Rising Sun (Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: costi »

Dużo bitew, w których punktowało się za Seppuku, rightousness i poetów, może jakieś karty zimowe do tego.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
dżodżo
Posty: 114
Rejestracja: 13 lip 2017, 19:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: dżodżo »

Ardel12 pisze:
Wow, 105 pkt jak taki wynik można uzyskać :>?
Sposobów jest pewnie dużo, nie uważam tego za jakiś wyśrubowany wynik. Z tego co pamiętam to trzydzieści parę punktów z płytek prowincji, a z kart dających punkty na pewno miałem Justice x 2, Benevolence, punktowanie za twierdze.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4026
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: AkitaInu »

dżodżo pisze:
Ardel12 pisze:
Wow, 105 pkt jak taki wynik można uzyskać :>?
Sposobów jest pewnie dużo, nie uważam tego za jakiś wyśrubowany wynik. Z tego co pamiętam to trzydzieści parę punktów z płytek prowincji, a z kart dających punkty na pewno miałem Justice x 2, Benevolence, punktowanie za twierdze.
30 kilka z samych plytek? A inni gracze grali w ogole? ;) i pamietaliscie, ze pkytki z pierwszego roku sa warte 1, z drugiego 2 a trzeciego 3?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8733
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2640 times
Been thanked: 2330 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Curiosity »

Jakoś mnie to specjalnie nie dziwi. We wczorajszej grze jeden z graczy miał potwora z Monster Packa (nie pamiętam nazwy), który jak wchodził do prowincji, to kradł po 2 punkty zwycięstwa każdemu graczowi z wyższym honorem, który miał tam swoje wojska. I ten gracz w zasadzie niewiele więcej robił - oprócz zbiorowego seppuku :) Trafiło nam się Kami, które pozwalało swojemu wyznawcy wykonać 2 ruchy i on skwapliwie z tego korzystał. 3 Kami na sezon + co najmniej jeden mandat (on kładł dowolny, więc miał to pewne) - to już dawało bardzo wymierne korzyści - z jednego podwójnego przejścia nawet i 12 punktów zwycięstwa (kosztem innych graczy, którzy odpowiednią ilość punktów tracili).

Tak, wiem, trzeba mu było usunąć tego potwora, albo zejść niżej z honorem, ale graliśmy z tym potworem pierwszy raz i go zwyczajnie nie doceniliśmy. Wydaje się zdecydowanie zbyt potężny.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Gatherey »

Curiosity pisze:Jakoś mnie to specjalnie nie dziwi. We wczorajszej grze jeden z graczy miał potwora z Monster Packa (nie pamiętam nazwy), który jak wchodził do prowincji, to kradł po 2 punkty zwycięstwa każdemu graczowi z wyższym honorem, który miał tam swoje wojska. I ten gracz w zasadzie niewiele więcej robił - oprócz zbiorowego seppuku :) Trafiło nam się Kami, które pozwalało swojemu wyznawcy wykonać 2 ruchy i on skwapliwie z tego korzystał. 3 Kami na sezon + co najmniej jeden mandat (on kładł dowolny, więc miał to pewne) - to już dawało bardzo wymierne korzyści - z jednego podwójnego przejścia nawet i 12 punktów zwycięstwa (kosztem innych graczy, którzy odpowiednią ilość punktów tracili).

Tak, wiem, trzeba mu było usunąć tego potwora, albo zejść niżej z honorem, ale graliśmy z tym potworem pierwszy raz i go zwyczajnie nie doceniliśmy. Wydaje się zdecydowanie zbyt potężny.
No to jest właśnie fajne combo - którys z lepszych Oni(albo ten od punktów albo ten od niszczenia figurek) + niski honor + Kami od ruchu i jest miazga na planszy. Chociaż ani razu się to nie udało w praktyce :)
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: costi »

Curiosity pisze:Jakoś mnie to specjalnie nie dziwi. We wczorajszej grze jeden z graczy miał potwora z Monster Packa (nie pamiętam nazwy), który jak wchodził do prowincji, to kradł po 2 punkty zwycięstwa każdemu graczowi z wyższym honorem, który miał tam swoje wojska. I ten gracz w zasadzie niewiele więcej robił - oprócz zbiorowego seppuku :) Trafiło nam się Kami, które pozwalało swojemu wyznawcy wykonać 2 ruchy i on skwapliwie z tego korzystał. 3 Kami na sezon + co najmniej jeden mandat (on kładł dowolny, więc miał to pewne) - to już dawało bardzo wymierne korzyści - z jednego podwójnego przejścia nawet i 12 punktów zwycięstwa (kosztem innych graczy, którzy odpowiednią ilość punktów tracili).

Tak, wiem, trzeba mu było usunąć tego potwora, albo zejść niżej z honorem, ale graliśmy z tym potworem pierwszy raz i go zwyczajnie nie doceniliśmy. Wydaje się zdecydowanie zbyt potężny.
Gość robił zbiorowe seppuku i był najniższy na honorze? Jak?
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4026
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: AkitaInu »

Bardzo dobre pytanie :)
dżodżo
Posty: 114
Rejestracja: 13 lip 2017, 19:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: dżodżo »

AkitaInu pisze:
dżodżo pisze:
Ardel12 pisze:
Wow, 105 pkt jak taki wynik można uzyskać :>?
Sposobów jest pewnie dużo, nie uważam tego za jakiś wyśrubowany wynik. Z tego co pamiętam to trzydzieści parę punktów z płytek prowincji, a z kart dających punkty na pewno miałem Justice x 2, Benevolence, punktowanie za twierdze.
30 kilka z samych plytek? A inni gracze grali w ogole? ;) i pamietaliscie, ze pkytki z pierwszego roku sa warte 1, z drugiego 2 a trzeciego 3?
W te trzydzieści kilka wliczony jest premia końcowa za płytki z różnych prowincji (+20, gdyby nie pechowy jesienny dociąg płytek to zapewne byłoby +30). I bez obaw, znam zasady :wink: .
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8733
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2640 times
Been thanked: 2330 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Curiosity »

costi pisze:Gość robił zbiorowe seppuku i był najniższy na honorze? Jak?
AkitaInu pisze:Bardzo dobre pytanie :)
Jak z dziećmi, normalnie. Serio, trzeba tłumaczyć takie oczywistości, że nie robił tych dwóch czynności jednocześnie?

Pierwszy sezon - masowe seppuku + poeci i był pierwszy na torze honoru.
Drugi sezon - trochę spadł, bo reszta graczy rzuciła się na Kami dającą Honor oraz kilka innych czynników sprawiło, że spadł gdzieś tak do połowy. Wtedy zaczął odpalać zdolność potwora (którego też miał), a który pozwala zrobić dodatkowy Summon, ale kosztem Honoru (takie drzewo z wisielcami). Szybko spadł na ostatnie miejsce. Zaczęło się zabieranie PZ.
Trzeci sezon - ruch, ruch, ruch, wszędzie ruch, strach otworzyć lodówkę, bo tam tez ruch.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 498
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 325 times
Been thanked: 153 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: ArnhemHorror »

Curiosity pisze:We wczorajszej grze jeden z graczy miał potwora z Monster Packa (nie pamiętam nazwy), który (...) Wydaje się zdecydowanie zbyt potężny.
Jak tylko najdzie mnie ochota na zakup wersji KS po zbójeckiej cenie, to odświeżam sobie ten wątek. W imieniu portfela dziękuję. Na chwilę obecną stwierdzam, że gra jest na tyle specyficzna (od 3 graczy wzwyż, negocjacje...), a wersja retail na tyle kompletna, że w zupełności mi ona wystarczy, żeby zagrać raz na jakiś czas. Natomiast gdybym chciał zamówić w Portalu, to którą dodatkową figurkę polecacie? Odradzający sie feniks wydaje mi się właśnie takim trochę zbyt potężnym potworem (nie wspominając o tym, że w mojej świadomości jest to stwór z mitologii europejskiej, a nie japońskiej) i sam raczej skłaniam się ku pandzie...
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Awatar użytkownika
DDP
Posty: 369
Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 7 times
Been thanked: 21 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: DDP »

Tan potwór nie jest z monster packa ani KS tylko z podstawki tak w ogóle. Wiem bo też nim grałem i na 3 graczy natrzaskałem ponad 70 pkt (w sumie, nie z potwora:) mimo że w 3cim sezonie nie zdobyłem żadnej płytki. Jestem sobie w stanie wyobrazić że przy 5 lub 6 graczach i kami od ruchu samym potworem można nabić z 50 pkt.
Zawsze gram o zwycięstwo!
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Lothrain »

wilecki pisze:Odradzający sie feniks wydaje mi się właśnie takim trochę zbyt potężnym potworem (nie wspominając o tym, że w mojej świadomości jest to stwór z mitologii europejskiej, a nie japońskiej) i sam raczej skłaniam się ku pandzie...
Pierwowzorem feniksa jest staroperski simurgh, który trafił do mitologii Persów prawdopodobnie z wierzeń elamickich. Z drugiej strony europejski feniks, a więc de facto grecki był wzorowany bezpośrednio na egipskim Benu.
Arius
Posty: 1407
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 293 times
Been thanked: 159 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Arius »

Pytanko. Jeśli popełniam sepuku i zabijam 3 jednostki, to dostaję 3 punkty zwycięstwa. A na torze honoru o ile się przesuwam? 1 czy 3 oczka do góry?
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: costi »

O 3.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Arius
Posty: 1407
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 293 times
Been thanked: 159 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Arius »

Odnośnie wrażeń.
Rozegraliśmy jedną grę w 4.
Ja Lotus 73, Bonsai 46, Koi 43, Turtle 34
Punktowanie:
za sety płytek wojennych
Lotus 30, Bonsai 10, Koi 20 , Turtle 10
karty zimy
Lotus 24, Bonsai 18, Koi 0, Turtle 0
Za płytki wojenne od 8 do 13 punktów mieliśmy, reszta w trakcie gr.
Punktowo jakoś tak sensownie szło.

Klan Bonsai przez 2 pierwsze sezony wiele punktów nie zrobił. Skoczył w zimowej punktacji z ostatniego na 2 miejsce, bardzo mało bitew wygrał.
Klan Turtle nazbierał sobie silną armię, ale na jesień jakoś tak nie wykonał żadnej akcji ruchu i jego wojska nie walczyły (a w jednej prowincji miał 13 siły).
A potem narzekał, że jednak mało możliwości ruchu jest i ogólnie słabo.

Generalnie 3 graczy było bardzo na tak po rozgrywce (w tym jeden nie przepada za tego typu grami, ale jednak mu się spodobało). Gracz Turtle narzekał, że nie miał jak się ruszyć i tej opcji mu brakuje. Ale w boga wiatru nie inwestował, żadnej akcji z ruchem nie zagrał, bo liczył na sojusznika, a sojusznik wolał żniwa.
Więc to narzekanie z jego własnej winy.
Mi gra się spodobała, ale traktowałem pierwszą grę jako zapoznawczą.
Negocjacje nad stołem. Owszem były. W momencie ustalania sojuszy, czasem przy dogadywaniu się co z sojusznikiem zagramy (ale to tylko na wiosnę i lato).
Na ten aspekt gry nie ma co było narzekać.

Ogólnie fajnie się grało.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1306 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: rastula »

czy RS może byc jeszcze ładniejszy ...?


może ;)

Obrazek
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Marx »

Ile to kosztuje, ta zabawa?
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1306 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: rastula »

Marx pisze:Ile to kosztuje, ta zabawa?

to 3 sezon na Kickstarterze tych monet.




niestety wydawca zrobił słaby myk i w odróżnieniu od innych przerzucił vat na kupujących - tak więc ceny stały się o 23% wyższe niż w poprzednich sezonach. (tzn. kiedyś pokrywał standardowo vat jak inni wydawcy, teraz do ceny z KS i wysyłki, będzie w PM dopisywał odpowiedni vat).



https://www.kickstarter.com/projects/dr ... escription

brałem udział w 2 sezonie i było OK , teraz niestety wszystko jest o 23% drożej.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Marx »

Piękne, ale za duzo zestawów mi się tam podoba :-) ale dla fanatyków monetek i numizmatyki to jest raj. Mój Rising Sun musi się zadowolić zakupami w Aliexpress :D
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1306 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: rastula »

Marx pisze:Piękne, ale za duzo zestawów mi się tam podoba :-) ale dla fanatyków monetek i numizmatyki to jest raj. Mój Rising Sun musi się zadowolić zakupami w Aliexpress :D

monety są super - mam kilka komplecików i chętnie bym uzupełnił - ale podwyżka cen ( i tak są droższe niż poprzednio) - o jeszcze 23% to już słabizna straszna.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1306 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: rastula »

Marx pisze:Piękne, ale za duzo zestawów mi się tam podoba :-) ale dla fanatyków monetek i numizmatyki to jest raj. Mój Rising Sun musi się zadowolić zakupami w Aliexpress :D

i nie kupuj! monet z dziurką chińskich na ali ...one śmierdzą i są zrobione z mosiądzu o grubości papieru!


Dokładnie takie monety jak w RS były dostępne z edycją de lux ( w dodatku również) do Tokaido.


szukaj

tokaido collectors accessory pack
mczlonka
Posty: 211
Rejestracja: 01 kwie 2016, 18:23
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: mczlonka »

Hej,

w grę nie grałem, KS przegapiłem, ale bardzo chciałbym ją mieć i prosiłbym o kilka słów wyjaśnienia odnośnie dodatków - ogólnie co dany dodatek wnosi do gry i jak bardzo jest on niezbędn, bo nie wiem czy nie uopolować wersji z KS :)

- Monster Pack - rozumiem, że 4 potwory zwiększają tylko regrywalność?
- Kami Unbound - co robią te figurki? wprowadzają jakąś nową mechanikę w grze?
- Dynasty Invasion - czy te 2 klany są ciekawe? czym różnią się tych 7 potworów od tych z podstawki?

No i pytanie zasadnicze: Czy Portal przymierza się do ich polskiej edycji?

Mam pytanie również o Daiymo Box:
Czy (przy aktualnych cenach) opłaca się go kupić? Tzn., Czy wg Was plastik, dodatkowy klan i 10 potworów wnoszą dużo do gry z podstawki?
Awatar użytkownika
Pawiszon15
Posty: 36
Rejestracja: 08 kwie 2017, 08:35
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Pawiszon15 »

Po kolei
1. Tak monster pack zwiększa po prostu regrywalność przez dodanie nowych potworów, które możesz zamienić z tymi znajdującymi się w podstawce.
2. Myślę, że raczej nazwałbym to dotakową warstwą strategiczną, czyniącą tę grę nieco głębszą. Działają w ten sposób, że gdy wygrywasz kapliczkę któregoś boga to oprócz korzyści z nią związancyh czyli np.: 2 roninów, 2 piniążków czy podskoczenia o jeden w torze honoru; dostajesz figurkę tego bóstwa. Figurki bóstw mają różne efekty, wpływając często tylko na prowincję, w której się znadują. Na przykład figurka boga, tego co daje 2 roninów powoduje, że w czasie walki ronini mają dwa siły w tej prowincji gdzie on się znajduje. Warto wspomnieć, że te efekty wpływają nie tylko na posiadacza danego boga, ale na wszystkich graczy, znajdujących się w tej prownicji gdzie jest dany bóg. Generalnie ciekawa sprawa, jeszcze nie miałem okazji testować.
3. Według mnie są bardzo ciekawe i bardzo fajnie się nimi gra. Główną różnicą jest taka, że te oba klany mają zestaw własncyh potworów, z których tylko one mogą korzystać. Te potwory mają po porstu swoje własne umiejentości, które różnią się od tych zwykłych potworów z podstawki. Są po prostu inne i mogą je tylko kupić te dwa klany: słońca i księżyca. Klany te mają swoją drogą bardzo ciekawe zdolności. Sun clan za każdym razem jak wygrywa w kimś sporze za pomocą honoru, to dostaje 1 vp i 1 kasy, a osoba, która przegrała spór z tym klanem traci 1 vp i kasy. Ta umiejentość wymaga, żeby cały czas utrzymywać wysoki honor oraz, żeby strać się wchodzić w jak największą liczbę sporów. Ten drugi clan (miałem okazję nim grać) ma taką zdolność, że każda jego figurka liczy się jako dwa siły, ale za to nie może mieć więcej niż dwie figurki w jednej prowincji + nie może wysłać więcej niż dwóch shinto na kapliczki bogów. Bardzo mocny klan, który stawia na nabiciu punktów przez walki.
4. Tego nie wiem.
5.Moim zdaniem ten cały plastik bardzo pozytywnie wpływa na estetyczne walory gry oraz przekłada się na jej większą czytelność, dzięki plastikowym twierdzom oraz flagom, które pokazują, gdzie po kolei będą toczone walki, zastępując małe żetoniki. Te 10 potworów po prostu zwiększa pulę dostępnych potworów, zwiększając tym samym regrywalość. Natomiast jak dla mnie dodatkowy klan zawsze spoko i jest to kolejne urozmaicenie gry.

Ja posiadam cały zestaw i jestem bardzo zadowolony i za sam Daiymo mógłbym dać na pewno 250 zł (nie wiem po ile teraz chodzi)

Pozdrawiam
mczlonka
Posty: 211
Rejestracja: 01 kwie 2016, 18:23
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: mczlonka »

Super, dzięki za wyczerpujący opis! :)

A jakbyś miał ustalić kolejność dodatków (razem z Daimyo Boxem) pod kątem niezbędności / zakupu, to jakby to wyglądało?
Awatar użytkownika
Pawiszon15
Posty: 36
Rejestracja: 08 kwie 2017, 08:35
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Pawiszon15 »

Jak dla mnie
Daimyo> dynasty>kami>zestaw potworow
Dynasty nad kami wzegledu na dwa nowe klany, co według mnie przekłada sie lepiej na regrywalność.
Należy pamiętać, że tylko daimyo jest exclusivem, a resztę będzie można kupić w normalnej sprzedaży.
ODPOWIEDZ