Przeczytałem instrukcję oprócz sekcji dotyczących samej walki (i kampanii). Jest to czego szukałem, soczysta, trudna nawalanka
Generalnie gra polega na tym, że nasza ekipa odbywa encouter na każdym kaflu, gdzie jeszcze to "spotkanie" na kaflu nie nastąpiło. Jeśli wygramy, możemy odwiedzać następny i dalej walczyć, lub wrócić do bonefire i zrobić update przedmiotów/postaci za zdobyte dusze i dalej odwiedzać kafle, aż nie zdecydujemy się odwiedzić kafel z mini-bosem. Jeśli przegramy spotkanie na kaflu, wracamy do bonefire i wszystkie kafle "resetują" się (trzeba ponownie odbyć na nich spotkanie).
Nie ma żadnych elementów przygodowych, karty zawierają informacje tylko dotyczącej samej walki praktycznie (nie czytałem sekcji dot. kampanii, ale nie spodziewam się tam wodotrysków przygodowych ). Spotkanie polega tylko i wyłącznie na tym by pokonać wrogów.
Nasi bohaterowie, przedmioty i czy potwory oraz walka to kwintesencja gry. Informacje dotyczące co, po co i gdzie jest, są zrozumiałe i nie odczułem żadnych nieścisłości (na razie). Wszystko kręci się w okół walki, to jak/gdzie/kiedy poruszają się postacie, co mogą zrobić, jak wygląda zadawanie obrażeń, jakie kości są wymagane, co można i o co ulepszyć, a co nosić. Walka, walka i jeszcze raz walka
Bardzo taktyczna i wymagająca.
Nie ma w instrukcji nawet miejsca na to, żeby jeden gracz mógł sterować potworami. Wszystko jest dokładnie "opisane" w zasadach ruchów i ataków, za pomocą czytelnych i zrozumiałych symboli.
Jedyne o co się martwię, to o sytuacje, gdzie nasze "party" będzie musiało kilka raz z rzędu walczyć na tym samym kaflu z takim samym setupem kafla, żeby dojść do bosa. Moim zdaniem, może to spowodować niechęć na zasadzie "kurde i znowu tracimy 10min gry, żeby przejść ten kafel 4 razy w ten sam sposób". Brakuje jakieś opcji, że jak dany kafel pokonamy X razy z rzędu to już powinien być zamrożony na "spotkania". Trochę to wygląda mi jak diablo na planszy, gdzie jak nie doszliśmy do teleportu to trzeba jeszcze raz przechodzić daną krainę
Bardzo podoba mi się design kart i styl graficzny innych elementów (prototypu w kampanii pozostawiały wiele do życzenia). Do tego jak pomyślę o tym, jakie extra figurki będą w pudle to jaram się
W obecnej formie, zabrakło sekcji dot. invaders. Szczerze mówiąc, na obecną chwilę nie pamiętam co oni mieli wprowadzić do gry.