Nemesis (Adam Kwapiński)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

Morgon pisze: 22 sie 2019, 12:19Na silniki z Chin wciąż czekamy. Nie wiem jaki mają problem z tym aby to nadrukować na jednym szablonie, ale trwa to już bardzo długo.
Widzę tu jednak pewien plus. Mianowicie taki, że AR już wie, z czym fabryka ma problemy i czego unikać.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1553
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Muad'Dib »

vojtas pisze: 22 sie 2019, 13:11 (...)Mianowicie taki, że AR już wie, z czym fabryka ma problemy i czego unikać.
To jest chyba ich ulubiona sentencja, powtarzana przy każdej kampanii :D
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: rattkin »

Wychodzi na to, że należy unikać produkowania gier planszowych.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

Muad'Dib pisze: 22 sie 2019, 13:25To jest chyba ich ulubiona sentencja, powtarzana przy każdej kampanii :D
Ja AR wierzę, choć nie we wszystkich kwestiach (moje wątpliwości budzi przede wszystkim harmonogram produkcji i obsuwy). Tak czy siak nie posądzam ich o celowe sabotowanie produkcji własnych gier. Potrzeba czasu, aby poznać swoje własne ułomności oraz niedostatki fabryki. Teoretycznie można zmienić podwykonawcę, ale wtedy cały proces poznawania nowej firmy, jej procedur, mocnych i słabych stron, zacznie się od nowa. Ktoś mógłby powiedzieć: przecież ludzie, którzy grają od wielu lat, powinni wiedzieć, co się sprawdza, a co nie. Zwykli gracze o wielu technicznych sprawach produkcji nie mają bladego pojęcia - i trudno się temu dziwić. Niewielu zna się na technologii druku, DTP, przygotowywaniu komponentów, organizacji produkcji etc. Wielu rzeczy trzeba się nauczyć poprzez praktykę. Grunt by wyciągać właściwe wnioski i nie popełniać tych samych błędów. Warto też słuchać ludzi - w granicach zdrowego rozsądku rzecz jasna.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: brazylianwisnia »

miszczu666 pisze: 22 sie 2019, 11:04
Takie mam przemyślenie, że może to kwestia źle dobranych koszulek. Za grube, za duże?

Ja swojego Nemesisa pakowałem w Ultra Pro - Pro Fit (duże karty) i Mayday (małe karty, nie pamiętam teraz które mayday'e)
Między dużymi kartami bez jakiejkolwiek modyfikacji insertu mieści się jeszcze zwinięty woreczek.

Małe karty też bez problemu mieszczą się w pudełku. Będę w domu, to cyknę fotkę (wypraski + paczka od koszulek).
Wszystko ma swoje miejsce i leży tam jak ulał. Bez ścisku i bez zbędnego luzu.
Przeciez wiadomo że mowa o koszulkach premium które są sztywne i grube a nie o dopasowanych szmaciakach które bez problemu wejdą w insert. I to nie kwestia niewłaściwego doboru a błędu AR bo nawet przez nich sprzedawane koszulki się nie mieszczą.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2019, 16:53 przez brazylianwisnia, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: wirusman »

Dziwne, bo u mnie wszystkie karty pasują:)Poprostu nie trzeba być obłąkanym i wszystkiego nie koszulkować:)
gogovsky
Posty: 2180
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 460 times
Been thanked: 503 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: gogovsky »

wirusman pisze: 22 sie 2019, 16:11 Dziwne, bo u mnie wszystkie karty pasują:)Poprostu nie trzeba być obłąkanym i wszystkiego nie koszulkować:)
Obłąkani to ludzie co grają w dowolny deckbuilder bez koszulek o zgrozo;p
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
miszczu666
Posty: 260
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 48 times
Been thanked: 156 times
Kontakt:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: miszczu666 »

Jak pisałem, tak robię.
Wnętrze pudełka wraz z koszulkami.
Nie koszulkowałem tylko tych kart promocyjno-artworkowych
A reszta jak na załączonym obrazku.
A rodzaj koszulek to kwestia gustu. Ja mam jedną grę w koszulkach premium. Żadnej innej miał nie będę. Grube to, sztywne, nieporęczne., dużo miejsca zajmuje tak w pudełku, jak i na stole.

Obrazek
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Fenrisek83 »

Mi wszystko weszło i zostało miejsce. Koszulki najtańsze ba nawet za duże - takie do mgt. Nie są to ultra pro czy jakieś tam. Na małe kumplem pod wymiar idelanie na styk tych kart się nie dotyka za często.
Awatar użytkownika
imadlo64
Posty: 63
Rejestracja: 03 kwie 2019, 13:27
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 16 times
Been thanked: 3 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: imadlo64 »

Dzień dobry wszystkim,

Nemesis ma już stałe miejsce u nas na stole. Jesteśmy grą po prostu za-chwy-ce-ni!! Tym bardziej, że to pierwsza nasz taka kosztowna pozycja (a teraz szał na planszówki już tylko rośnie :D )
Mamy egzemplarz z KS kupiony z drugiej ręki. Próbowaliśmy wczoraj przymierzyć się do kampanii (tej z komiksem) i okazało się, że potrzebne są jakieś dodatkowe żetony wydarzeń, dodatkowe znaczniki (chyba przewodów) itp. Tego nie było w naszym pudle, więc pytanko, czy to ma być dostarczane z drugą falą, czy powinno być już w pierwszej? Czy w ogóle ktoś z Was ma te komponenty potrzebne do kampanii?
czeczot
Posty: 1275
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 29 times
Been thanked: 71 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: czeczot »

Komponenty powinny być w komplecie
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Fenrisek83 »

Powinny być z tego co pamiętam w takim cienkim pudełku gdzie był komiks, monety do tainted graila, karty do gry z rysunkami z etherfields.
Awatar użytkownika
imadlo64
Posty: 63
Rejestracja: 03 kwie 2019, 13:27
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 16 times
Been thanked: 3 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: imadlo64 »

Dziękuję Wam bardzo!

zupełnie zapomniałem o tym cieniutkim pudełku!
Wszystko jest ok - sorry za lekkie zaśmiecenie forum :)
Pozdrawiam i życzę udanych rozgrywek!
profes79
Posty: 420
Rejestracja: 28 gru 2008, 18:16
Has thanked: 34 times
Been thanked: 131 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: profes79 »

Ostatnio udało mi się wygrać, w zasadzie wcale nie grając :)

Otóż dosyć szybko odkryło się wejście do kapsuł ratunkowych oraz pomieszczenie umożliwiające ich otwieranie. Ponieważ pilot sprawiał wrażenie godnego zaufania a ja na karcie celu miałem "statek musi dolecieć na Ziemię" lub "przeżyj jako jedyny" wlazłem do kapsuły, wystrzeliłem się w kosmos i z filozoficznym spokojem założyłem, że statek prawie na pewno się rozleci a jak nie to powinien dolecieć na Ziemię. Opuściłem statek - nie wiem - z końcem czwartej tury rozgrywki? Jakoś tak. I poszedłem sobie pogadać ze znajomymi zostawiając resztę ekipy przy stole.

Po dwóch godzinach mnie zawołano - zgodnie z przewidywaniami statek się rozleciał w wyniku kompletu awarii. Wygrałem :D

Jak się okazało, pilot rzeczywiście ustawił koordynaty na Ziemię tylko grała trójka nowych graczy którzy nie do końca wyczuwali zagrożenie związane z awariami/pożarami nie wiedząc jeszcze, jak błyskawicznie potrafią się one rozprzestrzeniać - tu grę zakończyło wydarzenie lokujące uszkodzenia we wszystkich odkrytych zielonych pomieszczeniach. Wcześniej byliśmy o krok od problemów gdy pilot znalazł generatory (uszkodzone) i je naprawił - na koniec tury wypadło wydarzenie odpalające licznik samozniszczenia jeżeli generatory są uszkodzone :)
Awatar użytkownika
arian
Posty: 829
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 264 times
Been thanked: 593 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: arian »

Przy tak długiej grze eliminacja i to co powyżej to niestety coś, co dyskwalifikuje dla mnie tę grę w więcej osób. Godzinna gra z eliminacją jeszcze ujdzie. Ale trzy godziny w grze którą ty możesz skończyć po pół godziny to jednak przesada, szczególnie że ja na planszówki muszę zwykle spory kawałek dojechać, a później spory kawałek wrócić.

Doceniam mechanizmy mające oddać filmowość i poczucie zagrożenia, ale w tej grze jednak niewiadomych jest dla mnie nieco za dużo. Są wydarzenia i stany które już na samym początku tak utrudniają grę danej postaci, że do końca może się tylko miotać bez sensu, bo w zasadzie wiadomo, że nie jest w stanie wykonać celu. Widzę, że mogą być rozgrywki, gdzie wszystko układa się gładko i w zasadzie nic nie musisz kombinować i takie, gdzie bez względu od tego co zrobisz nie ma szans nawet zbliżyć się do sukcesu. I pewnie przez to gra może wiele osób zniechęcić, gdy rozgrywka potoczy się w niekorzystny dla nich sposób.
profes79
Posty: 420
Rejestracja: 28 gru 2008, 18:16
Has thanked: 34 times
Been thanked: 131 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: profes79 »

Akurat opisana wyżej sytuacja byłą wynikiem świadomej decyzji i podjęcia ryzyka - no bo w końcu wystarczyło, żeby ktoś jeszcze się wystrzelił kapsuła i założenia by szlag trafił. Na eliminację jest też lekarstwo w postaci przejęcia obcych - tylko to z kolei podnosi skokowo poziom trudności grupie. Poza tym była to czwarta rozgrywka i pierwszy taki przypadek ( i pierwszy przypadek, że ktoś wygrał :P)
Awatar użytkownika
arian
Posty: 829
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 264 times
Been thanked: 593 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: arian »

No tak, ale próba przeżycia na statku w tej grze może być jeszcze większym ryzykiem. :wink:
Awatar użytkownika
Kilson
Posty: 765
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 35 times
Been thanked: 72 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Kilson »

arian pisze: 27 sie 2019, 11:43 Przy tak długiej grze eliminacja i to co powyżej to niestety coś, co dyskwalifikuje dla mnie tę grę w więcej osób.
Po wyeliminowaniu pierwszego gracza, może on przejąć kontrolę nad obcymi, co zdecydowanie podnosi poziom trudności i może doprowadzić do szybkiego zakończenia gry przez pozostałych :)

A sytuacja opisana przez Profes79 jest po pierwsze bardzo szczególna, a po drugie całkowicie dobrowolna i wynikająca ze znajomości gry jak przypuszczam, bo żeby odlecieć kapsułą w 4 turze - szczególnie nie będąc pilotem - to trzeba wiedzieć do czego się dąży i mieć przy tym sporo szczęścia. A postawienie na to, że pozostali gracze zginą to czysty hazard, np. u mnie w większości gier komuś udaje się wykonać cele i przeżyć, a 2 czy 3 razy nie mając już szans na wykonanie celu po prostu uciekłem bez wykonywania zadania, aby chociaż ocalić skórę ;)
Awatar użytkownika
Gothik
Posty: 490
Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 34 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Gothik »

Ja natomiast w wyniku niedoczytania instrukcji zakończyłem ostatnio wszystkim grę w siódmej turze. Wyciagnałem cel "Greener Pastures", czyli "Player`s 2 character cannot survive". A że ja byłem playerem 2, to szybko uruchomiłem program autodestrukcji i zablokowałem innym kapsuły, żeby być jedynym zwycięzcą :) Dopiero po zakończeniu rozgrywki okazało się, że nie mogłem wybrać tego celu. Wiem, wiem, czytać instrukcję należy - ale serio mogli dodać to jedno zdanie na karcie, że nie można odstawić takiego spektakularnego samobójstwa...
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Fenrisek83 »

Jest napisane w instrukcji, że warunek konieczny do wygrania jest taki aby postać którą grasz przeżył. Chyba, że kooperacja wtedy musi wykonać misję i jedna postać z grupy musi przeżyć.
Hubert84
Posty: 65
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Hubert84 »

arian pisze: 27 sie 2019, 11:43 Przy tak długiej grze eliminacja i to co powyżej to niestety coś, co dyskwalifikuje dla mnie tę grę w więcej osób. ...
Mnie eliminacja nie przeszkadza. Ale mam fajną ciekawostkę - jak raz grałem, to obie karty celów które dostałem dotyczyły eliminacji wszystkich pozostałych użytkowników (jeden z alternatywą w postaci uratowania całego statku). W pierwszej części pierwszej tury rozbiegliśmy się po pomieszczeniach. W drugiej części pierwszej (!!!) tury dwóch graczy weszło do żółtego pomieszczania i zostało im po jednej karcie. Natomiast ja obok miałem już odkryte pomieszczanie do sterowania śluzą. Wszedłem, uruchomiłem i sprawdziłem czy ich to zabije (nie mieli oczywiście karty do otwarcia drzwi, więc by zginęli). Oczywiście po uśmianiu się postanowiłem, że tej akcji nie wykonuję i koniec końców gra skończyła się uratowaniem statku i wszystkich pasażerów z wyjątkiem jednego.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8720
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity »

Hubert84 pisze: 28 sie 2019, 22:07 Wszedłem, uruchomiłem i sprawdziłem czy ich to zabije (nie mieli oczywiście karty do otwarcia drzwi, więc by zginęli). Oczywiście po uśmianiu się postanowiłem, że tej akcji nie wykonuję
Mięczak :P
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Fenrisek83 »

Ja miałem podobną akcję ale z królową. Za atakowała mnie w pomieszczeniu sterującym slużą. Dostała gaśnicą i uciekła do żółtego pomieszczenia które było obok. Więc odpaliłem służę i pomachałem jej na do widzenia. :)
VVilku
Posty: 18
Rejestracja: 28 cze 2017, 12:02
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: VVilku »

Czy istnieje jakaś lista z błędnymi kartami?
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1553
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Muad'Dib »

W sklepie rebela, przy produkcie Nemesis, masz link z erratą.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
ODPOWIEDZ