Star Wars: Rebelia / Rebellion (Corey Konieczka)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5173
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 873 times
Kontakt:

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: raj »

mauserem pisze:
rajgildia pisze:Trylogie są dwie a teraz powstaje trzecia.
I zamawianie rzeczywistości tego nie zmieni.
A pisząc "druga" którą masz właściwie na myśli? :mrgreen:
pierwszą czy drugą? :lol:
W tym wypadku liczy się chronologia powstawania. :)
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: Col. Frost »

Odi pisze:Ja też bym chciał dostać kompletną grę. Na dodatkach wcale mi nie zależy. No ale to jest FFG... Dodatek z kartami i jedostkami obowiązkowy. Oni tak oo prostu mają. Plansza aż się prosi o rozbudowę, więc też. No, ale zobaczymy :)
Pewnie będę w mniejszości, ale ja nie widzę konieczności, a nawet sensu, w ewentualnej rozbudowie planszy. Fakt, że wygląda jakby była przecięta na pół, ale zupełnie mi to nie przeszkadza. Coruscant, który będzie ważną planetą w każdej rozgrywce, i tak i tak jest usytuowany jakby w centrum (ze względu na układ pól), a jednocześnie nie ma do niego tak łatwego dostępu jak gdyby fizycznie był w samym środku planszy. Sama plansza i tak jest już sporej wielkości, a dorobienie do niej drugiej połowy skutkowałoby chyba tym, że większość z nas grać musiałaby na dworze albo sali gimnastycznej. Ponadto wszystkie planety ze starej trylogii (a to do niej nawiązuje gra) są obecne na tej "połówce". Poza tym co z jednostkami? W podstawce będzie ich zapewne tyle by z powodzeniem walczyć w tylu, a tylu regionach. Jeśli powiększymy planszę dwukrotnie zrobi się na niej strasznie pusto (i tak, z tego co widzę, będzie trochę pustych pól). No chyba, że twórcy jednocześnie dwukrotnie powiększą liczbę figurek (ale to nie byłby już dodatek tylko druga część podstawki), ale kto to wtedy ogarnie? I o ile zwiększy się czas rozgrywki skoro teraz, wg panów z Miami Dice, wynosi on 3-4 godziny? To ostatnie pytanie zadałbym również tym, którzy przewidują dodanie nowych frakcji. No i wreszcie należałoby zwrócić uwagę na to co znajduje się na brzegach planszy, a więc tajną bazę rebeliantów, ścieżki budowy wojsk itd. Gdyby dodać do tego drugą połowę planszy to jeden z graczy musiałby sięgać do tych "pól" przez pół stołu. Mało to wygodne.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6454
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 585 times
Been thanked: 942 times

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: Odi »

Są to problemy do przeskoczenia. Jednostek można dołożyć w osobnym dodatku. Przy kilku graczach rebeliant będzie siedział przy jednym krańcu mapy. Do skrocenia czasu mogą być nakładki na tory itp.Powtarzam: z grą się bliżej nie zapoznawałem i tak tylko sobie dywaguję na czuja :)
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: Dexterus »

komix88 pisze:O ile mogę zrozumieć, iż rzeczywiście w niektórych przypadkach wersja lokalna nie może się ukazać jednocześnie z angielską to zupełnie nie kumam jak wydawca może się tłumaczyć "bo FFG wyda to wcześniej". Kurka wodna, toż to Galakcie powinno zależeć by mnie jako klienta zwabić - a więc by tą grę wydać jak najszybciej. Gdybym wiedział, że wersja PL ujrzy światło dzienne dajmy na to miesiąc , dwa po EN to nawet bym pewnie nie pomyślał o zakupie oryginału.
Była mowa już o tym wielokrotnie, ale jakoś mam dzisiaj ochotę sobie popisać - Galakta pełni w tym układzie nie rolę partnerską, a służebną. Oni wydają wersje zlokalizowane dopiero wtedy, gdy "Fantasy Asmodee" im na to pozwoli zdecydowawszy, że rynek się nasyci. Jest to stały element umowy z FFG i nawet gdyby Leszek Czarnecki założył planszowe wydawnictwo wrzucając cały swój majątek w kapitał startowy, to też grałby według tych samych zasad. Wszyscy grają. Wszyscy muszą, nawet Ci tak oglądani przez nas ze stereotypową zazdrością Niemcy.

Taka jest polityka FFG względem większości swoich produkcji AAA i nic jej nie zmieni. Zostając choćby w uniwersum świata Star Wars, przyjrzymy się Imperial Assault. Jego premiera miała miejsce pod sam koniec 2014 (rany, to już?). Premiery francuska, germańska, hiszpańska i włoska w lipcu 2015, czyli dokładnie pół roku później; po upływie okresu karencji, gdy obowiązuje nazwijmy to rynkowy monopol angielskiego oryginału. Owszem, polska wersja wyszła ciut jeszcze później i to już specyfika lokalna Galakty :> ale jeden miesiąc więcej nie zmienia faktu, że i tak pół roku to minimum.

Nie chcę mówić "cieszmy się tym co mamy", bo sam kupuję wersje angielskie, zarówno nie chcąc czekać na lokalizacje, jak i ceniąc sobie oryginalne teksty (tłumaczenia ze mnie szczególnie interesującego świata WH40k potrafią odrzucać mocniej niż Force Push). Jestem też świadom, że Galakta miejscami daje ciałka, choć też potrafi mile zaskoczyć. Po prostu chciałbym sprostować sytuację, gdy komuś się obrywa nie z jego winy.
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: Dexterus »

Wojtas_512 pisze:Gra wygląda b. dobrze, pytanie czy czekać na PL wersje, czy kupić angielską. Forbidden Stars ma już lekką obsuwe, więc pewnie to samo będzie z Rebbelionem

Apropo Forbidden Stars od FFG to jestem ciekaw, jak wypadają te dwie gry w porównaniu.
W dużym skrócie? Zapewne bardzo podobnie jak Cyklady i Kemet. Czyli niemal identycznie pod względem ogólnego wyglądu (rozmiar, super figsy, pysznie zrobione karty) i jakości wykonania (top), niemal całkowicie odrębnie pod względem mechaniki (wszystko inne).

Tak naprawdę jedynym jakimkolwiek podobieństwem jakie na tę chwilę dostrzegam jest ograniczenie dostępnych ruchów do 4 na rundę (z tego co zrozumiałem zajawki, możemy mieć zawsze max 4 liderów; czyli podobnie jak w FS gdzie kładziemy max 4 rozkazy; chyba że coś pokręciłem EDIT: przejrzałem raz jeszcze na szybko te teksty z mijającego tygodnia i w sumie nie wiem, gdzie ja to widziałem ^^' please disregard my last :mrgreen:).
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: NTomasz »

nie wiem jak ta plansza prosi sięo rozbudowę.... wymyslacie na siłe bajki na poparcie swoich tez o tym że muszą byćdodatki.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: vojtas »

Może niektórzy podświadomie chcą mieć drugą połówkę planszy, choć nie wiadomo, czy ona istnieje choćby tylko w planach FFG. :D

Nie widzę tu miejsca na oddzielną, zupełnie niezależną frakcję - galaktyczna wojna domowa zawsze dotyczyła tylko dwóch stron, do których przyłączały się różne dodatkowe grupy interesów. W związku z tym mogłyby się pojawić dwie frakcje wspierające Rebeliantów i Imperialistów (dla trzeciego i czwartego gracza): galaktyczna mafia (Jabba i jemu podobni) oraz najemnicy o Złotym Sercu. ;) Tylko czy wówczas dałoby się tę grę skończyć w 3-4 godziny? Śmiem wątpić.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 782 times
Been thanked: 1225 times
Kontakt:

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: mat_eyo »

Na bgg przy edycji angielskiej jest Q1 2016, a przy niemieckiej Q3 2016. Biorąc pod uwagę, że z tego co pamiętam FFG robi jeden druk międzynarodowy, to premiera polskiej wersji też mogłaby być w Q3.
Gra wygląda genialnie, im więcej o niej czytam tym bardziej chcę już zagrać ;)
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: Col. Frost »

Odi pisze:Są to problemy do przeskoczenia. Jednostek można dołożyć w osobnym dodatku. Przy kilku graczach rebeliant będzie siedział przy jednym krańcu mapy. Do skrocenia czasu mogą być nakładki na tory itp.Powtarzam: z grą się bliżej nie zapoznawałem i tak tylko sobie dywaguję na czuja :)
Każdy problem można przeskoczyć, szczególnie jeśli chciałoby się to robić na siłę ;) Tylko, tak przynajmniej mi się wydaje, każdy dodatek powinien umożliwiać pełne (lub prawie pełne) jego wykorzystanie bez konieczności posiadania innych dodatków. A przynajmniej pełne wykorzystanie zawartych w nim elementów. Jednak po co komu oddzielne dodatki z dodatkowymi figurkami i drugą połową planszy, jeśli każda z tych rzeczy byłaby niepotrzebna bez drugiej?
Co do nakładek to ew. mógłbym się zgodzić, ale co za dużo to też niezdrowo. Patrząc na grę obecnie wydaje mi się, że twórcy postarali się by przy samym graczu tych elementów było jak najmniej. Przykładowo rozpiska wszystkich rodzajów jednostek jest na jednej karcie, na której znajduje się jednocześnie pole do trzymania bohaterów/dowódców (czy jak to nazwać). Nawet jeśli jedną stroną kierują dwie osoby to dalej mają wspólną kartę z jednostkami i polami na bohaterów/dowódców. Także nawet najprostszy rodzaj dodatku jakim byłyby nowe rodzaje jednostek już dodawałby w to miejsce drugą kartę, a każdy kolejny następne. Nie twierdze, że to niemożliwe, ale póki co twórcy mają chyba inne zamiary.
Dexterus pisze:Tak naprawdę jedynym jakimkolwiek podobieństwem jakie na tę chwilę dostrzegam jest ograniczenie dostępnych ruchów do 4 na rundę (z tego co zrozumiałem zajawki, możemy mieć zawsze max 4 liderów; czyli podobnie jak w FS gdzie kładziemy max 4 rozkazy; chyba że coś pokręciłem EDIT: przejrzałem raz jeszcze na szybko te teksty z mijającego tygodnia i w sumie nie wiem, gdzie ja to widziałem ^^' please disregard my last ).
To któryś z nas się myli. Ja nie zauważyłem by gdzieś była mowa o ograniczeniu liczby bohaterów. Na początku ma się ich czterech, ale w (bodajże) trzech kolejnych rundach można sobie przyłączyć kolejnych trzech. To w sumie dawałoby liczbę siedmiu. Jedyne sposoby na utratę bohaterów, które znam, są związane z działalnością przeciwnika.
plozzt
Posty: 23
Rejestracja: 12 paź 2015, 14:43

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: plozzt »

ostatni taki hype miałem na BSG i WoW :D zbieram kasę na Reba. Oby polska wersja była szybko :<
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 63 times
Been thanked: 14 times

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: Dellas »

Już na przykładzie WoP doszedłem do wniosku, że czekam na wersję polską - nie chcę ograniczać swojej puli ewentualnych graczy o połowę - zwłaszcza jak mógłbym w to zagrać z dzieciakiem - zatem sporo się jeszcze na temat tej gry napiszę, no i pewnie do tego czasu także będę miał okazję zagrać przed ewentualnym kupnem.
Jedną rzecz, którą wymagam o tej gry, żeby spełniała zapewnienia Dice Tower - że jest do epicka, kompletna gra w uniwersum SW. Jeśli tak to kupuję, znając realia Galakty to pewnie na gwiazdkę (co oczywiście wcale mi nie przeszkadza).
Awatar użytkownika
sirwei
Posty: 1654
Rejestracja: 26 gru 2012, 18:29
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: sirwei »

Według mnie gra będzie kompletna ale raczej nie epicka. Szukanie wyłącznie bazy rebeliantów to mało epickie. Nie widzę większej możliwości do zmiany tego stanu. Obawiam się że szybko może się znudzić... Ogrom figurek mnie nie przekonuje.
Nobody`s perfect, everybody frytki.

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: Rocy7 »

Może zamiast patrzeć na to co jest w podstawce rzućmy okiem na to czego brak? Han Solo, Wookie, Sokól Milennium, Luke, Kenobi, Ackbar itp.

Ja nie uważam, że dodatek musi być kompletny czy duży jak nowa mapa, sami liderzy tworza duże pole do popisu w kwestii dodatków.

Każdy z liderów ma specjalne zdolnosci i daje różne możliwości taktyczne, dodatkowi liderzy nie wydluża gry tylko zwiększą ilość opcji w podstawce.

Podobnie czy dodanie nowych bohaterow i jednostek do WoR w Panach Śródziemnia wydluzylo grę? Też nie, dodało po prostu wiecej możliwości.

Tak samo dodatek do Rebeliona, który doda nowe jednostki zwiekszy tylko ilosc opcji dla graczy, ale czas gry się nie wydłuży.
sirwei pisze:Według mnie gra będzie kompletna ale raczej nie epicka. Szukanie wyłącznie bazy rebeliantów to mało epickie. Nie widzę większej możliwości do zmiany tego stanu. Obawiam się że szybko może się znudzić... Ogrom figurek mnie nie przekonuje.
to akurat bardzo proste ;) dodatek lub 2 cześć, w której Rebelia Stara się zniszczyć Gwiazdę Śmierci a Imperium dokończyć budowę.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, 08:32 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: kudlacz135 »

Han, Chewie i Ben jako liderzy wygląda na to, że są w podstawce, widać to na grafice w tym linku: https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... ial-march/ :)
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: Rocy7 »

kudlacz135 pisze:Han, Chewie i Ben jako liderzy wygląda na to, że są w podstawce, widać to na grafice w tym linku: https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... ial-march/ :)
Universum jest bogate i brak paru postaci ciągle ;) sam bym doplacił za opcje dokupienia blaszakow jesli ich by zabrakło.
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: NTomasz »

Rocy7 pisze:Może zamiast patrzeć na to co jest w podstawce rzućmy okiem na to czego brak? Han Solo, Wookie, Sokól Milennium, Luke, Kenobi, Ackbar itp.

.
wszyscy oni są i jest ich dużo więcej
od Piett'a przez Fetta po Ackbara i innych - a nawet tacy których możesz nie znać jeżeli nie jestes geek fan - mode on.
na sile to jasne w tydzien po premierze mogą wymyślić dodatek 3 evoki + (tworząc sieć spiskową : randomowi herosi wzięci z imperial assaulta) i już masz dodatki na 20 miesięcy - oczywiście każdy dodatek wersja na wypasie : 10 dolarów = 1 plastikowa podstawka + 2 karty.
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1130
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: kaimada »

W=Logisitics (white), Y=Diplomacy(Yellow), R=SpecOps(Red), B=Intel(Blue)
X/Y= Space Tactics/Ground Tactics

Rebel:

Mon Mothma - WYYY - 0/0
Jan Dodonna - BBY - 2/1
General Rieekan - WYR - 1/2
Princess Leia - BBYYR - 1/1
Luke Skywalker - BBR - 2/2
Luke Skywalker Jedi - BBBRR 3/3?
Han Solo - BYRR - 2/2
Wedge Antilles - RR - 3/1
Lando Calrissian - WBYR - 2/2
Obi-wan Kenobi - BBBY - 1/3
Chewbacca - RRR - 1/2
Admiral Ackbar - WYY - 3/1
Crix Madine - BBRR - 1/3


Imperial:

Emperor Palpatine - BBYYY - 3/2
Darth Vader - YYRRR - 2/3
Grand Moff Tarkin - WBY - 2/1
General Tagge - WR - 1/2
General Veers - RR - 1/3
Soontir Fel - BRR - 2/1
Boba Fett - BBRRR - 0/0
Moff Jerjerrod - W/Y - 1/1
Janus Greejatus - BYY - 0/0
Admiral Piett - BBR - 3/1
Admiral Ozzel - W/B - 2/1
Wulff Yularen - BBB - 2/2
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: Rocy7 »

Wszystko sie okaze w jakieś pół roku po premierze.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: rastula »

Gra wydaje się na standardy FFG całkiem kompletna - zgadzam się z przedmówcami, że sprawdzi się prawdopodobnie jako SW-owa wersja Wojny o Pierścień - czyli samodzielny projekt.

Z punktu widzenia fana w sumie wyłącznie "oryginalnej" wersji ;) IV-VI (przynajmniej nie interesują mnie bohaterowie i wątki z pozostałych części - obejrzeć mogę od bólu) to:

Lista bohaterów spoko.

Galaktyka spoko.

Jednostki spoko.


Pytanie i pole do rozszerzeń:

Misje - ile dostępnych, ile schodzi w grze... - tu na pewno różnorodność może być większa
Bohaterowie - zawsze da się jeszcze kilku wykroić
Jednostki - plastik z kartami też na pewno każdy chętnie przyjmie
Story / Mechanika - jakiś dodatkowy tor / twist/ misja na oddzielnej planszetce - da się na pewno - choć gra i tak jest już złożona i długa..

Oczywiście zestaw kości to będzie na pewno ;)..

Poza tym FFG na ogół już w okolicach premiery zapowiada z grubsza kierunek rozwoju produkty -na razie cisza o dodatkach.
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: Chaaber »

Cenowo zapewnie też nie będzie dużej różnicy, między wersjami językowymi. Za rodzimą przemawia jedynie to, że faktycznie może być większa szansa na zagranie częściej, bo współgracze szybciej zrozumieją albo nawet w ogóle zrozumieją.
Ja tam na grę czekam jak na gwiazdkę, bo zapowiada się pierwszy tytuł gwiezdno wojenny bez comiesięcznych lub cokwartalanych aktualek w postaci dodatków, a to dla mnie dużo znaczy. Gotowy pełny produkt. Ja wiem, że LCG niby się da od razu i Imperial Assault też, jednak to straci na regrywalności zdecydowanie szybciej niż Rebelia moim zdaniem. Po recenzji w Dice Tower tylko podsyciła się we mnie chęć kupienia gry. Oby tylko kurs dolara spadł, to może będzie trzeba przekrać 400zł za ten tytuł, a tak kto wie na czym się skończy. I osobiście szykuję się właśnie na polskie wydanie. Trudno, poczekam dłużej, ale niech ten nasz krajowy biznes planszowy się kręci, niech coś zarabiają, bo inaczej dupa zbita i zostanie nam tylko import.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: Rocy7 »

Chaaber pisze:Cenowo zapewnie też nie będzie dużej różnicy, między wersjami językowymi. Za rodzimą przemawia jedynie to, że faktycznie może być większa szansa na zagranie częściej, bo współgracze szybciej zrozumieją albo nawet w ogóle zrozumieją.
Ja tam na grę czekam jak na gwiazdkę, bo zapowiada się pierwszy tytuł gwiezdno wojenny bez comiesięcznych lub cokwartalanych aktualek w postaci dodatków, a to dla mnie dużo znaczy.
gdyby polska wersja byla pare miesiecy po premierze angielskiej to pewnie bym sie zastanowił. Znajac zycie, zdaze poznac i dobrze ograc wersje eng zanim PL w ogole sie pojawi.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: farmer »

Bardzo mnie zaintrygowała ta gra.
Możliwość dowodzenia tymi pięknymi mini-niszczycielami strasznie mnie kręci :).
Nasuwające się porównanie do Wojny o Pierścień, epickiej, wiernie opartej na trylogii gry strategicznej napawa mnie ogromną nadzieją :).

Zupełnie i totalnie nie rozumiem i nie podzielam obaw niektórych kolegów, odnośnie intencjonalnej kastracji gry, aby potem uzupełnić ją w dodatkach. Mam wrażenie, że piszą tam jedynie Ci z nas, którzy znają jedynie część produktów FFG opartą z definicji na dodatkach.
Jako odbiorca wielkopudłowych gier od FFG jestem pewien, że SW: Rebelion stanowiło będzie kompletny produkt, który będzie bronił się grywalnością.
Dodatek (1 czy 2), które może pojawią się za rok czy dwa, zostaną niejako wywołane przez fanów, którzy będą chcieli przedłużyć żywotność i rozwinąć swoją grę. Jeśli znajdziecie się w gronie fanów gry, sami będziecie z utęsknieniem wypatrywali takich dodatków, jak i ja niejednokrotnie czyniłem w odniesieniu do starszych gier FFG...

Oczywiście, standardowo, czekam na polska wersję :>.

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 63 times
Been thanked: 14 times

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: Dellas »

Zupełnie i totalnie nie rozumiem i nie podzielam obaw niektórych kolegów, odnośnie intencjonalnej kastracji gry, aby potem uzupełnić ją w dodatkach. Mam wrażenie, że piszą tam jedynie Ci z nas, którzy znają jedynie część produktów FFG opartą z definicji na dodatkach.
Jako odbiorca wielkopudłowych gier od FFG jestem pewien, że SW: Rebelion stanowiło będzie kompletny produkt, który będzie bronił się grywalnością.
Dodatek (1 czy 2), które może pojawią się za rok czy dwa, zostaną niejako wywołane przez fanów, którzy będą chcieli przedłużyć żywotność i rozwinąć swoją grę. Jeśli znajdziecie się w gronie fanów gry, sami będziecie z utęsknieniem wypatrywali takich dodatków, jak i ja niejednokrotnie czyniłem w odniesieniu do starszych gier FFG...
Całkowicie się z Tobą zgadzam :)
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: kaszkiet »

Wydaje mi się, że gdyby FFG miało by nas bombardować dodatkami, to już by kilka zapowiedziało, jak przy premierze IA, Armady, czy X-Winga.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: STAR WARS: Rebellion

Post autor: Rocy7 »

farmer pisze: Zupełnie i totalnie nie rozumiem i nie podzielam obaw niektórych kolegów, odnośnie intencjonalnej kastracji gry, aby potem uzupełnić ją w dodatkach. Mam wrażenie, że piszą tam jedynie Ci z nas, którzy znają jedynie część produktów FFG opartą z definicji na dodatkach.
farm
znam wiekszosc gier od FFG włączajac, Twilight Empire, Runewars, Sid Meyier Civilizations itp. pomijajac fakt, ze do tych wielkopudelkowych gier również były dodatki, tutaj najwazniejsze jest uniwersum na ktore jest hype przez Przebudzenie Mocy. Nie format będzie decydujacy a właśnie uniwersum na topie. Widzę podejście FFG do wszystkich tytułów osadzonych w tym uniwersum i stąd moje "obawy".

Z nowych tytulow wydanych w klimacie Star Wars kazdy mial po kilka dodatkow.
kaszkiet pisze:Wydaje mi się, że gdyby FFG miało by nas bombardować dodatkami, to już by kilka zapowiedziało, jak przy premierze IA, Armady, czy X-Winga.
ja widze to tak albo dodatki, albo za jakis czas nowa gra z bardziej epickim celem jak zniszczenie Gwiazdy Śmierci etc.
ODPOWIEDZ