Martians: A Story of Civilization (Grzegorz Okliński, Krzysztof Wolicki)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- warlock
- Posty: 4634
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1027 times
- Been thanked: 1944 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
"Martians: human civilization on the Red Planet" załatwiłoby sprawę Jestem przeciwnikiem powielania już istniejących nazw (tyczy się to również filmów/zespołów)
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
- detrytusek
- Posty: 7330
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 459 times
- Been thanked: 1106 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
oj nie...zaraz będą skojarzenia z Sowietami/Indianami.Marx pisze:"Story of Red Civilization" i problem z głowy
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Nacjonalista i rasista! : P A może jednak ktoś prędzej skojarzy z Red Dwarfem? :detrytusek pisze:oj nie...zaraz będą skojarzenia z Sowietami/Indianami.Marx pisze:"Story of Red Civilization" i problem z głowy
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Mi się za Story Cubes kojarzy.Marx pisze:Nacjonalista i rasista! : P A może jednak ktoś prędzej skojarzy z Red Dwarfem? : :mrgreen:detrytusek pisze:oj nie...zaraz będą skojarzenia z Sowietami/Indianami.Marx pisze:"Story of Red Civilization" i problem z głowy
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
I na dodatek dopiero w takiej konstrukcji słowo "cywilizacja" jest usprawiedliwione.warlock pisze:"Martians: human civilization on the Red Planet"
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- detrytusek
- Posty: 7330
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 459 times
- Been thanked: 1106 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Jeśli Polska dla Polaków to Mars dla Marsjan?Marx pisze: Nacjonalista i rasista!
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
A Ziemia dla ziemniakówdetrytusek pisze:Jeśli Polska dla Polaków to Mars dla Marsjan?Marx pisze: Nacjonalista i rasista!
- krecilapka
- Posty: 968
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 188 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
A księżyc dla księży!
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
- kaszkiet
- Posty: 2807
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 525 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Nie od początku, czyli od kiedy? Na BGG jest jedno zdjęcie okładki i kilka zdań opisu gry. Jak dla mnie to jest raczej jeszcze początek.RedImp pisze:I tak dziwne, że dopiero teraz taka dyskusja ruszyła a nie od początku.
Ciekawe co będzie się działo jak powiemy im, że w Inkwizytorze Jezus zszedł z krzyża i zrobił czystki.
Umyślnie, czy nie, używacie w swojej grze podtytułu piątej gry rankingu BGG.
Obracanie tego w żart, to nie do końca jest sposób na rozwiązanie problemu, który wraz ze wzrostem zainteresowania grą będzie w jakiś sposób uwierał coraz większą liczbę osób.
- Gambit
- Posty: 5232
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 524 times
- Been thanked: 1835 times
- Kontakt:
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Znam takich, co używali polskiego podtytułu tej gry, żeby w całości nazwać swoją grę na polskim rynkukaszkiet pisze:Umyślnie, czy nie, używacie w swojej grze podtytułu piątej gry rankingu BGG.
- kaszkiet
- Posty: 2807
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 525 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Zgadza się. Co prawda dotyczy to naszego niewielkiego rynku, ale niesmak pozostał.Gambit pisze:Znam takich, co używali polskiego podtytułu tej gry, żeby w całości nazwać swoją grę na polskim rynkukaszkiet pisze:Umyślnie, czy nie, używacie w swojej grze podtytułu piątej gry rankingu BGG.
- detrytusek
- Posty: 7330
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 459 times
- Been thanked: 1106 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
detrytusek pisze:https://boardgamegeek.com/image/2665359/tides-time
To jest przegięcie i dobry przykład na sytuację, którą opisujesz.
Jeśli piszecie o tym, to już stronę wcześniej temat się przewinął.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- Gambit
- Posty: 5232
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 524 times
- Been thanked: 1835 times
- Kontakt:
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Przepraszam, nie zauważyłemdetrytusek pisze:detrytusek pisze:https://boardgamegeek.com/image/2665359/tides-time
To jest przegięcie i dobry przykład na sytuację, którą opisujesz.
Jeśli piszecie o tym, to już stronę wcześniej temat się przewinął.
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Link edukacyjny. Chyba że Twoje pytanie miało być żartem...c08mk pisze:A co z grą Sword and Sorcery? Ktoś użył naszego polskiego tytułu "Magia i Miecz" dla całkiem innej gry. Czy to też grzech śmiertelny?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Nie chodzi mi o "subgenere of fantasy" tylko o grę z 2016 rokutomb pisze:Link edukacyjny. Chyba że Twoje pytanie miało być żartem...c08mk pisze:A co z grą Sword and Sorcery? Ktoś użył naszego polskiego tytułu "Magia i Miecz" dla całkiem innej gry. Czy to też grzech śmiertelny?
http://boardgamegeek.com/boardgame/170771/sword-sorcery
ale mniejsza o to.
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Czyli upierasz się, że nazwa podlinkowanej gry o tematyce fantasy nie kieruje odnosi się do konkretnego podgatunku fantasy, tylko zżyna nazwę z polskiej edycji Talizmana? Dobra, niech tam.c08mk pisze:Nie chodzi mi o "subgenere of fantasy" tylko o grę z 2016 roku
http://boardgamegeek.com/boardgame/170771/sword-sorcery
ale mniejsza o to.
Absurdalne są te nasze rozmowy o nazwach, podobnie jak tłumaczenia polskiego wydawcy o wyborze podtytułu. Skończę na tym, że wybór tych konkretnych słów jest równie błyskotliwy, jak pomysł na historie o Jezusie, który schodzi z krzyża i zaczyna wyżynkę. Chyba nie moje terytoria.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 07 kwie 2016, 17:35
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Wszystkich chętnych z Tychów i okolic, którzy chcą przetestować prototyp gry zapraszamy w piątek na 5 tyską noc planszówek - gdzie będzie obecny Krzysiek wraz z Marsjanami.
Szczegóły w wydarzeniu: https://www.facebook.com/events/218958248469987/
Szczegóły w wydarzeniu: https://www.facebook.com/events/218958248469987/
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
W Tychach miałem ostatnio okazję zagrać dwukrotnie w prototyp.
Co mogę powiedzieć ?
Gra zapowiada się BARDZO obiecująco. Oczywiście mówię o mechanice, bo graficznie jest jeszcze sporo do zrobienia - ale to był tylko prototyp (poprawianie symboli na planszy markerem)
Dlaczego moim zdaniem gra zapowiada się BARDZO interesująco ?
Tryb w jaki mi było dane zagrać polega na bardzo interesującym podejściu do gry kooperacyjnej. Pomimo konieczności ścisłej współpracy pomiędzy graczami zastosowano dwa systemy które wykluczają pojawienie się "lidera" który psuje większość gier kooperacyjnych.
Pierwszy sposób to system reputacji każdego gracza - każda czynność daje nam punkty a osoba która na koniec gry ma najwięcej reputacji - wygrywa. Dzięki temu każdy współpracuje z resztą tak aby punktów zebrać jak najwięcej - czyli słuchając "lidera" nie uda nam się wygrać.
Drugi sposób to system osobistych celów - które co prawda wymagają jeszcze zbalansowania - ale również wykluczają grę pod dyktando "lidera".
Jeśli jeszcze - tak jak zapowiadał autor na spotkaniu - w grę będzie można grać w trzech trybach: kooperacyjnym tylko przeciw grze, indywidualnie przeciwko innym graczom oraz kooperacyjnie z systemem reputacji - to gra ma wielkie szanse znaleźć się u mnie na półce
Pracy przed autorami jeszcze sporo: balans (gra dla 4 graczy działa super, ale przy 3 jest bardzo trudno - choć może akurat w naszym przypadku zawiniła losowość), grafika planszy oraz karty celów indywidualnych - ale i tak mocno trzymam kciuki i czekam na informacje o postępach w pracy
Co mogę powiedzieć ?
Gra zapowiada się BARDZO obiecująco. Oczywiście mówię o mechanice, bo graficznie jest jeszcze sporo do zrobienia - ale to był tylko prototyp (poprawianie symboli na planszy markerem)
Dlaczego moim zdaniem gra zapowiada się BARDZO interesująco ?
Tryb w jaki mi było dane zagrać polega na bardzo interesującym podejściu do gry kooperacyjnej. Pomimo konieczności ścisłej współpracy pomiędzy graczami zastosowano dwa systemy które wykluczają pojawienie się "lidera" który psuje większość gier kooperacyjnych.
Pierwszy sposób to system reputacji każdego gracza - każda czynność daje nam punkty a osoba która na koniec gry ma najwięcej reputacji - wygrywa. Dzięki temu każdy współpracuje z resztą tak aby punktów zebrać jak najwięcej - czyli słuchając "lidera" nie uda nam się wygrać.
Drugi sposób to system osobistych celów - które co prawda wymagają jeszcze zbalansowania - ale również wykluczają grę pod dyktando "lidera".
Jeśli jeszcze - tak jak zapowiadał autor na spotkaniu - w grę będzie można grać w trzech trybach: kooperacyjnym tylko przeciw grze, indywidualnie przeciwko innym graczom oraz kooperacyjnie z systemem reputacji - to gra ma wielkie szanse znaleźć się u mnie na półce
Pracy przed autorami jeszcze sporo: balans (gra dla 4 graczy działa super, ale przy 3 jest bardzo trudno - choć może akurat w naszym przypadku zawiniła losowość), grafika planszy oraz karty celów indywidualnych - ale i tak mocno trzymam kciuki i czekam na informacje o postępach w pracy
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Jeśli tylko jedna osoba wygrywa, to trudno mówić o grze w pełni kooperacyjnej - skoro wciąż trzeba pilnować własnych interesów i celów (zapewne tajnych), to już jest półkooperacja. Jedynym potwierdzonym mechanicznym sposobem na zniwelowanie wodzostwa jest zastosowanie zegara (presja czasu rzeczywistego). Moim zdaniem problem lidera jest problemem graczy, a nie gry.Veto pisze:Pierwszy sposób to system reputacji każdego gracza - każda czynność daje nam punkty a osoba która na koniec gry ma najwięcej reputacji - wygrywa. Dzięki temu każdy współpracuje z resztą tak aby punktów zebrać jak najwięcej - czyli słuchając "lidera" nie uda nam się wygrać. Drugi sposób to system osobistych celów - które co prawda wymagają jeszcze zbalansowania - ale również wykluczają grę pod dyktando "lidera".
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Też miałem okazję testować prototyp w zeszły piątek.
Najpierw o kooperacji: też grałem w wariant gdzie jest wygrana jednej osoby, jednak bez ścisłej współpracy nie ma szans żeby pokonać grę (a nawet z nią nie jest to proste). Czyli, najpierw trzeba się zając rozwojem kolonii, a potem myśleć kto będzie w niej rządził.
Co do lidera: jest tu użyty pewien mechanizm, który osłabia jego pozycję, gra na końcu kolejki, więc ma mniej opcji i musi się dostosować do innych - oczywiście jeśli zdominuję rozgrywkę i podporządkowuje sobie pozostałych to wtedy jest to raczej wariant jednoosobowy z podwykonawcami, ale tak bywa w każdej kooperacji.
Ogólnie: mechanika faktycznie ciekawa, zakładany jest też wariant jednoosobowy, który bardzo chętnie bym zobaczył. Od strony graficznej, co zresztą autor sam przyznał, cała robota dopiero przed nim. Grafika, oznaczenia na planszy, czytelność itp. na tą chwilę to bardzo utrudnia zabawę.
Jedna myśl która mi przyszła do głowy: na planszy powinny być wyraźnie pokazane warunki, które trzeba spełnić, aby wygrać - jest ich trochę i przy pierwszej partii trudno o wszystkim pamiętać.
Veto: co do naszej rozgrywki trzyosobowej: mieliśmy pecha co do pogody - trafiły nam się wszystkie karty brzy piaskowej i stąd deficyt energii, po za tym na początku nie było współpracy - każdy robił "po swojemu" bez ogólnej wizj - u jednak trzeba najpierw zająć się całością, a potem kombinować na boku dla siebie.
Zasadniczo projekt ciekawy i wart zwrócenia uwagi. Jak ktoś będzie miał okazję to zapraszam do testów.
Najpierw o kooperacji: też grałem w wariant gdzie jest wygrana jednej osoby, jednak bez ścisłej współpracy nie ma szans żeby pokonać grę (a nawet z nią nie jest to proste). Czyli, najpierw trzeba się zając rozwojem kolonii, a potem myśleć kto będzie w niej rządził.
Co do lidera: jest tu użyty pewien mechanizm, który osłabia jego pozycję, gra na końcu kolejki, więc ma mniej opcji i musi się dostosować do innych - oczywiście jeśli zdominuję rozgrywkę i podporządkowuje sobie pozostałych to wtedy jest to raczej wariant jednoosobowy z podwykonawcami, ale tak bywa w każdej kooperacji.
Ogólnie: mechanika faktycznie ciekawa, zakładany jest też wariant jednoosobowy, który bardzo chętnie bym zobaczył. Od strony graficznej, co zresztą autor sam przyznał, cała robota dopiero przed nim. Grafika, oznaczenia na planszy, czytelność itp. na tą chwilę to bardzo utrudnia zabawę.
Jedna myśl która mi przyszła do głowy: na planszy powinny być wyraźnie pokazane warunki, które trzeba spełnić, aby wygrać - jest ich trochę i przy pierwszej partii trudno o wszystkim pamiętać.
Veto: co do naszej rozgrywki trzyosobowej: mieliśmy pecha co do pogody - trafiły nam się wszystkie karty brzy piaskowej i stąd deficyt energii, po za tym na początku nie było współpracy - każdy robił "po swojemu" bez ogólnej wizj - u jednak trzeba najpierw zająć się całością, a potem kombinować na boku dla siebie.
Zasadniczo projekt ciekawy i wart zwrócenia uwagi. Jak ktoś będzie miał okazję to zapraszam do testów.
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Przy rozgrywce trzyosobowej w rozbudowie stacji uczestniczą tylko trzy osoby, przez co na koniec tury - baza ma co najmniej jeden budynek mniej niż przy rozgrywce czteroosobowej.Jar pisze: Veto: co do naszej rozgrywki trzyosobowej: mieliśmy pecha co do pogody - trafiły nam się wszystkie karty brzy piaskowej i stąd deficyt energii, po za tym na początku nie było współpracy - każdy robił "po swojemu" bez ogólnej wizj - u jednak trzeba najpierw zająć się całością, a potem kombinować na boku dla siebie.
W rozgrywce czteroosobowej również pogoda nas nie rozpieszczała a daliśmy radę wspólnie pokonać kłody rzucane nam przez grę.
Szkoda, ze dane mi było zagrać tylko dwa razy - chętnie przekonałbym się, czy moje odczucie powtarzałyby się w kolejnych grach.
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Mniej budynków - ok. Cele jednak łatwiej zrealizować, ale faktycznie coś w tym jest: czy w trzy osoby trzeba dojść do tego samego poziomu populacji, zadowolenia, zdrowia itp.? Ciekawe w takim razie jak jest w wariancie na 2 i solo.
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Skalowanie gry odbywa się przez:Jar pisze:Mniej budynków - ok. Cele jednak łatwiej zrealizować, ale faktycznie coś w tym jest: czy w trzy osoby trzeba dojść do tego samego poziomu populacji, zadowolenia, zdrowia itp.? Ciekawe w takim razie jak jest w wariancie na 2 i solo.
- zmienną liczbą poziomów budynków, jakie gracze muszą zbudować - przykładowo dla 4 graczy niektóre budynki wymagają trzech poziomów budowy a dla dwóch wszystkie są pierwszego poziomu,
- zmienną liczbą żywności, jaką wymaga kolonia,
- innym poziomem startowym tlenu.
Cele są dokładnie takie same dla graczy.