Nemesis (Adam Kwapiński)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY I KOSZULKI!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
Tutaj należy pytać o kwestie związane z malowaniem figurek.
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Toomek
Użytkownik wspierający
Posty: 502
Rejestracja: 29 sty 2015, 21:31
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Toomek » 29 wrz 2016, 12:53

Obrazek

Czyli nowa gra od Rebela. Opis za BGG:

Nemesis is a 1-5 player survival sci-fi game where players are woken up from hibernation as a crew of a space ship. The emergency procedure states that there is a critical system failure and the space ship can't continue its cruise. The goal of the crew is to find what is causing this failure and fix the situation to safely return back to Earth. The main problem is that one crew member is dead. Somebody crashed his hibernation chamber and pulled his body out. In addition, if you listen closely, some additional noises and sounds can be heard. New ones, strange ones, ones that were never heard before…

Nemesis is a cooperation game combined with bluffing, backstabbing, and other elements of an science-fiction survival horror adventure.

https://boardgamegeek.com/boardgame/167355/nemesis

Będzie na Essen. EDIT: premiera w przyszłym roku, być może na następne targi w Essen.

Ja każdy produkt alienopodobny biorę w ciemno <3

Edit:
Informacja o koszulkach.
viewtopic.php?f=1&t=45445&start=800#p1156960

Wątek z pytaniami o zasady
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2016, 13:27 przez Toomek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Helga
Użytkownik wspierający
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2015, 16:01
Lokalizacja: Warszawa/ Ząbki

Re: Nemesis

Post autor: Helga » 29 wrz 2016, 13:03

"Science-fiction survival horror" też mnie ma. mam nadzieję na jakieś filmiki niedługo.

Awatar użytkownika
mauserem
Użytkownik wspierający
Posty: 1627
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 109 times
Been thanked: 54 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: mauserem » 29 wrz 2016, 13:05

Wreszcie! byłem ciekaw gdzie Adam trafi z tym projektem.

Rebel to trochę zaskakujący, ale dobry adres.

Po kontaktach z prototypem na Pionku na razie mój radar sygnalizuje BRAĆ! BRAĆ!

Awatar użytkownika
mikeyoski
Użytkownik wspierający
Posty: 1080
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 13 times
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: mikeyoski » 29 wrz 2016, 13:06

Czyli Rebel. Brawo Adam :-)

Tapnięte z espiątki

Awatar użytkownika
Rocy7
Użytkownik wspierający
Posty: 5506
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka

Re: Nemesis

Post autor: Rocy7 » 29 wrz 2016, 13:40

Relacja z prototypu http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 77#p684277 (gra pewnie zostala ulepszona od tamtego czasu)

misioooo
Użytkownik wspierający
Posty: 5206
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42

Re: Nemesis

Post autor: misioooo » 29 wrz 2016, 13:44

Coś kojarzę... Jakieś indywidualne cele, różne klasy postaci - klimat Aliena. To to? Chyba kilka lat temu coś się tutaj o tym przewijało i wtedy mi się bardzo spodobało :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne

Awatar użytkownika
Rocy7
Użytkownik wspierający
Posty: 5506
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka

Re: Nemesis

Post autor: Rocy7 » 29 wrz 2016, 13:45

misioooo pisze:Coś kojarzę... Jakieś indywidualne cele, różne klasy postaci - klimat Aliena. To to? Chyba kilka lat temu coś się tutaj o tym przewijało i wtedy mi się bardzo spodobało :)
Tak to dokladnie to.

Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2649
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 15 times
Been thanked: 11 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: Ink » 29 wrz 2016, 15:17

misioooo pisze:Coś kojarzę... Jakieś indywidualne cele, różne klasy postaci - klimat Aliena. To to? Chyba kilka lat temu coś się tutaj o tym przewijało i wtedy mi się bardzo spodobało :)
Tak, to to. Tutaj pisałem o (podkreślam) WCZESNYM prototypie: http://www.gamesfanatic.pl/2014/02/03/z ... orycznych/

Awatar użytkownika
KubaP
Użytkownik wspierający
Posty: 5871
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 35 times

Re: Nemesis

Post autor: KubaP » 29 wrz 2016, 15:35

Ja ostatnio grałem w połowie sierpnia, w 3 osoby. Wiele rzeczy Adam już poprawił, coś tam dodał, czas rozgrywki skrócił się wyraźnie, ale co najważniejsze - nawet na prototypie z kartek i kresek czuć było srogi, ciężki klimat horroru sci-fi. Szmery naprawdę przerażają.

Szaweł
Użytkownik wspierający
Posty: 1921
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis

Post autor: Szaweł » 29 wrz 2016, 15:44

Uuuuuuuu. Sci-fi survival horror? Me like it, me take it!
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%

Awatar użytkownika
warlock
Użytkownik wspierający
Posty: 3295
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 59 times
Been thanked: 58 times

Re: Nemesis

Post autor: warlock » 30 wrz 2016, 07:52

Gry w kolekcji
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje recenzje gier. Najnowsze wpisy: Brass: Birmingham, Targi, Brass, Wojna o Pierścień

Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2649
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 15 times
Been thanked: 11 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: Ink » 30 wrz 2016, 12:45

Po prostu musiało się tutaj pojawić :)

Awatar użytkownika
Gambit
Użytkownik wspierający
Posty: 4004
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 46 times
Been thanked: 61 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: Gambit » 30 wrz 2016, 12:52

KubaP pisze:Ja ostatnio grałem w połowie sierpnia, w 3 osoby. Wiele rzeczy Adam już poprawił, coś tam dodał, czas rozgrywki skrócił się wyraźnie, ale co najważniejsze - nawet na prototypie z kartek i kresek czuć było srogi, ciężki klimat horroru sci-fi. Szmery naprawdę przerażają.
Chciałem poprosić administrację o sprawdzenie, kto podszywa się pod Kubę.
Kolego, jeśli próbujesz przejąć czyjeś konto, to sprawdź pod kogo się podszywasz. Klimat jest be. Euro rządzi :)

Sorry, nie mogłem się powstrzymać :)

Awatar użytkownika
KubaP
Użytkownik wspierający
Posty: 5871
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 35 times

Re: Nemesis

Post autor: KubaP » 30 wrz 2016, 12:53

Gambit pisze:
KubaP pisze:Ja ostatnio grałem w połowie sierpnia, w 3 osoby. Wiele rzeczy Adam już poprawił, coś tam dodał, czas rozgrywki skrócił się wyraźnie, ale co najważniejsze - nawet na prototypie z kartek i kresek czuć było srogi, ciężki klimat horroru sci-fi. Szmery naprawdę przerażają.
Chciałem poprosić administrację o sprawdzenie, kto podszywa się pod Kubę.
Kolego, jeśli próbujesz przejąć czyjeś konto, to sprawdź pod kogo się podszywasz. Klimat jest be. Euro rządzi :)

Sorry, nie mogłem się powstrzymać :)
Kochany, przypomnę, że pasjami oglądam nawet Prometeusza. Wszystko, co wiąże się z Alienem, jest dla mnie z difoltu interesujące :)

Awatar użytkownika
Gambit
Użytkownik wspierający
Posty: 4004
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 46 times
Been thanked: 61 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: Gambit » 30 wrz 2016, 13:03

KubaP pisze:
Gambit pisze:
KubaP pisze:Ja ostatnio grałem w połowie sierpnia, w 3 osoby. Wiele rzeczy Adam już poprawił, coś tam dodał, czas rozgrywki skrócił się wyraźnie, ale co najważniejsze - nawet na prototypie z kartek i kresek czuć było srogi, ciężki klimat horroru sci-fi. Szmery naprawdę przerażają.
Chciałem poprosić administrację o sprawdzenie, kto podszywa się pod Kubę.
Kolego, jeśli próbujesz przejąć czyjeś konto, to sprawdź pod kogo się podszywasz. Klimat jest be. Euro rządzi :)

Sorry, nie mogłem się powstrzymać :)
Kochany, przypomnę, że pasjami oglądam nawet Prometeusza. Wszystko, co wiąże się z Alienem, jest dla mnie z difoltu interesujące :)
Wiem, tak sobie tylko dworowałem :) Zresztą masz z tego powodu honorable mention w jednym z moich najnowszych materiałów :)

Awatar użytkownika
DarkSide
Użytkownik wspierający
Posty: 2581
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 45 times
Been thanked: 12 times

Re: Nemesis

Post autor: DarkSide » 30 wrz 2016, 22:32

Patrząc na datę fotorelacji Rocky7'ego i ówczesny stan zaawansowania prototypu (zacnie wyglądający prototyp, a nie pierwsza wersja pierwszej wersji), to historia tworzenia tego tytułu jest doskonałą ilustracją tego ile czasu trwa wykuwanie dobrej gry (bo zapowiada się dobra gra) od pomysłu do finalnego produktu. Ile hektogodzin ogrywania, tłumaczenia testerom i pokątnym, przemyśleń, zmian konceptu, balansu, chłodu i znoju, niedojadania i niedospania (tak, wiem że to oczywiste). Jeśli wyjdzie w przyszłym roku, to zapewne będzie ponad 2 lata czasu (chyba że okres kiełkowania był dłuższy).
Moje gry || Sprzedam

Planszostrefa -10%
-------------------------------------

Awatar użytkownika
Bea
Użytkownik wspierający
Posty: 4656
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa

Re: Nemesis

Post autor: Bea » 30 wrz 2016, 23:28

Gra kooperacyjna z blefowaniem?

Awatar użytkownika
Rocy7
Użytkownik wspierający
Posty: 5506
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka

Re: Nemesis

Post autor: Rocy7 » 01 paź 2016, 01:13

Bea pisze:Gra kooperacyjna z blefowaniem?
Nie do konca gracze moga miec czesto na tyle sprzeczne cele, ze wygrac moze tylko jeden z nich. Jednoczesnie musza wspoldzialac jesli chca "przezyc".

Awatar użytkownika
Bea
Użytkownik wspierający
Posty: 4656
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa

Re: Nemesis

Post autor: Bea » 01 paź 2016, 09:06

Rocy7 pisze:
Bea pisze:Gra kooperacyjna z blefowaniem?
Nie do konca gracze moga miec czesto na tyle sprzeczne cele, ze wygrac moze tylko jeden z nich. Jednoczesnie musza wspoldzialac jesli chca "przezyc".
No ale to by napisali, że jest to semi - coop czy coś, albo że jest zdrajca, coś w tym stylu. Za czystymi koopami nie przepadam, a takie coś mogłoby być interesujące.

Awatar użytkownika
DarkSide
Użytkownik wspierający
Posty: 2581
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 45 times
Been thanked: 12 times

Re: Nemesis

Post autor: DarkSide » 01 paź 2016, 09:10

Bea pisze:Gra kooperacyjna z blefowaniem?
"The Curse of The Black Dice" też jest takim quasi-coopem. Niby trzeba współpracować, ale zwycięzca może być tylko jeden :wink:
Moje gry || Sprzedam

Planszostrefa -10%
-------------------------------------

misioooo
Użytkownik wspierający
Posty: 5206
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42

Re: Nemesis

Post autor: misioooo » 01 paź 2016, 09:10

Bo nie ma zdrajcy. To koop. Ale każdy z graczy może mieć całkiem inny cel gry.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne

Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 3979
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 75 times
Been thanked: 79 times

Re: Nemesis

Post autor: BartP » 01 paź 2016, 09:49

To po co cele? Trzeba wszystkie spełnić, by wszyscy razem wygrali?

Ja jestem w tym samym obozie co Bea. Jak to czysty co-op, to pas. Jak jest szansa na co najmniej dwa stronnictwa, to gra ląduje na radarze.
Sprzedam Dilluvia Project, Dokmus, Amun-Re: The Card Game, duck! duck! Go!
Kupię Lowlands, Verona Twist, Kerala i inne

Awatar użytkownika
Rocy7
Użytkownik wspierający
Posty: 5506
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka

Re: Nemesis

Post autor: Rocy7 » 01 paź 2016, 09:59

Bea pisze: No ale to by napisali, że jest to semi - coop czy coś, albo że jest zdrajca, coś w tym stylu. Za czystymi koopami nie przepadam, a takie coś mogłoby być interesujące.
W grze nie ma klasycznego zdrajcy, moga byc partie, gdzie tajne cele da sie pogodzic, ale czesciej sa sprzeczne z soba w pewnym stopniu.

Chodzi o to ze w teorii gre moga wygrac wszyscy jednoczesnie (w duzej ilosc wariantow tajnych celow).

Jesli mechanika celow gry sie nie zmienila od mojej gry to jest tu mechanizm tajnych celow. Cele te nie zawsze sa sprzeczne, ale czesto nie da (lub jest to bardzo trudne) sie ich zrealizowac jednoczesnie tak samo łatwo.

By wygrac musisz
A) przezyc (dotarcie do ziemi statkiem lub ucieczka kapsula, kapsul jest zawsze mniej niz graczy a wprowadzenie kursu na ziemie jest czasochlonne)
ORAZ
B) zrealizowac swoj tajny cel

Gracze musza wspolnie walczyc z obcymi by przetrwac i tutaj jest konieczna kooperacja (nie bez powodu chodzilismy dwojkami po okrecie).

Z tajnymi celami jest trudniej, je pogodzic.

Przyklad z gry opisanej w mojej relacji (cele nie sa przypisane do klas):
cel zolnierza - uratuj minimum 3 osoby
cel pilota - wroc statkiem na ziemie
cel mechanika - zniszcz gniazdo obcych
cel naukowca przebadaj minimum 3 obych

W teorii dało sie spelnic te wszystkie tajne cele jednoczesnie. Naukowiec przebadal obcych (choc mnie wkurzalo ze ryzykowal), ja bronilem ekipe jednak okazało sie, ze gracze nie chcieli ryzykowac i zniszczyc gniazda obcych mimo namow mechanika. Zreszta wyobraz sobie sytuacje, jestescie na statku w kosmosie, atakuja Was obcy a ktos nalega, ze koniecznie trzeba znaleźć gniazdo i zabic je wszystkie ;)

Mechanik wysadzil wiec statek w kosmos (mozna uciec kapsułą) zrealizowało to jego cel (gniazdo obcych zostalo zniszczone), ale było sprzeczne z celem pilota (powrot statkiem do ziemi) i moim (ochrona zalogi, byla ona na pokladzie statku bo sie zahibernowała, chcac doleciec w hibernatorach do ziemi).
Podobno jest np. tajny cel zabij postac X, wtedy pojawi sie duza sprzecznosc:)

Dodatkowo jesli np. masz tajny cel przebadanie obcych to jak tylko go zrobisz wsiadasz do pierwszej z brzega kapsuly. Niestety w ten sposob reszta ma nniejsze szanse na wygrana, bo aktywnosc obcych zalezy od liczby graczy w grze a nie ma okrecie.

Oczywiscie gracze moga powiedziec reszcie jakie maja tajne cele i usilowac zrobic je wszystkie, wtedy moga wygrac wszyscy, jednak z moich doswiadczen gra rzadko na to pozwoli.

Awatar użytkownika
kamron6
Użytkownik wspierający
Posty: 1019
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 23 times
Been thanked: 7 times

Re: Nemesis

Post autor: kamron6 » 01 paź 2016, 15:43

To jest coś osobnego niż Starlight? (który też miał być coopem sci-fi)
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych

Żucho
Użytkownik wspierający
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2012, 12:33
Lokalizacja: Lublin

Re: Nemesis

Post autor: Żucho » 01 paź 2016, 15:59

Jeśli wyjdzie w przyszłym roku, to zapewne będzie ponad 2 lata czasu (chyba że okres kiełkowania był dłuższy).
Od pierwszego pomysłu spokojnie można liczyć przynajmniej trzy.
Jak to czysty co-op, to pas. Jak jest szansa na co najmniej dwa stronnictwa, to gra ląduje na radarze.
"Nemesis" nie jest i nigdy nie miał być grą kooperacyjną. Adam nienawidzi tego typu gier, na pewno sam by też takiej nie zaprojektował :wink: celem wspólnym dla wszystkich jest powrót na Ziemię, ale cele indywidualne mogą być różne, włącznie z niedopuszczeniem to tego, żeby któraś z pozostałych postaci przeżyła. Wygrać może jedna osoba, wszyscy, lub nikt. Dodatkowo, jeśli twoja postać umiera przed końcem gry, przechodzisz na stronę obcych i wtedy już w zupełnie otwarty sposób grasz przeciwko reszcie.
To jest coś osobnego niż Starlight? (który też miał być coopem sci-fi)
Tak, to dwie różne gry.

ODPOWIEDZ