Tyrants of the Underdark (Peter Lee, Rodney Thompson, Andrew Veen)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Tyrants of the Underdark (Peter Lee, Rodney Thompson, Andrew Veen)

Post autor: Rocy7 »

Obrazek

BGG https://boardgamegeek.com/boardgame/189 ... -underdark

Designer Peter Lee Rodney Thompson Andrew Veen

Year Published 2016
# of Players 2 − 4


Tyrants of the Underdark is a territory control game with a deck-building element.

Each player leads a house of Drow in a section of the Underdark below the Sword Coast. The Drow house is represented by a deck of cards, with each card being a minion in that player's deck. Each minion belongs to one of five aspects of Drow society, and those aspects correspond to different strategies in the game, e.g., malice minions excel at assassinating opponents' troops, while ambition minions are best at recruiting additional minions and promoting minions to your "inner circle", which is a special zone that increases their value at the end of the game.

When you set up the game, you create an 80-card deck by shuffling two 40-card half-decks together, with the half-decks being Drow, Dragons, Demons, and Elemental Evil.

A central marketplace has new minions that can be recruited through influence, one of two resources in the game; purchased cards are placed in your discard pile, then shuffled together with other cards in your deck when needed. The other resource is power, which allows you to place troops on the game board, expand your forces across the map of the Underdark, manipulate happenings in the city, and assassinate enemy troops.

Players gain points by controlling sites, recruiting valuable minions, promoting minions to your inner circle, and assassinating troops, and whoever ends the game with the most points wins.


Grafiki niezłe, niestety figurki niepowalają.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 gru 2015, 23:16 przez Rocy7, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: palladinus »

Ciekawe skąd pomysł, żeby to zrobić z GF9. Możliwe, że WizKids się nie wyrabiają ze swoimi projektami, ale wolałbym, żeby jednak gry D&D zostały w stajni WotC,
Cieszy, że za grę odpowiedzialni są sprawdzeni autorzy, choć tym razem zapowiada się coś zupełnie innego niż Lords of Waterdeep.

Ja bym jeszcze dodał, że niestety jak zwykle grafika nie powala.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: Rocy7 »

Plansza

Obrazek
Awatar użytkownika
8janek8
Blokada konta
Posty: 900
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 14 times
Been thanked: 28 times

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: 8janek8 »

@Piettrucha, udałoby się zrobić zbiórkę na wspieram.to?
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4089
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2601 times
Been thanked: 2533 times

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: Gizmoo »

Uwielbiam to uniwersum! Swego czasu ostro zaczytywałem się w powieściach R.A. Salvatore, a gier rozgrywających się w mrocznym świecie drow'ow - nadal jest mało. Czekam zatem na rozwój wypadków, mając nadzieję na świetną grę. :)
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: Jacek_PL »

Gizmoo pisze:Czekam zatem na rozwój wypadków, mając nadzieję na świetną grę. :)
Ale ta gra jest już do kupienia w sklepach, chociaż nie wiem czy w Polsce :D

Ja też jestem fanem Fauerunu i miałem nawet kiedyś pomysł na grę prawie taką jak ta. Jak na razie przeraża mnie wielkość planszy i nie wiem jaka będzie cena u nas.
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2612
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: janekbossko »

Gra dostępna juz u nas moze ktos juz gral? :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Daquan
Posty: 337
Rejestracja: 14 gru 2016, 18:42
Lokalizacja: Kraków

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: Daquan »

Miał ktoś okazję zagrać? Mocno się zastanawiam nad zakupem.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 250 times

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: jax »

Daquan pisze:Miał ktoś okazję zagrać? Mocno się zastanawiam nad zakupem.
Grałem raz - ocena pozytywna.

Deck-building z mapą. Bardzo duża interakcja na mapie - co chwila się kogoś wywala z lukratywnych lokacji albo jest się wywalanym. Walka na mapie to area-control a część karciana to deck-buidling w wersji z 'taśmociągiem' kart. Wydaje się, że można sobie draftować decki, które specjalizują się w danej dziedzinie. Regrywalność zapewnia możliwość wrzucenia do rozgrywki różnych kombinacji talii dostarczanych w podstawce (w dodatku jest ich jeszcze więcej).

Ogólnie poziom Clanka. Tu i tam jest deck-building z mapą, tylko w Clanku po mapie się biega żeby znaleźć i wynieśc z podziemi jak najwięcej punktów a w Tyrants na mapie po prostu trwa mordercza walka a na końcu (i w trakcie) są punktowane m.in. opanowane lokacje.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2869
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: crsunik »

Ja bym powiedział, że Tyrants jest ciut trudniejszy od Clanka. A w zasadzie, że poziom zależy od użytych półtalii

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Daquan
Posty: 337
Rejestracja: 14 gru 2016, 18:42
Lokalizacja: Kraków

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: Daquan »

crsunik pisze:Ja bym powiedział, że Tyrants jest ciut trudniejszy od Clanka. A w zasadzie, że poziom zależy od użytych półtalii

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Na czym polega "trudność" w stosunku do Clank! ?
Awatar użytkownika
Migdał
Posty: 223
Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: Migdał »

Dla mnie Clank! z Tyrants of the Underdark mają wspólne dwie rzeczy: planszę (że w ogóle jest) i to, że są oparte o mechanikę deck buildingową. Koniec.
To zupełnie inne gry, inny temat, inne podejście do gry, inne strategie. No i przede wszystkim TotU to PvP pełną gębą a Clank! tylko się o pvp ociera, bardziej to taki wyścig.
Grałem w obydwie pozycje TotU zostało Clank! zmienił właściciela.

W Clanku jest wyścig, mogę złapać pierwszy najtańszy skarb i zwiać z lochów i tym samym odpalić koniec gry i smocze ataki na przeciwników. Jest tez duża szansa, że uda mi się z tym marnym skarbem wygrać. Ogólnie w Clanka gra się szybciutko, rzadko kiedy są jakieś zastoje i obmyślania strategii. PvP tutaj to gra ryzykiem. Kto wejdzie głębiej, kto szybciej wyjdzie (jeśli w ogóle)

W TotU mamy do czynienia z bardziej złożoną pozycją. Na początku na planszy jest dużo miejsca i prowadzimy naszą ekspansje w Podmrok. Kupujemy karty wystawiamy żołnierzy. Ale dość szybko napotykamy siły innego gracza i zaczyna się właściwa gra. Po za przepychanką na planszy mamy też oczywiście podkupywanie kart lub (jesli mamy takie karty) niszczenie kart w markecie tak by oponent ich nie dostał. Jasne to nie jest jakaś tam mega strategia ale trzeba niekiedy chwilę się nad ruchem zastanowić. Co nam się bardziej opłaca, gdzie dać szpiega, czy zagrać wszystkie karty z ręki czy tylko ich część (by oszczędzić sobie negatywnych efektów lub po prostu by nie robić "Promote" bo mamy za dobrą rękę)

No i klimat. Clank! To gra miła, fajna, rodzinna nawet. Grafiki są sympatyczne i w ogóle jakoś takie miłe wrażenie sprawia ;) TotU to gra o zmaganiach rodów drowów. Bezwzględnych zabójców, czarnoksiężników, handlarzy niewolników i oprawców. Hm...mało tu ciepełka (chyba że piekielnego) i rodzinności. Obie gry są świetne. Mi osobiście bardziej przypadł klimat, rozwiązania i sama rozgrywka w Tyrants of the Underdark.

PS. Czy ktoś z Was coś wie gdzie można dostać dodatek Aberrations and Undead?
SPRZEDAM: Sword&Sorcery z dodatkami, Drakula, Zatoka Kupców z dodatkami.
Daquan
Posty: 337
Rejestracja: 14 gru 2016, 18:42
Lokalizacja: Kraków

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: Daquan »

Migdał pisze:Dla mnie Clank! z Tyrants of the Underdark mają wspólne dwie rzeczy: planszę (że w ogóle jest) i to, że są oparte o mechanikę deck buildingową. Koniec.
To zupełnie inne gry, inny temat, inne podejście do gry, inne strategie. No i przede wszystkim TotU to PvP pełną gębą a Clank! tylko się o pvp ociera, bardziej to taki wyścig.
Grałem w obydwie pozycje TotU zostało Clank! zmienił właściciela.

W Clanku jest wyścig, mogę złapać pierwszy najtańszy skarb i zwiać z lochów i tym samym odpalić koniec gry i smocze ataki na przeciwników. Jest tez duża szansa, że uda mi się z tym marnym skarbem wygrać. Ogólnie w Clanka gra się szybciutko, rzadko kiedy są jakieś zastoje i obmyślania strategii. PvP tutaj to gra ryzykiem. Kto wejdzie głębiej, kto szybciej wyjdzie (jeśli w ogóle)

W TotU mamy do czynienia z bardziej złożoną pozycją. Na początku na planszy jest dużo miejsca i prowadzimy naszą ekspansje w Podmrok. Kupujemy karty wystawiamy żołnierzy. Ale dość szybko napotykamy siły innego gracza i zaczyna się właściwa gra. Po za przepychanką na planszy mamy też oczywiście podkupywanie kart lub (jesli mamy takie karty) niszczenie kart w markecie tak by oponent ich nie dostał. Jasne to nie jest jakaś tam mega strategia ale trzeba niekiedy chwilę się nad ruchem zastanowić. Co nam się bardziej opłaca, gdzie dać szpiega, czy zagrać wszystkie karty z ręki czy tylko ich część (by oszczędzić sobie negatywnych efektów lub po prostu by nie robić "Promote" bo mamy za dobrą rękę)

No i klimat. Clank! To gra miła, fajna, rodzinna nawet. Grafiki są sympatyczne i w ogóle jakoś takie miłe wrażenie sprawia ;) TotU to gra o zmaganiach rodów drowów. Bezwzględnych zabójców, czarnoksiężników, handlarzy niewolników i oprawców. Hm...mało tu ciepełka (chyba że piekielnego) i rodzinności. Obie gry są świetne. Mi osobiście bardziej przypadł klimat, rozwiązania i sama rozgrywka w Tyrants of the Underdark.
Dzięki za wyczerpujący komentarz. Wybór zdecydowanie pada na TOTU.
Migdał pisze:PS. Czy ktoś z Was coś wie gdzie można dostać dodatek Aberrations and Undead?
Wydaje mi się, że jeszcze nie jest dostępny. Na stronie wydawcy widnieje informacja, że miło być w grudniu 2016, ale nie widziałem go nigdy wcześniej.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3185
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: Yavi »

@Migdał
Na ile w TotU czuć klimat Zapomnianych Krain i rywalizację drowów? Byłem mocno zainteresowany grą, ale poczytałem o deck buildingu i jakoś nie widzę w tym klimatu, liczyłem na jakieś area control...
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2869
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: crsunik »

To jest area control połączone z deck buildingiem i dogadywaniem się nad stołem

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1803 times
Kontakt:

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: Gambit »

crsunik pisze:To jest area control połączone z deck buildingiem i dogadywaniem się nad stołem
*zaczyna ciężko oddychać*
Awatar użytkownika
Migdał
Posty: 223
Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: Migdał »

Na ile w TotU czuć klimat Zapomnianych Krain i rywalizację drowów? Byłem mocno zainteresowany grą, ale poczytałem o deck buildingu i jakoś nie widzę w tym klimatu, liczyłem na jakieś area control...
Jak czuć klimat hm... crsunik ma rację:
To jest area control połączone z deck buildingiem i dogadywaniem się nad stołem
Ale jak dla mnie klimatu jest baaardzo dużo. Plansza ma lokacje Podmrokowe, talie mają w sobie karty frakcji/organizacji Krain. Tak więc możemy tu spotkać: Kult Smoka, Magów z Thay itp. (Nie ma Drizzta uff).

Reszta zależy od nas. Jeśli ktoś zna Krainy (jak np ja ;) ) to będzie się jarał jak wiedźma na stosie robiąc rajd domem Baenre na Ched Nasad ;) za pomocą najemnych gigantów i magów z kultu smoka.
Klimat jest na kartach (są bardzo klimatyczne), jest na mapie. Instrukcja zaś daje nam na kilku stronach opisy kazdej lokacji z mapy. Tak więc jeśli tyko ruszymy trochę wyobraźnię to naprawdę da się wkręcić ;)
Ale suma sumarum to jest mechanika DB czyli kupujemy karty one lecą na discard potem je dociągamy itp. itd Ale ze mna nie ma co gadać w tym temacie bo to moja ulubiona mechanika ;)

Podsumowując jeśli ktoś zna Zapomniane Krainy odnajdzie w tej grze pełno klimatu i smaczków :) Dodatkowo "area control połączone z deck buildingiem i dogadywaniem się nad stołem" działa w tej grze rewelacyjnie :)
SPRZEDAM: Sword&Sorcery z dodatkami, Drakula, Zatoka Kupców z dodatkami.
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2869
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: crsunik »

Gambit pisze:
crsunik pisze:To jest area control połączone z deck buildingiem i dogadywaniem się nad stołem
*zaczyna ciężko oddychać*
I wbijaniem sobie noża w plecy jak to tylko jest możliwe. Co prawda nie ma postaci z D&D w samej grze, ale klimat jest. Oooj jest. Ostatnio grałem w to ze znajomym, ktory w planszówki nie gra za dużo, ale uwielbia D&D (przed grą jeszcze raz czytał Dritza i spółkę) i po grze był zajarany jak gwizdek. Siłą musiałem mu wydzierać moją grę. Nie jest to typowa gra typu 'Dudes on Map', bo jednak sporą częścią gry jest umiejętny deck building, czyli coś co dzieje się poza mapą. Ale każda runda / tura gracza to przygotowywanie się do i skryte atakowanie współgraczy.
Jak dla mnie bomba :)
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2869
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: crsunik »

Migdał pisze:
Na ile w TotU czuć klimat Zapomnianych Krain i rywalizację drowów? Byłem mocno zainteresowany grą, ale poczytałem o deck buildingu i jakoś nie widzę w tym klimatu, liczyłem na jakieś area control...
Jak czuć klimat hm... crsunik ma rację:
To jest area control połączone z deck buildingiem i dogadywaniem się nad stołem
Ale jak dla mnie klimatu jest baaardzo dużo. Plansza ma lokacje Podmrokowe, talie mają w sobie karty frakcji/organizacji Krain. Tak więc możemy tu spotkać: Kult Smoka, Magów z Thay itp. (Nie ma Drizzta uff).

Reszta zależy od nas. Jeśli ktoś zna Krainy (jak np ja ;) ) to będzie się jarał jak wiedźma na stosie robiąc rajd domem Baenre na Ched Nasad ;) za pomocą najemnych gigantów i magów z kultu smoka.
Klimat jest na kartach (są bardzo klimatyczne), jest na mapie. Instrukcja zaś daje nam na kilku stronach opisy kazdej lokacji z mapy. Tak więc jeśli tyko ruszymy trochę wyobraźnię to naprawdę da się wkręcić ;)
Ale suma sumarum to jest mechanika DB czyli kupujemy karty one lecą na discard potem je dociągamy itp. itd Ale ze mna nie ma co gadać w tym temacie bo to moja ulubiona mechanika ;)

Podsumowując jeśli ktoś zna Zapomniane Krainy odnajdzie w tej grze pełno klimatu i smaczków :) Dodatkowo "area control połączone z deck buildingiem i dogadywaniem się nad stołem" działa w tej grze rewelacyjnie :)
Ale ja nie napisałem, że tam nie ma klimatu :) Wręcz przeciwnie. Czekam na nowe półtalie :)

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3185
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: Yavi »

Dobra, w takim razie wpisuję na listę życzeń i marzeń ;)
Awatar użytkownika
Migdał
Posty: 223
Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: Migdał »

crsunik pisze:Ale ja nie napisałem, że tam nie ma klimatu :) Wręcz przeciwnie. Czekam na nowe półtalie :)
Nie twierdzę, że pisałeś ;) cytowałem tylko zwięzły opis mechaniki całej gry ;)

Też czekam na półtalie :)
SPRZEDAM: Sword&Sorcery z dodatkami, Drakula, Zatoka Kupców z dodatkami.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 250 times

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: jax »

Dla mnie klimatu nie ma. Na szczęście, bo nie trawię tego settingu (i strasznie mnie ten świat odpychał przy tłumaczeniu zasad) :)
Zatem dla każdego coś dobrego - ten kto chce, znajdzie klimat a ten co nie chce, nie znajdzie :)

Poza tym 'dogadywanie się' może jakoś tam wystąpić, ale to będzie mocno zależne od grupy. Generalnie to jakiś margines, osobiście w ogóle się na to nie nastawiam.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4089
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2601 times
Been thanked: 2533 times

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: Gizmoo »

crsunik pisze:To jest area control połączone z deck buildingiem
To lubię! :)
crsunik pisze:i dogadywaniem się nad stołem
A tego niestety nie. :cry:

Dużo tam tego "dogadywania"? Bo jak to stanowi kluczową część rozgrywki, to gra właśnie przestała mnie interesować.
Awatar użytkownika
Migdał
Posty: 223
Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: Migdał »

Gizmoo pisze:Dużo tam tego "dogadywania"? Bo jak to stanowi kluczową część rozgrywki, to gra właśnie przestała mnie interesować.
To nie jest kluczowa część rozgrywki. To nie jest nawet reguła z instrukcji to po prostu możliwość. Każde PvP na więcej niż dwóch graczy niesie za sobą opcję "dogadywania" się nad stołem.
SPRZEDAM: Sword&Sorcery z dodatkami, Drakula, Zatoka Kupców z dodatkami.
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: Tyrants of the Underdark

Post autor: Cin »

Tyle co może być w każdej Area Control. I zależy bardziej od graczy niż od gry.
ODPOWIEDZ