Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
gafik
Użytkownik wspierający
Posty: 3295
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!

Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: gafik » 29 mar 2016, 23:15

Obrazek

Opis polskiego wydawcy
Spoiler:
"Biały Czarodziej" idzie za ciosem i ma zamiar wydać Star Realms w klimacie Fantasy. Oby nie było takie jak Cthulhu Realms. W "star relmsy" zagrywam się ja sam (na smarku) i ze znajomymi namiętnie bo jest super dynamiczna i krótka. Ktoś coś więcej wie nt Hero relmsów?

źródło: http://icv2.com/articles/news/view/3404 ... tar-realms

Awatar użytkownika
mckil
Użytkownik wspierający
Posty: 597
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Hero Realms

Post autor: mckil » 09 mar 2017, 17:42

Trochę czasu już minęło, gry (chyba) już u wspierających, jakieś opnie?

Awatar użytkownika
kaimada
Użytkownik wspierający
Posty: 1020
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Hero Realms

Post autor: kaimada » 09 mar 2017, 20:32

Myśmy już trochę pograli.
Gra jest dobra, ale wolę Star Realms. Dla nas jest po prostu aż zbyt szybka.
Nie ma czasu na zbudowanie jakieś silniejszej ręki, na pozbywanie się podstawowych kart z ręki. Kończy się zanim rozkręca na dobre.
Oczekiwałem czegoś innego.

kali
Użytkownik wspierający
Posty: 493
Rejestracja: 01 mar 2011, 13:18
Lokalizacja: Łódź

Re: Hero Realms

Post autor: kali » 09 mar 2017, 20:49

Ja zauważyłem, że zazwyczaj jest tak, że jak ktoś zaczyna mieć przewagę, to już wiadomo, że raczej wygrał. W Star Realms nie było to aż tak widoczne. I zawsze można się było odbić od dna.
Gra z postaciami w ogóle nie przypadła mi do gustu. Chyba, że obaj gracze mają takie same talie startowe.
Również wolę Star Realms.
Żyjemy po to, żeby wytwarzać łupież.

Awatar użytkownika
Stary Madry Elf
Posty: 28
Rejestracja: 08 sty 2016, 15:55
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time

Re: Hero Realms

Post autor: Stary Madry Elf » 30 maja 2017, 00:01

Pograłem trochę w gołą podstawkę i było fajnie, ale bez wielkiej radości.
Chyba gorzej niż star realms.

Natomiast po dodaniu charakter packów, moim zdaniem, gra zmienia się bardzo na plus.
Nie ma sensu grać bez nich.

Jak radzicie sobie z liczeniem punktów życia?
Bo te znaczniki z dwóch kart to jakieś nieporozumienie.
Ja od star realmsa używam żetonów pieniędzy wyjętych z innej gry ale wolałbym jakieś czerwone żetony z numerami.

Awatar użytkownika
baldar
Użytkownik wspierający
Posty: 565
Rejestracja: 13 lip 2014, 13:26
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Hero Realms

Post autor: baldar » 30 maja 2017, 17:49

Ja używam podstawek z Cthulhu światy:) A tak na poważnie, to jakoś HR wydaje mi się mało zbalansowane względem Cthulhu Światy i Star Realms, choć tak czy inaczej zabawa jest - jeżeli tak do tego podejdziesz. Ale może to dlatego, że raczej przegrywam z córką:)
Ale faktycznie gra z Herosami jest przyjemniejsza, ale nie wszystkich herosów jeszcze ograłem.

nanautzin
Użytkownik wspierający
Posty: 221
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 1 time

Re: Hero Realms

Post autor: nanautzin » 30 maja 2017, 17:53

Do liczenia hp używam aplikacji epic scorekeeper. Polecam :)

Awatar użytkownika
Tygrys69
Użytkownik wspierający
Posty: 256
Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
Lokalizacja: Kraków

Re: Hero Realms

Post autor: Tygrys69 » 01 cze 2017, 09:22

Czołem!

Grałem w SR i CR, teraz kupiłem HR :) i faktycznie różni się od poprzedników.

Jak dla mnie na plus:
- charakter packi
- zdecydowanie klimat
- śliczne grafiki
- nadchodząca kampania i tryb co-op.
- szybsza niż SR, wpadają duże DMG, co też może być minusem

Jak dla mnie na minus:
- mniej zróżnicowanych kart niż w SR. Brakuje mi chociażby karty, która jest wszystkimi typami (wiem, że jest promos, który staje się dowolnym typem).
- brak kart wywalających trade zone. To troszkę boli, bo nie ma tak dużej kontroli nad tym co możemy kupić.

Ogólnie:
Podoba mi się gra start deckiem jak i charakterami. Przy start decku gra rozpędza się wolniej i daje nam więcej kontroli nad rozwojem. Z drugiej strony granie (ponoć słabym) Magiem przeciwko (ponoć najsilniejszemu) Wojownikowi jest fantastyczne:) Trzeba się sporo napocić, by przeżyć kolejną rundę. Brakuje mi większej ilości strategi wynikającej z kart, ale z drugiej strony to szybki, prosty deckbuilding, a nie rozbudowane Ascension (które jest wspaniałe i najlepsze;) ).
Nie brakuje za to emocji! Szybki opis końcówki pewnej rozgrywki, tura Maga z 1 HP :
1. Na ręku nie ma herosa z gard, który mógłby osłonić go w nadchodzącej turze. Ma go za to w talii - musi go dorwać!
1. Mag używa chowańca, kotka aby dostać 1 HP (ma już 2 HP, czad:) )
2. Wykłada rubin dający 2 monetki.
3. Odejmuje 1 HP, płaci 2 monetki, by pociągnąć nową kartę (używa swojej zdolności). Niestety karta jest akcją, nie herosem z gard.
4. Mag nie traci nadziei. Dzięki pociągniętej karcie ma 2 akcje na ręce oraz różdżkę, która zadaje DMG oraz pozwala pociągnąć kartę jeśli zagrał 2 akcje.
5. Zagrywa obie akcje, później różdżkę. Robi DMG i ma pociągnąć kartę. Jego library ma 11 kart, w tym 1 karta herosa z gard. Szanse niewielkie ale heros z gard się pojawia!

6. Tura Wojownika: Pomimo desperackiej obrony Maga, Wojownik przetacza się okrutnie po Magu discardując swoją zdolność +8 do DMG.

Przyszłość HR rysuje się w jasnych barwach dzięki nadchodzącej kampanii i grze w co-op. Już na to ostrze zęby!:) Dobrze by było gdyby wydano HR na andka/ios. Zapewne większość bardziej docenia SR, bo ograło 10 partii na fonie i zna karty na pamięć. Przez co lepiej zna i kontroluje rozgrywkę.
Focus!

Awatar użytkownika
splocki
Użytkownik wspierający
Posty: 608
Rejestracja: 06 mar 2013, 09:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Hero Realms

Post autor: splocki » 02 cze 2017, 08:35

A jak Hero Realms ma się do Ascension (seria)?
Czy warto się nią zainteresować jeżeli ma się Ascension z kilkoma dodatkami?

Awatar użytkownika
Stary Madry Elf
Posty: 28
Rejestracja: 08 sty 2016, 15:55
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time

Re: Hero Realms

Post autor: Stary Madry Elf » 02 cze 2017, 09:52

Tygrys69 pisze: - szybsza niż SR, wpadają duże DMG, co też może być minusem
typem).
- brak kart wywalających trade zone. To troszkę boli, bo nie ma tak dużej kontroli nad tym co możemy kupić.
Z tą szybkością to różnie bywa bo leczenia też wpadają duże. Z 1 punktu życia można mieć po chwili 21.

Co do braku kart do odrzucania kart z marketu to wydaje mi się że dzięki temu w grze panuje większa różnorodność. Nie przewija się decku a korzysta z tego co jest. Wiele razy kupowałem to co było, bo nie mogłem nic odrzucić i odkrywałem ciekawe połączenia.

Awatar użytkownika
Tygrys69
Użytkownik wspierający
Posty: 256
Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
Lokalizacja: Kraków

Re: Hero Realms

Post autor: Tygrys69 » 02 cze 2017, 11:58

A jak Hero Realms ma się do Ascension (seria)?
Czy warto się nią zainteresować jeżeli ma się Ascension z kilkoma dodatkami?
Hey!
HR jest zdecydowanie szybsze i nastawione na ciągłą akcję. Cały czas niemiłosiernie okładamy się mieczami i czarami. Wpadają duże DMG i równie wysokie leczenia HP. Ascension to więcej taktyki, planowania. Za to tutaj szybsza akcja. No i przede wszystkim w HR tłuczemy siebie, a nie nabijamy VP. Posiadam obie gry (Ascension na komórce, ale już idzie do mnie wersja papierowa:) ) i spokojnie mogę w kolekcji mieć obie. HR wydaje się grą bardziej do plecaka, do piwa w pubie, na wypad z kumplami, żeby w 30 min w coś zagrać. Gdzie Ascension oczywiście staje się bardziej skomplikowanym daniem głównym.

Dodatkowo w obu doświadczysz przyjemności na inny sposób. W Ascension z fajnej synergii między kartami, z planowania, z działającego decku. Zaś w HR z szybkiego okładania przeciwnika, z balansu na krawędzi swojego HP. Nie raz zdarzy się, że będziesz miał końcówkę HP i w swojej turze nabijesz 30 DMG przeciwnikowi zabijając go.

No i jeszcze grafiki. Obie mi się podobają :) HR bliżej do MTG, piękne i szczegółowe. Zaś Ascension wiadomo :) Przy czym ja UWIELBIAM grafiki Ascension :) - specjalnie zakupiłem jeszcze starą wersję RotF, żeby mieć starą rękę startową ;p
Z tą szybkością to różnie bywa bo leczenia też wpadają duże. Z 1 punktu życia można mieć po chwili 21.

Co do braku kart do odrzucania kart z marketu to wydaje mi się że dzięki temu w grze panuje większa różnorodność. Nie przewija się decku a korzysta z tego co jest. Wiele razy kupowałem to co było, bo nie mogłem nic odrzucić i odkrywałem ciekawe połączenia.
Racja. Leczenia też jest sporo :) No i są Championi z gard, ale u nas często żyją jedną turę po czym padają jak muchy. Z tym trade to jednak wolałbym trochę kontroli. Nie wiem czy nie ma pod to jakiejś promki. Możliwe, że nadchodzący dodatek coś takiego doda.
Focus!

Awatar użytkownika
splocki
Użytkownik wspierający
Posty: 608
Rejestracja: 06 mar 2013, 09:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Hero Realms

Post autor: splocki » 02 cze 2017, 12:18

Tygrys69 pisze: No i jeszcze grafiki. Obie mi się podobają :) HR bliżej do MTG, piękne i szczegółowe. Zaś Ascension wiadomo :) Przy czym ja UWIELBIAM grafiki Ascension :) - specjalnie zakupiłem jeszcze starą wersję RotF, żeby mieć starą rękę startową ;p
Co prawda zacząłem swoją przygodę od podstawki (trzecia edycja) i dodatków z nowej wersji, ale starsze grafiki też mi się podobają.

Awatar użytkownika
Dwntn
Użytkownik wspierający
Posty: 1358
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Been thanked: 2 times

Re: Hero Realms

Post autor: Dwntn » 02 cze 2017, 14:01

splocki pisze:A jak Hero Realms ma się do Ascension (seria)?
Czy warto się nią zainteresować jeżeli ma się Ascension z kilkoma dodatkami?
Nie grałem co prawda w HR ale znam dobrze SR i jest to gra która jest wzorowana na Ascension w jakiś 90% podstawowej mechaniki :) Jeśli posiadasz już Ascension z kilkoma dodatkami, kupując SR de facto kupujesz tą samą grę z inną grafiką. Na pewno plusem na rzecz SR jest to że podstawka zmieści ci się do kieszeni, więc jest to bardziej "mobilna" gra, którą łatwiej wziąść ze sobą do np. wybierając się do parku na rower.

- K.
Custodian of Mecatol Rex na:

ZnadPlanszy.pl | Facebook | Instagram

Awatar użytkownika
Tygrys69
Użytkownik wspierający
Posty: 256
Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
Lokalizacja: Kraków

Re: Hero Realms

Post autor: Tygrys69 » 02 cze 2017, 15:55

splocki napisał(a):
A jak Hero Realms ma się do Ascension (seria)?
Czy warto się nią zainteresować jeżeli ma się Ascension z kilkoma dodatkami?


Nie grałem co prawda w HR ale znam dobrze SR i jest to gra która jest wzorowana na Ascension w jakiś 90% podstawowej mechaniki :) Jeśli posiadasz już Ascension z kilkoma dodatkami, kupując SR de facto kupujesz tą samą grę z inną grafiką. Na pewno plusem na rzecz SR jest to że podstawka zmieści ci się do kieszeni, więc jest to bardziej "mobilna" gra, którą łatwiej wziąść ze sobą do np. wybierając się do parku na rower.

- K.
Czołem!
Jeśli chodzi o SR to masz rację. Jeśli chodzi o HR to już mocniej da się wyczuć różnicę do Ascension. Feeling jest inny :). W HR mniej planowania więcej łupania w przeciwnika :). Oczywiście nadal corem gry jest deck building więc zawsze będą nico podobne ;).
Focus!

sigmarpriest
Użytkownik wspierający
Posty: 177
Rejestracja: 27 sie 2015, 12:51

Re: Hero Realms

Post autor: sigmarpriest » 02 cze 2017, 16:43

HR/SR i Ascension to dwie zupełnie inne gry. W HR gramy przeciwko sobie, w Ascension gramy przeciwko grze i interakcja jest dość ograniczona. W Ascension ma znaczenie jak budujemy swoją talię, bo punktuje na koniec gry, w HR zadając decydujący cios możemy zniszczyć pół decku. Ascension wg. mnie dobrze się skaluje, kingmakeing w HR na 3 osoby jest więcej niż odczuwalny. Osobiście mam HR i gdybym miał wolne fundusze na Ascension to też bym kupił.
moja kolekcja

Chętnie sprawdziłbym Sails of glory.

Awatar użytkownika
Stary Madry Elf
Posty: 28
Rejestracja: 08 sty 2016, 15:55
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time

Re: Hero Realms

Post autor: Stary Madry Elf » 02 cze 2017, 20:15

A jakie macie odczucia co do trybu wieloosobowego?

Bo jak dla mnie to ta gra jest świetna na dwie osoby i taka sobie na więcej.
Grałem w tę wersję z atakowaniem dowolnego innego gracza.

Może macie jakieś sugestie co do multi?

Awatar użytkownika
Tygrys69
Użytkownik wspierający
Posty: 256
Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
Lokalizacja: Kraków

Re: Hero Realms

Post autor: Tygrys69 » 03 cze 2017, 08:36

Hey!

Na 3 graczy zagraj po prostu z możliwością ataku jedynie gracza po lewej. Na 4 fajniej gra się w team 2 vs 2. Na więcej graczy jest ten plus, że szybciej zmienia się trade. Także pojawiają się emocje typu "ja to chciałem kupić, Ty łotrze ;p ".
Focus!

dark_dar
Posty: 15
Rejestracja: 08 cze 2017, 16:38
Lokalizacja: Krakow

Re: Hero Realms

Post autor: dark_dar » 08 cze 2017, 16:54

Hey guys,

I have the game with the Kickstarter promos, anyone interested in playing in Krakow?
Please excuse my English - I do speak and read in Polish, but your grammar is a mess :D

Awatar użytkownika
Stary Madry Elf
Posty: 28
Rejestracja: 08 sty 2016, 15:55
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time

Re: Hero Realms

Post autor: Stary Madry Elf » 08 cze 2017, 20:52

dark_dar pisze:Hey guys,

I have the game with the Kickstarter promos, anyone interested in playing in Krakow?
Hi
Try here.
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewforum.php?f=4

Awatar użytkownika
Quba40
Użytkownik wspierający
Posty: 522
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hero Realms

Post autor: Quba40 » 22 lis 2017, 09:33

W czwartek zakupiłem HR, miałem czekać na polską edycję, ale stwierdziłem, że tekstu na tych kartach jest tak mało, że średnio rozgarnięty troll się w tym wszystkim połapie. Początkowo miałem mieszane odczucia, ponieważ decyzyjność jest dość niska, sprowadza się w zasadzie do wyboru karty jaką kupujemy, ewentualnie do wyboru karty jaką i kiedy chcemy poświęcić oraz do wyboru, którego wrogiego czempiona chcemy ubić. W porównaniu do MtG decyzji jest bardzo mało, ale dzięki temu gra się bardzo szybko i przyjemnie. Ta gra polega na budowaniu silniczka do kombosów i zwiększanie prawdopodobieństwa odpalenia tego silniczka.
Przez weekend grałem w wersję podstawową, od wczoraj dorzuciłem jeszcze character packi i one dopiero robią robotę. Gra staje się asymetryczna i powoduje, że mamy jeszcze większą kontrolę nad grą i dostajemy więcej możliwości i decyzji. Wadą character packów w moim odczuciu jest wydłużenie samej gry, średnio o 10 minut, oraz asymetria rozgrywki może powodować, że niektóre postacie lepiej sobie poradzą z innymi, np. taki Fighter jest prosty w obsłudze i bardzo skuteczny, podobnie Cleric, na drugiej szali mamy Rangera i Mage'a, którzy mają bardzo ciekawe zdolności i karty ale u nich już trzeba bardziej pokombinować. Póki co wydaje mi się, że do podstawowej wersji bez bohaterów raczej nie wrócę!
Czekam z niecierpliwością na kampanię kooperacyjną/solo, będzie to fajna odmiana i miłe uzupełnienie mojej kolekcji Horroru w Arkham lcg :)
Moja autorska kampania do Horror w Arkham LCG: Kiedy sny stają się rzeczywistością
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem

Awatar użytkownika
maciejo
Użytkownik wspierający
Posty: 4357
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Hero Realms

Post autor: maciejo » 22 lis 2017, 11:22

Quba40 pisze:W czwartek zakupiłem HR, miałem czekać na polską edycję
A będzie edycja PL :?:

Awatar użytkownika
Quba40
Użytkownik wspierający
Posty: 522
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hero Realms

Post autor: Quba40 » 22 lis 2017, 12:01

maciejo pisze:
Quba40 pisze:W czwartek zakupiłem HR, miałem czekać na polską edycję
A będzie edycja PL :?:
W wątku do Star Realms dostałem taką informację, ale nie jest ona oficjalna:
Jiloo pisze:
playerator pisze:
Jiloo pisze:Rozmawiałem z GF na Planszówkach na narodowym. Powiedzieli, że chcą jeszcze w tym roku, ale nie podawali konkretnych terminów.
Podpieram.to czy zwyczajnie?
Szczerze mówiąc nie zapytałem, ale skoro SR normanie, to raczej HR też.
Moja autorska kampania do Horror w Arkham LCG: Kiedy sny stają się rzeczywistością
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem

inforvill
Posty: 11
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:49

Re: Hero Realms

Post autor: inforvill » 01 gru 2017, 22:21

Witam,
czy ktoś ma jakieś oficjalnie potwierdzone informacje na temat faktycznego polskiego wydania Hero Realms w najbliższym czasie (miesiącach)?

Ewentualnie - czy waszym zdaniem zależność językowa tego tytułu jest na tyle niewielka, że sprawdzi się on w wersji angielskiej w rozgrywkach z początkującymi współgraczami, którzy z angielskim są nieco na bakier (i nie grali wcześniej w Star Realms)?

Awatar użytkownika
janekbossko
Użytkownik wspierający
Posty: 3025
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin

Re: Hero Realms

Post autor: janekbossko » 02 gru 2017, 09:36

ma byc w grudniu

inforvill
Posty: 11
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:49

Re: Hero Realms

Post autor: inforvill » 02 gru 2017, 12:23

janekbossko pisze:ma byc w grudniu
Skąd ta informacja? Czy zostało to gdzieś oficjalnie potwierdzone przez wydawcę?

ODPOWIEDZ