To już pytanie do admina - pewnie żeby mniej spamerów i botów było. Tak czy inaczej co za problem zrobić fejkowe konto. Nie ma obowiązku posiadania zdjęcia rodziny i minimum 50 znajomychSkid_theDrifter pisze: ↑27 sie 2018, 20:44 Jedno podstawowe pytanie: dlaczego ta grupa na FB musi być zamknięta? Polska grupa Netrunnera bulgocze sobie otwarcie, a jakoś AH LCG nie może. Nawet anglojęzyczny odpowiednik daje sobie świetnie radę jako otwarta grupa. Czyli można. Więc czemu nie?
Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Nie wszyscy chcą by ich znajomi i rodzina widzieli jak lajkują posty o okultyźmie i mrocznych rytuałachZorak pisze: ↑27 sie 2018, 21:54To już pytanie do admina - pewnie żeby mniej spamerów i botów było. Tak czy inaczej co za problem zrobić fejkowe konto. Nie ma obowiązku posiadania zdjęcia rodziny i minimum 50 znajomychSkid_theDrifter pisze: ↑27 sie 2018, 20:44 Jedno podstawowe pytanie: dlaczego ta grupa na FB musi być zamknięta? Polska grupa Netrunnera bulgocze sobie otwarcie, a jakoś AH LCG nie może. Nawet anglojęzyczny odpowiednik daje sobie świetnie radę jako otwarta grupa. Czyli można. Więc czemu nie?
czasem jest inny prozaiczny powód - niektórzy nie chcąc się chwalić ile kasy wydają na hobby itp
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Bo pisząc w grupie otwartej posty lądują na wallach znajomych, dopóki sobie nas np nie ukryją. Nie koniecznie chcę by mnie może raz, znajomi ukrywali bo np za dużo piszę na takiej grupie i nie chcą widzieć takiego contentu, a jak rzeczywiście będę potrzebował w czymś pomocy - "czy ktoś był gdzieś lub jest gdzieś i może mi podrzucić teraz..", to nikt nie zobaczy - chociaż nigdy tak nie robiłem ale jest opcja bo widzę że niektórzy do tego używają FB. Lub też ominąć jakiekolwiek komentarze na temat moich hobby. Moje życie moim, ichnie ichnim. Lubię maksymalną prywatność na ile się da. Np grupa Władcy Pierścieni LCG jest publiczna .. i ludzie piszą na angielskiej zamiast na polskiej bo tam mogą zadawać "głupie pytania" o zasady - oczywiście głupich pytań nie ma, ale częstym jest fakt, że ktoś się pytająć może się nie czuć pewnie, a serio dużo postów polaków widziałem na eng grupie chwalących się nowym nabytkiem, zamiast na polskiej grupie, mimo że są w oby dwu AH jest prywatne i bardzo dobrze, z dniem w którym zrobi się publiczne przed każdym postem zacznę się zastanawiać - czyli co najmniej 3/4 mojej aktywności w niej zniknie - i dam worek świeżych kartofli że nie tylko moja aktywność się zmniejszy.Skid_theDrifter pisze: ↑27 sie 2018, 20:44 Jedno podstawowe pytanie: dlaczego ta grupa na FB musi być zamknięta? Polska grupa Netrunnera bulgocze sobie otwarcie, a jakoś AH LCG nie może. Nawet anglojęzyczny odpowiednik daje sobie świetnie radę jako otwarta grupa. Czyli można. Więc czemu nie?
Dodatkowo.. grupa publicza jest otwarta na wszystkich - bez konta, bez wejścia w grupę możesz wszystko czytać. Luz dla forum, ale imho już nie luz jak masz imiona i nazwiska podpięte pod posty. Sam jestem przeciwnikiem grup FB bo mnie drażni styl w jaki to działa -ot postowanie na wallach wszystkich, zamiast żeby to siedziało na grupie mimo bycia publiczną domeną. Ale też np jak na studiach mój rocznik zaczynał na forach, potem nowsze zaczynały na FB już się robić.. jak potrzeowałeś coś od młodszych.. zapomnij się dogadać. Bo musisz mieć dostęp. No ale co.. bardziej niż na moich preferencjach zależy mi na celu, a że moim celem jest siedzenie w grupie ludzi co grają w to samo to się dostosowuję. Ale nie widzę sensu dla takiej liczby osób siedzenia na forum na jednym wątku.. bo jednak wrzucenie np zdjęcia na fb jest mega łatwe.. taki discord byłby złotym środkiem, ale to jeszcze pewno potrzebuje czasu na rozwój (eng daje radę, ale też pół akcji dzieje się na fb, pół na discordzie.). No i messanger.. ale nie o FB gadamy ^^ W każdym razie, adminom nie polecam zmieniać na publica [albo zróbcie tam ankietę, bo admini z Władcy Pierścieni są mało poważni, najpierw obiecywali ankietę a potem uznali że nie zmienią na prywatną mimo że grupa ledwo dyszy aktywnością i nie potrzebna ankieta.. nie polecam, a szkoda bo robią niezły content do Władcy Pierścieni, czyli PAK, ale PR jest meh], bo na pewno odbije się na liczbie contentu. Co nam po tym że wiecej ludzi będzie czytać, jak nie będzie czego A totalnie nie zależy mi na osobach spoza grupy.
Rebel 6% (trójmiasto)
- Munchhausen
- Posty: 728
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Mi się zdarza czasami odpowiadać na pytania w grupie w trakcie pracy, wolałbym więc, żeby nie wyswietlało się to szefowi :)
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
-
- Posty: 581
- Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 182 times
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Okej, rozumiem wasze motywacje. Jakby grupa była otwarta, to Wam by były potrzebne fejkowe konta, żeby nikt znajomy się nie skarżył/nie wiedział. Jest to jakiś argument. Pewnie mówi to coś o problemie prywatności i wizerunku publicznego w dobie Internetu, ale to i nie miejsce na takie rozmowy. Obiecuję się już nie skarżyć, a jedynie tradycyjnie upraszam o przeklejanie co bardziej soczystych kąsków.
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
To ze kolejny dodatek ma premiere 13.09 sie zalicza do soczystych kąsków ?Skid_theDrifter pisze: ↑28 sie 2018, 01:22 (...) upraszam o przeklejanie co bardziej soczystych kąsków.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
-
- Posty: 581
- Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 182 times
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Aye, powiedziałbym, że się kwalifikuje.
Pytanie-zagadka. Co myślicie o łuku z ostatniej paczki? Mam niezły zgryz z tą kartą. Jestem fanem łuku jako broni w grach. Nieważne jaka gra, jest łuk - sięgam po łuk. Spodziewałem się go, wyczekiwałem i wyglądałem. Myślałem co prawda, że wyląduje wśród czerwonych kart - ale nie narzekam. Tyle tylko, że taki jak jest i ze względu na to jak wygląda jego użycie, dość intensywnie obciąża akcje - co ma przeważnie większe znaczenie w solo lub 2p, raczej niż przy większej ilości graczy.
Druga rzecz to dość oczywiste połączenie ze sprzymierzeńcem "Venturer", ale patrząc na to kto ma do niego dostęp, ciężko się ekscytować tą kombinacją. Natomiast pod kątem sprzyjających statystyk, z sześciu badaczy ze zwinnością 4, trzech to rogue (Skids, Finn, Sefina), dwóch to survivor (Silas i Wendy), i mamy jednego seekera - Urszulkę. Z tych wszystkich postaci, do kogo ta karta pasuje najlepiej? Najbardziej naturalny wydaje się Skids, ponieważ może zniwelować zarówno "oburęczność" łuku jak i jego problem z amunicją poprzez czerpanie z guardiana, ale... Szczerze mówiąc, choć to może działać, wydaje się lekko koślawe. Dlatego też się zastanawiam: czy Łuk taki jak jest, to karta wokół której buduje się talię, czy tylko może dodatek, splash, egzotyczny bonus dla kogoś, kto nie specjalizuje talii? Na stan obecny korci mnie najbardziej żeby użyć go u Wendy w grupie 3 lub 4 graczy. Jestem absolutnie zauroczony konceptem Wendy jako off-tanka/evade-guardiana, który szyje z łuku... Ale, właśnie - tylko w większej grupie, bo w mniejszej za dużo akcji pochłania.
Opinie, wnioski, przemyślenia?
Pytanie-zagadka. Co myślicie o łuku z ostatniej paczki? Mam niezły zgryz z tą kartą. Jestem fanem łuku jako broni w grach. Nieważne jaka gra, jest łuk - sięgam po łuk. Spodziewałem się go, wyczekiwałem i wyglądałem. Myślałem co prawda, że wyląduje wśród czerwonych kart - ale nie narzekam. Tyle tylko, że taki jak jest i ze względu na to jak wygląda jego użycie, dość intensywnie obciąża akcje - co ma przeważnie większe znaczenie w solo lub 2p, raczej niż przy większej ilości graczy.
Druga rzecz to dość oczywiste połączenie ze sprzymierzeńcem "Venturer", ale patrząc na to kto ma do niego dostęp, ciężko się ekscytować tą kombinacją. Natomiast pod kątem sprzyjających statystyk, z sześciu badaczy ze zwinnością 4, trzech to rogue (Skids, Finn, Sefina), dwóch to survivor (Silas i Wendy), i mamy jednego seekera - Urszulkę. Z tych wszystkich postaci, do kogo ta karta pasuje najlepiej? Najbardziej naturalny wydaje się Skids, ponieważ może zniwelować zarówno "oburęczność" łuku jak i jego problem z amunicją poprzez czerpanie z guardiana, ale... Szczerze mówiąc, choć to może działać, wydaje się lekko koślawe. Dlatego też się zastanawiam: czy Łuk taki jak jest, to karta wokół której buduje się talię, czy tylko może dodatek, splash, egzotyczny bonus dla kogoś, kto nie specjalizuje talii? Na stan obecny korci mnie najbardziej żeby użyć go u Wendy w grupie 3 lub 4 graczy. Jestem absolutnie zauroczony konceptem Wendy jako off-tanka/evade-guardiana, który szyje z łuku... Ale, właśnie - tylko w większej grupie, bo w mniejszej za dużo akcji pochłania.
Opinie, wnioski, przemyślenia?
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Ostatnio grałem Finn + Urszula - Carcose i dla Urszuli łuk był jednym z pierwszych zakupów. Combo Dr Elli + Łuk sprawia że szansa jego dobrania bardzo wzrasta+ jeśligo dobiore przy wystawianiu Dr Elli to nie trace 2 hand slotów oraz oszczedzam zasoby. Sprawdza się w zespołach bez Guardianów albo kogoś z bardzo bojowym nastawieniem. Jeśli badacz nastawiony na zbieranie wskazówek potrafi zadac 3 dmg atakując z walka 6 to jest to super wsparcie warte tego xp. Niestety nie potrafie grac seekerem bez Dr Millana więc charyzma była pierwszym zakupem
Ogólnie to imo bardzo dobra karta. U wendy też może super działać. Kombo z śmiałkiem tez ciekawe tyle że większość badaczy mogących go mieć w talii ma na tyle słabą zreczność że łuk i tak jest raczej poza ich kręgiem zainteresowania.
Ogólnie to imo bardzo dobra karta. U wendy też może super działać. Kombo z śmiałkiem tez ciekawe tyle że większość badaczy mogących go mieć w talii ma na tyle słabą zreczność że łuk i tak jest raczej poza ich kręgiem zainteresowania.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1031 times
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Venturer działa na dowolnego badacza w lokacji, więc może zasilać łuk partnerowi, plus sztuczki z Teamworkiem. Duet Leo Anderson + Wendy mógłby się sprawdzić, dlaczego nie? Nawet przy dwóch badaczach.
Skids jest fajnym kandydatem z powodu synergii z wieloma kartami, nie tylko Venturerem (choć to też fajne i oczywiste połączenie). Ja mam gdzieś z tyłu głowy deck Skidsa z Cat Burglar + Ornate Bow + Marksmanship. Skids ma dostęp do większej liczby akcji (o ile opływa w zasoby), a szybki disengage z Cat Burglara (z wisienką w postaci +1 zręczności) plus Marksmanship za 4 obrażenia to mocna akcja (z Double or Nothing 8 obrażeń - marzenia...). Ale to IMO też raczej pod zespół niż pod solo, bo na solo nie będzie działać z wystarczającą regularnością (plus mnie osobiście na solo odrzuca wszystko co dwuręczne, domyślnie jedną rękę mam na walkę, drugą na badanie, a tu się traci slot chociażby na Lockpicki). Niby jest jeszcze Bandolier, ale to już chyba za dużo kombinowania, żeby brać kartę, bo jest fajna tematycznie.
Ten powyższy build Skidsa najchętniej sparowałbym z jakimś innym badaczem z wysoką zręcznością, żeby grać na wymyki - bo tak lubię. Dobrym partnerem wydaje mi się Ursula - ktoś w końcu musi biegać po wskazówki, a Skids nie jest pod tym względem orłem. Mogliby razem nieźle działać w Forgotten Age. Niemniej, jak bym nie kombinował, mam wrażenie, że to jednak trochę kopanie się z koniem, żeby wziąć kartę do talii, bo ma wysoki "coolness factor" - ostatecznie na koniec zawsze się okazuje, że lepiej było brać Maczetę. Co kto lubi, ja osobiście nie mam nic przeciwko suboptymalnej talii, jeśli mi gra tematycznie (albo po prostu zawiera jakiś fajny myk, który chcę przetestować w rozgrywce, zwykle z różnym skutkiem).
EDIT: O Dr. Elli nawet nie pomyślałem, a to kolejne fajne połączenie. Propsuję
Skids jest fajnym kandydatem z powodu synergii z wieloma kartami, nie tylko Venturerem (choć to też fajne i oczywiste połączenie). Ja mam gdzieś z tyłu głowy deck Skidsa z Cat Burglar + Ornate Bow + Marksmanship. Skids ma dostęp do większej liczby akcji (o ile opływa w zasoby), a szybki disengage z Cat Burglara (z wisienką w postaci +1 zręczności) plus Marksmanship za 4 obrażenia to mocna akcja (z Double or Nothing 8 obrażeń - marzenia...). Ale to IMO też raczej pod zespół niż pod solo, bo na solo nie będzie działać z wystarczającą regularnością (plus mnie osobiście na solo odrzuca wszystko co dwuręczne, domyślnie jedną rękę mam na walkę, drugą na badanie, a tu się traci slot chociażby na Lockpicki). Niby jest jeszcze Bandolier, ale to już chyba za dużo kombinowania, żeby brać kartę, bo jest fajna tematycznie.
Ten powyższy build Skidsa najchętniej sparowałbym z jakimś innym badaczem z wysoką zręcznością, żeby grać na wymyki - bo tak lubię. Dobrym partnerem wydaje mi się Ursula - ktoś w końcu musi biegać po wskazówki, a Skids nie jest pod tym względem orłem. Mogliby razem nieźle działać w Forgotten Age. Niemniej, jak bym nie kombinował, mam wrażenie, że to jednak trochę kopanie się z koniem, żeby wziąć kartę do talii, bo ma wysoki "coolness factor" - ostatecznie na koniec zawsze się okazuje, że lepiej było brać Maczetę. Co kto lubi, ja osobiście nie mam nic przeciwko suboptymalnej talii, jeśli mi gra tematycznie (albo po prostu zawiera jakiś fajny myk, który chcę przetestować w rozgrywce, zwykle z różnym skutkiem).
EDIT: O Dr. Elli nawet nie pomyślałem, a to kolejne fajne połączenie. Propsuję
- Munchhausen
- Posty: 728
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Dla mnie łuk to świetna, klimatyczna karta, bo fajnie oddaje działanie prawdziwego łuku. Nie dość, że broń ta zajmuje obie ręce, to jeszcze naciągnięcie strzały pochłania jedną akcję, bo trochę trwa. Ale ja generalnie przedkładam klimat nad sztywną matematykę. Jak komuś zależy na efektywności, to będzie kręcił nosem, szczególnie, że naciągnięcie strzały naraża na ataki towarzyszące :)
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1031 times
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Łuk powinieneś mieć "naciągnięty" jeszcze przed walką, żeby nie robić tego w trakcie. Problem pojawia się w sytuacji, gdy wróg ma więcej niż 3 wytrzymałości - to wówczas trzeba się posiłkować różnymi sztuczkami z Ventruerem, Cat Burglarem itp. W rzeczywistości bardzo dużą część wrogów będzie można ubijać łukiem za pomocą jednego strzału (tych z 4 wytrzymałości można z Marskmanship w przypadku Skidsa, można dobić Beat Copem itp.). Gorzej, jak strzał nie siądzie - wtedy zaczynają się schody. Dla łuku kluczowa jest skuteczność, bo chybienie ma dużo poważniejsze konsekwencje niż w przypadku maczety czy jakiegoś gnata (2 stracone akcje + ewentualne ataki towarzyszące). Karta jest klimatyczna, to na pewno, ale wydaje mi się, że w przypadku gry solo rodzi cały szereg problemów.Munchhausen pisze: ↑28 sie 2018, 10:09 Dla mnie łuk to świetna, klimatyczna karta, bo fajnie oddaje działanie prawdziwego łuku. Nie dość, że broń ta zajmuje obie ręce, to jeszcze naciągnięcie strzały pochłania jedną akcję, bo trochę trwa. Ale ja generalnie przedkładam klimat nad sztywną matematykę. Jak komuś zależy na efektywności, to będzie kręcił nosem, szczególnie, że naciągnięcie strzały naraża na ataki towarzyszące
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Tu się zgodzę - nie widzę dla niej miejsca w solo decku, ale Łuk jest dla mnie dowodem ile jeszcze można w tej grze ciekawego zrobić. Jak ja wyjąłem z paczuszki aż mi się gęba uśmiechnęła jaka ciekawa mechanika i jak tematycznie jest fajnie zrobiona ta karta. Oby więcej takich!
-
- Posty: 581
- Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 182 times
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Właśnie z bólem serca nie mogę jej zmieścić w talii solo, choć mechanicznie jestem z niej bardzo zadowolony. Generalnie nie mam nic przeciwko budowaniu suboptymalnej talii, ale w tym akurat wypadku wydaje się to za bardzo samobójcze. Gdy się buduje trzy albo cztery talie z jednego kompletu (2x core 1x dodatki), to zawsze wymusza to trochę kreatywności, bo dalej masz tylko dwie maczety na grupę - a inni co? No właśnie choćby łuk. Wybitnie to niweluje słabość postaci z atakiem na poziomie 1, czyli dokładnie Ursula i Wendy. Stawiam sobie za priorytet budować w tę stronę przy okazji kolejnej poszerzonej (pogłowiem) sesji.zakwas pisze: ↑28 sie 2018, 10:40 Tu się zgodzę - nie widzę dla niej miejsca w solo decku, ale Łuk jest dla mnie dowodem ile jeszcze można w tej grze ciekawego zrobić. Jak ja wyjąłem z paczuszki aż mi się gęba uśmiechnęła jaka ciekawa mechanika i jak tematycznie jest fajnie zrobiona ta karta. Oby więcej takich!
Ale, jeszcze jedna karta bardzo mi się spodobała w ostatniej paczce: "Take heart" - ekonomia i card draw skompresowane w jednej akcji i autentyczna intencja, żeby test położyć. Dość ciekawe do Calvina, ale nie tylko - ponieważ test nie musi być nasz, można się tym szczęściem w nieszczęściu podzielić. Ja ze swoim ostatecznym wyrokiem na Calvinie czekam do końca cyklu, bo podoba mi się jego koncept - ale czekam, aż wszystkie zaplanowane wraz z nim zasoby będą dostępne (cały cykl). Komedia pomyłek, która w którymś momencie przestaje być śmieszna - bo zaczyna być historią poważnego skurczysyna balansującego na granicy życia i śmierci.
Jako guardian bardzo często kiedyś używałem "Stand together", stąd i "Take heart" wydaje mi się znajome i bliskie. Osobiście uważam, że "Stand together" pomimo kosztu jest bardzo mocne, więc też podobnie zapatruję się tutaj. A ponieważ ST ma trait "spirit", to i można potraktować je jako upgrade do TH - wersji 0. Zresztą, podoba mi się u Calvina to, że jego talia dość wyraźnie może zmieniać charakter: z początkowych kart nastawionych na porażkę (które porządnie reprezentują prawdziwego mięczaka) do pewników i przykładów siły. Bardzo tematycznie. No i wisienka na torcie - "Take heart" jest Innate, dokłada tym samym do listy narzędzi które można odzyskać poprzez "True Survivor". Zawsze lubiłem mechaniki obcujące z discardem, ale jeszcze nie doczekałem się takiej interakcji, która by mi zerwała nogi z butów. Coś mi się jednak wydaje, że jesteśmy już blisko.
-
- Posty: 1018
- Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 30 times
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
W końcu się złamałem i kupiłem swoje pierwsze LCG. Jestem po dwóch partiach solo i na razie bardziej wgryzam się w zasady, niż poświęcam grze. Jeszcze nie wiem, czy zostanę wiernym wyznawcą kultu , ale na razie jestem pewien dwóch rzeczy. Po pierwsze, jest klimat, szczególnie jeśli do świetnych ilustracji i opisu wydarzeń (mimo, że na razie bardzo sztampowych), dodam jeszcze klimatyczną muzykę w tle. Po drugie bałem się o regrywalność senariusza. Może nie powinienem się wypowiadać po zaledwie dwóch partiach, ale każda z nich wyglądała inaczej. A to dzięki losowym spotkaniom, oraz losowemu dociągowi z talii gracza. W pierwszej partii byłem uzbrojony i niebezpieczny, a w drugiej musiałem próbować się wymykać, bo nie miałem nic, czym mógłbym przyłożyć wrogom. Chyba więc z regrywalnością nie będzie tak źle. Aha, pomimo różnic w obydwu przypadkach poległem. Tu więc regrywalności, póki co, brak .
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Galakta dzis ogłosiła że planują event dla graczy HwA LCG 14.10 w warszawie. Granie / konkursy / fanty - brzmi ciekawie.
Wiecej info na FB :-p a kolejne szczegoly maja podac w polowie wrzesnia.
Wiecej info na FB :-p a kolejne szczegoly maja podac w polowie wrzesnia.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Rebel 6% (trójmiasto)
-
- Posty: 931
- Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 33 times
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Rozegraliśmy z żoną dwa pierwsze scenariusze kampanii Noc Fanatyka więc czas na małe podsumowanie.
Początkowa obawa, że gra nie podejdzie żonie (tak jak wcześniej nie podszedł WP:LCG) na szczęście nic nie wyszło - spodobała jej się na tyle, że sama pyta czy dziś gramy ? Jest to więcej niż argument ku temu, że gra jest bardzo dobra
Bardzo dużo daje klimat, którym gra jest przesiąknięta (super grafiki na kartach, teksty, opisy aktów i mitów). My ze swojej strony jeszcze ten efekt podnieśliśmy klimatycznymi rozmowami przy stole (tak jak radzi instrukcja), muzyką w tle i świeczkami na stole gdzie graliśmy.
Wracając do samej gry. Rozegraliśmy dwa razy (raz próbnie) scenariusz pierwszy i raz scenariusz drugi (już kampanijnie) Rolandem i Wendy. Pierwszy scenariusz dwa razy wygraliśmy choć za każdym razem dzięki różnemu doborowi kart (głównie atutów), musieliśmy zastosować odmienne strategie. Drugi scenariusz już nie poszedł tak łatwo (żeby nie spoilerować to powiem tylko że dużo uciekaliśmy i szybko wybraliśmy opcję rezygnacji, która jest lepsza niż traumy ). Już nie możemy się doczekać ostatniego scenariusza w minii kampanii.
Jeśli chodzi o samą grę to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony wykonaniem, mechaniką i klimatem rozgrywki. Myślę, że po rozegraniu kampanii spróbujemy zagrać ponownie innym zestawem bohaterów i wybierzemy inne rozwiązania fabularne. Widać jednak (choć nie uważam, że to minus), że podstawka jest bardzo dobrym demem samej gry i jeśli ktoś się wkręci i będzie chciał grać na poważnie to trzeba będzie zainwestować w drugą podstawkę i oczywiście dalsze kampanie - np. w podstawce do każdej klasy postaci jest tylko po jednej kopii kart klasowych (w talii możemy mieć max dwie kopie) co skutecznie uniemożliwia deckbuilding wg własnych upodobać (mamy możliwość co najwyżej zmianami w kartach neutralnych których jest kilka kopii), rozwój bohatera po scenariuszu też jest ograniczony do ok 5 kart wyżej poziomowych dla każdej z frakcji.
Mimo to uważam, że zakup podstawki był bardzo dobrym wyborem i mimo, że się wzbraniałem przed kolejnym LCG to na pewno przygodę będziemy kontynuować kupując dodatki.
Początkowa obawa, że gra nie podejdzie żonie (tak jak wcześniej nie podszedł WP:LCG) na szczęście nic nie wyszło - spodobała jej się na tyle, że sama pyta czy dziś gramy ? Jest to więcej niż argument ku temu, że gra jest bardzo dobra
Bardzo dużo daje klimat, którym gra jest przesiąknięta (super grafiki na kartach, teksty, opisy aktów i mitów). My ze swojej strony jeszcze ten efekt podnieśliśmy klimatycznymi rozmowami przy stole (tak jak radzi instrukcja), muzyką w tle i świeczkami na stole gdzie graliśmy.
Wracając do samej gry. Rozegraliśmy dwa razy (raz próbnie) scenariusz pierwszy i raz scenariusz drugi (już kampanijnie) Rolandem i Wendy. Pierwszy scenariusz dwa razy wygraliśmy choć za każdym razem dzięki różnemu doborowi kart (głównie atutów), musieliśmy zastosować odmienne strategie. Drugi scenariusz już nie poszedł tak łatwo (żeby nie spoilerować to powiem tylko że dużo uciekaliśmy i szybko wybraliśmy opcję rezygnacji, która jest lepsza niż traumy ). Już nie możemy się doczekać ostatniego scenariusza w minii kampanii.
Jeśli chodzi o samą grę to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony wykonaniem, mechaniką i klimatem rozgrywki. Myślę, że po rozegraniu kampanii spróbujemy zagrać ponownie innym zestawem bohaterów i wybierzemy inne rozwiązania fabularne. Widać jednak (choć nie uważam, że to minus), że podstawka jest bardzo dobrym demem samej gry i jeśli ktoś się wkręci i będzie chciał grać na poważnie to trzeba będzie zainwestować w drugą podstawkę i oczywiście dalsze kampanie - np. w podstawce do każdej klasy postaci jest tylko po jednej kopii kart klasowych (w talii możemy mieć max dwie kopie) co skutecznie uniemożliwia deckbuilding wg własnych upodobać (mamy możliwość co najwyżej zmianami w kartach neutralnych których jest kilka kopii), rozwój bohatera po scenariuszu też jest ograniczony do ok 5 kart wyżej poziomowych dla każdej z frakcji.
Mimo to uważam, że zakup podstawki był bardzo dobrym wyborem i mimo, że się wzbraniałem przed kolejnym LCG to na pewno przygodę będziemy kontynuować kupując dodatki.
-
- Posty: 581
- Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 182 times
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Po pierwsze, Horro? Wystarczy podmienić jedną literkę i...Galakta, vel "Noc Fanatka", never forget pisze: Horro w Arkham LCG
Karty promo dołączane do książek mają ukazywać się w kolejnych dodatkach, także jak najbardziej będzie szansa otrzymać je w wersji polskiej
Spoiler:
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Karty badaczy z ksiazek to tylko alty badaczy ktorzy sie pojawia w ktoryms z przyszlych cykli. roznica sa te 2 karty specjalne ale juz deckbulding, staty itp beda te same.
Tak wiec mimo ze nie bedzie ksiazki z np Normanem to na 100% Norman pojawi sie w jedynm z cykli i bedzie mial ten sam deckbulding co wersja z ksiazki za wyjatkiem 2 kart specjalnych.
tak to interpretuje
Tak wiec mimo ze nie bedzie ksiazki z np Normanem to na 100% Norman pojawi sie w jedynm z cykli i bedzie mial ten sam deckbulding co wersja z ksiazki za wyjatkiem 2 kart specjalnych.
tak to interpretuje
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
-
- Posty: 581
- Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 182 times
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Kiedy właśnie pytanie w ichnim wątku brzmiało: "Czy jest szansa na wydanie po polsku kart do Arkham Horror LCG, które były dołączane do książek ?"
To, że badacze pojawią się w przyszłych cyklach to wiemy od dawna, ale to jak odpowiedź jest sformułowana można odczytać jako wszystkie karty promo. Ostatecznie, alternatywne karty to też promo. Badacze z promo którzy będą w dodatkach to już nie "promo". Może to zwyczajnie nieprecyzyjna odpowiedź.
To, że badacze pojawią się w przyszłych cyklach to wiemy od dawna, ale to jak odpowiedź jest sformułowana można odczytać jako wszystkie karty promo. Ostatecznie, alternatywne karty to też promo. Badacze z promo którzy będą w dodatkach to już nie "promo". Może to zwyczajnie nieprecyzyjna odpowiedź.
- Munchhausen
- Posty: 728
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Tu ewidentnie chodzi o to, że badacze się później pojawią w normalnych dodatkach, ale z innymi kartami. Promo to promo, musi być słabo dostępne, żeby ludzie się o nie zabijali :)
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
- brazylianwisnia
- Posty: 4081
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 267 times
- Been thanked: 934 times
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Nie zrazajcie się porażka bo ze standardowym deckiem 3ci scenariusz rozwali was jak gnoj po polu. Polecam arkhamdb jeśli szukacie inspiracji do deckow oraz są fajne wątki na BGG gdzie gościu ocenił najlepsze karty dla każdej klasy wraz z wyjaśnieniem.Phate pisze: ↑03 wrz 2018, 14:08 Rozegraliśmy z żoną dwa pierwsze scenariusze kampanii Noc Fanatyka więc czas na małe podsumowanie.
Początkowa obawa, że gra nie podejdzie żonie (tak jak wcześniej nie podszedł WP:LCG) na szczęście nic nie wyszło - spodobała jej się na tyle, że sama pyta czy dziś gramy ? Jest to więcej niż argument ku temu, że gra jest bardzo dobra
Bardzo dużo daje klimat, którym gra jest przesiąknięta (super grafiki na kartach, teksty, opisy aktów i mitów). My ze swojej strony jeszcze ten efekt podnieśliśmy klimatycznymi rozmowami przy stole (tak jak radzi instrukcja), muzyką w tle i świeczkami na stole gdzie graliśmy.
Wracając do samej gry. Rozegraliśmy dwa razy (raz próbnie) scenariusz pierwszy i raz scenariusz drugi (już kampanijnie) Rolandem i Wendy. Pierwszy scenariusz dwa razy wygraliśmy choć za każdym razem dzięki różnemu doborowi kart (głównie atutów), musieliśmy zastosować odmienne strategie. Drugi scenariusz już nie poszedł tak łatwo (żeby nie spoilerować to powiem tylko że dużo uciekaliśmy i szybko wybraliśmy opcję rezygnacji, która jest lepsza niż traumy ). Już nie możemy się doczekać ostatniego scenariusza w minii kampanii.
Jeśli chodzi o samą grę to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony wykonaniem, mechaniką i klimatem rozgrywki. Myślę, że po rozegraniu kampanii spróbujemy zagrać ponownie innym zestawem bohaterów i wybierzemy inne rozwiązania fabularne. Widać jednak (choć nie uważam, że to minus), że podstawka jest bardzo dobrym demem samej gry i jeśli ktoś się wkręci i będzie chciał grać na poważnie to trzeba będzie zainwestować w drugą podstawkę i oczywiście dalsze kampanie - np. w podstawce do każdej klasy postaci jest tylko po jednej kopii kart klasowych (w talii możemy mieć max dwie kopie) co skutecznie uniemożliwia deckbuilding wg własnych upodobać (mamy możliwość co najwyżej zmianami w kartach neutralnych których jest kilka kopii), rozwój bohatera po scenariuszu też jest ograniczony do ok 5 kart wyżej poziomowych dla każdej z frakcji.
Mimo to uważam, że zakup podstawki był bardzo dobrym wyborem i mimo, że się wzbraniałem przed kolejnym LCG to na pewno przygodę będziemy kontynuować kupując dodatki.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
-
- Posty: 931
- Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 33 times
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Oczywiście domyśliłem się tego już po drugim scenariuszu. Pierwszy wszedł nam dość łatwo (gramy na normalnym poziomie trudności) w drugim zauważyłem, że testy umiejętności są już sporo trudniejsze (bazowe "4" dla poziomu trudności testu to był standard). I tak sądzę, że grając mieliśmy sporo szczęścia bo kilka razy wylosowaliśmy ZSB.brazylianwisnia pisze: ↑03 wrz 2018, 19:18 Nie zrazajcie się porażka bo ze standardowym deckiem 3ci scenariusz rozwali was jak gnoj po polu. Polecam arkhamdb jeśli szukacie inspiracji do deckow oraz są fajne wątki na BGG gdzie gościu ocenił najlepsze karty dla każdej klasy wraz z wyjaśnieniem.
Znając FFG taka polityka była do przewidzenia (Podobnie jak w WP:LCG - trzeci scenariusz był praktycznie nie do przejścia na CS'ie), zachęcają aby uzbroić się w dodatkowe karty, zbudować nową talię i powrócić do Nocy Fanatyka próbując wygrać nierówną walkę :]
Zaraz przejrzę sobie arkhamdb może coś ciekawego znajdę co można zrobić z samego CS'a. A Linka do tego posta z BGG może masz ?
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Niestety z 1CSa nie zrobisz za wiele bo tam talie sa na zasadzie wszystkie 10 kart z twojej głownej klasy + 10 kart z off-klasy i uzupełnij kartami neutralnymi do 30 kart
BTW wybiera się ktoś do Warszawy na event ?
BTW wybiera się ktoś do Warszawy na event ?
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
-
- Posty: 931
- Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 33 times
Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)
Oj czuje, że w takim razie jutro rozpocznę produkcję kart prox :] aby mieć drugi CS.
Wtedy już coś sensownego da radę złożyć, pewnie znajdę na arkhamdb deck na czystych CS'ach
Wtedy już coś sensownego da radę złożyć, pewnie znajdę na arkhamdb deck na czystych CS'ach