Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Darkstorm
Posty: 834
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 127 times
Been thanked: 182 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Darkstorm »

Lambrso pisze: 18 sty 2019, 08:03 W dniu wczorajszym otrzymałem własną, nową, pachnącą Terraformację Marsa (wydanie z logiem Planszowa Gra roku 2017).
Pytanie do osób, którzy posiadają już tę grę.
Czy w waszych wersjach pokolorowane kosteczki są też tak mocno poobijane?
Czy nadaje się to na reklamacje?

Z góry dziękuje za odpowiedź.
Zależy jak mocno poobijane ale moim zdaniem generalnie szkoda zachodu. U mnie dosyć szybko zdewastowały się narożniki ale w sumie na tym proces się zatrzymał. Z samej płaszczyzny ściany sześcianików jeszcze nic nie odpadło. A i na te odpryski co są nie są jakoś strasznie przeszkadzające w grze.
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1217
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 429 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: kastration »

donmakaron pisze: 18 sty 2019, 09:23 Zagraliśmy wczoraj z Koloniami (i Wenus) i jestem pozytywnie zaskoczony. Myślałem, że to będzie zbędna komplikacja, niepotrzebne rozdmuchiwanie tej rozbudowanej już i tak gry, ale wychodzi na to, że kolonie gładko wprowadzają się do gry, pozwalają wymieniać jedne zasoby na inne, co ułatwia nieco grę. Może nie jest to potrzebne, ale też nie komplikuje spraw tak jak się spodziewałem. W końcu udało mi się pograć dryfowcami na porządnie, nowe karty dobrze się sprawdzają. Jest ok ;)
No właśnie. Jako gorący apologeta tej gry byłem jednak rozczarowany, bo dotąd wszystkie dodatki dawały coś nowego (Preludia świetnie przyspieszały grę, Wenus nowa plansza i ciekawe elementy wpływania na wskaźnik TM, nowe mapy regrywalność, pomijam już dodatki fanowskie, bo też dały sporo nowego), a tu mamy po prostu coś, bez czego można przeżyć i nikt by nie zauważył. Ot kolejne sposoby wymiany tego na tamto. My gramy bez tych kafli Kolonii, każdy jest tak zaaferowany swoją planszetką i planszami głównymi (wiem, wiem, miłośnicy ogromnej interakcji między graczami nie będą zadowoleni), że nawet nie czyta tych kafli, a Preludia dostatecznie ukierunkowują początkowe zasoby i możliwości się zwiększają. Szkoda zachodu, zatem. Ale na ogromny plus niektóre karty (bo połowę odwołujących się stricte do mechaniki Kolonii wyrzuciliśmy do pudełka), np. produkcja kasy na 5 albo roślin na 2, nowe karty z symbolami Ziemi, itp. Połowa kart bardzo nam odpowiada odnośnie tego, co wprowadzają, pod tym względem autorzy mają ciekawą wizję i nigdy nam się nie zbudzi kopanie talii i poszukiwanie nowych możliwości łączenia coraz to nowych kart (nawet mimo rozwodnienia talii, choć staramy się już grać z draftem jako standardem, opornie i powoli, ale jednak). Podsumowując, sam dodatek przeciętny, połowa kart bardzo na plus, mechanika Kolonii kosztowna, wytrącająca nas z pewnej subiektywnie pojmowanej równowagi na stole albo ignorowana, a przez to dla nas skreślona (choć kto wie, kto wie kiedyś może jeszcze parę prób)

Grono się mocno podzieliło odnośnie poszczególnych dodatków, odnoszę wrażenie po przeczytaniu wątku, ale jak dla mnie mogliby już na tym poprzestać, a pewnie szykują kolejny dodatek, kto wie. Z drugiej strony, podatność na wprowadzanie czegoś nowego tutaj mnie zaskakuje. Ciekawe, kiedy lawa się wyczerpie i dostaniemy produkt choćby pod względami formalnymi ostateczny.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: brazylianwisnia »

kastration pisze: 18 sty 2019, 12:40
Grono się mocno podzieliło odnośnie poszczególnych dodatków, odnoszę wrażenie po przeczytaniu wątku, ale jak dla mnie mogliby już na tym poprzestać, a pewnie szykują kolejny dodatek, kto wie.
Ja wiem :-D na jesieni TM: Turmoil a pozniej pewnie jeszcze jeden. Turmoil wprowadzi wydarzenia i coś tam jeszcze. Ostatni nie wiadomo ale mógłby być z jeszcze jedna mapa i dodać coś jeszcze na mapę co możemy dokładać. Może jeziora, pola czy coś takiego. Po tym spodziewam się zbiorczego wydania z innymi kostkami i nowymi planszetkami z otworami na kostki. Do tego TM Legacy.

Ktoś mógłby powiedziec że dojenie ale dla mnie jest super.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
maly193
Posty: 46
Rejestracja: 08 kwie 2013, 12:04
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: maly193 »

brazylianwisnia pisze: 28 gru 2018, 18:48 Statystyki nie kłamią wiec musi coś w tym być. Chociaż przeczy to moim doświadczeniem jak i multum innych ludzi którzy wyrażali swoją opinię na BGG.
Nie wiem jak schodzicie z era korporacyjna do tak krótkiego czasu gry. Tak szybko grałem tylko gdy mi się naprawdę spieszylo I grałem na intuicję - bez dokładnych wyliczen w głowie.
Heh też mam ten problem TM to ulubiona gra żony i gramy tylko jak nie ma dzieci. Na strzelam 25 partii:
- Pierwsze bez dodatków i kart korporacji po ok 2 h
- Z kartmi korporacji pierwsza gra 6 h ogromne silniki które zrobiły terra formowanie w 2 rundki.
- Nawet się to spodobało i niestety tak nam zostało że zamiast terraformować marsa to idziemy w rozwój i partie z korporacjami + wenus + hellas trwają zawsze po 3-4 h (ok 20 partii)
- Raz z 2 miesiace temu pamiętam jakiś idealny układ kart że udało się skończyć w 1.5h ale to był wyjątek od reguły.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: donmakaron »

kastration pisze: 18 sty 2019, 12:40 No właśnie. Jako gorący apologeta tej gry byłem jednak rozczarowany, bo dotąd wszystkie dodatki dawały coś nowego[...]
Ha! A ja właśnie byłem zawiedziony tymi nowymi zasadami, nowymi planszetkami i bajerami. Po co to komu? Mamy rewelacyjną grę, którą możnaby od czasu do czasu odświeżyć garścią kart czy może nowymi planszami głównymi. A tu jakieś wenus, które odwraca uwagę od marsa, jakieś preludia które wywracają początek do góry nogami i potrafią zdestabilizować rozgrywkę jeszcze przed pierwszą turą! (oczywiście wyolbrzymiam ;) ).
Za to Kolonie, pomimo skomplikowanej formy, wprowadzają po prostu możliwość wymiany jednych surowców na inne. Motyw często spotykany w klasycznych eurasach (wymienię dla ziemniaki na sześć kamienia). Wbrew pozorom wydaje mi się to dodatek najmniej mieszający w samej grze. Trzeba uważać, bo jak się jako jedyny gracz odpuści handel, to inni mogą nas nieźle przeszkoczyć, ale miesza to tak bardzo jak Preludium. Do tego bardzo fajne, choć dość mocne karty.

Ogólnie jeśli miałbym zrezygnować z grania z jakimiś dodatkami, to pewnie właśnie z Kolonii, z racji właśnie tego czytania, dodatkowych rzeczy do ogarniania itd., ale sama idea jest wg mnie elegancka, choć nie elegancko zaimplementowana.
Awatar użytkownika
donPedro
Posty: 205
Rejestracja: 21 lut 2015, 14:41
Been thanked: 1 time

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: donPedro »

1. Czy są jakieś znaczące róznice między pierwszym wydaniem a wydaniem Gra Roku?
2. Gdzieś czytałem o jakiś błędach na kartach w pierwszej edycji?
buhaj
Posty: 1036
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 837 times
Been thanked: 498 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: buhaj »

kastration pisze: 18 sty 2019, 12:40 ,
mechanika Kolonii kosztowna, wytrącająca nas z pewnej subiektywnie pojmowanej równowagi na stole albo ignorowana, a przez to dla nas skreślona
Kompletnie się nie zgadzam. Jeśli zignorujesz kolonie to przy graczu, który umiejętnie z nich korzysta - zwłaszcza bez twojego w nie zaangażowania - to po prostu zostaniesz zmiażdżony. Oczywiście rozumiem, że sam dodatek może komus się nie podobać ale jeśli już jest na stole to nie korzystanie z niego jest prostą drogą do porażki
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1553
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Muad'Dib »

buhaj pisze: 22 lut 2019, 10:19Oczywiście rozumiem, że sam dodatek może komus się nie podobać ale jeśli już jest na stole to nie korzystanie z niego jest prostą drogą do porażki
No chyba, że nikt nie korzysta :P
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
gogovsky
Posty: 2180
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 460 times
Been thanked: 503 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: gogovsky »

Muad'Dib pisze: 22 lut 2019, 10:53
buhaj pisze: 22 lut 2019, 10:19Oczywiście rozumiem, że sam dodatek może komus się nie podobać ale jeśli już jest na stole to nie korzystanie z niego jest prostą drogą do porażki
No chyba, że nikt nie korzysta :P
Da się tylu nieracjonalnych graczy w jednym miejscu zebrać?
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
buhaj
Posty: 1036
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 837 times
Been thanked: 498 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: buhaj »

gogovsky pisze: 22 lut 2019, 11:03
Muad'Dib pisze: 22 lut 2019, 10:53
buhaj pisze: 22 lut 2019, 10:19Oczywiście rozumiem, że sam dodatek może komus się nie podobać ale jeśli już jest na stole to nie korzystanie z niego jest prostą drogą do porażki
No chyba, że nikt nie korzysta :P
Da się tylu nieracjonalnych graczy w jednym miejscu zebrać?
Otóż to :)
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 457 times
Been thanked: 1102 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: detrytusek »

buhaj pisze: 22 lut 2019, 11:04
gogovsky pisze: 22 lut 2019, 11:03
Muad'Dib pisze: 22 lut 2019, 10:53

No chyba, że nikt nie korzysta :P
Da się tylu nieracjonalnych graczy w jednym miejscu zebrać?
Otóż to :)
I oczywiście przed grą wszyscy zakrzyknęli, że grają z dodatkiem... :)
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Circadians: Nowy Świt

Wątek sprzedażowy
Super
Posty: 393
Rejestracja: 07 lip 2017, 13:24
Has thanked: 212 times
Been thanked: 117 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Super »

donPedro pisze: 22 lut 2019, 02:45 1. Czy są jakieś znaczące róznice między pierwszym wydaniem a wydaniem Gra Roku?
2. Gdzieś czytałem o jakiś błędach na kartach w pierwszej edycji?
W pierwszym wydaniu było kilka drobnych błędów na kartach. Nic takiego, co by jakoś drastycznie wpływało na grę, bo łatwo było się z kontekstu domyślić, które zasady są błędne.
Tutaj wykaz błędów: https://www.rebel.pl/repository/files/i ... PL_web.pdf

W dodruku te błędy już poprawiono, a wydanie Gra Roku różni się od pierwszego dodruku tylko symbolem Gra Roku na okładce.

Błędne karty do pierwszego wydania Rebel dosyłał w poprawionej wersji zupełnie za darmo, nawet bez kosztu wysyłki, ani dowodu zakupu gry. Trzeba było się tylko do nich zgłosić. Jeśli mają jeszcze te pakiety naprawcze, to myślę, że doślą bez problemu - ale trzeba się u źródła dowiedzieć.
Tutaj informacja o zestawach naprawczych: https://www.wydawnictworebel.pl/pages/t ... y-863.html
Awatar użytkownika
Kilson
Posty: 765
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 35 times
Been thanked: 72 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Kilson »

Pewnie jeszcze mają, bo niedawno mi wysyłali.
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: REBEL.pl »

Podrzucamy z wątku wydawniczego Rebela
viewtopic.php?f=60&t=59267&p=1123369#p1123369
REBEL.pl pisze: 28 lut 2019, 11:53 -------------------------------------
NOWE ZAPOWIEDZI:
-------------------------------------

Terraformacja Marsa: Turmoil

Obrazek

https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... rs-turmoil
W dniu wczorajszym zostało ogłoszone takie cudo, betatesty już są na ukończeniu, planowana data dostępności dla polskiej edycji to jesień 2019 roku.
Dodatek skupi się na wydarzeniach - osobnej tali, która będzie zmieniać warunki rozgrywki oraz na projektach bazujących na kooperacji pomiędzy graczami. Znajdą się tam także nowe korporacje oraz karty zwiększające negatywną interakcję pomiędzy graczami.


Z informacji, które wyciekły w sieć ponad miesiąc temu jest także taka o tym, że FryxGames pracuje nad Terraforming Mars: Legacy z szacowaną datą premiery na rok 2020.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4597
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1879 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: warlock »

O kurczę, właśnie sobie przypomniałem, że sugerowałem taki dodatek w 2016 roku na BGG :D
https://boardgamegeek.com/article/24067825#24067825

Ciekawe, czy eventy będą działać w podobnym stylu :D.
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1799
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 76 times
Been thanked: 332 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: hipcio_stg »

Okładka wyjątkowo paskudna... Poprzednie mi nie przeszkadzały, ale ta jest soczysta :D
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: seki »

Ze wszystkich dodatków ten wydaję mi się najciekawszy. Oczywiście to kwestia gustu ale motyw z wydarzeniami zmieniającymi warunki i karty z negatywną interakcją to coś bardzo przeze mnie pożądanego do TM. Grę mam już na tyle organą (mam chyba pierwszy naklad) że sięgam po nią mniej chętnie, kolonie olałem ale ten dodatek powinien na tyle mocno odświeżyć grę, że wróci do łask.
pieczkins
Posty: 185
Rejestracja: 04 lut 2014, 18:53
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 6 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: pieczkins »

Witam
Mam takie pytanie. Jakie dodatki wg Was warto dokupić do terraformacji, a które w zasadzie są zbędne?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: seki »

pieczkins pisze: 02 mar 2019, 13:33 Witam
Mam takie pytanie. Jakie dodatki wg Was warto dokupić do terraformacji, a które w zasadzie są zbędne?
To zależy czego oczekujesz. Nie ma żadnego jednoznacznie zbędnego.
Wenus - więcej kart, więcej terraformacji.
Plansze - różnorodność w tytułach i nagrodach.
Preludium - jeśli dokucza ci wolne rozkrecanie silniczka
Kolonie - nowa mechanika poza główną planszą

To oczywiście bardzo skrótowo, z pominięciem różnych wad i zalet każdego z tych dodatków ale generalnie każdy może się podobać i nie można żadnego jednoznacznie przekreślić lub uznać za konieczny.
as.nielo
Posty: 227
Rejestracja: 01 maja 2017, 21:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: as.nielo »

W ostatnią sobotę graliśmy w TM z wszystkimi dodatkami na planszy Hellas. Fajnie było :) Grałem pod zbieranie floater’s, które potem zamieniłem na punkty TR i grało to całkiem nieźle, pomimo skromnej ilości kart w mojej bazie. Prawie nie ruszaliśmy wskaźnika na planszy Wenus, za to karty z tego dodatku grały całkiem fajnie, o czym już napisałem. Dużo działo się na pozaziemskich koloniach, ten dodatek oferuję masę dodatkowych surowców. Niektóre karty są bardzo mocne i miałem wrażenie, że to trochę niesprawiedliwe kiedy przeciwnik ma 3 kolonie na jednym księżycu. C’est la vie... Dzięki kartom Prelude grze nie dokuczał efekt powolnego rozkręcania które znam z podstawki. Od pierwszej generacji na planszy działo się sporo i rosły wskaźniki terraformacji.
Równocześnie przy drugim stoliku toczyła się gra w Terraformację bez dodatków. Obydwie partie skończyły się w tym samym czasie, więc granie z dodatkami według instrukcji nie ma większego wpływu na czas rozgrywki. Piszę według instrukcji bo Wenus i Kolonie dodają fazę Paktu Międzynarodowego (tx za poprawkę, graliśmy w wersję angielską) która odrobinę przyspiesza terraformowanie. Generalnie fajnie im to wyszło i cieszę się, że mam tą grę.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1553
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Muad'Dib »

as.nielo pisze: 05 mar 2019, 00:59 Niektóre karty są bardzo mocne i miałem wrażenie, że to trochę niesprawiedliwe kiedy przeciwnik ma 3 kolonie na jednym księżycu.
Pamiętaliście, że normalnie można mieć tylko jedną kolonię i flotę na kafelku? O ile jeszcze karty pozwalają dołożyć kolejne kolonie to chyba nic nie zmienia tego, że może tam polecieć tylko jedna flota w danym pokoleniu. To ostatnie nam umknęło i dopiero za 4 czy 5 razem zagraliśmy poprawnie :P
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
as.nielo
Posty: 227
Rejestracja: 01 maja 2017, 21:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: as.nielo »

Muad'Dib pisze: 05 mar 2019, 09:22 Pamiętaliście, że normalnie można mieć tylko jedną kolonię i flotę na kafelku? O ile jeszcze karty pozwalają dołożyć kolejne kolonie to chyba nic nie zmienia tego, że może tam polecieć tylko jedna flota w danym pokoleniu. To ostatnie nam umknęło i dopiero za 4 czy 5 razem zagraliśmy poprawnie :P
Pamiętaliśmy, od początku graliśmy pod zasady. Było troche zamieszanie z korporacją, która źle zrozumiała swoją pierwszą akcje i zamiast dołożyć dodatkowe pole wykupiła kolonię. Nie wiedzialiśmy czy za tę kolonię trzeba placić i rozdaliśmy takim korporacjom po kolonii gratis.

Sytuacja była taka że gracz z którym miałem kolonie na księżycu bogatym w Titanium dał radę w ciągu jednej generacji dołożyć tam dodatkowe dwie kolonie dzięki kartom a w następnej generacji poleciał zgarnąć wszystkie przywileje, czyli zasoby oznaczone białą kostką wysuniętą chyba na ostatnie pole plus trading bonus z tytułu posiadania tam 3 swoich kostek. Taki zastrzyk Ti nie zdarza się często a to cenny surowiec
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4124
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 308 times
Been thanked: 341 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: tomb »

as.nielo pisze: 05 mar 2019, 11:35 Sytuacja była taka że gracz z którym miałem kolonie na księżycu bogatym w Titanium dał radę w ciągu jednej generacji dołożyć tam dodatkowe dwie kolonie dzięki kartom
Na jednym kaflu mogą znajdować się najwyżej 3 kolonie.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Quayth
Posty: 15
Rejestracja: 18 sty 2019, 09:24
Has thanked: 3 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Quayth »

seki pisze: 02 mar 2019, 20:14
pieczkins pisze: 02 mar 2019, 13:33 Witam
Mam takie pytanie. Jakie dodatki wg Was warto dokupić do terraformacji, a które w zasadzie są zbędne?
To zależy czego oczekujesz. Nie ma żadnego jednoznacznie zbędnego.
Wenus - więcej kart, więcej terraformacji.
Plansze - różnorodność w tytułach i nagrodach.
Preludium - jeśli dokucza ci wolne rozkrecanie silniczka
Kolonie - nowa mechanika poza główną planszą

To oczywiście bardzo skrótowo, z pominięciem różnych wad i zalet każdego z tych dodatków ale generalnie każdy może się podobać i nie można żadnego jednoznacznie przekreślić lub uznać za konieczny.
Warto jeszcze wspomnieć o dodatku fanowskim Pathfinder - bonusy na dodatkowej planszetce, nowe korporacje, karty preludium, karty projektów + nowe heksy.
as.nielo
Posty: 227
Rejestracja: 01 maja 2017, 21:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: as.nielo »

tomb pisze: 05 mar 2019, 11:48
as.nielo pisze: 05 mar 2019, 11:35 Sytuacja była taka że gracz z którym miałem kolonie na księżycu bogatym w Titanium dał radę w ciągu jednej generacji dołożyć tam dodatkowe dwie kolonie dzięki kartom
Na jednym kaflu mogą znajdować się najwyżej 3 kolonie.
Dzięki za wyjaśnienie. Sprawdziłem zasady, faktycznie jest w nich zapisane, że nie ma wyjątków od tego limitu ;-] Na patentach Space Port Colony i Research Colony jest napisane, że można zignorować zasadę limitu jednej kolonii na księżyc i po błyskotliwym zagraniu i objaśnieniu patentu wszyscy myśleliśmy, że chodzi generalnie o limit kolonii. Następnym razem zrobimy to lepiej :)
ODPOWIEDZ