Dark Souls: The Board Game (D. Carl, A. Hall, M. Hart, R. Loxam)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4034
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 21 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: AkitaInu »

sielus pisze:
AkitaInu pisze:No i stało się :) Dark souls dostanie kampanie, za free do każdego core boxa :)
Jaką kampanie?
Tryb kampanii :)

A kampania dark soulsa się już skończyła, w nagrodę dali wszystkie stretch goale do 4mln, czyli w sumie tyle ile założyli. Czyli całe pudło z summoned npc.
sielus
Posty: 100
Rejestracja: 10 lut 2009, 21:51
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: sielus »

Wsparłem za 1, zobaczymy co z tego wyjdzie, bo jak dla mnie to trochę wieje tu crapem na znanej i lubianej licencji...

Ale nigdzie nie widzę wzmianki o trybie kampanii, masz jakiegoś linka?
Rejw
Posty: 34
Rejestracja: 13 sty 2015, 13:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: Rejw »

Tu jest wzmianka o trybie kampanii:

https://www.kickstarter.com/projects/st ... ts/1577085
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4034
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 21 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: AkitaInu »

sielus pisze:Wsparłem za 1, zobaczymy co z tego wyjdzie, bo jak dla mnie to trochę wieje tu crapem na znanej i lubianej licencji...

Ale nigdzie nie widzę wzmianki o trybie kampanii, masz jakiegoś linka?
Zerknij na update numee 60, tam to zapowiedzieli

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
vcrproszek
Posty: 725
Rejestracja: 13 lis 2015, 11:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: vcrproszek »

AkitaInu pisze: Zerknij na update numee 60, tam to zapowiedzieli
Faktycznie, tam jest to info, ale dałbym sobie rękę uciąć, że jeszcze wczoraj update #64 był o wiele dłuższy i zawierał również informację o trybie kampanii.
sielus pisze:Wsparłem za 1, zobaczymy co z tego wyjdzie, bo jak dla mnie to trochę wieje tu crapem na znanej i lubianej licencji...
Ja od samego początku nastawiłem się na grę bardzo łatwą/płytką mechanicznie ( przygotuj kafel i eksploruj go/zabijaj potwory, odwiedź bonefire i tak aż do minibosa ). Mam tylko wielką nadzieję, że gra będzie piekielnie trudna w stylu "easy to learn hard to master". Mam nadzieję, że mimo wszystko AI deck mega bossów będzie na tyle zróżnicowany, że po pierwszym pokonaniu mega-bosa będzie on zawsze stanowił wyzwanie.
Z drugiej strony, czy to będzie pierwsza gra na świecie, którą warto grać tylko "do jej przejścia" ? Nie, ale pierwsza taka droga :) Jest tyle ciekawych gier do ogrania jeszcze, że nie wyobrażam sobie "brać ślubu z DS" tylko dlatego, że zapłaciłem kupę kasy.

PS Cryart.co.uk chwali się pierwszym renderem figurki Black Dragon (Nie wiem czy to studio będzie odpowiadało za projekty wszystkich figurek ) link

Offtopic: Fajnie, że gra zebrała takie wsparcie, może dzięki temu ujrzymy za kilka lat inne fajne tytuły gier z pc/konsoli na planszy :) Tak czy siak, obstawiam, że Dark Soul nie ma co grzać miejsca na tronie. Wyobraźcie sobie te rekordy, gdy cokolwiek z napisem GTA/CoD pojawi się na KS.
bo proszek było zajęte | mam rabat w aleplasznówki.pl 3% (+ weekendowy) | Moje zbiórki
sielus
Posty: 100
Rejestracja: 10 lut 2009, 21:51
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: sielus »

Ja się raczej obawiam odwrotnej tendencji, jeśli gra osiągnęła tak wielki sukces na KS, a później okaże się sromotnym crapem, bankowo będzie to nagłośnione i może nadszarpnąć zaufanie do całego crowdfunding'u...

Ale odłóżmy na bok ponure wizje, za figurkę ogniska z DS wybaczę im wszystko :D
olsszak
Posty: 1820
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: olsszak »

Minęło 5 miesięcy od akcji na KS. Czy ktoś, kto interesuje się grą ma jakąś wiedzę co do gameplay w większym zakresie niż to co było w trakcie kampanii? Zostało 6 miesiecy do delivery date, więc zastanawiam się na ile pokazali cokolwiek więcej....

edit:
no i co z zasadami ?:)
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
Malibu
Posty: 266
Rejestracja: 15 wrz 2016, 07:46
Has thanked: 54 times
Been thanked: 42 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: Malibu »

Chciałbym aby gra okazała się bardzo dobra oraz żeby jakiś polski wydawca zainteresował się wydaniem ;)
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: wirusman »

Szanse, za wydanie tak drogiej gry w Polsce. W niszowym uniwersum, jest równa prawie 0%.
A co do samej rozgrywki, to moim zdaniem jest to ogromny szczał w kolano. Ta gra broni się tylko figurkami.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 968
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: krecilapka »

Będzie giera crapem będę im szczał na kolano. Wirtualnie rzecz jasna ;)

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1147
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 254 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: mmag »

Dla osób zainteresowanych grą - ruszył dzisiaj Pledge Manager. Pojawiło się też trochę info (https://www.kickstarter.com/projects/st ... ts/1730840). Co ciekawsze kąski:
- planują wysłać do wszystkich podstawkę gry o miesiąc wcześniej (zmiana terminu z kwietnia na marzec). Fajnie. ALE...
- ...ale wszystkie SG i dodatki zostaną wysłane osobno i mają obsuwę na październik 2017. Czyli jeszcze okrągły rok czekania minimum. Nie fajnie. Tym bardziej, że sama podstawka IMO jest dosyć biedna, dopiero dodatkowa, odblokowana zawartość sprawiała, że całość zaczynała robić wrażenie i być opłacalna.
- instrukcji do czasu wydania gry nie będzie. Bo tak mówi licencja i japoński nadzór z Namco. Ale...
- ...ale przez najbliższe tygodnie mają pojawiać się updaty z opisem kolejnych mechanik. Część rzeczy twórcy zasygnalizowali już w komentarzach, odpowiadając na pytania ludzi (zebrane info: https://boardgamegeek.com/thread/166698 ... ent-thread). Pod koniec miesiąca (25 listopada) będą też transmitować na żywo pełen gameplay.
- pokazali też testowe próbki figurek z fabryki. Trzeba przyznać, że określenie "mini" średnio do nich pasuje ;)
Spoiler:
olsszak
Posty: 1820
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: olsszak »

Czy ktoś już sprawdził ile płaci się za wysyłkę podstawowego pledge bez dodatków?
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1147
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 254 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: mmag »

Shipping costs wrote:
DE £22.50
GB £20.00
US £24.00
PE, TR, UA, and ZA £60.00
AU, CN, CZ, HK, HU, IT, and PT £30.00
FI, ID, KP, KR, LT, MO, RO, and SG £40.00
BG, BR, CL, CY, GR, IL, IS, JP, MX, and RU £50.00
AT, BE, CA, DK, FR, IE, LU, NL, PL, SI, and SK £25.00
AR, CH, EE, ES, HR, LV, MT, MY, NO, NZ, PH, RS, SE, TH, and TW £35.00
Everywhere Else £75.00
Czyli 25£ do Polski. To czy i ile dodatków bierzesz nie zmienia ceny wysyłki, jest stała niezależnie od wielkości zamówienia.
olsszak
Posty: 1820
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: olsszak »

Cześć,
czy ktoś analizował ten dodatek za 15 funtów z dodatkowymi kaflami? Piszą, że to zwiększy różnoronośc, ale zastanawiam się jak to może działać? KToś to analizował? Było pisane coś więcej (link można poprosić?)?

Ewentualnie jakie dodatki jeszcze rozważacie - IMO ciekawie wygląda ten z Wilkiem :)
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1147
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 254 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: mmag »

Dodatek z wilkiem faktycznie chyba jest najciekawszy i oferuje najwięcej - dwóch nowych bossów plus naście pomniejszych przeciwników. Jakbym miał wybierać jeden dodatek to brałbym właśnie ten.

Co do dodatkowych kafli to mają one mieć inny układ punktów tzn. będą się różnić ustawieniem przeciwników, skrzynek itp. ale nie wprowadzają żadnych nowych rzeczy np. innych rodzajów terenów, więc mimo wszystko jest to dodatek głównie kosmetyczny - wizualny. Szczerze to zamiast tego wolałbym dozbierać trochę funtów i zainwestować w jakiegoś mega bossa...

... Którzy wyglądają genialnie. I do tego ich rozmiary faktycznie są "mega" - Cthulhu Wars może się chować;) Jakiś fan przygotował grafikę porównującą rozmiary figurek:
Spoiler:
Dla mnie wow!
Awatar użytkownika
Terk
Posty: 138
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:00
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 13 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: Terk »

Odgrzebuję temat w związku z udostępnieniem przez wydawców instrukcji klik.

Jakieś opinie po lekturze?
vcrproszek
Posty: 725
Rejestracja: 13 lis 2015, 11:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: vcrproszek »

Przeczytałem instrukcję oprócz sekcji dotyczących samej walki (i kampanii). Jest to czego szukałem, soczysta, trudna nawalanka :) Generalnie gra polega na tym, że nasza ekipa odbywa encouter na każdym kaflu, gdzie jeszcze to "spotkanie" na kaflu nie nastąpiło. Jeśli wygramy, możemy odwiedzać następny i dalej walczyć, lub wrócić do bonefire i zrobić update przedmiotów/postaci za zdobyte dusze i dalej odwiedzać kafle, aż nie zdecydujemy się odwiedzić kafel z mini-bosem. Jeśli przegramy spotkanie na kaflu, wracamy do bonefire i wszystkie kafle "resetują" się (trzeba ponownie odbyć na nich spotkanie).
Nie ma żadnych elementów przygodowych, karty zawierają informacje tylko dotyczącej samej walki praktycznie (nie czytałem sekcji dot. kampanii, ale nie spodziewam się tam wodotrysków przygodowych ). Spotkanie polega tylko i wyłącznie na tym by pokonać wrogów.
Nasi bohaterowie, przedmioty i czy potwory oraz walka to kwintesencja gry. Informacje dotyczące co, po co i gdzie jest, są zrozumiałe i nie odczułem żadnych nieścisłości (na razie). Wszystko kręci się w okół walki, to jak/gdzie/kiedy poruszają się postacie, co mogą zrobić, jak wygląda zadawanie obrażeń, jakie kości są wymagane, co można i o co ulepszyć, a co nosić. Walka, walka i jeszcze raz walka :) Bardzo taktyczna i wymagająca.
Nie ma w instrukcji nawet miejsca na to, żeby jeden gracz mógł sterować potworami. Wszystko jest dokładnie "opisane" w zasadach ruchów i ataków, za pomocą czytelnych i zrozumiałych symboli.
Jedyne o co się martwię, to o sytuacje, gdzie nasze "party" będzie musiało kilka raz z rzędu walczyć na tym samym kaflu z takim samym setupem kafla, żeby dojść do bosa. Moim zdaniem, może to spowodować niechęć na zasadzie "kurde i znowu tracimy 10min gry, żeby przejść ten kafel 4 razy w ten sam sposób". Brakuje jakieś opcji, że jak dany kafel pokonamy X razy z rzędu to już powinien być zamrożony na "spotkania". Trochę to wygląda mi jak diablo na planszy, gdzie jak nie doszliśmy do teleportu to trzeba jeszcze raz przechodzić daną krainę ;)
Bardzo podoba mi się design kart i styl graficzny innych elementów (prototypu w kampanii pozostawiały wiele do życzenia). Do tego jak pomyślę o tym, jakie extra figurki będą w pudle to jaram się :)

W obecnej formie, zabrakło sekcji dot. invaders. Szczerze mówiąc, na obecną chwilę nie pamiętam co oni mieli wprowadzić do gry.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2017, 14:23 przez vcrproszek, łącznie zmieniany 1 raz.
bo proszek było zajęte | mam rabat w aleplasznówki.pl 3% (+ weekendowy) | Moje zbiórki
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: janekbossko »

A kiedy to wychodzi? Bo troszke sie "zmęczyłem" po opisie powyzej


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
vcrproszek
Posty: 725
Rejestracja: 13 lis 2015, 11:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: vcrproszek »

janekbossko pisze:A kiedy to wychodzi? Bo troszke sie "zmęczyłem" po opisie powyzej


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Planują w marcu wysyłać pledge z samym coreboxem. Dodatki później, chyba w sierpniu. Wersje sklepowe pewnie będą płynąć wraz z KS, przecież to jest to samo.
bo proszek było zajęte | mam rabat w aleplasznówki.pl 3% (+ weekendowy) | Moje zbiórki
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1213
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 364 times
Been thanked: 250 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: Deem »

vcrproszek pisze: Jedyne o co się martwię, to o sytuacje, gdzie nasze "party" będzie musiało kilka raz z rzędu walczyć na tym samym kaflu z takim samym setupem kafla, żeby dojść do bosa. Moim zdaniem, może to spowodować niechęć na zasadzie "kurde i znowu tracimy 10min gry, żeby przejść ten kafel 4 razy w ten sam sposób". Brakuje jakieś opcji, że jak dany kafel pokonamy X razy z rzędu to już powinien być zamrożony na "spotkania". Trochę to wygląda mi jak diablo na planszy, gdzie jak nie doszliśmy do teleportu to trzeba jeszcze raz przechodzić daną krainę ;)
Dla mnie to jest piękny ukłon w stronę graczy konsolowych i pasjonatów oryginału - tam też nie ma przebacz (aczkolwiek w dwóch pierwszych częściach po kilku(nastu) przejściach tego samego fragmentu, przeciwnicy już się nie odradzali). Natomiast na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że to element łatwy do elastycznego dostosowania tzn. jeśli komuś się znudzi przechodzenie tego samego kafla to przyjmie,że go pomija i już. Pełny coop więc żaden overlord na tym nie traci.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1147
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 254 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: mmag »

Nie zapoznałem się jeszcze z instrukcją może jakoś mega dokładnie, ale jak dla mnie to jest dokładnie to czego oczekiwałem - stosunkowo nieskomplikowana (pod względem zasad) gra, w całości skupiająca się na taktycznych pojedynkach z przeciwnikami. A Ci z czego się orientuję, faktycznie mogą dać w kość. Oglądałem gameplay, którzy twórcy jakiś czas temu sporządzili i ekipa złożona z projektantów gry, betatesterów itp. straciła dwa z trzech "żyć", które miała na zwykłych pustych, jeszcze zanim zdołała się choćby zbliżyć do bossa :D Ale i to się nie zmarnowało bo w ten sposób ekipa mogła zdobyć dodatkowe dusze na przeciwnikach = podpakowanie postaci.
Co mi się jeszcze spodobało to stosunkowo duża otwartość gry i zasad - w zasadzie mamy tu coś w stylu planszówkowego sanboxa, który aż się prosi o zasady domowe, modyfikacje parametrów, fanowskie kampanie, przeciwników itp.

A co do powyższych pytań - to pierwsza fala z podstawką ma być wysyłana bodajże w marcu, cała reszta dodatków i odblokowane SG w październiku/listopadzie (?)

Eee.. "invadersi" (O.o) po drodze zostali przeniesieni w całości do dedykowanego im dodatku, odblokowanego w SG, więc nie zobaczymy ich w podstawce.
Awatar użytkownika
Ryslaw
Posty: 596
Rejestracja: 08 sty 2006, 14:17
Lokalizacja: Brzeg
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: Ryslaw »

vcrproszek pisze: (aczkolwiek w dwóch pierwszych częściach po kilku(nastu) przejściach tego samego fragmentu, przeciwnicy już się nie odradzali).
Przeciwnicy przestawali się odradzać tylko w Dark Souls II. W każdej części są też wrogowie "jednorazowi", którzy znikają na zawsze gdy zostaną pokonani.
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1213
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 364 times
Been thanked: 250 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: Deem »

Ryslaw pisze:
vcrproszek pisze: (aczkolwiek w dwóch pierwszych częściach po kilku(nastu) przejściach tego samego fragmentu, przeciwnicy już się nie odradzali).
Przeciwnicy przestawali się odradzać tylko w Dark Souls II. W każdej części są też wrogowie "jednorazowi", którzy znikają na zawsze gdy zostaną pokonani.
Dwójkę pamiętam jeszcze nieźle, ale jedynka trochę zatarła się w pamięci :)
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
vcrproszek
Posty: 725
Rejestracja: 13 lis 2015, 11:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: vcrproszek »

Deem pisze: Dla mnie to jest piękny ukłon w stronę graczy konsolowych i pasjonatów oryginału - tam też nie ma przebacz
Piękny ukłon, pięknym ukłonem, ale nie każda dobra rzecz z gry video może/powinna zostać zaadoptowane w grze planszowej ;) Wyjdzie w praniu, akurat tak jak koledzy napisali, to można będzie łatwo "nadpisać" domowymi zasadami.
bo proszek było zajęte | mam rabat w aleplasznówki.pl 3% (+ weekendowy) | Moje zbiórki
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1213
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 364 times
Been thanked: 250 times

Re: Dark Souls - gra planszowa

Post autor: Deem »

To fakt, że nie wszystko da się zgrabnie przenieść do planszówki, ale doceniam to, że autorzy starają się jak najwierniej oddać elementy oryginału. Niewiele jest takich przypadków i częściej mam do czynienia z mniej lub bardziej luźnymi inspiracjami (Gears of War, Starcraft etc.)
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
ODPOWIEDZ