Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Trolliszcze pisze: ↑11 gru 2018, 12:15
"Mokra robota" wzięła się stąd, że to idiom oznaczający napaść, w której dochodzi do rozlewu krwi (czyli zachodzi skojarzenie krew-mokro).
Oo, ciekawe. Zawsze myślałem, że to jest odniesienie do czasów gangsterskich, gdy się niewygodnych ludzi wrzucało w betonowych "butach" do rzeki.
Trolliszcze pisze: ↑11 gru 2018, 12:15
"Mokra robota" wzięła się stąd, że to idiom oznaczający napaść, w której dochodzi do rozlewu krwi (czyli zachodzi skojarzenie krew-mokro).
Oo, ciekawe. Zawsze myślałem, że to jest odniesienie do czasów gangsterskich, gdy się niewygodnych ludzi wrzucało w betonowych "butach" do rzeki.
To już powoli robi się nudne Fajnie się trochę pośmiać, ale mówiąc w pełni poważnie to tytuł trafiony i z niecierpliwością czekamy na pierwsze przedsprzedaże
Co do samego Brzdęka to po kilkunastu grach brakuje mi trochę negatywnej interakcji, a bardziej tego, że jak jestem głęboko w podziemiach i poluję na "30-tkę", a ktoś zaczyna kierować się do wyjścia to nie bardzo jest jak go zatrzymać. Macie jakieś patenty na to?
"Czasami lepiej jest użyć miotacza ognia niż narzekać na ciemność." - Terry Pratchett – Zbrojni
Hej LUCRUM!
Będzie spolszczenie FAQ?
Jeżeli tak to kiedy się można spodziewać?
PS. Tłumaczenie super. Tytuł na początku mi się nie podobał ale teraz uważam że jest świetny! "Mokra robota" to fajne tłumaczenie dla mnie. Komuś innemu może się nie podobać. Jednak dyskusja powyżej niepotrzebna, bo nudna i spamująca postami.
Peltonen pisze: ↑14 gru 2018, 08:01
Hej LUCRUM!
Będzie spolszczenie FAQ?
Jeżeli tak to kiedy się można spodziewać?
Do końca roku będzie zrobione.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
kmd7 pisze: ↑14 gru 2018, 08:30
A co z aplikacją? Możecie wpłynąć gdzie trzeba/na kogo trzeba by powstała wersja PL?
Ze swojej strony planujemy skończyć tłumaczenie do końca roku (nie jest to takie hop-siup, bo od razu tłumaczymy In Space). Potem niestety będziemy czekać i pisać co kilka dni maile pytając o stan prac. Dire Wolf niczego nie obiecuje w kwestii terminu implementacji.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Tringa pisze: ↑13 gru 2018, 10:10
Co do samego Brzdęka to po kilkunastu grach brakuje mi trochę negatywnej interakcji, a bardziej tego, że jak jestem głęboko w podziemiach i poluję na "30-tkę", a ktoś zaczyna kierować się do wyjścia to nie bardzo jest jak go zatrzymać. Macie jakieś patenty na to?
Negatywna interakcja to idealny temat na opcjonalny dodatek do gry. Niestety wydaje mi się, że żaden dodatek tego nie adresuje i wydawca nie zdecyduje się na to, bo za dużo interakcji zabija ducha "wyścigu" w Brzdęku. To ma być w założeniu familijna gra o ścigających się złodziejach, więc rozumiem brak możliwości pojedynków na śmierć i życie w kryształowych grotach Ale przydałoby się więcej kart, które np. blokują ścieżki albo dodają innym brzdęk.
Zawsze można dodać swój wariant do zasad i zezwolić na atakowanie się
Tringa pisze: ↑13 gru 2018, 10:10
Co do samego Brzdęka to po kilkunastu grach brakuje mi trochę negatywnej interakcji, a bardziej tego, że jak jestem głęboko w podziemiach i poluję na "30-tkę", a ktoś zaczyna kierować się do wyjścia to nie bardzo jest jak go zatrzymać. Macie jakieś patenty na to?
Negatywna interakcja to idealny temat na opcjonalny dodatek do gry. Niestety wydaje mi się, że żaden dodatek tego nie adresuje i wydawca nie zdecyduje się na to, bo za dużo interakcji zabija ducha "wyścigu" w Brzdęku. To ma być w założeniu familijna gra o ścigających się złodziejach, więc rozumiem brak możliwości pojedynków na śmierć i życie w kryształowych grotach Ale przydałoby się więcej kart, które np. blokują ścieżki albo dodają innym brzdęk.
Warto jednak zauważyć, że Brzdęk daje pole do bardzo wrednych zagrań pod koniec, kiedy możemy próbować "zabić" naszych towarzyszy skupując jak najwięcej kart i prowokując smocze ataki.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Zack pisze: ↑14 gru 2018, 09:06
Negatywna interakcja to idealny temat na opcjonalny dodatek do gry. Niestety wydaje mi się, że żaden dodatek tego nie adresuje i wydawca nie zdecyduje się na to, bo za dużo interakcji zabija ducha "wyścigu" w Brzdęku. To ma być w założeniu familijna gra o ścigających się złodziejach, więc rozumiem brak możliwości pojedynków na śmierć i życie w kryształowych grotach Ale przydałoby się więcej kart, które np. blokują ścieżki albo dodają innym brzdęk.
Ale idea dodatków jest taka, że jest to wariant opcjonalny. Nikt przecież nie zmusza do kupna danego dodatku, a już tym bardziej do każdorazowego grania razem z nim. Jeżeli masz ochotę i/lub odpowiednie towarzystwo to wyciągasz dodatek. Jeżeli natomiast nikt nie chce grać z dodatkiem, to grasz w podstawkę i/lub ew. dodatki bez takich zasad.
Zack pisze: ↑14 gru 2018, 09:06
Zawsze można dodać swój wariant do zasad i zezwolić na atakowanie się
To wymaga, żeby wprowadzić jakieś dodatkowe karty czy inne elementy, które jakoś będą tym sterować. Gdyby tak było, to nikt by nie kupował dodatków, tylko sam wymyślał własne zasady i robił sobie dodatkowe elementy. Taniej wychodzi (najczęściej)
Zagrałem w weekend w edycję "In Space", ale to jest fajne! Może trochę plansza i ikonografia są średnio-czytelne, ale poza tym cud malina. Natomiast zmartwiła mnie informacja, że zwykły Clank az tak fajny nie jest, muszę to jednak sprawdzić. Także w oczekiwaniu na reprint ))
Marx pisze: ↑17 gru 2018, 14:28
Zagrałem w weekend w edycję "In Space", ale to jest fajne! Może trochę plansza i ikonografia są średnio-czytelne, ale poza tym cud malina. Natomiast zmartwiła mnie informacja, że zwykły Clank az tak fajny nie jest, muszę to jednak sprawdzić. Także w oczekiwaniu na reprint ))
Były już głosy osób z forum, dla których Clank podstawowy jest fajniejszy od kosmicznego więc chyba trzeba zagrać samemu w oba.
Inne gry i różne zastosowania. Clank! to kapitalna szybka gra rodzinna, Clank in Space! to próba stworzenia tytułu bardziej dla graczy. Jest dłuższa i bardziej 'skomplikowana', dalej działa bardzo dobrze ale brakuje jej lekkości podstawki (no i tematycznie kradzież smoczych skarbów >>>>> Lord Eradikus). Ja wolę wersję w kosmosie, ale nie mam problemu ze zrozumieniem przeciwnych opinii.
W odróżnieniu pewnie od większości ja najpierw grałem w Clank in Space, a dopiero później w zwykłego Clanka. Ten pierwszy pasuje mi idealnie swoim klimatem s-f, ale czasem się dłużył przez co rzadko trafiał na stół. Wersja standardowa - wydana u nas jako Brzdęk - takiego problemu nie ma. Tematycznie odpowiada mi mniej, ale mechanicznie jest przyjemniej. Szkoda, że tyle trzeba było czekać, ale...
Czy wiadomo już, jak będzie można zdobyć Maszynę życzeń?
Jak się sprawdza gra solo z apką? Warto próbować czy lepiej sobie odpuścić?
Można określić datę wydania dodatków (lub czegokolwiek z rodziny), choćby nawet bardzo gruboziarniście, tj. ten rok czy raczej przyszły (ew. kwartał)?
Co do gry: bardzo ciekawe zastosowanie deckbuildingu. Trochę boli brak możliwości panowania nad wielkością talii, przydałyby się karty usuwające jakieś płotki. Nie pogardziłbym też większą ilością "+brzdęk dla przeciwników"...
tomuch pisze: ↑24 sty 2019, 23:06
Czy wiadomo już, jak będzie można zdobyć Maszynę życzeń?
Jak się sprawdza gra solo z apką? Warto próbować czy lepiej sobie odpuścić?
Można określić datę wydania dodatków (lub czegokolwiek z rodziny), choćby nawet bardzo gruboziarniście, tj. ten rok czy raczej przyszły (ew. kwartał)?
Co do gry: bardzo ciekawe zastosowanie deckbuildingu. Trochę boli brak możliwości panowania nad wielkością talii, przydałyby się karty usuwające jakieś płotki. Nie pogardziłbym też większą ilością "+brzdęk dla przeciwników"...
Maszyna życzeń prawie na pewno będzie do zdobycia przy okazji premiery dodatków.
Dodatki - pisałem już o tym w dziale planów wydawniczych. Mamy jasny komunikat z zza oceanu: żadnych gwarancji, co do terminów. Wszystkie trzy dodatki są już przetłumaczone, a pliki wysłane. Jesteśmy w trybie wysyłania regularnych pytań "czy coś się ruszyło w naszym temacie".
Apka jest darmowa, więc nie ma powodów, żebyś sam nie zagrał i nie ocenił. Nawiasem apka też jest już przetłumaczona i również czekamy na implementację naszej wersji językowej.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
adam_k27 pisze: ↑02 lut 2019, 12:49
Wiadomo już kiedy dodruk Brzdęku? Jest szansa na dodruk przed dniem dziecka?
Jesteśmy już wstępnie dogadani. Szacowaną datę dodruku podamy, gdy drukarnia potwierdzi przyjęcie zlecenia. Nie ma niestety szans, byśmy zdążyli przed dniem dziecka.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Leser pisze: ↑02 lut 2019, 17:54
Jesteśmy już wstępnie dogadani. Szacowaną datę dodruku podamy, gdy drukarnia potwierdzi przyjęcie zlecenia. Nie ma niestety szans, byśmy zdążyli przed dniem dziecka.
Mam nadzieję, że dodrukowanych kopii będzie więcej niż przy pierwszym druku, bo mam wrażenie wydrukowanych kopii było jak na lekarstwo. Nie zdążyłem zauważyć że weszła do sklepów a już był problem żeby zamówić
adam_k27 pisze: ↑02 lut 2019, 12:49
Wiadomo już kiedy dodruk Brzdęku? Jest szansa na dodruk przed dniem dziecka?
Jesteśmy już wstępnie dogadani. Szacowaną datę dodruku podamy, gdy drukarnia potwierdzi przyjęcie zlecenia. Nie ma niestety szans, byśmy zdążyli przed dniem dziecka.