Nemesis (Adam Kwapiński)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Morgon
Posty: 620
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 56 times

Re: Nemesis

Post autor: Morgon »

Czy finalna instrukcja jest dostępna w wersji polskiej?
Ramzeseba
Posty: 336
Rejestracja: 20 lut 2016, 09:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis

Post autor: Ramzeseba »

Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Nemesis

Post autor: Curiosity »

Kolejna gra po Lords of Hellas ze źle zaprojektowanym pudełkiem. Czy Oni się kiedys nauczą?

Obrazek
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
longmen76
Posty: 662
Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 53 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: longmen76 »

Nie no, ale chyba to tak wygląda przed wyciśnięciem żetonów z wyprasek. Trochę gier takich dostałem nowych z niedomykającym się pudełkiem, ale po wywaleniu wyprasek jest wszystko OK. Może tutaj tez tak będzie.
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Nemesis

Post autor: RunMan »

Wydaje mi się, że Curiosity odnosił się do niestandardowego rozmiaru pudła.

@edit: a, to przepraszam ;)
Ostatnio zmieniony 18 paź 2018, 22:22 przez RunMan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Nemesis

Post autor: Curiosity »

RunMan pisze: 18 paź 2018, 18:21 Wydaje mi się, że Curiosity odnosił się do niestandardowego rozmiaru pudła.
Nie, @longmen76 ma rację. LoH tez się nie domykało i tez każdy myślał, że się będzie domykało po wywaleniu wypraski, ale się jednak nie domyka. Nie to , że nie mam wiary w ludzi, ale to pewnie tez się nie będzie domykać.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Confidential
Posty: 170
Rejestracja: 26 mar 2018, 20:41
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Re: Nemesis

Post autor: Confidential »

Na pierwszy rzut oka, plansza jest moim zdaniem zbyt ciemna. Z pewnością będzie to miało pozytywny wpływ na atmosferę, ale miejsca na położenie pomieszczeń mogli bardziej podkreślić. Może po prostu takie wrażenie sprawia to na filmiku, a na żywo będzie wyglądało lepiej.
Świetnie, że wykorzystali obie strony planszy, by zrobić mapę podstawową i zaawansowaną - znacznie zwiększy to regrywalność.
Pudełko ogólnie wygląda na dobrze rozplanowane - nie trzeba się na przykład martwić, że po włożeniu kart do koszulek będzie problem z umieszczeniem ich w środku.
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis

Post autor: Fenrisek83 »

Mi się LoH domyka tylko kombinowania było sporo. Fakt, że zrobiłem sobie insert do dodatku z miastami i tam trzymam dodatkowo hoplitów. ;)
Nemesis zrobił na mnie ogromne wrażenie i nie mogę się doczekać aż dostanę go w swoje ręce.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

W finalną, anglojęzyczną wersję Nemesisa można było zagrać na festiwalu Gratislavia, który odbywał się wczoraj i przedwczoraj we Wrocławiu. Zrobiłem kilka fotek:
https://www.boardgamegeek.com/image/4405993/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405994/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405995/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405997/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405998/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405999/nemesis

Polską wersję przygotowuje Rebelianci i to ich należy pytać o wszystkie szczegóły z nią związane. Ciekawi mnie szczególnie tłumaczenie. Jest sporo miejsc, gdzie można się wykrzaczyć.
Confidential
Posty: 170
Rejestracja: 26 mar 2018, 20:41
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Confidential »

vojtas pisze: 12 lis 2018, 13:29 W finalną, anglojęzyczną wersję Nemesisa można było zagrać na festiwalu Gratislavia, który odbywał się wczoraj i przedwczoraj we Wrocławiu. Zrobiłem kilka fotek:
https://www.boardgamegeek.com/image/4405993/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405994/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405995/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405997/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405998/nemesis
https://www.boardgamegeek.com/image/4405999/nemesis

Polską wersję przygotowuje Rebelianci i to ich należy pytać o wszystkie szczegóły z nią związane. Ciekawi mnie szczególnie tłumaczenie. Jest sporo miejsc, gdzie można się wykrzaczyć.
Dobrze mi się wydaje, że grałeś na zaawansowanej stronie planszy? Jak wrażenia?
Jaka jest Twoja opinia jeśli chodzi o miniaturki (jakość, pomalowanie)?
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

Grałem na planszy podstawowej. Zmiany w fazie graczy a szczególnie reguła "do dwóch akcji postaci na turę i/lub pass" wyraźnie zmniejszyła downtime. Gdy grałem w prototyp rok temu, trzeba było wykonywać wszystkie swoje akcje w rundzie, jedna za drugą (a więc maksymalnie 6) - w przypadku małej grupy było to lekko denerwujące, ale w grze 5-osobowej - nieznośne. Teraz wykonuję po prostu 2 akcje i już może działać następny gracz - limit kart na ręce również jest niższy o jeden (czyli pięć). W talii każdego gracza jest więcej indywidualnych akcji - użyte we właściwym momencie mogą całkowicie zmienić sytuację na planszy. Nawiasem mówiąc ilustracje na kartach są fantastyczne.

Jeśli chodzi o figurki to najlepsze są modele intruzów. Jeśli chodzi o sundrop - również potworki prezentują się najlepiej. Ja mam zamówione szaraki, bo wolę malować samodzielnie. :) Postacie graczy jakoś na kolana mnie nie rzuciły, ale to chyba raczej wynika z faktu, że są tylko pobieżnie chlapnięte farbą.
Confidential
Posty: 170
Rejestracja: 26 mar 2018, 20:41
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Confidential »

@vojtas
Dobrze wiedzieć. Dzięki :wink:
A jak sprawa wygląda z walką i zmieniającymi się punktami życia każdego stworka? Czy element ten jest dobrze zrealizowany i czy odniosłeś wrażenie, że ma on tematyczny sens?
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

Confidential pisze: 12 lis 2018, 16:02A jak sprawa wygląda z walką i zmieniającymi się punktami życia każdego stworka? Czy element ten jest dobrze zrealizowany i czy odniosłeś wrażenie, że ma on tematyczny sens?
Ten pomysł uważam za dobry, bo wprowadza sporo niepewności - nawet żołnierz uzbrojony po zęby z pięcioma akcjami może mieć spore problemy. W mojej grze zwykły intruz doznał aż sześciu pktów obrażeń i uciekł. To przypadek ekstremalny, rzadko kiedy tak się dzieje, ale to możliwe. Tak czy siak dopadliśmy go. Ale może być też tak, że królowa zginie po otrzymaniu 3 obrażeń, choć to mało prawdopodobne - zależy jakie karty podejdą. Nigdy nie masz pewności, z czym przyjdzie Ci się zmierzyć, czy obcy Cię nie ubiegnie. Dlatego walka powinna być ostatecznością, a nie celem samym w sobie. Amunicja jest na wagę złota. Jeśli znajdziesz nową broń, to i tak w magazynku jest tylko jeden nabój.
Confidential
Posty: 170
Rejestracja: 26 mar 2018, 20:41
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Confidential »

vojtas pisze: 12 lis 2018, 19:00Jeśli znajdziesz nową broń, to i tak w magazynku jest tylko jeden nabój.
Miałbym co do tego pytania, ale wolę sam sprawdzić. W teorii bowiem pomysł wydaje mi się do bani - rozumiem, że walka ma być wyzwaniem, ale znalezienie nowej broni powinno sprawiać, iż człowiek przynajmniej czuje się mocniejszy, a otrzymanie przy tej okazji tylko jednego pocisku jakoś temu nie służy.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 795
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: pavel »

Confidential pisze: 12 lis 2018, 21:33
vojtas pisze: 12 lis 2018, 19:00Jeśli znajdziesz nową broń, to i tak w magazynku jest tylko jeden nabój.
Miałbym co do tego pytania, ale wolę sam sprawdzić. W teorii bowiem pomysł wydaje mi się do bani - rozumiem, że walka ma być wyzwaniem, ale znalezienie nowej broni powinno sprawiać, iż człowiek przynajmniej czuje się mocniejszy, a otrzymanie przy tej okazji tylko jednego pocisku jakoś temu nie służy.

W tej grze jak od początku było mówione, gracze mają być w ciągłym "stresie", w niepewności. Obcy z którym przyjdzie się zmierzyć, również będzie w dużym stopniu niewiadomą. To wymusza na graczach innego podejścia do gry. Na pewno ciężko będzie sie tu "zbudować" i tak od poprostu pójść w pewnym momencie w ogień. Mam nadzieję, że finalnie wszystkie dodatkowe bonusy dla graczy będą miały sens w wykorzystaniu ich przeciwko obcym.
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: playerator »

vojtas pisze: 12 lis 2018, 19:00 (...) Jeśli znajdziesz nową broń, to i tak w magazynku jest tylko jeden nabój.
Zawsze jest jeden nabój? Żadnego zróżnicowania? Trochę to mało klimatyczne.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

Confidential pisze: 12 lis 2018, 21:33 W teorii bowiem pomysł wydaje mi się do bani - rozumiem, że walka ma być wyzwaniem, ale znalezienie nowej broni powinno sprawiać, iż człowiek przynajmniej czuje się mocniejszy, a otrzymanie przy tej okazji tylko jednego pocisku jakoś temu nie służy
Broń, którą można znaleźć w talli przedmiotów militarnych, to dobre prototypowe giwery, dlatego warto ich poszukać. Eksploracja w tej grze jest bardzo ważna - problem w tym, że również ryzykowna. Idealna w tej roli jest zwiadowczyni. Nie dość, że może się poruszać bezszelestnie (akcja rekonesans), to jeszcze w swojej talii ma aż trzy akcje przeszukania - jedna z nich pozwala pobierać przedmioty nawet jeśli ich licznik w danym pomieszczeniu wskazuje zero. :)
playerator pisze: 12 lis 2018, 22:28Zawsze jest jeden nabój? Żadnego zróżnicowania? Trochę to mało klimatyczne.
Do pełna masz "zatankowaną" tylko broń startową. Są w sumie 3 rodzaje amunicji:

- energy ammo (ciekawym jak to zostanie przetłumaczone) wymagana jest przez 95% broni palnej w tej grze. Jest ukryta w pomieszczeniach z czerwoną i białą etykietą, a konkretnie w talii przedmiotów militarnych. W zbrojowni można załadować tylko broń energetyczną: jedna akcja = 2 pociski.

- amunicja klasyczna, wymagana do posiadanego przez kapitana, sześciostrzałowca. który jest odpowiednikiem magnum Brudnego Harry'ego. Klasycznej amunicji nie można znaleźć - używa jej tylko kapitan, a tenże ma najwyraźniej cały pas z nabojami. Kpt. posiada indywidualną akcję ładowania sześciostrzałowca, ale na raz ładuje tylko 1 nabój.

- paliwo do miotacza ognia. Również dostępne w talii przedmiotów militarnych, ale miotacz trzeba sobie samodzielnie zrobić z innych przedmiotów.

W instrukcji stoi, że każda znaleziona broń ma na starcie tylko jeden pkt amunicji. Resztę musisz doładować, ale i tak tylko do limitu magazynka. Limit magazynka każdej broni palnej można zwiększyć o 2, ale potrzebny jest dodatkowy przedmiot/modyfikacja - powiększony magazynek. Żołnierz ma też przedmiot fabularny (wymagana aktywacja w zbrojowni), podajnik automatyczny (modyfikacja broni energetycznej), który zwiększa limit o 1 i umożliwia ładowanie magazynków bez opłacania kosztu (normalnie załadowanie amunicji kosztuje jedną kartę).

Co do klimatu - gra ma go mnóstwo, ale nie wszystko jest superlogiczne. Cóż, czasem trzeba coś poświęcić w imię lepszego zbalansowania rozgrywki.
Ziemowit
Posty: 62
Rejestracja: 04 gru 2017, 16:08

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Ziemowit »

@vojtas
A jakie masz odczucia co do regrywalności?


@odi
Jasne, przepraszam.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2018, 13:57 przez Ziemowit, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6455
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 586 times
Been thanked: 942 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Odi »

BARDZO proszę o niecytowanie całych postów!

Odnosimy się do konkretnego zdania, lub piszemy "nick->..."
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

Ziemowit pisze: 16 lis 2018, 11:58 @vojtas
A jakie masz odczucia co do regrywalności?
Gra ma dużą regrywalność. :) Postacie i tajne cele całkowicie zmieniają Twoją taktykę w danej rozgrywce. Ten sam cel będzie się osiągać ciut inaczej, jeśli wybierzesz taką, a nie inną postać. Wszystkie one mają 6 wspólnych akcji (z 10): odpoczynek, 2x przeszukanie, powstrzymanie, demolka i naprawa. Dwie akcje są wspólne dla trzech postaci: "ogień zaporowy" ma zwiadowca, żołnierz, kapitan, a z "informatyki" może korzystać mechanik, naukowiec i pilot. Jednak prawdziwą siłą są karty akcji indywidualnych, które naprawdę mogą zdziałać cuda z krytycznych sytuacjach. Jeśli po statku poruszamy się w grupach, to współpraca generuje fajne kombosy - niekiedy celowe, niekiedy nie. :) Oczywiście wiele zależy też od współgraczy - Nemesis nie jest grą dla ludzi, których mierzi widok kości i wielu zakrytych stosów kart.

No a do tego dojdzie jeszcze sanitariuszka/lekarka w drugim rzucie. Do tego kampania co-op, komiksowa księga skryptów i dwa dodatki. Pytanie nie brzmi, czy gra ma wystarczającą regrywalność, tylko czy nie zmęczy Cię tematyka SF/Obcego. Bo to jest bardziej prawdopodobne. Ciekawią mnie dodatki - jeden będzie inspirowany Lovecraftem, a drugi Dead Space. Na pewno oba dodadzą więcej finezji znanym zagrożeniom Nemesisa.
Awatar użytkownika
Acererak
Posty: 800
Rejestracja: 28 cze 2017, 23:43
Has thanked: 99 times
Been thanked: 13 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Acererak »

https://www.boardgamegeek.com/thread/21 ... te-and-pla

Jeśli to prawda, to AR może mieć problem. Oby nie było z tego powodu kolejnych "niespodziewanych" opóźnień wersji językowych pierwszej fali (i całej drugiej). A przecież zwracano im na to podobieństwo uwagę już w czasie kampanii i wtedy AR chyba się zarzekało, że mają poparcie właścicieli praw do Obcego. Inna sprawa, że jeśli tak jest to Fox nieco późno się obudził, bo już 11 miesięcy od kampanii prawie minęło.

edit:
Hey guys!

We just wanted to officially comment that so far we have received no official document or were contacted by Fox (or anyone) in regards of intellectual dispute.

Furthermore, we believe that we have put TONS of creative content into the game, from the early design stages up to the final product and were definitely not intentionally plagiarise anything
AR oficjalnie stwierdziło na BGG, że nic nie dostało JESZCZE, więc to jeszcze nie przesądza sprawy.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

Dla mnie to jest szyte zbyt grubymi nićmi. Gość, który styka się z licencjami, powinien wiedzieć, że zdradzanie poufnych informacji handlowych grozi olbrzymią karą. Nikt rozsądny by tego nie zrobił.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity »

Dlatego założył nowe konto.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

Curiosity pisze: 24 lis 2018, 21:37Dlatego założył nowe konto.
Nie jest to wielka przeszkoda. W firmach związanych z licencjami wszelkie poufne informacje są pilnie strzeżone, a jakiekolwiek wycieki bacznie badane.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: orzeh »

Jeśli faktycznie coś jest na rzeczy to Fox=Disney a Di$ney nie odpuści kasy za licencję :(
ODPOWIEDZ