Nemesis (Adam Kwapiński)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 1972
- Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 28 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Czy ktoś wie oco chodzi w najnowszej aktualizacji na ks ? Dokladnie chodzi mi o punkt z lokalizacja gry. Z tekstu wychodzi że wszystko idzie dobrze z godnie z nowym planem, ale jakim?
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
w poprzednim updacie bylo:
swoja droga, na kickstarterze Dice Tower 2019 pojawila sie promka:
wiec wychodzi na to, ze w marcu zaczna produkcje kart i instrukcji w innych jezykach niz angielski, ktora potrwa okolo 30 dni. nastepne 30 dni to transport i rozsylanie. a wiec obstawial bym maj/czerwiec.Overall, currently we estimate with big probability that production of paper components (plastic components are already produced) will start in March and take 30 days, then we will have around 30 days on transportation - so Language editions should be delivered early in May.
swoja droga, na kickstarterze Dice Tower 2019 pojawila sie promka:
- Deem
- Posty: 1213
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 363 times
- Been thanked: 250 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Czy Nemesis ma jakieś mechanizmy równoważące poziom trudności przy większej ilości graczy? Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że wraz z szybszą eksploracją szybciej dokładamy znaczniki hałasu, ale można tym zarządzać poruszając się do pomieszczeń z innymi modelami.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
- pavel
- Posty: 793
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 112 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Nie ma takich mechanizmów. Grając w cztery osoby mieliśmy dużo walki, więcej odkrytych pomieszczeń co normalne. Szansa na ukończenie misji, celu gry przed czasem, są większe dla każdego z nas ze względu na np. odkryte lokalizacje. Grając w dwóch, mniej walki, ale znacznie częściej brakowało na czasu na ukończenie gry. Gra "daje po kościach", bez względu na ilość osób grających. Mimo to częściej udawało nam się wygrywać w większej ilości graczy. Co zauważyłem, że przekłada się to na granie solo 1 postacią, gdzie szansę są najmniejsze. Trzeba pamiętać też, że to odczucia bardzo osobiste, ze względu na bardzo dużą losowość rozgrywki.Deem pisze: ↑03 lut 2019, 22:20 Czy Nemesis ma jakieś mechanizmy równoważące poziom trudności przy większej ilości graczy? Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że wraz z szybszą eksploracją szybciej dokładamy znaczniki hałasu, ale można tym zarządzać poruszając się do pomieszczeń z innymi modelami.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Fajnie zrobiony gameplay(PL): https://www.youtube.com/watch?v=RJf-v-k ... ploademail - więcej takich.
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Nic co wychodzi z tego kanału nie jest fajnethegammer pisze: ↑05 lut 2019, 11:05 Fajnie zrobiony gameplay(PL): https://www.youtube.com/watch?v=RJf-v-k ... ploademail - więcej takich.
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Fajne, fajne. mają dobrą zabawę widzę, ale trochę za grzecznie. Nemesis, to gra gdzie należy być nieufnym i pałać do siebie nienawiścią (zupełnie jak w nieudanym małżeństwie).
- Deem
- Posty: 1213
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 363 times
- Been thanked: 250 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Dzięki @pavel.
Jeszcze jedna kwestia mnie zastanawia - rozumiem że nie możemy pokazywać sobie kart celów, ale czy jest zasada zabraniająca słownego zdradzenia na czym mi zależy (pomijam kwestię czy jest to mądre czy głupie)? Np. „Nie możemy pozwolić, żeby zakażony statek dotarł na Ziemię, skierujmy go w stronę Marsa i skorzystajmy z kapsuł ratunkowych”.
Jeszcze jedna kwestia mnie zastanawia - rozumiem że nie możemy pokazywać sobie kart celów, ale czy jest zasada zabraniająca słownego zdradzenia na czym mi zależy (pomijam kwestię czy jest to mądre czy głupie)? Np. „Nie możemy pozwolić, żeby zakażony statek dotarł na Ziemię, skierujmy go w stronę Marsa i skorzystajmy z kapsuł ratunkowych”.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Każdy ma własne cele (ukryte), często sprzeczne z interesami innych graczy, więc nie. Takie deklaracje, o ile szczere, pozbawiają Cię szans na zwycięstwo. Chyba że...chcesz wprowadzić odrobinę zamieszania i dezorientacji do rozgrywki...i tworzysz klimat blefu.
Cele jako takie są ukryte, więc co do zasady, nie można ich ujawniać.
Cele jako takie są ukryte, więc co do zasady, nie można ich ujawniać.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8735
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2643 times
- Been thanked: 2331 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Rozumiem, że to było żartobliwe, ale może pozwólmy każdemu grać tak, jak lubi.
Na szczęście jesteś w mniejszości.
Fajna rozgrywka, czekam na drugą część.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Pozwólmy każdemu wyrażać taką opinię, jaką ma o grze czy rozgrywce, temu również służy to forum. Moja uwaga nie ma charakteru nakazu lub zakazu.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
A zatem jest w nich jeszcze dobro.
Niedawno został opublikowany FAQ - ciekawi mnie, czy Rebel da radę uaktualnić instrukcję.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
A jak tam kwestia wykonania planszy? Na YT widziałem filmik w którym gościu narzekał na jej wykonanie. Swoją droga duzo ostatnio zauważyłem negatywnych opinii na temat wykonania gry, co trochę mnie przeraża biorąc pod uwage, że jest to moja najdroższa gra. Wciąż bije się z myslami, czy brać nemesis'a czy jednak zrezygnowac. Ech...
- Deem
- Posty: 1213
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 363 times
- Been thanked: 250 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Czytając opinie o tej grze należy rozumieć kontekst w jakim są wygłaszane. Nemesis to zabawa w Obcego, główne skrzypce grają klimat i wykonanie. Siadając do planszy musisz wiedzieć, że możesz przegrać zupełnie nie ze swojej winy (zły dociąg obcych, inny gracz, który ma cel wykluczający się z Twoim i znajdzie się w lepszej sytuacji, którą wykorzysta, a Ty nie będziesz miał już opcji, aby zareagować), a wiele zależy od losu (układ pomieszczeń, wydarzenia, walka, obrażenia). Są gracze, którzy nie będą potrafili tego zaakceptować i w efekcie wynudzą się lub wkurzą. Ale z drugiej strony sądziłem, że to nie jest gra dla mnie, a ostatnia partia zafundowała nam rollercoaster emocji i masę zwrotów akcji niczym najlepszy film, dając mi najlepsze doświadczenie około growe ostatnich 10 miesięcy (dosłownie popłakałem się ze śmiechu widząc groteskowy układ wydarzeń, który doprowadził do śmierci mojej postaci).szurubur pisze: ↑06 lut 2019, 21:13 A jak tam kwestia wykonania planszy? Na YT widziałem filmik w którym gościu narzekał na jej wykonanie. Swoją droga duzo ostatnio zauważyłem negatywnych opinii na temat wykonania gry, co trochę mnie przeraża biorąc pod uwage, że jest to moja najdroższa gra. Wciąż bije się z myslami, czy brać nemesis'a czy jednak zrezygnowac. Ech...
Plansza jest bardzo ciemna i to jej jedyna wada.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Wprawdzie moje partie były rozegrane na pudle kolegi i nie miałem czasu na jakieś przesadnie wnikliwe sprawdzenie komponentów, ale nie napotkałem żadnych znaczących problemów z wykonaniem. Właściwie jedyna moja uwaga, podobnie jak u Deema, dotyczy utrudnionej czytelności planszy, ale to też nie jest jakaś tragedia.szurubur pisze: ↑06 lut 2019, 21:13 A jak tam kwestia wykonania planszy? Na YT widziałem filmik w którym gościu narzekał na jej wykonanie. Swoją droga duzo ostatnio zauważyłem negatywnych opinii na temat wykonania gry, co trochę mnie przeraża biorąc pod uwage, że jest to moja najdroższa gra. Wciąż bije się z myslami, czy brać nemesis'a czy jednak zrezygnowac. Ech...
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Z ciekawości, w jaki sposób te żetony eksploracji ze zdjęcia były zniszczone? Miałeś jakiś wypadek z wypraską (wgniecenie, zły nadruk?), czy to jakiś ogólny błąd, na który powinienem zwrócić uwagę? Moje wydają się (chyba) w porządku.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
nie sadze by to byl jakis ogolny blad. nie widzialem nigdzie wiecej by ludzie zglaszali taki problem. szczerze? to nie wiem jak to sie stalo.
jak sprawdzalem komponenty ktoregos dnia po otrzymaniu przesylki to juz tak mialem.
bardzo mozliwe, ze po prostu zle wypchnalem znacznik i przez to sie rozpadl. malo prawdopodobny scenariusz ale nie mowie, ze zupelnie niemozliwy
cala reszta tokenow jest ok. nie ma na nich sladu uszczerbku.
- Blue
- Posty: 2323
- Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
- Has thanked: 196 times
- Been thanked: 254 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Jestem po... niecałej partii w wariant full co-op dla zapoznania się z zasadami. Cóż, klimat jest, zdecydowanie. Bardzo mi się jak o ten aspekt chodzi podoba. Ale jak ktoś nie jest fanem ameri to nie ma tu czego szukać, losowość, losowość, losowość . Na dzień dobry wyciągnęliśmy królową(serio pierwszy obcy który się pojawił), a potem po kilku ruchach kolega dostał 2 poważne rany i wykrwawianie się, tak że nie mielisy praktycznie szans żeby go zdążyć uleczyć, szczególnie że jeszcze jak się odkryło pomieszczenie do leczenia, to było zepsute . Jest opcja że pierwszy gracz który odpadnie gra za obcych, wiec jest to jakieś rozwiązanie, ale po prostu po tym jak odpadł skończyliśmy, bo też już było późno.
Ja za taką losowością nie przepadam, nie jestem też specjalnym fanem ameri, ale moge zagrać bez zgrzytania zębami.
No i dla mnie na minus wykonanie w paru miejscach - dlaczego kurna kostki do nasłuchiwania są bezbarwne przezroczyste? Masakra, nie widać tego w ogóle na tej ciemnej planszy, przynajmniej nie przy tym świetle które mieliśmy. Kolega jest po kilku partiach solo, na żetonach już przybielone krawędzie, na kartach oczywiście to samo. Figurki za to są fajnie wymodelowane i bajer że taki dorosły alien ma 3 modele .
Ja za taką losowością nie przepadam, nie jestem też specjalnym fanem ameri, ale moge zagrać bez zgrzytania zębami.
No i dla mnie na minus wykonanie w paru miejscach - dlaczego kurna kostki do nasłuchiwania są bezbarwne przezroczyste? Masakra, nie widać tego w ogóle na tej ciemnej planszy, przynajmniej nie przy tym świetle które mieliśmy. Kolega jest po kilku partiach solo, na żetonach już przybielone krawędzie, na kartach oczywiście to samo. Figurki za to są fajnie wymodelowane i bajer że taki dorosły alien ma 3 modele .