Dokładnie taki sam błąd popełnił właściciel gry tłumacząc nam pierwszy raz zasady. Skończyło się tak, że zacząłem realizować cel pt. "zabij gracza x/przeżyj jako jedyny" z dużą dozą talentu prowadząc jednostkę w kierunku autodestrukcji Też na drugiej karcie celu miałem te nieszczęsne niebieskie zwłoki.Przy okazji zauważyłem, że "startowe zwłoki" wyjąłem czerwone zamiast niebieskich, ale to przecież żadna różnica, nie?
Nemesis (Adam Kwapiński)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
- brazylianwisnia
- Posty: 4080
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 267 times
- Been thanked: 934 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Nemesis raczej się dobrze sprzeda. Ładnie wydany, wejdzie do TOP 100 BGG więc hype będzie. No i z gatunku sci fi przygodowych to jednak topowa pozycja. Cena za to kosmiczna.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- BartP
- Administrator
- Posty: 4719
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 383 times
- Been thanked: 885 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Wątek o projektancie gry i porównaniami z Trzewiczkiem przeniosłem tu:
viewtopic.php?f=64&t=62041&p=1166486#p1166486
viewtopic.php?f=64&t=62041&p=1166486#p1166486
Sprzedam nic
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2650 times
- Been thanked: 2332 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Znalezione na BGG. Pomocne przy kroku "Kolonia Intruzów".
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 10909
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3351 times
- Been thanked: 3205 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Nie rozumiem dlaczego nie ma tego gdzieś w grze na planszy albo planszetce kolonii, tylko musiałem sobie zdjęcie z instrukcji wydrukowac
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Kosmiczna ? mi się wydaje że na te komponenty i ich jakość + design to cena jest jak najbardziej odpowiednia. Pozatym narazie podana jest cena retailowa sugerowana a to jak sklepy będą to sprzedawać to już druga sprawa. Są IMO dużo gorsze gry pod względem kontent - cena jak na przykład posiadłość szaleństwa która swoje kosztuję a figurki ma mierne, a elementy nawet nie dorastają do pięt produkcji AR. narzekanie by narzekać > ?brazylianwisnia pisze: ↑23 lip 2019, 12:26 Nemesis raczej się dobrze sprzeda. Ładnie wydany, wejdzie do TOP 100 BGG więc hype będzie. No i z gatunku sci fi przygodowych to jednak topowa pozycja. Cena za to kosmiczna.
- brazylianwisnia
- Posty: 4080
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 267 times
- Been thanked: 934 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Nie no, cena jest wysoka. Jak kogoś mocno jaraja figurki to może jest ok ale tak to myślę że Gloomhaven PL będzie tańszy a ma sporo więcej towaru. Moim zdaniem cena na poziomie 350zl byłaby ok. 450-500zl to jednak sporo.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Panowie, ale to już było wałkowane... viewtopic.php?f=64&t=61265&start=150
- Mixthoor
- Posty: 516
- Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 67 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Jestem po 3 misji w kampanii NIEZNANE HISTORIE #1. Czy ktoś z Was już ją ograł? Wrażenia?
- miszczu666
- Posty: 264
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 157 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Raz grałem kampanię. 3 misja piękna. Ślicznie mi statek wysadziło
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
-
- Posty: 1275
- Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 71 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Ja jestem zachwycony kampanią Nemesis. Skończyłem wszystkie misje. Szkoda że taka krótka ale ostrze sobie zęby na tą która będzie później. W większości planszówek jak jest kampania to fabularnie jest co najwyżej średnio albo bardziej rzadko kiedy coś mnie w nich zaskakuje.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Wrażenia przecudne, zwłaszcza że gra bardzo mocno utrudniła nam realizację celu. Przy dwóch maszynowniach pojawił się ogień, a potem wydarzenie rozprzestrzeniło nam ogień na silniki. Wydaje mi się, że grę rozkładaliśmy prawidłowo, ale jednego pomieszczenia podstawowego nie mieliśmy na statku. Zgadnijcie którego. Tak, właśnie centrum kontroli przeciwpożarowej. Efekt? Musieliśmy przez większość misji przekopywać się przez żółte przedmioty w poszukiwaniu dwóch gaśnic (Potem jeszcze we wrażliwym miejscu dla misji pojawiły się oczywiście dwa reproduktory plus awarie, ale to już bardziej normalna sprawa, z którą można sobie poradzić niezależnie od pomieszczeń na statku) Czy taka sytuacja może mieć w tej misji miejsce i to błąd autorów kampanii (bo takie centrum kontroli napędu narzucone w przygotowaniu zajmuje miejsce dla pomieszczenia podstawowego) czy jednak to po naszej stronie coś poszło nie tak, że to jedno pomieszczenie się na planszy nie znalazło?
Kampanii jeszcze nie oceniam, na razie jesteśmy na czwartej misji, ale już mogę stwierdzić, że kampania jest lepsza niż się spodziewałem tak mechanicznie jak i fabularnie
-
- Posty: 618
- Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
- Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 55 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
A możesz takie opisy ukrywać jako spoiler? Nie grałem jeszcze kampanii.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Nie widzę potrzeby, bo wydarzenie nie jest fabularne, tylko z talii wydarzeń. To samo z reproduktorami i awariami - pojawiły się z normalnych zasad gry, nie z jakichś specjalnych narzuconych przez kampanię. Ponadto celem misji nie jest gaszenie pożaru, więc to nie jest spoiler.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
1) Gram dalej kampanię, przeszedłem do 4 misji, ale zupełnie nie wiem co wpływa na to, który czytam Wstęp na str 50-51?
2) W czwartej misji znacznik czasu zszedł z 15 do pozycji 12. Rozpatruję wydarzenie 01, a tam jest napisane żeby umieścić żeton wydarzenia 05 na polu 14 ToruCzasu, to chyba pomyłka jak mam się cofnąć w czasie?, to chyba ma być pole 04 ToruCzasu???
2) W czwartej misji znacznik czasu zszedł z 15 do pozycji 12. Rozpatruję wydarzenie 01, a tam jest napisane żeby umieścić żeton wydarzenia 05 na polu 14 ToruCzasu, to chyba pomyłka jak mam się cofnąć w czasie?, to chyba ma być pole 04 ToruCzasu???
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Wstęp 1 kieruje do odpowiedniego wstępu 2 lub 3 (decydujący kadr jest na str 51)
-
- Posty: 419
- Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 15 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Tak czytam Wasze opinie na temat kampanii i zaczynam żałować, że ostatecznie nie wsparłem gry na KS. Mam nadzieję, że kampania znajdzie się kiedyś w jednym ze sklepowych dodatków
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Cześć, mam pytanie co do kampanii
ja grałem w Nemesis 3 partie, koledzy po 2, 1 osoba będzie nowa
1. Czy ma sens grać z nową osobą kampanie czy lepiej najpierw pokazać jej normalną rozgrywkę?
2. Ile trwa 1 scenariusz kampanii? Tyle co normalna rozgrywka, czy jednak są one szybsze i będziemy w stanie jednego wieczoru rozegrać dwa - trzy (zakładają, że zagralibyśmy w tym czasie jedną normalną partię)
ja grałem w Nemesis 3 partie, koledzy po 2, 1 osoba będzie nowa
1. Czy ma sens grać z nową osobą kampanie czy lepiej najpierw pokazać jej normalną rozgrywkę?
2. Ile trwa 1 scenariusz kampanii? Tyle co normalna rozgrywka, czy jednak są one szybsze i będziemy w stanie jednego wieczoru rozegrać dwa - trzy (zakładają, że zagralibyśmy w tym czasie jedną normalną partię)
-
- Posty: 2289
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1593 times
- Been thanked: 930 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
1. Moim zdaniem kampania to najlepszy tryb tej gry , ale mogę być w tym odosobniony.Inglorion pisze: ↑12 sie 2019, 09:12 Cześć, mam pytanie co do kampanii
ja grałem w Nemesis 3 partie, koledzy po 2, 1 osoba będzie nowa
1. Czy ma sens grać z nową osobą kampanie czy lepiej najpierw pokazać jej normalną rozgrywkę?
2. Ile trwa 1 scenariusz kampanii? Tyle co normalna rozgrywka, czy jednak są one szybsze i będziemy w stanie jednego wieczoru rozegrać dwa - trzy (zakładają, że zagralibyśmy w tym czasie jedną normalną partię)
2. Zdarzyło mi się rozegrać 2 scenariusze kampanii jednego wieczora.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Jak najbardziej. Kampania wprowadza zasady normalnej gry co-op stopniowo (zwiększając tym samym poziom trudności), więc jeśli 3 osoby z 4 kojarzą zasady to jak najbardziej jest sens grać - gdyby to nie był coop to inna sprawa najpewniej by była. W moim przypadku znałem zasady tylko ja, dwóch kolegów nie - świetnie ich to nauczyło zasad.
Powiedziałbym, że zależy od misji. Podczas pierwszej sesji (6 h) rozegraliśmy misje 1,2 i zaczęliśmy kawałeczek 3. Drugie posiedzenie (4-5 h) to było dokończenie misji 3. Czwarta pewnie nie zajmie dużo dłużej2. Ile trwa 1 scenariusz kampanii? Tyle co normalna rozgrywka, czy jednak są one szybsze i będziemy w stanie jednego wieczoru rozegrać dwa - trzy (zakładają, że zagralibyśmy w tym czasie jedną normalną partię)
- Mixthoor
- Posty: 516
- Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 67 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Przeszedłem kampanię i również jestem zachwycony. Dzięki podatności intruzów na broń energetyczną, w 4 misji truchło leżało wszędzie. W kampanii udział wzięli kapitan, mechanik oraz żołnierz. Kałduniasty mechanik był najsprawniejszym ogniwem i pomimo ogromnego bebzola wiele razy ratował nas z poważnych opresji, dzięki tunelom technicznym i wielu kartom napraw. Prócz epilogu, który przyjęliśmy z mieszanymi uczuciami, całość oceniliśmy bardzo wysoko.
Mam już za sobą każdą formę rozgrywki... Ta gra jest fenomenalna.
Spoiler:
Mam już za sobą każdą formę rozgrywki... Ta gra jest fenomenalna.
- pan_satyros
- Posty: 6127
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 641 times
- Been thanked: 507 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Czy macie gdzieś może listę błędów w polskim wydaniu? Słyszałem że jakieś się na kartach trafiły, a nie chcę się pomylić testując.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Najistotniejsze są chyba karty ognia zaporowego/osłonowego.pan_satyros pisze: ↑13 sie 2019, 07:50 Czy macie gdzieś może listę błędów w polskim wydaniu? Słyszałem że jakieś się na kartach trafiły, a nie chcę się pomylić testując.
Powinny one działać tak, że wycofując się od obcego ignorujesz jego atak, za to nie mają wpływu na ewentualne pojawienie się kolejnego obcego po rzucie na szmery i ewentualny atak z zaskoczenia, a tekst na kartach sugeruje coś zupełnie innego (albo po prostu błędnie określa atak przy ucieczce jako atak z zaskoczenia).
viewtopic.php?f=64&t=60360
-
- Posty: 817
- Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 93 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
We 3 jedna rozgrywka u nas trwa około 1,5 h. Jak się bardziej ogramy to myślę, że będzie krócej. Znamy zasady i nie latamy już na oślep po statku robiąc szmery. Intruzow wychodzi tyle, że można sobie z nimi poradzić ale uczucie grozy jest. Dużo filmowych akcji typu ja przeganiam królową a kolega wywala w kosmos slużą. Gra super bo klimat jest, kombinowanie też i zasady są przemyślane. Lubię tego typu gry więc dla mnie 9 na 10.