Martians: A Story of Civilization (Grzegorz Okliński, Krzysztof Wolicki)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4634
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1944 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: warlock »

"Martians: human civilization on the Red Planet" załatwiłoby sprawę :) Jestem przeciwnikiem powielania już istniejących nazw (tyczy się to również filmów/zespołów)
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Marx »

"Story of Red Civilization" i problem z głowy
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: detrytusek »

Marx pisze:"Story of Red Civilization" i problem z głowy
oj nie...zaraz będą skojarzenia z Sowietami/Indianami.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Marx »

detrytusek pisze:
Marx pisze:"Story of Red Civilization" i problem z głowy
oj nie...zaraz będą skojarzenia z Sowietami/Indianami.
Nacjonalista i rasista! : P A może jednak ktoś prędzej skojarzy z Red Dwarfem? : :mrgreen:
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: c08mk »

Marx pisze:
detrytusek pisze:
Marx pisze:"Story of Red Civilization" i problem z głowy
oj nie...zaraz będą skojarzenia z Sowietami/Indianami.
Nacjonalista i rasista! : P A może jednak ktoś prędzej skojarzy z Red Dwarfem? : :mrgreen:
Mi się za Story Cubes kojarzy.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: tomb »

warlock pisze:"Martians: human civilization on the Red Planet"
I na dodatek dopiero w takiej konstrukcji słowo "cywilizacja" jest usprawiedliwione.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: detrytusek »

Marx pisze: Nacjonalista i rasista!
Jeśli Polska dla Polaków to Mars dla Marsjan?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Marx »

detrytusek pisze:
Marx pisze: Nacjonalista i rasista!
Jeśli Polska dla Polaków to Mars dla Marsjan?
A Ziemia dla ziemniaków :mrgreen:
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 968
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: krecilapka »

A księżyc dla księży!

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: kaszkiet »

RedImp pisze:I tak dziwne, że dopiero teraz taka dyskusja ruszyła a nie od początku. :twisted:
Ciekawe co będzie się działo jak powiemy im, że w Inkwizytorze Jezus zszedł z krzyża i zrobił czystki.
Nie od początku, czyli od kiedy? Na BGG jest jedno zdjęcie okładki i kilka zdań opisu gry. Jak dla mnie to jest raczej jeszcze początek.
Umyślnie, czy nie, używacie w swojej grze podtytułu piątej gry rankingu BGG.
Obracanie tego w żart, to nie do końca jest sposób na rozwiązanie problemu, który wraz ze wzrostem zainteresowania grą będzie w jakiś sposób uwierał coraz większą liczbę osób.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5232
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 524 times
Been thanked: 1835 times
Kontakt:

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Gambit »

kaszkiet pisze:Umyślnie, czy nie, używacie w swojej grze podtytułu piątej gry rankingu BGG.
Znam takich, co używali polskiego podtytułu tej gry, żeby w całości nazwać swoją grę na polskim rynku :)
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: kaszkiet »

Gambit pisze:
kaszkiet pisze:Umyślnie, czy nie, używacie w swojej grze podtytułu piątej gry rankingu BGG.
Znam takich, co używali polskiego podtytułu tej gry, żeby w całości nazwać swoją grę na polskim rynku :)
Zgadza się. Co prawda dotyczy to naszego niewielkiego rynku, ale niesmak pozostał.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: detrytusek »

detrytusek pisze:https://boardgamegeek.com/image/2665359/tides-time
To jest przegięcie i dobry przykład na sytuację, którą opisujesz.

Jeśli piszecie o tym, to już stronę wcześniej temat się przewinął.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5232
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 524 times
Been thanked: 1835 times
Kontakt:

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Gambit »

detrytusek pisze:
detrytusek pisze:https://boardgamegeek.com/image/2665359/tides-time
To jest przegięcie i dobry przykład na sytuację, którą opisujesz.

Jeśli piszecie o tym, to już stronę wcześniej temat się przewinął.
Przepraszam, nie zauważyłem :)
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: c08mk »

A co z grą Sword and Sorcery? Ktoś użył naszego polskiego tytułu "Magia i Miecz" dla całkiem innej gry. Czy to też grzech śmiertelny?
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: tomb »

c08mk pisze:A co z grą Sword and Sorcery? Ktoś użył naszego polskiego tytułu "Magia i Miecz" dla całkiem innej gry. Czy to też grzech śmiertelny?
Link edukacyjny. Chyba że Twoje pytanie miało być żartem...
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: c08mk »

tomb pisze:
c08mk pisze:A co z grą Sword and Sorcery? Ktoś użył naszego polskiego tytułu "Magia i Miecz" dla całkiem innej gry. Czy to też grzech śmiertelny?
Link edukacyjny. Chyba że Twoje pytanie miało być żartem...
Nie chodzi mi o "subgenere of fantasy" tylko o grę z 2016 roku
http://boardgamegeek.com/boardgame/170771/sword-sorcery
ale mniejsza o to.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: tomb »

c08mk pisze:Nie chodzi mi o "subgenere of fantasy" tylko o grę z 2016 roku
http://boardgamegeek.com/boardgame/170771/sword-sorcery
ale mniejsza o to.
Czyli upierasz się, że nazwa podlinkowanej gry o tematyce fantasy nie kieruje odnosi się do konkretnego podgatunku fantasy, tylko zżyna nazwę z polskiej edycji Talizmana? Dobra, niech tam.
Absurdalne są te nasze rozmowy o nazwach, podobnie jak tłumaczenia polskiego wydawcy o wyborze podtytułu. Skończę na tym, że wybór tych konkretnych słów jest równie błyskotliwy, jak pomysł na historie o Jezusie, który schodzi z krzyża i zaczyna wyżynkę. Chyba nie moje terytoria.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Planszowe Tychy
Posty: 27
Rejestracja: 07 kwie 2016, 17:35
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Planszowe Tychy »

Wszystkich chętnych z Tychów i okolic, którzy chcą przetestować prototyp gry zapraszamy w piątek na 5 tyską noc planszówek - gdzie będzie obecny Krzysiek wraz z Marsjanami. :)
Szczegóły w wydarzeniu: https://www.facebook.com/events/218958248469987/
Gramy w środy od 18:00 do 22:00 w Pasażu Kultury Andromeda w Tychach (pl. Baczyńskiego 2).
Raz na kwartał organizujemy nocki z grami planszowymi.
Zapraszamy na nasz FB i do odwiedzin wątku na forum.
Nasza kolekcja gier - kliknij!
Veto
Posty: 157
Rejestracja: 09 gru 2006, 16:27
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Veto »

W Tychach miałem ostatnio okazję zagrać dwukrotnie w prototyp.
Co mogę powiedzieć ?
Gra zapowiada się BARDZO obiecująco. Oczywiście mówię o mechanice, bo graficznie jest jeszcze sporo do zrobienia - ale to był tylko prototyp (poprawianie symboli na planszy markerem) :)

Dlaczego moim zdaniem gra zapowiada się BARDZO interesująco ?
Tryb w jaki mi było dane zagrać polega na bardzo interesującym podejściu do gry kooperacyjnej. Pomimo konieczności ścisłej współpracy pomiędzy graczami zastosowano dwa systemy które wykluczają pojawienie się "lidera" który psuje większość gier kooperacyjnych.
Pierwszy sposób to system reputacji każdego gracza - każda czynność daje nam punkty a osoba która na koniec gry ma najwięcej reputacji - wygrywa. Dzięki temu każdy współpracuje z resztą tak aby punktów zebrać jak najwięcej - czyli słuchając "lidera" nie uda nam się wygrać.
Drugi sposób to system osobistych celów - które co prawda wymagają jeszcze zbalansowania - ale również wykluczają grę pod dyktando "lidera".

Jeśli jeszcze - tak jak zapowiadał autor na spotkaniu - w grę będzie można grać w trzech trybach: kooperacyjnym tylko przeciw grze, indywidualnie przeciwko innym graczom oraz kooperacyjnie z systemem reputacji - to gra ma wielkie szanse znaleźć się u mnie na półce :)

Pracy przed autorami jeszcze sporo: balans (gra dla 4 graczy działa super, ale przy 3 jest bardzo trudno - choć może akurat w naszym przypadku zawiniła losowość), grafika planszy oraz karty celów indywidualnych - ale i tak mocno trzymam kciuki i czekam na informacje o postępach w pracy :)
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: vojtas »

Veto pisze:Pierwszy sposób to system reputacji każdego gracza - każda czynność daje nam punkty a osoba która na koniec gry ma najwięcej reputacji - wygrywa. Dzięki temu każdy współpracuje z resztą tak aby punktów zebrać jak najwięcej - czyli słuchając "lidera" nie uda nam się wygrać. Drugi sposób to system osobistych celów - które co prawda wymagają jeszcze zbalansowania - ale również wykluczają grę pod dyktando "lidera".
Jeśli tylko jedna osoba wygrywa, to trudno mówić o grze w pełni kooperacyjnej - skoro wciąż trzeba pilnować własnych interesów i celów (zapewne tajnych), to już jest półkooperacja. Jedynym potwierdzonym mechanicznym sposobem na zniwelowanie wodzostwa jest zastosowanie zegara (presja czasu rzeczywistego). Moim zdaniem problem lidera jest problemem graczy, a nie gry.
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Jar »

Też miałem okazję testować prototyp w zeszły piątek.
Najpierw o kooperacji: też grałem w wariant gdzie jest wygrana jednej osoby, jednak bez ścisłej współpracy nie ma szans żeby pokonać grę (a nawet z nią nie jest to proste). Czyli, najpierw trzeba się zając rozwojem kolonii, a potem myśleć kto będzie w niej rządził.
Co do lidera: jest tu użyty pewien mechanizm, który osłabia jego pozycję, gra na końcu kolejki, więc ma mniej opcji i musi się dostosować do innych - oczywiście jeśli zdominuję rozgrywkę i podporządkowuje sobie pozostałych to wtedy jest to raczej wariant jednoosobowy z podwykonawcami, ale tak bywa w każdej kooperacji.
Ogólnie: mechanika faktycznie ciekawa, zakładany jest też wariant jednoosobowy, który bardzo chętnie bym zobaczył. Od strony graficznej, co zresztą autor sam przyznał, cała robota dopiero przed nim. Grafika, oznaczenia na planszy, czytelność itp. na tą chwilę to bardzo utrudnia zabawę.
Jedna myśl która mi przyszła do głowy: na planszy powinny być wyraźnie pokazane warunki, które trzeba spełnić, aby wygrać - jest ich trochę i przy pierwszej partii trudno o wszystkim pamiętać.

Veto: co do naszej rozgrywki trzyosobowej: mieliśmy pecha co do pogody - trafiły nam się wszystkie karty brzy piaskowej i stąd deficyt energii, po za tym na początku nie było współpracy - każdy robił "po swojemu" bez ogólnej wizj - u jednak trzeba najpierw zająć się całością, a potem kombinować na boku dla siebie.

Zasadniczo projekt ciekawy i wart zwrócenia uwagi. Jak ktoś będzie miał okazję to zapraszam do testów.
Veto
Posty: 157
Rejestracja: 09 gru 2006, 16:27
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Veto »

Jar pisze: Veto: co do naszej rozgrywki trzyosobowej: mieliśmy pecha co do pogody - trafiły nam się wszystkie karty brzy piaskowej i stąd deficyt energii, po za tym na początku nie było współpracy - każdy robił "po swojemu" bez ogólnej wizj - u jednak trzeba najpierw zająć się całością, a potem kombinować na boku dla siebie.
Przy rozgrywce trzyosobowej w rozbudowie stacji uczestniczą tylko trzy osoby, przez co na koniec tury - baza ma co najmniej jeden budynek mniej niż przy rozgrywce czteroosobowej.
W rozgrywce czteroosobowej również pogoda nas nie rozpieszczała a daliśmy radę wspólnie pokonać kłody rzucane nam przez grę.

Szkoda, ze dane mi było zagrać tylko dwa razy - chętnie przekonałbym się, czy moje odczucie powtarzałyby się w kolejnych grach.
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Jar »

Mniej budynków - ok. Cele jednak łatwiej zrealizować, ale faktycznie coś w tym jest: czy w trzy osoby trzeba dojść do tego samego poziomu populacji, zadowolenia, zdrowia itp.? Ciekawe w takim razie jak jest w wariancie na 2 i solo.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: RedImp »

Jar pisze:Mniej budynków - ok. Cele jednak łatwiej zrealizować, ale faktycznie coś w tym jest: czy w trzy osoby trzeba dojść do tego samego poziomu populacji, zadowolenia, zdrowia itp.? Ciekawe w takim razie jak jest w wariancie na 2 i solo.
Skalowanie gry odbywa się przez:
- zmienną liczbą poziomów budynków, jakie gracze muszą zbudować - przykładowo dla 4 graczy niektóre budynki wymagają trzech poziomów budowy a dla dwóch wszystkie są pierwszego poziomu,
- zmienną liczbą żywności, jaką wymaga kolonia,
- innym poziomem startowym tlenu.

Cele są dokładnie takie same dla graczy.
ODPOWIEDZ