Nemesis (Adam Kwapiński)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
szurubur
Posty: 78
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:26
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: szurubur »

Ostatnio zostałem poinformowany, że podstawka trafi w okolicach czerwca a dodatki w IV kwartale 2019
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: wirusman »

Czy ktoś wie oco chodzi w najnowszej aktualizacji na ks ? Dokladnie chodzi mi o punkt z lokalizacja gry. Z tekstu wychodzi że wszystko idzie dobrze z godnie z nowym planem, ale jakim?
Morsereg
Posty: 339
Rejestracja: 08 maja 2015, 18:12
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Morsereg »

w poprzednim updacie bylo:
Overall, currently we estimate with big probability that production of paper components (plastic components are already produced) will start in March and take 30 days, then we will have around 30 days on transportation - so Language editions should be delivered early in May.
wiec wychodzi na to, ze w marcu zaczna produkcje kart i instrukcji w innych jezykach niz angielski, ktora potrwa okolo 30 dni. nastepne 30 dni to transport i rozsylanie. a wiec obstawial bym maj/czerwiec.

swoja droga, na kickstarterze Dice Tower 2019 pojawila sie promka:
Obrazek
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1213
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 363 times
Been thanked: 250 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Deem »

Czy Nemesis ma jakieś mechanizmy równoważące poziom trudności przy większej ilości graczy? Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że wraz z szybszą eksploracją szybciej dokładamy znaczniki hałasu, ale można tym zarządzać poruszając się do pomieszczeń z innymi modelami.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: pavel »

Deem pisze: 03 lut 2019, 22:20 Czy Nemesis ma jakieś mechanizmy równoważące poziom trudności przy większej ilości graczy? Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że wraz z szybszą eksploracją szybciej dokładamy znaczniki hałasu, ale można tym zarządzać poruszając się do pomieszczeń z innymi modelami.
Nie ma takich mechanizmów. Grając w cztery osoby mieliśmy dużo walki, więcej odkrytych pomieszczeń co normalne. Szansa na ukończenie misji, celu gry przed czasem, są większe dla każdego z nas ze względu na np. odkryte lokalizacje. Grając w dwóch, mniej walki, ale znacznie częściej brakowało na czasu na ukończenie gry. Gra "daje po kościach", bez względu na ilość osób grających. Mimo to częściej udawało nam się wygrywać w większej ilości graczy. Co zauważyłem, że przekłada się to na granie solo 1 postacią, gdzie szansę są najmniejsze. Trzeba pamiętać też, że to odczucia bardzo osobiste, ze względu na bardzo dużą losowość rozgrywki.
thegammer
Posty: 152
Rejestracja: 13 kwie 2017, 17:06
Has thanked: 15 times
Been thanked: 29 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: thegammer »

Fajnie zrobiony gameplay(PL): https://www.youtube.com/watch?v=RJf-v-k ... ploademail - więcej takich.
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Gatherey »

thegammer pisze: 05 lut 2019, 11:05 Fajnie zrobiony gameplay(PL): https://www.youtube.com/watch?v=RJf-v-k ... ploademail - więcej takich.
Nic co wychodzi z tego kanału nie jest fajne :lol:
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Marx »

Fajne, fajne. mają dobrą zabawę widzę, ale trochę za grzecznie. Nemesis, to gra gdzie należy być nieufnym i pałać do siebie nienawiścią (zupełnie jak w nieudanym małżeństwie).
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: wirusman »

Od razu nie udanym . :)
Widzę, że jakość filmów Pani Asi poszybowala ostro do góry. Ciekawie wykonany gameplay.
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1213
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 363 times
Been thanked: 250 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Deem »

Dzięki @pavel.

Jeszcze jedna kwestia mnie zastanawia - rozumiem że nie możemy pokazywać sobie kart celów, ale czy jest zasada zabraniająca słownego zdradzenia na czym mi zależy (pomijam kwestię czy jest to mądre czy głupie)? Np. „Nie możemy pozwolić, żeby zakażony statek dotarł na Ziemię, skierujmy go w stronę Marsa i skorzystajmy z kapsuł ratunkowych”.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Marx »

Każdy ma własne cele (ukryte), często sprzeczne z interesami innych graczy, więc nie. Takie deklaracje, o ile szczere, pozbawiają Cię szans na zwycięstwo. Chyba że...chcesz wprowadzić odrobinę zamieszania i dezorientacji do rozgrywki...i tworzysz klimat blefu.

Cele jako takie są ukryte, więc co do zasady, nie można ich ujawniać.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8735
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2331 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity »

Marx pisze: 05 lut 2019, 11:42 Fajne, fajne. mają dobrą zabawę widzę, ale trochę za grzecznie. Nemesis, to gra gdzie należy być nieufnym i pałać do siebie nienawiścią (zupełnie jak w nieudanym małżeństwie).
Rozumiem, że to było żartobliwe, ale może pozwólmy każdemu grać tak, jak lubi.
Gatherey pisze: 05 lut 2019, 11:32 Nic co wychodzi z tego kanału nie jest fajne :lol:
Na szczęście jesteś w mniejszości.

Fajna rozgrywka, czekam na drugą część.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Marx »

Curiosity pisze: 05 lut 2019, 14:27 Rozumiem, że to było żartobliwe, ale może pozwólmy każdemu grać tak, jak lubi.
Pozwólmy każdemu wyrażać taką opinię, jaką ma o grze czy rozgrywce, temu również służy to forum. Moja uwaga nie ma charakteru nakazu lub zakazu.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Morsereg
Posty: 339
Rejestracja: 08 maja 2015, 18:12
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Morsereg »

dzisiaj dostalem elementy ktory byly zniszczone
Obrazek
znacznikow nawet dostalem wiecej ;)
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

Morsereg pisze: 06 lut 2019, 11:49dzisiaj dostalem elementy ktory byly zniszczone, znacznikow nawet dostalem wiecej ;)
A zatem jest w nich jeszcze dobro. ;)

Niedawno został opublikowany FAQ - ciekawi mnie, czy Rebel da radę uaktualnić instrukcję.
szurubur
Posty: 78
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:26
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: szurubur »

A jak tam kwestia wykonania planszy? Na YT widziałem filmik w którym gościu narzekał na jej wykonanie. Swoją droga duzo ostatnio zauważyłem negatywnych opinii na temat wykonania gry, co trochę mnie przeraża biorąc pod uwage, że jest to moja najdroższa gra. Wciąż bije się z myslami, czy brać nemesis'a czy jednak zrezygnowac. Ech... 😣
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1213
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 363 times
Been thanked: 250 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Deem »

szurubur pisze: 06 lut 2019, 21:13 A jak tam kwestia wykonania planszy? Na YT widziałem filmik w którym gościu narzekał na jej wykonanie. Swoją droga duzo ostatnio zauważyłem negatywnych opinii na temat wykonania gry, co trochę mnie przeraża biorąc pod uwage, że jest to moja najdroższa gra. Wciąż bije się z myslami, czy brać nemesis'a czy jednak zrezygnowac. Ech... 😣
Czytając opinie o tej grze należy rozumieć kontekst w jakim są wygłaszane. Nemesis to zabawa w Obcego, główne skrzypce grają klimat i wykonanie. Siadając do planszy musisz wiedzieć, że możesz przegrać zupełnie nie ze swojej winy (zły dociąg obcych, inny gracz, który ma cel wykluczający się z Twoim i znajdzie się w lepszej sytuacji, którą wykorzysta, a Ty nie będziesz miał już opcji, aby zareagować), a wiele zależy od losu (układ pomieszczeń, wydarzenia, walka, obrażenia). Są gracze, którzy nie będą potrafili tego zaakceptować i w efekcie wynudzą się lub wkurzą. Ale z drugiej strony sądziłem, że to nie jest gra dla mnie, a ostatnia partia zafundowała nam rollercoaster emocji i masę zwrotów akcji niczym najlepszy film, dając mi najlepsze doświadczenie około growe ostatnich 10 miesięcy (dosłownie popłakałem się ze śmiechu widząc groteskowy układ wydarzeń, który doprowadził do śmierci mojej postaci).

Plansza jest bardzo ciemna i to jej jedyna wada.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Bary »

szurubur pisze: 06 lut 2019, 21:13 A jak tam kwestia wykonania planszy? Na YT widziałem filmik w którym gościu narzekał na jej wykonanie. Swoją droga duzo ostatnio zauważyłem negatywnych opinii na temat wykonania gry, co trochę mnie przeraża biorąc pod uwage, że jest to moja najdroższa gra. Wciąż bije się z myslami, czy brać nemesis'a czy jednak zrezygnowac. Ech... 😣
Wprawdzie moje partie były rozegrane na pudle kolegi i nie miałem czasu na jakieś przesadnie wnikliwe sprawdzenie komponentów, ale nie napotkałem żadnych znaczących problemów z wykonaniem. Właściwie jedyna moja uwaga, podobnie jak u Deema, dotyczy utrudnionej czytelności planszy, ale to też nie jest jakaś tragedia.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

Plansza prototypowa była dość kolorowa, ale wolę wersję dychromatyczną:

Obrazek
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: rattkin »

Morsereg pisze: 06 lut 2019, 11:49 dzisiaj dostalem elementy ktory byly zniszczone
znacznikow nawet dostalem wiecej ;)
Z ciekawości, w jaki sposób te żetony eksploracji ze zdjęcia były zniszczone? Miałeś jakiś wypadek z wypraską (wgniecenie, zły nadruk?), czy to jakiś ogólny błąd, na który powinienem zwrócić uwagę? Moje wydają się (chyba) w porządku.
Morsereg
Posty: 339
Rejestracja: 08 maja 2015, 18:12
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Morsereg »

rattkin pisze: 15 lut 2019, 18:47 Z ciekawości, w jaki sposób te żetony eksploracji ze zdjęcia były zniszczone? Miałeś jakiś wypadek z wypraską (wgniecenie, zły nadruk?), czy to jakiś ogólny błąd, na który powinienem zwrócić uwagę? Moje wydają się (chyba) w porządku.
nie sadze by to byl jakis ogolny blad. nie widzialem nigdzie wiecej by ludzie zglaszali taki problem. szczerze? to nie wiem jak to sie stalo.
jak sprawdzalem komponenty ktoregos dnia po otrzymaniu przesylki to juz tak mialem.
bardzo mozliwe, ze po prostu zle wypchnalem znacznik i przez to sie rozpadl. malo prawdopodobny scenariusz ale nie mowie, ze zupelnie niemozliwy ;)
cala reszta tokenow jest ok. nie ma na nich sladu uszczerbku.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: rattkin »

Morsereg pisze: 15 lut 2019, 18:59 szczerze? to nie wiem jak to sie stalo.
jak sprawdzalem komponenty ktoregos dnia po otrzymaniu przesylki to juz tak mialem.
Ale co konkretnie? Nie zamieściłeś zdjęć uszkodzonych żetonów (chyba)?
Morsereg
Posty: 339
Rejestracja: 08 maja 2015, 18:12
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Morsereg »

zdjecie jest na stronie 18 - 7 post od gory
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: rattkin »

Ach, widzę. Dzięki.
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Blue »

Jestem po... niecałej partii w wariant full co-op dla zapoznania się z zasadami. Cóż, klimat jest, zdecydowanie. Bardzo mi się jak o ten aspekt chodzi podoba. Ale jak ktoś nie jest fanem ameri to nie ma tu czego szukać, losowość, losowość, losowość ;). Na dzień dobry wyciągnęliśmy królową(serio pierwszy obcy który się pojawił), a potem po kilku ruchach kolega dostał 2 poważne rany i wykrwawianie się, tak że nie mielisy praktycznie szans żeby go zdążyć uleczyć, szczególnie że jeszcze jak się odkryło pomieszczenie do leczenia, to było zepsute ;). Jest opcja że pierwszy gracz który odpadnie gra za obcych, wiec jest to jakieś rozwiązanie, ale po prostu po tym jak odpadł skończyliśmy, bo też już było późno.

Ja za taką losowością nie przepadam, nie jestem też specjalnym fanem ameri, ale moge zagrać bez zgrzytania zębami.

No i dla mnie na minus wykonanie w paru miejscach - dlaczego kurna kostki do nasłuchiwania są bezbarwne przezroczyste? Masakra, nie widać tego w ogóle na tej ciemnej planszy, przynajmniej nie przy tym świetle które mieliśmy. Kolega jest po kilku partiach solo, na żetonach już przybielone krawędzie, na kartach oczywiście to samo. Figurki za to są fajnie wymodelowane i bajer że taki dorosły alien ma 3 modele :).
ODPOWIEDZ