Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Skid_theDrifter
Posty: 581
Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
Has thanked: 26 times
Been thanked: 182 times

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karci

Post autor: Skid_theDrifter »

kozz84 pisze:Jest to trochę leniwe podejście ze strony ffg przedrukować tę samą karte zmieniając tylko jej koszt lub efekt. Karty jak ulepszona automatyczna 45, czy Uśmiercenie to dla mnie zapchaj dziura w paczce.
Jeśli mechanicznie ulepszenie jest zbliżone do wersji 0, ale jest silniejszą bądź niszową odmianą, to ja to rozumiem. Karta jest w pierwszej kolejności swoim efektem, a później obrazkiem. Nie wiem, tak gdzie mówisz o tym, że to leniwe podejście, ja nie widzę lenistwa, tylko świadomą decyzję związaną z czytelnością.

Inaczej też rozumiemy zapchajdziury. Wezmę Shrivelling III lub V w paczce nad Trench knife lub Blackjack, 10 na 10 przypadków. Są takie karty, które nie wspierają żadnego stylu gry w obecnej chwili. Taki nóż na przykład był niezbyt przydatny dopóki nie pojawił się Yorrick, ale dalej jest masa kart niespecjalnie dobrych. Ulepszenia do Uśmiercenia przynajmniej mają pozytywny efekt na samą rozgrywkę.

Generalnie reszta Twoich odpowiedzi wyjaśniła mi Twój punkt widzenia w wielu kwestiach, choć nie mogę powiedzieć, że wraz ze zrozumieniem przyszło poczucie zgody. Niemniej wcale przychodzić nie musi, taki urok cywilizacji że możemy się nie pozabijać w ramach różnicy zdań.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karci

Post autor: Trolliszcze »

A ja się zgadzam i nie zgadzam. Nie przeszkadzają mi te same ilustracje na ulepszonych wersjach kart - wręcz przeciwnie, uważam, że są dzięki temu czytelne (w szczególności dotyczy to kart, które mogą mieć kilka wersji), a że jest to gra kooperacyjna, to generalnie i tak doskonale wiem, co inny gracz ma w talii i na stole. Problemem byłoby to wyłącznie w grze konfrontacyjnej, gdzie poznaję kartę po ilustracji - mógłbym przeoczyć jej poziom i w konsekwencji zagrać nieoptymalnie (nie mając świadomości, co tak naprawdę robi to karta). W grze kooperacyjnej ten problem nie istnieje, bo generalnie ludzie mają gęby po to, żeby się komunikować.

Natomiast rzeczywiście jest to trochę lenistwo wrzucać trzy rodzaje ulepszonej karty o tym samym poziomie (Strange Solution) i w żaden sposób tego nie zaznaczyć. A wystarczyłoby przecież zmienić w Photoshopie kolor eliksiru: Acidic Ichor zielony, Freezing Variant niebieski itd. I już wszystko widać na pierwszy rzut oka.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karci

Post autor: rattkin »

To samo miałem zasugerować. Karty ulepszeń są ogólnie mało widoczne, nawet patrząc na nie z bliska wielokrotnie się myliłem, zapominając, że w rogu są maciupkie kropeczki i jest ich ileś tam, a ja szukam karty z innym ileś tam. Subtelne zmiany w templacie karty lub samej grafice byłyby miłym chwytem. Oczywiście nie każda grafika jest tak wdzięczna na przeróbki, jak taka z dużym eliksirem na środku, ale myślę, że kreatywny grafik znalazłby sposób.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2018, 11:54 przez rattkin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karci

Post autor: Trolliszcze »

Tym bardziej, że dokładnie to zrobili z kartami z talii mitów - są w Carcosie różne wersje tych samych rodzajów kart Treachery (np. Whispers in Your Head), które różnią się podkolorowaniem tła itp. szczegółami. Czyli się da...
Skid_theDrifter
Posty: 581
Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
Has thanked: 26 times
Been thanked: 182 times

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karci

Post autor: Skid_theDrifter »

Trolliszcze pisze: A wystarczyłoby przecież zmienić w Photoshopie kolor eliksiru: Acidic Ichor zielony, Freezing Variant niebieski itd. I już wszystko widać na pierwszy rzut oka.
To jest ta subtelna różnica którą wspominałem jako opcję, ale obawiam się, że nie pomogłoby to w wielu sytuacjach. Wspomniane karty z talii mitów które różnią się kolorami to dla mnie akurat przykład tego, że to nie działa - bo choć widziałem je wiele razy, z pamięci nie powiem, która ma jaki kolor. Może zwyczajnie jestem marny w takich pamięciówkach.

Z innej beczki, cytat z sekcji "Design notes" z ostatniego scenariusza: "We hope you’ve enjoyed delving into the mysteries of The King in Yellow, and look forward the next campaign to come. It will be an adventure."

Pewnie zabawnie było napisać taki teaser rok temu, wiedząc już mniej więcej jaki będzie motyw kolejnego cyklu - szkoda tylko, że trafia do nas już po oficjalnej zapowiedzi. Żywię dużo sympatii dla procesu, jaki w tworzeniu scenariuszy utylizuje Matt Newman, jego metodologia wydaje mi się bardzo znajoma, obdarzona jakąś refleksją, niezależnie już od mojej opinii o samym jej efekcie, czy to literacko, czy mechanicznie. Kibicując jego kolejnym poczynaniom będę wyglądał jego przyszłych pomysłów, czy to dla AH LCG, czy gdzieś dalej w przyszłości.
Visimito
Posty: 6
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:44

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karci

Post autor: Visimito »

Badacze, czy jest możliwość zbudowania 3 talii mając jedynie podstawę i Dunwich Legacy bez małych dodatków? Nie chcę optymalizować talii a jedynie złożyć 3 grywalne decki żeby zagrać z kumplami. Dzięki!
thorgal83

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karci

Post autor: thorgal83 »

Mam pytanie:

kończę swoją rundę w lokalizacji, w której jest wyczerpany potwór. Jak wygląda runda potwora? Przygotowuje się, wchodzi ze mną w zwarcie i na tym koniec czy może dodatkowo jeszcze automatycznie atakuje? Jeżeli ta druga opcja jest prawidłowa, to tak jakby potwór wykonał aż trzy akcje na raz.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karci

Post autor: sqb1978 »

1. Niewyczerpane Potwory łowcy się ruszają i wchodzą w zwarcie (w Twoim przypadku nic się nie dzieje)
2. Potwory w zwarciu atakują (jw)
3. Wszystkie wyczerpane karty się odświeżają. Potwory na polach z badaczami wchodzą w zwarcie.
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 727
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 144 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karci

Post autor: Munchhausen »

thorgal83 pisze:Mam pytanie:
kończę swoją rundę w lokalizacji, w której jest wyczerpany potwór. Jak wygląda runda potwora? Przygotowuje się, wchodzi ze mną w zwarcie i na tym koniec czy może dodatkowo jeszcze automatycznie atakuje? Jeżeli ta druga opcja jest prawidłowa, to tak jakby potwór wykonał aż trzy akcje na raz.
Najpierw jest faza potworów, a dopiero potem faza utrzymania, więc potwór się przygotuje i wejdzie w zwarcie, ale już nie zaatakuje.
Visimito pisze:Badacze, czy jest możliwość zbudowania 3 talii mając jedynie podstawę i Dunwich Legacy bez małych dodatków? Nie chcę optymalizować talii a jedynie złożyć 3 grywalne decki żeby zagrać z kumplami. Dzięki!
Nie jestem do końca pewien, ale powinno być to możliwe przy odrobinie kreatywności. A jak zabraknie kart na poziomie 0, to po prostu dajcie sobie kilka XP na początek i kupcie za to kilka lepszych. Wiadomo, to nie zgodne z zasadami, ale przynajmniej sobie przetestujecie grę, a jak się spodoba, to nabędziecie więcej produktów z serii i już będziecie mogli grać normalnie :)
Skid_theDrifter
Posty: 581
Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
Has thanked: 26 times
Been thanked: 182 times

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karci

Post autor: Skid_theDrifter »

Visimito pisze: 23 mar 2018, 07:52 Badacze, czy jest możliwość zbudowania 3 talii mając jedynie podstawę i Dunwich Legacy bez małych dodatków? Nie chcę optymalizować talii a jedynie złożyć 3 grywalne decki żeby zagrać z kumplami. Dzięki!
Mała symulacja pokazuje, że na takich parametrach masz około 16 kart każdej klasy poziomu 0. Talie potrzebują dopakowania inną klasą i neutralnymi do 30. Powiedziałbym, że da się - ale to nie będzie dobre doświadczenie. Próbowałem czegoś podobnego z rok temu i pozostawiło to spory niesmak. Złota zasada jest taka, że jak przekraczasz 2 osoby, kupujesz kolejną podstawkę, nie ma przebacz. Technicznie się da, ale uczucie podczas gry jest wyjątkowo nieprzyjemne, bo połowa Twojej talii jest super sytuacyjna i nie pomaga aktywnie w przechodzeniu scenariusza.

Oczywiście wybór jest Twój i jeśli się zdecydujesz, przyjmij taką zasadę budowania talii: 2 postaci z podstawki, jedna z Dunwich - idealnie Pete, bo jego talia może być słaba, Duke rozwiązuje ten problem przynajmniej początkowo w kampanii. Jeśli byłby to Pete, to do towarzystwa kolorystycznie pasują mu Skids i Daisy, nie kanibalizują jego koloru. Inna opcja to Rex z Dunwich, co oznaczałoby, że pozostałe postaci to Skids i Agnes. Te kombinacje nie są idealne, ale jest to jakiś start. O tym jak wam pójdzie, bardziej niż zwykle zadecyduje dociąg kart, bo część waszych talii będzie co najwyżej średnia, a w najgorszych przypadkach kompletnie nieprzydatna. Jeśli dacie rade się przez to przebić, może będziecie mieli udany wieczór. Mi się, niestety, nie udało. Drugi core bardzo w tym względzie pomógł.
kozz84
Posty: 731
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 158 times

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)

Post autor: kozz84 »

W najnowszym dodatku Mgły Carcosy znalazłem dwa błedy w tłumaczeniu.

Oszukać śmierć "wylecz 2 punkty przeznaczenia" powinno być "wylecz 2 punkty przerażenia".

Karta opętanie (dręczące) "Wydaj 5 żetonów surowców" powinno być "wydaj 5 żetonów zasobów".

Drobne błędy, ale nie rozumiem jak można źle przetłumaczyć słowo kluczowe. Jak ktoś przetłumaczył "resource" jako "zasoby" to trzeba już trzymać się tej wersji zwłaszcza w karciance i w szczególności jak firma wydaje lcg już od ładnych paru lat.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2018, 19:17 przez kozz84, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 727
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 144 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)

Post autor: Munchhausen »

To, co odwala Galakta, woła o pomstę do nieba. Sam zaczynam poważnie żałować wejścia w polską wersję. Co z tego, że chcę wspierać rodzimych wydawców, skoro w nagrodę dostanę jedynie wybrakowany produkt? Jednorazowe wpadki jestem w stanie zrozumieć, ale przecież to już recydywa w ich wykonaniu.
Skid_theDrifter
Posty: 581
Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
Has thanked: 26 times
Been thanked: 182 times

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)

Post autor: Skid_theDrifter »

Problem jest taki, że jako konsument nie masz za bardzo opcji. Normalnie jest tak, że możesz głosować portfelem, nie podoba Ci się produkt lub polityka firmy - nie kupujesz. Takie podejście konsumenta wymusza na firmie zmiany praktyk, poprawę jakości itd itp. W normalnym świecie i innej branży pewnie by tak było - ale nie tutaj. Zagłosujesz portfelem i wstrzymasz zakupy? Utną linię wydawnicza, bo nierentowna. Ot i tyle w temacie interwencji konsumenckiej.

Pozostaje jeszcze inny aspekt problemu, mianowicie dbanie o twarz firmy. Do pewnego stopnia Galakta chce mieć dobry wizerunek, jak każda normalna firma. Te błędy które robią i puszczają w polskich wersjach zawsze znajdują się w drobnym procencie niedociągnięć, przez co złość konsumencka nigdy nie ma szansy się porządnie zebrać i skumulować, a kulturowo jesteśmy przyzwyczajeni do wybaczania niedociągnięć i "niesprawnej rzeczywistości" (schody ruchome nie działają od tygodni? Winda też? "Taki kraj!" - normalizacja marności, blokada rozwoju). Błędy na kartach i literówki zdarzają się im nie od dziś i z tego co mi wiadomo nigdy nie odważyli się przyjąć na klatę swoich błędów (finansowo). Oficjalna linia jest taka, że nie da się bo FFG nie pozwala, ale za słoną zapłatą by się dało - tyle że to się, oczywiście, nie kalkuluje.

Jedyne co można próbować zrobić, to naciskać na poprawę kontroli jakości. Jeden dobrze zaznajomiony z grą i jej mechanizmami korektor to wszystko czego nam tak naprawdę potrzeba. Może w firmie panuje nepotyzm, może zwyczajna niekompetencja, efekt dla nas jest taki sam.

Ale załóżmy, że niezadowolenie społeczne skoczy za mocno, portfele zagłosują - czy coś się wtedy zmieni? Tak, najpewniej Galakta zniknie z rynku, który i tak od tego roku zaczął się dla nich robić coraz ciaśniejszy... Gdy zacząłem pierwszy akapit od tego, że nie ma dla konsumentów opcji, pisałem poważnie. Można brać angielską wersję, to jest jakaś opcja dla siebie samego, choć niektórzy pewnie nie mogą z racji wykluczenia swoich współgraczy z rozgrywki, na przykład mnie to dotyczy. Nie ma tygodnia żebym nie myślał o masowej zmianie wersji, dla własnego świętego spokoju. Ale zwyczajnie nie mogę, właśnie ze względu na inne osoby, co znaczy że muszę pozostać przy wrzucaniu pieniędzy do krakowskiego piecyka.

Profesjonalnie się to nazywa "impas".
Visimito
Posty: 6
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:44

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)

Post autor: Visimito »

Właśnie skompletowałem talie bazując na waszych podpowiedziach, dzięki Skid i Munchhausen.
Pete, Daisy, Jenny i Roland. Raczej to będzie jednorazowa kampania albo nawet tylko scenariusz. Tak jak Skid wspomniał talie są sytuacyjne a w dodatku z kartami +1,2,3XP czyli wg domowych zasad. Bardziej niż na wygranej czy optymalizacji zależy mi na pokazaniu znajomym lcg coop z elementami rpg w klimacie Lovecrafta także i tak powinno być ok. Dam znać jak poszło. Dzięki jeszcze raz!
Skid_theDrifter
Posty: 581
Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
Has thanked: 26 times
Been thanked: 182 times

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)

Post autor: Skid_theDrifter »

Visimito pisze: 25 mar 2018, 20:02 Dam znać jak poszło.
Oby się udało, trzymam kciuki! Największym problemem będzie bycie przydatnym we właściwych sytuacjach. To chyba jest najgorsze uczucie jakie można mieć w tej grze, już nawet nie pech z workiem chaosu, ale właśnie poczucie bezradności względem opcji na ręce. W najgorszym wariancie pamiętajcie o przeznaczaniu swoich kart jako ikon do testów umiejętności innych graczy w tej samej lokalizacji, niektóre karty tylko do tego wam się pewnie przydadzą...
Visimito
Posty: 6
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:44

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)

Post autor: Visimito »

Właśnie ten element bezradności wpasowuje się idealnie w klimat Lovecrafta podobnie z resztą jak w planaszówce AH. Grałem ostatnio dopakowanym Rolandem solo z Rirą u boku, maczetą, amuletem i pukawką. Żaden kultysta z drugiego scenariusza podstawki nie stawiał większego oporu. Grało się super ale dreszczyk emocji był zdecydowanie niższy.

Przez to też ta gra jest taka niesamowita, każdy znajdzie tu coś dla siebie:)
Skid_theDrifter
Posty: 581
Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
Has thanked: 26 times
Been thanked: 182 times

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)

Post autor: Skid_theDrifter »

Visimito pisze: 25 mar 2018, 20:36 Właśnie ten element bezradności wpasowuje się idealnie w klimat Lovecrafta podobnie z resztą jak w planaszówce AH.
Są różne rodzaje bezradności; gra jest tak zbudowana, żeby je tworzyć nawet przeciw dobrym taliom. Lovecrafta tu dużo nie znajdziesz, bo jednak AH Files to uniwersum bardziej pulpowe. Z założenia gra kooperacyjna ma nad Tobą przewagę. Co innego (1)miotać się w nieudanych próbach, a (2)nie móc żadnych działań podejmować, bo karty w ręku są takie, że równie dobrze mogłoby ich wcale tam nie być. Jest tu jakaś cienka linia masochizmu której osobiście nie przekraczam, bo przy normalnych parametrach i standardowym poziomie trudności wcale nie trzeba, a osobiście nie lubię grać w sytuacji, gdy moja obecność przy stole nie ma większego sensu, bo moje szanse zostały jeszcze bardziej obniżone niezgodnie z zasadami gry (które wskazują dość wyraźnie, ile czego potrzeba na ilu graczy).

Jeszcze jedna mała rada, jako że zbudowałeś ostatecznie talie na 4, nie 3 osoby tak jak wcześniej planowałeś, przez co Roland kanibalizuje karty Daisy, albo, co bardziej prawdopodobne, jedzie na samych niebieskich. W takiej sytuacji lepiej by było wystawić Zoey, bo w porównaniu wypada mocniej jako desygnowany obrońca z dostępem do w miarę skutecznej broni (jedyny w waszej grupie). Zoey może bada gorzej, ale to akurat jest coś, czym lepiej zajmie się Daisy i Duke. Ten jeden punkt różnicy w sile woli między Zoey i Rolandem też ma całkiem spore znaczenie i jest tam nie od parady.

EDIT: Zapomniałem o jeszcze jednym: może wam braknąć żetonów (szczególnie zasobów i wskazówek), bo liczba w pudełku jest na 2 osoby. Zawczasu wykombinuj coś, co może służyć zamiast nich, na ile to możliwe!
Visimito
Posty: 6
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:44

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)

Post autor: Visimito »

Dokładnie tak. Zastanawiałem się nad Zoey ale ostatecznie "zbudowałem" Rolanda na niebieskich. Chciałem żeby była to uniwersalna postać którą będzie można przeszukać pomieszczenie, a i ubić potwora w miarę sprawnie. - Po prostu coś dla nowicjusza.
Co do masochizmu :) na takich randomowych taliach nie liczę na duży element strategiczny i jak gra nam skopie tyłki nic się nie stanie. Fakt że przy normalnym setupie wolałbym mieć jednak trochę więcej kontroli. Chociaż znowu, grając pierwszy raz chciałem poznać fabułę, mechanikę, a potem zaczynałem się bawić talią i jej optymalizacją, synergią między kartami, postaciami itd.

W tej nietypowej partii pewnie trzeba będzie położyć nacisk na poświęcanie kart innych graczy do testów, jakiś kozioł ofiarny /tank też pewnie by się przydał. Przy okazji, dzięki za cynk odnośnie żetonów, pewnie kartka i ołówek sprawdzą się najlepiej.

Awatar użytkownika
Archiwista
Posty: 111
Rejestracja: 16 lut 2015, 10:15
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)

Post autor: Archiwista »

Na grupie fb gry planszowe gracz HwA lcg Łukasz wrzucił link do swojego dzieła.
Podzielę się linkiem do filmiku tutaj
https://youtu.be/-SSROSf_9lM

Kto rozegrał kampanię z podstawki zrozumie nawiązania :-D
Awatar użytkownika
Usul
Posty: 306
Rejestracja: 29 sie 2006, 19:31
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)

Post autor: Usul »

Wrzucę szybkie pytanie - czy wiadomo o wersji PL czy ma być kontynuowana itp. (czyli czy Galakta nie zrobi psikusa jak w netrunnerze i w środku cyklu wydawniczego powiedzą pas dla wersji PL ? Oraz jak wygląda jakość tłumaczeń już "dalej", czy obywa się bez większych wtop ?
Zack
Posty: 217
Rejestracja: 13 mar 2018, 21:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)

Post autor: Zack »

Usul pisze: 05 kwie 2018, 13:05 Wrzucę szybkie pytanie - czy wiadomo o wersji PL czy ma być kontynuowana itp. (czyli czy Galakta nie zrobi psikusa jak w netrunnerze i w środku cyklu wydawniczego powiedzą pas dla wersji PL ? Oraz jak wygląda jakość tłumaczeń już "dalej", czy obywa się bez większych wtop ?
Z galaktą nigdy nic nie wiadomo. Nowe dodatki do LCG wychodzą i tłumaczenie jest OK ale ostatnio bardzo przystopowali z dodrukami i wspieraniem "starych" gier FFG. W ujawnianiu swoich planów wydawniczych są bardziej powściągliwi niż zwykle. Osobiście uważam, że ich kontrakt z FFG jest niepewny i może się zdarzyć że Asmodee będzie chciało wydawać w Polsce gry FFG za pośrednictwem Rebela. Ale to bardzo szalona i nie poparta niczym spekulacja.
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 727
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 144 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)

Post autor: Munchhausen »

Galakta twierdzi, że gra jest dużym sukcesem i już zapowiedzieli nowy cykl, więc powinna być dalej wspierana. Inna sprawa, że co chwilę pojawiają się kolejne babole w tłumaczeniu - a to nazwą punkty przerażenia punktami przeznaczenia, a to pomylą żetony zasobów z żetonami surowców... Brak spójności przy słowach kluczowych to w moim odczuciu straszna amatorka i dlatego lepiej dla świętego spokoju brać angielskie wydanie, chyba że nie znamy tego języka albo planujemy grać z osobami, które nie czują się w nim pewnie.
Awatar użytkownika
Usul
Posty: 306
Rejestracja: 29 sie 2006, 19:31
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)

Post autor: Usul »

Widzisz, znam angielski, ale.... przyjemniej mi się gra w wersji PL i zawsze jak jest taka możliwość, to właśnie ją staram się wspierać.

Generalnie dziękuję za odpowiedzi.

Ok, to kupię podstawkę i ze dwa dodatki, zobaczę czym to się je :-)
mczlonka
Posty: 211
Rejestracja: 01 kwie 2016, 18:23
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)

Post autor: mczlonka »

Hej,

Czy jest tutaj na forum jakiś maniak z Wrocławia, z którym mógłbym się spotkać i który mógłby opowiedzieć mi po krótce (i/lub ewentualnie zagrać 1 partię) z czym je się tę grę (i ogólnie LCG)? Co na początek kupić, o co chodzi z tym budowaniem talii, jakie dodatki kupić, itd.

Dużo gier mam ogranych, ale nie grałem do tej pory jeszcze w żadnego LCGa. Po przeczytaniu kilku ostatnich stron z tego wątku + kilku recenzji zdecydowałem się na HwA :)
0NCK0
Posty: 93
Rejestracja: 16 lut 2010, 09:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Arkham Horror: The Card Game (Horror w Arkham: Gra karciana)

Post autor: 0NCK0 »

Jeżeli chcesz zacząć to musisz kupić na start podstawkę (2 jeżeli chcesz mieć komplet wszystkiego dla 1 gracza).
Później musisz zdecydować się na którąś z 2 aktualnie dostępnych kampanii, czyli duże pudełko + 6 dodatków.

Duże dodatki zawierają 2 scenariusze, 5 nowych badaczy, karty dla badaczy i karty spotkań na wszystkie scenariusze z kampanii.
Małe dodatki zawierają 1 scenariusz i karty dla badaczy.

Co znajduje się w każdym dodatku możesz znaleźć: https://arkhamdb.com/search

Karty ukryte są to karty dotyczące scenariuszy i lepiej ich nie czytać.
ODPOWIEDZ