Strona 1 z 114

Posiadłość Szaleństwa / Mansions of Madness 2 ed (Nikki Valens)

: 25 lip 2016, 22:04
autor: Carmash

Re: Manions of Madness Second Edition

: 25 lip 2016, 22:06
autor: pan_satyros
Apki apki i pewno z 60% zawartości :D hate off ;p może być fajne.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 25 lip 2016, 22:16
autor: Carmash
Na oficjalnej stronie FFG znaleźć można więcej informacji:

https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... d-edition/

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 25 lip 2016, 22:25
autor: KrzysiekL
Wow, to teraz czekamy na info od Galakty. :)

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 25 lip 2016, 22:30
autor: Helga
Powiem tak, jako fan Cthulhu chciałam mieć tę grę, ale moje towarzystwo było słabo nastawione właśnie do faktu Mistrza Gry, że jak już poznasz scenariusz z tej strony to trochę głupio później grać po drugiej. Dlatego też nie mam jej w swojej kolekcji. Jestem też [chyba] wrogiem mieszania planszówki z apkami (chyba, ponieważ jak na razie mam na półce Alchemików, w których jeszcze nie grała, a tam jakaś apka jest), ale dzięki temu co zrobili w second edition, chyba się przełamię :D.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 25 lip 2016, 22:33
autor: uyco
OMG, portfelu bój się...

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 25 lip 2016, 22:40
autor: Helga
Teraz tylko pytanie czy brać ENG czy czekać na Galaktę :D

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 25 lip 2016, 22:43
autor: Night wolf
Pełen coop coś pięknego :*

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 25 lip 2016, 22:50
autor: Maxxx76
100 dolców za taką biedę? Całkiem poszaleli w tym szaleństwie... same miniamericany, kilku bohaterów, kilka figurek i kości i 100... podziękuję

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 25 lip 2016, 23:34
autor: Bary
Mają mnie! Nie ma ucieczki...

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 25 lip 2016, 23:53
autor: Rigidigi
Bary pisze:Mają mnie! Nie ma ucieczki...
Lubię to!

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 00:06
autor: Trolliszcze
Maxxx76 pisze:100 dolców za taką biedę? Całkiem poszaleli w tym szaleństwie... same miniamericany, kilku bohaterów, kilka figurek i kości i 100... podziękuję
Warto pamiętać, że tę apkę też ktoś musiał zrobić. Łatwo o tym zapomnieć w dobie ściągania programów i gier z chomików i tym podobnych, niemniej w zamierzchłych czasach za soft też się płaciło.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 01:05
autor: rattkin
Rozumiem, że aplikacja też rozkłada kafle posiadłości za nas na stole, tak? Bo jeśli nie, to nie bardzo wiem, jak to ma być za każdym razem inne, a gracze mają dopiero odkrywać przestrzeń?

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 01:24
autor: sirafin
Założyłeś, że całą mapę układasz na stole od razu?

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 07:48
autor: Bary
Jestem ciekaw jednej rzeczy. Czy FFG oprze się pokusie skoku na kasę i faktycznie da nam core z konkretną regrywalnością. Czy też pójdzie śladem EH i wytnie część podstawki, by za miesiąc zaserwować ją w formie dodatku. Mam tez nadzieję, że apka będzie bezpłatna, a nie coś w stylu "za darmo masz 50% funkcjonalności a reszta po symbolicznej, miesięcznej opłacie".
@Rattkin: Kafle będziesz pewnie odkrywał i dokładał z pomocą aplikacji, w miarę jak akcja będzie się posuwała do przodu.

Trolliszcze pisze:...niemniej w zamierzchłych czasach za soft też się płaciło.
Bynajmniej. W zamierzchłych czasach to dopiero ludzie piracili na potęgę. ;)

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 07:52
autor: Epyon
Na pewno będę grę obserwował, ale raczej nie kupię zaraz po premierze. Głównie boję się wycięcia zawartości, która była w oryginale. Jestem też ciekaw, jak będzie z balansem, bo pierwsza edycja bardzo pod tym względem kulała, ale Overlord grający sensownie był w stanie to nieco poprawić.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 08:18
autor: Adar
A dla mnie właśnie zaletą był overlord. Wycięcie go i wstawienie zamiast niego aplikacji moim zdaniem strasznie kastruje tę grę. Zresztą przy tak rozbudowanej apce nie widzę sensu fizycznych komponentów. Mam wrażenie, że zamiast gry planszowej wspomaganej aplikacją dostaliśmy aplikację wspomaganą fizycznymi komponentami.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 08:39
autor: Bary
Adar pisze:A dla mnie właśnie zaletą był overlord. Wycięcie go i wstawienie zamiast niego aplikacji moim zdaniem strasznie kastruje tę grę. Zresztą przy tak rozbudowanej apce nie widzę sensu fizycznych komponentów. Mam wrażenie, że zamiast gry planszowej wspomaganej aplikacją dostaliśmy aplikację wspomaganą fizycznymi komponentami.
Apka jest w stanie dodać kilka nowych bajerów i usprawnić dynamikę gry. Jednakże żywy Keeper na pewno także miał wiele zalet, m.in. lepiej adoptował się do sytuacji na planszy. W moim odczuciu powinni pozostawić także opcję grania z mistrzem gry. Poprawcie mnie, jeżeli się mylę, ale chyba nie wymagałoby to wielu dodatkowych środków?

Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 08:41
autor: KrzysiekL
Jak sobię przypomnę tę masę kart, to jednak tochę środków jest... A teoretycznie papką tez mogłaby dobrze adaptować się do sytuacji na planszy...

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 08:51
autor: Bary
KrzysiekL pisze:Jak sobię przypomnę tę masę kart, to jednak tochę środków jest... A teoretycznie papką tez mogłaby dobrze adaptować się do sytuacji na planszy...
Nie zwróciłem uwagi na jedną rzecz- posiadacze pierwszej wersji będą mogli grać z apką BEZ kupowania jakiegokolwiek upgrade kit-a. Czyli, jak będziesz chciał wersję i z keeperem, i z apką, to pozostajesz przy pierwszej edycji, a jak jedynie z apką (i pewnie trochę lepiej pod nią "skrojoną") to kupujesz drugą. Kupić drugą edycję jednak trzeba będzie, ale zawierać ona będzie upgrade git, żeby użyć komponentów pierwszej edycji do gry z apką. Możesz też połączyć obie i mieć jeszcze większą pulę atrakcji w czasie gry. Szacunek dla FFG, że nie wyciągają na siłę kasy od właścicieli pierwszej edycji.

Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 08:58
autor: Markus
Mnie niepokoi inna sprawa.
Powiedzmy że gra przeleży u mnie w domu na półce 20 lat.
W tym czasie upada wydawca gry itp. Co wtedy? Skąd pobrać aplikację w momencie braku oficjalnego wsparcia.
Obecnie w każdą grę (oprócz xcoma) jesteśmy w stanie zagrać po dowolnie długim okresie czasu.
Te gry z apką to taki produkt jak biodegradowalne siatki na zakupy. Po pewnym czasie nie będą się do niczego nadawać. (Kto w dzisiejszych czasach jest w stanie odczytać dyskietkę 1.44"?) :-)

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 09:00
autor: AkitaInu
Mi się ten pomysł z apką podoba.

Posiadłość szaleństwa była fajną grą ale kiepsko regrywalną. Wiem że dodatki to zmieniały, szczególnie te duże. Ale wtedy nie chciałem kupować od razu wielu dodatków. A małe dodatki cenowo wołają o pomstę do nieba :)

Teraz, z aplikacją, wydaje mi się że ta gra może odżyć naprawdę. Jeżeli będzie to właśnie coś w stylu odkrywanej mapy itp itd to zrobi się bardzo regrywalna gra. Jeżeli tego nie spieprzą (ale raczej wątpie :))

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 09:03
autor: KrzysiekL
Bary pisze: Nie zwróciłem uwagi na jedną rzecz- posiadacze pierwszej wersji będą mogli grać z apką BEZ kupowania jakiegokolwiek upgrade kit-a. Czyli, jak będziesz chciał wersję i z keeperem, i z apką, to pozostajesz przy pierwszej edycji
A gdzie konkretnie to przeczytałeś? Bo też jakoś tego nie wyłapałem...

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 09:08
autor: Szaweł
I co tu robić? Sprzedawać I edycję i brać II, czy czekać na apkę i spróbować jak to działa. Ciekawe, czy apka będzie od razu dostosowana do wszystkich małych i dużych dodatków z I edycji. Pożyjemy, zobaczymy :)

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 09:13
autor: Bary
KrzysiekL pisze:
Bary pisze: Nie zwróciłem uwagi na jedną rzecz- posiadacze pierwszej wersji będą mogli grać z apką BEZ kupowania jakiegokolwiek upgrade kit-a. Czyli, jak będziesz chciał wersję i z keeperem, i z apką, to pozostajesz przy pierwszej edycji
A gdzie konkretnie to przeczytałeś? Bo też jakoś tego nie wyłapałem...
Dobra, sorry, zamieszałem. Jest info, że wersja druga będzie posiadać conversion kit dla posiadaczy wersji pierwszej, ale sama nie będzie go wymagała. Błędnie zinterpretowałem to zdanie, jakoby to wersja pierwsza go nie potrzebowała. Biję się w pierś (łup, łup). :) W dalszym ciągu to jednak ukłon dla posiadaczy wersji pierwszej, że nie muszą kupować jeszcze jakiś dodatkowych pudełek.