Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Kolejna gra pana Langa Tym razem stworzona w współpracy z Antoine Bauza
Z opisu na bgg
Spoiler:
Sherlock Holmes is dead! And with London's greatest detective out of the way, those with villainous minds decide to wreak as much terror as possible on the populace — and you are one of those dastardly no-goodniks!
In Victorian Masterminds, you use five agents to destroy buildings, kidnap scientists, complete missions, and collect resources in order to assemble your custom death-dealing device. Don't forget to increase your firepower, too, so that you can then put that device to good use.
During the game, players take turns placing one of their five agent tokens (Henchman, Machine, Saboteur, Pilot, Number 2) face down on one of the five actions spaces. As soon as three tokens are on a space, those tokens are flipped and activated, first in first out, with each agent carrying out its individual action in addition to whatever takes place in that space.
zapowiada się wariacja w temacie worker placement w klimacie steampunka i jak to u langa zamiast ratować świat będziemy się starać go zniszczyć budując "custom death-dealing device" ;D
Na koniec jeszcze info od wydawcy, gra ma pojawić się pod koniec roku.
Spoiler:
At the end of the year 2016, there is Victoria Masterminds, designed by Antoine Bauza and Eric Lang. Here's the pitch. It's steampunk Victorian era, in which villains are building infernal contraptions, such as the giant spider from Wild Wild West, to destroy the capital cities of Europe. Each player is a bad guy constructing his machine and trying to destroy everything and wreak the most havoc. The art style will not not realistic. The style will be appealing. You get to destroy famous landmarks such as the Eiffel Tower, Big Ben, etc. The game blends Antoine's rigorous side with Eric's wacky side.
Mam nadzieję, że 'Antoine's rigorous side' będzie górą nad 'Eric's wacky side'
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
-- "We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Po dłuższej ciszy niespodziewanie (a przynajmnie dla mnie gra pokazała się na genconie i okazuje się ze wyda to cmon a przynajmniej w usa prezentacja zsasad
Rozgrywka należy do dość lekkich i gra całkiem fajnie się rozwija poprzez możliwość budowania maszyny i mitygowanie początkowej losowości, której celem jest zapewne uniknięcie paraliżu decyzyjnego i powtarzalności pierwszych ruchów. Decyzje specjalnie głębokie nie są, wydaje mi się, że każdy bardziej zaawansowany gracz raczej się od tej pozycji odbije. Ale jako "wciągacz" nowych osób może być nawet udana. Jest ładnie wydana - z wyjątkiem żetoników nitów i tych drugich, których nazwy zapomniałem. Aczkolwiek równie dobrze mogłaby mieć dowolnie inną tematykę i nikt by tego nawet nie zauważył. Z innych wrażeń - wypraska jest ok, chociaż jeśli pojawi się jakikolwiek dodatek, to już będzie ją można wyrzucić do śmieci.
Dla mnie za lekka i za mało klimatu, ale być może są osoby, którym się spodoba.