Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY GIER!
kilpopx
Posty: 37
Rejestracja: 30 cze 2019, 11:40
Has thanked: 13 times
Been thanked: 5 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: kilpopx » 30 cze 2019, 11:55

Jestem nowy na tym forum i chciałbym napisać coś od siebie na temat gry :) . Swój egzemplarz kupiłem w preorderze i muszę przyznać niewiele było dotychczas gier które sprawiły mi taką frajdę jak brzdęk! . Chce jednak zwrócić uwagę na jakość wykonania planszy która niestety według mnie bardzo przeciętna zeby nie powiedzieć zła. Nadruki są wykonane na tekturze która bardzo łatwo łapie różne ślady i ryski (po niecałym tygodniu ostrożnego używania znalazłem już kilka wyraźnych zarysowań). Dodatkowo zgięcia planszy po 2 tygodniach zaczęły się delikatnie rozdzierać (trochę vikolu i po sprawie, ale niesmak pozostał). Chcę podkreślić że bardzo lubię tą grę i wciąż będę czekał na polskie wydania dodatków, jednak tytuł bardzo dużo traci przez takie słabe wykonanie.

Tringa
Użytkownik wspierający
Posty: 222
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:23
Has thanked: 35 times
Been thanked: 12 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: Tringa » 04 sie 2019, 14:06

To w tym roku będzie się działo. Poza nowymi Ekspedycjami do Clanka oraz zapowiadanym od dawna Clank! Legacy! dojdzie dodatkowo drugie rozszerzenie do Clank! In! Space! Już nie mogę się doczekać kiedy Lucrum wszystko to wyda :)
"Uczeni wyliczyli, że jest tylko jedna szansa na bilion, by zaistniało coś tak całkowicie absurdalnego. Jednak magowie obliczyli, że szanse jedna na bilion sprawdzają się w dziewięciu przypadkach na dziesięć."
Terry Pratchett – Mort

rav126
Użytkownik wspierający
Posty: 140
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 28 times
Been thanked: 20 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: rav126 » 04 sie 2019, 15:10

kilpopx pisze:
30 cze 2019, 11:55
...bardzo łatwo łapie różne ślady i ryski...
To wyobraź sobie taką sytuację: pełen skupienia koszulkujesz karty i w pewnym momencie zauważasz, że 5-letnia córka bawi się smokiem, jeżdżąc po planszy... :lol: Co mogłem zrobić? "Karolinko, tak nie można, zobacz jakie zostały ślady." "Przepraszam tato, już nie będę..." :lol: :lol: :lol:

Marrr84
Użytkownik wspierający
Posty: 119
Rejestracja: 16 gru 2012, 13:36
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: Marrr84 » 04 sie 2019, 16:56

Mam prośbę do osób, które grały w dodatki w związku z zapowiedzią ich wydania po polsku (ekspedycje, mokra robota, klątwa mumii ). Który wg was jest must have, bo raczej będę musiał wybrać tylko jeden z nich. Ja sobie wstępnie wyrobiłam zdanie, że najbardziej przydadzą sie dodatkowe karty lochów z Mokrej Roboty (głównie chodzi mi o mechanikę discardu). Co sądzicie ? Z góry dzieki za pomoc.

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4748
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 40 times
Been thanked: 52 times
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: mat_eyo » 04 sie 2019, 17:10

Jeśli chodzi o dodatki, to Podwodny > Kopalnie i Pająki > wymyślanie samemu niezbalansowanych home rulesów > Mumia.

Marrr84
Użytkownik wspierający
Posty: 119
Rejestracja: 16 gru 2012, 13:36
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: Marrr84 » 04 sie 2019, 17:46

Dzieki za szybką odpowiedź i utwierdzenie mnie w takim wyborze 😁

Tringa
Użytkownik wspierający
Posty: 222
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:23
Has thanked: 35 times
Been thanked: 12 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: Tringa » 04 sie 2019, 18:50

Mumia taka kijowa?
"Uczeni wyliczyli, że jest tylko jedna szansa na bilion, by zaistniało coś tak całkowicie absurdalnego. Jednak magowie obliczyli, że szanse jedna na bilion sprawdzają się w dziewięciu przypadkach na dziesięć."
Terry Pratchett – Mort

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4748
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 40 times
Been thanked: 52 times
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: mat_eyo » 04 sie 2019, 18:54

Tringa pisze:
04 sie 2019, 18:50
Mumia taka kijowa?
Główny pomysł jest dużo gorszy niż w pierwszym dodatku. Losowy i niepotrzebnie upierdliwy. Karty też gorsze. Jedyny fajny element, to przedmiot dający jedno leczonko do kupienia na rynku.

gregoff
Użytkownik wspierający
Posty: 175
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 12 times
Been thanked: 7 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: gregoff » 18 sie 2019, 22:18

Muszę wam powiedzieć ze nie porwał mnie ten Brzdęk. Jako gra familijno rozrywkowa nie sprawdzi się aż tak super (deck building wymusza pewną znajomość gier planszowych) a dla prawdziwych graczy rozgrywka jest zbyt losowa.

Nie twierdzę że gra jest zła ale z z tych które ostatnio poznałem to Nemesis o wiele lepiej się sprawdzi dla zaangażowanych graczy (mamy tez losowość ale jest bardzo dobrze osadzona jest fabularnie i sprzedana w przystępnej rozgrywce) a z gier familijnych to Welcome To albo Atlantis lepiej się sprawdzą.

Niby Brzdęk w kosmosie rozwiązuje mój największy zarzut do tej gry czyli wpadanie "na pełnej" zbieranie czego się da i potem wypad z baru w celu szybkiego zakończenia gry.

Do gry usiadę ale chyba tylko w większym gronie przyjaciół gdzie jest bardzo pozytywna atmosferę i możliwość gry luźnej bez napinki.

Awatar użytkownika
seki
Użytkownik wspierający
Posty: 1470
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 57 times
Been thanked: 65 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: seki » 18 sie 2019, 22:35

Szybka ucieczka z jaskini to niemal pewna przegrana. Ktokolwiek tego nie próbował w moich partiach ten przegrywał. Po prostu ta osoba traci tak naprawdę kilka tur na "zbieranie" punktów. W czasie gdy on porusza się na torze zakończenia rozgrywki inni wychodzą z nie gorszym łupem a poza tym nabijają punkty kupując karty, zdobywając złoto itd

Co do tytułów lepszych lub gorszych do familijnego grania to kto co lubi, kwestia gustu. Każdy wymieni tu inne tytuły.

Awatar użytkownika
Leser
Użytkownik wspierający
Posty: 1056
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 45 times
Been thanked: 75 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: Leser » 19 sie 2019, 00:19

gregoff pisze:
18 sie 2019, 22:18
Niby Brzdęk w kosmosie rozwiązuje mój największy zarzut do tej gry czyli wpadanie "na pełnej" zbieranie czego się da i potem wypad z baru w celu szybkiego zakończenia gry.

Do gry usiadę ale chyba tylko w większym gronie przyjaciół gdzie jest bardzo pozytywna atmosferę i możliwość gry luźnej bez napinki.
Zagrałem osobiście lub obserwowałem podczas prezentacji już pewnie z okładem 100 rozgrywek w Brzdęk. Zwycięstwa taktyką rushową szacowałbym na jakieś 20%. Jeżeli w Twojej grupie tak gracie, no to cóż, tak gracie. Ale mechanika zdecydowanie nie wspiera takiego stylu.
Dum bibo pywo stat mihi kolano krzywo

Awatar użytkownika
ariser
Użytkownik wspierający
Posty: 1040
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 37 times
Been thanked: 28 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: ariser » 19 sie 2019, 07:42

Zgadzam się z Leserem. W prawdzie za mną jedynie ok. 30 rozgrywek w różnych grupach, ale szansę na wygraną przez rush oceniłbym na jeszcze mniej prawdopodobną. Wykonana w sposób przemyślany wymaga niezwykle korzystnego układu marketu, bo inaczej te 20 punktów pozostali gracze są w stanie bezproblemowo nadrobić. W moich grach taka strategia wygrała 3 razy. Za "wadę' Clanka można uznać, że w każdej nowej grupie znajdzie się ktoś, kto wpadnie na tę "oryginalną" strategię i trzeba zazwyczaj pierwszą grę spisać na straty. :lol:
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam

Awatar użytkownika
japanczyk
Użytkownik wspierający
Posty: 1203
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 413 times
Been thanked: 181 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: japanczyk » 19 sie 2019, 08:38

gregoff pisze:
18 sie 2019, 22:18
Muszę wam powiedzieć ze nie porwał mnie ten Brzdęk. Jako gra familijno rozrywkowa nie sprawdzi się aż tak super (deck building wymusza pewną znajomość gier planszowych) a dla prawdziwych graczy rozgrywka jest zbyt losowa.
Grałem w Brzdeka z grupami, które nie graja w plansżówki i zapoznanie sie z mechanika zajmuje 5 minut. Jedna z mechanik jak każda inna, jakbys chcial zagrac w takiej grupie w Arkham Horror LCG to pewnie potrzebna by była znajomosc gier planszowych, ale tutaj? Masz karty na ktorych masz 3 "surowce" - monetki, sprawność i walke. Koniec :D
gregoff pisze:
18 sie 2019, 22:18
Nie twierdzę że gra jest zła ale z z tych które ostatnio poznałem to Nemesis o wiele lepiej się sprawdzi dla zaangażowanych graczy
Mam kompletnie inne doświadczenia - w dwóch grupach z którymi grałem zarówno w Brzdęka jak i Nemesis, obie grupy polubiły Brzdęka i odbiły się od Nemesis ze względu na losowość. W Brzdęku jednak sam masz możliwość budowania swojej talii i mniej wiecej wiesz co w niej masz. Jasne, nie zawsze pociagniesz to co chcesz, ale wciaz sam budujesz te talie.
gregoff pisze:
18 sie 2019, 22:18
Niby Brzdęk w kosmosie rozwiązuje mój największy zarzut do tej gry czyli wpadanie "na pełnej" zbieranie czego się da i potem wypad z baru w celu szybkiego zakończenia gry.
Ta taktyka jest kompletnie idiotyczna i jedyne do czego prowadzi to do zmarnowania czasu gry. Jak napisali panowie wyżej o ile pozostali gracze nie sa w glebokich lochach (a jesli ktos wpada i wypada to raczej nie sa) to spokojnie nadrobia te 20 pkt za wyjscie gracza

kozz84
Użytkownik wspierający
Posty: 341
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Been thanked: 9 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: kozz84 » 19 sie 2019, 09:44

Mnie gra również nie porwała. Owszem miła, szybka, jednak po >1000 partiach w Dominiona (czy nawet w Star Realms), nie podoba mi się się deckbuilding w clanku. Nie mam na tyle kontroli w tworzeniu talii jaką bym chciał i nie mogę czyścić talii w takim stopniu jak mogę w innych grach tego typu. Za każdym razem jak gram, wolałbym, żebym był to klasyczny deckbuilding (ileś tam wystawionych kupek kart do kupienia), niż losowe 6 kart z talii.

PS. Jestem początkowym graczem (<10 partii), ale wydaje mi sie, że karta Zwiad, jest nieporównywalnie mocniejsza od Najemnika. Do tego stopnia, że prawię nie kupuję tej drugiej.

gregoff
Użytkownik wspierający
Posty: 175
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 12 times
Been thanked: 7 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: gregoff » 19 sie 2019, 10:00

Nie twierdzę, że gra jest zła ale nie spowodowała efektu zagramy po raz kolejny po zakończeniu rozgrywki. Wam się podoba to super. Każdy znajdzie coś dla siebie😁.

Z chęcią zagram w Brzdęk kiedy ktoś zaproponuje ale nie będę się nastawiał na zwycięstwo tylko na dobra zabawę.

Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Użytkownik wspierający
Posty: 384
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 88 times
Been thanked: 53 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: KurikDeVolay » 19 sie 2019, 10:08

gregoff pisze:
19 sie 2019, 10:00
nie będę się nastawiał na zwycięstwo tylko na dobra zabawę.
Bo po to jest Brzdęk! Uciesz się tą grą, odwal nieoptymalną kitę, kup śmieci do talii i pośmiej się ze znajomymi/rodziną. Zmiana podejścia pozwoli cieszyć się tym tytułem dużo bardziej. Moim zdaniem idealna implementacja planszowych mechanik w dobrą zabawę.

Apos
Użytkownik wspierający
Posty: 487
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: Apos » 19 sie 2019, 10:16

Brzdęk na eventach planszowych, które prowadzimy sprawdza się bardzo dobrze:
- szybkie do wytłumaczenia zasady
- poziom kombinowania dla każdego
- niedługa rozgrywka

Brzdęk jest grą familijną i w tej kategorii b. dobrze się prezentuje. Pokazujemy go początkującym graczom, którzy ograli już imprezówki, znają te ambitniejsze jak np. Szeryf z Nottingham i jest to strzał w 10. Uczestnicy proszą, aby zabierać Brzdęka ponownie :D. Z mojej strony dodam, że bardzo dobrze i sprawnie go się tłumaczy - w kilka minut - a dodatki sprawiają, że jest ciekawie za każdym razem. Tytuł wygląda też poprawnie i nie odstrasza - z dodatkowymi figurkami przykuwa wzrok, a insert przyspiesza setup, co jest bardzo przydatne na imprezach planszowych.

Obrazek

Mam w grupie zaawansowanych graczy, którzy oczywiście kręcą nosem, ale tym proponuję Clank in Space - bardziej zaawansowaną i rozbudowaną wersję, z którą mamy wiele dobrych wspomnień. Edycji "w Kosmosie" nie zaproponuję natomiast początkującym, bo tłumaczenie dłuższe, więcej zasad do zapamiętania itd.

kmd7
Użytkownik wspierający
Posty: 906
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: kmd7 » 19 sie 2019, 10:17

W moim gronie to raczej radosny wyścig z podkładaniem nóg, podwędzaniem sekretów i artefaktów. Fakt, wyścig napędzany deckbuildingiem. Co nie znaczy, że deckbuilding jest tu nieważny. Są karty, za których zdobycie można się dać pokroić :D, ale w przypadku tej gry pal licho jakąś tam optymalizację talii. Nie dla niej siadam do tej gry ;).

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4748
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 40 times
Been thanked: 52 times
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: mat_eyo » 19 sie 2019, 10:19

kozz84 pisze:
19 sie 2019, 09:44
Mnie gra również nie porwała. Owszem miła, szybka, jednak po >1000 partiach w Dominiona (czy nawet w Star Realms), nie podoba mi się się deckbuilding w clanku. Nie mam na tyle kontroli w tworzeniu talii jaką bym chciał i nie mogę czyścić talii w takim stopniu jak mogę w innych grach tego typu. Za każdym razem jak gram, wolałbym, żebym był to klasyczny deckbuilding (ileś tam wystawionych kupek kart do kupienia), niż losowe 6 kart z talii.

PS. Jestem początkowym graczem (<10 partii), ale wydaje mi sie, że karta Zwiad, jest nieporównywalnie mocniejsza od Najemnika. Do tego stopnia, że prawię nie kupuję tej drugiej.
Nie jest nieporównywalnie silniejsza, tylko sytuacyjna i zależna od kart. Bucik przyda się zawsze, mieczyk tylko czasem i w najgorszym wypadku da 1 kasy, co nie jest dobrym przelicznikiem za 1/5 ręki. Najemnik jest mocno zależny od tego, co wychodzi na rynku.

Po 2-3 partiach również miałem problem z brakiem możliwości odchudzania talii. Później uświadomiłem sobie, że deckbuilding w Clanku jest po prostu TRUDNIEJSZY niż w Dominionie czy Star Realms. Trzeba uważniej kupować karty. W dodatku znajdziemy kilka przewijarek, ale nie są one szalenie efektywne i najczęściej giną w talii. Tutaj trzeba przyjąć tę cechę, pamiętać, że karty są niemal nieusuwalne z talii i bawić się w obrębie danego systemu.

Awatar użytkownika
Leser
Użytkownik wspierający
Posty: 1056
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 45 times
Been thanked: 75 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: Leser » 19 sie 2019, 12:35

kozz84 pisze:
19 sie 2019, 09:44
Mnie gra również nie porwała. Owszem miła, szybka, jednak po >1000 partiach w Dominiona (czy nawet w Star Realms), nie podoba mi się się deckbuilding w clanku. Nie mam na tyle kontroli w tworzeniu talii jaką bym chciał i nie mogę czyścić talii w takim stopniu jak mogę w innych grach tego typu. Za każdym razem jak gram, wolałbym, żebym był to klasyczny deckbuilding (ileś tam wystawionych kupek kart do kupienia), niż losowe 6 kart z talii.

PS. Jestem początkowym graczem (<10 partii), ale wydaje mi sie, że karta Zwiad, jest nieporównywalnie mocniejsza od Najemnika. Do tego stopnia, że prawię nie kupuję tej drugiej.
Nie rozumiem zarzutu, że Zwiad jest mocniejszy od Najemnika. Przecież te karty mają kompletnie inną funkcję. Najemnik jest pierwszym i czasem jedynym dostępnym źródłem mieczy. Ale czasem w puli pojawi się mnóstwo mieczy i nie opłaca się go kupować - na tym przecież polega deck-building: raz opłaca sie jeden typ zagrania, innym razem inny.

Co do deck-buildingu. Już tu chyba pisałem, że Dominion to prawdopodobnie moja ulubiona gra. Też na początku miałem problem z tym, że w Brzdęku nie można porządnie wyczyścić talii i zbudować super komba. Potem załapałem, że po prostu nie o to w tej grze chodzi. Wchodzisz do podziemia, rozsadza cię chciwość, łapiesz co popadnie. Jeżeli nie opanujesz chciwości, to od nadmiernego ciężaru utkniesz w lochach. Ta gra nie polega na zbudowaniu optymalnej talii, tylko zepsuciu jej w jak najmniejszym stopniu.
Dum bibo pywo stat mihi kolano krzywo

Awatar użytkownika
ariser
Użytkownik wspierający
Posty: 1040
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 37 times
Been thanked: 28 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: ariser » 19 sie 2019, 12:44

gregoff pisze:
19 sie 2019, 10:00
Nie twierdzę, że gra jest zła ale nie spowodowała efektu zagramy po raz kolejny po zakończeniu rozgrywki. Wam się podoba to super. Każdy znajdzie coś dla siebie😁.
Nikt (chyba? Mogłem nie doczytać) nie polemizował z lubieniem/nielubieniem gry, a jedynie z nieprawdziwą teorią o strategii wygrywającej na rush.
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam

gregoff
Użytkownik wspierający
Posty: 175
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 12 times
Been thanked: 7 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: gregoff » 19 sie 2019, 12:52

KurikDeVolay pisze:
19 sie 2019, 10:08
gregoff pisze:
19 sie 2019, 10:00
nie będę się nastawiał na zwycięstwo tylko na dobra zabawę.
Bo po to jest Brzdęk! Uciesz się tą grą, odwal nieoptymalną kitę, kup śmieci do talii i pośmiej się ze znajomymi/rodziną. Zmiana podejścia pozwoli cieszyć się tym tytułem dużo bardziej. Moim zdaniem idealna implementacja planszowych mechanik w dobrą zabawę.
Tylko ja wyszedłem z takich gier do czegoś bardziej zajmującego fabularnie i mniej losowego. Familijnie syn z racji wieku nie ogarnie a zona to raczej Dochodzenie<Muza<Dixit. Ale grę ma brat i kolega więc będzie okazja zweryfikować.

Tringa
Użytkownik wspierający
Posty: 222
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:23
Has thanked: 35 times
Been thanked: 12 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: Tringa » 19 sie 2019, 13:17

Ja tam bardzo lubię Clanka. Najtrudniejsze w nim jest to, aby nie zaśmiecić sobie za bardzo talii. A o to czasami ciężko ;)
"Uczeni wyliczyli, że jest tylko jedna szansa na bilion, by zaistniało coś tak całkowicie absurdalnego. Jednak magowie obliczyli, że szanse jedna na bilion sprawdzają się w dziewięciu przypadkach na dziesięć."
Terry Pratchett – Mort

kozz84
Użytkownik wspierający
Posty: 341
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Been thanked: 9 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: kozz84 » 19 sie 2019, 13:29

Zaśmiecanie też dobrze, ponieważ rzadziej przetasowujesz talie :)

Awatar użytkownika
krisow
Użytkownik wspierający
Posty: 235
Rejestracja: 01 maja 2006, 23:37
Been thanked: 8 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: krisow » 19 sie 2019, 13:32

Nie uważacie, że sposób zakończenia tej gry wyróżnia Brzdęka! od innych i stanowić może zaletę oraz wadę w jednym? Z reguły gramy 3, 5 czy 8 rund, do 25 punktów, do zbudowania 3 miast, do wyczerpania talii kart itp... Tutaj jeden z graczy w dowolnym momencie postanawia wracać i musimy w swoim planowaniu ciągle mieć to na uwadze. Co z tego, że uzbieramy najwięcej punktów, mamy dużo zdrowia, ale nie zdążymy uciec z lochów? Nie jest też tak łatwo oszacować czy już nadszedł moment, aby się wycofywać, czy może jeszcze zbierać punkty. W przeciwieństwie do opinii brata Brzdęk! spodobał mi się i zawsze chętnie zagram.

ODPOWIEDZ