Mansions of Madness / Posiadłość Szaleństwa 2 ed (Nikki Valens)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY I KOSZULKI!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
Tutaj należy pytać o kwestie związane z malowaniem figurek.
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Carmash
Użytkownik wspierający
Posty: 437
Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 3 times

Mansions of Madness / Posiadłość Szaleństwa 2 ed (Nikki Valens)

Post autor: Carmash » 25 lip 2016, 22:04

Ostatnio zmieniony 25 lip 2016, 22:06 przez Carmash, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pan_satyros
Użytkownik wspierający
Posty: 5762
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 123 times
Been thanked: 42 times
Kontakt:

Re: Manions of Madness Second Edition

Post autor: pan_satyros » 25 lip 2016, 22:06

Apki apki i pewno z 60% zawartości :D hate off ;p może być fajne.
Moja kolekcja
Oferuję 7% rabatu w Trzy Trolle i 11% w Planszostrefa.pl
Podcast "Co jest grane?" i recenzje na ZnadPlanszy: Pełną parą

Carmash
Użytkownik wspierający
Posty: 437
Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 3 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Carmash » 25 lip 2016, 22:16

Na oficjalnej stronie FFG znaleźć można więcej informacji:

https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... d-edition/

KrzysiekL
Użytkownik wspierający
Posty: 1152
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 8 times
Been thanked: 9 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: KrzysiekL » 25 lip 2016, 22:25

Wow, to teraz czekamy na info od Galakty. :)

Awatar użytkownika
Helga
Użytkownik wspierający
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2015, 16:01
Lokalizacja: Warszawa/ Ząbki

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Helga » 25 lip 2016, 22:30

Powiem tak, jako fan Cthulhu chciałam mieć tę grę, ale moje towarzystwo było słabo nastawione właśnie do faktu Mistrza Gry, że jak już poznasz scenariusz z tej strony to trochę głupio później grać po drugiej. Dlatego też nie mam jej w swojej kolekcji. Jestem też [chyba] wrogiem mieszania planszówki z apkami (chyba, ponieważ jak na razie mam na półce Alchemików, w których jeszcze nie grała, a tam jakaś apka jest), ale dzięki temu co zrobili w second edition, chyba się przełamię :D.

Awatar użytkownika
uyco
Użytkownik wspierający
Posty: 1143
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: uyco » 25 lip 2016, 22:33

OMG, portfelu bój się...
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam

Awatar użytkownika
Helga
Użytkownik wspierający
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2015, 16:01
Lokalizacja: Warszawa/ Ząbki

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Helga » 25 lip 2016, 22:40

Teraz tylko pytanie czy brać ENG czy czekać na Galaktę :D

Awatar użytkownika
Night wolf
Użytkownik wspierający
Posty: 257
Rejestracja: 29 lut 2008, 23:46
Lokalizacja: Opole/Brzeg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Night wolf » 25 lip 2016, 22:43

Pełen coop coś pięknego :*

Awatar użytkownika
Maxxx76
Użytkownik wspierający
Posty: 4294
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Maxxx76 » 25 lip 2016, 22:50

100 dolców za taką biedę? Całkiem poszaleli w tym szaleństwie... same miniamericany, kilku bohaterów, kilka figurek i kości i 100... podziękuję

Awatar użytkownika
Bary
Użytkownik wspierający
Posty: 2995
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 7 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bary » 25 lip 2016, 23:34

Mają mnie! Nie ma ucieczki...

Awatar użytkownika
Rigidigi
Użytkownik wspierający
Posty: 356
Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 10 times
Been thanked: 20 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Rigidigi » 25 lip 2016, 23:53

Bary pisze:Mają mnie! Nie ma ucieczki...
Lubię to!

Awatar użytkownika
Trolliszcze
Użytkownik wspierający
Posty: 4236
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 29 times
Been thanked: 306 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Trolliszcze » 26 lip 2016, 00:06

Maxxx76 pisze:100 dolców za taką biedę? Całkiem poszaleli w tym szaleństwie... same miniamericany, kilku bohaterów, kilka figurek i kości i 100... podziękuję
Warto pamiętać, że tę apkę też ktoś musiał zrobić. Łatwo o tym zapomnieć w dobie ściągania programów i gier z chomików i tym podobnych, niemniej w zamierzchłych czasach za soft też się płaciło.

Awatar użytkownika
rattkin
Użytkownik wspierający
Posty: 5862
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 58 times
Been thanked: 202 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: rattkin » 26 lip 2016, 01:05

Rozumiem, że aplikacja też rozkłada kafle posiadłości za nas na stole, tak? Bo jeśli nie, to nie bardzo wiem, jak to ma być za każdym razem inne, a gracze mają dopiero odkrywać przestrzeń?
TOP 10 | Kolekcja
Ponad 30 dokonanych transakcji na forum.

Awatar użytkownika
sirafin
Użytkownik wspierający
Posty: 2497
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 18 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: sirafin » 26 lip 2016, 01:24

Założyłeś, że całą mapę układasz na stole od razu?
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki

Awatar użytkownika
Bary
Użytkownik wspierający
Posty: 2995
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 7 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bary » 26 lip 2016, 07:48

Jestem ciekaw jednej rzeczy. Czy FFG oprze się pokusie skoku na kasę i faktycznie da nam core z konkretną regrywalnością. Czy też pójdzie śladem EH i wytnie część podstawki, by za miesiąc zaserwować ją w formie dodatku. Mam tez nadzieję, że apka będzie bezpłatna, a nie coś w stylu "za darmo masz 50% funkcjonalności a reszta po symbolicznej, miesięcznej opłacie".
@Rattkin: Kafle będziesz pewnie odkrywał i dokładał z pomocą aplikacji, w miarę jak akcja będzie się posuwała do przodu.

Trolliszcze pisze:...niemniej w zamierzchłych czasach za soft też się płaciło.
Bynajmniej. W zamierzchłych czasach to dopiero ludzie piracili na potęgę. ;)
Ostatnio zmieniony 26 lip 2016, 07:53 przez Bary, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Epyon
Użytkownik wspierający
Posty: 1195
Rejestracja: 30 mar 2012, 08:07
Lokalizacja: Tychy

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Epyon » 26 lip 2016, 07:52

Na pewno będę grę obserwował, ale raczej nie kupię zaraz po premierze. Głównie boję się wycięcia zawartości, która była w oryginale. Jestem też ciekaw, jak będzie z balansem, bo pierwsza edycja bardzo pod tym względem kulała, ale Overlord grający sensownie był w stanie to nieco poprawić.
Mogę przynieść
Sprzedam: Aztlan, Enclave, Goblins Inc., Il Vecchio...

Adar
Użytkownik wspierający
Posty: 243
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:03
Lokalizacja: Wałcz

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Adar » 26 lip 2016, 08:18

A dla mnie właśnie zaletą był overlord. Wycięcie go i wstawienie zamiast niego aplikacji moim zdaniem strasznie kastruje tę grę. Zresztą przy tak rozbudowanej apce nie widzę sensu fizycznych komponentów. Mam wrażenie, że zamiast gry planszowej wspomaganej aplikacją dostaliśmy aplikację wspomaganą fizycznymi komponentami.

Awatar użytkownika
Bary
Użytkownik wspierający
Posty: 2995
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 7 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bary » 26 lip 2016, 08:39

Adar pisze:A dla mnie właśnie zaletą był overlord. Wycięcie go i wstawienie zamiast niego aplikacji moim zdaniem strasznie kastruje tę grę. Zresztą przy tak rozbudowanej apce nie widzę sensu fizycznych komponentów. Mam wrażenie, że zamiast gry planszowej wspomaganej aplikacją dostaliśmy aplikację wspomaganą fizycznymi komponentami.
Apka jest w stanie dodać kilka nowych bajerów i usprawnić dynamikę gry. Jednakże żywy Keeper na pewno także miał wiele zalet, m.in. lepiej adoptował się do sytuacji na planszy. W moim odczuciu powinni pozostawić także opcję grania z mistrzem gry. Poprawcie mnie, jeżeli się mylę, ale chyba nie wymagałoby to wielu dodatkowych środków?

KrzysiekL
Użytkownik wspierający
Posty: 1152
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 8 times
Been thanked: 9 times

Mansions of Madness Second Edition

Post autor: KrzysiekL » 26 lip 2016, 08:41

Jak sobię przypomnę tę masę kart, to jednak tochę środków jest... A teoretycznie papką tez mogłaby dobrze adaptować się do sytuacji na planszy...

Awatar użytkownika
Bary
Użytkownik wspierający
Posty: 2995
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 7 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bary » 26 lip 2016, 08:51

KrzysiekL pisze:Jak sobię przypomnę tę masę kart, to jednak tochę środków jest... A teoretycznie papką tez mogłaby dobrze adaptować się do sytuacji na planszy...
Nie zwróciłem uwagi na jedną rzecz- posiadacze pierwszej wersji będą mogli grać z apką BEZ kupowania jakiegokolwiek upgrade kit-a. Czyli, jak będziesz chciał wersję i z keeperem, i z apką, to pozostajesz przy pierwszej edycji, a jak jedynie z apką (i pewnie trochę lepiej pod nią "skrojoną") to kupujesz drugą. Kupić drugą edycję jednak trzeba będzie, ale zawierać ona będzie upgrade git, żeby użyć komponentów pierwszej edycji do gry z apką. Możesz też połączyć obie i mieć jeszcze większą pulę atrakcji w czasie gry. Szacunek dla FFG, że nie wyciągają na siłę kasy od właścicieli pierwszej edycji.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2016, 09:22 przez Bary, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik wspierający
Posty: 1823
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 94 times
Been thanked: 34 times

Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Markus » 26 lip 2016, 08:58

Mnie niepokoi inna sprawa.
Powiedzmy że gra przeleży u mnie w domu na półce 20 lat.
W tym czasie upada wydawca gry itp. Co wtedy? Skąd pobrać aplikację w momencie braku oficjalnego wsparcia.
Obecnie w każdą grę (oprócz xcoma) jesteśmy w stanie zagrać po dowolnie długim okresie czasu.
Te gry z apką to taki produkt jak biodegradowalne siatki na zakupy. Po pewnym czasie nie będą się do niczego nadawać. (Kto w dzisiejszych czasach jest w stanie odczytać dyskietkę 1.44"?) :-)
Ostatnio zmieniony 26 lip 2016, 09:35 przez Markus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
AkitaInu
Użytkownik wspierający
Posty: 4220
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: AkitaInu » 26 lip 2016, 09:00

Mi się ten pomysł z apką podoba.

Posiadłość szaleństwa była fajną grą ale kiepsko regrywalną. Wiem że dodatki to zmieniały, szczególnie te duże. Ale wtedy nie chciałem kupować od razu wielu dodatków. A małe dodatki cenowo wołają o pomstę do nieba :)

Teraz, z aplikacją, wydaje mi się że ta gra może odżyć naprawdę. Jeżeli będzie to właśnie coś w stylu odkrywanej mapy itp itd to zrobi się bardzo regrywalna gra. Jeżeli tego nie spieprzą (ale raczej wątpie :))

KrzysiekL
Użytkownik wspierający
Posty: 1152
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 8 times
Been thanked: 9 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: KrzysiekL » 26 lip 2016, 09:03

Bary pisze: Nie zwróciłem uwagi na jedną rzecz- posiadacze pierwszej wersji będą mogli grać z apką BEZ kupowania jakiegokolwiek upgrade kit-a. Czyli, jak będziesz chciał wersję i z keeperem, i z apką, to pozostajesz przy pierwszej edycji
A gdzie konkretnie to przeczytałeś? Bo też jakoś tego nie wyłapałem...

Szaweł
Użytkownik wspierający
Posty: 1922
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Szaweł » 26 lip 2016, 09:08

I co tu robić? Sprzedawać I edycję i brać II, czy czekać na apkę i spróbować jak to działa. Ciekawe, czy apka będzie od razu dostosowana do wszystkich małych i dużych dodatków z I edycji. Pożyjemy, zobaczymy :)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%

Awatar użytkownika
Bary
Użytkownik wspierający
Posty: 2995
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 7 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bary » 26 lip 2016, 09:13

KrzysiekL pisze:
Bary pisze: Nie zwróciłem uwagi na jedną rzecz- posiadacze pierwszej wersji będą mogli grać z apką BEZ kupowania jakiegokolwiek upgrade kit-a. Czyli, jak będziesz chciał wersję i z keeperem, i z apką, to pozostajesz przy pierwszej edycji
A gdzie konkretnie to przeczytałeś? Bo też jakoś tego nie wyłapałem...
Dobra, sorry, zamieszałem. Jest info, że wersja druga będzie posiadać conversion kit dla posiadaczy wersji pierwszej, ale sama nie będzie go wymagała. Błędnie zinterpretowałem to zdanie, jakoby to wersja pierwsza go nie potrzebowała. Biję się w pierś (łup, łup). :) W dalszym ciągu to jednak ukłon dla posiadaczy wersji pierwszej, że nie muszą kupować jeszcze jakiś dodatkowych pudełek.

ODPOWIEDZ