Nemesis (Adam Kwapiński)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Nemesis

Post autor: Bea »

Żucho pisze: "Nemesis" nie jest i nigdy nie miał być grą kooperacyjną. Adam nienawidzi tego typu gier, na pewno sam by też takiej nie zaprojektował :wink: celem wspólnym dla wszystkich jest powrót na Ziemię, ale cele indywidualne mogą być różne, włącznie z niedopuszczeniem to tego, żeby któraś z pozostałych postaci przeżyła. Wygrać może jedna osoba, wszyscy, lub nikt. Dodatkowo, jeśli twoja postać umiera przed końcem gry, przechodzisz na stronę obcych i wtedy już w zupełnie otwarty sposób grasz przeciwko reszcie.
Brzmi dobrze. Jeśli do tego będzie ładna ;) to jest na celowniku. :mrgreen:
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Nemesis

Post autor: GrzeL »

Gra z roku na rok staje się coraz lepsza.
Obawiałem się skrócenia czasu rozgrywki, o którym pisał Kuba, ale nic istotnego nie zostało wycięte (wprowadzono limit rund), za to pojawiło się kilka nowych ciekawych pomysłów.
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: Tycjan »

Czas zacząć więcej mówić i pisać o Nemesis :)

ZnadPlanszy.pl objęło patronatem medialnym grę: http://info.znadplanszy.pl/2017/04/27/n ... -medialny/

A to zaowocowało już pierwszym tekstem autorstwa autora gry, Adama Kwapińskiego: "Dziennik projektanta, cz. 1: Strach się bać".
Link: http://goscie.znadplanszy.pl/2017/04/27 ... -medialny/

Wkrótce więcej informacji i materiałów :)

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1127
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 124 times

Re: Nemesis

Post autor: kaimada »

Nemesis to gra o której nadal niewiele wiadomo w sumie i mało pokazano, a i tak znalazła się tuż za moim podium oczekiwanych gier w 2017 roku.
To będzie hit 8).
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1212
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 356 times
Been thanked: 250 times

Re: Nemesis

Post autor: Deem »

Mocno dmuchacie balonik oczekiwań. Z zaciekawieniem czekam na kolejne dzienniki projektanta. Pierwszy ładnie pokazuje założenia fabularne, ale mam nadzieję, że kolejne pokażą więcej mechaniki, która pozwoli je zrealizować. Same szepty to na razie nic więcej jak fog of war.

Po rozczarowaniach podobnymi projektami usiłującymi spełnić w miarę akbitne założenia fabularne/klimaciarskie (typu Martwa Zima), trzymam kiciuki acz z zachowaniem zdrowej niewiary.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: Tycjan »

Dzisiaj na ZP pokazujemy kolejne etapy tworzenia okładki do gry :)

Link: http://info.znadplanszy.pl/2017/05/16/n ... -medialny/

Jest też oferta pracy dla odważnych, ale też i bardzo zdesperowanych ;)

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1803 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: Gambit »

Polecam wbić na Facebook, na stronę kanału Geek Factor TV. Paweł grał w prototyp Nemesis i streamował rozgrywkę. Można zobaczyć jak to działa na obecnym etapie. Poniżej link do strony Pawła na FB.
https://www.facebook.com/geekfactorFTW/
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Nemesis

Post autor: Pan_K »

Tycjan pisze: Jest też oferta pracy dla odważnych, ale też i bardzo zdesperowanych ;)
Podział na wersy wytworzył ciekawy efekt: oferuje się "możliwość przeżycia"... 8)
Faktycznie tylko dla desperatów... ;)
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: Tycjan »

Pan_K pisze:Podział na wersy wytworzył ciekawy efekt: oferuje się "możliwość przeżycia"... 8)
Faktycznie tylko dla desperatów... ;)
Efekt niezamierzony. Dzięki :)

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
TTR_1983
Posty: 3923
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 87 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: TTR_1983 »

To ostateczna wersja pudła?
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: Tycjan »

TTR_1983 pisze:To ostateczna wersja pudła?
Tak

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: Bary »

Adam Kwapiński chcę wywołać podczas obcowania z tym tytułem autentyczny strach graczy. Nie wiem, jak Was, ale mnie- amatora horrorów- bardzo intryguje ten pomysł. :) Tym bardziej, że tego typu uczucia niezmiernie trudno jest wywołać grając w grę planszową.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1127
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 124 times

Re: Nemesis

Post autor: kaimada »

Bary pisze:Adam Kwapiński chcę wywołać podczas obcowania z tym tytułem autentyczny strach graczy. Nie wiem, jak Was, ale mnie- amatora horrorów- bardzo intryguje ten pomysł. :) Tym bardziej, że tego typu uczucia niezmiernie trudno jest wywołać grając w grę planszową.
Strach przed decydującym rzutem kostką?
Nie ironizuję - to naprawdę może działać. Znam osoby, które przed wejściem do korytarza zagrożonego​ będą panikować niemalże przed takim rzutem.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: mauserem »

kaimada pisze:
Bary pisze:Adam Kwapiński chcę wywołać podczas obcowania z tym tytułem autentyczny strach graczy. Nie wiem, jak Was, ale mnie- amatora horrorów- bardzo intryguje ten pomysł. :) Tym bardziej, że tego typu uczucia niezmiernie trudno jest wywołać grając w grę planszową.
Strach przed decydującym rzutem kostką?
Nie ironizuję - to naprawdę może działać. Znam osoby, które przed wejściem do korytarza zagrożonego​ będą panikować niemalże przed takim rzutem.
Taki rzut potrafi podnieść ciśnienie - pamiętam, że podczas grania w Dead of Winter - rzut kością ryzyka bywał nieprzyjemny :D robiło się ciepło - niektórzy w ekipie reagowali na to bardzo emocjonalnie. :mrgreen:
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Nemesis

Post autor: BartP »

Zazdroszczę wam takiej imersji. Ja tam nie potrafi wykrzesać z siebie takich uczuć, jak gram w gry. Ostatecznie traktuję je mechanicznie. Wyjątkiem są tzw. social deduction. Czekam na tytuł, który to zmieni :D.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: Bary »

Racja, takie rzuty zawsze budzą emocje. :) Jednakże, z tego, co autor pisze, chodzi mu o bardziej "bezpośredni" strach, niż ten związany z nieudanym rzutem, czy przegraniem gry. Bardzo istotną rolę mają odegrać dźwięki (nie jestem jednak pewien, czy chodzi o jakieś nagranie czy o scharakteryzowaną później mechanikę "szmerów"), które potęgować będą uczucia towarzyszące rozgrywce.

@BartP Nie ma czego zazdrościć, ja wczoraj mało zawału nie dostałem, jak wyciągałem końcowe karty podczas partii w P:Legacy. ;)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5828
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 403 times

Re: Nemesis

Post autor: KubaP »

W tej grze wcale nie jest najgorsze to, gdy wypada na Ciebie Obcy. Najgorsze jest to, gdy nie wypada, a wokół pojawia się coraz więcej Szmerów. Poczucie osaczenia srogo daje po głowie. Gdy już na Ciebie coś wypada, to w zasadzie czujesz ulgę, że to już, że juz nie musisz bać się kazdego dźwięku.
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1127
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 124 times

Re: Nemesis

Post autor: kaimada »

KubaP pisze:W tej grze wcale nie jest najgorsze to, gdy wypada na Ciebie Obcy. Najgorsze jest to, gdy nie wypada, a wokół pojawia się coraz więcej Szmerów. Poczucie osaczenia srogo daje po głowie. Gdy już na Ciebie coś wypada, to w zasadzie czujesz ulgę, że to już, że juz nie musisz bać się kazdego dźwięku.
No i właśnie takie "zaszmerzone" miejsce miałem na myśli pisząc o zagrożonym korytarzu :).
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: mauserem »

KubaP pisze:W tej grze wcale nie jest najgorsze to, gdy wypada na Ciebie Obcy. Najgorsze jest to, gdy nie wypada, a wokół pojawia się coraz więcej Szmerów. Poczucie osaczenia srogo daje po głowie. Gdy już na Ciebie coś wypada, to w zasadzie czujesz ulgę, że to już, że juz nie musisz bać się kazdego dźwięku.
Kurcze, przypomina mi to inną świetną grę - gdzie było coś w tym stylu - "Escape from the Aliens in Outer Space" - przemieszczając się po mapie wchodziło się w miejsca - gdzie robiło się hałas - trzeba było wtedy ciągnąć kartę i albo ujawniało się pozycję, albo nie - wtedy były to tylko niezidentyfikowane stuki.
Tam gracze dzielili się na załogę i zainfekowanych albo obcych - powiem Wam - emocje zawsze były wykręcone na maksa - uczucie przemieszczania się po ciemnych korytarzach statku aby znaleźć śluzę i wyjście - rewelacja!
Coś czuję, że tu klimat osaczenia będzie właśnie taki - jedno dla mnie jest pewne - gra Adama jest dla mnie pozycją obowiązkową - klimat i immersja w grach stoją u mnie bardzo wysoko.
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: Tycjan »

Druga część Dzienników Projektanta. Tytuł dużo mówiący: "Jeśli krwawi można to zabić" :)

Link: http://goscie.znadplanszy.pl/2017/05/22 ... -medialny/

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2811
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 100 times
Been thanked: 154 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: Ink »

https://www.wydawnictworebel.pl/pages/r ... y-934.html

"(...)do projektu wydania gry Nemesis autorstwa Adama Kwapińskiego dołączyło studio Awaken Realms! (...) Studio Awaken Realms zadba o niepowtarzalną oprawę graficzną gry i zaprojektuje plastikowe figurki, a także przeprowadzi kampanię w serwisie Kickstarter.com."
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1553
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Nemesis

Post autor: Muad'Dib »

Mam mieszane uczucia po tej informacji. Jak na razie, przy produkcji planszówek, Awaken Realms robi dużo szumu, a poza opóźnieniem This War of Mine niewiele wiemy. Wszystkie pozostałe projekty są dopiero produkowane.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Nemesis

Post autor: Szaweł »

Mimo wszystko Rebel jest chyba na tyle poważnym wydawnictwem o wypracowanej renomie, że nie pozwoli sobie w kaszę dmuchać. Na to liczę!
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1139
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 410 times
Been thanked: 249 times

Re: Nemesis

Post autor: mmag »

Wiadomo coś więcej kiedy to może się pokazać / mieć kampanię na ks?
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1521
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 277 times
Been thanked: 171 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: mikeyoski »

No i niska cena przestanie być niska. Figurki, figureczki, figurunie i pewnie jeszcze kilka celów i cena poszybuje wysoko. Liczyłem, że Rebel sam to wyda bez CF :-(
ODPOWIEDZ