Rising Sun (Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Fiacik
Posty: 432
Rejestracja: 24 wrz 2013, 09:59
Has thanked: 62 times
Been thanked: 62 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Fiacik »

rowerzysta37 pisze: 14 kwie 2019, 11:40 To ja mam pytanie a w zasadzie dwa.
Czy ktoś grał lub gra w tą grę samemu? Niby jest od 3 graczy, wiec samemu sterując 3 klanami to raczej kiepsko.
Pytam z ciekawosci.
A drugie czy malowaliście figurki?
Jakim trzeba być desperatą, żeby grać w to solo?
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Arius »

Fiacik pisze: 14 kwie 2019, 12:38
rowerzysta37 pisze: 14 kwie 2019, 11:40 To ja mam pytanie a w zasadzie dwa.
Czy ktoś grał lub gra w tą grę samemu? Niby jest od 3 graczy, wiec samemu sterując 3 klanami to raczej kiepsko.
Pytam z ciekawosci.
A drugie czy malowaliście figurki?
Jakim trzeba być desperatą, żeby grać w to solo?
Na necie jest wersja gry solo (automa dla klanów).
sepomatik
Posty: 16
Rejestracja: 01 gru 2017, 14:01
Lokalizacja: LBN
Has thanked: 4 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: sepomatik »

Tak! Figurki w tej grze są wręcz stworzone aby je pomalować!
Dzięki Rising Sun wciągnąłem się w #miniaturespainting #Risingsunboardgame :)
https://www.instagram.com/p/BrupqOblu9e ... hare_sheet
Awatar użytkownika
Jareks1985
Posty: 1089
Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 91 times
Been thanked: 132 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Jareks1985 »

Balans klanów, wiem, że to temat rzeka i w historii gier Langa, zawsze można było się dopatrywać zróżnicowaniu w balansie klanów, kart, ale tutaj temat jest tak gorący jak Ci którzy o tym mówią/piszą.
Na bgg postów o tym, że Bonsai jest do bani chyba nie zliczę, wśród znajomych jest tylu zwolenników co przeciwników tej opinii.

a jak jest z wami?

Uważacie, że balans jest zachwiany i Bonsai jest bardzo słabym klanem? dlaczego?
Maku
Posty: 14
Rejestracja: 01 sty 2019, 12:05

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Maku »

Są pewne elementy gry które powodują słabość klanów. Koi bez kami Tsukuyomi(monety) ,hachimana(ronin) ,Bonsai w grze bez Ryujuni(kupno karty) . Też Zestawy kart mają bardzo duży wpływ na grę. Ja wprowadziłem zasadę że osoby ostatnie wybierające klan mają duży wpływ na wybór Kami i zestaw kart.
Awatar użytkownika
Jareks1985
Posty: 1089
Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 91 times
Been thanked: 132 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Jareks1985 »

No super, home rulle, bonsai zawsze wybierałby pierwszy :)

Ale ilość monet, fakt że jest ostatni lub przedostatni w wyborze mandatów nie czynią jego jak i jego umiejętność bez użyteczną?. Każdy jest wstanie zablokować jego umiejętność, blokując mu akcje szkolenie.
Maku
Posty: 14
Rejestracja: 01 sty 2019, 12:05

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Maku »

Bonsai nie może szukać punktów tylko w walce. Cnoty , ulepszenia zimowe. Już na początku gry trzeba mieć plan na całą grę ,wiosną trzeba planować zakup ulepszeń zimowych. W grze podstawowej na pięć klanów zimą ma dwa mocne rozkazy polityczne -pierwszy i przedostatni. Ma parę zalet i może dać dużą satysfakcję z gry ale jest jednym z trudniejszych klanów.
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1263
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 356 times
Been thanked: 206 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: ShapooBah »

W sumie takie pytanie średnio w temacie rising sun, ale po rozpakowaniu gry całkiem niedawno odkryłem że kilka figurek odbiega standardem od reszty. T.j. niektóre są pochylone bardziej niż inne. Jest jakiś sposób, żeby bez inwazyjnie je naprostować?
sepomatik
Posty: 16
Rejestracja: 01 gru 2017, 14:01
Lokalizacja: LBN
Has thanked: 4 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: sepomatik »

Do wrzątku, prostujesz i do wody z lodem...
Awatar użytkownika
michcic
Posty: 190
Rejestracja: 18 paź 2014, 09:43
Has thanked: 13 times
Been thanked: 42 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: michcic »

Czy grywa ktoś regularnie w trzy osoby? Czy gra przewiduje jakiś specjalny wariant dla takiego składu graczy?

Mam obawy, że sojusz dwóch graczy może okazać się zabójczy dla tego trzeciego. W przypadku gdy gracz rozpoczynający skuma się z drugim w kolejności, będą czerpać dodatkowe korzyści z 6 rozkazów (na 7 możliwych!).

Wpadłem na pomysł "wymuszonych sojuszy", gdzie gracz rozpoczynający z automatu zawsze pozostaje bez sojuszu, wtedy ma 3 rozkazy, a koalicja przeciwników łącznie 4. Próbował ktoś z Was tak grać?
Członek Stowarzyszenia Pamper - Grupa Testerska - organizatora Designer Camp.
Game developer w wydawnictwie Go On Board.

Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
Maku
Posty: 14
Rejestracja: 01 sty 2019, 12:05

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Maku »

W trzy osoby gra bez sojuszu jest bardzo mocna. Możliwość zdrady bez ponoszenia konsekwencji jest bardzo korzystna. Jeśli jeden z klanów zyska przewagę to pozostałe są zmuszone do mniej lub bardziej formalnych układów. Esencją tej gry jest gra nad stołem układy i polityka. I dopiero z graczami rozumiejącymi zamysł Langa gra nabiera zupełnie nowego sensu.
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1263
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 356 times
Been thanked: 206 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: ShapooBah »

W interesie osoby bez sojuszu jest pomoc w zerwaniu go, może jakiś zastrzyk gotówki, łapówka, wizja ustawienia pojedynku zadziała na lojalność któregoś z klanów. Najpierw wykorzystaj wszystkie mechanizmy które gra oferuje do karcenia zbyt lojalnych graczy, a dopiero potem wprowadzaj Home rulesy
Awatar użytkownika
Mixthoor
Posty: 516
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Has thanked: 97 times
Been thanked: 67 times
Kontakt:

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Mixthoor »

Grywam w 3 osoby i wygrywam. Bez sojuszu. Honor! Przewaga liczebna oddziałów nie jest najlepszą metodą... Bitwę mogę przegrać, lecz wojny już nie. Spóbuj różnych taktyk, kombinuj, odkryj sam.
Awatar użytkownika
addekk
Posty: 642
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 44 times
Been thanked: 103 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: addekk »

Guys, czy podstawka z Kickstartera, różni się od pudełka dostępnego w sklepach w wersji polskiej czymś poza językiem?
Kupiłem cały kickstarter ale myślę czy nie zostawić sobie polskiej podstawki. Niby porównywałem pudełka i wydają się takie same, ale wiadomo, może być coś w pudełku czego nie ma w wersji PL, a nie chce otwierać skoro planuje sprzedać.
Weźże chodźże grać BGG
Morgon
Posty: 618
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Morgon »

Twierdze są figurkowe zamiast kartonowych żetonów? Tylko nie wiem czy to jest w podstawce czy osobno zapakowane.
Awatar użytkownika
addekk
Posty: 642
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 44 times
Been thanked: 103 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: addekk »

to jest w dayimo boxie
Weźże chodźże grać BGG
aszpen
Posty: 4
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:41
Lokalizacja: Elbląg

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: aszpen »

addek, nie różni się niczym. przynajmniej na moje oko. mam (na razie) obie wersje podstawki i KS, i PL i nie widzę jakichś różnic.
Awatar użytkownika
Fiacik
Posty: 432
Rejestracja: 24 wrz 2013, 09:59
Has thanked: 62 times
Been thanked: 62 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Fiacik »

Który z 3 dodatków polecilibyście?
Awatar użytkownika
Jareks1985
Posty: 1089
Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 91 times
Been thanked: 132 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Jareks1985 »

zacznij od podstawki i zestawu potworów, reszta tylko jak się nagrasz :)
buhaj
Posty: 1036
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 837 times
Been thanked: 498 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: buhaj »

Kami bym włączył po 4; 5 rozgrywkach. Warto
Awatar użytkownika
addekk
Posty: 642
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 44 times
Been thanked: 103 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: addekk »

Jak z wersją kickstateterowa dobieracie potwory ?
W sensie zawsze te które są w wybranym zestawie (herbata góry etc) plus 2 potwory losowe do każdej pory roku ?
Weźże chodźże grać BGG
Awatar użytkownika
Shimrod
Posty: 261
Rejestracja: 10 cze 2015, 19:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 18 times
Been thanked: 23 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Shimrod »

addekk pisze: 23 sie 2019, 17:48 Jak z wersją kickstateterowa dobieracie potwory ?
W sensie zawsze te które są w wybranym zestawie (herbata góry etc) plus 2 potwory losowe do każdej pory roku ?
Takie z tego co pamiętam, były oficjalne wytyczne.
Żeby tak mi się chciało jak mi się nie chce...

Moja skromna kolekcja
Goodies
sasquach
Posty: 1803
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 922 times
Been thanked: 576 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: sasquach »

Oficjalne, ale dotyczące dodatku który wprowadzał maks dwa potwory na porę. Sam grałem wcześniej że wszytymi, ale obecnie też się ograniczam do 2-3. Dzięki rotacji na stół trafiają takie stwory które wcześniej nie były wybierane bo były lepsze od nich.
Szpanerski
Posty: 320
Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
Been thanked: 2 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Szpanerski »

michcic pisze: 04 cze 2019, 18:56 Czy grywa ktoś regularnie w trzy osoby? Czy gra przewiduje jakiś specjalny wariant dla takiego składu graczy?

Mam obawy, że sojusz dwóch graczy może okazać się zabójczy dla tego trzeciego. W przypadku gdy gracz rozpoczynający skuma się z drugim w kolejności, będą czerpać dodatkowe korzyści z 6 rozkazów (na 7 możliwych!).

Wpadłem na pomysł "wymuszonych sojuszy", gdzie gracz rozpoczynający z automatu zawsze pozostaje bez sojuszu, wtedy ma 3 rozkazy, a koalicja przeciwników łącznie 4. Próbował ktoś z Was tak grać?
Macie jeszcze jakieś home rules jak ten z sojuszami?
jondahlt
Posty: 7
Rejestracja: 02 cze 2019, 12:44
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: jondahlt »

Hej, zaprojektowałem Score Sheet do RS. Pozwala notować nasze wyniki końcowe oraz wyniki za poszczególne segmenty gry: punkty zdobyte podczas gry, żetony prowincji, bonusy za żetony prowincji, karty zimowe. Format A4, 6 arkuszy.

Mam nadzieje, że komuś się przyda. Używałem póki co przy 4 rozgrywkach i dla mnie jest to bardzo przydatne. Pokazuję, jakie ogólny zarys jaka strategia była dla.kogos korzystna oraz po.prostu dokumentuje nasze rozgrywki :)

https://boardgamegeek.com/filepage/1906 ... core-sheet
ODPOWIEDZ