Nemesis (Adam Kwapiński)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1146
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 254 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: mmag »

Tylko w komunikacie Rebela nie było żadnej informacji o tym, że wprowadzenie tych poprawek do tłumaczenia wpłynie w jakikolwiek sposób na termin realizacji i spowoduje kolejne obsuwy, więc o co kaman? Bo jak na nie szukanie teorii spiskowych wyszła bardzo naciągana teoria spiskowa ;)
Ostatnio zmieniony 21 mar 2019, 12:28 przez mmag, łącznie zmieniany 1 raz.
kremitto123
Posty: 98
Rejestracja: 09 maja 2018, 13:05
Has thanked: 40 times
Been thanked: 7 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: kremitto123 »

To na kiedy planowana jest w koncu premiera?
Czy pojecie ironii/sarkazmu ktos usunal ze slownika?
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
promykx
Posty: 248
Rejestracja: 08 gru 2017, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times
Been thanked: 17 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: promykx »

Cały świat przeciwko im i jeszcze mają przepraszać. Nie przeproszą, jeszcze celnicy zatrzymaja :}
Lud ma być wdzięczny że raczyli wydać mimo przeciwności losu taką grę.
Awatar użytkownika
Mankoslaw
Posty: 92
Rejestracja: 30 sie 2017, 09:43
Lokalizacja: Pszczyna
Has thanked: 186 times
Been thanked: 29 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Mankoslaw »

kelvar pisze: 21 mar 2019, 12:14 A ja nie mogę się powstrzymać od skomentowania:
Spoiler:
Chiński Nowy Rok to I połowa lutego... Opóźnienia zrzucamy na Chiński Nowy Rok.
Druk ma iść w marcu - właśnie ogłoszono poprawki w treści kart. Hmmm... Coś nie tak?
Nie szukam teorii spiskowych tylko wciskanie kitu i szukanie usprawiedliwień. Jak dla mnie firma powinna przeprosić za opóźnienia z powodu (bo mamy problem z harmonogramem prac itp. - kwestia czemu... Nawet bez szczegółów) i sprawa zamknięta.
Osobiście najbardziej mnie wkurza w opóźnieniach właśnie wciskanie kitu :P
No i gdzie widzisz jakąś rozbieżność, rozminięcie się z tematem... jak dla mnie mamy nadal marzec a dokładnie jeszcze 10dni w których mogą rozpocząć druk zgodnie z tym co zostało napisane... podano że gra będzie w maju/czerwcu i jak dla mnie ten termin nadal jest możliwy do zrealizowania... jeśli to się utrzyma to gra będzie miała tylko 1/2roku opóźnienia - nie najgorzej...
kelvar
Posty: 327
Rejestracja: 04 lut 2017, 18:11
Has thanked: 16 times
Been thanked: 24 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: kelvar »

Temat o tłumaczeniach... Co ma do tego tematu stwierdzenie, że ostatnie tłumaczenia to wg mnie kit?:P
Zwróciłem uwagę na to, że sam chiński rok niewiele zmienił - bo materiały dopiero idą do druku/są szykowane. Ale nie ma jak czytanie ze zrozumieniem i kierowanie do tematu o tłumaczeniach (chociaż uwag do tłuczenia w moim komentarzu żadnych :P) czy narzucenie jakiś dziwnych intencji (...a tak btw gdzie w moim poście było o tym, że te poprawki wpływają na premierę gry?:P Nie widzę... Ale ktoś też się dopatrzył powiązań;)).
Zwróciłem uwagę na to, że tłumaczenie się Chińskim Nowym Rokiem to kit - co widać po tym, że materiały do druku nie są gotowe (lub czekają w kolejce... Nie wiem, nie wypowiadam się:)).

Ale po takim odbiorze wypowiedzi już chyba rozumiem czemu firmy zrzucają odpowiedzialność na cokolwiek przy opóźnieniach - ludzie i tak w części dopiszą cokolwiek innego do ich wypowiedzi ;)

Ps. I tak... Jestem świadomy, że ten KS ma niezły czas jak na "standardy" (smutne...). I tak... Jakoś jak będzie gra w lipcu czy sierpniu to nie będę płakał (bo to gra, a opóźnienia się zdarzają :P)
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

Mam dobrą wiadomość dla wszystkich Wrocławian (i okolicznych włościan), którzy chcieliby sobie osłodzić trudy czekania na Nemesis. W miłej atmosferze przy piwq można zagrać w AR Barze, znajdującym się w rynku, w kamienicy numer 5. :) Tak, Awaken Realms ma swój własny pub, choć w aspekcie planszówkowym daleko mu do oferty pubu Hex na Dubois.
Awatar użytkownika
TOMI
Posty: 378
Rejestracja: 20 maja 2006, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 19 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: TOMI »

Witam
Czy ta gra faktycznie jest aż tak losowa (sporo osób o tym wspomina) ?
Do walk kostki, losowy dociąg celów, pomieszczeń itd...
Ma się tu kontrolę nad grą czy raczej 80% to ślepy los ??
Dzięki
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

TOMI pisze: 21 mar 2019, 20:05Czy ta gra faktycznie jest aż tak losowa (sporo osób o tym wspomina)? Do walk kostki, losowy dociąg celów, pomieszczeń itd...
Jest sporo losowości, ale można ją do pewnego stopnia kontrolować. Np. mapę da się eksplorować bez łażenia po niej dzięki specjalnym zdolnościom postaci, przedmiotom i funkcjom niektórych pomieszczeń. Nie chcesz rzucać kością szmerów? Podążaj za innym graczem oraz używaj akcji cichego poruszania i rekonesansu. Nie chcesz się spotkać z intruzami? Odetnij ich, zamykając drzwi w określonych miejscach albo wywab je w kierunku innych graczy (tak!). Oczywiście tylko do pewnego stopnia możesz przeciwdziałać losowości, bo prędzej czy później i tak trzeba będzie zaryzykować. Gdyby wszystko dało się przewidzieć, to gra byłaby cholernie nudna i nie stanowiłaby wielowymiarowego wyzwania.
Awatar użytkownika
Jareks1985
Posty: 1089
Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 91 times
Been thanked: 132 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Jareks1985 »

TOMI pisze: 21 mar 2019, 20:05 Witam
Czy ta gra faktycznie jest aż tak losowa (sporo osób o tym wspomina) ?
Do walk kostki, losowy dociąg celów, pomieszczeń itd...
Ma się tu kontrolę nad grą czy raczej 80% to ślepy los ??
Dzięki
Nie cierpię losowości i kości. A Nemessis to jedyna gra gdzie akceptuje tę losowość, bo jest bardzo dobrze przemyślana i co najważniejsze LOGICZNA.
zmienny układ pomieszczeń i losowy dociąg celów, wpływa na regrywalność bo nie wiesz gdzie znajdziesz jakie pomieszczenie i jakie zadanie masz do wykonania, co do ostatniego zawsze można zastosować draft..
W grze starasz sie zarządzać losowością i napotkanymi wydarzeniami. Skierować ją na swoich oponentów, lub ją zastopować. Dlatego ta gra jest tak miodna.
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Blue »

Ja uważam, że jest bardzo losowa. Jak opisywałem niedawno - trafił nam się taki dociąg, że od razu wyszła królowa, potem dość szybko chyba 2 albo 3 adulty(nie trafił się żaden słabiak), i kolega dostał bardzo szybko 2 ciężkie rany z dociągu kart i coś co mu drenowało życie. Nie było szans zdążyć go dotransportować do sali operacyjnej, nawet jak wiedzieliśmy gdzie ona jest.

Dla mnie to jest ameri pełną gębą.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2019, 11:11 przez Blue, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8735
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2644 times
Been thanked: 2331 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity »

A cele osobiste zostały zrównoważone, czy nadal są łatwiejsze i trudniejsze?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: pavel »

Jareks1985 pisze: 22 mar 2019, 07:56
TOMI pisze: 21 mar 2019, 20:05 Witam
Czy ta gra faktycznie jest aż tak losowa (sporo osób o tym wspomina) ?
Do walk kostki, losowy dociąg celów, pomieszczeń itd...
Ma się tu kontrolę nad grą czy raczej 80% to ślepy los ??
Dzięki
Nie cierpię losowości i kości. A Nemessis to jedyna gra gdzie akceptuje tę losowość, bo jest bardzo dobrze przemyślana i co najważniejsze LOGICZNA.
Co masz na myśli pisząc logiczna i przemyślana ?
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1213
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 363 times
Been thanked: 250 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Deem »

Curiosity pisze: 22 mar 2019, 09:08 A cele osobiste zostały zrównoważone, czy nadal są łatwiejsze i trudniejsze?
Nadal są różnice w poziomie trudności, ale wiele zależy od tego co dzieje się na planszy, jaki jest jej układ i jakie cele mają inni gracze. Poziom zróżnicowania jest akceptowalny (a był to element, którego najbardziej się obawiałem).
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
Jareks1985
Posty: 1089
Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 91 times
Been thanked: 132 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Jareks1985 »

pavel pisze: 22 mar 2019, 09:17
Jareks1985 pisze: 22 mar 2019, 07:56
TOMI pisze: 21 mar 2019, 20:05 Witam
Czy ta gra faktycznie jest aż tak losowa (sporo osób o tym wspomina) ?
Do walk kostki, losowy dociąg celów, pomieszczeń itd...
Ma się tu kontrolę nad grą czy raczej 80% to ślepy los ??
Dzięki
Nie cierpię losowości i kości. A Nemessis to jedyna gra gdzie akceptuje tę losowość, bo jest bardzo dobrze przemyślana i co najważniejsze LOGICZNA.
Co masz na myśli pisząc logiczna i przemyślana ?
To znaczy, ze jest po cos i ma oddawać coś, nie jest chińczykiem.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: pavel »

Im większa losowość, tym mniejsza optymalizacja, rozgrywka trudniejsza. Szansa na wygranie jest taka sama dla osób, które grają po raz "enty" i dla tych co zaczynają. Jest wiele ameri przy, których doprowadzenie do sytuacji gdzie decyduje los, jest kwestią przygotowania. Tu o to ciężko. To "coś" o czym napisałeś to może klimat.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

Z Nemesis jest podobnie jak z Robinsonem: jeśli grasz dobrze, to masz szansę wygrać. Jeśli źle się zabierasz do tej roboty, umrzesz. :D
Warto podkreślić, że szanse na wygraną bardzo zwiększa dokładne poznanie kart - przedmiotów i akcji - oraz zagrożeń (karty wydarzeń, intruzów, żetony eksploracji). Bez tego poruszamy się trochę po omacku.
Awatar użytkownika
miszczu666
Posty: 264
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 48 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: miszczu666 »

Moi drodzy.
Przetłumaczyłem skrót zasad stworzony przez jednego z użytkowników BGG (za jego zgodą).
Mam nadzieję że się przyda.
Jeśli będą jakieś błędy, proszę o informacje.

Link poniżej.
https://boardgamegeek.com/filepage/1788 ... t-zasad-pl
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Morsereg
Posty: 339
Rejestracja: 08 maja 2015, 18:12
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Morsereg »

druga kolumna z lewej. na dole
OBJEKTY
powinno byc OBIEKTY
Awatar użytkownika
miszczu666
Posty: 264
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 48 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: miszczu666 »

Morsereg pisze: 27 mar 2019, 18:29 druga kolumna z lewej. na dole
OBJEKTY
powinno byc OBIEKTY
Dzięki. Po 10 godzinach tłumaczenia oczy już nie wyłapały. W weekend wrzucę poprawioną wersję. Może do tego czasu coś jeszcze będzie wyłapane.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: lukkk »

Hej,
ma może ktoś z Was wersję Print&Play na zbyciu?
:)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10882
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3205 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: japanczyk »

lukkk pisze: 03 kwie 2019, 11:39 Hej,
ma może ktoś z Was wersję Print&Play na zbyciu?
:)
http://awakenrealms.com/download/
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: mauserem »

lukkk pisze: 03 kwie 2019, 11:39 Hej,
ma może ktoś z Was wersję Print&Play na zbyciu?
:)
Masz na myśli gotowca? że wydrukowany i wycięty?
Coś tam drukowaliśmy i testowali - muszę sprawdzić u kogo teraz jest ten egzemplarz - nawet skaner do infekcji działał :D
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: lukkk »

Byłbym wdzięczny :)
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: REBEL.pl »

REBEL.pl pisze: 05 kwie 2019, 14:15
Arek001 pisze: 04 kwie 2019, 03:57Czy jest gdzieś dostępna poprawiona wersja instrukcji do gry PL? Przejrzałem cały wątek i nie znalazłem.
Poprosiliśmy dział wydawniczy, aby sklecili wersję do sieci - będzie na początku przyszłego tygodnia.
Instrukcja oraz rozpiska dotycząca pomieszczeń dla Nemesis już są dostępne do pobrania:

Nemesis - instrukcja
https://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles ... cja_PL.pdf

Nemesis - opis pomieszczeń
https://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles ... zen_PL.pdf
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Arek001
Posty: 247
Rejestracja: 21 lut 2016, 21:29
Lokalizacja: Oświęcim
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Arek001 »

Dzięki, teraz można się zapoznać z zasadami przed premierą gry.
ODPOWIEDZ