niestety nie jest najlepiej, długo się czeka na swój ruch i to zarówno czasowo jak i pod względem tego, że można umrzeć zanim cokolwiek się zrobi, bo potwory aktywowały się już kilka razy.
Nie bardzo rozumiem drugi argument, bo zakłada on, że potwory nie giną, atakują wszystkie tego samego bohatera i ogólnie bohaterowie są wszyscy w jednej lokacji w wielkiej walce grupowej 5 na 5.
Probe9 pisze: 23 gru 2019, 18:01 Taka prawda, że tego typu gry raczej przy większej liczbie graczy nie chodzą dobrze. Jak macie 5 to lepiej zagrajcie w Twilight Imperium lub Grę o Tron :)
Wolę coś krótszego, np. Chaos w Starym Świecie, Shogun, Nemesis, DOOM, Martwa Zima ;)
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Jacek_PL »

Morgon pisze: 23 gru 2019, 19:41
Jacek_PL pisze: 23 gru 2019, 11:14 Ja grałem i niestety nie jest najlepiej, długo się czeka na swój ruch i to zarówno czasowo jak i pod względem tego, że można umrzeć zanim cokolwiek się zrobi, bo potwory aktywowały się już kilka razy.
Nie bardzo rozumiem drugi argument, bo zakłada on, że potwory nie giną, atakują wszystkie tego samego bohatera i ogólnie bohaterowie są wszyscy w jednej lokacji w wielkiej walce grupowej 5 na 5.
Niektóre potwory nie giną tak łatwo, przy pięciu graczach zazwyczaj jest ich więcej i są mocniejsze. Co do atakowania tego samego bohatera to akurat norma, bo przecież potworki mają ulubione "danie". To czy bohaterowie stoją razem czy nie, najczęściej nie ma aż tak dużego znaczenia, jak będzie pechowe ciągnięcie kart aktywacji to niewiele da się zrobić. Nie grałem nigdy całej kampanii w pięciu graczy, ale po dwóch misjach stwierdziliśmy, że jest znacznie trudniej niż na trzech graczy, niestety w ten bardziej irytujący sposób kiedy graczy patrzy jak potwory szaleją, a on jeszcze czeka na swoją ponowną aktywację.
uszczu
Posty: 51
Rejestracja: 05 lis 2014, 14:30
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: uszczu »

Czy będzie Akt II po Polsku?
Top 5:
Cywlizacja: Poprzez Wieki, SW Rebelia, Runebound3ed, NetrunnerLCG, Legendary:Alien
ODPOWIEDZ