Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2810
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 833 times
Been thanked: 361 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Gromb »

Spoko. Każdy ma swój gust. Moje dwunastoletnie dziecko jest zachwycone ta grą. A gramy w wersję angielską i o dziwo nic mu to nie przeszkadza. A żeby nie było kolorowo gra w naszej ekipie jak równy z równym w Blood rage, Kemeta, czy Rising sun. W clank'u liczą się emocje nad stołem i wyścig z czasem i innymi graczami. Świetna pozycja.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: kmd7 »

W mojej subiektywnej ocenie to może być gra dla ludzi grających w mózgożery, na przykład dla mnie, kiedy brak mi chęci/czasu na coś cięższego, albo chcę zagrać z kimś, kogo kręci nosem na Gallerista ;). U mnie ta gra połączyła ludzi o odmiennych planszówkowych gustach, stanowi jakby wspólny mianownik i punkt wyjścia. Póki co, po 8 partiach, nie odmówię kolejnej. Nastrój nad stołem buduje genialnie. Podoba mi się też to, że gracz, który już zginął ma zadanie do wykonania. Osobiście chciałbym więcej negatywnej interakcji (coś jak podkradanie łupów w Colt Express), ale zdaję sobie sprawę z tego, że byłaby to wtedy inna gra.
Awatar użytkownika
EmilYo
Posty: 81
Rejestracja: 26 sie 2014, 14:26
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: EmilYo »

kmd7 pisze: 15 lis 2018, 14:37 Podoba mi się też to, że gracz, który już zginął ma zadanie do wykonania.
Jakie zadanie ma do wykonania gracz który już zginał?
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2810
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 833 times
Been thanked: 361 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Gromb »

Pierwszy, który padnie przesuwa się (swój znacznik gracza) po torze końca gry na górze zamczyska, chyba że jest na nim ktoś, kto wcześniej wyszedł o własnych siłach.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 942
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 305 times
Been thanked: 197 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Losiek »

Odpala smocze ataki
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Tony23 »

Nie czytałem wcześniejszych stron, ale oglądając ostatnio jakieś topki chłopaków z dice tower często wspominają o Clanku, ale za każdym żarem powtarzają, że albo ta nowa wersja In space, albo w stara tylko bez możliwości "uciekania z pierwszą zdobyczą"? Nie wiem nawet za bardzo o co chodzi w Clanku, ale oni mówią że osoba która pierwsza coś tam ukradnie to 99% gier wygrywa i grają home rula by to obejść.
To jakaś powszechna opinia? Bo jeśli Vasel mówi że coś jest zepsute/wygrywajaca strategia to chyba naprawdę tak jest,bo daleko mu do takich stwierdzeń.
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1212
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 356 times
Been thanked: 250 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Deem »

Tony23 pisze: 15 lis 2018, 18:26 Nie czytałem wcześniejszych stron, ale oglądając ostatnio jakieś topki chłopaków z dice tower często wspominają o Clanku, ale za każdym żarem powtarzają, że albo ta nowa wersja In space, albo w stara tylko bez możliwości "uciekania z pierwszą zdobyczą"? Nie wiem nawet za bardzo o co chodzi w Clanku, ale oni mówią że osoba która pierwsza coś tam ukradnie to 99% gier wygrywa i grają home rula by to obejść.
To jakaś powszechna opinia? Bo jeśli Vasel mówi że coś jest zepsute/wygrywajaca strategia to chyba naprawdę tak jest,bo daleko mu do takich stwierdzeń.
Tłumaczę i uspokajam ;) Poza grami na własnym już byłym egzemplarzu, nadal grywam ze znajomymi na ich i po nastu grach nic nie wskazuje na to, żeby zgarnięcie pierwszego skarbu i szybka zwijka było strategią wygrywającą. Rzekłbym wręcz, że żeby wygrać w ten sposób układ kart na rynku musi być dosyć specyficzny - mało kart mobilności dla innych graczy.

Vasel nie jest raczej wyznacznikiem w kwestii oceniania strategii. Podziwiam jego przemiał i warsztat, ale „capacity” do zasad i stretegii cała trójak ma raczej ograniczone.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: seki »

Potwierdzam słowa mojego przedmówcy. Większe szanse na zwycięstwo w moich partiach miały zawsze osoby, które dłużej penetrowały podziemia. To proste. Ten kto wychodzi jako pierwszy ma w porównaniu z innymi graczami 4 rundy mniej na zbieranie punktów.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6428
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 553 times
Been thanked: 924 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Odi »

Prosiłbym nie cytować pełnych postów!
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: kmd7 »

Po 10 partiach mogę tylko stwierdzić, że nigdy ten, kto capnął pierwszy artefakt i uciekł w celu upupienia reszty w podziemiach :D, nie wygrał.
Mała rewizja mojej oceny - mam dość i nienawidzę jej, chyba pójdzie na sprzedaż! Na 10 partii wygrałem tylko RAZ! I to obojętnie w ile osób gram i ile punktów zdobędę. Wczoraj kończyłem (partia dwuosobowa) ze 124 punktami i po cichu liczyłem na wygraną, kiedy Absolutnie Najlepsza Małżonka w ostatniej turze oprócz standardowych butów zagrała Kobierzec, dwie Różdżki i kartę, której nazwa wyleciała mi z pamięci, dającą możliwość zakupu dwóch woluminów za cenę jednego, coś tam jeszcze skubnęła po drodze i z uśmiechem wylazła na powierzchnię. Po czym oświadczyła, że zdobyła 140 pkt :evil: . Dziś się zemszczę przy partyjce w Projekt Gaja :D.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6123
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 633 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: pan_satyros »

kmd7 pisze: 16 lis 2018, 09:52 Po 10 partiach mogę tylko stwierdzić, że nigdy ten, kto capnął pierwszy artefakt i uciekł w celu upupienia reszty w podziemiach :D, nie wygrał.
Mała rewizja mojej oceny - mam dość i nienawidzę jej, chyba pójdzie na sprzedaż! Na 10 partii wygrałem tylko RAZ! I to obojętnie w ile osób gram i ile punktów zdobędę. Wczoraj kończyłem (partia dwuosobowa) ze 124 punktami i po cichu liczyłem na wygraną, kiedy Absolutnie Najlepsza Małżonka w ostatniej turze oprócz standardowych butów zagrała Kobierzec, dwie Różdżki i kartę, której nazwa wyleciała mi z pamięci, dającą możliwość zakupu dwóch woluminów za cenę jednego, coś tam jeszcze skubnęła po drodze i z uśmiechem wylazła na powierzchnię. Po czym oświadczyła, że zdobyła 140 pkt :evil: . Dziś się zemszczę przy partyjce w Projekt Gaja :D.
Oj tam, takie gry też są w kolekcji potrzebne ;) Ja dostaje srogie bęcki w Mythic Battles i ani myślę sprzedać.
A Brzdęk super, wczoraj pierwsze partie i jestem wstępnie bardzo zadowolony. Bardzo proste zasady, lekki deckbuilding, udany mariaż z tematem. Idealne, by pokazać laikom w temacie deckbuildingu, nie nudząc suchym kupowaniem kart jak w - skądinąd świetnym - Dominionie. Udana pozycja do wprowadzenia, bez jednoczesnej silnej negatywnej interakcji, która może niektórych w takim np. Hero Realms.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: rastula »

Teorię o rushu na pierwszy artefakt w Dice Tower wygłasza tylko Sam Healy ...a on ma często takie dziwne zajawki i jak się uprze. Tom i Zee wyraźnie się od tego docinają. To tak w kwestii "winning strategy"...

Wczoraj pierwsza partia - po ogarnięciu zasad miałem obawy że to będzie zbyt banalne, ale okazało się bardzo pozytywnym zaskoczenie. Jest wyścig, są emocje , jest zdrowa dawka decyzji ( nie za duża, nie za mała), jest dramatyzm...

mam 2 artefakty (20 i 25 + plecak) , połasiłem się jeszcze na znajdźki w zamku... przeciwnik generalnie w 4literach , leci do wyjścia, wychodzi ... mnie pechowo nie dochodzą buciku i tracę przytomność na ostatnim polu... to daje przeciwnikowi 20 punktów przewagi (+10 za smocze jajo) a wiec na końcówce ( 1 kosteczka za dużo, jeden bucik za mało) nadgania 30 punktów...i prawie remisuje... wygrałem ale to co zapowiadało się na pogrom, stało się drobną wiktoryjką. No tak - losowe...ale jakie zabawne :).

Pogram jeszcze z miłą chęcią parę razy ;).
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: seki »

Apropo emocji przy stole to rzeczywiście szczęśliwy dociąg (wynikający z zakupu, przygotowania) daję niesamowitą frajdę. Ostatnio w partii 3 osobowej już myślałem, że jako jedyny nie zdobęde nagrody +20 pkt za wyjście. Ostatnia runda, oddalony jestem aż o 3 pola od wyjścia. W 5 kartach nie mam ani jednego bucika, ale mogę dobrać 1 kartę a tam eleganckie buciku dające 3 ruchy i rzutem na taśmę zwycięstwo. A emocje przez całą grę związane z wyciąganiem kostek hałasu gdy atakuje smok są równie fajne.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6123
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 633 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: pan_satyros »

Ja już myślę, czy sobie nie kupić tego niezależnego językowo dodatku z planszą :D
btw. coś wiadomo czy Lucrum myśli tez o wersji Space?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: seki »

pan_satyros pisze: 16 lis 2018, 10:41 Ja już myślę, czy sobie nie kupić tego niezależnego językowo dodatku z planszą :D
btw. coś wiadomo czy Lucrum myśli tez o wersji Space?
Tak, parę miesięcy temu na Facebooku odpowiedzieli, że myślą o Space.
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 989
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 982 times
Been thanked: 433 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: KurikDeVolay »

Też bardzo, bardzo, bardzo chcę wszystko do Brzdęka, ale poczekam na Lucrum. Amerykański wydawca poleciał w klocki, ale myślę że przy dodatkach pójdzie szybko i sprawnie. Zawsze lepiej napaść gotówką swoich. :D
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: rastula »

pan_satyros pisze: 16 lis 2018, 10:41 Ja już myślę, czy sobie nie kupić tego niezależnego językowo dodatku z planszą :D
btw. coś wiadomo czy Lucrum myśli tez o wersji Space?
Ale karty są chyba we wszystkich dodatkach... no a rewersy są inne , więc niezbyt ten import.
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1136
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 48 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: ariser »

Wprawdzie dopiero odpakuję w weekend, więc będę mógł na 100% powiedzieć, ale w tym dodatku nie ma kart i jest niezależny językowo.

https://3trolle.pl/9939-clank-expeditio ... -silk.html
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Strud
Posty: 308
Rejestracja: 26 lis 2016, 14:09
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 30 times
Been thanked: 36 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Strud »

W ostatnim odcinku "dobry, zły i ostatni" padła deklaracja, że Lucrum wyda po polsku wszystko co wyszło, łącznie z In Space. Wzmianki o dacie nie było, ale zakładam, że będzie to szybciej, niż w przypadku podstawki.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6123
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 633 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: pan_satyros »

rastula pisze: 16 lis 2018, 10:59
pan_satyros pisze: 16 lis 2018, 10:41 Ja już myślę, czy sobie nie kupić tego niezależnego językowo dodatku z planszą :D
btw. coś wiadomo czy Lucrum myśli tez o wersji Space?
Ale karty są chyba we wszystkich dodatkach... no a rewersy są inne , więc niezbyt ten import.
W tym dodatku nie ma kart ;)
https://boardgamegeek.com/boardgame/257 ... d-and-silk
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2411
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 521 times
Been thanked: 452 times
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Jiloo »

Na poprzednie stronie Leser pisał, że czekają na info od amerykanów w kwestii druku dodatków i In! Space!
viewtopic.php?f=1&t=44628&start=375#p1090480
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
Dominik Pietrzak
Posty: 189
Rejestracja: 26 sty 2016, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Dominik Pietrzak »

Gold and Silk wiele w rozgrywce nie zmienia. Dochodzi tylko nowa mapa i nowy krasnoludzki wzór meepli. Niemniej nowa mapa a właściwie dwie to więcej regrywalności. Na jednej stronie dochodzi aspekt area control i alternatywnego zdobywania złota za punkty rekrutacji, na drugiej mamy trudniejsze poruszanie, znajdźki trzeba uwalniać z pajęczej sieci i można skorzystać z nagród pajęczej królowej. Nie ma żadnych kart, ale jest fajny znacznik Mr Whiskersa który można dowolnie wykorzystać (tam nawet jest adnotacja Renegade żeby sobie samemu wymyślić jego przeznaczenie). :p

Co do wersji In space to dla mnie gra traci wiele swojego uroku. Mimo ze zwykle wole gry trudniejsze o wyższym progu wejścia to w tym przypadku zdecydowanie wolę tę bardziej rodzinną wersję gry. ;)
Zack
Posty: 217
Rejestracja: 13 mar 2018, 21:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Zack »

Po paru rozgrywkach wrażenie - świetna gra! Z jednej strony lekka i przyjemna, z drugiej wystarczająco strategiczna żeby nie była nudna dla większych wyjadaczy. Dobre połączenie losowości, przygody, strategii i humoru. Według mnie najsłabszym elementem są grafiki na kartach, które sprawiają wrażenie trochę zbyt generycznego high-fantasy (wygląda trochę jakby gra na urządzenia mobilne), ale też z drugiej strony brzydkie nie są. Plansza też mogłaby być trochę bardziej klimatyczna z ciekawszymi ilustracjami w komnatach.

Fajne jest podejście tej gry do losowości i balansu. Z jednej strony mamy klasyczny deckbuilder, kupowanie kart z marketu i obmyślanie co nam się najbardziej w talii przyda. Ale z drugiej strony nie bardzo jest możliwość budowania jakiejś długofalowej, bardziej wysublimowanej strategii jak np. w Legendary Encounters. Na markecie co chwila się pojawia coś nowego, co turę mamy dużo Sprawności do wydania, więc nie opłaca się nie kupować (nawet po kilka kart w turze). W efekcie talia gracza robi się bardzo obszerna i nigdy nie wiesz co się trafi na ręce - przy czym jest dużo śmiechu, jęków zawodów i okrzyków triumfu kiedy trafi się coś odpowiedniego. Niby można przyjąć strategię, żeby kupować jak najmniej kart i utrzymać talię jak najmniej losową, ale jest stosunkowo mało efektów usuwających karty, więc ciężko się pozbyć "Włamu" albo "Potknięcia" i zastąpić lepszymi. Najskuteczniejszym sposobem na zminimalizowanie, że wyciągniemy "Włam" albo "Potknięcie" to po prostu nakupować jak najwięcej lepszych kart, co w efekcie tworzy dużą talię gdzie jest wszystkiego po trochu. Takie moje odczucia po kilku partiach.

Gratulacje dla Lucrum za "wyciągnięcie" tego tytułu na rynek polski i świetne tłumaczenie. Jeśli o mnie chodzi to chętnie zobaczyłbym na kartach więcej jakiegoś zabawnego fluff tekstu tak jak na Tajemniczym Woluminie "Poczytasz do poduszki jak już zwiejesz smokowi" :)
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1728
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 569 times
Been thanked: 1390 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Leser »

Zack pisze: 03 gru 2018, 23:47 (wygląda trochę jakby gra na urządzenia mobilne)
Nie wiem, czy to przypadek, czy nie, w każdym razie głównym źródłem zarobku studia Dire Wolf odpowiedzialnego za grę jest (a przynajmniej było) tworzenie karcianek mobilnych.

Zack pisze: 03 gru 2018, 23:47 Ale z drugiej strony nie bardzo jest możliwość budowania jakiejś długofalowej, bardziej wysublimowanej strategii jak np. w Legendary Encounters.
Na swój prywatny użytek twierdzę, że Brzdęk! nie jest deckbuilderem, a jedynie wykorzystuje mechanikę deckbuildingu. Rzecz w tym, że możliwości optymalizacji talii są ograniczone (inaczej niż w typowych deckbuilderach). Możemy natomiast starać się... nie zepsuć jej zbyt mocno. No i teraz pytanie, czy chcesz napakować talię punktami zwycięstwa i ryzykować, że nie będziesz się w stanie ruszyć bohaterem. Czy trzymać talię stosunkowo cienką ryzykując, że zabraknie punktów? Uważam, ze to bardzo klimatyczne. Gdybyś w podziemiu nawrzucał na garb wszystko, co się nawinie, to w pewnym momencie mógłby pojawić się kłopot z opuszeniem lochów.

Zack pisze: 03 gru 2018, 23:47 Jeśli o mnie chodzi to chętnie zobaczyłbym na kartach więcej jakiegoś zabawnego fluff tekstu tak jak na Tajemniczym Woluminie "Poczytasz do poduszki jak już zwiejesz smokowi" :)
To ciekawa sprawa. Generalnie tłumaczenie tekstów klimatycznych było zdecydowanie bardziej kreatywne. Niestety Dire Wolf uprzejmie nas poprosił, byśmy przedstawili tłumaczenie jak najbliższe oryginalnemu, zaś wszędzie tam, gdzie to niemożliwe, przedstawili uzasadnienie, dlaczego w danym przypadku chcemy od dosłownego tłumaczenia odstąpić. Najzabawniejsze w tym wszystkim wydaje mi się to, że ktoś za wielką wodą wrzucał nasze tłumaczenia tych klimatycznych wstawek w google translate i ustalał stopień zbieżności ;)
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Zack
Posty: 217
Rejestracja: 13 mar 2018, 21:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Zack »

Leser pisze: 04 gru 2018, 00:16 To ciekawa sprawa. Generalnie tłumaczenie tekstów klimatycznych było zdecydowanie bardziej kreatywne. Niestety Dire Wolf uprzejmie nas poprosił, byśmy przedstawili tłumaczenie jak najbliższe oryginalnemu, zaś wszędzie tam, gdzie to niemożliwe, przedstawili uzasadnienie, dlaczego w danym przypadku chcemy od dosłownego tłumaczenia odstąpić. Najzabawniejsze w tym wszystkim wydaje mi się to, że ktoś za wielką wodą wrzucał nasze tłumaczenia tych klimatycznych wstawek w google translate i ustalał stopień zbieżności ;)
A masz możliwość udostępnienia tych niewykorzystanych tłumaczeń? Chętnie poczytam!

Może sprawdzali w translatorze czy przypadkiem nie wkradła się w tłumaczenie jakaś "dupa"
ODPOWIEDZ