Nemesis (Adam Kwapiński)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: brazylianwisnia »

lukkk pisze: 14 cze 2019, 15:18 Powoli skłaniam się do opinii, że gry Awaken Realms są mocno przehypowane i gdyby nie figurki (ładne, ale na rynku dostępne są ładniejsze) to mechanika już tak super się nie broni.
O Tainted Grail nawet czytać nie chcę.
Kompletnie się z tym nie zgadzam. Figurek w ich grach jest mało I szału nie robia więc to nie o to chodzi. Tainted Grail zapowiada się duuuzo lepiej niż Nemesis. Mechanicznie działa bardzo dobrze, są ciekawe walki, rozbudowana historia, eksploracja świata..Ich gry poprostu opierają się na genialnej wizji która potrafią sprzedać graczom.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 441
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: lukkk »

Vojtas, fajnie to wszystko opisałeś. I faktycznie, gdy człowiek mocno będzie analizował to zapewne masz rację.
Jednak gra do krótkich nie należy, zasad jest sporo i jeśli w danej grupie graczy rozgrywka nie "pyknie" w przeciągu pierwszych 3 rozgrywek, to gra może nie dostać już kolejnej szansy. W obecnych czasach gry zmienia się jak rękawiczki, więc bardzo ważne jest ich pierwsze wrażenie.
Sam muszę raz jeszcze zagrać, może w innym składzie by lepiej się tej grze przyjrzeć. Może tym razem da mi ciut więcej satysfakcji.
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 441
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: lukkk »

brazylianwisnia pisze: 14 cze 2019, 15:31
lukkk pisze: 14 cze 2019, 15:18 Powoli skłaniam się do opinii, że gry Awaken Realms są mocno przehypowane i gdyby nie figurki (ładne, ale na rynku dostępne są ładniejsze) to mechanika już tak super się nie broni.
O Tainted Grail nawet czytać nie chcę.
Kompletnie się z tym nie zgadzam. Figurek w ich grach jest mało I szału nie robia więc to nie o to chodzi. Tainted Grail zapowiada się duuuzo lepiej niż Nemesis. Mechanicznie działa bardzo dobrze, są ciekawe walki, rozbudowana historia, eksploracja świata..Ich gry poprostu opierają się na genialnej wizji która potrafią sprzedać graczom.
Hmmmm cięzko powiedzieć to o Lord of Hellas, gdzie figurkami ta gra stoi. Gdyby nagle wszystko było tekturowe, zapewne gra przeszła by bez większego echa.
O Tainted Grail się nie wypowiadam, bo nie obserwowałem projektu. Kto wie, może akurat on trafi w mój gust. Chodziło mi o to, że po LoH i Nemezis, straciłem większe zainteresowanie do gier tego producenta. Kto wie, może kiedyś uda im się mnie zaskoczyć.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: brazylianwisnia »

Setki gier stoją figurkami a nie osiągają takiego sukcesu. Dla przykładu w Tainted Grail mamy 13 malych figurek I 4 większe, w Bloodborne było 123 figurkibI to jakości CMON oraz znana marka. Jednak to Tainted Grail sprzedał znacznie więcej kopii na KS. Sprzedali wizje gry z historia, eksploracja, walka, rozwojem postaci oparta o euro mechaniki i z pięknymi grafikami. I ta wizja właśnie przekonała tonę graczy. Zobaczymy jak będzie z egzekucja ale narazie wydaje się to świetne.

Co do Nemesisa to dla mnie jest to jedno z najlepszych ameri jakie jest. Jeśli porównać mechanicznie do euro gier to wiadomo że tyłka nie urwie ale w swojej kategorii jest dobrze. Oceny to odzwierciedlają. To nie wynik hypeu bo jednak jest wiele innych gier które miały spory hype a oceny takie super nie są.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
siekan
Posty: 425
Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: siekan »

Problem z Nemesis może być jeszcze inny - gra jest na tyle droga, że opinia wynikająca z instynktu samoobrony (wydałem tyle kasy, więc to musi być dobre!), może być naciągana.
Ja sam się na tym złapałem w przypadku Lisboa - kupa kasy, świetnie zrobiona, ale im dłużej w to gram, tym bardziej mam wrażenie, że sam sobie wmawiam genialność tej gry za tą cenę, a wcale aż tak genialna nie jest.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10807
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3332 times
Been thanked: 3190 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: japanczyk »

lukkk pisze: 14 cze 2019, 15:38 Hmmmm cięzko powiedzieć to o Lord of Hellas, gdzie figurkami ta gra stoi. Gdyby nagle wszystko było tekturowe, zapewne gra przeszła by bez większego echa.
O Tainted Grail się nie wypowiadam, bo nie obserwowałem projektu. Kto wie, może akurat on trafi w mój gust. Chodziło mi o to, że po LoH i Nemezis, straciłem większe zainteresowanie do gier tego producenta. Kto wie, może kiedyś uda im się mnie zaskoczyć.
Na pewno w LoH te kilka figurek potworów robi większe wrażenie niż wszytskie w Nemesis - chociaż królowa wciąż jest pokaźna. W lohu moze masz sporo figurek, ale hoplici to jakies mieso armatnie
brazylianwisnia pisze: 14 cze 2019, 15:49 Setki gier stoją figurkami a nie osiągają takiego sukcesu. Dla przykładu w Tainted Grail mamy 13 malych figurek I 4 większe, w Bloodborne było 123 figurkibI to jakości CMON oraz znana marka. Jednak to Tainted Grail sprzedał znacznie więcej kopii na KS. Sprzedali wizje gry z historia, eksploracja, walka, rozwojem postaci oparta o euro mechaniki i z pięknymi grafikami. I ta wizja właśnie przekonała tonę graczy. Zobaczymy jak będzie z egzekucja ale narazie wydaje się to świetne.
Sprzedali grę tym, że w cenie podstawki dostajesz 3 gry tak na prawdę. W życiu by się to nie sprzedało gdyby ta gra nie miała przynajmniej tego jednego "dodatku", któy jest druga gra w cenie podstawki. Dyskusja troche zbiega z toru, ale na 90% to było wkalkulowane w te kampanie i jej cenę, ale kudos dla nich za to
Ostatnio zmieniony 14 cze 2019, 15:54 przez japanczyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 441
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: lukkk »

siekan pisze: 14 cze 2019, 15:51 Problem z Nemesis może być jeszcze inny - gra jest na tyle droga, że opinia wynikająca z instynktu samoobrony (wydałem tyle kasy, więc to musi być dobre!), może być naciągana.
Ja sam się na tym złapałem w przypadku Lisboa - kupa kasy, świetnie zrobiona, ale im dłużej w to gram, tym bardziej mam wrażenie, że sam sobie wmawiam genialność tej gry za tą cenę, a wcale aż tak genialna nie jest.
Dokładnie
Wydaj na grę 700 zł po czym stwierdź, że jest to bani :)
Ciężko!
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: brazylianwisnia »

siekan pisze: 14 cze 2019, 15:51 Problem z Nemesis może być jeszcze inny - gra jest na tyle droga, że opinia wynikająca z instynktu samoobrony (wydałem tyle kasy, więc to musi być dobre!), może być naciągana.
Ja sam się na tym złapałem w przypadku Lisboa - kupa kasy, świetnie zrobiona, ale im dłużej w to gram, tym bardziej mam wrażenie, że sam sobie wmawiam genialność tej gry za tą cenę, a wcale aż tak genialna nie jest.
Nemesis przecież kosztował niewiele ponad 300zl. Żaden szał tak naprawdę.
Co do Lisboa to ta gra jest genialna. Uwielbiam system budowania miasta i to wyciskanie dodatkowych akcji jak w innych grach Lacerdy.


Może inaczej: jakie przygodowe-scifi ameri uważacie za lepsze? Szukam jakiegoś punktu odniesienia.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

Nie ma co się stresować. Komuś gra nie siądzie - ok, byleby wcześniej móc gdzieś zagrać. Ja przed KS grałem 4 razy, więc wiedziałem, w co się pakuję. W prototypie najgorszy był downtime, który w wersji finalnej ładnie zniwelowano.
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 441
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: lukkk »

vojtas pisze: 14 cze 2019, 16:30 Nie ma co się stresować. Komuś gra nie siądzie - ok, byleby wcześniej móc gdzieś zagrać. Ja przed KS grałem 4 razy, więc wiedziałem, w co się pakuję. W prototypie najgorszy był downtime, który w wersji finalnej ładnie zniwelowano.
A jakie są zmiany w stosunku do wersji sklepowej?
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

lukkk pisze: 14 cze 2019, 20:38A jakie są zmiany w stosunku do wersji sklepowej?
Masz na myśli KS? W mechanice nie ma żadnych zmian. Zawartość praktycznie też się nie różni, z wyjątkiem komiksowej kampanii i kilku drobiazgów.
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 441
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: lukkk »

vojtas pisze: 14 cze 2019, 22:01
lukkk pisze: 14 cze 2019, 20:38A jakie są zmiany w stosunku do wersji sklepowej?
Mechaniczne? Żadne. Zawartość praktycznie też z wyjątkiem komiksowej kampanii i kilku drobiazgów.
Chodziło mi raczej o zmiany względem wersji print and play. Bo mówisz, że zniwelowano downtime.
Jedno co wiem, że dodano "skradanie" względem wersji pierwotnej, czyli wybierasz sobie po ruchu miejsce, w które dodajesz znacznik hałasu.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

lukkk pisze: 14 cze 2019, 22:04Chodziło mi raczej o zmiany względem wersji print and play. Bo mówisz, że zniwelowano downtime. Jedno co wiem, że dodano "skradanie" względem wersji pierwotnej, czyli wybierasz sobie po ruchu miejsce, w które dodajesz znacznik hałasu.
Nie grałem w P&P, tylko w prototyp na konwencie. Tura gracza nie wyglądała tak jak teraz (dwie akcje/pass i kolejny gracz). Każdy uczestnik wykonywał wszystkie swoje akcje od razu. Gra potrafiła wówczas bardzo zwolnić. Teraz gra się dużo szybciej, praktycznie maszynowo ciach-ciach-ciach-i-ciach. Wyleciała też talia paniki - kiedy następował atak intruza z zaskoczenia, ciągnęło się kartę paniki, która wprowadzała różne efekty (np. wystrzelanie całego magazynka w ściany :D ). Pomysł z podstawki wyrzucono, ale talia wróci w dodatku Szepczący w Ciemności. Inna duża zmiana dotyczy walki - w prototypie w czasie walki można było wykonać tylko do dwóch akcji. To był hardcore. :) Ten limit usunięto. Była jeszcze zasada, która pozwalała poruszyć się z kimś w jego turze na doczepkę - przenosiło się wówczas 2 figurki graczy (drugi gracz oczywiście już nie rzucał kością hałasu).
elpormyko
Posty: 303
Rejestracja: 01 lut 2017, 15:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 5 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: elpormyko »

W tym tygodniu pare(set) osób zapewne zdołało już odebrać swoje długo wyczekiwane kopie Nemesis w pl wersji językowej i może nawet rozegrać pierwsze partie.
Mi udało się rozłożyć, przebrnąć przez instrukcję i rozegrać szkoleniową partyjkę (sam ze sobą). Poniżej kilka spostrzeżeń od strony wykonania.

Jeśli chodzi o komponenty to żadnej figurki nie obryzgał kwas obcego, karty też wyglądają na wydrukowane poprawnie, plansza na pierwszy rzut oka trochę ciemna ale po godzinie wpatrywania się w nią, wszystko staje się jasne i czytelne.
Jedyne 3 rzeczy do których chciałbym się przyczepić to:
1) Zamienione miejscami labelki na kartach postaci: tam gdzie jest "Stos kart akcji" powinno być "Odrzucone karty akcji", a tam gdzie jest "Odrzucone karty akcji" powinno być "Stos kart akcji"
2) Żetony intruza (te które ciągniemy z kolonii (woreczka) mają, na odwrocie pod cyferką, napis "WARNING", a nie "UWAGA" - szczerze to bym tego nie zauważył gdyby nie screen w instrukcji 8)
3) Insert ma problem z zakoszulkowanymi kartami, szczególnie tymi małymi, tu link do postu na bgg jak sobie z tym radzą ludzie. U mnie 5 min z szuszarką załatwiło sprawę.

Drobne sprawy, zupełnie nie wpływające na rozgrywkę ani na odczucia ale delikatny niesmak zostawiają, szczególnie, że na językowe wersje "troszkę" czekaliśmy :D

A jak wasze pierwsze wrażenia?
jakmis83
Posty: 1176
Rejestracja: 22 maja 2015, 14:31
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 130 times
Been thanked: 141 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: jakmis83 »

Przecież posty powyżej są o pierwszych wrażeniach...
Moje Gry
Jeśli nie wiesz, jak masz zagrać, poczekaj, aż twojemu przeciwnikowi przyjdzie do głowy jakaś idea. Możesz być pewny, że będzie to idea fałszywa.
Siegbert Tarrasch
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8720
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity »

elpormyko pisze: 15 cze 2019, 13:18 A jak wasze pierwsze wrażenia?
Ja na razie tylko rozpakowałem pudełko.
No sorry, ale figurki tyłka nie urywają. Pewnie jestem rozpieszczony, ale - serio - spodziewałem się czegoś lepszego. Nie śledziłem kampanii, bo obiecałem sobie, że nie wesprę nic od Awaken Realms (te opóźnienia trwające po kilka... lat), stąd nie wiedziałem jak finalnie wyglądają. Miałem jedynie Adrestię (promo do Lords of hellas), która wyglądała bardzo dobrze. Nie sądziłem też, że zatęsknię za sundropem, który w LoH był słaby. Mając jednak porównanie gołego plastiku do pomazanej Adrestii, stwierdzam, że ta druga wygląda lepiej.

Plansza też i mi wydaje się być zbyt ciemna. Przy kiepskim oświetleniu to może być problematyczne.
Fajny jest artbook, to chyba pierwszy, jaki w ogóle mam do jakiejkolwiek gry.

Opisywana przez Was losowość mi (chyba) nie będzie przeszkadzała. Bardziej martwi możliwość kopnięcia w kalendarz, bo to zawsze jest niefajne.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
elpormyko
Posty: 303
Rejestracja: 01 lut 2017, 15:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 5 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: elpormyko »

jakmis83 pisze: 15 cze 2019, 13:27 Przecież posty powyżej są o pierwszych wrażeniach...
Czytałem :) bardziej chodziło mi o wrażenia pod kątem wykonania.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: brazylianwisnia »

Curiosity pisze: 15 cze 2019, 13:51
elpormyko pisze: 15 cze 2019, 13:18 A jak wasze pierwsze wrażenia?
Ja na razie tylko rozpakowałem pudełko.
No sorry, ale figurki tyłka nie urywają. Pewnie jestem rozpieszczony, ale - serio - spodziewałem się czegoś lepszego. Nie śledziłem kampanii, bo obiecałem sobie, że nie wesprę nic od Awaken Realms (te opóźnienia trwające po kilka... lat), stąd nie wiedziałem jak finalnie wyglądają. Miałem jedynie Adrestię (promo do Lords of hellas), która wyglądała bardzo dobrze. Nie sądziłem też, że zatęsknię za sundropem, który w LoH był słaby. Mając jednak porównanie gołego plastiku do pomazanej Adrestii, stwierdzam, że ta druga wygląda lepiej.

Plansza też i mi wydaje się być zbyt ciemna. Przy kiepskim oświetleniu to może być problematyczne.
Fajny jest artbook, to chyba pierwszy, jaki w ogóle mam do jakiejkolwiek gry.

Opisywana przez Was losowość mi (chyba) nie będzie przeszkadzała. Bardziej martwi możliwość kopnięcia w kalendarz, bo to zawsze jest niefajne.
Figurki(w szczególności obcych) są całkiem dobre ale nie jest to jakosc CMON. Kopniecia w kalendarz to nie problem. Można pograc obcym a w niedalekiej przyszłości także androidem.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Fenrisek83 »

Jak ma się nie umierać w grze gdziele przeciwnikiem jest obca krwiorzeracza rasa? Respawn i zacznynanie od początku kiedy zegar dalej tyka lub reanimacja postaci zmaskarowanej przez "obcych"? Gry na oczy nie widziałem ale o tym pisano od początku.
Iro
Posty: 108
Rejestracja: 15 lut 2019, 07:23
Has thanked: 48 times
Been thanked: 16 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Iro »

A moglby ktos napisac co dostal w podelku i jakie dodatkowe bonusy? Bo w moim podle bylo wsadzone mniejsze i podpisane KS bonus.
Kupiony mam zestaw KS + medyk. I tez macie dodatkowo do istrukcji dodane nie zszyte dwie kartki?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8720
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity »

Fenrisek83 pisze: 15 cze 2019, 14:12 Jak ma się nie umierać w grze gdziele przeciwnikiem jest obca krwiorzeracza rasa? Respawn i zaczynanie od początku kiedy zegar dalej tyka lub reanimacja postaci zmaskarowanej przez "obcych"? Gry na oczy nie widziałem ale o tym pisano od początku.
Jest mnóstwo sposobów, żeby "nie umierać". Na przykład: wszyscy bohaterowie mogą być androidami, które co jakiś czas mają robiony "zrzut pamięci" do systemu, a w przypadku "śmierci", ich stan jest odtwarzany w nowym ciele. Mogłoby działać to tak jak w Łowcy Androidów, gdzie "syntetyczne ciała" mają ograniczoną żywotność i trzeba jak najszybciej dolecieć do celu, żeby "ciała" przetrwały.

;)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
elpormyko
Posty: 303
Rejestracja: 01 lut 2017, 15:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 5 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: elpormyko »

Iro pisze: 15 cze 2019, 14:28 A moglby ktos napisac co dostal w podelku i jakie dodatkowe bonusy? Bo w moim podle bylo wsadzone mniejsze i podpisane KS bonus.
Kupiony mam zestaw KS + medyk. I tez macie dodatkowo do istrukcji dodane nie zszyte dwie kartki?
W podstawowym pudełku powinieneś mieć wszystko co jest opisane w instrukcji. Jedyny błąd to 5 żetonów ciał załogi - jest ich 4 ale wydaje się, że to jest ok bo przy śmierci 5tego gracza jest game over więc żeton jest raczej zbędny.
Dodatkowe pudełko z bonusem to:
- wypraska z żetonami do kampanii
- komiks kampania
- art book z Tainted Grail
- metalowy żeton do Tainted Grail
- podziękowania od Awaken Realms :)

Reszta w drugiej fali.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

elpormyko pisze: 15 cze 2019, 13:18Insert ma problem z zakoszulkowanymi kartami, szczególnie tymi małymi, tu link do postu na bgg jak sobie z tym radzą ludzie. U mnie 5 min z szuszarką załatwiło sprawę.
Napisz, jak to zrobiłeś. Sam myślałem o suszarce, ale nie miałem czasu się tym zająć. Zauważyłem problem z wypraską, jak tylko grę rozpakowałem. Oczywiście problem dotyczy głównie osób koszulkujących, ale wszystkim posiadaczom Nemesis radzę zakoszulkować karty akcji, bo one są walutą rozgrywki, więc praktycznie cały czas są dotykane, miętoszone i tasowane. Reszta kart np. przedmioty czy karty wydarzeń - nie. Wracając do wypraski - o ile dobrze pamiętam małe karty nawet bez koszulek wchodzą z oporem. Do tego stopnia że bezpieczniej układać karty pod lekkim skosem, żeby się nie powyginały z czasem. Jest dla mnie niepojęte, po jaką cholerę zaprojektowano dwie komory na karty z koszulkami i dwie na karty bez nich. Nie pojmuję, dlaczego nie zastosowano jednego rozmiaru, który by umożliwił włożenie wszystkich kart w koszulkach, zwłaszcza że w wyprasce znalazłoby się te 3 milimetry na rozszerzenie sekcji karcianej. Tyle by wystarczyło.

@ Curiosity

Niby tak, ale autor celował w klimat i realia pewnego cyklu filmowego... ;)
elpormyko
Posty: 303
Rejestracja: 01 lut 2017, 15:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 5 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: elpormyko »

vojtas pisze: 15 cze 2019, 14:46
elpormyko pisze: 15 cze 2019, 13:18Insert ma problem z zakoszulkowanymi kartami, szczególnie tymi małymi, tu link do postu na bgg jak sobie z tym radzą ludzie. U mnie 5 min z szuszarką załatwiło sprawę.
Napisz, jak to zrobiłeś. Sam myślałem o suszarce, ale nie miałem czasu się tym zająć. Zauważyłem problem z wypraską, jak tylko grę rozpakowałem.
Rozgrzałem górną ściankę tej nieszczęsnej komory (drugiej od prawej, niby przeznaczonej na małe karty bez koszulek) tak aby była lekko plastyczna i "rozciągnąłem" komorę od wewnątrz ku górze (zewnętrznej części insertu).
Niestety zauważyłeś pewnie, że głębokość tej komory jest inna niż tej teoretycznie przeznaczonej na małe karty w koszulkach przez co będą one lekko wystawać, ale pokrywa jest na tyle elastyczna, że nie powinna wyginać kart. Górna wypraska też jakoś mocno nie naciska więc raczej będzie ok.
mluckner
Posty: 336
Rejestracja: 13 lip 2015, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 94 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: mluckner »

elpormyko pisze: 15 cze 2019, 14:38
Iro pisze: 15 cze 2019, 14:28 A moglby ktos napisac co dostal w podelku i jakie dodatkowe bonusy? Bo w moim podle bylo wsadzone mniejsze i podpisane KS bonus.
Kupiony mam zestaw KS + medyk. I tez macie dodatkowo do istrukcji dodane nie zszyte dwie kartki?
W podstawowym pudełku powinieneś mieć wszystko co jest opisane w instrukcji. Jedyny błąd to 5 żetonów ciał załogi - jest ich 4 ale wydaje się, że to jest ok bo przy śmierci 5tego gracza jest game over więc żeton jest raczej zbędny.
Dodatkowe pudełko z bonusem to:
- wypraska z żetonami do kampanii
- komiks kampania
- art book z Tainted Grail
- metalowy żeton do Tainted Grail
- podziękowania od Awaken Realms :)

Reszta w drugiej fali.
Jest jeszcze talia zwykłych kart z ilustracjami do ich następnej gry.
ODPOWIEDZ